ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2021 M. KOVO 30 D. SPRENDIMO NR. T-80 „DĖL ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ IR KITŲ JURIDINIŲ BEI FIZINIŲ ASMENŲ FINANSAVIMO IŠ SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2022 m. kovo 22 d. Nr. T-91
Šiauliai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi Šiaulių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
Pakeisti Šiaulių rajono savivaldybės nevyriausybinių organizacijų ir kitų juridinių bei fizinių asmenų finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų tvarkos aprašą, patvirtintą Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2021 m. kovo 30 d. sprendimu Nr. T-80 „Dėl Šiaulių rajono savivaldybės nevyriausybinių organizacijų ir kitų juridinių bei fizinių asmenų finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir išdėstyti jį nauja redakcija (pridedama).
Šis sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre ir gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Šiaulių rūmams (Dvaro g. 80, Šiauliai) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Šiaulių rajono savivaldybės tarybos
2021 m. kovo 30 d.
sprendimu Nr. T-80
(Šiaulių rajono savivaldybės tarybos
2022 m. kovo 22 d.
sprendimo Nr. T-91 redakcija)
ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ IR KITŲ JURIDINIŲ BEI FIZINIŲ ASMENŲ FINANSAVIMO IŠ SAVIVALDYBĖS
BIUDŽETO LĖŠŲ TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šiaulių rajono savivaldybės nevyriausybinių organizacijų ir kitų juridinių bei fizinių asmenų finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja nevyriausybinių organizacijų ir kitų juridinių bei fizinių asmenų (toliau – Asmenys) finansavimo iš Šiaulių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžeto paraiškų dėl projektų ir prašymų teikimo, svarstymo, vertinimo, projektų finansavimo, atsiskaitymo už gautas lėšas tvarką ir kontrolę.
2. Savivaldybės biudžeto lėšos (toliau – lėšos) Asmeniui skiriamos:
2.1. ne konkurso būdu patirtoms išlaidoms, kurios buvo būtinos veiklai vykdyti, kompensuoti. Pretenduodamas į lėšas, skiriamas ne konkurso būdu, Aprašo 12 punkte nurodytas Asmuo Savivaldybės administracijai teikia laisvos formos prašymą ir išlaidų pagrindimo dokumentų kopijas;
2.2. konkurso būdu, užpildant nustatytos formos paraišką (1 priedas) (toliau – paraiška) ir pasirašant finansavimo sutartį (3 priedas). Asmenų projektų atrankos konkursą Savivaldybės administracija skelbia viešai Savivaldybės interneto svetainėje (www.siauliuraj.lt) (esant galimybei – atitinkamos seniūnijos interneto svetainėje ir (ar) Savivaldybės socialinių tinklų paskyrose) Aprašo IV skyriuje nustatyta tvarka;
2.3. iš kitų finansavimo šaltinių įgyvendinamo projekto kofinansavimui, pasirašant finansavimo sutartį (3 priedas). Asmuo Savivaldybės administracijai teikia laisvos formos prašymą kartu su paraiškos, pagal kurią gautas finansavimas iš kitų finansavimo šaltinių, kopija ir dokumentu, patvirtinančiu, kad Asmeniui nuspręsta skirti finansavimą iš kitų šaltinių.
