Lietuvos Respublikos Vyriausybė
nutarimas
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 1998 M. LIEPOS 9 D. NUTARIMO NR. 851 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. lapkričio 27 d. Nr. 1016
Vilnius
1. Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 9 d. nutarimą Nr. 851 „Dėl Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos nuostatų patvirtinimo“:
1.1. Pakeisti nurodytu nutarimu patvirtintus Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos nuostatus ir juos išdėstyti nauja redakcija (pridedama).
1.2. Pakeisti šio nutarimo 1.1 papunkčiu nauja redakcija išdėstytus Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos nuostatus:
1.2.1. Papildyti 7.81 papunkčiu:
1.2.2. Pakeisti 7.14 papunktį ir jį išdėstyti taip:
1.2.3. Papildyti 161 punktu:
1.2.4. Pakeisti 22 punktą ir jį išdėstyti taip:
„22. Teisingumo ministerija, siekdama 7.14 papunktyje nustatyto veiklos tikslo:
22.1. vertina įstatymų, kuriais reglamentuojami saugos tyrimai, ir su jais susijusių teisės aktų taikymo efektyvumą ir teikia siūlymus Vyriausybei dėl jų tobulinimo, dalyvauja svarstant dėl jų pateiktas teisėkūros iniciatyvas;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2024 m. lapkričio 27 d. nutarimu Nr. 1016
LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
2. Teisingumo ministerija yra biudžetinė įstaiga, juridinio asmens kodas 188604955, turinti sąskaitą valstybės ižde ir antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu, taip pat ir savo logotipą. Teisingumo ministerijos buveinė – Vilnius, Gedimino pr. 30, LT-01104.
3. Teisingumo ministerija finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų ir kitų teisėtai gaunamų lėšų.
4. Teisingumo ministerijos savininkė yra valstybė. Teisingumo ministerijos savininko teises ir pareigas įgyvendina Lietuvos Respublikos Vyriausybė, kuri vykdo Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatyme nustatytas funkcijas.
5. Teisingumo ministerija turi interneto svetainę (https://tm.lrv.lt/), kurioje skelbiami vieši pranešimai ir kita informacija. Vieši pranešimai taip pat skelbiami ir kitose visuomenės informavimo priemonėse (socialinių tinklų svetainėse „Facebook“, „LinkedIn“ ir kt.).
6. Teisingumo ministerijos nuostatai keičiami Vyriausybės darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento ir Ministrų, Vyriausybės įstaigų, įstaigų prie ministerijų ir kitų Vyriausybei pavaldžių ir atskaitingų viešojo administravimo subjektų norminių teisės aktų projektų rengimo taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
II SKYRIUS
TEISINGUMO MINISTERIJOS VEIKLOS TIKSLAI IR FUNKCIJOS
7. Teisingumo ministerijos veiklos tikslai:
7.1. formuoti valstybės politiką nacionalinės teisinės sistemos plėtros srityje, organizuoti ir koordinuoti šios politikos įgyvendinimą;
7.2. formuoti valstybės politiką teisinių paslaugų srityje, organizuoti, koordinuoti ir kontroliuoti šios politikos įgyvendinimą;
7.3. formuoti valstybės politiką vartotojų teisių, asmens duomenų ir pramoninės nuosavybės apsaugos srityse, taip pat organizuoti, koordinuoti ir kontroliuoti valstybės politikos įgyvendinimą vartotojų teisių bei pramoninės nuosavybės apsaugos srityse;
7.4. formuoti valstybės politiką politinių organizacijų ir religinių bendruomenių bei bendrijų veiklos ir registravimo srityse ir ją įgyvendinti;
7.5. formuoti valstybės politiką civilinio proceso, administracinių bylų teisenos ir mediacijos srityje;
7.7. formuoti valstybės politiką administracinių nusižengimų teisenos, baudžiamosios teisės ir baudžiamojo proceso (išskyrus prokuratūros, ikiteisminio tyrimo ir administracinių nusižengimų protokolus surašančių ir tyrimą atliekančių institucijų veiklą) srityje;
