PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS LĖŠŲ, SKIRTŲ SAVIVALDYBĖS VIETINĖS REIKŠMĖS KELIAMS TIESTI, REKONSTRUOTI, TAISYTI (REMONTUOTI), PRIŽIŪRĖTI, SAUGAUS EISMO SĄLYGOMS UŽTIKRINTI, ŠIEMS KELIAMS INVENTORIZUOTI, NAUDOJIMO IR SKIRSTYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m. vasario 22 d. Nr. T-48

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 32 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos kelių įstatymo 5 straipsnio 4 dalimi, 16 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo 9 straipsnio 2 dalimi ir Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų naudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimu Nr. 447 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“, Panevėžio rajono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a: 

1. Patvirtinti Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų, skirtų savivaldybės vietinės reikšmės keliams tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti, saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, šiems keliams inventorizuoti, naudojimo ir skirstymo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Panevėžio rajono savivaldybės tarybos 2015 m. gruodžio 21 d. sprendimą Nr. T-258 „Dėl Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų, skirtų savivaldybės vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, naudojimo ir skirstymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su pakeitimais.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                    Povilas Žagunis

 

PATVIRTINTA

Panevėžio rajono savivaldybės tarybos

2022 m. vasario 22 d. sprendimu Nr. T-48

 

 

KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS LĖŠŲ, SKIRTŲ SAVIVALDYBĖS VIETINĖS REIKŠMĖS KELIAMS TIESTI, REKONSTRUOTI, TAISYTI (REMONTUOTI), PRIŽIŪRĖTI, SAUGAUS EISMO SĄLYGOMS UŽTIKRINTI, ŠIEMS KELIAMS INVENTORIZUOTI, NAUDOJIMO IR SKIRSTYMO

TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

1. Kelių priežiūros ir plėtros programos (toliau – Programa) lėšų, skirtų savivaldybės vietinės reikšmės keliams tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti, saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, šiems keliams inventorizuoti, naudojimo ir skirstymo tvarkos aprašas (toliau – aprašas) nustato Programos finansavimo lėšų, skirtų Panevėžio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) vietinės reikšmės keliams tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti, saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, šiems keliams inventorizuoti, paskirstymo tvarką, panaudojimą ir atsiskaitymą už asignavimus.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos kelių įstatymu, Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimu Nr. 447 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“.

3. Šiuo aprašu siekiama užtikrinti Savivaldybės vietinės reikšmės kelių gerą būklę ir tinkamą Programos lėšų, skirtų vietinės reikšmės keliams tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti, saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, šiuos kelius inventorizuoti, paskirstymą ir naudojimą.

 

II. LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKA

4. Programos lėšos naudojamos šia tvarka:

4.1. ne mažiau kaip 50 proc. nuo bendros Savivaldybei skirtų Programos finansavimo lėšų sumos turi būti naudojama turtui įsigyti – vietinės reikšmės keliams tiesti, rekonstruoti ir kapitališkai remontuoti;

4.2. likusi lėšų suma naudojama vietinės reikšmės kelių einamiesiems tikslams (priežiūros ir paprastojo remonto darbams);

4.3. ne mažiau kaip 10 procentų nuo bendros Savivaldybei skirtų Programos finansavimo lėšų sumos turi būti naudojama saugaus eismo priemonėms ir darnaus judumo priemonėms vietinės reikšmės keliuose finansuoti.

5. Programos lėšos Savivaldybės vietinės reikšmės kelių tinklui plėsti ir užtikrinti, kad šis tinklas veiktų, naudojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo 9 straipsnio 2 dalimi.

6. Savivaldybės tarybos sprendimu tvirtinama trimetė vietinės reikšmės kelių objektų prioritetinė eilė sudaroma ir Programos lėšos naudojamos teikiant pirmenybę Panevėžio m. priemiestinių gyvenviečių, seniūnijų centrinių gyvenviečių bei didesniu eismo intensyvumu pasižymintiems keliams pagal šiuos prioritetus:

6.1. kelių avarinės būklės likvidavimas;

6.2. saugaus eismo priemonių įgyvendinimas;

6.3. kelių nuolatinė priežiūra;

6.4. darnaus judumo priemonių įgyvendinimas;

6.5. kelių dangų atstatymas, stiprinimas ir paviršių apdorojimas;

6.6. kelių su žvyro danga asfaltavimas (rekonstravimas, kapitalinis remontas);

6.7. naujų kelių tiesimas.

7. Programos lėšomis finansuojamų darbų planavimo kriterijai:

7.1. kelias įrašytas į Savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintą trimetę vietinės reikšmės kelių objektų prioritetinę eilę;

7.2. kelias įtrauktas į Panevėžio rajono savivaldybės strateginį veiklos planą;

7.3. kelias yra valstybinės reikšmės kelio tęsinys arba valstybinės reikšmės kelių junginys;

7.4. kelias yra keleivių vežimo reguliariais reisais vietinio susisiekimo maršruto arba mokinių pavėžėjimo mokykliniais autobusais maršruto trasa arba šios trasos dalis;

7.5. keliu privažiuojama prie visuomenei svarbių objektų (arba tokie objektai projektuojami, statomi, rekonstruojami);

7.6. keliu privažiuojama prie rekreacijos objektų, lankomų gamtos, kultūros, istorijos ir kitų paminklų arba objektų;

7.7. kelias yra apgyvendintoje teritorijoje, kelio juostoje yra įrengtos inžinerinės komunikacijos;

7.8. dalį darbų Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka savanorišku indėliu apmoka fiziniai ar juridiniai asmenys;

7.9. eismo intensyvumas, avaringumas;

7.10. dalį darbų Savivaldybė apmoka atitinkamais Lietuvos Respublikos teisės aktais nustatyta tvarka, kai kita dalis yra finansuojama Europos Sąjungos struktūrinės paramos fondų ar Programos tikslinio finansavimo lėšomis;

7.11. reikalingi kelių, kelio statinių ir jų užimamos žemės kadastriniai matavimai bei teisinė registracija, būtina darbų vietinės reikšmės keliuose kokybės kontrolė.

 

III. LĖŠŲ PASKIRSTYMO TVARKA

8. Programos lėšos skirstomos atsižvelgiant į Savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintą trimetę vietinės reikšmės kelių objektų prioritetinę eilę ir taikant šią tvarką:

8.1. aprašo 4.1 punkte nurodytomis lėšomis finansuojami objektai parenkami:

8.1.1. atsižvelgiant į darbų rūšį ir išlaidų ekonominę klasifikaciją;

8.1.2. atsižvelgiant į tolygų visų rajono seniūnijų kelių atnaujinimą ir plėtrą;

8.1.3. siekiant einamaisiais metais pradėti ir užbaigti darbus parinktame objekte arba atlikti visą technologiškai būtiną darbų apimtį atskirame ruože (objekto dalyje), jei dėl didelės parinkto objekto darbų apimties ir ribotų finansinių galimybių darbų negalima užbaigti per vienerius metus;

8.2. aprašo 4.2 punkte nurodytos lėšos kelių priežiūros ir paprastojo remonto darbams finansuoti paskirstomos seniūnijoms:

8.2.1. 50 procentų pagal seniūnijoje gyvenamąją vietą deklaruojančių gyventojų skaičių;

8.2.2. 50 procentų pagal seniūnijai priklausančių vietinės reikšmės kelių ilgį;

8.3. aprašo 6.1 ir 6.2 punkte nurodytiems prioritetams lėšos skiriamos pagal poreikį, nustatytą remiantis kelių (gatvių) techninę priežiūrą ir saugaus eismo užtikrinimo kontrolę atliekančių tarnybų ar institucijų pranešimais, apžiūrų aktais, Savivaldybės eismo saugumo komisijos nutarimais ir pan.;

8.4. aprašo 7.8 punkte nurodytą kriterijų atitinkantiems objektams lėšos skiriamos pagal poreikį, nustatytą remiantis faktiškomis projekto įgyvendinimo sąnaudomis ir Savivaldybės tarybos sprendimu nustatyta atitinkama bendrojo finansavimo Savivaldybės dalimi. 

8.5. aprašo 7.10 ir 7.11 punktuose nurodytą kriterijų atitinkantiems objektams lėšos skiriamos pagal poreikį, nustatytą remiantis preliminariais skaičiavimais ar faktiškomis paslaugų bei rangos sutartyse nurodytomis sąnaudomis ir atitinkamais Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais nustatyta  bendrojo finansavimo Savivaldybės dalimi.

9. Einamaisiais metais Savivaldybės Programos lėšomis finansuojamų vietinės reikšmės kelių tiesimo, taisymo (remonto), priežiūros ir saugaus eismo sąlygų užtikrinimo priemonių objektų sąrašas tvirtinamas Savivaldybės tarybos sprendimu. Atlikus viešuosius darbų ir paslaugų pirkimus patikslintą objektų sąrašą tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius, jeigu iš sąrašo neišbraukiami aprašo 8.1 punkte nustatyta tvarka parinkti objektai arba sąrašas nepapildomas naujais aprašo 8.1 punkte nustatyta tvarka parenkamais objektais.

 

IVDARBŲ IR PASLAUGŲ PLANAVIMAS, VYKDYMAS IR ATSISKAITYMO TVARKA

 

10. Prašymus dėl Savivaldybės vietinės reikšmės kelių tiesimo, rekonstravimo, taisymo (remonto), priežiūros ir saugaus eismo sąlygų užtikrinimo gali teikti visi fiziniai ir juridiniai asmenys. Einamaisiais metais prašymai ateinančių trejų metų laikotarpiui teikiami Savivaldybės administracijos direktoriui iki lapkričio 15 d.

11. Prašymus dėl Savivaldybės vietinės reikšmės kelių tiesimo, rekonstravimo, taisymo (remonto), priežiūros ir saugaus eismo sąlygų užtikrinimo Savivaldybės seniūnijų seniūnai pristato vietos bendruomenėms ir seniūnaitijoms, jų pritarimą prašymų tenkinimo eiliškumui raštu fiksuoja susirinkimų protokoluose ar kituose dokumentuose ir teikia derinti Statybos ir infrastruktūros skyriui (toliau – Skyrius) iki einamųjų metų gruodžio 15 d.

12. Skyrius, vadovaudamasis Savivaldybės tarybos patvirtinta trimete vietinės reikšmės kelių objektų prioritetine eile bei 3 (trejų) metų trukmės Panevėžio rajono savivaldybės strateginiu veiklos planu ir atsižvelgdamas į Savivaldybei metams skirtas Programos lėšas, parengia Savivaldybės Programos lėšų naudojimo vietinės reikšmės keliams tiesti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti, saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, šiems keliams inventorizuoti, objektų sąrašą. Trimetė vietinės reikšmės kelių objektų prioritetinė eilė sudaroma vadovaujantis aprašo nuostatomis, tvirtinama Savivaldybės tarybos sprendimu ir nuolat atnaujinama, jei tik nustatomas naujas poreikis finansuoti aprašo prioritetus ir kriterijus atitinkančius vietinės reikšmės kelių objektus. Vietinės reikšmės kelių objektų prioritetinė eilė sudaroma ne trumpesniam kaip trejų metų laikotarpiui ir viešai skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.

13. Programos lėšų panaudojimo sutartis su VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija (toliau – Direkcija) ir Savivaldybės objektų, finansuojamų Programos lėšomis, sąrašą pasirašo Savivaldybės administracijos direktorius.

14. Rangovai darbams vykdyti ir paslaugų teikėjai parenkami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.

15. Savivaldybės administracijos padalinių seniūnijų seniūnai atsako už efektyvų Programos lėšų panaudojimą seniūnijose, derina aprašo 4.2 punkte nurodytomis lėšomis finansuojamų atliktų darbų ir suteiktų paslaugų aktus (forma F2). 

16. Savivaldybės administracija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais, vykdo objektų, finansuojamų Programos lėšomis, užsakovo funkcijas, Skyrius rengia reikalingus dokumentus viešiesiems darbų ir paslaugų pirkimams organizuoti, pirkimų sutartims sudaryti, rengia sąmatas objektų sąraše numatytiems priežiūros ir remonto darbams, vykdo darbų kontrolę, organizuoja techninę priežiūrą ir atliktų darbų priėmimą, teikia Direkcijai paraiškas lėšoms gauti ir ataskaitas apie lėšų naudojimą. Direkcijai teikiamus atliktų darbų ir išlaidų apmokėjimo dokumentus pasirašo Skyriaus vedėjas, jo nesant – Skyriaus specialistas, atliekantis Skyriaus vedėjo funkcijas.

17. Apskaitos skyrius, vadovaudamasis finansavimo sutartyse numatytomis sąlygomis ir terminais, atsiskaito su rangovais (tiekėjais), tvarko Programos lėšų apskaitą pagal Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymą ir kitus teisės aktus, derina Direkcijai programos teikiamų lėšų paraiškas ir ataskaitas apie lėšų naudojimą, teikia programos sąmatas ir sąmatų įvykdymo ataskaitas.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

18. Aprašas gali būti keičiamas, papildomas ar naikinamas Savivaldybės tarybos sprendimu.

_____________________