LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2022 M. BIRŽELIO 1 D. ĮSAKYMO NR. D1-160 „DĖL 2022–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTERIJOS APLINKOS APSAUGOS IR KLIMATO KAITOS VALDYMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 02-001-06-04-02 „DIDINTI KLIMATO KAITOS POLITIKOS VEIKSMINGUMĄ“ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. spalio 1 d. Nr. D1-324
Vilnius
P a k e i č i u 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2022 m. birželio 1 d. įsakymu Nr. D1-160 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ aprašo patvirtinimo“, ir papildau 2 priedu (pridedama).
2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ aprašo
2 priedas
2022-2030 METŲ LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTERIJOS APLINKOS APSAUGOS IR KLIMATO KAITOS VALDYMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 02-001-06-04-02 „DIDINTI KLIMATO KAITOS POLITIKOS VEIKSMINGUMĄ“ VEIKLOS „VISAI NETARŠIŲ (VAROMŲ ELEKTRA ARBA VANDENILIU) SUNKIŲJŲ (N3 KLASĖS) TRANSPORTO PRIEMONIŲ ĮSIGIJIMO SKATINIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS
VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIAI NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS, PAVADINIMAS |
9.2.3. „Visai netaršių (varomų elektra arba vandeniliu) sunkiųjų (N3 klasės) transporto priemonių įsigijimo skatinimas“ |
STEBĖSENOS RODIKLIAI (toliau – rodikliai)
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio kodas |
Matavimo vienetai |
Siektina reikšmė ir pasiekimo data |
Suminis ŠESD sumažinimo efektas, tūkst. tonų CO2 |
|
tūkst. tonų CO2 |
35 2030 m. (IV ketv.) |
Aplinkos ministerijos stebėsenos rodiklių aprašymo kortelės |
https://am.lrv.lt/lt/administracine-informacija/planavimo-dokumentai/pazangos-priemones/didinti-klimato-kaitos-politikos-veiksminguma/ |
SPECIALIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI |
1. Taikomi teisės aktai |
1.1. 2022 m. balandžio 20 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimas Nr. 383 „Dėl 2022–2025 m. Klimato kaitos programos investicijų plano patvirtinimo“; 1.2. Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP), priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ veiklos „Visai netaršių (varomų elektra arba vandeniliu) sunkiųjų (N3 klasės) transporto priemonių įsigijimo skatinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 2 (toliau – Aprašas): 1.2.1. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. birželio 23 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/1315 (toliau – Reglamentas 651/2014); 1.2.2. Nacionalinė klimato kaitos valdymo darbotvarkė, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2021 m. birželio 30 d. nutarimu Nr. XIV-490 „Dėl Nacionalinės klimato kaitos valdymo darbotvarkės patvirtinimo“; 1.2.3. Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“; 1.2.4. Projektų, finansuojamų valstybės biudžeto lėšomis, administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos 2023 m. liepos 4 d. finansų ministro įsakymu Nr. 1K-257 „Dėl Strateginio valdymo metodikos taikymo“ (toliau – Projektų taisyklės); 1.2.5. Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimai, patvirtinti Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus 2008 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. 2B-479 „Dėl Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimų patvirtinimo“; 1.2.6. Lietuvos Respublikos alternatyviųjų degalų įstatymas; 1.2.7. Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymas; 1.2.8. Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas; 1.2.9. Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymas. 1.3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 1.2 papunktyje nurodytuose teisės aktuose. |
2. Reikalavimai projektams, pareiškėjams ir partneriams |
2.1. Pagal Aprašą finansuojama veikla – naujų visai netaršių (elektra ar vandeniliu varomų) sunkiasvorių (N3 klasės) transporto priemonių (toliau – visai netaršios transporto priemonės) įsigijimas. Nauja transporto priemonė – nuo kurios pirmo registravimo (registracijos liudijime nurodytas B kodas) iki registravimo transporto priemonės valdytojo vardu (registracijos liudijime nurodytas I.1 kodas) yra praėję ne daugiau kaip 6 (šeši) mėnesiai. Pirmo registravimo Lietuvoje data (registracijos liudijime nurodytas B.1 kodas) – ne ankstesnė kaip kvietimo teikti paraiškas Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūrai (toliau – Agentūra) paskelbimo diena. 2.2. Pagal Aprašą galimi pareiškėjai – juridiniai asmenys, turintys teisę vykdyti ekonominę veiklą. 2.3. Projektas vykdomas be partnerių. 2.4. Pagal Aprašą teikiamo finansavimo forma – dotacija. 