3. Einamaisiais metais projektinės veiklos finansavimui iš Savivaldybės biudžeto gauti Asmuo gali teikti:
3.1. Aprašo 6.1.1 papunktyje nurodytai veiklai vykdyti vieną paraišką. Asmuo gali teikti antrą paraišką tik tuo atveju, jeigu ją teikia kaip neformalią jaunimo grupę globojanti organizacija. Tokiu atveju Asmuo, paraiškoje nurodydamas pareiškėjo pavadinimą, 2.1 papunktyje privalo nurodyti, kad paraišką teikia kaip neformalią jaunimo grupę globojanti organizacija;
3.2. Aprašo 6.1.2 papunktyje nurodytai veiklai vykdyti po vieną paraišką Savivaldybės bendruomeninių organizacijų tarybos nustatytam prioritetui;
3.3. Aprašo 6.1.3 papunktyje nurodytai veiklai vykdyti po vieną paraišką Savivaldybės nevyriausybinių organizacijų tarybos nustatytam prioritetui;
3.5. Aprašo 6.3.1 papunktyje nurodytai veiklai vykdyti po vieną paraišką kiekvienam Savivaldybės sporto tarybos nustatytam prioritetui;
4. Lėšos Asmenims skiriamos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, atsižvelgiant į lėšomis finansuojamų Asmenų prašymų ir paraiškų vertinimo komisijų (toliau – Komisijos) rekomendacinius siūlymus. Pagal Aprašo 6 punkte įvardytas programų priemones sudarytos Komisijos veiklą vykdo, vadovaudamosi Savivaldybės administracijos direktoriaus
isakymu patvirtintu darbo reglamentu. Komisijos sudaromos ir Komisijos sekretoriai skiriami Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais dvejų metų kadencijos laikotarpiui. Komisijos sudaromos iš 5 narių: dviejų Asmenų atstovų ir trijų Savivaldybės administracijos atstovų. Kvietimai dėl Asmenų atstovų delegavimo į Komisijas skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje (www.siauliuraj.lt) ne trumpesniam kaip 10 (dešimt) darbo dienų laikotarpiui. Asmenys į Komisijas gali siūlyti po vieną atstovą, raštu Savivaldybės administracijai pateikdami siūlymą, kuriame privalo nurodyti kandidato vardą, pavardę, kontaktinius duomenis, taip patvirtindami siūlomo kandidato sutikimą dalyvauti atrankoje. Savivaldybės administracija dėl Asmenų atstovų atrankos į Komisijas pagal Aprašo 6 punkte įvardytas programų priemones organizuoja susirinkimus. Susirinkime dalyvaujantys Asmenys paprasta balsų dauguma atviro balsavimo būdu į Komisiją atrenka 2 (du) atstovus. Atrinktais į Komisiją laikomi tie Asmenų atstovai, kurie surinko daugiausia Asmenų balsavimo teisę turinčių susirinkimo dalyvių balsų. Neįvykus Asmenų atstovų atrankai į Komisiją, pakartotinis kvietimas skelbiamas ne vėliau kaip po 5 (penkių) darbo dienų.
5. Apraše vartojamos sąvokos:
5.1. Bendrosios socialinės paslaugos – atskiros, be nuolatinės specialistų priežiūros teikiamos paslaugos;
5.2. išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentai – banko sąskaitos išrašai, internetine bankininkyste besinaudojančių Asmenų išrašai, patvirtinti Asmens vadovo parašu, ar kiti dokumentai, kuriais įrodoma, kad pagal išlaidų pagrindimo dokumentus buvo atliktas mokėjimas;
5.3. išlaidų pagrindimo dokumentai – rangovų, paslaugų teikėjų ar prekių tiekėjų Asmeniui pateiktos sąskaitos faktūros / PVM sąskaitos faktūros, perdavimo–priėmimo aktai, kelionių ar kiti dokumentai, kuriais pagrindžiamos patirtos išlaidos;
5.5. jaunimo neformali grupė – jaunimo grupė, neįregistruota kaip nevyriausybinė organizacija Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;
5.6. jaunimo organizacija – įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka įregistruota asociacija, kurioje ne mažiau kaip 2/3 narių sudaro jauni žmonės ar jaunimo organizacijos;
5.7. kaimo bendruomenė – bendruomeninė organizacija, kurios paskirtis – per inicijuotus projektus įgyvendinti viešuosius interesus, susijusius su gyvenimu kaimynystėje;
