LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL 2021–2027 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FINANSINIO LAIKOTARPIO EUROPOS TERITORINIO BENDRADARBIAVIMO TIKSLO (INTERREG) LIETUVOS IR LENKIJOS BENDRADARBIAVIMO PER SIENĄ PROGRAMOS TECHNINĖS PAGALBOS LĖŠŲ PANAUDOJIMO LIETUVOJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. rugsėjo 4 d. Nr. 1V-578

Vilnius

 

 

Siekdamas reglamentuoti 2021–2027 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo (INTERREG) Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos techninės pagalbos lėšų panaudojimą,

tvirtinu 2021–2027 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo (INTERREG) Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos techninės pagalbos lėšų panaudojimo Lietuvoje tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Vidaus reikalų ministrė                                                                                            Agnė Bilotaitė


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų

ministro 2023 m. rugsėjo 4 d.

įsakymu Nr. 1V-578

 

 

2021–2027 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FINANSINIO LAIKOTARPIO EUROPOS TERITORINIO BENDRADARBIAVIMO TIKSLO (INTERREG) LIETUVOS IR LENKIJOS BENDRADARBIAVIMO PER SIENĄ ROGRAMOS TECHNINĖS PAGALBOS LĖŠŲ PANAUDOJIMO LIETUVOJE TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. 2021–2027 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo (INTERREG) Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos techninės pagalbos lėšų panaudojimo Lietuvoje tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo Interreg VI-A Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos (toliau – Programa) techninės pagalbos lėšų skyrimo, naudojimo ir išmokėjimo tvarką Lietuvoje, atsakomybę už šių lėšų panaudojimą, techninės pagalbos lėšų apskaitos, išlaidų tinkamumo patikrinimo ir išlaidų pripažinimo deklaruotinomis Europos Komisijai  tvarką ir techninės pagalbos lėšų kontrolę.

2. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2021/1059 dėl konkrečių nuostatų, taikomų siekiant Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo (INTERREG), kuris remiamas Europos regioninės plėtros fondo ir išorės finansavimo priemonių lėšomis,  2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2021/1058 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo ir 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės, ir patvirtintose 2021–2027 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo (INTERREG) programų įgyvendinimo Lietuvoje taisyklėse vartojamas sąvokas.

 

 

II SKYRIUS

PROGRAMOS TECHNINĖS PAGALBOS LĖŠŲ SKYRIMAS IR ATSAKOMYBĖ UŽ JŲ NAUDOJIMĄ

 

3. Sprendimą dėl Programos techninės pagalbos lėšų paskirstymo pagal metus ir išlaidų kategorijas priima Programos Jungtinis stebėsenos komitetas, patvirtindamas Programos techninės pagalbos biudžetą.

4. Techninės pagalbos lėšomis gali būti finansuojamos viešosios įstaigos Jungtinio techninio sekretoriato (toliau – sekretoriatas) ir Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – ministerija) išlaidos, numatytos Programos techninės pagalbos biudžete ir  padarytos administruojant Programą.

5. Tvarkos aprašo 4 punkto nuostatos taikomos ministerijos Europos Sąjungos investicijų ir tarptautinių programų departamento (toliau – ESITPD), Ekonomikos ir finansų departamento (toliau – EFD), Centralizuoto vidaus audito skyriaus išlaidoms.

6. Ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, darbo užmokesčio išlaidos, padarytos administruojant Programą, apskaičiuojamos ir išmokamos vadovaujantis Tvarkos aprašo III skyriaus nuostatomis. Darbo užmokesčio išlaidas sudaro apskaičiuotas darbo užmokestis, darbdavio mokamos socialinio draudimo įmokos, darbo užmokestis už kasmetines atostogas, ligos pašalpa, priedai, priemokos prie darbo užmokesčio, kitos su darbo santykiais susijusios išlaidos, išskyrus neprivalomąsias įmokas į pensijų ir kitus fondus.

7. Už tinkamą Programos techninės pagalbos lėšų naudojimą yra atsakingas sekretoriatas ir ministerijos padaliniai, paminėti Tvarkos aprašo 5 punkte.

 

III SKYRIUS

MINISTERIJOS DARBUOTOJŲ DARBO UŽMOKESČIO IŠLAIDŲ PRISKYRIMAS APMOKĖTINOMS IŠ TECHNINĖS Pagalbos LĖŠŲ IŠLAIDOMS

 

8. Ministerijos padalinių, nurodytų Tvarkos aprašo 5 punkte, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, darbo užmokesčio išlaidos, numatytos Programos techninės pagalbos biudžete, apmokamos iš Europos Sąjungos paramos lėšų, susiejus pareigybės funkcijas su Programos administravimo funkcijomis.

9. Pareigybės funkcijų susiejimas su Programos administravimo funkcijomis nustatomas taip:

9.1. ministerijos departamento skyriaus arba skyriaus, nesančio departamento struktūrine dalimi, vedėjas (toliau – skyriaus vedėjas), įvertinęs jam tiesiogiai pavaldžių ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis (toliau – tiesiogiai pavaldūs darbuotojai), atliekamas Programos administravimo funkcijas ir kitas su Programos administravimo funkcijomis nesusijusias pareigybės funkcijas bei jam tiesiogiai pavaldžių darbuotojų darbo laiko, skiriamo minėtoms funkcijoms atlikti, pasiskirstymą, apskaičiuoja jam tiesiogiai pavaldžių darbuotojų pareigybių funkcijų susiejimą su Programos administravimo funkcijomis;

9.2. ministerijos departamento direktorius (toliau – departamento direktorius), įvertinęs jam tiesiogiai pavaldžių darbuotojų (išskyrus skyriaus vedėjus) atliekamas Programos administravimo funkcijas ir kitas su Programos administravimo funkcijomis nesusijusias pareigybės funkcijas bei jam tiesiogiai pavaldžių darbuotojų (išskyrus skyriaus vedėjus) darbo laiko, skiriamo minėtoms funkcijoms atlikti, pasiskirstymą, apskaičiuoja jam tiesiogiai pavaldžių darbuotojų pareigybių funkcijų susiejimą su Programos administravimo funkcijomis;

9.3. skyriaus vedėjo pareigybės funkcijų susiejimas su Programos administravimo funkcijomis apskaičiuojamas visų jam tiesiogiai pavaldžių darbuotojų pareigybių funkcijų susiejimo su Programos administravimo funkcijomis sumą dalijant iš visų jam tiesiogiai pavaldžių darbuotojų pareigybių skaičiaus;

9.4. departamento direktoriaus pareigybės funkcijų susiejimas su Programos administravimo funkcijomis apskaičiuojamas visų ministerijos departamente esančių pareigybių (išskyrus departamento direktoriaus pareigybę) funkcijų susiejimo su Programos administravimo funkcijomis sumą dalijant iš visų ministerijos departamente esančių pareigybių (išskyrus departamento direktoriaus pareigybę) skaičiaus;

9.5. pareigybių funkcijų susiejimas su Programos administravimo funkcijomis apskaičiuojamas procentine išraiška, apvalinant iki sveikojo skaičiaus.

10. Pareigybių funkcijų susiejimas su Programos administravimo funkcijomis tvirtinamas ministro įsakymu.

 

IV SKYRIUS

TECHNINĖS PAGALBOS LĖŠŲ IŠMOKĖJIMO SEKRETORIATUI TVARKA

 

11. Ministerija, atsižvelgdama į Programos techninės pagalbos biudžetą ir į Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintą atitinkamų metų valstybės biudžeto asignavimų paskirstymą pagal programas, kasmet su sekretoriatu sudaro sutartį dėl Programos techninės pagalbos lėšų. Sutartyje nustatomos atitinkamų metų techninės pagalbos lėšų naudojimo ir atsiskaitymo už šias lėšas sąlygos. Sutarties projektą kasmet parengia sekretoriatas ir, suderinęs su ministerijos kalbos tvarkytoju, ESITPD, EFD ir Administravimo departamentu, teikia ministerijos kancleriui pasirašyti.

12. Sekretoriatas teikia EFD mokėjimo paraišką techninės pagalbos lėšoms gauti. Mokėjimo paraiškos techninės pagalbos lėšoms gauti forma ir teikimo terminai nustatyti sutartyje dėl Programos techninės pagalbos lėšų.

13. EFD, gavęs sekretoriato pateiktą mokėjimo paraišką techninės pagalbos lėšoms gauti, patikrina, ar mokėjimo paraiška techninės pagalbos lėšoms gauti atitinka išlaidų sąmatas ir sutarties dėl Programos techninės pagalbos lėšų nuostatas.

14. Jei sekretoriato pateikta mokėjimo paraiška techninės pagalbos lėšoms gauti atitinka Tvarkos aprašo 13 punkte nustatytus reikalavimus, EFD, vadovaudamasis Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 „Dėl Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių patvirtinimo“, nuostatomis, parengia mokėjimo paraišką ir pateikia ją Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Valstybės iždo departamentui.

15. Jei mokėjimo paraiška techninės pagalbos lėšoms gauti neatitinka Tvarkos aprašo 13 punkte nustatytų reikalavimų, EFD praneša apie tai sekretoriatui, nurodydamas konkrečius mokėjimo paraiškos techninės pagalbos lėšoms gauti trūkumus; kai sekretoriatas trūkumus ištaiso, EFD mokėjimo paraišką techninės pagalbos lėšoms gauti nagrinėja iš naujo.