7.8. formuoti valstybės politiką bausmių vykdymo sistemos srityje, organizuoti, koordinuoti ir kontroliuoti šios politikos įgyvendinimą;
7.9. formuoti valstybės politiką tarptautinio teisinio bendradarbiavimo srityje, organizuoti ir koordinuoti šios politikos įgyvendinimą;
7.10. formuoti valstybės politiką atstovavimo Lietuvos Respublikos interesams nacionaliniuose ir tarptautiniuose teismuose ar ginčus nagrinėjančiose institucijose procesų užtikrinimo srityje, organizuoti bei koordinuoti šios politikos įgyvendinimą ir ją įgyvendinti;
7.11. formuoti valstybės politiką valdžios institucijų neteisėtais veiksmais padarytos žalos atlyginimo, žalos atlyginimo ne teismo tvarka, smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo užtikrinimo srityse ir ją įgyvendinti;
7.12. formuoti valstybės politiką rinkimų, referendumų, peticijos, piliečių įstatymų leidybos ir Lietuvos Respublikos Konstitucijos keitimo iniciatyvos teisių srityje;
7.14. formuoti valstybės politiką orlaivių, laivų ir geležinkelių transporto avarijų ir incidentų saugos tyrimų srityje ir ją įgyvendinti;
8. Teisingumo ministerija, siekdama 7 punkte nustatytų veiklos tikslų, atlieka šias funkcijas:
8.1. rengia Lietuvos Respublikos Seimo priimamų teisės aktų, Vyriausybės nutarimų, sprendimų, rezoliucijų, kitų teisės aktų projektus, organizuoja ir (arba) koordinuoja priimtų teisės aktų įgyvendinimą;
8.2. rengia teisingumo ministrui pavestų valdymo sričių planavimo dokumentus, išskyrus atvejus, kai teisingumo ministrui pavestoje valdymo srityje veikiančios konkrečios Vyriausybės įstaigos veiklą ar tam tikrą sritį, kurioje veikia Vyriausybės įstaiga, reglamentuojantis įstatymas nustato kitokią planavimo dokumentų, kuriais vadovaujantis organizuojama Vyriausybės įstaigos veikla, tvirtinimo tvarką, organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja jų įgyvendinimą;
8.3. perkelia į nacionalinę teisę Europos Sąjungos teisę (acquis communautaire), ją įgyvendina ir vykdo kitus Lietuvos narystės Europos Sąjungoje įsipareigojimus;
8.4. teikia išvadas dėl derinti pateiktų teisės aktų projektų, išskyrus 9.1 ir
9.2 papunkčiuose nurodytus atvejus;
8.5. rengia ir derina Lietuvos Respublikos pozicijas Europos Sąjungos ir Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos institucijose ir jų darbo organuose nagrinėjamais klausimais, koordinuoja teisingumo ministro valdymo sričiai priskirtų valstybės institucijų ir įstaigų pozicijų Europos Sąjungos ir Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos institucijose ir jų darbo organuose nagrinėjamais klausimais rengimą, taip pat dalyvauja, kai pozicijas rengia kitos valstybės institucijos;
8.6. užtikrina efektyvų atstovavimą Lietuvos Respublikos interesams Europos Sąjungos institucijose, tarptautinėse organizacijose, kituose tarptautiniuose formatuose ir jų darbo organuose;
8.7. organizuoja pranešimų, ataskaitų ir informacijos pagal 1984 metų Konvenciją prieš kankinimą ir kitokį žiaurų, nežmonišką ar žeminantį elgesį ir baudimą, 2006 metų Tarptautinę konvenciją dėl asmenų apsaugos nuo priverstinio dingimo ir Jungtinių Tautų Žmogaus teisių tarybos vykdomai visuotinei periodinei peržiūrai rengimą;
8.8. dalyvauja komisijų pranešimams, ataskaitoms ir informacijai pagal Jungtinių Tautų žmogaus teisių apsaugos konvencijas, kurių dalyvė yra Lietuvos Respublika, ir Jungtinių Tautų Žmogaus teisių tarybos vykdomai visuotinei periodinei peržiūrai rengti veikloje;
9. Teisingumo ministerija, siekdama 7.1 papunktyje nustatyto veiklos tikslo:
9.1. teikia išvadas dėl tarptautinių sutarčių, susitarimų, sudaromų Lietuvos Respublikos ar Vyriausybės vardu, įstatymų, norminių Seimo ir Vyriausybės nutarimų projektų atitikties nacionalinei teisei;