5.9. neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi teikėjas – mokykla, laisvasis mokytojas arba kitas švietimo teikėjas (biblioteka, muziejus, trečiojo amžiaus universitetas ir kita įstaiga, įmonė, organizacija, taip pat valstybės narės juridinis asmuo ar kita organizacija ar jų padaliniai, įsteigti Lietuvos Respublikoje, kuriems švietimas nėra pagrindinė veikla), teisės aktų nustatyta tvarka turintys teisę vykdyti neformalųjį suaugusiųjų švietimą ir tęstinį mokymąsi;
5.10. nevyriausybinė organizacija – nuo valstybės ar savivaldybių institucijų ir įstaigų valdymo nepriklausomas savanoriškumo pagrindais įsteigtas visuomenės ar jos grupės naudai veikiantis viešasis juridinis asmuo, kurio tikslas nėra siekti politinės valdžios;
5.11. pareiškėjas – Asmuo, Apraše nustatyta tvarka teikiantis Savivaldybės administracijai prašymą / paraišką lėšoms gauti;
5.13. patikra vietoje – Komisijos narių atliekamas pareiškėjo prašyme / paraiškoje, projekto vykdytojo finansavimo sutartyje ir su ja susijusių duomenų, dokumentų ir veiklų patikrinimas projekto įgyvendinimo vietoje;
5.14. projektas – laikina veikla, galinti peraugti į nuolatinę veiklą, veikla, nukreipta į unikalaus tikslo pasiekimą, turinti savo pradžią ir pabaigą bei baigtinius išteklius ir rezultatą;
5.15. projekto išlaidų sąmata – skaičiavimais pagrįsta lėšų suma, reikalinga projekto tikslui pasiekti;
5.16. projekto įgyvendinimo laikotarpis – laikotarpis nuo paraiškos pateikimo iki galutinės projekto įgyvendinimo ataskaitos pateikimo dienos;
5.17. projekto vykdytojas – Asmuo, su kuriuo Savivaldybės administracija dėl projekto finansavimo pasirašė finansavimo sutartį (3 priedas);
5.18. tinkamos finansuoti išlaidos – realiai suplanuotos, pagrįstos, projektui įgyvendinti būtinos ir nacionalinių teisės aktų nustatytus reikalavimus atitinkančios išlaidos, ne didesnės už tam tikrų prekių, paslaugų ar darbų vidutines rinkos kainas ir patirtos ne anksčiau kaip nuo paraiškos pateikimo Savivaldybės administracijai dienos, išskyrus bendrąsias išlaidas, kurios gali būti patirtos ne anksčiau kaip 1 metai iki paraiškos pateikimo dienos.
II SKYRIUS
FINANSUOJAMOS PROGRAMOS IR PRIEMONĖS
PIRMASIS SKIRSNIS
BENDROSIOS NUOSTATOS
6. Savivaldybės strateginiame veiklos plane numatytos šios programos ir priemonės Asmenų projektams pagal Aprašą finansuoti:
6.1. Ekonominės plėtros, visuomeninių iniciatyvų skatinimo, turizmo ir žemės ūkio plėtros programa:
6.2. Socialinės paramos, socialinių paslaugų ir sveikatos priežiūros programa:
ANTRASIS SKIRSNIS
JAUNIMO INICIATYVŲ SKATINIMAS
7. Paraiškas gali teikti Savivaldybės teritorijoje registruotos ir / ar veiklą vykdančios nevyriausybinės organizacijos, biudžetinės ir viešosios įstaigos arba šios organizacijos ar įstaigos, kai paraiškas teikia kaip neformalią jaunimo grupę globojančios organizacijos.
8. Finansuojami Asmenų projektai, kurių tikslai, uždaviniai ir veiklos susijusios su jaunų žmonių iniciatyvomis, skatinančiomis savanorišką veiklą, pilietiškumą, inovatyvias idėjas, verslumą, jaunimo renginių organizavimą, kuriomis siekiama suteikti laisvalaikio užimtumo ir prasmingo ugdymo (si) veiklos galimybes jauniems žmonėms, sudarant galimybes į veiklas įtraukti jaunus žmones, išgyvenančius atskirtį artimoje socialinėje aplinkoje.
9. Prioritetines kryptis Asmenų projektams finansuoti kasmet nustato Savivaldybės jaunimo reikalų taryba.
10. Maksimalus finansavimo dydis (įskaitant PVM) vienam Asmens projektui iki 1 500,00 Eur (vieno tūkstančio penkių šimtų Eur).
TREČIASIS SKIRSNIS
KAIMO IR KURŠĖNŲ MIESTO GYVENTOJŲ BENDRUOMENIŲ RĖMIMAS
12. Prašymus ir paraiškas gali teikti Savivaldybės teritorijoje registruotos ir veiklą vykdančios kaimo ir Kuršėnų miesto gyventojų bendruomenės.
