Mherbas

 

MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

 

SPRENDIMAS

DĖL MARIJAMPOLĖS „ŽIBURĖLIO“ MOKYKLOS-DAUGIAFUNKCIO CENTRO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2024 m. gruodžio 20 d. Nr. 1-431

Marijampolė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 9 punktu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 5 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 4 dalimi, 7 straipsniu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 1, 3 ir 4 dalimis, Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, Marijampolės savivaldybės mero 2024 m. lapkričio 28 d. potvarkiu Nr. MV-943 „Dėl teikimo patvirtinti Marijampolės „Žiburėlio“ mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatus“, Marijampolės savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Marijampolės „Žiburėlio“ mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatus (pridedama).

2. Įgalioti Marijampolės „Žiburėlio“ mokyklos-daugiafunkcio centro direktorių arba jo įgaliotą asmenį pasirašyti Marijampolės „Žiburėlio“ mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatus, teisės aktų nustatyta tvarka įregistruoti juos Juridinių asmenų registre ir atlikti kitus su tuo susijusius veiksmus.

3. Pripažinti netekusiu galios Marijampolės savivaldybės tarybos 2024 m. vasario 26 d. sprendimą Nr. 1-37 „Dėl Marijampolės „Žiburėlio“ mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatų patvirtinimo“.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                       Povilas Isoda

 

 

PATVIRTINTA

Marijampolės savivaldybės tarybos

2024 m. gruodžio 20 d.

sprendimu Nr. 1-431

 

 

MARIJAMPOLĖS „ŽIBURĖLIO“ MOKYKLOS-DAUGIAFUNKCIO CENTRO NUOSTATAI

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1. Marijampolės „Žiburėlio“ mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Marijampolės „Žiburėlio“ mokyklos-daugiafunkcio centro (toliau – Mokykla-daugiafunkcis centras) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, Mokyklos-daugiafunkcio centro buveinę, Mokyklos-daugiafunkcio centro grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, kitą paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Mokyklos-daugiafunkcio centro teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką, pedagogų atestaciją, Mokyklos-daugiafunkcio centro turto, lėšų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.

2. Mokyklos-daugiafunkcio centro oficialusis pavadinimas – Marijampolės „Žiburėlio“ mokykla-daugiafunkcis centras.

3. Trumpasis pavadinimas – „Žiburėlio“ mokykla-daugiafunkcis centras.

4. Mokykla-daugiafunkcis centras įregistruotas Juridinių asmenų registre, kodas 190450418.

5. Mokyklos-daugiafunkcio centro įsteigimo data – 1992 m. rugsėjo 1 d.

6. Mokyklos-daugiafunkcio centro teisinė forma – biudžetinė įstaiga, priklausanti Marijampolės savivaldybei.

7. Mokyklos-daugiafunkcio centro savininkas – Marijampolės savivaldybė, kodas 111100960, adresas – J. Basanavičiaus a. 1, LT-68307 Marijampolė.

8. Įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendina savivaldybės meras, išskyrus tas biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas, kurios yra priskirtos išimtinei ir paprastajai savivaldybės tarybos kompetencijai (jeigu paprastosios savivaldybės tarybos kompetencijos įgyvendinimo savivaldybės taryba nėra perdavusi savivaldybės merui).

9. Marijampolės savivaldybės taryba:

9.1. tvirtina Nuostatus;

9.2. priima sprendimą dėl Mokyklos-daugiafunkcio centro buveinės pakeitimo;

9.3. priima sprendimą dėl Mokyklos-daugiafunkcio centro reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo;

9.4. priima sprendimą dėl Mokyklos-daugiafunkcio centro filialo steigimo ir jo veiklos nutraukimo;

9.5. skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus;

9.6. sprendžia kitus Lietuvos Respublikos įstatymuose ir Mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.

10. Savivaldybės meras:

10.1. priima į pareigas ir atleidžia iš jų ar nušalina nuo pareigų Mokyklos vadovą;

10.2. sprendžia kitus Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir Mokyklos Nuostatuose jo kompetencijai priskirtus klausimus.

11. Mokyklos-daugiafunkcio centro buveinė – R. Juknevičiaus g. 82, 68192 Marijampolė.

12. Mokyklos-daugiafunkcio centro grupė – bendrojo ugdymo mokykla.

13. Mokyklos-daugiafunkcio centro tipas – pagrindinė mokykla, kitas (ne pagrindinis) tipas – ikimokyklinio ugdymo mokykla.

14. Mokyklos-daugiafunkcio centro pagrindinė paskirtis – pagrindinės mokyklos tipo mokykla-daugiafunkcis centras, kita (ne pagrindinė) paskirtis – ikimokyklinio ugdymo grupės įstaiga lopšelis-darželis, pagrindinės mokyklos tipo specialioji mokykla-daugiafunkcis centras.

