PanevezioHerbas

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL MOKYMO LĖŠŲ APSKAIČIAVIMO, PASKIRSTYMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2018 m. rugsėjo 27 d. Nr. 1-282

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Panevėžio miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2016 m. kovo 29 d. sprendimą Nr. 1-77 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir 2016 m. lapkričio 24 d. sprendimą Nr. 1-375 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Savivaldybės tarybos 2016 m. kovo 29 d. sprendimu Nr. 1-77, pakeitimo“ netekusiais galios.

 

 

 

Savivaldybės mero pavaduotojas                                                                                    Aleksas Varna

 

PATVIRTINTA

Panevėžio miesto savivaldybės tarybos

2018 m. rugsėjo 27 d. sprendimu Nr. 1-282

 

 

MOKYMO LĖŠŲ APSKAIČIAVIMO, PASKIRSTYMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarka) reglamentuoja Panevėžio miestui skirtų mokymo lėšų planavimo, paskirstymo principus ir naudojimo tvarką. Tvarka taikoma Panevėžio miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybės) ir nevalstybinėms mokykloms, teikiančioms bendrąjį, ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą (toliau kartu – mokyklos), Pedagoginei-psichologinei tarnybai, Neformaliojo vaikų švietimo mokykloms, įgyvendinančioms formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas, kitiems švietimo teikėjams ir Savivaldybės administracijai.

2. Tvarkoje vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu (toliau – Aprašas), vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

MOKYMO LĖŠŲ APSKAIČIAVIMAS

 

3. Mokymo lėšos (ugdymo planui įgyvendinti ir ugdymo reikmėms) kiekvienai mokyklai biudžetiniams metams apskaičiuojamos pagal Savivaldybės Mokinių registro praėjusių metų rugsėjo 1 dienos duomenis vadovaujantis Aprašu.

4. Panevėžio Suaugusiųjų ir jaunimo mokymo centro skyriaus Pataisos namuose mokymo lėšos apskaičiuojamos pagal vidutinį metinį mokinių skaičių, kuris paskaičiuojamas vadovaujantis Apraše nustatyta tvarka.

5. Mokykloms skiriamos mokymo lėšos šioms ugdymo reikmėms tenkinti:

5.1. ugdymo planui (ugdomajai veiklai) įgyvendinti (darbo užmokesčiui pagal ugdymo planą mokėti, taip pat už ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, finansuojamą iš mokymo lėšų, mokėti);

5.2. vadovėliams ir kitoms mokymo priemonėms (įsigyti ir nuomoti, įskaitant ir skaitmenines versijas);

5.3. mokinių pažintinei veiklai ir profesiniam orientavimui;

5.4. mokytojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų kvalifikacijai tobulinti;

5.5. informacinėms ir komunikacinėms technologijoms (IKT) diegti ir naudoti (internetui diegti ir naudoti, duomenų bazėms, elektroniniams dienynams tvarkyti, IKT aptarnaujantiems darbuotojams už darbą mokėti ir kitoms išlaidoms, susijusioms su IKT).

6. Tvarkos 5.2–5.4 papunkčiuose nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti mokyklos turi skirti ne mažiau kaip 80 procentų, o 5.5 papunktyje nurodytoms ugdymo reikmėms – ne mažiau kaip 40 procentų lėšų, apskaičiuotų pagal Aprašo 1 priede nurodytus atitinkamų ugdymo reikmių koeficientus (pareiginės algos baziniais dydžiais) ir faktinį mokinių skaičių.

7. Iš mokymo lėšų, skiriamų pagal Aprašą ikimokykliniam ir priešmokykliniam ugdymui, finansuojamas ne trumpesnis kaip 20 valandų per savaitę mokinių ugdymas.

8. Savivaldybei skiriamos mokymo lėšos, apskaičiuotos pagal Aprašo 1 priede nurodytus ugdymo reikmių koeficientus (pareiginės algos baziniais dydžiais), paskirstomos mokykloms šioms ugdymo reikmėms tenkinti:

8.1. ugdymo procesui organizuoti ir valdyti;

8.2. švietimo pagalbai mokyklose ir Pedagoginei-psichologinei tarnybai, teikiančiai pedagoginę ir psichologinę pagalbą (darbo užmokesčiui mokėti, paslaugoms, susijusioms su psichologine, specialiąja pedagogine, specialiąja ir socialine pedagogine pagalba, taip pat mokyklos bibliotekos darbuotojams išlaikyti);

8.3. mokymosi pasiekimų patikrinimams organizuoti ir vykdyti;

8.4. formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti;

8.5. ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų sumažinti.

9. Tvarkos 8.2 ir 8.4 papunkčiuose nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti Savivaldybė skiria ne mažiau kaip 100 procentų lėšų, apskaičiuotų pagal Aprašo 1 priede nurodytus atitinkamų ugdymo reikmių koeficientus ir faktinį mokinių skaičių. Tvarkos 8.1 ir 8.3 papunkčiuose nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti Savivaldybė skiria lėšų pagal poreikį. Tvarkos 8.5 papunktyje nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti skirtos lėšos paskirstomos mokykloms.

 

III SKYRIUS

SAVIVALDYBEI SKIRIAMŲ MOKYMO LĖŠŲ PASKIRSTYMAS IR NAUDOJIMAS

 

10. Lėšos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti apskaičiuojamos Aprašo 1 priede nustatytą ugdymo reikmių koeficientą padauginus iš pareiginės algos bazinio dydžio ir mokinių skaičiaus. Savivaldybės ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokykloms ugdymo procesui organizuoti ir valdyti iš mokymo lėšų skiriama pusė šiam tikslui būtinos sumos, kitą dalį skiria Savivaldybė.

11. Lėšos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti gali būti naudojamos:

11.1. mokyklos direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo ugdymui, ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjo darbo užmokesčiui (įskaitant pareiginės algos kintamąją dalį);

11.2. neformaliojo švietimo organizatoriaus darbo užmokesčiui;

11.3. priemokoms, kai nustatytos apimties ugdymo proceso organizavimo ir valdymo funkcijas vykdo kiti darbuotojai;

11.4. ugdymo proceso daliai organizuoti ir valdymo darbų atlikimo paslaugoms pirkti.

12. Lėšos skiriamos Tvarkos 11 punkte nurodytoms pareigybėms, kurių skaičius nustatomas, kai Savivaldybės mokykloje pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas mokosi:

12.1. iki 120 mokinių – ne mažiau 1 pareigybė;

12.2. 121-300 mokinių – iki 2 pareigybių;

12.3. 301-600 mokinių – iki 3 pareigybių;

12.4. 601 ir daugiau – iki 4 pareigybių;

12.5. specialiosioms mokykloms: iki 70 mokinių – iki 2 pareigybių, 71 ir daugiau mokinių – iki 3 pareigybių;

12.6. specializuoto ugdymo kryptis įgyvendinančioms mokykloms – iki 3 pareigybių.

13. Nustatant pareigybių, skirtų ugdymo procesui organizuoti ir valdyti, skaičių ir skirstant lėšas šiai reikmei tenkinti laikomasi nuostatos, kad šių pareigybių darbo užmokesčio fondo ir mokytojų (įskaitant klasių kuratoriaus pareigybę) darbo užmokesčio fondo santykis sudarytų ne daugiau kaip 10 procentų.

14. Lėšos švietimo pagalbai mokyklose ir Pedagoginei-psichologinei tarnybai apskaičiuojamos Aprašo 1 priede nustatytą ugdymo reikmių koeficientą padauginus iš pareiginės algos bazinio dydžio ir mokinių skaičiaus.

15. Lėšos švietimo pagalbai mokyklose ir Pedagoginei-psichologinei tarnybai gali būti naudojamos:

15.1. socialinių pedagogų, psichologų, specialiųjų pedagogų, logopedų, tiflopedagogų, surdopedagogų, mokytojo padėjėjų, gestų kalbos vertėjų ir kitų švietimo pagalbą teikiančių specialistų pareigybių, įsteigtų mokyklose, darbo užmokesčiui;

15.2. švietimo pagalbos paslaugoms pirkti;

15.3. Pedagoginei-psichologinei tarnybai mokinių specialiesiems ugdymosi poreikiams įvertinti, pedagoginės ir psichologinės pagalbos teikimo mokiniui, mokytojui, mokyklai, šeimai funkcijoms finansuoti;

15.4. mokyklos bibliotekos darbuotojų darbo užmokesčiui.

16. Švietimo pagalbos specialistų pareigybių skaičius mokyklose nustatomas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintais socialinės- pedagoginės pagalbos teikimo vaikui, psichologinės pagalbos teikimo, specialiosios pedagoginės pagalbos asmeniui iki 21 metų teikimo ir kvalifikacinių reikalavimų nustatymo šios pagalbos teikėjams, specialiosios pagalbos teikimo mokyklose tvarkų aprašais.

17. Viena mokyklos bibliotekininko pareigybė steigiama, jei mokykloje yra iki 400 mokinių.

18. Lėšos Tvarkos 8.1. ir 8.2. papunkčiuose nurodytoms mokymo reikmėms finansuoti nevalstybinėms mokykloms skiriamos, taikant tuos pačius kriterijus kaip ir Savivaldybės mokykloms.

19. Mokyklos, kuriose mokosi sutrikusios regos ar klausos mokiniai, iki spalio 1 d. sudaro sutartis su Panevėžio regos centru „Linelis“ arba su Kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų pagrindine mokykla dėl tiflopedagogo arba surdopedagogo pagalbos teikimo ir pateikia informaciją Savivaldybės administracijos Švietimo ir jaunimo reikalų skyriui. Mokymo lėšos skiriamos Regos centrui „Linelis“ ir Kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų pagrindinei mokyklai pagal sutartinius įsipareigojimus patvirtintai ugdymo programai įgyvendinti.

20. Lėšos mokymosi pasiekimų patikrinimams organizuoti ir vykdyti Savivaldybės tarybos sprendimu skiriamos Savivaldybės administracijai. Pasibaigus brandos egzaminams šios lėšos Savivaldybės tarybos sprendimu paskirstomos mokykloms tikslinant biudžetą.

21. Lėšos formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti apskaičiuojamos Aprašo 1 priede nustatytą ugdymo reikmių koeficientą padauginus iš pareiginės algos bazinio dydžio ir mokinių skaičiaus. Šios lėšos skiriamos Savivaldybės tarybos sprendimu Panevėžio miesto neformaliojo vaikų švietimo įstaigoms: Muzikos mokyklai, Dailės mokyklai, „Žemynos“ progimnazijos baseinui, atsižvelgiant į tose įstaigose pagal formalųjį švietimą papildančias ugdymo programas besimokančių mokinių skaičių, fiksuotą spalio 1 d. Mokinių registre.

22. Lėšos ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų sumažinti sudaro 2 procentus, apskaičiuotus nuo lėšų ugdymo planui (ugdomajai veiklai) įgyvendinti sumos ir skiriamos:

22.1. pedagoginių darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų skirtumams mokyklose išlyginti (įskaitant pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų padidinimą dėl veiklos sudėtingumo);

22.2. ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo prieinamumui užtikrinti (tarp jų ir mokyti namuose);

22.3. ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei diegti;

22.4. užsienio kalbų mokymuisi laikinosiose grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo ir mokslo ministro tvirtinamuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendruosiuose ugdymo planuose finansuoti;

22.5. finansuoti priemonėms, skirtoms mokinių iš nepalankios socialinės, ekonominės ir kultūrinės aplinkos mokymosi skirtumams sumažinti.

23. Mokymo lėšos mokinių, mokomų namuose, ugdymo planui įgyvendinti yra apskaičiuojamos ir skiriamos mokykloms, vadovaujantis Aprašo nuostatomis pagal tokių mokinių skaičių rugsėjo 1 d.

Tais atvejais, kai mokiniams mokymas namuose yra paskirtas po rugsėjo 1 dienos, mokykloms papildomos lėšos skiriamos, atsižvelgiant į Savivaldybės turimas lėšas ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų sumažinti. Mokykla, suderinusi su Švietimo ir jaunimo reikalų skyriumi, raštu informuoja Savivaldybės administraciją pateikdama skaičiavimus individualiam mokinio ugdymo planui finansuoti.

 

IV SKYRIUS

MOKYMO LĖŠŲ PERSKIRSTYMAS

 

24. Mokymo lėšos tarp mokyklų perskirstomos pakitus mokinių ir sąlyginiam klasių (grupių) skaičiui einamųjų metų rugsėjo 1 dieną, taip pat dėl mokyklų reorganizavimo ar likvidavimo.

25. Mokymo lėšos perskirstomos tarp mokyklų, atsižvelgiant į pasikeitusį mokinių ir sąlyginį klasių (grupių) skaičių einamųjų metų rugsėjo 1 dieną, įvertinus Švietimo ir mokslo ministro įsakymais patikslintą specialiąją tikslinę dotaciją, skirtą mokymo lėšoms finansuoti nuo rugsėjo 1 dienos iki einamųjų metų pabaigos. Savivaldybės gautos lėšos skiriamos pedagoginiams darbuotojams, kuriems už darbą mokama iš mokymo lėšų, darbo užmokesčiui, išeitinėms išmokoms ir kitoms su darbo santykiais susijusioms išmokoms bei kompensacijoms mokėti.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

26. Iš mokymo lėšų mokama:

26.1. privalomos su darbuotojų, kuriems už darbą mokama iš mokymo lėšų, darbo santykiais susijusios valstybinio socialinio draudimo ir sveikatos draudimo įmokos, išmokos ir kompensacijos;

26.2. už darbą pedagoginiams darbuotojams, nurodytiems švietimo ir mokslo ministro tvirtinamame Pareigybių, kurias atliekant darbas yra laikomas pedagoginiu, sąraše, išskyrus užmokestį už darbą, kai mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu teikiamos papildomos paslaugos;

26.3. už darbą mokyklos bibliotekos darbuotojams, gestų kalbos vertėjams, mokytojų padėjėjams, taip pat darbuotojams, kurių funkcijoms priskiriamas mokyklų veiklos kokybės įsivertinimas.

27. Nepanaudotas per metus mokymo lėšas mokyklos grąžina į Savivaldybės biudžeto sąskaitą einamųjų metų gruodžio 31 d., Strateginio planavimo, investicijų ir biudžeto skyrius – į Valstybės biudžeto sąskaitą nustatytais terminais.

28. Už mokymo lėšų teisingą, tikslingą ir racionalų naudojimą atsako švietimo įstaigų vadovai.

________________________________