13. Lėšos ne konkurso būdu kompensuojamos už Asmens patirtas išlaidas (išskyrus ūkines), kurios buvo būtinos kaimo ir Kuršėnų miesto gyventojų bendruomenės veiklai vykdyti:
13.2. samdomų ekspertų ir konsultantų paslaugas, susijusias su Asmens problemų sprendimu – iki 200 Eur;
14. Asmens projektinės veiklos kofinansavimui skiriama iki 10 procentų (įskaitant PVM).nuo tinkamų finansuoti išlaidų, bet ne daugiau kaip iki 1 000 Eur (vieną tūkstantį Eur 00 ct)
15. Remiamos projektinės veiklos ir maksimalus finansavimo dydis (įskaitant PVM) vienam projektui finansuoti:
15.2. Kuršėnų miesto / kaimo vietovės viešųjų erdvių tvarkymas (parkų, sporto ir poilsio aikštelių, vaikų žaidimų aikštelių, kitų vietos bendruomenės teritorijoje esančių poilsio vietų tvarkymas) ir atnaujinimas, viešo naudojimo patalpų pritaikymas Asmens poreikiams – iki 1 000 Eur (vieno tūkstančio Eur);
15.3. bendruomeniškumo skatinimas (įskaitant tik gerosios patirties sklaidos ir mokomuosius vizitus) ir tradicinių renginių organizavimas – iki 700 Eur (septynių šimtų Eur);
KETVIRTASIS SKIRSNIS
NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ RĖMIMAS
18. Paraiškas gali teikti Savivaldybės teritorijoje veiklą vykdančios nevyriausybinės organizacijos, valstybės įmonėje Registrų centre įregistravusios žymą, kad juridinis asmuo yra nevyriausybinė organizacija (toliau – NVO).
19. NVO projektinės veiklos kofinansavimui skiriama iki 10 procentų (įskaitant PVM) nuo tinkamų finansuoti išlaidų, bet ne daugiau kaip 1 000 Eur (vienas tūkstantis Eur 00 ct).
20. Remiamos NVO projektinės veiklos ir maksimalus finansavimo dydis (įskaitant PVM) vienam projektui finansuoti:
20.1. smurto artimoje aplinkoje mažinimas, krizių artimoje aplinkoje įveikimo (laikino apgyvendinimo, pagalbos į namus, psichologinės pagalba asmenims ir jų šeimų nariams) organizavimas, nusikalstamumo prevencija – 1 000 Eur (vienas tūkstantis Eur);
20.2. NVO gebėjimų ugdymas ekstremalių situacijų valdymui (transporto organizavimo, maitinimo organizavimo, gyventojų aprūpinimo būtiniausiais produktais (maisto, drabužiais ir avalyne) organizavimas) – 1 000 Eur (vienas tūkstantis Eur);
20.3. gyventojų švietimas, skatinantis jų verslumą, sveiką gyvenseną, tradicijų puoselėjimą ir bendruomeniškumą – 1 000 Eur (vienas tūkstantis Eur);
PENKTASIS SKIRSNIS
ŠIAULIŲ RAJONO BENDRUOMENĖS SVEIKATINIMO INICIATYVŲ SKATINIMAS IR RĖMIMAS
23. Paraiškas gali teikti biudžetinės ir viešosios įstaigos, asociacijos, nevyriausybinės ir kitos organizacijos.
24. Prioritetines kryptis Asmenų projektams finansuoti kasmet nustato Savivaldybės bendruomenės sveikatos taryba.
25. Lėšos iš Savivaldybės aplinkos apsaugos specialiosios programos lėšų (neįskaitant medžioklės plotų naudotojų 70 procentų mokamo mokesčio už medžiojamųjų gyvūnų išteklių naudojimą), skiriamos įgyvendinti bendruomeninę sveikatinimo programą „Visuomenės sveikatos rėmimo specialioji programa“ – 20 procentų (įskaitant PVM).
26. Finansuojami projektai, kurių tikslai, uždaviniai ir veiklos susijusios su visuomenės sveikata, sveikatos išsaugojimu, stiprinimu, stebėjimu, sauga. Įprastinės / kasdienės įstaigų / organizacijų veiklos gali būti finansuojamos tik iš dalies.
27. Maksimalus finansavimo dydis vienam projektui:
27.1. kai projekto veikla apima visą Šiaulių rajono bendruomenę – 2 000,00 Eur (du tūkstančiai Eur);
ŠEŠTASIS SKIRSNIS
KŪNO KULTŪROS IR SPORTO RĖMIMAS
29. Paraiškas gali teikti įstaigos ir organizacijos, turinčios juridinio asmens statusą, registruotos ir sporto srityje veikiančios Savivaldybės teritorijoje bei pagal nuostatus (įstatus) turinčios teisę vykdyti fizinio aktyvumo ir aukšto sportinio meistriškumo veiklą: visuomeninės (nevyriausybinės) organizacijos, viešosios įstaigos ir organizacijos.
