LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRO 2018 m. RUGPJŪČIO 20 D. ĮSAKYMO nR. ĮV-627 „dĖL filmų sklaidos projektų valstybinio finansavimo taisyklių patvirtinimo“ PAKEITIMO
2023 m. gruodžio 18 d. Nr. ĮV-986
Vilnius
1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2018 m. rugpjūčio 20 d. įsakymą Nr. ĮV-627 „Dėl filmų sklaidos projektų valstybinio finansavimo taisyklių patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL NACIONALINIŲ filmų sklaidos UŽSIENYJE projektų valstybinio finansavimo taisyklių patvirtinimo
Įgyvendindamas Lietuvos Respublikos kino įstatymo 9 straipsnio 5 dalį ir vadovaudamasis 2014 m. birželio 17 d. Europos Komisijos reglamentu (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais ir papildymais,
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2018 m. rugpjūčio 20 d. įsakymu Nr. ĮV-627
(Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2023 m. gruodžio 18 d. įsakymo Nr. ĮV-986
redakcija)
nacionalinių filmų SKLAIDOS UŽSIENYJE PROJEKTŲ VALSTYBINIO FINANSAVIMO TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Nacionalinių filmų sklaidos užsienyje projektų (toliau – projektai) valstybinio finansavimo taisyklės (toliau – taisyklės) nustato projektų finansavimo Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis organizavimo tvarką, reikalavimus paraiškoms, paraiškų svarstymą ir vertinimą, filmų sklaidos projektų finansavimo intensyvumą ir dydį, tinkamas finansuoti išlaidas, lėšų skyrimo, finansuojamų filmų sklaidos projektų vykdymo, atsiskaitymo už gautą finansavimą bei projektų vykdymo kontrolės tvarką.
2. Projektų valstybinio finansavimo (toliau – finansavimas) tikslas – sudaryti sąlygas nacionalinių filmų sklaidai užsienyje.
3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
3.1. Filmo projektas – filmo kūrybinis sumanymas, skirtas filmo vystymui bei filmo gamybos finansavimo šaltinių paieškoms, kurį sudaro dokumentų ir/ar vizualinės medžiagos visuma.
3.2. Filmo sklaidos užsienyje projektas – filmo ar filmo projekto pristatymo projektas, kuriuo siekiama filmą ar jo projektą pristatyti užsienio auditorijoms, kuris taisyklių nustatyta teikiamas gauti finansavimą jo įgyvendinimui.
3.3. Projekto vykdytojas – fizinis arba juridinis asmuo, kurio projektui vykdyti Lietuvos kino centro prie Kultūros ministerijos direktoriaus įsakymu yra paskirtas finansavimas.
4. Finansavimas projektams teikiamas pagal 2014 m. birželio 17 d. Europos Komisijos reglamentą (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais ir papildymais (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 651/2014). Finansavimas pagal taisykles neteikiamas sunkumų patiriantiems subjektams, kaip tai apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 4 dalies c papunktyje. Finansavimui, teikiamam pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014, taikomi šio reglamento 4 straipsnio 1 dalies z punkte ir 2 dalyje numatyti ribojimai, 5 straipsnyje numatytas valstybės pagalbos skaidrumo reikalavimas, 7 straipsnio 1 dalyje numatytas reikalavimas dėl finansavimo intensyvumo bei tinkamų išlaidų skaičiavimo, 7 straipsnio 3 dalyje numatytas reikalavimas dėl valstybės pagalbos diskontavimo, 8 straipsnio 1 dalies nuostatos dėl pranešimo ribų ir III skyriuje nustatyto didžiausio pagalbos intensyvumo ir visi kiti I skyriaus taikytini bendrieji reikalavimai bei 53 straipsnio nuostatos. Pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnį teikiama veiklos pagalba. Nauja valstybės pagalba negali būti teikiama tol, kol nebus sugrąžinta neteisėtai gauta valstybės pagalba.
Vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 651/2014 skiriamas finansavimas teikiamas tiesioginių dotacijų būdu. Jeigu valstybės pagalba išmokama dalimis, ji yra diskontuojama iki jos vertės suteikimo metu, kaip nustatyta taikomo atitinkamai Reglamento (ES) Nr. 651/2014 7 straipsnyje. Sprendimai dėl valstybės pagalbos suteikimo priimami Reglamento (ES) Nr. 651/2014 galiojimo laikotarpiu.
II SKYRIUS
REIKALAVIMAI PARAIŠKoms IR PAREIŠKĖJAMS
6. Paraiškas finansavimui gauti gali teikti fiziniai asmenys, vykdantys Lietuvoje registruotą individualią filmų gamybos veiklą pagal pažymą (EVRK kodas 59.11), ir juridiniai asmenys, kurių viena iš pagrindinių veiklos sričių yra filmų gamyba, išskyrus televizijos programų transliuotojus (toliau – pareiškėjai). Paraiškas dėl finansavimo teikiantys juridiniai asmenys ar jų padaliniai, arba vienoje iš Europos ekonominės erdvės valstybių įsteigto juridinio asmens ar kitos organizacijos padaliniai ar dukterinės bendrovės, įsteigti Lietuvos Respublikoje, turi būti registruoti vienoje iš Europos Sąjungos ar Europos ekonominės erdvės valstybių narių, kurie yra projekto paraiškoje nurodyto užbaigto filmo gamintojai, arba kurie gamina ar ketina gaminti projekto paraiškoje nurodytą filmą ir (ar) paraiškos teikimo metu yra pasirašę autorines licencines sutartis su užbaigto filmo gamintojais dėl teisių į filmą perdavimo.
7. Valstybės pagalbos mokėjimo metu pagalbos gavėjas (juridinis asmuo) privalo būti Lietuvos Respublikoje įsteigtas juridinis asmuo ar jo padalinys, arba vienoje iš Europos ekonominės erdvės valstybių įsteigto juridinio asmens ar kitos organizacijos padalinys ar dukterinė bendrovė, įsteigti Lietuvos Respublikoje. Valstybės pagalbos mokėjimo metu pagalbos gavėjas (fizinis asmuo) privalo vykdyti Lietuvoje registruotą individualią filmų gamybos veiklą pagal pažymą (EVRK kodas 59.11).
9. LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos filmų sklaidos projekto paraiška (toliau – paraiška) turi būti pasirašyta kvalifikuotu elektroniniu parašu (toliau – elektroninis parašas), atitinkančiu 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje, kuriuo panaikinama Direktyva 1999/93/EB, nustatytus reikalavimus ir pateikta elektroniniais ryšiais, arba suformuota tokiu būdu, kuris leidžia paraišką teikiantį asmenį identifikuoti arba patikrinti paraiškos autentiškumą.
10. Paraiška turi būti pateikta LKC ne vėliau kaip likus 15 kalendorių dienų iki renginio pradžios, išskyrus atvejus, kai kvietimas dalyvauti renginyje yra gautas vėliau nei likus 15 kalendorinių dienų iki renginio.
11. Finansavimas gali būti skiriamas projektams:
11.1. pristatant vieną ir tą patį filmą skirtinguose renginiuose užsienyje ne daugiau kaip 5 kartus per einamuosius kalendorinius metus ir ne daugiau kaip 7 kartus nuo filmo registravimo Filmų registre dienos;
11.2. pristatant vieną ir tą patį filmo projektą skirtinguose renginiuose užsienyje ne daugiau kaip 5 kartus per einamuosius kalendorinius metus ir ne daugiau kaip 7 kartus iš viso;
11.3. jei filmas JAV kino ir mokslo akademijos „Oskarų“ ir (ar) Europos kino akademijos apdovanojimuose nominuotas trumpajame nominantų sąraše, projektas dalyvavimui minėtuose renginiuose gali būti papildomai finansuojamas vieną kartą, viršijant 11.1 papunktyje nustatymą didžiausią galimą projektų finansavimo skaičių;
11.4 viršijus taisyklių 11.1 - 11.3 papunkčiuose nustatytą didžiausią finansuotų projektų skaičių, kiekviena vėlesnė paraiška yra atmetama. Priėmus sprendimą atmesti paraišką, LKC per 3 darbo dienas raštu (paraiškoje nurodytu elektroniniu paštu) pateikia sprendimą pareiškėjui dėl paraiškos atmetimo, kuriame nurodo paraiškos atmetimo priežastis, paraiškos atmetimo teisinį pagrindą ir šio sprendimo apskundimo tvarką.
12. Paraiškos priimamos:
12.1. iki einamųjų kalendorinių metų spalio 31 d. tų filmų sklaidos užsienyje projektų, kurių filmo ar filmo projekto pristatymas renginyje numatomas ne vėliau kaip iki kalendorinių metų lapkričio 30 d.;
13. Paraiška, pateikta nesilaikant taisyklių 9 punkte nustatytų reikalavimų ar 12 punkte nustatytų terminų, nesvarstoma. LKC darbuotojas sprendimą nesvarstyti paraiškos per 3 darbo dienas nuo jos priėmimo dienos išsiunčia pareiškėjui paraiškoje nurodytu elektroninio pašto adresu. Jame pareiškėjas informuojamas apie priimtą sprendimą, nurodoma paraiškos nesvarstymo priežastis, teisinis pagrindas ir šio sprendimo apskundimo tvarka.
14. Paraiška ir jos priedai pateikiami kaip 1 byla ADOC arba PDF formatu elektroninio pašto adresu info@lkc.lt.
15. LKC direktorius priima sprendimą dėl paraiškų atitinkamais kalendoriniais metais priėmimo sustabdymo, nurodant terminą, nuo kada paraiškos nebebus priimamos, jei projektų finansavimui yra paskirstytos visos valstybės biudžeto asignavimų lėšos, numatytos atitinkamais metais šios kategorijos projektams. Toks LKC direktoriaus sprendimas, įformintas LKC direktoriaus įsakymu, yra paskelbiamas LKC interneto svetainėje adresu www.lkc.lt
16. Reikalavimai paraiškai:
16.1. paraiška pildoma lietuvių kalba kompiuteriu, pasirašyta taisyklių 9 punkte nustatytu būdu paraišką teikiančio fizinio asmens arba juridinio asmens vadovo arba jo įgalioto asmens;
16.3. jei paraiškoje pateikiami dokumentai yra ne lietuvių kalba, kartu su dokumentais turi būti pateikti jų vertimai į lietuvių kalbą. Vertimo autentiškumą ir teisingumą užtikrina ir patvirtina pareiškėjas, pasirašydamas teikiamą paraišką;
17. Vienoje paraiškoje gali būti prašoma finansavimo vieno filmo arba filmo projekto pristatymui viename renginyje.
18. Kartu su paraiška pateikiami šie priedai:
18.1. LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos projekto paraiškos išlaidų sąmata (toliau – paraiškos išlaidų sąmata);
18.3. teikiant paraišką dėl filmo projekto pristatymo – filmo peržiūros nuoroda, filmo sinopsis ir scenarijaus traktuotė (jei parengiamieji filmo darbai arba filmo gamybos darbai nebuvo finansuoti LKC administruojamomis valstybės biudžeto lėšomis);
18.4. jeigu paraišką pasirašo fizinio asmens ar juridinio asmens vadovo įgaliotas asmuo – įgaliojimas ar kito pasirašyti dokumentus suteikiančio teisę dokumento kopija;
19. Finansavimas neskiriamas:
19.5. pareiškėjui, dėl kurio išduotas vykdomasis raštas išieškoti lėšas pagal Europos Komisijos sprendimą, kuriuo anksčiau Lietuvos Respublikoje gauta valstybės pagalba yra pripažinta gauta neteisėtai ir nesuderinama su vidaus rinka; kurie yra sunkumus patiriančios įmonės, kaip jos apibrėžtos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 18 punkte.
III SKYRIUS
PARAIŠKŲ SVARSTYMAS IR VERTINIMAS
20. LKC pateiktų paraiškų vertinimą sudaro du etapai:
21. Administracinį vertinimą atlieka LKC darbuotojai. Administracinio vertinimo metu:
22. Administracinis vertinimas turi būti atliktas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paraiškos gavimo LKC dienos.
23. Jeigu paraiška neatitinka Taisyklėse nustatytų reikalavimų (išskyrus Taisyklių 24 punkte nustatytu atveju), LKC direktorius per 5 darbo dienas nuo paraiškos administracinio vertinimo atlikimo dienos priima sprendimą atmesti paraišką jos toliau nevertinant. Priėmus sprendimą atmesti paraišką, LKC per 3 darbo dienas raštu (paraiškoje nurodytu elektroniniu paštu) pateikia sprendimą pareiškėjui dėl paraiškos atmetimo, kuriame nurodo paraiškos atmetimo priežastis, paraiškos atmetimo teisinį pagrindą ir šio sprendimo apskundimo tvarką.
24. Jeigu kartu su paraiška nėra pateikiami privalomi priedai, nurodyti taisyklių 18 punkte, LKC ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paraiškos gavimo LKC dienos informuoja pareiškėją raštu (el. paštu, kuris nurodytas paraiškoje) apie pastebėtus trūkumus ir galimybę juos ištaisyti (pateikiant trūkstamus priedus) ne vėliau kaip per 2 darbo dienas.
25. Jeigu pareiškėjas per nustatytą terminą trūkumų nepašalina, LKC direktorius priima sprendimą atmesti paraišką jos toliau nevertinant. Priėmus sprendimą atmesti paraišką, LKC per 3 darbo dienas raštu (paraiškoje nurodytu elektroniniu paštu) pateikia sprendimą pareiškėjui dėl paraiškos atmetimo, kuriame nurodo paraiškos atmetimo priežastis, paraiškos atmetimo teisinį pagrindą ir šio sprendimo apskundimo tvarką.
26. Paraiškos, atitinkančios taisyklėse nustatytus reikalavimus, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo administracinio vertinimo pabaigos perduodamos svarstyti ir vertinti ekspertų komisijai, sudarytai LKC direktoriaus įsakymu.
27. Ekspertų komisijos darbas organizuojamas vadovaujantis LKC direktoriaus patvirtintais Kino projektų vertinimo ekspertų komisijų nuostatais.
28. Ekspertų komisija, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paraiškos jai perdavimo, įvertina paraišką ir pateikia rekomendacijas dėl projekto finansavimo LKC direktoriui.
29. Ekspertų komisija turi teisę savo rekomendacijose pateikti argumentuotą siūlymą skirti projektui ne visą paraiškoje prašomą sumą, nurodydami, kokios paraiškos išlaidų sąmatoje nurodytos išlaidos nefinansuotinos arba finansuotinos iš dalies.
30. Finansavimas filmui ar filmo projektui, kuriam anksčiau nebuvo suteiktas kino valstybinis finansavimas iš LKC, gali būti skiriamas tik tuo atveju, jei toks filmas ar filmo projektas, atitinka ne mažiau kaip du Kino įstatyme nurodytus kultūrinius kriterijus. Projektas laikomas atitinkančiu ne mažiau kaip du kultūrinius kriterijus, jeigu tai patvirtina ne mažiau kaip 2 ekspertų komisijos nariai.
31. Jei paraiškoje nurodytas filmas ar filmo projektas neatitinka bent dviejų kultūrinių kriterijų, ekspertų komisija tai nurodo rekomendacijoje, kuri pateikiama LKC direktoriui. LKC direktorius priima sprendimą tokio projekto toliau nevertinti ir paraišką atmesti. Priėmus sprendimą atmesti paraišką, LKC per 3 darbo dienas raštu (paraiškoje nurodytu elektroniniu paštu) pateikia sprendimą pareiškėjui dėl paraiškos atmetimo, kuriame nurodo paraiškos atmetimo priežastis, paraiškos atmetimo teisinį pagrindą ir šio sprendimo apskundimo tvarką.
32. Ekspertų komisija, realizuodama savo teisę pagal šių taisyklių 29 punktą, savo rekomendacijas grindžia vadovaujantis šiais finansavimo kriterijais:
32.1. filmas ar filmo projektas, kuriam jau buvo skirtas LKC finansavimas filmo parengiamiesiems darbams arba filmo gamybos darbams;
32.3. dalyvavimas pačių svarbiausių tarptautinių kino festivalių (Tarptautinis Berlyno kino festivalis, Tarptautinis Kanų kino festivalis, Tarptautinis Venecijos kino festivalis, Tarptautinis Sundance kino festivalis, Tarptautinis Ansi animacinių filmų festivalis, Tarptautinis Amsterdamo dokumentinių filmų festivalis) konkursinėse programose arba šių festivalių metu kartu vykstančiuose kino industrijos renginiuose;
IV SKYRIUS
FILMŲ SKLAIDOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO INTENSYVUMAS IR DYDIS
34. Filmo sklaidos projektui įgyvendinti gali būti skiriama iki 80 proc. projekto tinkamų finansuoti išlaidų bendros sumos.
35. Galima didžiausia projekto finansavimo suma:
35.1. Filmo pristatymui FIAPF (Tarptautinė kino prodiuserių asociacijų federacija) akredituotų ir (ar) Europos kino akademijos patvirtintų vaidybinių ir (ar) dokumentinių filmų festivalių konkursinėse programose, dalyvavimui Europos kino akademijos apdovanojimuose ir (ar) JAV kino ir mokslo akademijos „Oskarų“ apdovanojimuose – ne daugiau kaip 10 tūkst. EUR;
35.2. filmo pristatymui kituose nei 35.1 ir 35.3 papunkčiuose nurodytuose renginiuose – ne daugiau kaip 5 tūkst. EUR;
36. Vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 7 straipsnio 1 dalimi, apskaičiuojant valstybės pagalbos intensyvumą ir tinkamas finansuoti išlaidas, visi naudojami skaičiai imami prieš bet kokį mokesčių ar kitokios rinkliavos atskaitymą. Tinkamos finansuoti išlaidos patvirtinamos dokumentais, kurie yra aiškūs, tikslūs ir yra atnaujinti.
V SKYRIUS
TINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
37. Tinkamos projekto išlaidos, kurioms gali būti skiriamas finansavimas, yra: kelionių, apgyvendinimo, akreditacijų renginyje, su filmo pristatymu renginyje susijusios trečiųjų asmenų teikiamų paslaugų išlaidos, filmo sklaidos užsienyje projekto dalyvio (-ių) dienpinigiai. Tinkamomis projekto išlaidomis yra laikomos išlaidos:
37.2. projekto vykdytojo faktiškai patirtos einamaisiais biudžetiniais metais laikotarpiu nuo paraiškos pateikimo iki projektui taikomo atsiskaitymo termino už skirtą finansavimą pabaigos (atitinkamai pagal projekto vykdymo laikotarpį - iki einamųjų biudžetinių metų gruodžio 10 d. arba gruodžio 20 d.);
37.5. patikrinamos, nustatomos bei pagrįstos teisės aktų reikalavimus atitinkančiais apskaitos dokumentais;
38. Didžiausias leistinas projekto lėšomis finansuojamų asmenų, kuriems gali būti skiriamas kelionių, apgyvendinimo, akreditacijų dienpinigių ir (ar) finansavimas, skaičius:
39. Finansavimas apgyvendinimo paslaugoms įsigyti apskaičiuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų apmokėjimo“ patvirtintomis Komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose ir regionų plėtros tarybose taisyklėmis.
40. Finansavimas dienpinigiams apskaičiuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų apmokėjimo“ ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 2 d. nutarimu Nr. 1515 „Dėl viešųjų renginių ir aukšto meistriškumo sporto treniruočių stovyklų dalyviams skiriamų neapmokestinamųjų piniginių kompensacijų dydžių ir mokėjimo tvarkos taisyklių patvirtinimo“.
41. Finansavimas neskiriamas:
41.3. filmo sklaidos projekto administracinėms išlaidoms – su projekto vykdymu susijusioms pareiškėjo naudojamoms patalpų išlaikymo, nuomos, komunalinių paslaugų ir panašioms išlaidoms, kanceliarinių prekių ir ryšių paslaugų išlaidoms ir kitoms panašioms administracinio pobūdžio projekto išlaidoms;
VI SKYRIUS
LĖŠŲ SKYRIMAS
43. Lėšas projektams vykdyti įsakymu skiria arba atsisako skirti LKC direktorius, įvertinęs ekspertų komisijos rekomendacijas. LKC direktoriaus įsakyme nurodomas projekto vykdytojas, projekto pavadinimas, projektui skiriama suma ir projekto finansavimo intensyvumas procentais teisinis pagrindas ir šio sprendimo apskundimo tvarka.
44. Projekto vykdytojas, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po LKC direktoriaus įsakymo dėl lėšų projektui skyrimo, pateikia LKC tinkamai užpildytą ir elektroniniu parašu pasirašytą LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos finansavimo sutartį (toliau – finansavimo sutartis) kartu su LKC suderinta LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos projekto vykdymo finansavimo išlaidų sąmata. Finansavimo sutartį su projekto vykdytoju pasirašo LKC direktorius arba jo įgaliotas asmuo. Nepateikus finansavimo sutarties ir projekto išlaidų sąmatos šiame punkte nustatytais terminais ir tvarka, finansavimas nėra skiriamas, išskyrus atvejus, jeigu projekto vykdytojas pateikia motyvuotą prašymą pratęsti finansavimo sutarties pasirašymo terminą. Tokiu atveju, pasirašymo terminas gali būti pratęstas papildomam 10 darbo dienų terminui.
45. Pasirašant finansavimo sutartį ir projekto vykdymo laikotarpiu paraiškoje nurodytas bendras projekto biudžetas negali būti mažinamas be suderinimo raštu su LKC. Prie finansavimo sutarties pateikiamoje projekto išlaidų sąmatoje nurodytos išlaidų straipsnių sumos gali skirtis nuo atitinkamų išlaidų straipsnių sumų, nurodytų paraiškos išlaidų sąmatoje tik raštu suderinus tai su LKC. Prireikus nenumatytoms išlaidoms priskirtas išlaidas projektų vykdytojai gali naudoti ir sąmatoje prie finansavimo sutarties numatytoms kitoms išlaidoms padengti tuo atveju, jeigu minėtos išlaidos neviršija taisyklėse ir Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnyje nurodytų apribojimų.
46. LKC direktoriaus įsakymu projektui vykdyti skirtos lėšos projekto vykdytojui pervedamos su juo pasirašius finansavimo sutartį.
47. Pasirašius finansavimo sutartį, projektui vykdyti skirtos lėšos projekto vykdytojui pervedamos finansavimo sutartyje numatytais terminais. Projekto vykdytojas privalo turėti atskirą mokėjimo sąskaitą finansavimo projektams, kurią naudojant turi būti užtikrinamas atskirų kino projektų finansinių operacijų identifikavimas pagal konkretų projektą ir patvirtintą projekto išlaidų sąmatą. Kino valstybinį finansavimą gavusio projekto išlaidos turi būti apmokamos tik iš šios sąskaitos. Jeigu išlaidos buvo patirtos iki finansavimo skyrimo, LKC skyrus finansavimą projekto vykdytojas turi teisę kompensuoti patirtas išlaidas, kurios buvo apmokamos iš kitos sąskaitos.
VII SKYRIUS
FINANSUOJAMO filmo sklaidos PROJEKTO VYKDYMAS
ir ATSISKAITYMAS UŽ GAUTĄ FINANSAVIMĄ
49. Projekto vykdymo ir finansavimo sutarties galiojimo metu projekto vykdytojas neturi teisės perleisti jokių savo teisių ir įsipareigojimų, kylančių iš finansavimo sutarties, tretiesiems asmenims.
50. Projekto vykdytojas yra atsakingas už tai, kad skirtos lėšos būtų panaudotos tik pagal projekto išlaidų sąmatoje nurodytą paskirtį, t. y. pagal konkrečias išlaidų sąmatos straipsnių išlaidų eilutes, įvertintas pinigine išraiška.
51. Projekto vykdymo išlaidos turi būti apmokėtos iki projekto vykdymo pabaigos, nurodytos finansavimo sutartyje.
52. Jeigu įgyvendinant projektą iškyla poreikis keisti lėšų paskirstymą pagal atskirus projekto išlaidų sąmatos straipsnius, toks pakeitimas nederinamas su LKC, jei skirtumas (nukrypimas) tarp sąmatos straipsniui LKC skirtų ir planuojamų naudoti lėšų neviršija 20 procentų.
53. Tikslindamas projekto išlaidų sąmatą, projekto vykdytojas pateikia rašytinį prašymą LKC likus ne mažiau kaip 15 kalendorinių iki finansavimo sutartyje nustatyto projekto vykdymo pabaigos termino, pateikdamas derinti sąmatos pakeitimo projektą, kuriame pažymimi prašomi pakeitimai.
54. Projekto vykdytojas privalo tikslinti projekto išlaidų sąmatą, jeigu:
54.1. skirtumas tarp LKC skirtų ir planuojamų naudoti projekto išlaidų sąmatos straipsnio lėšų dėl objektyvių priežasčių viršija 20 procentų;
55. Kai sąmata tikslinama Taisyklių 54.1 - 54.2 papunkčiuose numatytais atvejais ir skirtumas (nukrypimas) tarp sąmatos straipsniui LKC skirtų ir planuojamų naudoti lėšų neviršija 50 procentų, sprendimą dėl sąmatos tikslinimo priima LKC, įsitikinus, kad toks tikslinimas užtikrins sutartyje numatytų projekto įsipareigojimų įgyvendinimą. Jeigu tikslinant sąmatą Taisyklių 54.1 - 54.2 papunkčiuose numatytais atvejais skirtumas (nukrypimas) tarp sąmatos straipsniui LKC skirtų ir planuojamų naudoti lėšų viršija 50 procentų, prašymas perduodamas svarstyti ekspertų komisijai. LKC arba ekspertų komisija priima siūlymus dėl pateikto prašymo ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šio prašymo gavimo dienos. Tokie šalių suderinti sąmatos prie finansavimo sutarties pakeitimai įforminami finansavimo sutarties pakeitimu, kurį pasirašo abi šalys.
56. Praleidus projekto išlaidų sąmatos tikslinimo terminą ar kitaip pažeidus taisyklėse nustatytą projekto išlaidų sąmatos tikslinimo tvarką, projekto išlaidų sąmatos tikslinti negalima. Tokiu atveju išlaidos, viršijančios leidžiamus nukrypimus (kuriems prilyginami visi projekto išlaidų sąmatos pakeitimai, nesuderinti su LKC nustatyta tvarka ir terminais), pripažįstamos netinkamomis ir LKC rašytiniu reikalavimu turi būti grąžintos iki einamųjų biudžetinių metų pabaigos arba priverstinai išieškomos:
56.1. jeigu nukrypimas nuo LKC skirtų ir panaudotų projekto išlaidų sąmatos straipsnio lėšų sumos viršija 20 proc., visa nukrypimo suma, viršijanti 20 proc., yra pripažįstama netinkamomis išlaidomis;
57. Projekto vykdymo metu atsiskaitymai grynaisiais pinigais negalimi, išlaidos projekto įgyvendinimui gali būti apmokamos tik finansinių įstaigų pavedimais.
58. Projekto, kurio įgyvendinimo laikotarpis atitinka 12.1 papunktyje nurodytą laikotarpį, vykdytojas su LKC atsiskaito finansavimo sutartyje nustatytomis sąlygomis ir tvarka, per vieną mėnesį po finansavimo sutartyje nurodytos projekto vykdymo pabaigos, bet ne vėliau kaip iki einamųjų biudžetinių metų gruodžio 10 dienos, pateikdamas LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos projekto įgyvendinimo ataskaitą.
59. Projekto, kurio įgyvendinimo laikotarpis atitinka 12.2 papunktyje nurodytą laikotarpį, vykdytojas:
59.1. už skirtą finansavimą einamaisiais biudžetiniais metais atsiskaito su LKC ne vėliau kaip iki einamųjų biudžetinių metų gruodžio 20 dienos, pateikdamas LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos projekto įgyvendinimo ataskaitą, kurioje pateikiama informacija apie skirto finansavimo panaudojimą;
59.2. už projekto vykdymo metu pasiektus rezultatus atsiskaito su LKC ne vėliau kaip per 15 kalendorinių dienų po finansavimo sutartyje nurodytos projekto vykdymo termino pabaigos, pateikdamas anksčiau LKC jau teiktą ir tik projekto pasiektais rezultatais papildytą LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos projekto įgyvendinimo ataskaitą.
60. Projekto vykdytojas privalo užtikrinti, kad projektui įgyvendinti skirtos lėšos būtų panaudotos pagal finansavimo sutartyje ir jos prieduose nurodytą paskirtį ir nurodytais terminais ir atitiktų Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnio 5 punkte nurodytas išlaidas.
61. Nustačius, kad valstybės pagalba suteikta neteisėtai, valstybės pagalbos gavėjas privalo jam išmokėtą sumą sugrąžinti savanoriškai ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo LKC sprendimo pripažinti suteiktą valstybės pagalbą neteisėta ir grąžintina į valstybės biudžetą, arba ši suma išieškoma ne ginčo tvarka Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 551 straipsnyje nustatyta tvarka.
Finansavimo sutartį nutraukus dėl Projekto vykdytojo kaltės, Projekto vykdytojas privalo per 10 darbo dienų grąžinti LKC visą gautų lėšų sumą. Projekto vykdytojui pažeidus nustatytus LKC lėšų grąžinimo terminus ir tvarką, lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
62. Projekto vykdytojai, vykdydami finansavimo sutartį, turi vadovautis Tvarumo gairėmis ir principais Lietuvos kino centro finansuotų projektų ir veiklų vykdytojams.
63. Spaudos pranešimuose, vizualinėje pristatomoje medžiagoje Lietuvos ir užsienio žiniasklaidos priemonėse projekto vykdytojas privalo nurodyti, kad filmo projekto ar filmo pristatymą finansavo Lietuvos kino centras ir (ar) patalpinamas Lietuvos kino centro logotipas, kuris yra prieinamas LKC interneto svetainėje. Informacija nurodoma vadovaujantis LKC direktoriaus įsakymu patvirtintomis Lietuvos kino centro finansuotų kino projektų ir veiklų viešinimo taisyklėmis.
VIII SKYRIUS
FILMO SKLAIDOS PROJEKTO VYKDYMO KONTROLĖ
64. LKC pateikus argumentuotą reikalavimą, projekto vykdytojas per 10 darbo dienų turi pateikti visus LKC prašomus su projekto vykdymu susijusius dokumentus ir medžiagą.
65. Projekto išlaidas pateisinantys dokumentai yra prekių (paslaugų) tiekėjų pateiktos sąskaitos faktūros, elektroninės sąskaitos, PVM sąskaitos faktūros, pirkimo-pardavimo kvitai, darbo užmokesčio apskaitos žiniaraščiai, kelionių dokumentai, sutartys ir darbų priėmimo-perdavimo aktai bei kiti dokumentai, pateisinantys ir įrodantys patirtas išlaidas ir jų tikslingumą.
66. Visi projekto išlaidas pateisinantys dokumentai turi būti aiškiai identifikuojami, priskirti konkrečiam projektui (dokumentuose nurodant projekto pavadinimą) ir įtraukti į įmonės finansinę apskaitą. Visos projekto vykdytojų patirtos išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų pagrindimo ir jų apmokėjimo įrodymo dokumentais ir turi būti užtikrinamas šių dokumentų atsekamumas.
IX SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
68. Projekto vykdytojas ne trumpiau kaip 10 metų po projekto įvykdymo pabaigos privalo saugoti ir, LKC pareikalavus, pateikti visus projekto vykdymo metu patirtas išlaidas patvirtinančius dokumentus.
69. Informaciją ir dokumentus, susijusius su valstybės pagalbos teikimu, LKC saugo ne trumpiau kaip 10 metų nuo paskutinės valstybės pagalbos pagal šias taisykles suteikimo dienos.
70. Projekto vykdytojai neatsako už visišką ar dalinį įsipareigojimų pagal taisyklių nevykdymą, jeigu įrodo, kad įsipareigojimų neįvykdė dėl nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių.
71. Nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių sąvoka apibrėžiama Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.212 straipsnyje ir Atleidimo nuo atsakomybės esant nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėms taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. liepos 15 d. nutarimu Nr. 840 „Dėl Atleidimo nuo atsakomybės esant nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėms taisyklių patvirtinimo“.
72. Paraiškoje nurodomi asmens duomenys (vardas, pavardė, gyvenamosios vietos adresas, el. pašto adresas, telefono numeris ir kiti kontaktiniai duomenys) yra tvarkomi LKC, kaip duomenų valdytojo, finansavimo pareiškėjams skyrimo, LKC sprendimams priimti būtinų ekspertinių rekomendacijų gavimo bei dokumentų valdymo tikslais. Asmens duomenys tvarkomi siekiant viešojo intereso ir vykdant LKC taikomus teisės aktų reikalavimus, vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrojo duomenų apsaugos reglamento) 6 str. 1 d. c ir e punktais. Asmens duomenys saugomi LKC dokumentacijos plane ir Asmens duomenų tvarkymo LKC tvarkos apraše numatytais terminais.
73. LKC suteiktą valstybės pagalbą užregistruoja per 20 darbo dienų suteikus pagalbą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre.
74. Kai suteikta valstybės pagalbos suma viršija Reglamento (ES) Nr. 651/2014 9 straipsnio 1 punkto c dalyje nustatytas ribas, Lietuvos Respublikos kultūros ministerija per 6 mėnesius nuo priimto sprendimo paskelbia duomenis apie suteiktą valstybės pagalbą Europos Komisijos Valstybės pagalbos skaidrumo interneto tinklalapyje.
75. LKC direktoriaus sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka ir terminais arba Lietuvos administracinių ginčų komisijai Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka, arba Vilniaus apygardos administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.