9.2. teikia išvadas dėl teisės aktų projektų atitikties Europos Sąjungos teisei ir dėl tarptautinių sutarčių ir susitarimų, sudaromų Lietuvos Respublikos ar Vyriausybės vardu, projektų atitikties tarptautinei teisei;
9.3. atlieka galiojančio teisinio reguliavimo poveikio ex post vertinimą koordinuojančios institucijos funkcijas, numatytas Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo
241 straipsnio 3 dalyje;
9.4. koordinuoja Europos Sąjungos teisės aktų perkėlimą į nacionalinę teisę ir įgyvendinimą joje ir teikia valstybės institucijoms su tuo susijusią metodinę pagalbą;
9.5. analizuoja Europos Sąjungos teisės aktus perkeliančių ir įgyvendinančių nacionalinių teisės aktų projektų rengimo pažangą ir apie tai informuoja Vyriausybę bei Seimą;
9.6. informuoja Europos Sąjungos institucijas apie Europos Sąjungos teisės aktų nuostatų perkėlimą į nacionalinę teisę ir (ar) įgyvendinimą joje ir dalyvauja šių institucijų veikloje siekiant užtikrinti tinkamą Lietuvos atstovavimą Europos Sąjungos darbo organuose ir institucijose svarstant su Europos Sąjungos teisės perkėlimu ir įgyvendinimu susijusius klausimus;
10. Teisingumo ministerija, siekdama 7.2 papunktyje nustatyto veiklos tikslo:
10.1. analizuoja ir apibendrina antstolių veiklos statistiką ir atlieka Lietuvos Respublikos antstolių įstatymo 6 straipsnio 1 ir 5 dalyse, 8 straipsnio 4 ir 7 dalyse, 21 straipsnio 9 dalyje,
27 straipsnio 2 ir 7 dalyse bei 38 straipsnio 1 dalyje nurodytas funkcijas;
10.2. atlieka Lietuvos Respublikos notariato įstatymo 6 straipsnio 1 dalyje, 7 straipsnio
1 ir 2 dalyse, 8 ir 42 straipsniuose nurodytas funkcijas;
10.3. atlieka Lietuvos Respublikos civilinės būklės aktų registravimo įstatymo
24 straipsnio 2 dalyje nurodytą funkciją;
10.4. teikia metodinę pagalbą civilinės metrikacijos įstaigoms civilinės būklės aktų registravimo klausimais;
10.5. vykdo centrinės institucijos 2016 m. liepos 6 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/1191, kuriuo skatinamas laisvas piliečių judėjimas supaprastinant tam tikrų viešųjų dokumentų pateikimo Europos Sąjungoje reikalavimus ir iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 1024/2012, 16 straipsnyje nustatytas funkcijas;
10.6. atlieka Lietuvos Respublikos valstybės garantuojamos teisinės pagalbos įstatymo
7 straipsnio 1 dalyje nurodytas funkcijas;
10.7. atlieka Lietuvos Respublikos advokatūros įstatymo 38 straipsnio 2 dalyje,
42 straipsnio 2 dalyje, 44 straipsnio 5 punkte ir 51 straipsnio 2 ir 3 dalyse nurodytas funkcijas, derina veiksmingų ir reguliarių teisinių paslaugų teikimo bei reikiamų Lietuvos Respublikos nacionalinės teisės žinių pakankamumo kriterijus;
10.8. vykdo kompetentingos institucijos, atsakingos už teisininko profesinės kvalifikacijos pripažinimą norint užsiimti advokato profesine veikla Lietuvos Respublikoje, funkcijas;
10.9. atlieka Lietuvos Respublikos teismo ekspertizės įstatymo 10 straipsnio 1 dalyje nurodytas funkcijas;
11. Teisingumo ministerija, siekdama 7.3 papunktyje nustatyto veiklos tikslo:
11.1. atlieka Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo 10 straipsnio
2 dalies 21 punkte, 292 straipsnio 1, 6 ir 8 dalyse ir 33 straipsnio 2 ir 3 dalyse nurodytas funkcijas;
11.2. atstovauja Lietuvos Respublikai Administraciniame komitete pagal Susitarimo dėl Bendro patentų teismo 12 straipsnį ir Biudžeto komitete pagal Susitarimo dėl Bendro patentų teismo 13 straipsnį;
11.3. koordinuoja ir kontroliuoja valstybės politikos įgyvendinimą vartotojų teisių apsaugos bei pramoninės nuosavybės apsaugos srityse Teisingumo ministerijai pavaldžiose įstaigose;
12. Teisingumo ministerija, siekdama 7.4 papunktyje nustatyto veiklos tikslo:
12.1. atlieka Lietuvos Respublikos politinių organizacijų įstatymo 8 straipsnio 4–6, 9 ir
10 dalyse ir 9 straipsnio 5 dalyje nurodytas funkcijas;