30. Finansuojami projektai, kurių tikslai, uždaviniai ir veiklos skirtos suteikti laisvalaikio užimtumo ir prasmingo ugdymo(si) galimybes, sportinio meistriškumo plėtojimą, įtraukti į veiklas skirtingo amžiaus ir fizinio pajėgumo žmones, organizuoti sporto renginius Savivaldybės gyventojams ir profesionalaus sporto varžybas projekto dalyviams bei parengti projekto dalyvius dalyvauti įvairaus rango sporto renginiuose.
31. Projektų veiklų prioritetines kryptis finansavimui ir maksimalias vieno projekto finansavimo ribas (įskaitant PVM) kasmet nustato Savivaldybės sporto taryba. Prioritetai nustatomi, atsižvelgiant į Savivaldybėje plėtojamų sporto šakų pasiekimus šalies, Europos ir pasaulio čempionatuose, sporto šakos reprezentacinių komandų dalyvavimą Lietuvos čempionatuose ir lygose, Lietuvos sporto organizacijų planuojamų renginių prioritetus, sporto šakos populiarumą ir užsiiminėjančių ja asmenų skaičių.
SEPTINTASIS SKIRSNIS
NEFORMALIOJO SUAUGUSIŲJŲ ŠVIETIMO IR TĘSTINIO MOKYMOSI RĖMIMAS
33. Paraiškas gali teikti neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi teikėjai, registruoti ir / ar veiklą vykdantys Savivaldybės teritorijoje: biudžetinės įstaigos, laisvieji mokytojai, viešosios įstaigos ir organizacijos, visuomeninės (nevyriausybinės) organizacijos.
34. Pareiškėjas turi atitikti šiuos reikalavimus:
34.1. turėti teisę vykdyti švietimo veiklą ir būti registruotas Švietimo ir mokslo institucijų registre;
34.2. atitikti Lietuvos Respublikos neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi įstatymo 2 straipsnio 4 dalyje apibrėžtą neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi teikėjo sąvoką;
35. Lėšos skiriamos projektams, kurie:
35.1. skirti neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi dalyvių kvalifikacijai ir (arba) kompetencijoms tobulinti;
35.2. apima ne mažiau kaip 48 kontaktinio darbo valandas (kontaktinio darbo valanda – 60 min.) ir ne daugiau kaip 240 kontaktinio darbo valandų;
35.3. projekto turinyje ir pasiekimo rezultatuose skirti vienai iš šių krypčių:
37. Maksimalus finansavimo dydis vienam projektui (įskaitant PVM), kai:
37.1. projekto veikla skirta visai Šiaulių rajono bendruomenei – 2 500,00 Eur (du tūkstančiai penki šimtai Eur);
AŠTUNTASIS SKIRSNIS
VAIKŲ VASAROS POILSIO STOVYKLŲ PROJEKTAI
39. Paraiškas gali teikti švietimo teikėjai, turintys teisę vykdyti neformaliojo vaikų švietimo veiklas nepriklausomai nuo jų teisinio statuso ir savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos: biudžetinės įstaigos, laisvieji mokytojai, viešosios įstaigos ir organizacijos, nevyriausybinės organizacijos.
40. Finansuojami projektai, kurių tikslai, uždaviniai ir veiklos susijusios su sąlygų sudarymu vaikų turiningai edukacinei veiklai, kompetencijų tobulinimui vaikų vasaros poilsio stovyklose ir atitinka Aprašo 41 punkto reikalavimus.
