LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO 2005 M. BIRŽELIO 27 D. ĮSAKYMO NR. A1-183 „DĖL KAI KURIŲ SOCIALINEI PARAMAI GAUTI REIKALINGŲ FORMŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2013 m. gruodžio 31 d. Nr. A1-717
Vilnius
P a k e i č i u Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymą Nr. A1-183 „Dėl kai kurių socialinei paramai gauti reikalingų formų patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 81-2986; 2011, Nr. 164-7829; 2013, Nr. 39-1932, Nr. 64-3217):
1. Nurodytuoju įsakymu patvirtintoje Prašymo-paraiškos piniginei socialinei paramai gauti SP-4 formoje:
1.1. Papildau III dalį PAPILDOMA INFORMACIJA 1.5, 1.6 ir 1.7 punktais:
1.2. INFORMACINIO LAPELIO dalyje BŪTINA ŽINOTI:
1.2.1. Išdėstau 1punktą taip:
1.2.2. Išdėstau 6 punktą taip:
„6. Savivaldybės administracija, vadovaudamasi Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu ir savivaldybės tarybos patvirtintu piniginės socialinės paramos teikimo tvarkos aprašu, vykdydama minėto įstatymo 23 straipsnyje įtvirtintas teises ir pareigas, teikdama piniginę socialinę paramą (socialinę pašalpą, būsto šildymo, karšto ir geriamojo vandens išlaidų kompensacijas), derina socialinės pašalpos teikimo asmenims, patiriantiems socialinę riziką, formas; skiria piniginę socialinę paramą išimties tvarka, kai asmenys neatitinka įstatymo nustatytų reikalavimų; nustatytą laikotarpį neteikia piniginės socialinės paramos; teikia piniginę socialinę paramą tik vaikams; reikalauja papildomų duomenų apie asmens pajamas ir turtą bei, kilus pagrįstų įtarimų, kad yra pateikti neteisingi duomenys arba jie nuslepiami, reikalauja, kad asmenys deklaruotų turtą ir gaunamas pajamas įstatymų nustatyta tvarka, bei informuoja nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančias institucijas (Valstybinę mokesčių inspekciją, Valstybinę darbo inspekciją ir kt.); tikrina asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą, surašo buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, kurio pagrindu piniginė socialinė parama gali būti skiriama, neskiriama ar nutrauktas jos mokėjimas; pasitelkia asmenis visuomenei naudingai veiklai atlikti ir (ar) kita.“
1.2.4. Išdėstau 7 punktą taip:
1.3. Išdėstau prašymo-paraiškos piniginei socialinei paramai gauti 1 priedą nauja redakcija (pridedama).
1.4. Išdėstau prašymo-paraiškos piniginei socialinei paramai gauti 2 priedo 5 lentelę taip:
„5 lentelė. Galvijai, paukščiai, žvėreliai, kiti
Pavadinimas |
Kiekis, vnt. |
Galvijai: |
|
Karvė |
|
Veršelis iki 6 mėn. |
|
Galvijo prieaugis nuo 6 iki 12 mėn. |
|
Kiaulės: |
|
Paršavedės |
|
Paršelis (nuo atjunkymo iki 40 kg svorio) |
|
Penima kiaulė |
|
Avys, ožkos |
|
Arkliai |
|
Paukščiai: |
|
Višta |
|
Antis |
|
Žąsis |
|
Kalakučiukas, kalakutas |
|
Žvėreliai: |
|
Triušis |
|
Kiti: |
|
Bičių šeima |
|
Strutis |
|
Šinšila“ |
|
2. Nurodytuoju įsakymu patvirtintos Prašymo-paraiškos piniginei socialinei paramai gauti (kai nesikeičia anksčiau pateikti duomenys) SP-4 (A) formos INFORMACINIO LAPELIO dalyje BŪTINA ŽINOTI:
2.1. Išdėstau 1punktą taip:
„1. Ši parama teikiama vadovaujantis Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu (Žin., 2003, Nr. 73-3352; 2011, Nr. 155-7353) ir savivaldybės tarybos nustatyta tvarka patvirtintu piniginės socialinės paramos teikimo tvarkos aprašu.“
2.2. Išdėstau 6 punktą taip:
„6. Savivaldybės administracija, vadovaudamasi Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu ir savivaldybės tarybos patvirtintu piniginės socialinės paramos teikimo tvarkos aprašu, vykdydama minėto įstatymo 23 straipsnyje įtvirtintas teises ir pareigas, teikdama piniginę socialinę paramą (socialinę pašalpą, būsto šildymo, karšto ir geriamojo vandens išlaidų kompensacijas), derina socialinės pašalpos teikimo asmenims, patiriantiems socialinę riziką, formas; skiria piniginę socialinę paramą išimties tvarka, kai asmenys neatitinka įstatymo nustatytų reikalavimų; nustatytą laikotarpį neteikia piniginės socialinės paramos; teikia piniginę socialinę paramą tik vaikams; reikalauja papildomų duomenų apie asmens pajamas ir turtą bei, kilus pagrįstų įtarimų, kad yra pateikti neteisingi duomenys arba jie nuslepiami, reikalauja, kad asmenys deklaruotų turtą ir gaunamas pajamas įstatymų nustatyta tvarka, bei informuoja nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančias institucijas (Valstybinę mokesčių inspekciją, Valstybinę darbo inspekciją ir kt.); tikrina asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą, surašo buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, kurio pagrindu piniginė socialinė parama gali būti skiriama, neskiriama ar nutrauktas jos mokėjimas; pasitelkia asmenis visuomenei naudingai veiklai atlikti ir (ar) kita.“
2.4. Išdėstau 7 punktą taip:
3. Išdėstau nurodytuoju įsakymu patvirtintos Prašymo-paraiškos skirti papildomą socialinės pašalpos dalį įsidarbinus SP-4 (B) formos INFORMACINIO LAPELIO dalį BŪTINA ŽINOTI taip:
„1. Ši parama teikiama vadovaujantis Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu (Žin., 2003, Nr. 73-3352; 2011, Nr. 155-7353) ir savivaldybės tarybos nustatyta tvarka patvirtintu piniginės socialinės paramos teikimo tvarkos aprašu.
2. Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 10 straipsnio 1 dalyje numatyta, kad bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui papildomai skiriama socialinė pašalpa, kurios dydis lygus 50 procentų socialinės pašalpos, mokėtos per praėjusius 12 mėnesių iki įsidarbinimo, vidutinio dydžio, už kiekvieną su darbo ar tarnybos santykiais susijusį mėnesį, bet ne ilgiau kaip 6 mėnesius, jeigu vienas gyvenantis asmuo arba bendrai gyvenantys asmenys atitinka visas šias sąlygas:
1) vienas gyvenantis asmuo arba bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų įsidarbina ir dirba ne mažiau kaip du trečdalius maksimalios darbo laiko trukmės (t. y. 0,66 pareigybės) ir jam darbo užmokesčio apskaičiuojama ne mažiau už minimaliąją mėnesinę algą arba minimalųjį valandinį atlygį proporcingai dirbtam laikui arba atliktam darbui, bet ne daugiau už dvi minimaliąsias mėnesines algas ar du minimaliuosius valandinius atlygius proporcingai dirbtam laikui arba atliktam darbui;
2) prieš įsidarbindami 1 punkte nurodyti asmenys buvo įsiregistravę Lietuvos teritorinėje darbo biržoje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje ne trumpiau kaip 12 mėnesių iš eilės ir per šį laikotarpį nedirbo arba dirbo mažiau, negu nustatyta 1 punkte, arba dirbo viešuosius darbus;
3) bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo buvo socialinės pašalpos gavėjai bent vieną mėnesį per paskutinius 3 mėnesius prieš įsidarbindami;
3. Piniginės socialinės paramos teikimo tikslais informacija apie bendrai gyvenančius asmenis arba vienus gyvenančius asmenis yra renkama ir iš kitų institucijų, o duomenys gali būti teikiami kitoms institucijoms.