2.5. Pagal 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ veiklą Nr. 9.2.3 „Visai netaršių (varomų elektra arba vandeniliu) sunkiųjų (N3 klasės) transporto priemonių įsigijimo skatinimas“ projektams įgyvendinti skiriama iki 11 600 000 (vienuolikos milijonų šešių šimtų tūkstančių) eurų Klimato kaitos programos lėšų. 2.6. Pagal Aprašą projektui teikiama valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje. Finansavimas skiriamas kaip valstybės pagalba, kuri teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 36b straipsnį. Visai netaršiai transporto priemonei įsigyti tinkamas finansavimas yra papildomos investicinės išlaidos, būtinos siekiant taikyti griežtesnius standartus, nei taikomi Europos Sąjungoje, apskaičiuojamos kaip visai netaršios transporto priemonės įsigijimo investicinių išlaidų ir tos pačios kategorijos transporto priemonės, kuri atitinka Europos Sąjungos standartus ir būtų įsigyta be pagalbos, įsigijimo investicinių išlaidų skirtumas (Reglamento (ES) Nr. 651/2014 36b straipsnio 3 punkto a dalis). Didžiausia galima projekto finansuojama dalis negali sudaryti daugiau kaip 30 proc. didelėms, 50 proc. vidutinėms ir 60 proc. mažoms įmonėms tinkamų finansuoti išlaidų. Projektui skirtų finansavimo išlaidų suma išmokama pagal projekto finansavimo sutartyje nustatytą finansavimo intensyvumą. 2.7. Projektui skiriamos finansavimo lėšos yra valstybės pagalba, kurios dydis nustatomas pagal Aprašo 8 punkto nuostatas. Finansavimo intensyvumas nustatomas kaip skirto finansavimo santykis su projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma. Projektui skirtų finansavimo išlaidų suma išmokama pagal projekto sutartyje nustatytą finansavimo intensyvumą. Dotacijos vieno pareiškėjo vienam projektui dydis negali viršyti 1 000 000 (vieno milijono) eurų. 2.8. Vienai įsigyjamai visai netaršiai viešojo transporto priemonei pagal Aprašą finansuojama suma negali viršyti 50 000 (penkiasdešimt tūkstančių) eurų. 2.9. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, ir netinkamos finansuoti projekto išlaidos turi būti finansuojamos iš pareiškėjo lėšų. Pareiškėjo nuosavų lėšų šaltiniai, iš kurių įgyvendinamas projektas ar jo dalis, turi būti aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkami, pakankami ir realūs PĮP pateikimo metu. Pakankamai apibrėžtais, patikimais ir tinkamais nuosavų lėšų finansavimo šaltiniais gali būti laikoma: 2.9.1. kredito įstaigos paskola; jei pareiškėjo planuojamas nuosavų lėšų šaltinis yra kredito įstaigos paskola, pateikiamas preliminarus kredito įstaigos sprendimas suteikti paskolą; 2.9.2. pareiškėjo piniginės lėšos; su PĮP pateikiamas sprendimas, patvirtintas juridinio asmens atitinkamo valdymo organo ar asmens (asmenų grupės), turinčio (-ios) teisę priimti tokius sprendimus, kuriuo nutarta projektui įgyvendinti skirti tam tikrą lėšų sumą, ir informacija apie lėšų šaltinį (kredito įstaigos sąskaitos (-ų) išrašas ar kredito įstaigos pažyma apie pareiškėjo turimas lėšas, numatomos pajamos, pelnas, nepaskirstytini rezervai ar kt.). 2.10. Projektų atranką Agentūra atlieka tęstinės atrankos būdu (t. y. paraiškos priimamos, kol pakanka lėšų projektams įgyvendinti (11 600 000 eurų), bet ne ilgiau kaip 12 mėn. nuo kvietimo pradžios). 2.11. Projektų atranką vykdo ir įgyvendinimą administruoja Agentūra. 2.12. Vienas pareiškėjas vieno kvietimo teikti PĮP metu gali pateikti tik vieną PĮP per Agentūros informacinę sistemą (toliau – APVIS) (https://apvis.apva.lt). PĮP rengiamas pagal Agentūros paskelbtą kvietimo formą. 2.13. PĮP teikiami tik per APVIS, vertinami ir atrenkami vadovaujantis Projektų taisyklių III skyriaus antrajame skirsnyje „PĮP vertinimas“, kvietime teikti PĮP nustatyta tvarka. 2.14. PĮP nurodyti duomenys, be Agentūros paklausimo, po PĮP pateikimo dienos negali būti koreguojami ar tikslinami. 2.15. Planuojamų įsigyti visai netaršių transporto priemonių skaičius neribojamas. Pareiškėjas yra tiesiogiai atsakingas už projekto įgyvendinimą, rezultatus ir turi užtikrinti, kad įsigytos visai netaršios transporto priemonės 5 metus po projekto finansavimo pabaigos būtų registruotos Lietuvos Respublikos teritorijoje. Pareiškėjas įsipareigoja neparduoti visai netaršios transporto priemonės ar kitaip neperleisti transporto priemonės, už kurią skirta dotacija, mažiausiai 5 (penkerius) metus nuo dotacijos sumokėjimo datos. 2.16. Projekto veiklos mažins šiltnamio efektą sukeliančių dujų (toliau – ŠESD) ir transportui būdingų oro teršalų kiekį Lietuvoje. 2.17. Finansavimas už visai netaršią transporto priemonę, kurios identifikavimo numeris (VIN) yra tas pats, gali būti skiriamas tik vieną kartą. 2.18. Finansavimas neskiriamas transporto priemonėms, registruotoms ne Lietuvos Respublikos teritorijoje. 2.19. Jei visai netaršios transporto priemonės įsigyjamos lizingo būdu, jos pareiškėjo nuosavybėn turi pereiti iki galutinio mokėjimo prašymo pateikimo Agentūrai dienos; detalesnės sąlygos apibrėžiamos finansavimo sutartyje. Įsigyjant transporto priemones lizingo būdu, turi būti tenkinami Reglamento (ES) Nr. 651/2014 3b straipsnio 3 dalies b papunkčio reikalavimai dėl išlaidų tinkamumo. 2.20. Pagal Aprašą finansavimas projektui neskiriamas, jeigu pareiškėjas yra įtrauktas į Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje skelbiamą fizinių ir (arba) juridinių asmenų, turinčių sąsajų su subjektais, kuriems taikomos tarptautinės sankcijos, sąrašą. 2.21. Kartu su PĮP pareiškėjas turi pateikti Agentūrai užpildytus Projektų taisyklėse nustatytus PĮP priedus ir šiuos dokumentus arba informaciją: 2.21.1. planuojamų įsigyti visai netaršių transporto priemonių skaičių, paraiškoje nurodytą kuro rūšį; 2.21.2. dokumentus, pagrindžiančius projekto biudžetą, naujų įsigyjamų visai netaršių transporto priemonių kainą ir tos pačios kategorijos naujų galiojančius Europos Sąjungos standartus atitinkančių transporto priemonių, kurios būtų įsigytos be valstybės pagalbos, kainą (kaip nustatyta Aprašo 8.3 papunktyje) pagrindžiančius dokumentus (bent 1 tiekėjo komercinius pasiūlymus ar nuorodas į rinkos kainas ir kt.); 2.21.3. apie planuojamą ŠESD sumažinimą per projekto įgyvendinimo laikotarpį. Įsigyjant elektra, vandeniliu varomus automobilius, projekto vertinamasis laikotarpis – 10 metų. ŠESD apskaičiuoti naudojama Transporto priemonių degalų rūšies reguliavimo poveikio vertinimo skaičiuoklė (https://aaa.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/teisekuros-poveikio-vertinimas/teisekuros-poveikio-vertinimo-metodines-rekomendacijos-skaiciuokles/sesd-skaiciuokles/transporto-sektorius1/); 2.21.4. pareiškėjo smulkiojo ar vidutinio verslo statuso deklaraciją, jei pareiškėjas yra maža arba vidutinė įmonė, kaip šios sąvokos apibrėžtos Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 3 straipsnyje, arba laisvos formos deklaraciją, jei pareiškėjas yra didelė įmonė (t. y. juridinis asmuo, neatitinkantis labai mažos, mažos arba vidutinės įmonės apibrėžties, pateiktos Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme), kuri patvirtina, kad įmonė neturi smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso, ir informaciją apie susijusių įmonių sąrašą. Pareiškėjo įmonės dydis vertinamas pagal Reglamento 651/2014 I priedą. Jei Pareiškėjas teiks smulkiojo ir vidutinio verslo statuso deklaraciją (pasirenkamas vienas iš būdų): 2.21.4.1. ji gali būti pildoma prisijungus prie valstybės įmonės Registrų centro (toliau – VĮ Registrų centras) savitarnos (https://svv.registrucentras.lt/), naudojantis Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos pildymo įrankiu, kuris automatiškai užpildo šią deklaraciją, nes turi sąsają su reikalingomis VĮ Registrų centro informacinėmis sistemomis; 2.21.4.2 jos forma, patvirtinta Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“ (https://eimin.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/verslo-aplinka/smulkiojo-ir-vidutinio-verslo-politika/statuso-deklaravimas-aktualus-dokumentai), pildoma ir teikiama Excel formatu, pasirašyta kvalifikuotu parašu; 2.21.5. pareiškėjo pastarųjų finansinių metų Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka patvirtintų metinės finansinės (konsoliduotosios, jeigu taikoma) atskaitomybės dokumentų kopijas (netaikoma pareiškėjui, kuris šias kopijas yra pateikęs Juridinių asmenų registrui). 2.22. Pareiškėjas atsakingas, kad įsigyta transporto priemonė būtų įregistruota valstybės įmonėje „Regitra“. 2.23. Įgyvendinant pagal Aprašą finansuojamą veiklą, turi būti įsigyjamos visai netaršios transporto priemonės, kurioms (kiekvienai) taikomi šie reikalavimai: nauja visai netarši transporto priemonė – transporto priemonė, nuo kurios pirmo registravimo (registracijos liudijime nurodytas B kodas) iki registravimo transporto priemonės valdytojo vardu (registracijos liudijime nurodytas I.1 kodas) yra praėję ne daugiau kaip 6 (šeši) mėnesiai. Pirmo registravimo Lietuvoje data (registracijos liudijime nurodytas B.1 kodas) – ne ankstesnė kaip kvietimo teikti paraiškas Aplinkos projekto valdymo agentūrai paskelbimo diena. 2.24. Gautų PĮP vertinimą Agentūra atlieka per 60 darbo dienų. 2.25. Atlikus PĮP vertinimą, sprendimas skirti finansavimą įforminamas Agentūros direktoriaus įsakymu, skirtas finansavimas skelbiamas Teisės aktų registre. Skelbiamoje informacijoje nurodomi pareiškėjai, pareiškėjų (įmonių) kodai, projektų numeriai, skirtos dotacijos dydis. 2.26. Agentūros direktoriaus įsakymu skyrus finansavimą, pareiškėjas bet kuriuo metu turi teisę jo atsisakyti. Apie finansavimo atsisakymą pareiškėjas informuoja Agentūrą per APVIS, nurodydamas atsisakymo aplinkybes ir (ar) priežastis. Pareiškėjas išmokėtas lėšas privalo grąžinti per 10 darbo dienų. 2.27. Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtinus finansavimą, Agentūra per 30 darbo dienų su pareiškėju suderina ir pasirašo projekto finansavimo sutartį. 2.28. Projektų įgyvendinimo reikalavimai: 2.28.1. Projekto įgyvendinimo laikotarpis turi būti ne ilgesnis kaip 24 mėnesiai (nuo projekto finansavimo sutarties pasirašymo dienos) pagal projekto sutartyje, Apraše ir Projektų taisyklėse nustatytus reikalavimus. Agentūra gali jį pratęsti neviršydama pusės nustatyto projekto įgyvendinimo laikotarpio dėl nuo pareiškėjo nepriklausančių objektyvių priežasčių, kurių jis negalėjo numatyti pateikdamas paraišką. Priėmusi sprendimą dėl projekto įgyvendinimo laikotarpio pratęsimo, Agentūra apie priimtą sprendimą per 10 darbo dienų informuoja pareiškėją per APVIS. 2.28.2. Bendras projekto įgyvendinimo laikotarpis, įskaitant projekto įgyvendinimo termino pratęsimą, vadovaujantis 2.28.1 papunkčiu, negali būti ilgesnis kaip 36 mėnesiai. 2.29. Pareiškėjai, įgyvendinę projektus, privalo paviešinti informaciją apie juos – paskelbti naujieną, informaciją ar pan. (savo ar žiniasklaidos interneto svetainėje), nurodyti projekto pavadinimą, įgyvendintą veiklą, šiai veiklai įgyvendinti gautų lėšų kiekį, finansavimo šaltinį – Klimato kaitos programą. Pareiškėjai Klimato kaitos programos lėšomis įsigytas transporto priemones privalo pažymėti Aplinkos ministerijos ir Agentūros logotipais, kuriuose nurodyta, kad projektas finansuotas Klimato kaitos programos lėšomis. 2.30. Pareiškėjas privalo užtikrinti, kad visi su projekto įgyvendinimu susiję pirkimai būtų vykdomi laikantis pirkimų vykdymo ir vertinimo tvarkos reikalavimų: 2.30.1. Pareiškėjas, kai jis yra perkančioji organizacija, prekių, paslaugų ar darbų pirkimus, susijusius su projekto įgyvendinimu, privalo atlikti vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu arba Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymu, o kai jis nėra perkančioji organizacija, – vadovaudamasis Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą ir nėra perkantieji subjektai pagal Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. rugsėjo 14 d. įsakymu Nr. D1-762 „Dėl Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą ir nėra perkantieji subjektai pagal Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“. Pareiškėjas yra atsakingas už pirkimų reikalavimų laikymąsi teisės aktuose nustatyta tvarka. 2.30.2. Pareiškėjas turi vykdyti žaliuosius pirkimus vadovaudamasis Aplinkos apsaugos kriterijų, kuriuos perkančiosios organizacijos ir perkantieji subjektai turi taikyti pirkdami prekes, paslaugas ar darbus, taikymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. D1-508 „Dėl Aplinkos apsaugos kriterijų taikymo, vykdant žaliuosius pirkimus, tvarkos aprašo patvirtinimo“. 2.31. Siekiant užtikrint atitiktį Reglamento (ES) Nr. 651/2014 6 straipsnio nuostatoms, projekto veiklos gali būti pradėtos įgyvendinti tik pateikus (užregistravus) paraišką APVIS, iki paraiškos užregistravimo APVIS dienos pareiškėjas negali būti sudaręs sutarties dėl transporto priemonės, kuriai įsigyti prašoma skirti finansavimą, pirkimo. Projekto išlaidos nuo paraiškos užregistravimo Agentūroje dienos iki projekto sutarties pasirašymo yra patiriamos pareiškėjo rizika. Projektui, kurio veiklos pradėtos įgyvendinti iki paraiškos užregistravimo Agentūroje dienos, finansavimas neskiriamas. |
3. Reikalavimai jungtinio projekto projektams ir jungtinio projekto projektų pareiškėjams |
Netaikomas |
4. Projekto tikslinės grupės |
Tikslinę grupę sudaro tiesioginiai ir netiesioginiai naudos gavėjai. Tiesioginiai naudos gavėjai – juridiniai asmenys, turintys teisę vykdyti ekonominę veiklą, kurie, gavę paramą įsigys visai netaršių transporto priemonių. Netiesioginiai naudos gavėjai – visi Lietuvos Respublikos gyventojai, kadangi dėl tiesioginių naudos gavėjų poveikio sumažės išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis ir oro tarša. |
5. Horizontaliųjų principų reikalavimai |
5.1. Įgyvendinant projektą, neturi būti pažeidžiami horizontalieji principai (toliau – HP): darnaus vystymosi principai, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą; lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą (paslaugų, infrastruktūros, fizinės ar e. aplinkos sprendimai, informacijos, transporto prieinamumo ir pan.); inovatyvumo (kūrybingumo) (vykdomi inovatyvūs viešieji pirkimai, taikomos naujos technologijos, kuriami ar diegiami inovatyvūs sprendimai ir pan.), turi būti atsižvelgiama į Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos nuostatas. Neturi būti numatyta projekto įgyvendinimo veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant HP. 5.2. Projekto veiklomis prisidedama siekiant Nacionaliniame pažangos plane įtvirtinto darnaus vystymosi HP įgyvendinimo ir pažangos rodiklių „1.2. Žaliųjų viešųjų pirkimų vertės dalis nuo visų viešųjų pirkimų dalies“ ir „1.3. Išmetamų į atmosferą šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio pokytis ES ATLPS nedalyvaujančiuose sektoriuose, palyginti su 2005 m.“. 5.3. Projekto veiklos neturės tiesioginio poveikio inovatyvumo (kūrybingumo) HP, nes nėra susijusios su sisteminių inovacijų ekosistemos problemų sprendimu ar atviros, laisvos, savimi pasitikinčios ir kūrybingos visuomenės, kuri yra būtina inovatyvumo sąlyga, ugdymu. 5.4. Įgyvendinant projektą, turi būti laikomasi klimato ir aplinkos apsaugos standartų, atsižvelgiant į Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 11 straipsnį, Jungtinių Tautų darnaus vystymosi tikslus, Jungtinių Tautų bendrosios klimato kaitos konvencijos Paryžiaus susitarimą. Jokia projekto veikla neturėtų būti padaryta reikšminga žala 6 aplinkos tikslams, nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088. |
6. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai |
Pagal Aprašą finansuojamos veiklos nepažeidžia Chartijos pagrindinių teisių: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atveju; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gero administravimo, veiksmingos teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos. Įgyvendinant projekto veiklas, negali būti pažeista Chartijoje įtvirtinta teisė į nuosavybę (žemę, kilnojamąjį turtą, materialųjį ir nematerialųjį turtą). |
7. Apskritis, kurioje gali būti įgyvendinami projektai |
Netaikoma. Projektai įgyvendinami Lietuvos Respublikos teritorijoje. |
8. Reikalavimai valstybės pagalbai 8.1. Pagal Aprašą projektams teikiama valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje. Finansavimas, skiriamas kaip valstybės pagalba projektams, yra investicinė pagalba, kuri teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 36b straipsnį, atsižvelgiant į I skyriaus nuostatas ir 1 straipsnio 2–5 dalyse nustatytus apribojimus. Aprašas nustato transporto priemonių įsigijimo sąlygas, kurios atitinka nulinės taršos reikalavimus, kurie atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatas ir yra suderinami su vidaus rinka. 8.2. Didžiausia galima skirti projektui finansavimo lėšų suma nurodyta Aprašo 2.7 ir 2.8 papunkčiuose. 8.3. Visai netaršiai transporto priemonei įsigyti tinkamas finansavimas yra: 8.3.1. papildomos investicinės išlaidos, būtinos siekiant taikyti griežtesnius standartus, nei taikomi Europos Sąjungoje, apskaičiuojamos kaip visai netaršios transporto priemonės įsigijimo investicinių išlaidų ir tos pačios kategorijos transporto priemonės, kuri atitinka Europos Sąjungos standartus ir būtų įsigyta be pagalbos, įsigijimo investicinių išlaidų skirtumas (Reglamento (ES) Nr. 651/2014 36b straipsnio 3 dalies a punktas); 8.3.2. investuojant į netaršių transporto priemonių arba nulinės taršos transporto priemonių išperkamąją nuomą – papildomos netaršios transporto priemonės arba nulinės taršos transporto priemonės išperkamosios nuomos išlaidos. Jos apskaičiuojamos kaip netaršios transporto priemonės arba nulinės taršos transporto priemonės išperkamosios nuomos grynosios dabartinės vertės ir tos pačios kategorijos transporto priemonės, kuri atitinka taikomus Sąjungos standartus, kurie jau galioja, ir būtų išnuomota be pagalbos, išperkamosios nuomos grynosios dabartinės vertės skirtumas. Nustatant tinkamas finansuoti išlaidas, neatsižvelgiama į veiklos išlaidas, susijusias su transporto priemonės eksploatavimu, įskaitant išlaidas energijai, draudimo ir techninės priežiūros išlaidas, neatsižvelgiant į tai, ar jos įtrauktos į išperkamosios nuomos sutartį. 8.4. Valstybės pagalba neteikiama: 8.4.1. sunkumų patiriančioms įmonėms (sunkumus patiriančia įmone laikoma įmonė, kaip ji apibrėžta Reglamento 651/2014 2 straipsnio 18 punkte); 8.4.2. ūkio subjektams, kuriems išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal ankstesnį Komisijos sprendimą, kuriame Lietuvos institucijų suteikta pagalba skelbiama neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka; nauja valstybės pagalba negali būti teikiama, iki bus grąžinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka Lietuvoje gauta valstybės pagalba; 8.4.3. ūkio subjektams, vykdantiems veiklą žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje, patenkantiems į Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 3 dalies a punkto taikymo sritį; 8.4.4. jei pagalbos suteikimas būtų susietas su įpareigojimu pagalbos gavėjui turėti būstinę Lietuvoje arba būti iš esmės įsisteigusiu Lietuvoje ar su įpareigojimu pagalbos gavėjui naudoti Lietuvoje pagamintas prekes arba teikiamas paslaugas, ar būtų ribojamos pagalbos gavėjų galimybės naudoti mokslinių tyrimų, technologinės plėtros ir inovacijų rezultatus kitose valstybėse narėse (Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 5 dalis). 8.5. Reglamento (ES) Nr. 651/2014 specialiosios III skyriaus sąlygos nustatytos 36b straipsnyje. 8.6. Valstybės pagalba, kurios tinkamas finansuoti išlaidas galima nustatyti ir kuriai pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 taikoma išimtis, gali būti sumuojama su: 8.6.1. bet kokia kita valstybės pagalba, jei tos veiklos yra susijusios su skirtingomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurias galima nustatyti; 8.6.2. bet kokia kita valstybės pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurios iš dalies arba visiškai sutampa, jeigu susumavus didžiausia pagalbos suma visai netaršioms transporto priemonėms įsigyti neviršija Reglamento (ES) Nr. 651/2014 36b straipsnio 6 ir (arba) 7 dalyse nustatyto intensyvumo. 8.7. Valstybės pagalba, kuriai pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 taikoma išimtis, nesumuojama su jokia de minimis pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, jei susumavus būtų viršytas pagalbos intensyvumas, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnio 5 dalyje. 8.8. Apskaičiuojant pagalbos intensyvumą ir tinkamas finansuoti išlaidas, visi naudojami skaičiai imami prieš bet kokį mokesčių ar kitokios rinkliavos atskaitymą (Reglamento (ES) Nr. 651/2014 7 straipsnio 1 dalis). 8.9. Ateityje mokėtina valstybės pagalba, įskaitant keliomis dalimis mokamą pagalbą, diskontuojama iki suteikimo momentu esamos jos vertės, kaip numatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 7 straipsnio 3 dalyje. 8.10. Valstybės pagalbos atitikties Reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatoms vertinimą atlieka Agentūra. 8.11. Agentūra teisės aktų nustatyta tvarka skiriamą finansavimo sumą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre registruoja vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais. 8.12. Reglamento 651/2014 9 straipsnio 1 dalies c punkte įtvirtinta, kad Europos Komisijos skaidraus pagalbos skyrimo modulyje turi būti skelbiama informacija apie kiekvieną skirtą individualios pagalbos sumą, viršijančią 100 000 eurų, todėl Agentūra elektroniniu paštu per 10 darbo dienų informuoja Ministeriją apie pagalbą, viršijančią 100 000 eurų, nurodydama pareiškėjo pavadinimą, pareiškėjo įmonės dydį, skirtą subsidiją. 8.13. Ministerija, vadovaudamasi Reglamento (ES) Nr. 651/2014 9 straipsnio 1 dalies c punkto nuostatomis, informaciją apie suteiktą valstybės pagalbą turi paskelbti Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo viešos paieškos svetainėje per 6 mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos vadovaudamasi Agentūros pateikta informacija. 8.14. Agentūra pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 7 ir 12 straipsnių nuostatas vykdo pagalbos skaičiavimus, suteikimo kontrolę ir stebėseną, saugo išsamius suteiktos paramos duomenis ir dokumentus. Dokumentai, susiję su sprendimu skirti finansinę paramą ir šios paramos išmokėjimu, saugomi Agentūroje 10 metų nuo paskutinės finansinės paramos suteikimo dienos. 8.15. Paaiškėjus, kad pagal Aprašą buvo suteikta neteisėta ir (arba) nesuderinama pagalba, vadovaujantis Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 551 straipsnio nuostatomis, pagalbos gavėjas privalo jam išmokėtą pagalbos sumą sugrąžinti savanoriškai arba ši suma išieškoma ne ginčo tvarka. |
9. Projektų atrankos kriterijai Kiekvienas projektas turi atitikti Projektų taisyklių 7 priede nustatytus projektų bendruosius atrankos kriterijus. |
10. Jungtinio projekto projektų atrankos kriterijai (pildoma tik jungtiniam projektui) Netaikomas |
11. Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas |
11.1. Pasibaigus projekto finansavimui, 5 metus turi būti užtikrintas investicijų tęstinumas. 11.2. Projekto vykdytojas turi apdrausti projektui įgyvendinti skirtą ilgalaikį materialųjį turtą, kuris įsigytas ar sukurtas iš projektui skirto finansavimo lėšų, maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų; turtas turi būti draudžiamas Aprašo 11.1 papunktyje nurodytą laikotarpį nuo tada, kai yra įsigyjamas; draudžiamojo įvykio atveju projekto vykdytojas turi atkurti prarastą turtą. 11.3. Projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad ilgalaikis materialusis turtas, įsigytas ar sukurtas iš projektui skirtų lėšų, būtų naudojamas ir prižiūrimas vadovaujantis gamintojo rekomendacijomis visą Aprašo 11.1 papunktyje nurodytą laikotarpį. |
12. Kiti reikalavimai |
12.1. Ne vėliau kaip iki einamųjų metų sausio mėnesio 20 dienos Agentūra pateikia Ministerijai apibendrintą informaciją apie Klimato kaitos programos lėšomis finansuotus projektus, sutaupytą ŠESD kiekį. |
IŠLAIDŲ TINKAMUMO FINANSUOTI REIKALAVIMAI |
13. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai |
13.1. Pagal Aprašą tinkamos finansuoti išlaidos – papildomos investicinės išlaidos, būtinos siekiant taikyti griežtesnius standartus, nei taikomi Europos Sąjungoje, apskaičiuojamos kaip visai netaršios transporto priemonės įsigijimo investicinių išlaidų ir tos pačios kategorijos transporto priemonės, kuri atitinka Europos Sąjungos standartus ir būtų įsigyta be pagalbos, įsigijimo investicinių išlaidų skirtumas. 13.2. Projekto išlaidos apmokamos išlaidų kompensavimo būdu projekto vykdytojui deklaruojant patirtas ir apmokėtas išlaidas projekto finansavimo sutartyje nustatyta tvarka. 13.3. Projekto vykdytojo prašymu Agentūra priima sprendimą skirti iki 30 proc. projektui įgyvendinti skirtos projekto finansavimo sumos avansą. Avansinis mokėjimas skiriamas pateikus avansinio mokėjimo prašymą per APVIS ir finansų įstaigos ar draudimo įmonės garantiją, laidavimo raštą ar laidavimo draudimo raštą dėl avanso sumos. Jeigu finansų įstaiga ar draudimo įmonė registruota ne Lietuvoje, privaloma pateikti ir Lietuvos banko patvirtinimą. Sumokėta avanso suma proporcingai atskaitoma iš mokėjimo prašymo (-ų) sumos. Agentūra per 15 darbo dienų patikrina užpildytą avansinio mokėjimo prašymą ir, jei jis užpildytas tinkamai, nurodo Nacionaliniam bendrųjų funkcijų centrui prašyme nurodytą avansinio mokėjimo sumą išmokėti pareiškėjui į prašyme nurodytą banko sąskaitą arba nurodo pareiškėjui finansų įstaigos ar draudimo įmonės garantijos, laidavimo rašto ar laidavimo draudimo rašto trūkumus, kuriuos pareiškėjas turi ištaisyti per 5 darbo dienas. 13.4. Įgyvendinęs projektą iki projekto įgyvendinimo termino pabaigos, projekto vykdytojas per APVIS Agentūrai pateikia galutinį mokėjimo prašymą su privalomais pateikti dokumentais. 13.5. Agentūra, gavusi mokėjimo prašymą, vadovaudamasi projekto vykdytojo pateiktais projekto įgyvendinimą įrodančiais dokumentais, nustato, ar išlaidos atitinka nustatytus reikalavimus, ar neviršija Agentūros direktoriaus įsakyme nurodytos subsidijos sumos. 13.6. Pagal Aprašą netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos: 13.6.1. nurodytos Projektų taisyklių VII skyriaus trečiajame skirsnyje; 13.6.2. pridėtinės vertės mokestis; 13.6.3. žemės įsigijimo ar nuomos; 13.6.4. įrangos, įrenginių ir kito turto atsarginių ir (ar) pakaitinių dalių įsigijimo; 13.6.5. visai netaršių transporto priemonių eksploatavimo ir susijusios išlaidos, įskaitant išlaidas energijai, draudimo ir techninės priežiūros išlaidas; 13.6.6. naudojamo ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos; 13.6.7. projektą vykdančio personalo ir (arba) projekto veiklose dalyvaujančių asmenų darbo užmokestis, komandiruočių ir kelionių išlaidos; 13.6.8. netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą. 13.7. Nepiniginis pareiškėjo įnašas laikomas netinkamomis finansuoti išlaidomis. |