41. Reikalavimai projektui:
41.1. projekto dalyviais gali būti Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų arba kitų savivaldybių bendrojo ugdymo mokyklų mokiniai, kurių deklaruota gyvenamoji vieta Savivaldybės teritorijoje, užsienyje gyvenančių lietuvių, lietuvių kilmės užsieniečių ar iš užsienio grįžusių Lietuvos Respublikos piliečių vaikai;
41.2. projekto trukmė ne trumpesnė kaip 5 dienos. Pareiškėjo projekte dalyviai gali dalyvauti tik vienoje pamainoje;
41.3. turėti žmogiškųjų išteklių personalą, kuris turi pedagoginį išsilavinimą arba yra išklausęs pedagoginių psichologinių žinių kursą, nustatytą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2017 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. V-534 „Dėl Pedagoginių ir psichologinių žinių kurso vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, pasitikrinęs sveikatą, įgijęs žinių higienos ir pirmosios pagalbos teikimo klausimais;
41.4. projektas vykdomas specialiai vaikų vasaros poilsiui pritaikytose stovyklose, bendrojo ugdymo mokyklose, neformaliojo vaikų švietimo, kitose institucijose, kurių patalpos ir aplinka pritaikyta tokiai veiklai, stovyklavietėse, kurios yra įrengtos poilsiui su nakvyne skirtoje teritorijoje (sudarytos sąlygos palapinėms, laikiniems ar mobiliems nameliams statyti, higienos poreikiams tenkinti, laužui kurti, atliekoms sudėti).
42. Prioritetai teikiami projektui, kuriame numatyta:
43. Maksimalus finansavimo dydis vienam projektui (įskaitant PVM) – 2 000,00 Eur (du tūkstančiai Eur).
III SKYRIUS
TINKAMOS IR NETINKAMOS IŠLAIDOS PROJEKTŲ FINANSAVIMUI
45. Tinkamos finansuoti išlaidos paraiškoje turi būti konkrečiai ir aiškiai išvardintos, o ne pateiktos bendra suma. Projektinėms veikloms finansuoti tinkamomis pripažįstamos šios išlaidos:
45.1. priemonėms, prekėms ir reikmenims įsigyti, išskyrus ilgalaikį turtą, kurio vertė 500 Eur ir didesnė, kaip tai reglamentuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarimas Nr. 564 „Dėl Minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams sąrašo patvirtinimo“;
45.4. projekto dalyviams maitinti (neviršijant teisės aktais nustatyto rekomenduojamo fiksuoto maitinimo paslaugos įkainio, atitinkančio vidutinius šalies rinkos įkainius), apgyvendinti mokomųjų stovyklų, išvykų, varžybų ir kitų renginių metu;
46. Projektinėms veikloms finansuoti tinkamomis pripažįstamos šios administravimo išlaidos (iki 5 proc. nuo bendros projekto vertės):
47. Netinkamos išlaidos:
47.2. darbo užmokestis projekto vadovui, vykdytojui (-ams) ir kitiems projekto įgyvendinime dalyvaujantiems asmenims;
48. Finansinė parama neteikiama, jeigu pareiškėjas:
48.3. iki konkurso yra gavęs finansinę paramą projektams įgyvendinti, tačiau už jos naudojimą neatsiskaitė Savivaldybės administracijai finansavimo sutartyje nustatyta tvarka, gautas lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, kitaip pažeidė sutartinius įsipareigojimus;
49. Projektas nėra finansuojamas, jei:
49.3. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškia nepagarbą Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams jausmams ar simboliams;
49.4. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškia smurto, prievartos, neapykantos ir psichotropinių medžiagų populiarinimą;
49.5. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus;
50. Projekte gali būti numatytos bendros išlaidos, tiesiogiai susijusios su projekto įgyvendinimu, tačiau tinkamomis finansuoti iš Savivaldybės biudžeto pripažįstamos tos, kurias patvirtinantys dokumentai įtraukti į Savivaldybės biudžeto lėšų panaudojimą pagrindžiančių dokumentų registrą (5 priedas), kuris pateikiamas kartu su Projekto įgyvendinimo ataskaita. Tinkamomis kompensuoti išlaidomis ir ne daugiau nei skirtos lėšos projektui pripažįstamos iki paraiškos pateikimo su projekto vykdymu tiesiogiai susijusios išlaidos.
IV SKYRIUS
KVIETIMO KONKURSUI SKELBIMAS IR PARAIŠKŲ TEIKIMO TVARKA
51. Kvietimas teikti paraiškas konkursui skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje (www.siauliuraj.lt).
52. Paraiškos priimamos 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų nuo kvietimo paskelbimo datos. Konkretus paraiškų priėmimo terminas yra nurodomas kvietime.