16. Programos techninės pagalbos lėšos sekretoriatui pervedamos per sutartyje dėl Programos techninės pagalbos lėšų nustatytus terminus.

17. Gautas techninės pagalbos lėšas sekretoriatas naudoja tinkamoms finansuoti išlaidoms iš Programos padengti.

 

V SKYRIUS

TECHNINĖS PAGALBOS LĖŠŲ APSKAITA IR NAUDOJIMO KONTROLĖ

 

18. Ministerija ir sekretoriatas techninės pagalbos lėšų finansinę apskaitą tvarko pagal finansinės apskaitos tvarkymo reikalavimus ir užtikrina tinkamą audito seką. Visos techninės pagalbos išlaidos privalo būti identifikuotos ir pagrįstos apskaitos dokumentais, atitinkančiais Lietuvos Respublikos finansinės apskaitos įstatymo 7 straipsnyje keliamus reikalavimus.

19. Sekretoriatas su konkurso būdu atrinkta audito įmone (toliau – Tikrintojas) sudaro sutartį dėl techninės pagalbos išlaidų teisėtumo ir tinkamumo tikrinimo. Pagal šią sutartį Tikrintojas tikrina, ar ministerijos ir sekretoriato per praėjusį kalendorinį ketvirtį padarytos techninės pagalbos išlaidos yra faktiškai apmokėtos, teisėtos, tikslios ir tinkamos finansuoti.

20. EFD, pasibaigus kalendoriniam ketvirčiui, per su sekretoriatu suderintą terminą teikia sekretoriatui vadovaujančiosios institucijos ir audito institucijos patirtų per ataskaitinį kalendorinį ketvirtį ir apmokėtų techninės pagalbos lėšomis išlaidų ataskaitas (toliau – techninės pagalbos išlaidų ataskaita). Prieš teikdamas pirmą techninės pagalbos išlaidų ataskaitą, EFD suderina jos formą su ESITPD ir sekretoriatu. 

21. Programos tikrinimo ataskaita dėl techninės pagalbos išlaidų pripažinimo tinkamomis finansuoti (toliau – tikrinimo ataskaita), parengta pagal Tvarkos aprašo priede nurodytą formą, ir sutartyje dėl Programos techninės pagalbos lėšų nustatyta tvarka sekretoriato EFD pateikta biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaita (forma Nr. 2, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl Valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“) yra pagrindas EFD surašyti pažymą dėl per ataskaitinį laikotarpį sekretoriato padarytų tinkamų finansuoti Programos lėšomis išlaidų, mažinant išankstinius mokėjimus ir registruojant finansavimo sumų perdavimą.

22. Tinkamos išlaidos pripažįstamos deklaruotinomis Europos Komisijai tą dieną, kai Tikrintojas sekretoriatui ir ministerijai pateikia tikrinimo ataskaitą, kurioje patvirtinama, kad išlaidos pripažįstamos tinkamomis finansuoti.

23. Tuo atveju, jeigu dalis ministerijos ar sekretoriato techninės pagalbos lėšomis apmokėtų išlaidų pripažįstama netinkamomis, ESITPD per 20 darbo dienų nuo tikrinimo ataskaitos gavimo dienos parengia pasiūlymą dėl šių išlaidų padengimo ir, suderinęs jį su EFD, teikia ministerijos kancleriui, kuris priima galutinį sprendimą dėl netinkamomis pripažintų išlaidų padengimo.

24. Sekretoriatas už panaudotas techninės pagalbos lėšas atsiskaito teikdamas ministerijai šias ataskaitas:

24.1. kaip numatyta sutartyje dėl Programos techninės pagalbos lėšų du kartus per metus (už I pusmetį iki liepos 14 d. ir už 11 mėnesių iki gruodžio 14 d.) Programos įgyvendinimo ataskaitas dėl atliktų veiklų ir išlaidų pagrindimo;

24.2. kas ketvirtį iki kito ketvirčio pirmojo mėnesio 5 darbo dienos techninės pagalbos lėšų panaudojimo ataskaitas sutartyje dėl Programos techninės pagalbos lėšų nustatyta tvarka ir pagal šioje sutartyje pateiktas formas;

24.3. pagal poreikį ESITPD ar EFD prašymu sekretoriatas teikia ir kitą papildomą informaciją dėl Programos techninės pagalbos lėšų.

25. Ministerijos pareikalavimu sekretoriatas privalo per ministerijos nustatytą terminą jai pateikti išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentus.

26. Ministerija turi teisę atlikti sekretoriato techninės pagalbos lėšų naudojimo patikrą vietoje. Apie patikros vietoje rezultatus ministerija informuoja sekretoriatą.

27. Sekretoriatas ir ministerija užtikrina, kad visi dokumentai, susiję su Programų techninės pagalbos lėšų naudojimu, būtų tinkamai saugomi ne trumpiau kaip 5 (penkerius) metus nuo metų, kuriais programos vadovaujančioji institucija atliko projekto vykdytojui paskutinį ES paramos mokėjimą pagal paramos sutartį, gruodžio 31 dienos, kaip nurodyta Reglamento (ES) 2021/1060 82 straipsnio 1 dalyje, ir prieinami teisę juos tikrinti turinčioms institucijoms ir asmenims.

 

________________

part_29108b1cbb274e4d87dd58e2a6b9d019_end


 

2021–2027 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo (INTERREG) Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos techninės pagalbos lėšų panaudojimo Lietuvoje tvarkos aprašo

priedas

 

(Tikrinimo ataskaitos forma)

 

 

_____________________________________________________________________________

(audito įmonės pavadinimas, adresas)

 

 

Viešajai įstaigai Jungtiniam techniniam sekretoriatui

 

Vidaus reikalų ministerijai

 

 

TIKRINIMO ATASKAITA dėl TECHNINĖS PAGALBOS IŠLAIDŲ PRIPAŽINIMO tinkamomis finansuoti

 

_________________

(data, numeris)

_________________

(vieta)

 

Pagal 20[ ] m. [ ] d. sutartį su viešąja įstaiga Jungtiniu techniniu sekretoriatu (toliau – Sekretoriatas) ir prie jos pridedamą techninę užduotį teikiame šią ataskaitą dėl per ataskaitinį laikotarpį nuo <data> iki <data> padarytų techninės pagalbos išlaidų pripažinimo tinkamomis finansuoti.

 

Tikslas

Mūsų procedūros buvo atliktos siekiant padėti įvertinti, ar Vidaus reikalų ministerijos (toliau – Ministerija) ir Sekretoriato padarytos techninės pagalbos išlaidos yra faktiškai apmokėtos, teisėtos, tikslios ir tinkamos finansuoti.

Darbo apimtis

Mes atlikome 2021–2027 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo (INTERREG) Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos (toliau – Programa) padarytų išlaidų teisėtumo ir teisingumo tikrinimą.

Deklaruojamų išlaidų suma <suma> EUR, iš jų:

o Ministerijos – <suma> EUR, iš jų:

§    tinkamos finansuoti išlaidos iš Programos Europos Sąjungos lėšų yra <suma> EUR;

§ tinkamos finansuoti ir padengtos Sekretoriato išlaidos iš Programos bendrojo finansavimo lėšų yra <suma> EUR;

Sekretoriato – <suma> EUR, iš jų:

§ tinkamos finansuoti išlaidos iš Programos Europos Sąjungos lėšų yra <suma> EUR;

§ tinkamos finansuoti išlaidos iš Programos šalių nacionalinių įnašų lėšų yra <suma> EUR (Lietuvos dalis – <suma> EUR; Lenkijos dalis – <suma> EUR).

Patikrinimas buvo atliktas pagal techninėje užduotyje numatytas procedūras, atsižvelgiant į Tarptautinės buhalterių federacijos patvirtintus tarptautinius susijusių paslaugų standartus, taikomus užduotims dėl iš anksto sutartų procedūrų, ir vadovaujantis Tarptautinės buhalterių federacijos patvirtinto Buhalterių profesionalų etikos kodekso nuostatomis.

Visos deklaruojamos tinkamomis finansuoti išlaidos buvo patikrintos ir visos procedūros, kurios buvo numatytos techninėje užduotyje, buvo atliktos.

 

Faktiniai pastebėjimai

Mūsų faktiniai pastebėjimai, susiję su atliktomis procedūromis, yra aptarti ir pateikiami šios ataskaitos priede. Mes nustatėme Europos Sąjungos bei Lietuvos Respublikos teisės aktų ir

Programos dokumentų reikalavimų neatitiktis (kiekviena nustatyta neatitiktis turi būti identifikuota pagal lėšų gavėją, projekto biudžeto išlaidų kategorijas, išlaidų pavadinimą, dokumentą ir sumą):

1)

...

 

Ataskaitos naudojimas

Mūsų ataskaita yra skirta tik šios ataskaitos antrojoje pastraipoje išdėstytam tikslui,

Sekretoriatui ir Ministerijai informuoti, todėl negali būti panaudota kitu tikslu ar perduota kitoms šalims, išskyrus Lietuvos Respublikos ar Europos Sąjungos teisės aktuose nustatytus atvejus.

 

 

Data

 

Atestuotas auditorius (-ė)______________________

(vardas, pavardė, parašas)

 

Atestuoto auditoriaus pažymėjimo Nr.__

__________________

part_6860e352af5b4387a262db2656317dcb_end