ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠIAULIŲ R. KURŠĖNŲ PAVENČIŲ MOKYKLOS PAVADINIMO PAKEITIMO IR NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2017 m. balandžio 4 d. Nr. T-158
Šiauliai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 1 dalimi, 3 dalies 1 punktu, 6 straipsnio 5 dalimi, Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164, Šiaulių rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Pakeisti Šiaulių r. Kuršėnų Pavenčių mokyklos pavadinimą ir pavadinti ją Šiaulių r. Kuršėnų Pavenčių mokykla-daugiafunkciu centru.
3. Įgalioti Janiną Banienę, Šiaulių r. Kuršėnų Pavenčių mokyklos-daugiafunkcio centro direktorę, pasirašyti patvirtintus nuostatus ir kartu su kitais teisės aktų nustatytais dokumentais pateikti juos Juridinių asmenų registrui.
4. Pripažinti netekusiais galios:
4.1. Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2012 m. spalio 25 d. sprendimo T-266 „Dėl Šiaulių rajono savivaldybės įsteigtų švietimo įstaigų pavadinimų pakeitimo ir nuostatų patvirtinimo“ 2.15 papunktį;
4.2. Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2014 m. spalio 30 d. sprendimą Nr. T-257 „Dėl Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2012 m. spalio 25 d. sprendimo Nr. T-266 „Dėl Šiaulių rajono savivaldybės įsteigtų švietimo įstaigų pavadinimo pakeitimo ir nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“;
5. Šio sprendimo 4 punktas įsigalioja Juridinių asmenų registre įregistravus šio sprendimo 2 punktu patvirtintus nuostatus.
Šis sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre ir gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Šiaulių rajono savivaldybės tarybos
2017 m. balandžio 4 d. sprendimu Nr. T-158
ŠIAULIŲ R. KURŠĖNŲ PAVENČIŲ MOKYKLOS-DAUGIAFUNKCIO CENTRO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šiaulių r. Kuršėnų Pavenčių mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Šiaulių r. Kuršėnų Pavenčių mokyklos-daugiafunkcio centro (toliau – Mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją ir jos kompetenciją, buveinę, Mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritis, rūšis, tikslą, uždavinius, Mokyklos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, Mokyklos veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Mokyklos oficialusis pavadinimas – Šiaulių r. Kuršėnų Pavenčių mokykla-daugiafunkcis centras, trumpasis pavadinimas – Kuršėnų Pavenčių mokykla-daugiafunkcis centras. Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas – 190057361.
6. Mokyklos savininkas – Šiaulių rajono savivaldybė, kodas 111105174, adresas: Vilniaus g. 263, 76337 Šiauliai.
7. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Šiaulių rajono savivaldybė taryba.
8. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija sprendžia Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir šiuose Nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.
9. Pagrindinė Mokyklos buveinė – Ventos g. 17, 81157 Kuršėnai, Šiaulių rajonas. Mokyklos vieša informacija ir pranešimai skelbiami Mokyklos interneto svetainėje http://pavenciai.kursenai.lm.lt. Mokykla turi bendrabutį, kurio veiklą reglamentuoja Mokyklos bendrabučio nuostatai. Jo buveinė – Ventos g. 17A, 81157 Kuršėnai, Šiaulių rajonas.
12. Mokyklos pagrindinė paskirtis – pagrindinės mokyklos tipo mokykla – daugiafunkcis centras, kodas 31231300.
14. Mokymosi formos ir būdai:
15. Mokykla vykdo:
15.1. formaliojo švietimo: pradinio, pritaikytą ir individualizuotą pradinio ugdymo, pagrindinio, pritaikytą ir individualizuotą pagrindinio ugdymo, socialinių įgūdžių ugdymo programas;
16. Mokykla yra viešas juridinis asmuo, turintis antspaudą, blanką, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.
II SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI,
FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
18. Mokyklos švietimo veiklos rūšys:
18.2. kitos švietimo veiklos rūšys:
19. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
20. Mokyklos veiklos tikslas yra suteikti asmeniui dorinės, sociokultūrinės ir pilietinės brandos pagrindus, bendrąjį raštingumą, technologinio raštingumo pagrindus, ugdyti kūrybingą, atsakingą pilietį, tautinį sąmoningumą, plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, įgijusį bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, būtinas tolesniam mokinių mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui.
21. Mokyklos veiklos uždaviniai:
21.3. sudaryti sąlygas mokiniams įgyti pradinį ir pagrindinį išsilavinimą bei gauti valstybės pripažintą išsilavinimo pažymėjimą;
21.6. užtikrinti sveiką ir saugią aplinką, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams;
21.9. padėti vaikui įgyti kasdieniniam gyvenimui bei sėkmingam ugdymui(si) Mokykloje būtinų kompetencijų: socialinės, sveikatos saugojimo, pažinimo, komunikavimo, meninės;
21.10. užtikrinti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo tęstinumą, palengvinti vaiko perėjimą nuo ugdymosi šeimoje prie institucinio ugdymo;
21.11. padėti mokiniams išsiugdyti komunikacinius gebėjimus, įgyti informacinės kultūros, sudaryti sąlygas jų tobulinimui, pagal šiandienos ir ateities aktualijas formuoti nuostatą mokytis visą gyvenimą;
22. Įgyvendindama pavestus uždavinius, Mokykla:
22.1. vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir mokyklos bendruomenės reikmes, konkrečius mokinių ugdymo(si) poreikius ir interesus, švietimo stebėsenos, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo ugdymo procese informaciją, pasiekimų tyrimų, mokyklos veiklos kokybės įsivertinimo ir išorinio vertinimo duomenis, konkretina, individualizuoja, pritaiko mokiniams ugdymo turinį;
22.2. rengia ir įgyvendina pradinio ir pagrindinio, individualizuotą pradinio ir pagrindinio ugdymo, socialinių įgūdžių, sportinio, kultūrinio ugdymo programas ir užtikrina geros kokybės švietimą;
22.3. rengia pradinio ir pagrindinio ugdymo programas papildančius bei mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, neformaliojo vaikų švietimo programas;
22.5. atlieka mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių pirminį įvertinimą, organizuoja mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
22.6. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
22.7. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, organizuoja ugdymą karjerai, vykdo profesinį konsultavimą, mokinių sveikatos priežiūrą, prevencines programas, vaiko minimalios priežiūros priemones teisės aktų nustatyta tvarka;
22.8. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, nepamokinę mokinių priežiūrą, pailgintos dienos grupes, stovyklas, ekskursijas ir kt.) teisės aktų nustatyta tvarka;
22.9. stiprina Mokyklą kaip vietos bendruomenės švietimo, kultūros bei vertybinių nuostatų formavimo židinį;
22.11. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
22.12. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintais teisės aktais;
22.14. vykdo pasiekimų patikrinimus, dalyvauja nacionaliniuose ir tarptautiniuose mokinių ugdymo pasiekimų tyrimuose, vertina ir įsivertina savo veiklą;
III SKYRIUS
MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS
24. Mokykla, įgyvendindama jai pavestus tikslą ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
24.1. parinkti ir kurti naujus mokymo ir mokymo(si) modelius, metodus ir veiklos būdus, užtikrinančius kokybišką ugdymą(si);
24.3. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus bei programas;
24.6. sudaryti sutartis su juridiniais ir fiziniais asmenimis dėl paslaugų teikimo, patalpų nuomos ir kt.;
24.7. nustatyti teikiamų švietimo ar papildomų paslaugų kainas, įkainius ir tarifus tais atvejais, kai Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo bei kitų įstatymų nustatyta tvarka jų nenustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė arba savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija;
IV SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
26. Mokyklai vadovauja direktorius, skiriamas į pareigas konkurso būdu ir iš jų atleidžiamas teisės aktų nustatyta tvarka.
27. Mokyklos direktorius vadovauja strateginio plano ir metinių veiklos planų, švietimo programų rengimui, juos tvirtina, pritarus Mokyklos tarybai ir Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktoriui ar jo įgaliotam asmeniui, vadovauja jų vykdymui.
28. Mokyklos direktorius atlieka tokias funkcijas:
28.1. tvirtina Mokyklos vidaus struktūrą, Mokyklos darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
28.4. Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Mokyklos darbuotojus: mokytojus ir kitus ugdymo procese dalyvaujančius asmenis, aptarnaujantį personalą, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas, tvirtina jų pareigybių aprašymus;
28.5. priima mokinius Šiaulių rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
28.6. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, Mokyklos darbo tvarkos taisyklėmis, nustato Mokyklos darbuotojų ir mokinių teises, pareigas ir atsakomybę;
28.7. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su ugdymu ir darbu susijusiais aspektais;
28.9. organizuoja ir koordinuoja Mokyklos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Mokyklos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;
28.14. Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Mokyklos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
28.15. rūpinasi Mokyklos darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro sąlygas kelti kvalifikaciją, sudaro galimybes mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams atestuotis, organizuoja jų atestacija Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
28.16. kartu su Mokyklos taryba sprendžia, ar leisti ant Mokyklos pastatų ar Mokyklos teritorijoje statyti judriojo (mobiliojo) ryšio stotis įstatymų nustatyta tvarka;
28.17. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir Mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorine policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos skyriais, ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
28.18. už mokinio elgesio normų pažeidimus gali skirti mokiniui drausmines auklėjamojo poveikio priemones, numatytas Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos rekomendacijose dėl poveikio priemonių taikymo netinkamai besielgiantiems mokiniams;
28.19. Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka kreipiasi į Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktorių dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių vaikui skyrimo;
28.20. atstovauja Mokyklai kitose įstaigose ir institucijose, teismuose ir ikiteisminio tyrimo institucijose;
28.21. Mokyklos direktorius dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojams;
29. Laikinai Mokyklos direktoriui nesant Mokykloje (ligos, komandiruočių, atostogų metu ir panašiais atvejais) jo funkcijas atlieka vienas iš direktoriaus pavaduotojų ugdymui, kurio pareigybės aprašyme numatytas direktoriaus pavadavimas.
30. Mokyklos direktorius atsako už tai, kad mokykloje būtų laikomasi Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, už demokratinį švietimo įstaigos valdymą, bendruomenės narių informavimą, informacijos apie Mokyklos veiklą skelbimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, Mokyklos veiklos rezultatus, už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą.
31. Ugdymo turinio formavimo, ugdymo proceso organizavimo bei pedagoginių inovacijų diegimo klausimais Mokyklos direktorius gali organizuoti mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų, kurių veikla susijusi su nagrinėjamu klausimu, pasitarimus.
33. Metodinės grupės nariai yra vieno ar kelių mokomųjų dalykų mokytojai. Metodinei grupei vadovauja grupės narių išrinktas vadovas. Metodinių grupių veiklą organizuoja ir koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
34. Metodinė grupė planuoja ugdymo turinį:
34.1. aptaria mokinių mokymosi poreikius ir susitaria dėl mokomųjų dalykų, dalykų modulių, pasirenkamųjų dalykų galimos pasiūlos;
34.4. parenka vadovėlius ir mokymo priemones, aptaria jų naudojimą; įvertina ugdymo procese mokinių sukauptą patyrimą;
35. Konsultuojasi tarpusavyje ir su švietimo pagalbos specialistais dėl specialiųjų poreikių mokinių ugdymo bendrosiose klasėse, pedagoginių problemų sprendimo būdų ir darbo metodikos. Dalyvauja vertinant mokinių pasiekimus. Aptaria mokinių elgesio, jų lankomumo gerinimo, mokymosi krūvių optimalumo klausimus.
36. Dalijasi gerąja patirtimi. Aptaria kvalifikacijos tobulinimo poreikius, juos derina su Mokyklos veiklos tikslais. Keičiasi informacija ir bendradarbiauja su kitomis metodinėmis grupėmis, teikia siūlymus mokytojų tarybai dėl ugdymo turinio formavimo ir ugdymo organizavimo gerinimo. Bendradarbiauja su kitų mokyklų metodinėmis grupėmis.
38. Metodinių grupių pirmininkų veiklai koordinuoti sudaroma metodinė taryba, kuri savo veiklą vykdo, vadovaudamasi metodinės tarybos nuostatais.
39. Metodinė taryba atlieka tokias funkcijas:
39.2. koordinuoja mokytojų metodinę veiklą, telkia juos ugdymo dermei, tęstinumui ir kokybei užtikrinti;
39.3. nagrinėja ugdymo turinio planavimo ir įgyvendinimo, vertinimo ir įsivertinimo strategijų įgyvendinimo klausimus;
39.4. nagrinėja dalykų ugdymo programas, aprobuoja mokomųjų dalykų teminius planus ir teikia rekomendacijas Mokyklos vadovui dėl jų tvirtinimo;
39.5. nagrinėja mokinių ugdymo sėkmingumą ir jų pasiekimus, konsultuoja dėl pedagoginių problemų sprendimo būdų ir darbo metodikų;
39.8. kartu su Mokyklos vadovu nagrinėja ir planuoja ugdymo turinį, ugdymo proceso aprūpinimą, ugdymo kokybę ir ugdymo inovacijų diegimą;
V SKYRIUS
MOKYKLOS SAVIVALDA
40. Mokyklos taryba yra aukščiausioji Mokyklos savivaldos institucija. Mokyklos taryba telkia Mokyklos mokinių, mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) bendruomenę, vietos bendruomenę demokratiniam Mokyklos valdymui, padeda spręsti Mokyklai aktualius klausimus. Mokyklos taryba sudaroma iš Mokykloje nedirbančių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojų ir mokinių atstovų.
41. Į Mokyklos tarybą lygiomis dalimis (5:5:5) 1–10 klasių mokinių tėvus (globėjus, rūpintojus) deleguoja klasių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivalda, o į Mokyklos tarybą 5 nariai renkami visuotiniame tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkime. Penkis mokytojus deleguoja ir renka mokytojų taryba. Mokinius deleguoja 8–10 klasių susirinkimai, o į Mokyklos tarybą 5 nariai renkami visuotiniame 8–10 klasių mokinių susirinkime.
43. Mokyklos tarybos posėdžiai organizuojami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių balsų dauguma. Mokyklos tarybos pirmininkas kviečia mokyklos tarybos posėdžius. Jei jo nėra, įgaliojimus iš 1/3 išrinktų tarybos narių gavęs tarybos narys, privalo sušaukti tarybos posėdį, jei to raštu reikalauja ne mažiau kaip 1/3 išrinktų tarybos narių. Kartu su reikalavimu pateikiami svarstymui klausimai. Esant būtinumui, mokyklos tarybos posėdžius gali inicijuoti ir mokyklos direktorius.
44. Mokyklos tarybos narį gali atšaukti jį rinkę atstovai ir į jų vietą išrinkti naujus narius. Išvykus mokyklos tarybos nariui, naujas narys renkamas atitinkamos grupės narių susirinkime.
46. Mokyklos direktorius (direktoriaus pavaduotojas ugdymui) Mokyklos tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.
48. Mokyklos taryba atlieka tokias funkcijas:
48.1. teikia siūlymus dėl Mokyklos strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių; pritaria Mokyklos strateginiam planui, metiniam veiklos planui, ugdymo planui, darbo tvarkos taisyklėms, kitiems Mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams:
48.2. teikia siūlymus dėl Mokyklos nuostatų pakeitimo ar papildymo, Mokyklos vidaus struktūros tobulinimo;
48.4. svarsto mokytojų, mokinių ir tėvų (globėjų, rūpintojų), savivaldos institucijų ar mokyklos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui;
48.7. deleguoja atstovus į Mokyklos mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų (išskyrus psichologus) atestacijos komisiją;
49. Mokyklos tarybos nutarimai teisėti, jei jie neprieštarauja teisės aktams ir šiuose Nuostatuose nustatytai kompetencijai. Mokyklos direktorius, Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, švietimo priežiūros institucijos, nustačiusios, kad tarybos sprendimai prieštarauja įstatymams ar kitiems Mokyklos veiklą reglamentuojantiems teisės aktams, siūlo Mokyklos tarybai juos svarstyti iš naujo. Mokyklos tarybai atsisakius, ginčas gali būti sprendžiamas įstatymų nustatyta tvarka.
50. Mokyklos tarybos priimti ir direktoriaus patvirtinti sprendimai privalomi visai Mokyklos bendruomenei.
51. Mokyklos taryba už savo veiklą vieną kartą per metus atsiskaito ją rinkusiems mokyklos bendruomenės nariams.
52. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Mokyklos savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo bei ugdymo kokybei užtikrinti klausimams spręsti. Ją sudaro Mokyklos direktorius, direktoriaus pavaduotojas ugdymui, visi Mokykloje dirbantys mokytojai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, bibliotekininkas, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.
54. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia Mokyklos direktorius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma.
55. Mokytojų taryba svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais arba Mokyklos direktoriaus teikiamais klausimais.
56. Mokinių taryba – savivaldos institucija, atstovaujanti Mokyklos mokiniams. Mokinių tarybos nariai – 5–10 klasių mokinių išrinkti atstovai. Jos narių skaičių ir jos veiklos kadencijos trukmę nustato Mokyklos direktorius. Mokinių taryba inicijuoja ir padeda organizuoti Mokyklos renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas, teikia siūlymų dėl ugdymo organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos, dalyvauja rengiant Mokyklos veiklą reglamentuojančius dokumentus, svarsto Mokyklos direktoriaus teikiamus klausimus, susitaria dėl institucijos veiklos organizavimo, deleguoja narius į Mokyklos tarybą. Mokinių taryba savo veiklą vykdo vadovaudamasi mokinių tarybos nuostatais. Mokinių tarybos veikloje dalyvauja mokinių išrinktas prezidentas.
57. Klasės mokinių, grupės ugdytinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldą sudaro visų tos klasės mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai). Klasės mokinių, grupės ugdytinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijai vadovauja susirinkimo išrinktas vadovas.
58. Klasės mokinių, grupės ugdytinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucija aptaria su klasės vadovu klasės mokinių, grupės ugdytinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie vaikus klausimus, padeda organizuoti klasės renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką, vykdyti profesinį konsultavimą, teikia siūlymus Mokyklos tarybai ir direktoriui. Savivaldos institucijų sprendimai fiksuojami protokolų išrašuose.
VI SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO
TVARKA IR ATESTACIJA
60. Darbuotojai į darbą Mokykloje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
61. Mokyklos darbuotojams už darbą mokoma Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII SKYRIUS
MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA,
FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
63. Mokykla patikėjimo ar kita teise perduotą Šiaulių rajono savivaldybės turtą valdo, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus, Šiaulių rajono savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
64. Mokyklos lėšos:
64.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Šiaulių rajono savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Šiaulių rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
66. Mokykla buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.
68. Mokyklos veiklos priežiūrą atlieka Šiaulių rajono savivaldybės taryba ir Šiaulių rajono savivaldybės vykdomoji institucija, prireikus pasitelkiami išoriniai vertintojai.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
71. Mokyklos interneto svetainėje ir kitose visuomenės informavimo priemonėse skelbiama informacija apie Mokyklos vykdomas formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius mokyklos išorinio vertinimo rezultatus, Mokyklos bendruomenės tradicijas, pasiekimus ir kitas Mokykloje vykdomas veiklas. Vieši pranešimai skelbiami viename iš vietinių ir viename iš respublikinių spaudinių.
72. Mokyklos Nuostatams, jų pakeitimams, papildymams pritaria Mokyklos taryba, tvirtina Šiaulių rajono savivaldybės taryba.
73. Mokyklos Nuostatai keičiami ir papildomi Šiaulių rajono savivaldybės tarybos, Šiaulių rajono vykdomosios institucijos, Mokyklos direktoriaus ar Mokyklos tarybos iniciatyva.