53. Kvietime nurodoma:
53.4. Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojo ar darbuotojo, atsakingo už priemonės įgyvendinimą (toliau – Savivaldybės administracijos darbuotojas), vardas, pavardė, telefono numeris, elektroninio pašto adresas. Pareiškėjai, rengdami projektus, iki paskutinės projektų pateikimo dienos turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas su konkursu susijusiais klausimais, kurią pagal kompetenciją teikia kvietime nurodytas Savivaldybės administracijos darbuotojas;
53.6. projektams pagal priemonę finansuoti iš viso einamiesiems metams skirta suma, nurodant vienam projektui galimą skirti maksimalią sumą;
54. Pareiškėjas konkurso skelbime nurodyta tvarka pateikia:
54.1. paraišką (1 priedas), užpildytą ir pasirašytą pareiškėjo vadovo bei patvirtintą pareiškėjo antspaudu (jei tokį turi);
54.3. pareiškėjo įstatų (nuostatų) kopiją (jei paraiška teikiama pirmą kartą arba pareiškėjo įstatai (nuostatai) buvo pakeisti) ar Registrų centro pažymą apie vykdomą veiklą. Jeigu paraiška pagal Aprašą Savivaldybės administracijai teikiama ne pirmą kartą, paraiškoje nurodoma, kada įstatų (nuostatų) kopija buvo pateikta;
54.4. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas – dokumentą, patvirtinantį asmens teisę veikti pareiškėjo vardu;
54.5. projektą numačius įgyvendinti su partneriu (-iais), bendradarbiavimo sutartį (-is) ar partnerio rašytinį sutikimą dalyvauti projekte;
54.6. Asmens susirinkimo / sueigos, kurioje dalyvavo ne mažiau kaip 2/3 Asmens narių, protokolo išrašą dėl pritarimo paraiškoje nurodytai projektinei veiklai vykdyti;
54.7. projekto žmogiškųjų išteklių atitikimą nustatytiems reikalavimams įrodančių dokumentų kopijas;
55. Paraiška turi būti užpildyta kompiuteriu, lietuvių kalba. Visi paraiškos ir pridedamų dokumentų lapai turi būti iš eilės sunumeruoti. Paraiška ir pridedami dokumentai turi būti pateikti vienu iš šių būdų:
56. Savivaldybės administracijos darbuotojas paraišką ir kartu su ja pateiktus dokumentus Dokumentų valdymo sistemoje „@vilys“ privalo užregistruoti paraiškos gavimo dieną.
V SKYRIUS
PARAIŠKŲ ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES VERTINIMAS
58. Savivaldybės administracijos darbuotojas per 5 (penkias) darbo dienas po paraiškos užregistravimo Dokumentų valdymo sistemoje „@vilys“ atlieka paraiškos administracinės atitikties vertinimą, užpildydamas paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelę (2 priedas), į klausimus atsakant „Taip / Ne“;
59. Jeigu paraiška neatitinka bent vieno administracinės atitikties vertinimo kriterijaus, nurodyto Aprašo 2 priede, Savivaldybės administracijos darbuotojas informuoja už projektą atsakingą asmenį paraiškoje nurodytu el. paštu, nurodydamas per 5 (penkias) darbo dienas pateikti jam trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus.
60. Pareiškėjui per Savivaldybės administracijos darbuotojo nustatytą laiką nepateikus papildomos informacijos ir (arba) dokumentų / pateikus papildomą informaciją ir (arba) dokumentus, dėl kurių atitinkamo kriterijaus vertinimas nepasikeičia, paraiška nėra teikiama Komisijai pagal priemonę vertinti, apie sprendimą pareiškėjas informuojamas raštu. Rašte būtina nurodyti trūkumus, dėl kurių paraiška nevertinama, ir apskundimo tvarką.
VI SKYRIUS
PROJEKTŲ VERTINIMO ORGANIZAVIMAS
62. Paraiškos Savivaldybės administracijoje turi būti įvertintos ne vėliau kaip per 10 (dešimt) darbo dienų nuo paraiškų Komisijai perdavimo dienos.
63. Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu skiria lėšas pareiškėjams ir su kiekvienu pasirašo finansavimo sutartį. Finansavimo sutarties neatsiejama dalis yra projekto išlaidų sąmata (forma, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro).
64. Pareiškėjas, gavęs iš Savivaldybės administracijos darbuotojo informaciją apie Komisijos sprendimą projektą finansuoti iš dalies, per 5 darbo dienas pateikia Savivaldybės administracijos darbuotojui sutikimą / nesutikimą vykdyti projektą, kartu su juo pateikdamas patikslintą paraišką pagal siūlomas skirti lėšas bei nurodydamas pastabas / rekomendacijas.
65. Informacija apie projektų vykdytojams skirtas / pareiškėjams neskirtas lėšas skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje (www.siauliuraj.lt).
VII SKYRIUS
PROJEKTO VYKDYTOJO KONTROLĖ
67. Komisija ar jos paskirti Komisijos nariai (ne mažiau kaip du) turi teisę atlikti fizinį projekto patikrinimą vietoje. Patikrinimą vykdantys Komisijos nariai projekto vykdytojo gali prašyti pateikti papildomą informaciją, susijusią su prašoma suteikti ir (ar) suteikta finansine parama projektui, apžiūrėti įsigytas prekes, atliktus darbus, susipažinti su išlaidas pagrindžiančių dokumentų originalais.
68. Komisijos nariai, įvykdę patikrinimą, turi parengti ir Komisijai pateikti atlikto patikrinimo aktą (dokumento formą ir turinį tvirtina Komisija, priimdama sprendimą dėl patikrinimo atlikimo). Po patikros vietoje atlikimo Komisija turi teisę siūlyti Savivaldybės administracijos direktoriui priimti sprendimą dėl visiško ir (ar) dalinio projekto vykdytojui skirtos finansinės paramos grąžinimo.
69. Nustačius, kad projektui skirtos lėšos panaudotos ne pagal paskirtį (įsigytos ne projekte numatytos prekės, atlikti darbai, nenumatyti projekte / projekte numatyti darbai nėra atlikti), projekto vykdytojas privaloma lėšas grąžinti į Savivaldybės biudžetą.
VIII SKYRIUS
PROJEKTO VYKDYTOJO ATSAKOMYBĖ
71. Už projekto įgyvendinimą, lėšų pagal finansavimo sutartį tikslingą panaudojimą, darbų apimčių ir kokybinių parametrų įvykdymą, veiklos ir finansinių ataskaitų pateikimą atsako projekto vykdytojas.
72. Projekto vykdytojas prekes, paslaugas ir darbus privalo pirkti, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.
73. Projekto vykdytojas informaciją (žodinę ir vaizdinę) apie užbaigto projekto rezultatus ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas po projekto užbaigimo paskelbia finansavimo sutartyje nustatyta tvarka, informuodamas Savivaldybės administracijos darbuotoją dėl šios informacijos paskelbimo organizavimo Savivaldybės interneto svetainėje (www.siauliuraj.lt).
74. Įgyvendinus projektą:
74.1. iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 dienos (IV ketvirtį iki einamųjų metų gruodžio 5 d.) Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyriui teikiama ataskaita forma Nr. 2, patvirtina Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465, ir Savivaldybės biudžeto lėšų panaudojimą pagrindžiančių dokumentų registras (5 priedas). Projekto dokumentų originalus teisės aktų nustatyta tvarka saugo projekto vykdytojas;
74.2. per 10 (dešimt) kalendorinių dienų nuo projekto užbaigimo Savivaldybės administracijos darbuotojui teikiama Projekto įgyvendinimo ataskaita (4 priedas), patvirtinta projekto vykdytojo vadovo parašu. Projekto įgyvendinimo ataskaita gali būti papildoma Projekto vertinimo komisijos nutarimu. Projekto įgyvendinimo ataskaita registruojama dokumentų valdymo sistemoje „@vilys“. Savivaldybės administracijos darbuotojų apibendrinta informacija apie projektų vykdytojams einamaisiais kalendoriniais metais skirtas programų lėšas kalendorinių metų pabaigoje viešai skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje (www.siauliuraj.lt.)
75. Projekto vykdytojas, Savivaldybės administracijos darbuotojui laiku nepateikęs Aprašo 74 punkte nurodytų ataskaitų ar neįvykdęs kitų įsipareigojimų pagal finansavimo sutartį, praranda teisę vienerius metus teikti Savivaldybės administracijai paraiškas dėl projektinių veiklų iš Savivaldybės biudžeto finansavimo.
IX SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
76. Lėšų skyrimo teisėtumą tikrina Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba, Savivaldybės centralizuota vidaus audito tarnyba.
77. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu.
79. Savivaldybės administracijos sprendimai dėl finansavimo Asmenims skyrimo ir (ar) neskyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka.