JAUNIMO REIKALŲ DEPARTAMENTO
prie socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL MOBILIOJO DARBO SU JAUNIMU IR DARBO SU JAUNIMU GATVĖJE PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2019 METAIS KONKURSO NUOSTATŲ IR ŠIO KONKURSO KOMISIJOS SUDĖTIES PATVIRTINIMO
2018 m. spalio 12 d. Nr. 2V-175 (1.4)
Vilnius
Vadovaudamasis Nacionalinės jaunimo politikos 2011–2019 metų plėtros programos įgyvendinimo 2017–2019 metų veiksmų planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. balandžio 13 d. įsakymu Nr. A1-181 „Dėl Nacionalinės jaunimo politikos 2011–2019 metų plėtros programos įgyvendinimo 2017–2019 metų veiksmų plano patvirtinimo“, Projektų administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. A1-155 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“, ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. birželio 4 d. įsakymu Nr. A1-254 „Dėl pavedimo Jaunimo reikalų departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos“, pagal kurį Jaunimo reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įgyvendina Nr. 1.2.6 priemonę „Konkurso būdu atrinkti ir finansuoti mobiliojo darbo su jaunimu ir (ar) darbo su jaunimu gatvėje programas, siekiant užtikrinti jaunimo miestuose arba jaunimo, gyvenančio kaimiškose vietovėse, atokiose gyvenvietėse, laisvalaikio užimtumą ir socialinę aprėptį“:
1. Tvirtinu:
1.1. Mobiliojo darbo su jaunimu ir darbo su jaunimu gatvėje projektų finansavimo 2019 metais konkurso nuostatus (pridedama).
1.2. Mobiliojo darbo su jaunimu ir darbo su jaunimu gatvėje projektų finansavimo 2019 metais konkurso komisijos (toliau – komisija) sudėtį:
Monika Paulauskaitė – Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūros Jaunimo darbuotojų mobilumo projektų koordinatorė, siunčiamųjų TCA renginių koordinatorė (komisijos pirmininkė) (jos nesant, Guoda Lomanaitė – Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūros direktorė);
Ieva Karpavičiūtė – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Lygių galimybių, moterų ir vyrų lygybės skyriaus vedėja (komisijos pirmininko pavaduotojas) (jos nesant, Aurelija Mineikaitė – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Lygių galimybių, moterų ir vyrų lygybės skyriaus Vyresnioji patarėja);
Viktorija Gaspariūnaitė – Nacionalinės jaunimo reikalų koordinatorių asociacijos prezidentė (jos nesant, Laura Grendienė – Nacionalinės jaunimo reikalų koordinatorių asociacijos valdybos narė);
Rasa Krakauskienė – Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro Kvalifikacijos tobulinimo skyriaus metodininkė.
2. Skiriu Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos vyriausiąją specialistę Gintarę Stankevičienę (jos nesant Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos vyresniąją patarėją Valdą Karnickaitę) vykdyti komisijos sekretoriaus funkcijas.
3. Pavedu Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos vyriausiajai specialistei Gintarei Stankevičienei teisės aktų ir šio įsakymo 1 punktu patvirtintų nuostatų nustatyta tvarka skelbti ir organizuoti Mobiliojo darbo su jaunimu ir darbo su jaunimu gatvėje projektų finansavimo 2019 metais konkursą.
PATVIRTINTA
Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus
2018 m. spalio 12 d. įsakymu Nr. 2V-175 (1.4)
MOBILIOJO DARBO SU JAUNIMU IR DARBO SU JAUNIMU GATVĖJE PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2019 METAIS KONKURSO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Mobiliojo darbo su jaunimu ir darbo su jaunimu gatvėje projektų finansavimo 2019 metais konkurso nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja reikalavimus mobiliojo darbo su jaunimu ir darbo su jaunimu gatvėje projektų turiniui, pareiškėjams, vykdytojams ir dalyviams, paraiškų teikimo Mobiliojo darbo su jaunimu ir darbo su jaunimu gatvėje projektų finansavimo 2019 metais konkursui (toliau – Konkursas), pareiškėjų, paraiškų ir projektų vertinimo, projektų finansavimo, vykdymo tvarką ir kontrolę.
2. Konkursą organizuoja Jaunimo reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Departamentas). Informacija apie Konkursą viešai skelbiama Departamento interneto svetainėje www.jrd.lt.
3. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti su jaunimu dirbančių organizacijų mobiliojo darbo su jaunimu ir darbo su jaunimu gatvėje projektus, siekiant užtikrinti jaunimo miestuose arba jaunimo, gyvenančio kaimiškose vietovėse, atokiose gyvenvietėse, laisvalaikio užimtumą ir socialinę aprėptį.
4. Didžiausia vienam projektui galima skirti lėšų suma projekto įgyvendinimo laikotarpiui –
11 000 (vienuolika tūkstančių) Eur. Mažiausia vienam projektui galima skirti lėšų suma projekto įgyvendinimo laikotarpiui –– 4 000 (keturi tūkstančiai) Eur. Visa Konkursui skirta Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto suma – 87 000 (aštuoniasdešimt septyni tūkstančiai) Eur.
5. Projekto vykdymo laikotarpis – nuo Departamento direktoriaus sprendimo dėl lėšų skyrimo projektui priėmimo dienos, bet ne anksčiau kaip 2019 m. sausio 1 d. iki 2019 m. gruodžio 31 d.
6. Nuostatuose vartojamos sąvokos:
6.1. atvirasis darbas su jaunimu – darbas su jaunimu atviruosiuose jaunimo centruose ir (ar) erdvėse, vykdomas darbo su jaunimu principais;
6.2. dalyvis – asmuo, kuriam yra skirtas projektas ir kuris dalyvauja projekte numatytose veiklose (pvz., projekte numatytų renginių dalyvis, paslaugų gavėjas);
6.3. darbas su jaunimu gatvėje – darbo su jaunimu forma, kurią vykdant dirbantys su jaunimu asmenys mezga santykius su atskirais jaunais žmonėmis ar jų grupėmis jų susibūrimo vietose (žaidimų aikštelėse, gatvėse, kiemuose, parkuose, prekybos centruose, kavinėse ir pan.). Asmenys, dirbantys su jaunimu, jaunimui įvairiomis formomis teikia asmeninę, socialinę bei ugdomąją pagalbą arba siunčia, palydi į jau egzistuojančias institucijas, organizacijas;
6.4. darbuotojas, vykdantis darbą su jaunimu gatvėje – su jaunais žmonėmis neformaliose susibūrimo vietose dirbantis asmuo, skatinantis jaunų žmonių asmeninį ir socialinį tobulėjimą, stiprinantis žmogaus prisitaikymo prie aplinkos gebėjimus bei turintis šiam darbui reikalingą išsilavinimą (socialinio darbo, socialinės pedagogikos, psichologijos studijos) ir kompetenciją;
6.5. gyvenamoji aplinka – aplinka, kuri kasdien supa jauną žmogų: mokykla, veikla už mokyklos ribų, santykiai su mokytojais, bendraamžiais, įvairiomis jaunų žmonių grupėmis ir pan.;
6.6. individualus darbas – ilgalaikės ar trumpalaikės veiklos su jaunu žmogumi organizavimas, paremtas produktyviu ir pasitikėjimu pagrįstu bendravimu, kartu padedant jaunam žmogui – atvirojo jaunimo centro lankytojui, jo šeimai suvokti aplinkybes, padėtį, kurioje jie atsidūrė, sutelkti vidinius išteklius, įsisąmoninti savo vaidmenį, skatinti ir (ar) organizuoti aktyvius veiksmus sprendžiant
problemą (-as);
6.9. mažiau galimybių turintys jauni žmonės – jaunimas, kuris turi mažiau galimybių nei jo bendraamžiai, nes gyvena nepalankiomis sąlygomis ar patiria tam tikrus sunkumus, tokius kaip socialiniai, ekonominiai, išsilavinimo, kultūriniai, geografiniai sunkumai, negalia, sveikatos problemos;
6.10. mobilusis darbas su jaunimu – darbas su jaunimu nuvykus į gyvenamąją teritoriją, kurioje nėra atvirojo jaunimo centro arba atvirosios jaunimo erdvės, atsižvelgiant į šioje teritorijoje gyvenančių jaunų žmonių individualius poreikius;
6.11. pareiškėjas – Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka registruotas viešasis juridinis asmuo, atitinkantis Nuostatų sąlygas ir teikiantis Konkursui paraišką;
6.12. partneris – jaunimo ir (ar) su jaunimu dirbanti organizacija, su kuria pareiškėjas kartu vykdo projekto veiklas. Partneriais nelaikomi asmenys, prisidedantys prie projekto įgyvendinimo finansiškai,
ir (ar) projekto vykdymo metu įsigyjamų paslaugų ar prekių, ar daiktų teikėjai (pvz., rėmėjai);
6.13. projektas – pareiškėjo veikla, kuri turi nustatytus pasirengimo ir įgyvendinimo terminus, tikslus, finansavimo šaltinius, vykdytojus ir dalyvius;
6.15. tarpsektorinis bendradarbiavimas – tai valstybės institucijų, visuomenės, nevyriausybinių organizacijų, verslo ir žiniasklaidos sektorių bendra veikla, kuria siekiama padėti realizuoti bendrus tikslus;
6.16. tarpžinybinis bendradarbiavimas – tai valstybinio, verslo ir nevyriausybinio sektorių bendra veikla, kuria siekiama padėti realizuoti bendrus tikslus;
6.17. vykdytojas – fizinis asmuo, tiesiogiai ir nuolat vykdantis projektą, atsakingas už projekto
ir (ar) konkrečių jo dalių įgyvendinimą. Vykdytoju nelaikomas asmuo, laikinai prisidedantis prie projekto įgyvendinimo savo žiniomis, įgūdžiais ir (ar) veikla (pvz., savanoris, lektorius, renginio vedėjas, meno kolektyvas, jo nariai);
6.18. kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos yra apibrėžtos Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme ir kituose teisės aktuose.
7. Konkurso nuostatai parengti vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. A1-155 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ patvirtintomis Projektų administravimo taisyklėmis (su vėlesniais pakeitimais) (toliau – Projektų administravimo taisyklės), todėl jei Nuostatuose nėra aptartos tam tikros procedūros, jos atliekamos vadovaujantis aktualia Projektų administravimo taisyklių redakcija.
II SKYRIUS
REIKALAVIMAI PROJEKTŲ TURINIUI
8. Konkurso būdu finansuotinos veiklos (gali būti įgyvendinamos kartu su partneriu (-iais):
8.1. jaunų žmonių turiningo laisvalaikio užtikrinimas, ugdymas(-is) ir socialinė integracija bei jaunimo įgalinimas jaunų žmonių gyvenamojoje teritorijoje. Veiklos vykdomos vadovaujantis Mobiliojo darbo su jaunimu vykdymo rekomendacijomis, patvirtintomis Departamento direktoriaus 2018 m. kovo 14 d. įsakymu Nr. 2V-47 (1.4) „Dėl Mobiliojo darbo su jaunimu vykdymo rekomendacijų patvirtinimo“ (toliau – Mobiliojo darbo su jaunimu vykdymo rekomendacijos);
8.2. jaunų žmonių, leidžiančių laiką gatvėje, socialinės atskirties mažinimas bei jų galimybių pilnavertiškai dalyvauti visuomenės gyvenime didinimas. Veiklos vykdomos vadovaujantis Darbo su jaunimu gatvėje vykdymo rekomendacijomis, patvirtintomis Departamento direktoriaus 2018 m. kovo 14 d. įsakymu Nr. 2V-46 (1.4) „Dėl Darbo su jaunimu gatvėje vykdymo rekomendacijų patvirtinimo“ (toliau – Darbo su jaunimu gatvėje vykdymo rekomendacijos);
8.3. veiklų organizavimas vykdytojams – planavimo, savo darbo pagrindimo, atvejų analizės, refleksijos, supervizijos ir įsivertinimo veiklos;
9. Konkursui teikiamo projekto veiklos privalo užtikrinti mobiliojo darbo su jaunimu elementų, aprašytų Mobiliojo darbo su jaunimu vykdymo rekomendacijose, arba darbo su jaunimu gatvėje elementų, aprašytų Darbo su jaunimu gatvėje vykdymo rekomendacijose, įgyvendinimą.
10. Finansavimo prioritetai, už kuriuos vertinant projektus skiriami papildomi balai:
10.1. pareiškėjas vykdo darbą su jaunimu gatvėje arba mobilųjį darbą su jaunimu daugiau nei
1 (vienus) metus ir turi tam reikalingus resursus (būtina pateikti tai įrodančius dokumentus, pavyzdžiui, veiklos ataskaitą, finansavimo sutartį ir pan.);
10.2. veiklos bus vykdomos savivaldybėje, kurioje projekto teikimo dieną nėra veiklą vykdančio atvirojo jaunimo centro ir (ar) atvirosios jaunimo erdvės;
10.3. pareiškėjas ketina vykdyti mobilųjį darbą su jaunimu arba darbą su jaunimu gatvėje ne mažiau kaip 3 seniūnijose arba seniūnaitijose;
10.4. pareiškėjas užtikrina, kad projektui įgyvendinti iš savivaldybės gaus ne mažiau kaip 10 procentų visos projektui įgyvendinti reikalingos sumos (būtina pateikti dokumentus, įrodančius papildomą projekto finansavimą, pavyzdžiui, banko išrašą, garantinį raštą (paties pareiškėjo parašytas garantinis raštas nėra laikomas dokumentu, įrodančiu papildomą projekto finansavimą).
11. Finansavimą gavę pareiškėjai iki 2019 m. gruodžio 31 d. turi pasiekti šiuos rodiklius:
11.1. kiekybinius:
11.1.1. į projekto veiklas įtraukti ne mažiau kaip 50 jaunų žmonių (skaičiuojami veiklose nesikartojantys lankytojai), su kuriais palaikomas reguliarus kontaktas (du ir daugiau kartų per veiklos plano įgyvendinimo laikotarpį);
11.1.2. projekto įgyvendinimo metu individualiai dirbti su ne mažiau kaip 10 jaunų žmonių (skaičiuojami veiklose nesikartojantys lankytojai);
11.1.3. pareiškėjas savivaldybėje, kurioje projekto teikimo dieną nėra veiklą vykdančio atvirojo jaunimo centro ir (ar) atvirosios jaunimo erdvės, pradėjo vykdyti veiklas, jei pareiškėjas atitiko Nuostatų 10.2 papunkčio prioritetą;
11.1.4. pareiškėjas vykdo mobilųjį darbą su jaunimu arba darbą su jaunimu gatvėje ne mažiau kaip 3 seniūnijose arba seniūnaitijose, jei pareiškėjas atitiko Nuostatų 10.3 papunkčio prioritetą;
11.1.5. užtikrinti, kad projektui įgyvendinti iš savivaldybės yra gauta ne mažiau kaip 10 procentų visos projektui įgyvendinti reikalingos sumos, jei pareiškėjas atitiko Nuostatų 10.4 papunkčio prioritetą;
11.1.6. užtikrinti dviejų su jaunimu dirbančių asmenų tiesioginį darbą su jaunimu pagal darbo sutartį projekto vykdymo laikotarpiui, išskyrus tuos atvejus, kai dėl objektyvių priežasčių to padaryti neįmanoma. Objektyviomis aplinkybėmis laikomos aplinkybės, kurios nepriklauso nuo pareiškėjo valios;
11.1.7. vykdyti darbą su jaunimu gatvėje ne mažiau kaip 6 valandas per savaitę (vidutiniškai 32 valandas per mėnesį) arba mobilųjį darbą su jaunimu tam tikroje konkrečioje su jaunimu sutartoje ir iš anksto žinomoje vietoje reguliariai pastoviu jaunimui žinomu grafiku ne mažiau kaip 1 kartą per dvi savaites;
11.2. kokybinius:
11.2.1. dalyvauti visuose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Ministerija) ir Departamento organizuojamuose su Konkursu susijusiuose renginiuose;
11.2.2. viešinti projektą, kad tikslinės grupės ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, eigą ir rezultatus;
11.2.3. sudaryti galimybes į projekto veiklas įsitraukti atskirtį savo socialinėje aplinkoje patiriantiems ar mažiau galimybių turintiems jauniems žmonėms ir skatinti jų socialinę integraciją;
11.2.4. skatinti bendradarbiavimą tarp įstaigų, organizacijų, valstybės ir savivaldybių institucijų bei įsitraukti į jau egzistuojantį tarpsektorinį arba tarpžinybinį bendradarbiavimą;
12. Teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių ir religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas gali būti tik priemonė projekto tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis projekto tikslas, uždavinys
ir (ar) rezultatas.
14. Finansavimas projektams neskiriamas, jeigu projektas atitinka bent vieną iš šių punktų:
14.3. kelia grėsmę žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai, moralei, varžo kitų žmonių teises ir laisves;
14.4. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais kursto tautinę, rasinę, religinę ar socialinę neapykantą, prievartą ir diskriminaciją, išreiškia nepagarbą Lietuvos valstybės simboliams;
14.5. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškia smurto, prievartos, neapykantos, alkoholio, tabako, psichotropinių medžiagų, azartinių lošimų populiarinimą;
14.6. bet kokiomis kitomis formomis, metodais ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus;
III SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR VYKDYTOJAMS
15. Konkursui projektus gali teikti pareiškėjai, atitinkantys visas toliau išvardytas sąlygas:
15.2. pareiškėjas nėra likviduojamas, sudaręs taikos sutarties su kreditoriais, sustabdęs ar apribojęs savo veiklos;
16. Konkursui teikiamo mobiliojo darbo su jaunimu projekto vykdytojas (-ai), kuriam (-iems) numatytas (-i) atlyginimas (-ai) iš projektui įgyvendinti skirtų lėšų, turi atitikti bent vieną iš šių keliamų reikalavimų:
16.1. per 2016–2018 metus ir (ar) projekto vykdymo metais turi būti dalyvavęs (-ę) ne trumpesniuose nei 6 astronominių valandų Departamento organizuotuose tiksliniuose mokymuose, seminaruose, pažintiniuose vizituose, tikslinėse konsultacijose ar kituose renginiuose, skirtuose atvirąjį darbą su jaunimu vykdantiems asmenims;
IV SKYRIUS
PARAIŠKŲ TEIKIMAS
18. Pareiškėjas Konkursui gali pateikti tik vieną paraišką, išskyrus tuos atvejus, kai pareiškėjas turi daugiau nei vieną mobiliojo darbo su jaunimu ar darbo su jaunimu gatvėje komandą. Jeigu pareiškėjas šiame punkte nustatyta tvarka teikia daugiau nei vieną paraišką, jo teikiamose paraiškose nurodytos savivaldybės, kuriose vykdomos veiklos, vykdymo teritorijos ir vykdytojai negali sutapti. Kitu atveju, pateikus daugiau negu vieną paraišką, vertinama ta jo paraiška, kurios pateikimo data yra vėlesnė. Siekiant užtikrinti projektų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pateikus paraišką, paraiškų taisymas, tikslinimas, pildymas ar papildomų dokumentų teikimas pareiškėjo iniciatyva negalimas.
19. Pareiškėjas vienu elektroniniu laišku užpildytą paraiškos (Nuostatų 1 priedas), sąmatos (Nuostatų 2 priedas) formas ir Nuostatų 23 punkte nurodytus dokumentus pateikia elektroniniu paštu projektai@jrd.lt. Paraiška ir visi kiti kartu su paraiška privalomi pateikti dokumentai privalo būti pateikti viename pdf faile. Pareiškėjas paraišką ir visus kitus kartu su paraiška privalomus pateikti dokumentus gali pateikti naudodamas specialias didelės apimties byloms siųsti pritaikytas programas ir (ar) mainavietes internete, nuorodą pateikdamas elektroniniu paštu projektai@jrd.lt. Paraiška turi būti užpildyta kompiuteriu.
20. Paraiška ir kartu su ja pateikti dokumentai turi būti surašyti lietuvių kalba ir pasirašyta pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas, bei patvirtinta antspaudu, jei pareiškėjas antspaudą privalo turėti.
21. Konkursui negali būti teikiama paraiška finansuoti projektą, kuris jau yra arba buvo finansuotas dalyvaujant kituose Departamento, Ministerijos, Ministerijai pavaldžių įstaigų ar viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ projektų finansavimo konkursuose.
22. Konkursui negali būti teikiama paraiška finansuoti projektą, kurio pareiškėjas nėra atsiskaitęs už ankstesniais metais iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ gautų lėšų panaudojimą Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų ir (ar) Europos Sąjungos lėšų naudojimo sutartyje ir taisyklėse nustatyta tvarka. Taip pat negali būti įsiteisėjusio teismo sprendimo, kad iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ gautas lėšas pareiškėjas yra panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį, ir (ar) nėra pasibaigęs Projektų administravimo taisyklių 64 punkte numatytas trejų metų terminas.
23. Kartu su paraiška privaloma pateikti elektronines šių dokumentų kopijas:
23.2. dokumentą, patvirtinantį, kad pareiškėjo vadovas yra įstaigos vadovas (pvz., valstybės įmonės Registrų centro išduotas Juridinių asmenų registro išrašas);
23.3. dokumentus, pagrindžiančius atitiktį Nuostatų 16 arba 17 punkto reikalavimams (jei pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 16 arba 17 punkto reikalavimus);
23.4. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, dokumentą, patvirtinantį asmens teisę veikti pareiškėjo vardu;
23.5. teikiamo (-ų) dokumento (-ų) užsienio kalba, jeigu toks (-ie) yra, vertimą (-us), kuris (-ie) turi būti patvirtinti vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens;
23.6. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytą deklaraciją, užpildytą pagal Nuostatų 3 priede nustatytą formą;
23.7. dokumentus, įrodančius, kad pareiškėjas paraiškos teikimo dieną vykdo darbą su jaunimu gatvėje arba mobilųjį darbą su jaunimu daugiau nei vienus metus ir turi tam reikalingus resursus (pavyzdžiui, veiklos ataskaitą, finansavimo sutartį ir pan.) (jei pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 10.1 papunkčio prioritetą);
23.8. dokumentus, įrodančius papildomą projekto finansavimą (pvz., banko išrašas, garantinis raštas, išduotas finansavimą skiriančios savivaldybės) (paties pareiškėjo parašytas garantinis raštas nėra laikomas dokumentu, įrodančiu papildomą projekto finansavimą) (jei pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 10.4 papunkčio prioritetą);
23.9. pagrindinio (-ių) projekto vykdytojo (-ų) kvalifikaciją, patirtį ir gebėjimus įgyvendinti planuojamą projektą patvirtinančius dokumentus (pvz., gyvenimo aprašymas, išsilavinimą pagrindžiantys dokumentai, mokymų kursų pažymėjimai ir kt.);
24. Nuostatų 23 punkte išvardytų dokumentų kopijos privalo būti patvirtintos laikantis Dokumentų rengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“, reikalavimų.
25. Konkurso paraiška kartu su Nuostatų 23 punkte nurodytais privalomais pateikti dokumentais Departamentui turi būti pateikta per 30 kalendorinių dienų nuo Nuostatų paskelbimo Departamento interneto svetainėje ir Teisės aktų registre (www.e-tar.lt) dienos. Konkurso paraiška gali būti teikiama iki paskutinės šiame punkte nurodyto termino dienos 23 val. 59 min.(įskaitytinai).
26. Paraiškos, pateiktos pasibaigus Nuostatų 25 punkte nurodytam terminui, nepriimamos ir nevertinamos.
27. Paraiškų teikimo klausimais darbo dienomis elektroniniu paštu ir telefonu konsultuoja Departamento vyriausioji specialistė Gintarė Stankevičienė (el. paštas gintare.stankeviciene@jrd.lt,
tel. 8 683 63 179) arba kitas Departamento direktoriaus įsakymu paskirtas už Konkurso organizavimą atsakingas specialistas. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės projektų pateikimo darbo dienos pabaigos.
v SKYRIUS
PAREIŠKĖJŲ, PARAIŠKŲ ir PROJEKTŲ VERTINIMAS
28. Paraiškos vertinimas susideda iš šių dalių vertinimo:
29. Pareiškėjo ir paraiškos atitiktį formaliesiems kriterijams vertina Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) specialistas vadovaudamasis Projektų administravimo taisyklių IV skyriuje nustatyta tvarka, užpildydamas Mobiliojo darbo su jaunimu ir darbo su jaunimu gatvėje projektų finansavimo 2019 metais konkursui pateikto projekto formaliųjų kriterijų įvertinimo formą (Nuostatų 4 priedas).
30. Jeigu kartu su paraiška nepateikti visi Nuostatuose nurodyti privalomi pateikti dokumentai arba nepateikti užsienio kalba surašytų dokumentų vertimai į lietuvių kalbą, patvirtinti vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, SPPD specialistas raštu kreipiasi į pareiškėją su nurodymu pareiškėjui pateikti privalomus dokumentus per 3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos. SPPD specialistas prašo pareiškėjo pateikti trūkstamus dokumentus vieną kartą. Jeigu pareiškėjas per 3 darbo dienas nepateikė visų pareikalautų dokumentų, SPPD specialistas apie tai informuoja Departamento direktoriaus įsakymu sudarytos komisijos (toliau – komisija) sekretorių, pateikdamas suvestinę, kurioje nurodo projekto (-ų), kuris (-ie) neatitinka formaliojo (-iųjų) kriterijaus (-ų), atmetimo priežastis, ir susijusius dokumentus. Komisijos sekretorius pateikia SPPD suvestinėje pateiktus siūlymus dėl
projekto (-ų), neatitinkančio (-ių) formaliojo (-iųjų) kriterijaus (-ų), atmetimo ir susijusius dokumentus komisijai. Komisija, įvertinusi komisijos sekretoriaus komisijai pateiktą informaciją (duomenis), pritaria arba nepritaria projekto (-ų) atmetimui.
31. Jei pateikta paraiška neatitinka bent vieno iš Nuostatų 15–17 ir 19–25 punktuose keliamų reikalavimų, ji toliau nevertinama ir projektui (-ams) finansavimas neskiriamas.
32. Projektų turinį ir lėšų planavimą vertina ekspertai, kuriuos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka atrenka SPPD ir kurie vadovaujasi SPPD direktoriaus patvirtintu ekspertų darbo reglamentu. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip du ekspertai. Konkursą administruojanti įstaiga Projektų administravimo taisyklėse nustatytais atvejais gali projektą paskirti papildomai įvertinti trečiajam ekspertui. Vadovaujantis Projektų administravimo taisyklių 28 punktu, pareiškėjo projektų turinį ir lėšų planavimą gali vertinti Departamento direktoriaus įsakymu vieniems metams sudaryta komisija, kurią sudaro ne mažiau kaip 3 nariai, kuri vadovaujasi Departamento direktoriaus 2018 m. sausio 29 d. įsakymu Nr. 2V-07-(1.4) „Dėl Projektų vertinimo komisijų darbo reglamento patvirtinimo“ (su vėlesniais pakeitimais) patvirtintu Projektų vertinimo komisijų darbo reglamentu.
33. Ekspertai pareiškėjo projekto turinio ir lėšų planavimo vertinimus pateikia SPPD užpildydami Mobiliojo darbo su jaunimu ir darbo su jaunimu gatvėje projektų finansavimo 2019 metais konkursui pateikto projekto turinio ir lėšų planavimo įvertinimo formą (Nuostatų 5 priedas). Jeigu vertinimus, vadovaujantis Projektų administravimo taisyklių 28 punktu, atlieka komisija, komisijos nariai pareiškėjo projekto turinio ir lėšų planavimo vertinimus pateikia SPPD užpildydami Mobiliojo darbo su jaunimu ir darbo su jaunimu gatvėje projektų finansavimo 2019 metais konkursui pateikto projekto turinio ir lėšų planavimo įvertinimo formą (Nuostatų 5 priedas).
34. Už vertinimo dalį, kurioje vertinamas kiekvieno projekto turinys ir lėšų planavimas, daugiausia gali būti skiriamas 77 balai vienam projektui. Privaloma surinkti minimali balų suma už projekto turinį ir lėšų planavimą – 20 balų. Projektai, kurie nesurinko nustatytos minimalios balų sumos, yra nefinansuojami.
35. Projektai reitinguojami pagal dviejų ekspertų skirtų balų vidurkį, skirtą už projekto turinį ir lėšų planavimą. SPPD, gavęs ekspertų vertinimus ir siūlymus dėl projektų finansavimo, apibendrina ekspertų vertinimus ir siūlymus dėl projektų finansavimo, parengdamas pareiškėjų ir projektų vertinimo suvestinę, kurioje nurodoma dviejų projektą vertinusių ekspertų skirtų balų ir siūlomų skirti lėšų sumų vidurkiai.
36. Komisijos posėdžio metu komisija, atsižvelgdama į ekspertų vertinimus, išvadas bei siūlymus dėl pareiškėjo projekto finansavimo ir įvertinusi Departamento pareiškėjų vertinimo suvestinėje bei SPPD projektų vertinimo suvestinėje pateiktus duomenis ir kitą su projektais, jų vertinimu susijusią informaciją, pritaria arba nepritaria ekspertų skirtų balų vidurkiui ir jų siūlomų skirti sumų projektams įgyvendinti vidurkiui.
37. Jeigu komisija nepritaria dviejų ekspertų skirtų balų vidurkiui dėl projekto turinio ir (ar) siūlomų skirti lėšų sumų vidurkiui, komisijos sprendimu projektas perduodamas SPPD, kuris projektą skiria vertinti trečiajam ekspertui. Gavusi trečiojo eksperto vertinimą, komisija pritaria arba nepritaria jo vertinimui ir (ar) siūlomai skirti sumai. Jeigu komisija priima sprendimą nepritarti trečiojo eksperto vertinimui, ji sprendžia klausimą dėl pakartotinio projekto vertinimo, kurį atlieka komisijos nariai. Kiek komisijos narių vertins vieną projektą, projektų paskirstymo komisijos nariams bei komisijos narių atliekamo pakartotinio projektų vertinimo tvarka aprašyta komisijos darbo reglamente.
Komisija priima protokolinį sprendimą ir pateikia Departamento direktoriui siūlymus dėl lėšų skyrimo ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo komisijos sprendimo priėmimo.
38. Jei projektui įgyvendinti komisija siūlo skirti dalį lėšų, komisijos sekretorius nedelsdamas, bet ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo komisijos priimto sprendimo elektroniniu paštu informuoja pareiškėją apie komisijos siūlomų skirti lėšų dydį, nurodo, kokios priemonės (veiklos) ir (ar) išlaidos yra siūlomos finansuoti, taip pat nurodo, kad pareiškėjas turi patvirtinti, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, ir pagal komisijos priimtą protokolinį sprendimą prašo patikslinti sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus.
Kai pareiškėjas sutinka su komisijos siūloma skirti suma, jis per 3 darbo dienas nuo pranešimo gavimo elektroniniu paštu dienos komisijai patvirtina, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, ir, atsižvelgdamas į komisijos rašte pateiktus nurodymus, pateikia
patikslintą (-as) sąmatą (-as) ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planą (-us).
Komisijai iš pareiškėjo gavus patvirtinimą, kad pareiškėjas sutinka su komisijos siūloma skirti suma ir kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, bei patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo patikslintų sąmatų ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų gavimo dienos šie dokumentai perduodami įvertinti ekspertams Nuostatuose, komisijos darbo reglamente ir administruojančios įstaigos patvirtintame ekspertų darbo reglamente nustatyta tvarka. Ekspertai patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus įvertina ir SPPD ekspertų vertinimo suvestinę parengia bei kartu su ekspertų vertinimo anketomis ją perduoda komisijai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patikslintų sąmatų ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų gavimo dienos. Gavusi ekspertų vertinimų suvestinę, ekspertų vertinimo anketas bei vadovaudamasi Nuostatuose nustatytais kriterijais, komisija posėdyje svarsto patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus ir priima sprendimą jiems pritarti arba nepritarti.
Pareiškėjui per šiame punkte nurodytą terminą nepatvirtinus, kad sutinka su komisijos siūloma skirti suma ir (ar) kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekto ir Nuostatuose numatytus tikslus, ir (ar) nepatikslinus sąmatos ir (ar) priemonių
ir (ar) veiklų planų, laikoma, kad jis nesutinka su komisijos siūloma skirti suma. Jei pareiškėjas nesutinka su komisijos priimtu sprendimu skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų lėšų arba jei komisija nepritaria pareiškėjo patikslintoms sąmatoms ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planams, projektui lėšų neskiriama ir jis įtraukiamas į nefinansuotinų projektų sąrašą.
39. Komisija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patikslintų sąmatų ir veiklų planų gavimo dienos priima sprendimą dėl lėšų skyrimo projektams, kuris yra rekomendacinio pobūdžio, ir ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo posėdžio, kuriame priimtas sprendimas dėl projektų finansavimo pasiūlymų, protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos pateikia Departamento direktoriui pasiūlymą dėl finansavimo skyrimo.
40. Sprendimą dėl lėšų skyrimo projektams, įvertinęs komisijos pasiūlymus ir (ar) ekspertų išvadas, priima Departamento direktorius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo komisijos pasiūlymų gavimo dienos. Departamento direktoriaus įsakymas (-ai) dėl Konkurso rezultatų ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo jo (-ų) pasirašymo dienos yra paskelbiamas (-i) Departamento interneto svetainėje www.jrd.lt.
Komisijos sekretorius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Departamento direktoriaus įsakymo dėl Konkurso rezultatų priėmimo dienos raštu informuoja pareiškėjus apie priimtą sprendimą pateikdamas sprendimo dėl lėšų skyrimo išrašą. Pareiškėjai, kurių projektai buvo įrašyti į atmestinų ar nefinansuotinų projektų sąrašą, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo ir lėšų neskyrimo priežastis.
VI SKYRIUS
PROJEKTŲ FINANSAVIMAS, VYKDYMAS IR KONTROLĖ
41. Departamentas, skelbdamas Konkurso laimėtojus, paskelbia ir laukiančiųjų sąrašą (rezervinių projektų sąrašą). Laukiančiųjų sąraše esantiems pareiškėjams finansavimas skiriamas, jeigu pareiškėjas, gavęs finansavimą, atsisako skirto finansavimo, nepasirašo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties (toliau – Sutartis) per Nuostatų 49 punkte nurodytą terminą, pasirašyta Sutartis nutraukiama arba lėšos grąžinamos, arba esant papildomam finansavimui.
42. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
42.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 10 procentų visos iš Departamento prašomos ir skirtos sumos):
42.1.1. projekto vadovo darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą;
42.1.2. asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą;
42.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 3 punkte nurodyto Konkurso tikslo įgyvendinimu ir Nuostatų 8 punkte nurodytų veiklų vykdymu):
42.2.1. vykdytojo (-ų) darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą (vykdytojas privalo atitikti bent vieną iš Nuostatų 16.1 ir 16.2 papunkčiuose numatytų reikalavimų arba 17 punkte numatytą reikalavimą; prašoma ir skirta suma gali sudaryti iki 100 procentų iš Departamento prašomos ir skirtos sumos);
42.2.2. paslaugos, teikiamos pagal autorines, paslaugų sutartis, pvz., lektoriai, mokymų vadovai (ne daugiau kaip 40 Eur už 1 val.);
42.2.3. maitinimo paslaugos Lietuvos Respublikos teritorijoje (ne daugiau kaip 8 Eur 1 asmeniui per dieną);
42.2.4. apgyvendinimo paslaugos Lietuvos Respublikos teritorijoje (ne daugiau kaip 20 Eur 1 asmeniui per parą);
42.2.5. viešinimo paslaugos (pvz., lankstinukų gamybos paslaugų, straipsnių spaudoje, televizijos reportažų pirkimas);
42.2.6. transporto paslaugos (pvz., autobuso ekonominės klasės ar viešojo transporto bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju);
42.2.7. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms ir (ar) inventoriui įsigyti (pvz., kanceliarinės, ūkio prekės, maisto produktai);
42.2.8. ryšio paslaugos (pvz., interneto, fiksuoto ir (ar) mobiliojo ryšio (neviršijant 15 Eur 1 projekto vykdytojui per mėnesį), pašto);
42.2.10. nuomos išlaidos, skirtos veiklai įgyvendinti (pvz., organizacinės technikos, patalpų renginiams nuoma);
43. Išlaidoms, nurodytoms Nuostatų 42.1 papunktyje, apmokėti negali būti skirta daugiau kaip 10 procentų visos projektui įgyvendinti skirtos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų sumos.
44. Išlaidoms, nurodytoms Nuostatų 42.2.1 papunktyje, apmokėti gali būti skirta 100 procentų visos projektui įgyvendinti skirtos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų sumos.
45. Tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos, patirtos ir apmokėtos nuo Departamento direktoriaus sprendimo dėl lėšų skyrimo projektui priėmimo dienos, bet ne anksčiau kaip 2019 m. sausio 1 d. iki 2019 m. gruodžio 31 d. bei pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais dokumentų originalais arba oficialiai patvirtintomis jų kopijomis.
46. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
46.1. ilgalaikio materialiojo turto, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 (penki šimtai) Eur ir didesnė, kaip tai reglamentuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarimas Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams patvirtinimo“, įsigijimo išlaidos;
46.2. statinių ir (arba) patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir (arba) einamojo remonto išlaidos;
46.3. išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta iki pateikiant paraišką Konkursui ir iki Departamento direktoriaus spendimo dėl lėšų skyrimo projektui priėmimo dienos, pvz., paraiškos parengimo išlaidos ir pan.;
46.5. išlaidos vykdytojų darbo užmokesčiui, įskaitant socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą, jei vykdytojo kvalifikacija neatitinka bent vieno iš Nuostatų 16.1 ir 16.2 papunkčiuose išdėstytų reikalavimų arba 17 punkte išdėstyto reikalavimo;
47. Pareiškėjas, kuriam yra skirtas finansavimas, Sutartį, kurioje aprašomi pareiškėjo įsipareigojimai, nustatomas finansavimo dydis, finansavimo teikimo terminai, lėšų naudojimo, atskaitomybės ir atsakomybės sąlygos, pasirašo su SPPD.
48. Departamentas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Departamento direktoriaus sprendimo dėl lėšų skyrimo projektams priėmimo dienos perduoda SPPD finansuojamų pareiškėjų sąrašą, kuriame nurodomas konkrečiam pareiškėjo projektui skirto finansavimo dydis, ir finansavimą gavusių pareiškėjų paraiškų ir patikslintų dokumentų (jeigu tokie buvo teikti) kopijas.
49. Pareiškėjui, kuriam yra skirtas finansavimas, nesudarius Sutarties per 20 darbo dienų nuo Departamento direktoriaus sprendimo dėl lėšų skyrimo projektams priėmimo dienos, SPPD siūlymu Departamento direktoriaus įsakymo dalis dėl lėšų skyrimo šiam pareiškėjui Departamento direktoriaus įsakymu pripažįstama netekusia galios.
50. Sutartis su finansavimą gavusiu pareiškėju sudaroma 2019 metams. Lėšos gali būti naudojamos Nuostatų 5 punkte nurodytu laikotarpiu. Projektui įgyvendinti skirtas ir pervestas, tačiau nepanaudotas valstybės biudžeto lėšas pareiškėjas privalo grąžinti į Sutarties rekvizituose nurodytą SPPD sąskaitą iki kitų metų sausio 5 d. Pareiškėjas, SPPD nustačius, kad skirtas Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšas pareiškėjas panaudojo ne pagal paskirtį, privalo nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas grąžinti SPPD iki kitų metų sausio 5 d. Negrąžintos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka. Pareiškėjas praranda teisę teikti paraiškas finansavimui ir gauti finansavimą iš visų Departamento programų 3 metus nuo teismo sprendimo, kuriuo Departamentui iš pareiškėjo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, įsiteisėjimo dienos.
51. Pareiškėjas, kurio projektui yra skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta Sutartis, SPPD privalo pateikti:
51.1. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 dienos, SPPD ketvirčio / metines biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo ir veiklų įvykdymo ataskaitas (Nuostatų 6 priedas) ir SPPD nustatytos formos biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo finansines ataskaitas;
51.2. kartu su ketvirto ketvirčio SPPD išlaidų sąmatos įvykdymo ir veiklos ataskaita pateikti šiuos dokumentus, pagrindžiančius projekto vykdymą:
51.2.1. darbo sutarčių, užtikrinančių dviejų su jaunimu dirbančių asmenų tiesioginį darbą su jaunimu pagal darbo sutartis įgyvendinamo projekto vykdymo laikotarpiu, išskyrus tuos atvejus, kai dėl objektyvių priežasčių to padaryti neįmanoma, kopijas. Objektyviomis aplinkybėmis laikomos aplinkybės, kurios nepriklauso nuo pareiškėjo valios (vadovaujantis Nuostatų 11.1.6 papunktyje nurodytu reikalavimu);
51.2.2. dokumentų, įrodančių, kad pareiškėjas vykdo mobilųjį darbą su jaunimu ar darbą su jaunimu gatvėje ne mažiau kaip 3 seniūnijose arba seniūnaitijose, jei pareiškėjas atitiko Nuostatų 10.3 papunkčio prioritetą, kopijas;
51.2.3. dokumentų, įrodančių, kad pareiškėjas vykdo darbą su jaunimu gatvėje ne mažiau kaip 6 valandas per savaitę (vidutiniškai 32 valandas per mėnesį) arba mobilųjį darbą su jaunimu tam tikroje konkrečioje su jaunimu sutartoje ir iš anksto žinomoje vietoje reguliariai pastoviu jaunimui žinomu grafiku ne mažiau kaip 1 kartą per dvi savaites, kopijas (vadovaujantis Nuostatų 11.1.7 papunktyje nurodytu reikalavimu).
52. Departamentas ir SPPD tikrina, kaip įgyvendinami finansuojami projektai, ar laikomasi ir kaip laikomasi Nuostatuose ir Sutartyje pareiškėjui numatytų reikalavimų, ir atlieka skirtų valstybės biudžeto lėšų panaudojimo bei veiklos vykdymo kontrolę.
53. Departamentui ar SPPD nustačius ar turint pagrįstų įtarimų, kad pareiškėjas netinkamai vykdo Projektų administravimo taisyklių, Nuostatų, Sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, reikalavimus, Departamentas arba SPPD apie tai raštu informuoja pareiškėją ir SPPD sustabdo Sutarties vykdymą. Pareiškėjas, pašalinęs nustatytus veiklos trūkumus, raštu informuoja SPPD apie tolesnį pasirengimą tinkamai vykdyti Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, nustatytus reikalavimus ir kartu pateikia tai patvirtinančius įrodymus. Jei pareiškėjas per 2 darbo dienas nuo nustatytų veiklos trūkumų pašalinimo dienos neinformuoja SPPD apie pasirengimą tinkamai vykdyti Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, nustatytus reikalavimus, SPPD privalo vienašališkai nutraukti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį, apie tai pareiškėją įspėjęs prieš 10 darbo dienų.
54. SPPD nutraukia Sutartį su pareiškėju ir skirtas Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšas pareiškėjas privalo grąžinti, kai:
54.1. SPPD nustato esminių Projektų administravimo taisyklių, Nuostatų reikalavimų, Sutarties įsipareigojimų ir (ar) galiojančių teisės aktų, turinčių esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, pažeidimų;
54.2. paaiškėja, kad asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytoje deklaracijoje buvo pateikta klaidinga ar melaginga informacija, pareiškėjas įgyja likviduojamo juridinio asmens statusą po Sutarties sudarymo arba sudarius Sutartį įsiteisėja teismo sprendimas, kuriuo Departamentui priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos lėšos iš pareiškėjo;
55. Pareiškėjai gautas Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje, įvertindami Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo bei saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir patvirtintoje sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti.
56. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo Departamento direktoriaus sprendimo dėl lėšų skyrimo projektui priėmimo dienos, bet ne anksčiau kaip 2019 m. sausio 1 d. iki 2019 m. gruodžio 31 d. bei pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančių dokumentų originalais arba oficialiai patvirtintomis jų kopijomis.
VII SKYRIUS
PROJEKTŲ IŠLAIDŲ SĄMATOS IR VEIKLŲ PLANO TIKSLINIMAS
57. Projektų išlaidų sąmatos tikslinamos pateikiant prašymą raštu SPPD. Norėdamas patikslinti projektų išlaidų sąmatą, pareiškėjas raštu turi pateikti SPPD pagrįstą prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą kartu pateikdamas išlaidų sąmatos lyginamąjį variantą. SPPD, išnagrinėjęs pareiškėjo prašymą, per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos priima sprendimą dėl išlaidų sąmatos tikslinimo ir apie tai raštu informuoja pareiškėją. SPPD ir pareiškėjo suderintą patikslintą išlaidų sąmatą pasirašo įgalioti SPPD ir pareiškėjo atstovai.
58. Prašymai tikslinti projektų išlaidų sąmatas SPPD teikiami vieną kartą per ketvirtį, bet ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Pareiškėjas gali teikti prašymą tik dėl dar nepatirtų išlaidų tikslinimo, išskyrus tinkamų finansuoti išlaidų sumažėjimo atvejus.
59. Jeigu tikslinama projekto išlaidų sąmata keičia pareiškėjo projekto veiklų planą (pvz., nesuorganizuotų mokymų, renginio lėšų perskirstymas kitoms veikloms), pareiškėjas privalo suderinti veiklos plano keitimą su Departamentu Nuostatų 60–61 punktuose nustatyta tvarka. SPPD gavęs prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą ir nustatęs, kad projekto išlaidų sąmatos pakeitimas pakeis pareiškėjo projekto veiklų planą, turi apie tai informuoti Departamentą, o pareiškėją – apie Nuostatų 60–61 punktuose nustatytą projekto veiklų plano keitimo tvarką.
60. Projekto veiklų planas tikslinamas pateikiant prašymą elektroniniu paštu Departamentui. Norėdamas patikslinti projekto veiklų planą, pareiškėjas turi pateikti Departamentui pagrįstą prašymą tikslinti projekto veiklų planą, kartu pateikdamas veiklų plano lyginamąjį variantą. Departamento direktoriaus įsakymu paskirtas už Konkurso organizavimą atsakingas specialistas, išnagrinėjęs pareiškėjo prašymą, per 5 darbo dienas priima sprendimą dėl veiklų plano tikslinimo ir apie sprendimą informuoja pareiškėją. Departamentui pritarus pareiškėjo pasiūlytiems veiklų plano tikslinimams, Departamento ir pareiškėjo suderinto ir patikslinto veiklų plano kopija elektroniniu paštu išsiunčiama SPPD.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
62. Pareiškėjas, teikdamas paraišką Konkursui, supranta teikiamų duomenų tikslą, planuojamą jų naudojimą ir perduoda juos laisva valia. Departamentas tvarko fizinių ir juridinių asmenų duomenis Lietuvos Respublikoje galiojančių teisės aktų nustatyta tvarka.
63. Departamentas ir SPPD neatsako, jei dėl pareiškėjo paraiškoje nurodytų klaidingų duomenų ryšiams palaikyti (adreso korespondencijai, telefono, fakso numerio, elektroninio pašto adreso ir kt.) pareiškėjo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju negalima susisiekti.
64. Pareiškėjas turi viešinti projektą, kad projekto tikslinė (-ės) grupė (-ės) ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, uždavinius, eigą ir rezultatus. Viešindamas projektą, pareiškėjas turi nepažeisti viešosios tvarkos ir laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos bei nurodyti, kad projektui lėšų skyrė Departamentas bei kokiu tikslu ir kiek lėšų buvo panaudota vykdant projektą.
65. Pareiškėjui elektroniniu paštu, nurodytu paraiškoje, Departamento siunčiami klausimai, prašymai, susiję su paraiškos teikimu Konkursui, laikomi oficialiais.
66. Teikdamas paraišką Konkursui, pareiškėjas sutinka, kad informacija, pateikta paraiškoje (išskyrus informaciją, kuri negali būti viešinama teisės aktų nustatyta tvarka), gali būti viešinama su Konkursu susijusioje informacinėje medžiagoje, renginiuose.
67. Pareiškėjas, kuris yra perkančioji organizacija, įgydamas prekes ir paslaugas, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.
68. Departamento direktoriaus sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios atsižvelgiant į SPPD pateiktą metinę atitinkamo projekto įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) tinkamą lėšų panaudojimą ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis skiriami Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimai atitinkamam konkursui, taip pat Departamentui arba teismui patenkinus pareiškėjo skundą ir pakartotinai Projektų administravimo taisyklėse ir (ar) Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo paraišką.
Pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis skiriami Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimai atitinkamam konkursui, bendra Konkursui skirta Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto suma bei didžiausia vienam projektui galima skirti suma gali būti pakeista atskiru Departamento direktoriaus įsakymu.