12.2. atlieka Lietuvos Respublikos Europos politinių partijų ir Europos politinių fondų įstatymo 2 straipsnio 1 ir 4 dalyse, 3 straipsnio 4 dalyje ir 4 straipsnyje nurodytas funkcijas;
12.3. atlieka Lietuvos Respublikos religinių bendruomenių ir bendrijų įstatymo
6 straipsnio 3 ir 6 dalyse, 10 straipsnio 2 ir 3 dalyse, 11 straipsnio 7 dalyje, 12 straipsnio
2 dalyje, 20 straipsnio 1 dalyje nurodytas funkcijas;
12.4. nagrinėja religinių bendruomenių ir bendrijų, jų filialų ir atstovybių steigimo, reorganizavimo ir likvidavimo dokumentus, tvirtina Juridinių asmenų registrui teikiamų duomenų tikrumą, steigimo dokumentų, pakeistų steigimo dokumentų atitiktį įstatymų reikalavimams ir teikia Juridinių asmenų registrui išvadas dėl jų registravimo ar išregistravimo galimybės;
13. Teisingumo ministerija, siekdama 7.5 papunktyje nustatyto veiklos tikslo:
13.1. vertina Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo, Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo ir su jais susijusių teisės aktų taikymo efektyvumą;
13.2. teikia siūlymus Vyriausybei dėl 13.1 papunktyje nurodytų teisės aktų tobulinimo, dalyvauja svarstant dėl jų pateiktas teisėkūros iniciatyvas;
14. Teisingumo ministerija, siekdama 7.6 papunktyje nustatyto veiklos tikslo:
14.1. vertina Lietuvos Respublikos civilinio kodekso ir su juo susijusių teisės aktų taikymo efektyvumą;
14.2. vertina įstatymų, nustatančių gyventojų, juridinių asmenų, nekilnojamojo turto, sandorių, teisių suvaržymų registravimo teisines pasekmes, ir su jais susijusių teisės aktų taikymo efektyvumą;
15. Teisingumo ministerija, siekdama 7.7 papunktyje nustatyto veiklos tikslo:
15.1. vertina Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso, Lietuvos Respublikos baudžiamojo proceso kodekso ir Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso teisinio reguliavimo efektyvumą;
16. Teisingumo ministerija, siekdama 7.8 papunktyje nustatyto veiklos tikslo:
16.1. vertina probacijos, suėmimo ir bausmių vykdymo bei valdymo procesus ir inicijuoja atitinkamas procedūras dėl šių procesų optimizavimo ir jų veiksmingumo didinimo;
16.2. koordinuoja ir kontroliuoja valstybės politikos įgyvendinimą probacijos, suėmimo ir bausmių vykdymo klausimais Teisingumo ministerijai pavaldžiose įstaigose;
17. Teisingumo ministerija, siekdama 7.9 papunktyje nustatyto veiklos tikslo:
17.1. palaiko tarptautinius ryšius su užsienio valstybių institucijomis ir tarptautinėmis organizacijomis ir koordinuoja tokių ryšių palaikymą;
17.2. vertina teisės aktų tarptautinio teisinio bendradarbiavimo srityje taikymo efektyvumą ir teikia siūlymus Vyriausybei dėl jų tobulinimo;
17.3. rengia tarptautinių dvišalių teisinio bendradarbiavimo sutarčių ir kitų susitarimų projektus, derasi dėl tarptautinių teisinio bendradarbiavimo sutarčių, organizuoja prisijungimą prie jų ir pagal kompetenciją užtikrina jų vykdymą;
17.4. teikia metodinę pagalbą teismams ir kitoms įstaigoms tarptautinio teisinio bendradarbiavimo klausimais;
18. Teisingumo ministerija, siekdama 7.10 papunktyje nustatyto veiklos tikslo:
18.1. atstovauja valstybei Europos Sąjungos Teisingumo Teisme, Europos laisvosios prekybos asociacijos teisme, Europos Žmogaus Teisių Teisme ir Jungtinių Tautų Žmogaus teisių, Moterų diskriminacijos panaikinimo, Asmenų su negalia teisių, Priverstinio dingimo ir Vaiko teisių komitetuose nagrinėjamose bylose;
18.2. koordinuoja valstybės institucijų veiksmus, susijusius su Europos Sąjungos Teisingumo Teisme, Europos laisvosios prekybos asociacijos teisme, Europos Žmogaus Teisių Teisme ir Jungtinių Tautų Žmogaus teisių, Moterų diskriminacijos panaikinimo, Asmenų su negalia teisių, Priverstinio dingimo ir Vaiko teisių komitetuose nagrinėjamomis bylomis ir priimtų sprendimų įgyvendinimu;
19. Teisingumo ministerija, siekdama 7.11 papunktyje nustatyto veiklos tikslo:
19.1. vykdo teismų sprendimus ir taikos sutartis dėl žalos, atsiradusios dėl ikiteisminio tyrimo pareigūno, prokuroro, teisėjo ar teismo arba kitų valstybės institucijų neteisėtų veiksmų (aktų), atlyginimo, taip pat taikos sutartis, sudarytas su asmeniu, dėl kurio tarptautinė institucija yra priėmusi sprendimą dėl žalos atlyginimo (kompensacijos išmokėjimo), tačiau nėra nustačiusi piniginės kompensacijos dydžio, Europos Žmogaus Teisių Teismo sprendimus dėl žalos atlyginimo (kompensacijos išmokėjimo) ir kitus dokumentus įstatymų nustatytais atvejais;
19.2. nagrinėja prašymus atlyginti žalą, atsiradusią dėl neteisėto nuteisimo, neteisėto procesinių prievartos priemonių pritaikymo, neteisėto administracinės nuobaudos – arešto paskyrimo, ne teismo tvarka, sudaro ir vykdo taikos sutartis;
19.3. atlieka Lietuvos Respublikos smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo įstatymo 17 straipsnio 1–3 dalyse, 18 straipsnio 3 dalyje, 19 straipsnio
3–6 dalyse nurodytas funkcijas;
19.4. nagrinėja prašymus kompensuoti smurtiniais nusikaltimais padarytą žalą, priima ir vykdo sprendimus dėl smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo;
20. Teisingumo ministerija, siekdama 7.12 papunktyje nustatyto veiklos tikslo:
20.1. vertina teisės aktų, kuriais reglamentuojama konstitucinių rinkimų, referendumo, peticijos, Lietuvos Respublikos piliečių įstatymų leidybos iniciatyvos ir Konstitucijos keitimo iniciatyvos teisių įgyvendinimo tvarka, taikymo efektyvumą ir teikia siūlymus Vyriausybei dėl jų tobulinimo, dalyvauja svarstant dėl jų pateiktas teisėkūros iniciatyvas;
21. Teisingumo ministerija, siekdama 7.13 papunktyje nustatyto veiklos tikslo:
22. Teisingumo ministerija, siekdama 7.14 papunktyje nustatyto veiklos tikslo:
22.1. vertina įstatymų, kuriais reglamentuojami orlaivių, laivų ir geležinkelių transporto avarijų ir incidentų saugos tyrimai, ir su jais susijusių teisės aktų taikymo efektyvumą ir teikia siūlymus Vyriausybei dėl jų tobulinimo, dalyvauja svarstant dėl jų pateiktas teisėkūros iniciatyvas;
22.2. organizuoja ir vykdo orlaivių, laivų ir geležinkelių transporto avarijų ir incidentų saugos tyrimus;
22.3. rengia ir skelbia orlaivių, laivų ir geležinkelių transporto avarijų ir incidentų saugos tyrimų ataskaitas;
23. Teisingumo ministerija, siekdama 7.15 papunktyje nustatyto veiklos tikslo:
23.1. koordinuoja Lietuvos Respublikos atstovavimą kuriant tarptautinius kovos su korupcija, korupcijos prevencijos ir skaidrumą užtikrinančius standartus, koordinuoja ir (ar) pagal kompetenciją juos įgyvendina ir (ar) perkelia į nacionalinę teisę;
23.2. koordinuoja valstybės ataskaitų pagal Jungtinių Tautų konvenciją prieš korupciją, Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos Konvenciją dėl kovos su užsienio pareigūnų papirkimu sudarant tarptautinius verslo sandorius teikimą Europos Tarybos valstybių grupei prieš korupciją (GRECO);
24. Teisingumo ministerija taip pat:
24.1. atlieka teisingumo ministro valdymo sritims priskirtų informacinių sistemų valdytojo ir duomenų valdytojo funkcijas, nurodytas Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo 26 ir 27 straipsniuose;
24.3. atlieka plėtros programų valdytojo funkcijas, numatytas Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme ir šio įstatymo įgyvendinamuosiuose teisės aktuose, paskirsto asignavimus ir kontroliuoja įsipareigojimų vykdymą;
24.4. koordinuoja Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir kitų paramos fondų bei tarptautinės finansinės paramos ir (ar) valstybės biudžeto lėšomis finansuojamų projektų įgyvendinimą ir (ar) juos įgyvendina;
24.5. koordinuoja ir užtikrina nacionalinių atrankų į Europos Sąjungos Teisingumo Teismą, Europos Žmogaus Teisių Teismą, Europos prokuratūrą ir Europos komitetą prieš kankinimą ir kitokį žiaurų, nežmonišką ar žeminantį elgesį ir baudimą organizavimą;
III SKYRIUS
TEISINGUMO MINISTERIJOS TEISĖS
25. Teisingumo ministerija, siekdama nustatytų veiklos tikslų ir atlikdama jos kompetencijai priskirtas funkcijas, turi teisę:
25.1. gauti iš valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų, mokslo ir studijų institucijų ir kitų juridinių ir fizinių asmenų informaciją, dokumentus ir pasiūlymus Teisingumo ministerijos kompetencijai priskirtais klausimais;
25.2. sudaryti iš ministerijų ir kitų Vyriausybės įstaigų, mokslo ir studijų institucijų, kitų įstaigų ir organizacijų atstovų ir specialistų, susitarus su jų vadovais, darbo grupes, turinčias parengti Lietuvos Respublikos kodeksų, kitų įstatymų ir Vyriausybės nutarimų, tarptautinių teisinės pagalbos ir teisinio bendradarbiavimo sutarčių projektus ir nagrinėti kitus Teisingumo ministerijos kompetencijai priskirtus klausimus;
25.3. pasitelkti, susitarus su valstybės institucijų ir įstaigų, mokslo bei studijų institucijų, kitų įstaigų ir organizacijų vadovais, šių institucijų, įstaigų ir organizacijų atstovus bei specialistus svarstant Lietuvos Respublikos kodeksų, kitų įstatymų ir Vyriausybės nutarimų projektus bei Europos Sąjungos teisės įgyvendinimo ir taikymo klausimus, taip pat klausimus, susijusius su atstovavimu valstybei nacionalinėse ar tarptautinėse teisminėse arba ginčus nagrinėjančiose institucijose;
25.4. tikrinti Teisingumo ministerijai pavaldžių įstaigų veiklą, gauti ir išklausyti jų veiklos ataskaitas, prireikus teikti šioms įstaigoms metodinius nurodymus;
25.5. pagal kompetenciją sudaryti sutartis ir susitarimus su Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių fiziniais ir juridiniais asmenimis ar šių asmenų grupe, veikiančia pagal jungtinės veiklos sutartį, taip pat su užsienio valstybių filialais bei atstovybėmis;
IV SKYRIUS
TEISINGUMO MINISTERIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
26. Teisingumo ministerijos veikla organizuojama vadovaujantis teisingumo ministro tvirtinamais teisingumo ministro valdymo sričių strateginiais veiklos planais ir kitais planavimo dokumentais, rengiamais Strateginio valdymo įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.
28. Teisingumo ministerijai vadovauja teisingumo ministras, kurį pagal Konstituciją skiria į pareigas ir atleidžia iš jų Respublikos Prezidentas Ministro Pirmininko teikimu.
29. Teisingumo ministras, vadovaudamas jam pavestoms valdymo sritims, yra atsakingas Seimui, Respublikos Prezidentui ir tiesiogiai pavaldus Ministrui Pirmininkui.
30. Teisingumo ministrą laikinai pavaduoja Ministro Pirmininko paskirtas kitas Vyriausybės narys Vyriausybės įstatymo 26 straipsnio 2 dalyje nustatyta tvarka.
32. Viceministrus Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų teisingumo ministras.
33. Laikinai nesant viceministro, visas viceministro funkcijas arba jų dalį teisingumo ministro pavedimu atlieka kitas viceministras (viceministrai) arba ministerijos kancleris.
35. Teisingumo ministerijos kanclerį Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų teisingumo ministras.
36. Teisingumo ministerijos kanclerį laikinai pavaduoja teisingumo ministro paskirtas vienas iš Teisingumo ministerijos struktūrinių padalinių vadovų, kuriam teisingumo ministras paveda atlikti dalį arba visas jo funkcijas.
37. Teisingumo ministras, viceministrai ir Teisingumo ministerijos kancleris atlieka Vyriausybės įstatymu, kitais įstatymais ir Vyriausybės nutarimais jiems nustatytas funkcijas.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS