RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2015 M. BIRŽELIO 23 D. SPRENDIMU NR. T-53 „DĖL RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS MOKYKLŲ PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PATVIRTINTO RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS MOKYKLŲ PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIŲ APRAŠO PAKEITIMO
2018 m. vasario 27 d. Nr. T-777
Radviliškis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 58 straipsnio 1 dalies 3 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. liepos 22 d. įsakymu Nr. V-674 „Dėl Švietimo ir mokslo ministro 2013 m. lapkričio 21 d. įsakymo Nr. V-1106 „Dėl Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ patvirtintu Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašu, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. balandžio 22 d. įsakymu Nr. V-313 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 75:2016 „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų vykdymo bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“ patvirtinimo“ patvirtinta Lietuvos higienos norma HN 75:2016 „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų vykdymo bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“, Radviliškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia pakeisti Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2015 m. birželio 23 d. sprendimu Nr. T-53 „Dėl Radviliškio rajono savivaldybės mokyklų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių aprašo patvirtinimo“ patvirtintą Radviliškio rajono savivaldybės mokyklų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių aprašą ir išdėstyti jį nauja redakcija (pridedama).
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Radviliškio rajono savivaldybės
tarybos 2018 m. vasario 27 d.
sprendimu Nr. T-777
RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS MOKYKLŲ PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIŲ APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Radviliškio rajono savivaldybės mokyklų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Radviliškio rajono savivaldybės švietimo įstaigose taikomus priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelius (toliau – modeliai).
3. Grupės darbo/veiklos ypatumų visuma – ugdymo vieta, trukmė per parą, per savaitę, mokytojų (priešmokyklinio ugdymo pedagogas, ikimokyklinio ugdymo auklėtojas ir kt.), pagalbą teikiančių specialistų skaičius, minimalus vaikų skaičius – yra vadinama priešmokyklinio ugdymo organizavimo modeliu.
4. Radviliškio rajono savivaldybės taryba kasmet įvertina priešmokyklinio ugdymo poreikį, turimus išteklius ir tvirtina mokyklas, vykdančias Priešmokyklinio ugdymo bendrąją programą, grupių mokyklose skaičių ir modelius.
II. PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIAI
6. I modelis. Grupė komplektuojama miesto, miestelio ar kaimo mokykloje iš priešmokyklinio amžiaus vaikų. Grupės veiklos trukmė – 4 val. per parą, 5 dienos per savaitę. Grupėje vienu metu dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas arba priešmokyklinio ugdymo pedagogas kartu su mokytoju, turinčiu teisę vykdyti Programos meninio ugdymo dalį, auklėtojo padėjėjas bei pagal poreikį pagalbą teikiantys specialistai. Minimalus vaikų skaičius grupėje – 10.
7. II modelis. Grupė komplektuojama miesto, miestelio ar kaimo mokykloje iš priešmokyklinio amžiaus vaikų. Grupės veiklos trukmė – 10,5 val. per dieną, 5 dienos per savaitę. Grupėje vienu metu dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas arba priešmokyklinio ugdymo pedagogas kartu su mokytoju, turinčiu teisę vykdyti Programos meninio ugdymo dalį, auklėtojo padėjėjas bei pagal poreikį pagalbą teikiantys specialistai. Minimalus vaikų skaičius grupėje: miestelio arba kaimo mokykloje – 10, miesto mokykloje – 15.
8. III modelis. Grupė komplektuojama miestelio ar kaimo mokykloje iš priešmokyklinio ir ikimokyklinio amžiaus vaikų. Grupės veiklos trukmė – 4 val. per dieną, 5 dienos per savaitę. Jei grupėje daugiau nei pusė vaikų yra priešmokyklinio amžiaus, grupė vadinama priešmokykline grupe. Šioje grupėje vienu metu dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas arba priešmokyklinio ugdymo pedagogas kartu su mokytoju, turinčiu teisę vykdyti Programos meninio ugdymo dalį, auklėtojo padėjėjas bei pagalbą teikiantys specialistai. Jei grupėje daugiau nei pusė vaikų yra ikimokyklinio amžiaus, grupė vadinama ikimokykline grupe. Šioje grupėje vienu metu dirba ikimokyklinio ugdymo auklėtojas arba ikimokyklinio ugdymo auklėtojas kartu su mokytoju, turinčiu teisę vykdyti Programos meninio ugdymo dalį, auklėtojo padėjėjas bei pagal poreikį pagalbą teikiantys specialistai. Minimalus vaikų skaičius grupėje – 10.
9. IV modelis. Grupė komplektuojama miesto, miestelio ar kaimo mokykloje iš priešmokyklinio ir ikimokyklinio amžiaus vaikų. Grupės veiklos trukmė – 10,5 val. per dieną, 5 dienos per savaitę. Jei grupėje daugiau nei pusė vaikų yra priešmokyklinio amžiaus, grupė vadinama priešmokykline grupe. Šioje grupėje vienu metu dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas arba priešmokyklinio ugdymo pedagogas kartu su mokytoju, turinčiu teisę vykdyti Programos meninio ugdymo dalį, auklėtojo padėjėjas bei pagalbą teikiantys specialistai. Jei grupėje daugiau nei pusė vaikų yra ikimokyklinio amžiaus, grupė vadinama ikimokykline grupe. Šioje grupėje vienu metu dirba ikimokyklinio ugdymo auklėtojas arba ikimokyklinio ugdymo auklėtojas kartu su mokytoju, turinčiu teisę vykdyti Programos meninio ugdymo dalį, auklėtojo padėjėjas bei pagal poreikį pagalbą teikiantys specialistai. Minimalus vaikų skaičius grupėje: miestelio arba kaimo mokykloje – 10, miesto mokykloje – 15.
10. V modelis. Grupė komplektuojama miesto, miestelio ar kaimo mokykloje iš priešmokyklinio amžiaus vaikų. Grupės veiklos trukmė mišri: 4 val. ir 9 val. per dieną, 5 dienos per savaitę. Grupėje vienu metu dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas arba priešmokyklinio ugdymo pedagogas kartu su mokytoju, turinčiu teisę vykdyti Programos meninio ugdymo dalį, auklėtojo padėjėjas bei pagal poreikį pagalbą teikiantys specialistai. Minimalus grupę 9 val. per dieną lankančių vaikų skaičius – 10.
11. VI modelis. Grupė komplektuojama miesto, miestelio arba kaimo mokykloje iš priešmokyklinio ir ikimokyklinio amžiaus vaikų. Grupės veiklos trukmė mišri: 4 val. ir 10,5 val. per dieną, 5 dienos per savaitę. Jei grupėje daugiau nei pusė vaikų yra priešmokyklinio amžiaus, grupė vadinama priešmokykline grupe. Šioje grupėje vienu metu dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas arba priešmokyklinio ugdymo pedagogas kartu su mokytoju, turinčiu teisę vykdyti Programos meninio ugdymo dalį, auklėtojo padėjėjas bei pagalbą teikiantys specialistai. Jei grupėje daugiau nei pusė vaikų yra ikimokyklinio amžiaus, Grupė vadinama ikimokykline grupe. Grupėje vienu metu dirba ikimokyklinio ugdymo auklėtojas arba ikimokyklinio ugdymo auklėtojas kartu su mokytoju, turinčiu teisę vykdyti Programos meninio ugdymo dalį, auklėtojo padėjėjas bei pagal poreikį pagalbą teikiantys specialistai. Minimalus grupę 10,5 val. per dieną lankančių vaikų skaičius – 10.
12. VII modelis. Grupė komplektuojama miesto mokykloje iš priešmokyklinio amžiaus vaikų, turinčių žymių kalbos ir kitų komunikacijų sutrikimų, vadinama logopedine priešmokykline grupe. Grupės veiklos trukmė – 10,5 val. per dieną, 5 dienos per savaitę. Grupėje vienu metu dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas arba priešmokyklinio ugdymo pedagogas kartu su mokytoju, turinčiu teisę vykdyti Programos meninio ugdymo dalį, auklėtojo padėjėjas bei pagal poreikį pagalbą teikiantys specialistai. Minimalus vaikų skaičius grupėje – 5.
13. VIII modelis. Grupė komplektuojama miesto mokykloje iš priešmokyklinio ir ikimokyklinio amžiaus vaikų, turinčių žymių kalbos ir kitų komunikacijų sutrikimų. Grupės veiklos trukmė – 10,5 val. per dieną, 5 dienos per savaitę. Jei grupėje daugiau nei pusė vaikų yra priešmokyklinio amžiaus, grupė vadinama logopedine priešmokykline grupe. Grupėje vienu metu dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas arba priešmokyklinio ugdymo pedagogas kartu su mokytoju, turinčiu teisę vykdyti Programos meninio ugdymo dalį, auklėtojo padėjėjas bei pagal poreikį pagalbą teikiantys specialistai. Jei grupėje daugiau nei pusė vaikų yra ikimokyklinio amžiaus, grupė vadinama logopedine ikimokykline grupe. Grupėje vienu metu dirba ikimokyklinio ugdymo auklėtojas arba ikimokyklinio ugdymo auklėtojas kartu su mokytoju, turinčiu teisę vykdyti Programos meninio ugdymo dalį, auklėtojo padėjėjas bei pagal poreikį pagalbą teikiantys specialistai. Minimalus vaikų skaičius grupėje – 5.
14. IX modelis. Grupė komplektuojama miesto mokykloje iš priešmokyklinio ir ikimokyklinio amžiaus vaikų, turinčių intelekto, judesio ir padėties, elgesio, žymių kalbos ir komunikacijos, regos, klausos, judesio ir padėties, įvairiapusių raidos sutrikimų, kompleksinę negalią. Grupės veiklos trukmė – 10,5 val. per dieną, 5 dienos per savaitę. Jei grupėje daugiau nei pusė vaikų yra priešmokyklinio amžiaus, grupė vadinama specialiąja priešmokykline grupe. Šioje grupėje vienu metu dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas arba priešmokyklinio ugdymo pedagogas kartu su mokytoju, turinčiu teisę vykdyti Programos meninio ugdymo dalį, auklėtojo padėjėjas bei pagal poreikį pagalbą teikiantys specialistai. Jei grupėje daugiau nei pusė vaikų yra ikimokyklinio amžiaus, grupė vadinama specialiąja ikimokykline grupe. Šioje grupėje vienu metu dirba ikimokyklinio ugdymo auklėtojas arba ikimokyklinio ugdymo auklėtojas kartu su mokytoju, turinčiu teisę vykdyti Programos meninio ugdymo dalį, auklėtojo padėjėjas bei pagal poreikį pagalbą teikiantys specialistai. Minimalus vaikų skaičius grupėje – 5.
III. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
16. Aprašo įgyvendinimo priežiūrą vykdo Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyrius.