LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VIETOS PLĖTROS STRATEGIJŲ RENGIMO IR ATRANKOS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2022 m. spalio 28 d. Nr. 1V-672

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimo Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos fondų lėšas“ 1.1.2 papunkčiu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. kovo 24 d. nutarimo Nr. 330 „Dėl ministrams pavedamų valdymo sričių“ 1.13 papunkčiu, 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos administruojančiųjų institucijų ir tarpinės institucijos funkcijų sąrašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. liepos 2 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl funkcijų paskirstymo įgyvendinant 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programą“, 3.7 papunkčiu,

tvirtinu Vietos plėtros strategijų rengimo ir atrankos taisykles (pridedama).

 

 

 

Vidaus reikalų ministrė                                                                                                         Agnė Bilotaitė

 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro

2022 m. spalio 28 d. įsakymu Nr. 1V-672

 

 

 

VIETOS PLĖTROS STRATEGIJŲ RENGIMO IR ATRANKOS TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vietos plėtros strategijų rengimo ir atrankos taisyklėse (toliau – Taisyklės) nustatomi reikalavimai vietos plėtros strategijoms, kurios įgyvendinamos pagal 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2022 m. rugpjūčio 3 d. sprendimu Nr. C(2022) 5742 (toliau – 2021–2027 metų investicijų programa), 4 prioriteto „Socialiai atsakingesnė Lietuva“ 4.7 konkretų uždavinį „Skatinti aktyvią įtrauktį, siekiant propaguoti lygias galimybes ir aktyvų dalyvavimą ir gerinti įsidarbinamumą“ ir 4.9 konkretų uždavinį „Didinant socialinę ir ekonominę marginalizuotų bendruomenių, migrantų ir nepalankias sąlygas turinčių grupių integraciją įgyvendinant integruotas priemones, įskaitant aprūpinimą būstu ir socialinių paslaugų teikimą“ (toliau – vietos plėtros strategija), jas rengiančius subjektus ir jų rengimo, tvirtinimo ir atrankos tvarką 2021–2027 m.

2. Taisyklės parengtos vadovaujantis:

2.1. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 2021/1060);

2.2. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2021/1057, kuriuo nustatomas „Europos socialinis fondas +“ (ESF+) ir panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1296/2013 (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 2021/1057);

2.3. Lietuvos Respublikos partnerystės sutartimi, patvirtinta Europos Komisijos 2022 m. balandžio 22 d. įgyvendinimo sprendimu, kuriuo patvirtinama partnerystės sutartis su Lietuvos Respublika (apie nurodytą sprendimą Europos Komisija pranešė dokumentu Nr. C(2022)2427) su visais pakeitimais;

2.4. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa, patvirtinta Europos Komisijos 2022 m. rugpjūčio 3 d. sprendimu Nr. Nr. C(2022) 5742;

2.5. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos įgyvendinimo Lietuvoje bendraisiais nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. liepos 2 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl funkcijų paskirstymo įgyvendinant 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programą“.

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Reglamente Nr. 2021/1057, Reglamente Nr. 2021/1060, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme, Strateginio valdymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“, 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklėse, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, ir kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

MIESTŲ VIETOS VEIKLOS GRUPĖS

 

4. Miesto vietos veiklos grupe, galinčia rengti ir įgyvendinti vietos plėtros strategiją, (toliau – miesto VVG) yra laikomas Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymo nustatyta tvarka įsteigtas viešasis juridinis asmuo (toliau – juridinis asmuo), turintis visus šiuos požymius:

4.1. juridinio asmens veiklos tikslas ar vienas iš tikslų atitinka 2021–2027 metų investicijų programos 4.7 konkretų uždavinį „Skatinti aktyvią įtrauktį, siekiant propaguoti lygias galimybes ir aktyvų dalyvavimą ir gerinti įsidarbinamumą“ ir 4.9 konkretų uždavinį „Didinant socialinę ir ekonominę marginalizuotų bendruomenių, migrantų ir nepalankias sąlygas turinčių grupių integraciją įgyvendinant integruotas priemones, įskaitant aprūpinimą būstu ir socialinių paslaugų teikimą“;

4.2. juridinis asmuo turi apibrėžtą veiklos teritoriją, kuri atitinka Taisyklių 10.1–10.5 papunkčiuose nurodytas sąlygas atitinkančią teritoriją;

4.3. juridinio asmens nariais yra juridinio asmens veiklos teritorijoje veiklą vykdantys trijų šalių partneriai (toliau – partneriai):

4.3.1. bendruomeninės organizacijos ir (ar) kitos nevyriausybinės organizacijos;

4.3.2. asocijuotos verslo struktūros ir (ar) įmonės;

4.3.3. vietos valdžios atstovas – miesto VVG teritorijoje veikiančios savivaldybės, kuri yra VVG narė, tarybos paskirtas asmuo, tos savivaldybės valdomos įmonės, administravimo subjekto ar kitos VVG teritorijoje veikiančios valstybės įstaigos, organizacijos, kurios yra VVG narės, atstovas (išskyrus savivaldybės politikus ir politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojus), kurio dalyvavimo kolegialaus VVG valdymo organo veikloje tikslas – atstovauti viešajam interesui;

4.4. juridinis asmuo turi kolegialų valdymo organą, kuriame:

4.4.1. partneriams atstovauja vienodas skaičius valdymo organo narių ir šio organo sprendimų priėmimo tvarka užtikrina, kad, priimant sprendimus, ne mažiau kaip 50 procentų balsų teks partneriams, kurie nėra viešosios valdžios institucijos;

4.4.2. jeigu juridinio asmens nariai yra organizacijos, veikiančios didesnėje negu apibrėžta juridinio asmens veiklos teritorija arba neturinčios apibrėžtos veiklos teritorijos (pvz., regiono verslininkams atstovaujančios verslo asociacijos, nevyriausybinės organizacijos), į valdymo organą deleguoti atstovai turi būti tiesiogiai susiję su juridinio asmens veiklos teritorija (pvz., į valdymo organą deleguotas asmuo gyvena juridinio asmens veiklos teritorijoje ir (arba) dirba verslo asociacijoje atstovaujamos įmonės buveinės ar filialo veiklos teritorijoje);

4.4.3. kolegialaus valdymo organo nariai iki pirmojo kolegialaus valdymo organo posėdžio arba pirmojo dalyvavimo kolegialaus valdymo organo posėdyje Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatyme nustatyta tvarka turi deklaruoti privačius interesus;

4.5. juridinis asmuo vadovaujasi šiais principais:

4.5.1. partnerystės ir atvirumo – įvairioms socialinėms grupėms suteikiamos vienodos galimybės dalyvauti rengiant ir įgyvendinant vietos plėtros strategiją, siekiama į juridinio asmens veiklą įtraukti naujų narių (bendruomeninių ir (ar) kitų nevyriausybinių organizacijų, asocijuotų verslo struktūrų ir (ar) įmonių, kitų savivaldybės institucijų, nenurodytų Taisyklių 4.3 papunktyje);

4.5.2. lyčių lygybės juridinio asmens nariais ir (arba) jo kolegialaus valdymo organo nariais yra moterys ir vyrai ir nė vienos iš lyčių atstovų nėra daugiau kaip 60 procentų;

4.5.3. nediskriminavimo – juridinio asmens kolegialaus valdymo organo sudarymo principai, juridinio asmens sprendimų priėmimo tvarka ir kitos šio juridinio asmens įstatų nuostatos užtikrina, kad juridiniam asmeniui vykdant savo veiklą bus užkirstas kelias bet kokiai diskriminacijai dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos ar kitų bruožų ir bus atsižvelgta į jaunimo situaciją bei poreikius; juridinio asmens įstatų nuostatos leidžia juridinio asmens veikloje aktyviai dalyvauti neįgaliesiems, vyresnio amžiaus žmonėms, jaunimui bei kitiems, turintiems mažesnes funkcines galimybes arba dėl socialinių priežasčių mažiau įtrauktiems į jiems aktualių sprendimų priėmimą (pvz., nustatyta rašytinė sprendimų priėmimo procedūra, išankstinės konsultacijos dėl juridinio asmens priimamų sprendimų informacinių ir ryšio technologijomis ir kt.);

4.5.4. jaunimo dalyvavimo bent vienas kolegialaus valdymo organo narys vietos plėtros strategijos rengimo metu yra jaunesnis negu 29 metų ir (arba) deleguotas savivaldybės jaunimo organizacijų tarybos arba savivaldybės jaunimo reikalų tarybos, veikiančios teritorijoje, kuri atitinka Taisyklių 10.1–10.5 papunkčiuose nurodytas sąlygas;

4.6. juridinio asmens, kuris planuoja vietos plėtros strategijos parengimą ir jos įgyvendinimą, vadovas arba administracijos vadovas turi turėti patirties rengiant ir įgyvendinant strateginio planavimo dokumentus, susijusius su Europos Sąjungos struktūrinių fondų ar kitos finansinės paramos valdymu ir panaudojimu, arba ne mažesnę kaip vienų metų vadovaujamojo darbo patirtį įmonėje, įstaigoje ar organizacijoje, turinčioje ne mažiau kaip 5 darbuotojus; juridinio asmens, kuris planuoja vietos plėtros strategijos parengimą ir jos įgyvendinimą, vadovas arba administracijos vadovas turi turėti aukštojo mokslo išsilavinimą;

4.7. vertinama Valstybinės mokesčių inspekcijos ir Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos registrų informacija, ar juridinis asmuo nėra skolingas Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybai prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos. Ši nuostata netaikoma, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas. Juridinis asmuo nėra laikomas skolingu, jei įsiskolinimo suma neviršija 50 (penkiasdešimt) eurų (pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 46 straipsnio 3 dalies 2 punktą).

5. Miesto VVG steigimą, siekdamas dalyvauti rengiant vietos plėtros strategiją, gali inicijuoti bet kuris partneris.

6. Miesto VVG steigimą inicijuojantis partneris kreipiasi į galinčias dalyvauti miesto VVG veikloje Taisyklių 10.1–10.5 papunkčiuose nurodytas sąlygas atitinkančioje teritorijoje veikiančias organizacijas ir savivaldybės tarybą (kai miesto VVG steigimą inicijuoja ne savivaldybės taryba), siūlydamas pradėti konsultacijas dėl miesto VVG steigimo.

7. Konsultacijų ir miesto VVG steigimo procesą koordinuoja savivaldybės taryba ar kitas partneris (pvz., pramonės ir amatų rūmai ir kt.), kurio vadovas ar administracijos vadovas atitinka Taisyklių 4.6 papunktyje nustatytus reikalavimus, užtikrindama, kad miesto VVG iš partnerių išsirinktų vieną pagrindinį partnerį arba kiekvienas iš partnerių paskirtų savo atstovą, atsakingą už administracinius ir finansinius reikalus. Savivaldybės tarybos sprendimu gali būti sudaryta konsultacinė darbo grupė iš partnerių atstovų, kurioje susitariama dėl miesto VVG veikloje dalyvausiančių įstaigų ir organizacijų, valdymo organų sudarymo principų, sprendimų priėmimo procedūrų nustatymo, veiklos organizavimo, administracinio aptarnavimo ir kitų klausimų.

8. Savivaldybės taryba, inicijuodama miesto VVG steigimą arba prieš priimdama sprendimą būti viena iš miesto VVG narių, įvertina, ar į konsultacijas dėl miesto VVG steigimo įtrauktos Taisyklių 10.1–10.5 papunkčiuose nurodytas sąlygas atitinkančioje teritorijoje veikiančios bendruomeninės organizacijos bei kitos nevyriausybinės organizacijos, asocijuotos verslo struktūros ir (ar) įmonės.

9. Savivaldybės taryba, inicijuodama miesto VVG steigimą arba priimdama sprendimą būti viena iš miesto VVG narių, įvertina, ar anksčiau nėra įsteigta miesto VVG, kurios veiklos teritorija visiškai ar iš dalies sutampa su naujai steigiamos miesto VVG veiklos teritorija. Savivaldybė negali būti kelių miestų VVG nare, jeigu jų veiklos teritorijos visiškai ar iš dalies sutampa.

 

III SKYRIUS

TERITORIJA, KURIAI RENGIAMA VIETOS PLĖTROS STRATEGIJA

 

10. Vietos plėtros strategija rengiama vienai iš Taisyklių 10.1–10.5 papunkčiuose nurodytas sąlygas atitinkančių teritorijų:

10.1. savivaldybės centras;

10.2. miestas, kuriame gyvena nuo 6 tūkstančių gyventojų;

10.3. miesto dalis, kurioje gyvena nuo 6 tūkstančių iki 150 tūkstančių gyventojų;

10.4. kelių miestų aglomeracija, kuriai rengiama bendra vietos plėtros strategija (pvz., Trakai–Lentvaris, Trakai–Lentvaris–Grigiškės); kiekvienas iš miestų, įeinančių į aglomeraciją, turi atitikti bent vieną iš Taisyklių 10.1–10.2 papunkčiuose nustatytų sąlygų;

10.5. Vilniaus, Kauno arba Klaipėdos miesto dalis kartu su priemiesčiu (-ais), kuriame (-iuose) įgyvendinami tvarios miestų plėtros veiksmai ir bendrai visoje strategijos įgyvendinimo teritorijoje gyvena iki 150 tūkstančių gyventojų.

 

IV SKYRIUS

VIETOS PLĖTROS STRATEGIJOS STRUKTŪRA IR TURINYS

 

11. Vietos plėtros strategija rengiama pagal Taisyklių 1 priede nustatytą formą. Strategiją sudaro šios dalys:

11.1. Įvadas;

11.2. Vietos plėtros strategijos įgyvendinimo teritorija ir gyventojų, kuriems taikoma vietos plėtros strategija, apibrėžtis;

11.3. Teritorijos, kuriai rengiama vietos plėtros strategija, analizė;

11.4. Vietos plėtros strategijos tikslai, uždaviniai ir jų įgyvendinimo stebėsenos rodikliai, įskaitant išmatuojamas rezultato siektinas reikšmes;

11.5. Gyvenamosios vietovės bendruomenės dalyvavimo rengiant strategiją eiga;

11.6. Vietos plėtros strategijos finansinis veiksmų planas;

11.7. Vietos plėtros strategijos valdymo, stebėsenos ir vertinimo tvarka, iš kurios būtų matyti vietos veiklos grupės pajėgumas įgyvendinti strategiją.

12. Vietos plėtros strategijos dalyje „Įvadas“ nurodoma:

12.1. vietos plėtros strategiją parengusi miesto VVG;

12.2. vietos plėtros strategijos tikslas.

13. Vietos plėtros strategijos dalyje „Vietos plėtros strategijos įgyvendinimo teritorija ir gyventojų, kuriems taikoma vietos plėtros strategija, apibrėžtis“ nurodoma:

13.1. vietos plėtros strategijos įgyvendinimo teritorija; jeigu vietos plėtros strategiją numatoma įgyvendinti miesto dalyje, pateikiamas šios miesto dalies ribų žemėlapis;

13.2. teritorijos, kuriai rengiama vietos plėtros strategija, gyventojų skaičius, gyventojų apibūdinimas, tikslinės gyventojų grupės, į kurias bus orientuota vietos plėtros strategija: gyvenamosios vietovės marginalizuotos bendruomenės, neįgalieji, bedarbiai, ilgalaikiai bedarbiai, ekonomiškai neaktyvūs asmenys, nedirbantis, nestudijuojantis, nesimokantis, mokymuose nedalyvaujantis, mažiau galimybių turintis jaunimas, migrantai, pabėgėliai, kiti socialinę atskirtį patiriantys asmenys ir pan.

14. Vietos plėtros strategijos dalyje „Teritorijos, kuriai rengiama vietos plėtros strategija, analizė“ pateikiama teritorijos vystymosi poreikių ir galimybių analizė, trumpai aprašant svarbiausius socialinei, ekonominei, demografinei šios teritorijos būklei įtaką darančius teigiamus ir neigiamus veiksnius ir jų tarpusavio sąsajas, šiuos veiksnius apibūdinančius rodiklius palyginant su šalies ir kitų miestų arba miesto dalių rodikliais, ir stiprybių, silpnybių, galimybių ir grėsmių (toliau – SSGG) analizė.

15. Analizuojami duomenys ir informacija turėtų būti aktualiausi, bet ne senesni nei 2 metų ir ne trumpesnio nei 5 metų laikotarpio, nebent tokių duomenų nėra dėl strategijoje nurodytų objektyvių priežasčių, jie gali būti pateikiami tekstine forma, lentelėmis ir grafikais arba žemėlapiais. Didesnės apimties informacija pateikiama vietos plėtros strategijos prieduose.

16. Vietos plėtros strategijos dalyje „Vietos plėtros strategijos tikslai, uždaviniai ir jų įgyvendinimo stebėsenos rodikliai, įskaitant išmatuojamas rezultato siektinas reikšmes“ nurodoma:

16.1. vietos plėtros strategijos tikslai (toliau – tikslai), kurie turi atitikti šiuos reikalavimus:

16.1.1. turi būti įmanomi pasiekti – nustatyti atsižvelgiant į atliktą teritorijos poreikių ir galimybių analizę, įvertinus galimus išorinės aplinkos pokyčius (galimybes ir grėsmes) ir turimus išteklius;

16.1.2. skirti atliekant SSGG analizę nustatytoms tarpusavyje susijusioms silpnybėms (problemoms) išspręsti arba pasinaudoti stiprybėmis, galimybėmis ar sumažinti grėsmes;

16.1.3. nustatant kiekvieną tikslą, įvertinti alternatyvūs įvardytų problemų sprendimo (stiprybių, galimybių išnaudojimo ar grėsmių sumažinimo) būdai (bent dvi tikslo alternatyvos, tarp kurių nėra „status quo“ alternatyvos);

16.1.4. kiekvienas tikslas turi turėti stebėsenos rodiklius, suformuluotus kaip rezultato rodikliai, pagal kuriuos galima nustatyti tikslu sprendžiamų silpnybių (problemų) (išnaudojamų stiprybių, galimybių, šalinamų grėsmių) kiekybinį pokytį; rezultato rodiklis nurodo formuluojant tikslą vertinto vidinio veiksnio – silpnybės (problemos) arba stiprybės kiekybinį pokytį ir naudą, kurią gautų tiesioginiai vietos plėtros strategijos naudos gavėjai įgyvendinus šią strategiją; strategijos rezultato rodikliai turi siekti 2021–2027 metų investicijų programos 4.7 konkretaus uždavinio „Skatinti aktyvią įtrauktį, siekiant propaguoti lygias galimybes ir aktyvų dalyvavimą ir gerinti įsidarbinamumą“ ir 4.9 konkretaus uždavinio „Didinant socialinę ir ekonominę marginalizuotų bendruomenių, migrantų ir nepalankias sąlygas turinčių grupių integraciją įgyvendinant integruotas priemones, įskaitant aprūpinimą būstu ir socialinių paslaugų teikimą“ rezultato rodiklių ir prisidėti prie miestų plėtros strategijos ir funkcinių zonų plėtros strategijos ir (arba) regiono plėtros plano tikslų įgyvendinimo;

16.1.5. kiekvienas tikslas turi turėti konkretų įgyvendinimo terminą, per kurį bus pasiekti suplanuoti rezultato (-ų) rodikliai (ne vėliau kaip iki 2029 m. pabaigos);

16.2. vietos plėtros strategijoje kiekvienam tikslui nurodoma:

16.2.1. paaiškinimas, kaip formuluojant tikslą buvo naudojami SSGG analizės rezultatai (nustatyti strateginiai ryšiai);

16.2.2. svarstyti alternatyvūs tikslai ir tikslo pasirinkimo priežastys;

16.2.3. planuojami rezultato rodiklių kiekybiniai pokyčiai (toliau – rezultatai);

16.3. vietos plėtros strategijos uždaviniai (toliau – uždaviniai), kurie turi atitikti šiuos reikalavimus:

16.3.1. uždavinys yra skirtas konkrečiai silpnybei (problemai) išspręsti (arba pasinaudoti stiprybe) ir nurodo konkretų rezultatą;

16.3.2. nustatant uždavinį, įvertinti alternatyvūs įvardytos silpnybės (problemos) sprendimo (arba stiprybės išnaudojimo) būdai (bent dvi uždavinio alternatyvos, tarp kurių nėra „status quo“ alternatyvos);

16.3.3. uždaviniui nustatyti produkto rodikliai, atitinkantys 2021–2027 metų investicijų programos 4.7 konkretų uždavinį „Skatinti aktyvią įtrauktį, siekiant propaguoti lygias galimybes ir aktyvų dalyvavimą ir gerinti įsidarbinamumą“ ir 4.9 konkretų uždavinį „Didinant socialinę ir ekonominę marginalizuotų bendruomenių, migrantų ir nepalankias sąlygas turinčių grupių integraciją įgyvendinant integruotas priemones, įskaitant aprūpinimą būstu ir socialinių paslaugų teikimą“ nustatytus produkto rodiklius ir nurodantys šių rodiklių planuojamus kiekybinius pokyčius (toliau – produktai);

16.3.4. uždavinį įgyvendinti įmanoma vietos plėtros strategijos įgyvendinimo laikotarpiu (ne vėliau kaip iki 2029 m. pabaigos);

16.3.5. uždaviniui įgyvendinti (rezultatui pasiekti ir produktams sukurti) pakanka vietos plėtros strategijoje suplanuotų finansinių išteklių;

16.4. vietos plėtros strategijoje kiekvienam uždaviniui nurodoma:

16.4.1. paaiškinimas, kaip formuluojant uždavinį buvo naudojami SSGG analizės rezultatai (nustatyti strateginiai ryšiai);

16.4.2. svarstyti alternatyvūs uždaviniai ir uždavinio pasirinkimo priežastys;

16.4.3. rezultatas, nurodantis uždaviniu sprendžiamos problemos (arba išnaudojamos stiprybės) kiekybinį pokytį, ir sukuriami produktai.

17. Vietos plėtros strategijos dalyje „Gyvenamosios vietovės bendruomenės dalyvavimo rengiant strategiją eiga“ aprašomi miesto VVG atlikti vietos plėtros strategijos projekto viešieji pristatymai ir konsultacijos dėl vietos plėtros strategijos tikslų, uždavinių ir veiksmų su gyvenamosios vietovės bendruomene, nevyriausybinėmis organizacijomis, įmonėmis, kitomis institucijomis, įstaigomis ir organizacijomis (aprašant, kuriais vietos plėtros strategijos rengimo etapais šios strategijos projektas buvo viešinamas, ir konsultuojamasi, dėl kokių klausimų taikyti konsultavimosi būdai, pagrįsta, kad pasirinkti viešinimo ir konsultavimosi būdai pakankami, siekiant užtikrinti kuo platesnį visų gyventojų grupių įtraukimą), ir pagrindiniai konsultavimosi rezultatai (gauti pasiūlymai ir jų įvertinimas).

18. Vietos plėtros strategijos dalyje „Vietos plėtros strategijos finansinis veiksmų planas“ nurodomi Vietos plėtros strategijos tikslai, uždaviniai, planuojami įgyvendinti veiksmai, jiems įgyvendinti reikalingos lėšos, įskaitant numatytus asignavimus iš kiekvieno fondo (Europos socialinio fondo+ (ESF+), Europos regioninės plėtros fondo (ERPF)), kurio lėšomis planuojama finansuoti veiksmą, taip pat vietos plėtros strategijos administravimo išlaidos kiekvienais vietos plėtros strategijos įgyvendinimo metais:

18.1. veiksmai turi būti išdėstyti pagal uždavinius ir atitikti šiuos reikalavimus:

18.1.1. uždaviniui priskirti veiksmai turi tiesiogiai prisidėti prie uždavinio įgyvendinimo;

18.1.2. veiksmai yra efektyviausi ir racionaliausi būdai, kaip įgyvendinti uždavinį;

18.1.3. veiksmai yra suprantami, teisėti ir praktiškai įgyvendinami (gali būti pradėti įgyvendinti ne vėliau kaip paskutiniais Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų administravimo laikotarpio metais, t. y. 2027 m. pabaigoje, ir baigti įgyvendinti ne vėliau kaip per 2 metus nuo Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų administravimo laikotarpio pabaigos, t. y. 2029 m. pabaigoje);

18.1.4. veiksmai atitinka 2021–2027 metų investicijų programos 4.7 konkretų uždavinį „Skatinti aktyvią įtrauktį, siekiant propaguoti lygias galimybes ir aktyvų dalyvavimą ir gerinti įsidarbinamumą“ ir 4.9 konkretų uždavinį „Didinant socialinę ir ekonominę marginalizuotų bendruomenių, migrantų ir nepalankias sąlygas turinčių grupių integraciją įgyvendinant integruotas priemones, įskaitant aprūpinimą būstu ir socialinių paslaugų teikimą“ ir jiems priskirtas veiklas;

18.2. vietos plėtros strategijos finansiniame veiksmų plane kiekvienam veiksmui nurodoma:

18.2.1. planuojamo veiksmo įgyvendinimo pradžia ir pabaiga (metai); veiksmo įgyvendinimo pradžia laikoma veiksmą įgyvendinančio projekto (arba pirmojo projekto iš projektų grupės) finansavimo sutarties pasirašymo data, veiksmo įgyvendinimo pabaiga laikomas projekto (arba paskutiniojo projekto iš projektų grupės) galutinės ataskaitos patvirtinimas;

18.2.2. veiksmo vykdytojas arba vykdytojo atrankos principai, jeigu tą patį veiksmą gali atlikti keli subjektai;

18.2.3. lėšų poreikis ir finansavimo šaltiniai; lėšų poreikis veiksmui įgyvendinti turi būti nustatytas pagrįstai, įvertinus rinkoje esančias panašių paslaugų, prekių kainas, darbo užmokesčio įkainius.

19. Vietos plėtros strategijos dalyje „Vietos plėtros strategijos valdymo, stebėsenos ir vertinimo tvarka, iš kurios būtų matyti vietos veiklos grupės pajėgumas įgyvendinti strategiją“ nurodoma:

19.1. už veiksmų, skirtų vietos plėtros strategijai įgyvendinti, atranką, strategijos įgyvendinimo koordinavimą ir stebėseną atsakingi miesto VVG organai;

19.2. įgyvendinimo procedūra, nustatant, kaip bus atrenkami veiksmų ir juos įgyvendinančių projektų vykdytojai, užtikrinant Taisyklių 4.5 papunktyje nurodytų principų įgyvendinimą;

19.3. vietos plėtros strategijos stebėsenos tvarka, užtikrinanti, kad nuolat būtų renkama ir sisteminama informacija apie planuotas ir pasiektas rezultato ir produkto rodiklių reikšmes, atrinktus finansuoti ir baigtus įgyvendinti projektus ir ši informacija būtų pateikiama Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijai ir viešinama ne rečiau kaip kartą per metus;

19.4. vietos plėtros strategijos pakeitimų inicijavimo procedūra.

 

V SKYRIUS

VIETOS PLĖTROS STRATEGIJOS RENGIMAS

 

20. Vietos plėtros strategija rengiama 2021–2027 m. Europos Sąjungos fondų investicijų administravimo laikotarpiui, atsižvelgiant į Partnerystės sutartį, 2021–2027 metų investicijų programą, ją įgyvendinančius dokumentus, atitinkamo regiono plėtros planą bei Taisykles. Miesto VVG gali būti skirta iki 10 tūkst. eurų parama su vietos plėtros strategijos parengimu susijusioms išlaidoms Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro tvirtinamame projektų finansavimo sąlygų apraše dėl priemonės, skirtos vietos plėtros strategijoms rengti pagal 2021–2027 metų investicijų programos 4 prioriteto „Socialiai atsakingesnė Lietuva 4.9 konkretų uždavinį „Didinant socialinę ir ekonominę marginalizuotų bendruomenių, migrantų ir nepalankias sąlygas turinčių grupių integraciją įgyvendinant integruotas priemones, įskaitant aprūpinimą būstu ir socialinių paslaugų teikimą“, nustatytomis sąlygomis ir tvarka. Vietos plėtros strategijai administruoti gali būti numatyta iki 20 procentų vietos plėtros strategijai įgyvendinti numatytų Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir valstybės biudžeto lėšų, bet ne didesnė kaip 200 tūkst. eurų suma. Mažiausia tinkama finansuoti vietos plėtros strategijos vertė – 500 tūkst. eurų.

21. Rengdama vietos plėtros strategiją, miesto VVG gali pagal kompetenciją konsultuotis su Vidaus reikalų ministerija, atitinkamo regiono plėtros taryba, teritorijoje, kuriai rengiama vietos plėtros strategija, veikiančiomis įstaigomis (aukštosiomis mokyklomis, kultūros įstaigomis ir kt.), įmonėmis ir organizacijomis, kurios nėra miesto VVG nariai.

22. Vidaus reikalų ministerija raštu ir (ar) elektroniniu paštu teikia informaciją miesto VVG apie Partnerystės sutartį ir 2021–2027 metų investicijų programą ir atliktus šių dokumentų pakeitimus, dėl kurių reikia tikslinti miestų VVG parengtas vietos plėtros strategijas, kitą vietos plėtros strategijoms rengti reikalingą informaciją, taip pat pastabas ir pasiūlymus dėl vietos plėtros strategijos atitikties 2021–2027 metų investicijų programai, ją įgyvendinantiems dokumentams ir Taisyklėms.

23. Miesto VVG parengtą vietos plėtros strategiją tvirtina visuotinis jos narių susirinkimas arba kolegialus valdymo organas, jeigu jam visuotinis narių susirinkimas yra suteikęs šią teisę. Prieš tvirtinant vietos plėtros strategiją:

23.1. turi būti įvykę viešieji vietos plėtros strategijos projekto pristatymai ir konsultuotasi su miesto VVG veiklos teritorijos gyventojais bent dviem būdais: pvz., per viešus gyventojų susirinkimus; televizijos ir radijo laidas, informacinių straipsnių spausdinimą spaudoje, kartu kviečiant teikti pasiūlymus; atsiklausus gyventojų nuomonės miesto VVG nare esančios savivaldybės ir kitų miesto VVG narių (juridinių asmenų) interneto svetainėse; atlikus reprezentatyvią gyventojų apklausą ir kt.;

23.2. vietos plėtros strategijos projektas turi būti pristatytas atitinkamo regiono plėtros tarybai ir gauta regiono plėtros tarybos sprendimu patvirtinta išvada, kad vietos plėtros strategijos projektas atitinka regiono plėtros plano tikslus;

23.3. jeigu vietos plėtros strategijai įgyvendinti numatyta naudoti savivaldybės biudžeto lėšas, vietos plėtros strategijos projektui turi būti pritarusi atitinkamos savivaldybės taryba.

24. Taisyklių 23 punkte nurodyta tvarka patvirtintą vietos plėtros strategiją miesto VVG teikia Vidaus reikalų ministerijai tvirtinti Taisyklėse nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

VIETOS PLĖTROS STRATEGIJŲ TEIKIMAS

 

25. Vidaus reikalų ministrui įsakymu nustačius vietos plėtros strategijų atrankos pradžią, Vidaus reikalų ministerija skelbia kvietimą teikti vietos plėtros strategijas atrinkimui ir vietos plėtros strategijų sąrašų tvirtinimui (toliau – kvietimas teikti sąrašus). Likus nepanaudotų lėšų vietos plėtros strategijoms finansuoti, Vidaus reikalų ministerija gali skelbti papildomą (-us) kvietimą (-us) tvirtinti sąrašus. Kvietimas tvirtinti sąrašus skelbiamas interneto svetainėse www.vrm.lt, www.miestobendruomene.lt ir ES Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt.

26. Miesto VVG vietos plėtros strategiją Vidaus reikalų ministerijai pateikia:

26.1. elektronine forma (PDF), pasirašytą kvalifikuotu elektroniniu parašu su kvalifikuota laiko žyma; pridedamas dokumentų kopijas, kurių tikrumas tvirtinamas informacinių technologijų priemonėmis tokius įgaliojimus turinčio juridinio asmens bei tikrumo žymą sudaro žodžiai „Nuorašas tikras“, įgaliojimus tvirtinti turinčio juridinio asmens pavadinimas ir data;

26.2. popierine forma, pasirašytą rašytiniu parašu, kurio pirmajame lape aiškiai nurodoma: ORIGINALAS; kiekvienas vietos plėtros strategijos originalo lapas turi būti pasirašytas įgalioto asmens ir patvirtintas antspaudu (jei toks yra); visų pridedamų dokumentų kopijų tikrumas turi būti patvirtintas žyma „Kopija tikra“, VVG įgalioto asmens parašu ir miesto VVG antspaudu (jei toks yra). Strategijos originalas pateikiamas (kartu pateikiami į elektroninę laikmeną įrašyti vietos plėtros strategija ir jos priedai) miesto VVG vadovo ar jo įgalioto asmens asmeniškai adresu: Šventaragio g. 2, LT-01510 Vilnius. Ranka užpildyta vietos plėtros strategija nepriimama.

26.3. Vietos plėtros strategijos gali būti teikiamos iki kvietime tvirtinti sąrašus teikti vietos plėtros strategijas nurodytos datos, atsižvelgiant į Vidaus reikalų ministerijos darbo dienos pabaigos laiką. Vėliau pateiktos vietos plėtros strategijos nevertinamos.

27. Miesto VVG Vidaus reikalų ministerijai kartu su vietos plėtros strategija pateikia visuotinio miesto VVG narių susirinkimo arba kolegialaus valdymo organo, jeigu jam visuotinis narių susirinkimas yra suteikęs šią teisę, sprendimo, kuriuo patvirtinta vietos plėtros strategija, kopiją ir dokumentus, patvirtinančius, kad vietos plėtros strategija patvirtinta Taisyklių 23 punkto nustatyta tvarka.

28. Vietos plėtros strategija pateikiama su lydraščiu, kuriame miesto VVG turi nurodyti tik savo kontaktinę informaciją (įgalioto asmens vardą, pavardę, telefono numerį, elektroninį paštą). Pasikeitus lydraštyje nurodytai kontaktinei informacijai, miesto VVG nedelsdama elektroniniu paštu arba raštu turi informuoti Vidaus reikalų ministeriją.

29. Jei miesto VVG nebuvo skirta parama vietos plėtros strategijos parengimo išlaidoms kompensuoti, miesto VVG kartu su Taisyklių 26 ir 27 punktuose nurodytais dokumentais Vidaus reikalų ministerijai turi pateikti šiuos papildomus dokumentus:

29.1. užpildytą projekto atitikties specialiesiems projektų atrankos kriterijams deklaraciją, kurios forma bus įtvirtinta 2022–2030 m. Viešojo valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 01-004-08-04-01 „Didinti visuomenės įsitraukimą į vietos problemų sprendimą“ veiklos Nr. 1 „Bendruomenės inicijuotos vietos plėtros metodo (BIVP) taikymas: parama vietos plėtros strategijų rengimui“ projektų finansavimo sąlygų apraše;

29.2. pareiškėjo sprendimo, kuriuo sudarytas pareiškėjo kolegialus valdymo organas, kopiją;

29.3. dokumentų, patvirtinančių pareiškėjo narius, delegavusius kolegialaus valdymo organo nariais išrinktus (paskirtus) asmenis, kopijas (netaikoma, jeigu informacija apie pareiškėjo narius, delegavusius kolegialaus valdymo organo nariais išrinktus (paskirtus) asmenis, yra pateikiama pareiškėjo sprendime, kuriuo sudarytas pareiškėjo kolegialus valdymo organas);

29.4. pareiškėjo sprendimo, kuriuo išrinktas (paskirtas) asmuo pareiškėjo vadovu, ar, kai taikoma, – pareiškėjo administracijos vadovu, arba darbo sutarties kopiją;

29.5. pareiškėjo vadovo ar pareiškėjo administracijos vadovo aukštojo mokslo diplomo kopiją;

29.6. pareiškėjo vadovo ar pareiškėjo administracijos vadovo gyvenimo aprašymą, kuriame pateikiama informacija, kaip pareiškėjo vadovas turi patirties rengiant ir įgyvendinant strateginio planavimo dokumentus, susijusius su Europos Sąjungos struktūrinių fondų ar kitos finansinės paramos valdymu ir panaudojimu arba ne mažesnę kaip vienų metų vadovaujamojo darbo patirtį įmonėje, įstaigoje ar organizacijoje, turinčioje ne mažiau kaip 5 darbuotojus.

30. Vietos plėtros strategija turi būti parengta lietuvių kalba. Kita kalba parengta vietos plėtros strategija nepriimama.

 

VII SKYRIUS

VIETOS PLĖTROS STRATEGIJOS ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES, NAUDOS IR KOKYBĖS KRITERIJAI

 

31. Administracinės atitikties kriterijai:

31.1. vietos plėtros strategija atitinka Taisyklių 10–19 punktų reikalavimus;

31.2. pateiktos Taisyklių 27 punkte nurodytų dokumentų tinkamai pagal Taisykles patvirtintos kopijos.

32. Vietos plėtros strategijos naudos ir kokybės kriterijai:

32.1. vietos plėtros strategijos vidinė (investavimo) logika (skiriama iki 10 balų):

32.1.1. vietos plėtros strategijoje aprašytos ir paaiškintos SSGG analizės stiprybių ir silpnybių sąsajos su situacijos analizėje pateiktais statistiniais duomenimis (skiriami 5 balai);

32.1.2. miesto VVG teritorijos plėtros poreikiai pagrįsti SSGG analizės išvadomis, miesto VVG teritorijos gyventojų poreikiais, pateikta visų minėtų poreikių prioritetų nustatymo sistema (skiriami 5 balai);

32.2. vietos plėtros strategijos tikslai (skiriama iki 20 balų):

32.2.1. vietos plėtros strategijos tikslas (-ai) atskleidžia pageidaujamus pokyčius VVG teritorijoje (skiriami 5 balai);

32.2.2. vietos plėtros strategijos tikslas (-ai) skirtas (-i) SSGG analizėje identifikuotoms problemoms spręsti (skiriami 5 balai);

32.2.3. vietos plėtros strategijos tikslas (-ai) atitinka 2021–2027 metų investicijų programos 4.7 konkretaus uždavinio „Skatinti aktyvią įtrauktį, siekiant propaguoti lygias galimybes ir aktyvų dalyvavimą ir gerinti įsidarbinamumą“ ir 4.9 konkretaus uždavinio „Didinant socialinę ir ekonominę marginalizuotų bendruomenių, migrantų ir nepalankias sąlygas turinčių grupių integraciją įgyvendinant integruotas priemones, įskaitant aprūpinimą būstu ir socialinių paslaugų teikimą“ tikslus (skiriami 5 balai);

32.2.4. įvertinti alternatyvūs įvardytų problemų sprendimo būdai (skiriami 5 balai);

32.3. pasirinktu (-ais) vietos plėtros strategijos uždaviniu (-ais) ir veiksmais siekiama patenkinti identifikuotus ir pasirinktus miesto VVG teritorijos vietos plėtros poreikius (skiriama 10 balų):

32.3.1. vietos plėtros strategijos uždavinys (-iai) įgyvendina vietos plėtros strategijos tikslą (-us);

32.3.2. įvertinti alternatyvūs įvardytos silpnybės (problemos) sprendimo (arba stiprybės išnaudojimo) būdai;

32.3.3. vietos plėtros strategijos veiksmai sudaro prielaidas įgyvendinti vietos plėtros strategijos uždavinį (-ius);

32.3.4. uždaviniui nustatyti stebėsenos rodikliai;

32.4. vietos plėtros strategijos veiksmai (skiriama iki 20 balų):

32.4.1. yra efektyviausi ir racionaliausi būdai, kaip įgyvendinti uždavinį (skiriami 5 balai);

32.4.2. yra suprantami, teisėti (neprieštarauja teisės aktų nuostatoms) ir praktiškai įgyvendinami (skiriami 5 balai);

32.4.3. atitinka 2021–2027 metų investicijų programos 4.7 konkretų uždavinį „Skatinti aktyvią įtrauktį, siekiant propaguoti lygias galimybes ir aktyvų dalyvavimą ir gerinti įsidarbinamumą“ ir 4.9 konkretų uždavinį „Didinant socialinę ir ekonominę marginalizuotų bendruomenių, migrantų ir nepalankias sąlygas turinčių grupių integraciją įgyvendinant integruotas priemones, įskaitant aprūpinimą būstu ir socialinių paslaugų teikimą“ ir jiems priskirtas veiklas (skiriami 5 balai);

32.4.4. kiekvienam veiksmui nurodytas lėšų poreikis, finansavimo šaltiniai ir įgyvendinimo pradžia ir pabaiga (skiriami 5 balai);

32.5. vietos plėtros strategijos rodikliai (skiriama iki 10 balų):

32.5.1. vietos plėtros strategijos tikslui (-ams) ir rodikliams pasiekti bei uždaviniams ir veiksmams įgyvendinti suplanuota lėšų suma yra racionali ir reali (skiriami 5 balai);

32.5.2. vietos plėtros strategijos rodikliai pagal konkrečius uždavinius yra realūs, suderinti su suplanuotomis lėšomis (skiriami 5 balai):

32.5.2.1. suplanuoti vietos plėtros strategijos rezultato rodikliai parodo, kokią naudą gaus tiesioginiai įgyvendinamos vietos plėtros strategijos naudos gavėjai;

32.5.2.2. suplanuoti vietos plėtros strategijos produkto rodikliai parodo, kokia apimtimi bus įgyvendintos vietos plėtros strategijos veiklos;

32.6. vietos plėtros strategija parengta kelių miestų aglomeracijai (skiriami 5 balai);

32.7. vietos plėtros strategija skirta daugiau nei vienai miesto VVG teritorijoje gyvenančiai tikslinei grupei (pavyzdžiui, neįgaliesiems, bedarbiams, ilgalaikiams bedarbiams, neaktyviems asmenims, migrantams ir pan.) (skiriami 5 balai);

32.8. per vietos plėtros strategijos veiksmus numatytas bendradarbiavimas su kitomis VVG (skiriami 5 balai);

32.9. vietos plėtros strategijoje numatytas didesnis nei 7,5 procento savivaldybės biudžeto, kitų viešųjų lėšų ir (arba) privačių lėšų (toliau – nuosavos lėšos) prisidėjimas prie strategijos veiksmų įgyvendinimo (neįskaitant strategijos administravimo lėšų) (skiriama iki 5 balų):

32.9.1. numatytas didesnis nei 30 procentų nuosavų lėšų prisidėjimas (5 balai);

32.9.2. numatytas nuosavų lėšų prisidėjimas nuo 25 iki 30 procentų (4 balai);

32.9.3. numatytas nuosavų lėšų prisidėjimas nuo 20 iki 25 procentų (3 balai);

32.9.4. numatytas nuosavų lėšų prisidėjimas nuo 15 iki 20 procentų (2 balai);

32.9.5. numatytas nuosavų lėšų prisidėjimas nuo 7,5 procento iki 15 procentų (1 balas);

32.10. vietos plėtros strategijos įgyvendinimu siekiama gyventojų socialinės įtraukties miesto VVG veiklos teritorijoje skatinimo (skiriama iki 10 balų):

32.10.1. vietos plėtros strategijos veiksmams įgyvendinti suplanuota įtraukti ne mažiau kaip 350 dalyvių (10 balų);

32.10.2. vietos plėtros strategijos veiksmams įgyvendinti suplanuota įtraukti ne mažiau kaip 200 dalyvių (7 balai);

32.10.3. vietos plėtros strategijos veiksmams įgyvendinti suplanuota įtraukti ne mažiau kaip 100 dalyvių (5 balai);

32.10.4. vietos plėtros strategijos veiksmams įgyvendinti suplanuota įtraukti ne mažiau kaip 50 dalyvių (2 balai);

32.10.5. vietos plėtros strategijos veiksmams įgyvendinti suplanuota įtraukti mažiau kaip 50 dalyvių (0 balų).

33. Didžiausia galima vietos plėtros strategijai skirti balų suma yra 100.

34. Mažiausia privaloma surinkti balų suma, kad vietos plėtros strategija būtų patvirtinta, yra 70.

 

VIII SKYRIUS

VIETOS PLĖTROS STRATEGIJOS VERTINIMAS

 

35. Vietos plėtros strategijos, pateiktos pagal kvietimą tvirtinti sąrašus, vertinimą atlieka Vidaus reikalų ministerijos Europos Sąjungos investicijų ir tarptautinių programų departamentas.

36. Vietos plėtros strategijos turi būti įvertintos ne vėliau kaip per 40 darbo dienų nuo vietos plėtros strategijos Vidaus reikalų ministerijoje gavimo dienos. Šis terminas gali būti pratęstas 20 darbo dienų vidaus reikalų viceministro, atsakingo už regioninės plėtros politiką, sprendimu, atsižvelgiant į gautų vietos plėtros strategijų skaičių.

37. Vietos plėtros strategijų vertinimas atliekamas pagal jų pateikimo Vidaus reikalų ministerijai datą ir laiką.

38. Vietos plėtros strategijų vertinimą sudaro du etapai:

38.1. vietos plėtros strategijos administracinės atitikties vertinimas;

38.2. vietos plėtros strategijos naudos ir kokybės vertinimas.

39. Vietos plėtros strategijos administracinės atitikties vertinimas atliekamas pagal Taisyklių 31 punkte nustatytus kriterijus ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo vietos plėtros strategijos Vidaus reikalų ministerijoje gavimo dienos.

40. Vidaus reikalų ministerijos Europos Sąjungos investicijų ir tarptautinių programų departamentas, atlikdamas Taisyklių 38 punkte nurodytus vertinimus, raštu ir (ar) elektroniniu paštu gali paprašyti miesto VVG patikslinti redakcinio pobūdžio vietos plėtros strategijoje pateiktą informaciją ir (ar) pateikti trūkstamus dokumentus, nurodytus Taisyklių 27 ir 29 punktuose, nustatydamas ne trumpesnį nei 2 darbo dienų ir ne ilgesnį nei 5 darbo dienų terminą. Laikotarpis, per kurį miesto VVG tikslina vietos plėtros strategijoje pateiktą informaciją, į strategijos vertinimo laikotarpį nėra įskaičiuojamas.

41. Vidaus reikalų ministerijos Europos Sąjungos investicijų ir tarptautinių programų departamentas, atlikęs administracinės atitikties vertinimą, vietos plėtros strategijų, kurios atitinka administracinės atitikties kriterijus, atlieka vietos plėtros strategijų naudos ir kokybės vertinimą.

42. Vietos plėtros strategijos naudos ir kokybės vertinimas atliekamas pagal Taisyklių 32 punkte nustatytus kriterijus ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo vietos plėtros strategijos Vidaus reikalų ministerijoje gavimo dienos.

43. Jeigu vietos plėtros strategijos naudos ir kokybės vertinimo metu nustatyta didžiausia galima vietos plėtros strategijos tinkamų finansuoti išlaidų suma ir didžiausias galimų skirti vietos plėtros strategijai finansavimo lėšų dydis yra mažesni už vietos plėtros strategijoje nurodytą tinkamų finansuoti išlaidų sumą ir prašomą vietos plėtros strategijai skirti finansavimo lėšų dydį, Vidaus reikalų ministerijos Europos Sąjungos investicijų ir tarptautinių programų departamentas raštu išsiunčia miesto VVG paklausimą ir siūlo įgyvendinti vietos plėtros strategiją už nustatyto dydžio skiriamų finansavimo lėšų sumą. Miesto VVG ne vėliau kaip per 15 darbo dienų raštu informuoja Vidaus reikalų ministeriją apie priimtą sprendimą. Miesto VVG per nurodytą terminą nepateikus Vidaus reikalų ministerijai atsakymo, laikoma, kad miesto VVG atsisako įgyvendinti vietos plėtros strategiją.

44. Vidaus reikalų ministerijos Europos Sąjungos investicijų ir tarptautinių programų departamentas, atlikęs vietos plėtros strategijų vertinimus, parengia ir teikia vidaus reikalų ministro įsakymu sudarytam Jungtiniam vietos plėtros strategijų atrankos komitetui (toliau – Komitetas) miestų vietos veiklos plėtros strategijų vertinimo ataskaitą, kurioje nurodo:

44.1. bendrą informaciją apie 2021–2027 metų investicijų programos 4 prioriteto „Socialiai atsakingesnė Lietuva“ 4.7 konkretų uždavinį „Skatinti aktyvią įtrauktį, siekiant propaguoti lygias galimybes ir aktyvų dalyvavimą ir gerinti įsidarbinamumą“ ir 4.9 konkretų uždavinį „Didinant socialinę ir ekonominę marginalizuotų bendruomenių, migrantų ir nepalankias sąlygas turinčių grupių integraciją įgyvendinant integruotas priemones, įskaitant aprūpinimą būstu ir socialinių paslaugų teikimą“, 2022–2030 m. Viešojo valdymo plėtros programos pažangos priemonę „Didinti visuomenės įsitraukimą į vietos problemų sprendimą“ (toliau – Priemonė) ir kvietimą tvirtinti sąrašus;

44.2. informaciją apie vietos plėtros strategijas, kurias siūloma tvirtinti ir finansuoti, nurodydamas kiekvienai vietos plėtros strategijai Vidaus reikalų ministerijos siūlomą skirti lėšų sumą;

44.3. informaciją apie siūlomas nefinansuoti vietos plėtros strategijas.

45. Vietos plėtros strategija nefinansuojama (įtraukiama į Taisyklių 48.3 papunktyje nurodytą siūlomų nefinansuoti vietos plėtros strategijų sąrašą), jeigu:

45.1. miesto VVG neatitinka Taisyklių 4 punkto reikalavimų;

45.2. vietos plėtros strategija neatitinka nė vieno iš Taisyklių 10 punkte nurodytų kriterijų;

45.3. vietos plėtros strategija įvertinta mažiau kaip 70 balų;

45.4. miesto VVG nesutinka įgyvendinti vietos plėtros strategijos už Vidaus reikalų ministerijos siūlomą skirti lėšų sumą;

45.5 vietos plėtros strategija administracinės atitikties vertinimo etape įvertinama neigiamai.

 

IX SKYRIUS

VIETOS PLĖTROS STRATEGIJŲ ATRANKA IR SĄRAŠŲ SUDARYMAS

 

46. Tvirtintinas vietos plėtros strategijas atrenka Komitetas. Komiteto pirmasis posėdis turi įvykti ne vėliau kaip per 10 darbo dienų Komiteto pirmininkui gavus Vidaus reikalų ministerijos Europos Sąjungos investicijų ir tarptautinių programų departamento miestų vietos veiklos plėtros strategijų vertinimo ataskaitą.

47. Komitetas, atrinkdamas vietos plėtros strategijas, užtikrina vietos plėtros strategijų tarpusavio papildomumą, sinergiją ir dvigubo finansavimo prevenciją.

48. Komitetas, atsižvelgdamas į Vidaus reikalų ministerijos Europos Sąjungos investicijų ir tarptautinių programų departamento pateiktą miestų vietos veiklos plėtros strategijų vertinimo ataskaitą, atrenka vietos plėtros strategijas ir sudaro vietos plėtros strategijų sąrašus:

48.1. siūlomų atrinkti ir finansuoti vietos plėtros strategijų sąrašą;

48.2. rezervinį vietos plėtros strategijų sąrašą;

48.3. siūlomų nefinansuoti vietos plėtros strategijų sąrašą.

49. Komitetas per 5 darbo dienas nuo Taisyklių 48.1–48.3 papunkčiuose nurodytų sąrašų sudarymo pateikia šiuos sąrašus tvirtinti vidaus reikalų ministrui.

50. Taisyklių 48.1 ir 48.2 papunkčiuose nurodyti vietos plėtros strategijų sąrašai sudaromi vietos plėtros strategijų surinktų balų mažėjimo tvarka (daugiausiai balų surinkusiai vietos plėtros strategijai suteikiama pirma vieta ir t. t.). Vietos plėtros strategijas įvertinus vienodu balų skaičiumi, aukštesnė pozicija sąraše suteikiama tai (toms) vietos plėtros strategijai (-oms), kuri (-ios) atitinka šiuos pirmumo kriterijus (kriterijai taikomi eilės tvarka):

50.1. numatyta didesnė nuosavų lėšų dalis vietos plėtros strategijai įgyvendinti;

50.2. be kitų tikslinių grupių, planuoja investuoti į migrantų ir pabėgėlių socialinę integraciją (aukštesnė pozicija suteikiama tai vietos plėtros strategijai, kurios tikslinės grupės didesnę dalį sudaro migrantai ir (ar) pabėgėliai);

50.3. registravimo Vidaus reikalų ministerijoje data ir laikas yra pirmesnis.

51. Į Taisyklių 48.1 papunktyje nurodytą sąrašą įtraukiamos vietos plėtros strategijos, kurioms įgyvendinti pagal Priemonę pakanka lėšų.

52. Į Taisyklių 48.2 papunktyje nurodytą sąrašą įtraukiamos vietos plėtros strategijos, kurioms įgyvendinti pagal Priemonę lėšų nepakanka. Skyrus Priemonei papildomą finansavimą, vietos plėtros strategijos iš Taisyklių 48.2 papunktyje nurodyto sąrašo eilės tvarka perkeliamos į Taisyklių 48.1 papunktyje nurodytą sąrašą.

53. Vietos plėtros strategijos, atitinkančios bent vieną Taisyklių 45.1–45.5 papunkčiuose nurodytą sąlygą, įtraukiamos į Taisyklių 48.3 papunktyje nurodytą sąrašą.

54. Komitetas, atlikdamas vietos plėtros strategijų atranką, gali priimti sprendimą pasiūlyti miesto VVG patikslinti vietos plėtros strategiją ir nustatyti terminą patikslintai vietos plėtros strategijai pateikti. Apie šį Komiteto sprendimą ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Komiteto sprendimo priėmimo Vidaus reikalų ministerijos Europos Sąjungos investicijų ir tarptautinių programų departamentas raštu informuoja miesto VVG. Miesto VVG atsisakius patikslinti vietos plėtros strategiją pagal Komiteto sprendimą ar nepateikus patikslintos vietos plėtros strategijos per Komiteto nustatytą terminą, Komitetas vietos plėtros strategiją įtraukia į Taisyklių 48.3 papunktyje nurodytą sąrašą.

55. Komitetas, nepritaręs Vidaus reikalų ministerijos Europos Sąjungos investicijų ir tarptautinių programų departamento naudos ir kokybės vertinimo metu vietos plėtros strategijai skirtai balų sumai, parengia išvadą dėl vertinimo tikslinimo ir grąžina vietos plėtros strategiją iš naujo vertinti Vidaus reikalų ministerijos Europos Sąjungos investicijų ir tarptautinių programų departamentui.

56. Vidaus reikalų ministerijos Europos Sąjungos investicijų ir tarptautinių programų departamentas per 10 darbo dienų įvertina Komiteto išvadoje dėl vertinimo tikslinimo pateiktas pastabas bei pasiūlymus ir parengia miestų vietos veiklos plėtros strategijų vertinimo ataskaitą ir kartu su vietos plėtros strategija pateikia Komitetui pakartotinei vietos plėtros strategijų atrankai.

 

X SKYRIUS

VIETOS PLĖTROS STRATEGIJŲ SĄRAŠŲ TVIRTINIMAS

 

57. Taisyklių 48.1–48.3 papunkčiuose nurodytus sąrašus tvirtina vidaus reikalų ministras.

58. Vidaus reikalų ministro patvirtinti Taisyklių 48.1–48.3 papunkčiuose nurodyti sąrašai su kiekvienai vietos plėtros strategijai prašoma finansavimo lėšų suma skelbiami interneto svetainėse www.vrm.lt, www.miestobendruomene.lt ir www.esinvesticijos.lt.

59. Patvirtinus Taisyklių 48.1–48.3 papunkčiuose nurodytus sąrašus, Vidaus reikalų ministerija raštu ir (ar) elektroniniu paštu per 3 darbo dienas miesto VVG išsiunčia pranešimą apie priimtą sprendimą.

______________