14. Projektų veiklų ir jungtinio projekto projektų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai X Netaikoma. |
2022–2030 metų Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ veiklos „Visai netaršių (varomų elektra arba vandeniliu) sunkiųjų (N3 klasės) transporto priemonių įsigijimo skatinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo
1 priedas
PROJEKTO (ĮSKAITANT JUNGTINĮ) ATITIKTIES REIKŠMINGOS ŽALOS NEDARYMO HORIZONTALIAJAM PRINCIPUI VERTINIMO REIKALAVIMŲ APRAŠAS
Finansavimo šaltinis, pagal kurį finansuojamas projektas: Klimato kaitos programa
Aplinkos tikslai |
Pagrindimas |
Pagrindimo dokumentai |
1. Klimato kaitos švelninimas |
Vertinama, kad veikla „Visai netaršių (varomų elektra arba vandeniliu) sunkiųjų (N3 klasės) transporto priemonių įsigijimo skatinimas“ 100 procentų prisidedama prie klimato kaitos švelninimo – mažinamas šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis (toliau – ŠESD). Vadovaujantis 2021 m. vasario 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė, VI priedo klasifikatoriumi, taikomas 100 procentų paramos, siekiant su klimato kaita susijusių tikslų, skaičiavimo koeficientas (074). Šia investicija svariai prisidedama mažinant (ŠESD) emisijas, didinant švaraus ar neutralaus poveikio klimatui transporto priemonių judumą, nes planuojama įsigyti visai netaršių N3 transporto priemonių. |
Pagrindimo dokumentai neteikiami. Kartu su mokėjimo prašymu projekto vykdytojas teiks projektų įgyvendinimo planus (toliau – PĮP) visai netaršių transporto priemonių įsigijimą įrodančius dokumentus.
|
2. Prisitaikymas prie klimato kaitos |
Vertinama, kad planuojama įgyvendinti veikla „Visai netaršių (varomų elektra arba vandeniliu) sunkiųjų (N3 klasės) transporto priemonių įsigijimo skatinimas“ neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad investicijos atitinka prisitaikymo prie klimato kaitos tikslą. Planuojamos investicijos į visai netaršių transporto priemonių įsigijimą neturės neigiamos įtakos prisitaikymo prie klimato kaitos pastangoms ar atsparumui žmonių, gamtos, turto ir kitos ekonominės veiklos rizikai ir yra suderintos su vietos, sektoriaus ir šalies prisitaikymo pastangomis, nes neplanuojama kurti jokios infrastruktūros potvynių zonoje. Projekto finansuojama veikla ir rezultatas – įsigytos visai netaršios transporto priemonės neturės tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio prisitaikymo prie klimato kaitos tikslui, nes nenumatomas neigiamas poveikis žmonėms, gamtai ar turtui. |
Pagrindimo dokumentai neteikiami. Kartu su mokėjimo prašymu projekto vykdytojas teiks „Visai netaršių (varomų elektra arba vandeniliu) sunkiųjų (N3 klasės) transporto priemonių įsigijimo skatinimas“ projektų finansavimo sąlygų apraše (toliau – Aprašas) ir (arba) kvietime teikti PĮP nurodytus visai netaršių transporto priemonių įsigijimą įrodančius dokumentus. |
3. Tausus vandens ir jūrų išteklių naudojimas ir apsauga |
Vertinama, kad planuojama įgyvendinti veikla „Visai netaršių (varomų elektra arba vandeniliu) sunkiųjų (N3 klasės) transporto priemonių įsigijimo skatinimas“ neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad investicijos atitinka tausaus vandens ir jūrų išteklių naudojimo ir apsaugos tikslą. Planuojamos investicijos į visai netaršių transporto priemonių įsigijimą neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio tausaus vandens ir jūrų išteklių naudojimo ir apsaugos tikslui. |
Pagrindimo dokumentai neteikiami. Kartu su mokėjimo prašymu projekto vykdytojas teiks projektų įgyvendinimo planus (toliau – PĮP) ir visai netaršių transporto priemonių įsigijimą įrodančius dokumentus. |
4. Perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą |
Vertinama, kad planuojama įgyvendinti veikla „Visai netaršių (varomų elektra arba vandeniliu) sunkiųjų (N3 klasės) transporto priemonių įsigijimo skatinimas“ neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad investicijos atitinka žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą, tikslą. |
Pagrindimo dokumentai neteikiami. Kartu su mokėjimo prašymu projekto vykdytojas teiks projektų įgyvendinimo planus (toliau – PĮP) ir visai netaršių transporto priemonių įsigijimą įrodančius dokumentus. |
5. Oro, vandens ar žemės taršos prevencija ir kontrolė |
Vertinama, kad planuojama įgyvendinti veikla „Visai netaršių (varomų elektra arba vandeniliu) sunkiųjų (N3 klasės) transporto priemonių įsigijimo skatinimas“ neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad investicijos atitinka oro, vandens ar žemės taršos prevencijos ir kontrolės tikslą. |
Pagrindimo dokumentai neteikiami. Kartu su mokėjimo prašymu projekto vykdytojas teiks projektų įgyvendinimo planus (toliau – PĮP) ir visai netaršių transporto priemonių įsigijimą įrodančius dokumentus. |
6. Biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga ir atkūrimas |
Vertinama, kad planuojama įgyvendinti veikla „Visai netaršių (varomų elektra arba vandeniliu) sunkiųjų (N3 klasės) transporto priemonių įsigijimo skatinimas“ neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad investicija atitinka biologinės įvairovės ir ekosistemų apsaugos ir atkūrimo tikslą. Nenumatoma, kad investicijos į visai netaršių transporto priemonių įsigijimą turės neigiamą poveikį biologinės įvairovės ir ekosistemų apsaugos ir atkūrimo tikslui. |
Pagrindimo dokumentai neteikiami. Kartu su mokėjimo prašymu projekto vykdytojas teiks projektų įgyvendinimo planus (toliau – PĮP) ir visai netaršių transporto priemonių įsigijimą įrodančius dokumentus. |
2022–2030 metų Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ veiklos „Visai netaršių (varomų elektra arba vandeniliu) sunkiųjų (N3 klasės) transporto priemonių įsigijimo skatinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo
2 priedas
PROJEKTŲ ATITIKTIES VALSTYBĖS PAGALBOS TAISYKLĖMS PATIKROS LAPAS
1. Priemonės teisinis pagrindas |
2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais I skyrius, III skyriaus 7 skirsnio „Pagalba aplinkos apsaugai“ 36b straipsnis „Investicinė pagalba netaršių arba nulinės taršos transporto priemonių įsigijimui ir transporto priemonių modifikavimui“. |
2. Duomenys apie paraišką / projektą |
|
Projekto įgyvendinimo plano / projekto numeris |
|
Pareiškėjo / projekto vykdytojo pavadinimas |
|
Projekto pavadinimas |
|
3. Projekto patikra dėl atitikties Reglamento (ES) Nr. 651/2014 I skyriuje nustatytiems bendriesiems ir III skyriaus 7 skirsnio „Pagalba aplinkos apsaugai“ 36b straipsnyje „Investicinė pagalba netaršių arba nulinės taršos transporto priemonių įsigijimui ir transporto priemonių modifikavimui“ nustatytiems specialiesiems reikalavimams. |
||||||||
Nr. |
Klausimai |
Rezultatas |
Pastabos |
|||||
Bendrieji reikalavimai |
||||||||
3.1. |
Kokiai kategorijai priskiriamas naudos gavėjas (Reglamento (ES) Nr. 651/2014 I priedas)? (pasirinkti tik vieną variantą) |
|
|
|
||||
- labai maža įmonė |
□ Taip |
□ Ne |
|
|||||
- maža įmonė |
□ Taip |
□ Ne |
|
|||||
- vidutinė įmonė |
□ Taip |
□ Ne |
|
|||||
- didelė įmonė |
□ Taip |
□ Ne |
|
|||||
3.2. |
Ar teikiama valstybės pagalba atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 2 dalies nuostatas dėl Reglamento (ES) Nr. 651/2014 netaikymo? |
□ Taip |
□ Ne |
|
||||
3.3. |
Ar teikiama valstybės pagalba atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 3 dalies nuostatas dėl Reglamento (ES) Nr. 651/2014 netaikymo? |
□ Taip |
□ Ne |
|
||||
3.4. |
Ar teikiama valstybės pagalba atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 4 dalies c punkto nuostatas dėl Reglamento (ES) Nr. 651/2014 netaikymo sunkumų patiriančioms įmonėms? |
□ Taip |
□ Ne |
|
||||
3.5. |
Ar teikiama valstybės pagalba atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 5 dalies nuostatas dėl Reglamento (ES) Nr. 651/2014 netaikymo? |
□ Taip |
□ Ne |
|
||||
3.6. |
Ar teikiama valstybės pagalba atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 4 straipsnio 1 dalies s punkte nustatytas pranešimo ribas (pagalba neviršija 30 mln. eurų vienos įmonės vienam projektui)? |
□ Taip |
□ Ne |
|
||||
3.7. |
Ar teikiama valstybės pagalba atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 4 straipsnio 2 dalies nuostatas, t. y. projektas nėra dirbtinai skaidomas? |
□ Taip |
□ Ne |
|
||||
3.8. |
Ar yra pagrįstas valstybės pagalbos skatinamasis poveikis pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 6 straipsnio 2 dalį? |
□ Taip |
□ Ne |
|
||||
3.9. |
Ar yra laikomasi valstybės pagalbos sumavimo reikalavimų, nustatytų Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnyje? |
□ Taip |
□ Ne |
|
||||
3.10. |
Ar valstybės pagalba atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 36b straipsnio nuostatas: |
|
|
|
||||
- teikiama valstybės pagalba atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 36b straipsnio 2 dalies nuostatas, t. y. valstybės pagalba teikiama visai netaršioms transporto priemonėms įsigyti? |
□ Taip |
□ Ne |
|
|||||
- valstybės pagalba teikiama tinkamoms išlaidoms finansuoti, kaip numatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 36b straipsnio 3 dalies a punkte? |
□ Taip |
□ Ne |
|
|||||
- teikiamos valstybės pagalbos intensyvumas neviršija nustatyto 36b straipsnio 5 dalyje? |
□ Taip |
□ Ne |
|
|||||
- valstybės pagalba teikiama laikantis 36b straipsnio 4 dalyje nustatytų sąlygų? |
□ Taip |
□ Taip |
|
|||||
Valstybės pagalbos atitikties vertinimas |
||||||||
3.11. |
Ar teikiama valstybės pagalba atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatas? |
□ Taip |
□ Ne |
|
||||
__________________________________ (vertintojas) |
____________ (parašas) |
____________ (data) |
|
|||||
Patikros peržiūra: □ Vertintojo išvadai pritarti □ Vertintojo išvadai nepritarti Pastabos:_______________________________________________________________________ |
|
|||||||
______________________________________ (vertintojo tiesioginis vadovas) |
____________ (parašas) |
____________ (data) |
|
|||||