15. Mokymo kalba – lietuvių.

16. Mokymo formos – grupinio ir pavienio mokymosi. Mokymosi proceso organizavimo būdai: kasdienis, savarankiškas ir nuotolinis, kuris vykdomas teisės aktų nustatyta tvarka.

17. Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklos laikotarpis neterminuotas.

18. Mokykla-daugiafunkcis centras yra paramos gavėjas.

19. Mokykla-daugiafunkcis centras yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su valstybės herbu ir užrašu Marijampolės „Žiburėlio“ mokykla-daugiafunkcis centras, blanką su savo pavadinimu, sąskaitas Lietuvos Respublikoje įregistruotuose bankuose, atributiką.

20. Vykdomos švietimo programos: ikimokyklinio ugdymo programa, pritaikyta ikimokyklinio ugdymo programa, priešmokyklinio ugdymo programa, pritaikyta priešmokyklinio ugdymo programa, pradinio ugdymo programa, pradinio ugdymo pritaikyta programa, pradinio ugdymo individualizuota programa, pagrindinio ugdymo individualizuota programa, socialinių įgūdžių ugdymo individualizuota programa, neformaliojo vaikų švietimo programos.

21. Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka, Mokykla-daugiafunkcis centras išduoda mokymosi pasiekimus įteisinančius dokumentus:

21.1. pradinio išsilavinimo pažymėjimą;

21.2. pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimą (baigusiems pradinio ugdymo individualizuotą programą);

21.3. pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimą (baigusiems pagrindinio ugdymo individualizuotą programą);

21.4. vidurinio ugdymo pasiekimų pažymėjimą (baigusiajam socialinių įgūdžių ugdymo programą).

22. Mokykla-daugiafunkcis centras savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos švietimo ir kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymu, Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo mokslo ir sporto ministerijos teisės aktais, Marijampolės savivaldybės tarybos sprendimais, Marijampolės savivaldybės mero potvarkiais, Marijampolės savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais ir šiais Nuostatais.

 

II SKYRIUS

MOKYKLOS-DAUGIAFUNKCIO CENTRO VEIKLOS SRITIS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS

 

23. Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklos sritis – švietimas (kodas 85).

24. Mokyklos-daugiafunkcio centro pagrindinė švietimo veiklos rūšis – pagrindinis ugdymas (kodas 85.31.10).

25. Kitos švietimo veiklos rūšys:

25.1. Ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymas (kodas 85.10.10);

25.2. priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas (kodas 85.10.20);

25.3. pradinis ugdymas (kodas 85.20);

25.4. sportinis ir rekreacinis švietimas (kodas 85.51);

25.5. kultūrinis švietimas (kodas 85.52);

25.6. kitas, niekur kitur nepriskirtas, švietimas (kodas 85.59);

25.7. švietimui būdingų paslaugų veikla (kodas 85.60);

25.8. vaikų dienos priežiūros veikla (kodas 88.91).

26. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:

26.1. poilsiautojų ir kita trumpalaikio apgyvendinimo veikla (kodas 55.20);

26.2. vaikų poilsio stovyklų veikla (kodas 55.20.20);

26.3. kitų maitinimo paslaugų teikimas (kodas 56.29);

26.4. nekilnojamojo turto tvarkyba už atlygį arba pagal sutartį, kodas 68.32;

26.5. kita žmonių sveikatos priežiūros veikla (kodas 86.90);

26.6. bibliotekų ir archyvų veikla (kodas 91.01);

26.7. kita pramogų ir poilsio organizavimo veikla (kodas 93.29).

27. Mokyklos-daugiafunkcio centro tikslas – išugdyti harmoningą ir savarankišką, laisvą ir atsakingą, kūrybingą asmenybę, siekiančią visą gyvenimą mokytis, tobulinti savo gebėjimus, padėti jai įgyti asmeninę, pilietinę ir sociokultūrinę kompetenciją, būtiną sėkmingam tolesniam mokymuisi, įsitvirtinimui profesinės veiklos pasaulyje, kūrybingam dalyvavimui pilietiniame, kultūriniame ir socialiniame gyvenime ir parengti vidutiniškai ir žymiai sutrikusio intelekto mokinius savarankiškam gyvenimui bendruomenėje, suteikiant tokių žinių, gebėjimų ir vertybių, kurios padėtų jiems pagal galimybes būti veikliems, dalyvauti kartu su kitais laisvalaikio ir darbinėse veiklose, jaustis naudingiems.

28. Mokyklos-daugiafunkcio centro uždaviniai:

28.1. teikti mokiniams kokybišką pradinį išsilavinimą ir atsižvelgiant į mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, jų lygį, įgyvendinti pradinio ir pagrindinio ugdymo individualizuotas programas;

28.2. užtikrinti darnią prigimtinių mokinio galių plėtotę, puoselėjant jo dvasinę kultūrą, pilietiškumą, ugdant asmeninę, socialinę, pažinimo bei kultūrinę kompetencijas, reikalingas sėkmingam iškylančių asmeninio bei socialinio gyvenimo klausimų sprendimui;

28.3. ugdyti mokinių pasitikėjimą savo jėgomis, iniciatyvumą, savarankiškumą, nusiteikimą imtis atsakomybės, nuostatą ir gebėjimą mokytis visą gyvenimą, tobulėti;

28.4. padėti mokiniams išsiugdyti komunikacinius gebėjimus, įgyti informacinės kultūros, kompiuterinio raštingumo pradmenis, atitinkančius šiandienio gyvenimo ir ateities poreikius;

28.5. atskleisti ir plėtoti kūrybines moksleivių galias, ugdyti meninę ir estetinę kompetenciją, padėti įsitraukti į kultūrinį bendruomenės gyvenimą;

28.6. teikti mokiniams kokybišką specialiąją pedagoginę, specialiąją, psichologinę ir socialinę pagalbą;

28.7. užtikrinti sveiką ir saugią mokymo (-si) aplinką, formuoti sveikos gyvensenos įgūdžius.

29. Mokykla-daugiafunkcis centras įgyvendindamas jai pavestus uždavinius atlieka šias funkcijas:

29.1. vykdo formaliojo ugdymo ir neformaliojo švietimo programas;

29.2. vykdo priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo programas; teikia bendrąjį pradinį išsilavinimą, įgyvendindama pradinio ugdymo programą; pritaiko pradinio ir pagrindinio ugdymo programas mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių;

29.3. formuoja ir įgyvendina mokinių ugdymo turinį pagal Švietimo mokslo ir sporto ministerijos patvirtintus Bendruosius ugdymo planus bei Pradinio ir pagrindinio ugdymo bendrąsias programas, Pradinio ir pagrindinio ugdymo bendrųjų programų pritaikymo rekomendacijas, atsižvelgdamas į mokinių poreikius bei interesus, siūlydamas ir taikydamas skirtingus mokymosi būdus ir tempą;

29.4. konkretina, individualizuoja ir diferencijuoja ugdymo turinį;

29.5. rengia ugdymo programas papildančius bei mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, neformaliojo švietimo programas;

29.6. formuoja mokinių dorines, tautines, pilietines, patriotines nuostatas, kultūrinę ir socialinę brandą, pagarbą tėvams, mokytojams, kalbai ir kultūrai;

29.7. teikia psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą vaikams; vykdo informacinę, konsultacinę pagalbą pedagogams bei tėvams (globėjams, rūpintojams) specialiojo ugdymo organizavimo klausimais;

29.8. vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą bei minimalios priežiūros priemones;

29.9. atlieka pirminį mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, įvertinimą teisės aktų nustatyta tvarka;

29.10. sudaro mokymo ir kitas sutartis;

29.11. vykdo mokymo sutartyse sutartus įsipareigojimus;

29.12. vykdo Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklos įsivertinimą;

29.13. dalyvauja Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos ar jai pavaldžių institucijų vykdomuose ugdymo pasiekimų tyrimuose ir tikrinimuose;

29.14. vykdo alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, smurto ir patyčių prevenciją;

29.15. vykdo vengiančiųjų privalomo mokymosi kontrolę;

29.16. inicijuoja laisvalaikio ir pramogų kultūros kūrimą;

29.17. rengia ir įgyvendina vaikų vasaros poilsio, vaikų ir paauglių nusikalstamumo prevencijos programas;

29.18. dalyvauja projektuose, kurių realizavimas padeda stiprinti Mokyklos-daugiafunkcio centro materialinę bazę, intelektinius resursus, sudaro galimybę plėtoti mokinių pamokinę ir neformaliojo ugdymo veiklą;

29.19. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų apmokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kita);

29.20. sudaro galimybę mokiniams naudotis Mokyklos-daugiafunkcio centro biblioteka;

29.21. sudaro sąlygas darbuotojams profesiškai tobulėti;

29.22. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;

29.23. vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais Mokyklų aprūpinimo standartais kuria ugdymo turiniui įgyvendinti reikiamą materialinę bazę;

29.24. organizuoja mokinių maitinimą ir vežimą į mokyklą ir iš jos į namus;

29.25. esant poreikiui, vykdo ugdytinių priežiūrą savaitinėje grupėje;

29.26. kuria Mokyklą-daugiafunkcį centrą kaip vietos bendruomenės kultūros židinį;

29.27. viešai skelbia informaciją apie Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklą;

29.28. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų numatytas funkcijas.

 

III SKYRIUS

MOKYKLOS-DAUGIAFUNKCIO CENTRO TEISĖS IR PAREIGOS

 

30. Mokykla-daugiafunkcis centras, įgyvendindamas jam pavestus tikslą ir uždavinius, atlikdamas paskirtas funkcijas, turi teisę:

30.1. parinkti mokymo metodus ir mokymosi veiklos būdus;

30.2. kurti naujus mokymo ir mokymosi modelius, užtikrinančius kokybišką ugdymą;

30.3. dalyvauti asociacijų veikloje;

30.4. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;

30.5. vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;

30.6. naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis.

31. Mokykla-daugiafunkcis centras privalo užtikrinti:

31.1. sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

31.2. kokybišką ugdymo programų vykdymą;

31.3. atvirumą vietos bendruomenei;

31.4. Mokymo sutarties sudarymą ir sutartų įsipareigojimų vykdymą.

 

IV SKYRIUS

MOKYKLOS-DAUGIAFUNKCIO CENTRO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

32. Mokyklos-daugiafunkcio centro veikla organizuojama pagal:

32.1. direktoriaus patvirtintą Mokyklos-daugiafunkcio centro strateginį planą, kuriam yra pritarusi Mokyklos-daugiafunkcio centro taryba ir Savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;

32.2. direktoriaus patvirtintą Mokyklos-daugiafunkcio centro metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi Mokyklos-daugiafunkcio centro taryba;

32.3. direktoriaus patvirtintą Mokyklos-daugiafunkcio centro ugdymo planą, kuris yra suderintas su Mokyklos taryba bei Savivaldybės vykdomąja institucija.

33. Mokyklai-daugiafunkciam centrui vadovauja direktorius. Direktorių viešo konkurso būdu į pareigas penkeriems metams skiria ir iš jų atleidžia, jo pareigybės aprašymą tvirtina Savivaldybės meras Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Pasibaigus Mokyklos-daugiafunkcio centro direktoriaus pirmajai penkerių metų kadencijai, jis skiriamas be konkurso antrajai penkerių metų kadencijai, jeigu jo metų veikla kiekvienais metais buvo vertinama kaip viršijanti lūkesčius arba atitinkanti lūkesčius (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – labai gerai arba gerai) ir jis sutinka eiti pareigas. Pasibaigus Mokyklos-daugiafunkcio centro vadovo kadencijai, jam sutikus, jo įgaliojimai pratęsiami, iki įvyks viešas konkursas švietimo įstaigos vadovo pareigoms eiti ir bus paskirtas švietimo įstaigos vadovas. Mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius, baigęs penkerių metų kadenciją, turi teisę dalyvauti tos pačios švietimo įstaigos viešame konkurse vadovo pareigoms eiti.

34. Sprendimą dėl direktoriaus atleidimo arba atšaukimo iš pareigų priima Savivaldybės meras Lietuvos Respublikos darbo kodekso, Nuostatų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Be kitų darbo sutarties pasibaigimo pagrindų darbo sutartis su direktoriumi taip pat pasibaigia atšaukus jį iš pareigų:

34.1. direktorius apie galimą jo atšaukimą rašytiniu pranešimu informuojamas ne vėliau kaip likus 5 darbo dienoms iki galimo jo atšaukimo. Pranešime nurodoma atšaukimo priežastis (priežastys) bei nurodoma direktoriaus teisė ne vėliau kaip likus 2 darbo dienoms iki atšaukimo pateikti savo argumentuotus paaiškinimus;

34.2. sprendimas dėl (ne) atšaukimo iš direktoriaus pareigų tvirtinamas Savivaldybės mero potvarkiu;

34.3. priėmus motyvuotą sprendimą dėl direktoriaus atšaukimo iš pareigų, su direktoriumi sudaryta darbo sutartis nutraukiama;

34.4. direktorius Savivaldybės mero potvarkiu nepasibaigus jo kadencijai gali būti atšaukiamas iš pareigų tik dėl šių priežasčių:

34.4.1. jei praranda nepriekaištingą reputaciją;

34.4.2. jei paaiškėja, kad dalyvaudamas viešame konkurse vadovo pareigoms eiti nuslėpė ar pateikė tikrovės neatitinkančius duomenis, dėl kurių negalėjo būti priimtas į vadovo pareigas.

35. Mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius yra tiesiogiai pavaldus Marijampolės savivaldybės merui, atskaitingas – Marijampolės savivaldybės merui ir Savivaldybės tarybai.

36. Direktorius:

36.1. vadovauja Mokyklos-daugiafunkcio centro strateginio plano ir metinio veiklos plano bei kitų Mokyklos-daugiafunkcio centro švietimo programų rengimui, juos tvirtina, vadovauja jų įgyvendinimui;

36.2. nustato Mokyklos-daugiafunkcio centro struktūrą, darbuotojų pareigybių sąrašą ir skaičių;

36.3. tvirtina darbuotojų pareigybių aprašymus;

36.4. Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Mokyklos-daugiafunkcio centro darbuotojus, skatina juos ir skiria drausmines nuobaudas;

36.5. skiria vadybines funkcijas pavaduotojui, atsižvelgdamas į Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklos sritis, sudaro galimybę jam savarankiškai dirbti, organizuoja reguliarų atsiskaitymą už nuveiktą darbą;

36.6. priima mokinius į Mokyklą-daugiafunkcį centrą Marijampolės savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro ir (ar) nutraukia Mokymo sutartis su tėvais (globėjais, rūpintojais);

36.7. atsako už informacijos apie Mokykloje-daugiafunkciame centre vykdomas formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius Mokyklos-daugiafunkcio centro išorinio vertinimo rezultatus, Mokyklos-daugiafunkcio centro bendruomenės tradicijas ir pasiekimus paskelbimą, demokratinį Mokyklos-daugiafunkcio centro valdymą;

36.8. užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

36.9. analizuoja Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklos ir valdymo išteklių būklę ir atsako už veiklos rezultatus;

36.10. už mokinio elgesio normų pažeidimą gali skirti mokiniui drausmines auklėjamojo poveikio priemones, numatytas Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme;

36.11. Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka kreipiasi į Marijampolės savivaldybės administracijos direktorių dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių vaikui skyrimo, užtikrina, prižiūri ir atsako už vaiko minimalios priežiūros priemonių vykdymą Mokykloje-daugiafunkciame centre;

36.12. sudaro Mokyklos-daugiafunkcio centro Vaiko gerovės komisiją, tvirtina jos darbo reglamentą, rūpinasi specialiosios pedagoginės, psichologinės pagalbos teikimu mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių;

36.13. imasi priemonių, kad laiku būtų suteikta pagalba mokiniui, kurio atžvilgiu buvo taikytas smurtas, prievarta, seksualinis ar kitokio pobūdžio išnaudojimas, ir apie tai informuoja suinteresuotas institucijas;

36.14. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Mokyklos-daugiafunkcio centro turtą, lėšas ir jomis disponuoja, užtikrina racionalų ir taupų lėšų bei turto naudojimą, atsako už tikslinį lėšų panaudojimą;

36.15. sudaro metinę Mokyklos-daugiafunkcio centro pajamų ir išlaidų sąmatą;

36.16. sudaro komisijas, darbo grupes, sutartis Mokyklos-daugiafunkcio centro funkcijoms vykdyti;

36.17. leidžia pagal kompetenciją įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą;

36.18. sudaro sąlygas darbuotojų kvalifikacijos tobulinimui, sudaro sąlygas atestuotis;

36.19. bendradarbiauja su ugdytinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir Mokyklai-daugiafunkciam centrui teikiančiomis institucijomis, teritorinėmis policijos, sveikatos, socialinių paslaugų įstaigomis, atstovauja Mokyklai-daugiafunkciam centrui kitose institucijose;

36.20. inicijuoja Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklos kokybės įsivertinimą;

36.21. rengia metinių ataskaitų rinkinį ir teikia Mokyklos-daugiafunkcio centro bendruomenei, Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybai ir Savivaldybės tarybai;

36.22. nustato biudžetinės įstaigos darbuotojų darbo apmokėjimo sistemą, jeigu biudžetinėje įstaigoje nėra sudaryta kolektyvinė sutartis;

36.23. vykdo kitas teisės aktuose ir pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas.

37. Mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi įstaigoje, už demokratinį Mokyklos-daugiafunkcio centro valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Mokyklos-daugiafunkcio centro tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklos rezultatus, už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą.

38. Mokyklos metodinei veiklai organizuoti sudaromos ikimokyklinių ir priešmokyklinio ugdymo, pradinių ir specialiųjų lavinamųjų klasių mokytojų metodinės grupės.

39. Metodinių grupių skaičių ir sudėtį nustato Mokytojų taryba. Metodinės grupės nariai yra mokomųjų dalykų mokytojai.

40. Mokyklos metodinių grupių posėdžiai vyksta ne rečiau kaip kartą per tris mėnesius. Prireikus gali būti organizuojamas neeilinis posėdis.

41. Į posėdžius gali būti kviečiami kiti, metodinei grupei nepriklausantys dalykų mokytojai.

42. Metodinių grupių veiklą kuruoja Mokyklos-daugiafunkcio centro direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

43. Metodinės grupės pirmininkas ir sekretorius renkami dvejiems mokslo metams.

44. Metodinių grupių posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip pusė metodinės grupės narių, nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma.

45. Metodinės grupės:

45.1. rengia metodinės grupės mokslo metų darbo planą;

45.2. svarsto ugdymo turinio ir ugdymo organizavimo klausimus, teikia siūlymus ir rekomendacijas Mokyklos-daugiafunkcio centro administracijai;

45.3. inicijuoja naujų mokymo metodų taikymą darbe bei mokomųjų dalykų integravimo ryšius;

45.4. analizuoja, recenzuoja ir apibendrina mokytojų paruoštas individualiąsias ugdymo programas bei ugdymo priemones, derina ilgalaikius planus;

45.5. teikia metodinę pagalbą mažesnę patirtį turintiems specialistams.

 

V SKYRIUS

MOKYKLOS-DAUGIAFUNKCIO CENTRO SAVIVALDA

 

46 Mokykloje-daugiafunkciame centre veikia Mokyklos-daugiafunkcio centro taryba, Mokytojų taryba, Tėvų taryba.

47. Mokyklos-daugiafunkcio centro taryba yra aukščiausia savivaldos institucija. Mokyklos-daugiafunkcio centro taryba telkia mokinių, jų tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojų atstovus, vietos bendruomenę demokratiniam Mokyklos-daugiafunkcio centro valdymui, padeda spręsti Mokyklai-daugiafunkciam centrui aktualius klausimus, atstovauti direktoriui teisėtiems Mokyklos-daugiafunkcio centro interesams.

48. Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybą sudaro 5 nariai: 3 mokytojai, 2 Mokykloje-daugiafunkciame centre nedirbantys mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai) ir 1 vietos bendruomenės atstovas. Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos nario kadencijų skaičius tam pačiam asmeniui neribojamas.

49. Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų jos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma.

50. Į Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybą tėvus (globėjus, rūpintojus) renka visuotinis tėvų susirinkimas, mokytojus – Mokytojų taryba, vietos bendruomenės atstovą - vietos bendruomenė.

51. Visi Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos nariai renkami atviru balsavimu trejiems metams.

52. Į Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybą renkamam atstovui atsisakius eiti pareigas ar dėl objektyvių priežasčių negalint toliau eiti pareigų, likusiam Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos įgaliojimų terminui į jo vietą atitinkamai renkamas naujas atstovas.

53. Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu pirmame naujos kadencijos Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos posėdyje. Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos pirmininku negali būti Mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius. Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos sekretorių, kuris yra ir Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos narys, atviru balsavimu renka Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos nariai.

54. Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos nuostatai, jų keitimai yra tvirtinami Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos posėdžio nutarimu.

55. Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos posėdžiai vyksta ne rečiau kaip du kartus per metus. Mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.

56. Neeiliniai Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos posėdžiai gali būti kviečiami Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos pirmininko, direktoriaus arba daugiau negu pusės Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos narių iniciatyva.

57. Į Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos posėdžius gali būti kviečiami Marijampolės savivaldybės institucijų ir administracijos, Mokyklos-daugiafunkcio centro administracijos, kitų Mokyklos-daugiafunkcio centro savivaldos institucijų atstovai, Mokyklos-daugiafunkcio centro bendruomenės nariai, jei yra svarstomi jiems aktualūs klausimai.

58. Mokyklos-daugiafunkcio centro taryba už savo veiklą vieną kartą per metus atsiskaito Mokyklos-daugiafunkcio centro bendruomenei.

59. Mokyklos-daugiafunkcio centro taryba:

59.1. teikia siūlymus dėl Mokyklos-daugiafunkcio centro strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;

59.2. aprobuoja Mokyklos-daugiafunkcio centro strateginį planą, metinę veiklos programą, vidaus darbo tvarkos taisykles, ugdymo planą, kitus Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklą reglamentuojančius dokumentus, teikiamus Mokyklos-daugiafunkcio centro direktoriaus;

59.3. teikia siūlymus Mokyklos-daugiafunkcio centro direktoriui dėl Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklos tobulinimo;

59.4. aptaria siūlymus dėl vadovėlių užsakymo, mokinių žinių ir gebėjimų vertinimo sistemos parinkimo, neformaliojo ugdymo ir renginių organizavimo;

59.5. Mokytojų tarybos teikimu svarsto mokinių šalinimo iš Mokyklos-daugiafunkcio centro klausimus;

59.6. inicijuoja Mokyklos-daugiafunkcio centro bendruomenės ir visuomenės bendradarbiavimą;

59.7. skiria atstovus į viešo konkurso laisvai direktoriaus vietai užimti komisiją, Mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų (išskyrus psichologus) atestacijos komisiją;

59.8. išklauso Mokyklos-daugiafunkcio centro vadovo metines veiklos ataskaitas;

59.9. svarsto mokyklos vadovo metų veiklos ataskaitą ir teikia savo sprendimą dėl ataskaitos mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai;

59.10. dirba prevencinį darbą, svarsto pažeidusius drausmę bei nepažangius mokinius;

59.11. kartu su Mokytojų taryba svarsto ir teikia siūlymų mokinių sveikatos būklės, sveikos gyvensenos, poilsio ir mitybos organizavimo klausimais;

59.12. svarsto Mokyklos-daugiafunkcio centro direktoriaus teikiamus klausimus;

59.13. teikia siūlymų Marijampolės savivaldybės tarybai dėl Mokyklos-daugiafunkcio centro materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;

59.14. gali organizuoti paramos lėšų kaupimą į Mokyklos-daugiafunkcio centro sąskaitą, esant tokių paramos lėšų, planuoja ir kontroliuoja jų paskirstymą ir naudojimą.

60. Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos nutarimai yra teisėti, jei jie neprieštarauja teisės aktams.

61. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Mokyklos-daugiafunkcio centro savivaldos institucija, susidedanti iš rinkimais išrinktų mokytojų, atstovaujanti mokytojų interesams ir sprendžianti mokytojams aktualias problemas.

62. Į posėdžius gali būti kviečiami Marijampolės savivaldybės administracijos, kitų Mokyklos-daugiafunkcio centro savivaldos institucijų atstovai, Mokyklos-daugiafunkcio centro bendruomenės nariai.

63. Mokytojų tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu pirmame naujos kadencijos Mokytojų tarybos posėdyje. Jis yra ir komisijos narys.

64. Mokytojų tarybos narių skaičius – 11, kuriuos dvejiems metams renka mokytojai mokslo metų pradžioje visuotinio mokytojų susirinkimo metu atviru balsavimu. Mokytojų tarybos nario kadencijų skaičius tam pačiam asmeniui ne daugiau dvi iš eilės.

65. Į Mokytojų tarybą išrinktam asmeniui atsisakius eiti pareigas ar dėl objektyvių priežasčių negalint toliau eiti pareigų, likusiam Mokytojų tarybos įgaliojimų terminui į jo vietą atitinkamai renkamas naujas atstovas.

66. Posėdžiai, kuriuos šaukia Mokytojų tarybos pirmininkas, vyksta ne rečiau kaip du kartus per metus.

67. Mokytojų tarybos sekretorių, kuris yra ir Mokytojų tarybos narys, atviru balsavimu renka Mokytojų tarybos nariai.

68. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai visų Mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma.

69. Mokytojų taryba:

69.1. aptaria praktinius švietimo reformos įgyvendinimo klausimus, svarsto mokinių ugdymo rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo būdus;

69.2. diskutuoja dėl Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklos programos, aptaria ugdymo planą, pradinio ugdymo, pradinio ir pagrindinio ugdymo individualizuotų programų įgyvendinimo klausimus;

69.3. aptaria mokinių sveikatos, saugos darbe, mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus;

69.4. svarsto mokinių, stokojančių mokymosi motyvacijos, ugdymo problemas;

69.5. priima sprendimus, kurie Švietimo ir mokslo ministro patvirtintuose Bendruosiuose ugdymo planuose, Nuosekliojo mokymosi pagal bendrojo lavinimo programas tvarkos apraše, Mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo sampratoje ir kituose dokumentuose numatyti Mokytojų tarybos kompetencijai;

69.6. renka atstovus į Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybą, Mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų (išskyrus psichologus) atestacijos komisiją.

70. Tėvų taryba – Mokyklos-daugiafunkcio centro savivaldos institucija, susidedanti iš rinkimais išrinktų tėvų (globėjų, rūpintojų), atstovaujanti tėvų (globėjų, rūpintojų) interesams ir sprendžianti tėvams (globėjams, rūpintojams) aktualias problemas.

71. Tėvų taryba savo veiklą grindžia LR Konstitucija, Lietuvos įstatymais, Mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatais, kitais teisiniais aktais.

72. Tėvus į Mokyklos-daugiafunkcio centro Tėvų tarybą renka tėvai.

73. Tėvai į Mokyklos-daugiafunkcio centro Tėvų tarybą renkami visuotinio tėvų susirinkimo metu atviru balsavimu.

74. Tėvų tarybą sudaro 7 tėvai (pirmininkas ir šeši nariai).

75. Tėvų taryba renkama trejiems metams.

76. Į Tėvų tarybą išrinktam asmeniui atsisakius eiti pareigas ar dėl objektyvių priežasčių negalint toliau eiti pareigų, likusiam Tėvų tarybos įgaliojimų terminui į jo vietą atitinkamai renkamas naujas atstovas.

77. Tėvų tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu pirmame naujos kadencijos Tėvų tarybos posėdyje. Jis yra ir komisijos narys. Tėvų tarybos sekretorių atviru balsavimu renka Tėvų tarybos nariai.

78. Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos posėdžiai, kuriuos šaukia Tėvų tarybos pirmininkas, vyksta ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai visų Tėvų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma.

79. Tarybos nariai atsiskaito Mokyklos-daugiafunkcio centro bendruomenei visuotinio susirinkimo metu. Už atsiskaitymą atsakingas Tėvų tarybos pirmininkas.

80. Tėvų taryba:

80.1. kartu su mokyklos taryba skatina šeimos ir Mokyklos-daugiafunkcio centro bendradarbiavimą;

80.2. svarsto paramos ir finansinių galimybių Mokyklai-daugiafunkciam centrui paremti klausimus;

80.3. teikia siūlymus Mokyklos-daugiafunkcio centro direktoriui ir Centro tarybai dėl švietimo paslaugų kokybės gerinimo;

80.4. padeda klasių vadovams organizuoti mokinių kultūrinę veiklą, poilsį, socialinę pagalbą socialiai neaprūpintoms mokinių šeimoms;

80.5. dalyvauja Mokyklos-daugiafunkcio centro renginiuose.

 

VI SKYRIUS

DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA

 

81. Direktoriaus pavaduotoją, pedagogus, švietimo pagalbą teikiančius specialistus ir kitus ugdymo procese dalyvaujančius asmenis, aptarnaujantį personalą į darbą priima ir atleidžia iš jo Mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius Lietuvos Respublikos darbo kodekso, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

82. Mokyklos-daugiafunkcio centro direktoriaus, jo pavaduotojo ugdymui, mokytojų, švietimo pagalbą teikiančių specialistų pareiginė alga priklauso nuo išsilavinimo, pedagoginio darbo stažo, kvalifikacinės kategorijos, veiklos sudėtingumo bei vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

83. Mokyklos-daugiafunkcio centro direktoriaus pareiginę algą, priemokas ir kitas darbo apmokėjimo sąlygas nustato Marijampolės savivaldybės meras, vadovaudamasis teisės aktų nustatyta tvarka.

84. Direktoriaus pavaduotojo ugdymui, mokytojų, švietimo pagalbą teikiančių specialistų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų pareiginę algą, priemokas ir kitas darbo apmokėjimo sąlygas nustato Mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius, vadovaudamasis teisės aktais.

85. Mokyklos-daugiafunkcio centro direktoriaus pavaduotojo ugdymui, mokytojų, kitų pedagoginių darbuotojų atestacija atliekama vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka ir kitais teisės aktais.

86. Mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius ir kiti darbuotojai kvalifikaciją tobulina Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

MOKYKLOS-DAUGIAFUNKCIO CENTRO TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS-DAUGIAFUNKCINIO CENTRO VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

87. Mokykla-daugiafunkcis centras patikėjimo teise valdo, naudoja ir disponuoja jam Marijampolės savivaldybės tarybos patikėtu turtu, finansiniais ištekliais, inventoriumi bei mokymo priemonėmis, panaudos būdu naudojasi valstybine žeme.

88. Mokykla-daugiafunkcis centras yra išlaikomas iš Marijampolės savivaldybės biudžeto. Lėšas naudoja pagal asignavimų valdytojo vadovo patvirtintą sąmatą.

89. Mokykla-daugiafunkcis centras gali turėti nebiudžetinių lėšų, kurios naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.

90. Mokykla-daugiafunkcis centras gali gauti lėšų, kurias sudaro fizinių ir juridinių asmenų parama ir labdara, tikslinei paskirčiai skiriamos lėšos, savanoriški asmenų, organizacijų ir įmonių įnašai, užsienio valstybių, organizacijų bei piliečių aukojamos lėšos ir materialinės vertybės.

91. Mokykla-daugiafunkcis centras finansinę apskaitą organizuoja pagal Lietuvos Respublikos finansinės apskaitos įstatymą.

92. Mokyklos-daugiafunkcio centro finansinės veiklos kontrolę vykdo Marijampolės savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba bei Marijampolės savivaldybės administracijos Centralizuoto vidaus audito tarnyba.

93. Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklos priežiūrą atlieka Mokyklos-daugiafunkcio centro savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

94. Vieši Mokyklos-daugiafunkcio centro pranešimai teisės aktų nustatyta tvarka skelbiami Mokyklos-daugiafunkcio centro interneto svetainėje (https://www.zibureliomdc.lt/). atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus. Svetainėje skelbiama informacija visuomenei apie Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklą, pasiekimus, tradicijas, skelbiami pranešimai, kuriuos, remiantis vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais, reikia paskelbti viešai.

95. Mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatai keičiami ir papildomi Marijampolės savivaldybės mero, Mokyklos-daugiafunkcio centro direktoriaus ar Marijampolės savivaldybės tarybos iniciatyva.

96. Mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatus, jų pakeitimus ar papildymus tvirtina Marijampolės savivaldybės taryba mero teikimu.

97. Vieši Mokyklos-daugiafunkcio centro pranešimai skelbiami internetinėje svetainėje (https://www.zibureliomdc.lt/) ir (ar) valstybės įmonės Registrų centro leidžiamame elektroniniame leidinyje viešiems pranešimams skelbti.

98. Mokyklos-daugiafunkcinis centras pertvarkomas, reorganizuojamas ar likviduojamas Savivaldybės tarybos sprendimu, vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

_______________________