PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO LĖŠŲ PASKIRSTYMO IR NAUDOJIMO PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS SUSISIEKIMO INFRASTRUKTŪROS OBJEKTAMS FINANSUOTI TVARKOS APRAŠO
PATVIRTINIMO
2022 m. kovo 24 d. Nr. T3-91
Prienai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 32 punktu, Lietuvos Respublikos kelių įstatymu, Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų naudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimu Nr. 447 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“, Prienų rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Patvirtinti Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų paskirstymo ir naudojimo Prienų rajono savivaldybės susisiekimo infrastruktūros objektams finansuoti tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Prienų rajono savivaldybės tarybos 2019 m. birželio 27 d. sprendimą Nr. T3-189 „Dėl Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų, skirtų savivaldybės vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, rekonstruoti, taisyi (remontuoti), prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, naudojimo ir skirstymo tvarkos aprašo ptvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
Šis sprendimas per vieną mėnesį nuo jo paskelbimo ar įteikimo dienos gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui (Laisvės al. 36, Kaunas) arba Regionų apygardos administraciniam teismui bet kuriuose teismo rūmuose (Šiaulių rūmai, Dvaro g. 80, Šiauliai; Panevėžio rūmai, Respublikos g. 62, Panevėžys; Klaipėdos rūmai, Galinio Pylimo g. 9, Klaipėda; Kauno rūmai, A. Mickevičiaus g. 8A, Kaunas).
PATVIRTINTA
Prienų rajono savivaldybės tarybos
2022 m. kovo 24 d.
sprendimu Nr. T3-91
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO LĖŠŲ PASKIRSTYMO IR NAUDOJIMO PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS SUSISIEKIMO INFRASTRUKTŪROS OBJEKTAMS FINANSUOTI TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų paskirstymo ir naudojimo Prienų rajono savivaldybės susisiekimo infrastruktūros objektams finansuoti tvarkos aprašas (toliau –aprašas) nustato Kelių priežiūros ir plėtros programos (toliau – KPPP) lėšų, skirtų Prienų rajono savivaldybės vietinės reikšmės keliams (gatvėms) tiesti, taisyti (remontuoti), rekonstruoti, prižiūrėti, saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, darnaus judumo priemonėms diegti, šiems keliams inventorizuoti, skirstymo, naudojimo, atsiskaitymo už asignavimus ir planuojamų remontuoti objektų eiliškumo nustatymo tvarką.
2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymu, Lietuvos Respublikos kelių įstatymo 4 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymu, Lietuvos Respublikos statybos įstatymu, Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų naudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimu Nr. 447 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“, kitais teisės aktais.
3. Šiuo aprašu siekiama užtikrinti Prienų rajono savivaldybės vietinės reikšmės kelių (gatvių) gerą būklę, skaidrų ir tinkamą Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų, skirtų vietinės reikšmės keliams (gatvėms) tiesti, taisyti (remontuoti), rekonstruoti, prižiūrėti, saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, darnaus judumo priemonėms diegti, paskirstymą ir naudojimą.
4. Apraše vartojamos sąvokos:
4.1. Einamųjų metų KPPP lėšų objektų sąrašas – einamųjų metų KPPP lėšomis finansuojamų vietinės reikšmės kelių (gatvių) tiesimo, rekonstravimo, taisymo (remonto), priežiūros, saugaus eismo sąlygų užtikrinimo ir darnaus judumo priemonių objektų sąrašas.
4.2. Susisiekimo komunikacijos – visų rūšių transporto ir pėsčiųjų judėjimui skirti statiniai (keliai, gatvės (keliai, turintys pavadinimus), šaligatviai, pėsčiųjų ir dviračių takai, automobilių stovėjimo aikštelės, vietos ir kt.).
4.3. Prioritetinis objektų sąrašas kapitalui formuoti – susisiekimo komunikacijų objektų, kuriuose atliekami statybos, rekonstravimo, kapitalinio remonto darbai ir su šiais darbais susijusios inžinerinės paslaugos, sąrašas.
4.4. Prioritetinis objektų sąrašas paprastojo remonto darbams – susisiekimo komunikacijų objektų, kuriuose atliekami paprastojo remonto darbai ir kurių apimtis yra ne mažesnė nei 1000 m² ir su šiais darbais susijusios inžinerinės paslaugos, sąrašas.
4.5. Prioritetiniai objektų sąrašai – susisiekimo komunikacijų prioritetinis objektų sąrašas kapitalui formuoti ir prioritetinis objektų sąrašas paprastojo remonto darbams (didesniam nei 1000 m² plotui);
4.6. Kitos šiame apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatyme, Lietuvos Respublikos kelių įstatyme, Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme, Lietuvos Respublikos statybos įstatyme, Lietuvos Respublikos žemės įstatyme ir kituose teisės aktuose.
II SKYRIUS
KPPP FINANSAVIMO LĖŠŲ NAUDOJIMO SRITYS
5. KPPP lėšos, skirtos vietinės reikšmės kelių (gatvių) tinklui plėsti ir užtikrinti, kad šis tinklas veiktų, naudojamos taip, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo 9 straipsnio 2 dalyje ir finansavimo sutartyje:
5.2. kelių, kelio statinių ir jų užimamos žemės teisinei registracijai būtinoms procedūroms atlikti, daiktinėms teisėms į žemę, šių teisių suvaržymams, juridiniams faktams registruoti;
5.3. tiltams, viadukams, estakadoms, tuneliams, pralaidoms projektuoti, statyti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;
5.4. apsaugos nuo triukšmo statiniams prie kelių statyti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;
5.5. kelio juostoje esantiems paviršinio vandens nuleidimo įrenginiams ir lietaus kanalizacijai įrengti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;
5.7. kelio juostoje esančioms automobilių stovėjimo aikštelėms, viešojo transporto stotelėms ir paviljonams įrengti, statyti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;
5.8. institucijų ar įstaigų, atsakingų už vietinės reikšmės viešuosius kelius, paskoloms, naudojamoms vietinės reikšmės viešiesiems keliams projektuoti, tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), grąžinti ir palūkanoms mokėti;
5.9. tiesiant, rekonstruojant, taisant (remontuojant), prižiūrint kelius patirtoms išlaidoms už skirtą žemę, nukeliamus ar (ir) griaunamus pastatus ir kitus statinius, naikinamus želdinius ir kitas naudmenas apmokėti, aplinkos apsaugos reikmėms, žemės rekultivavimo darbams vykdyti tiesiant ir taisant (remontuojant) kelius;
5.10. KPPP lėšų naudojimo pagal paskirtį kontrolei, darbų kokybės kontrolės priežiūrai vietinės reikšmės kelių objektuose;
5.11. viešojo sektoriaus ir privačios partnerystės būdu įgyvendinamiems vietinės reikšmės viešiesiems keliams projektuoti, tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), paskoloms grąžinti ir palūkanoms mokėti, projektų išlaidoms finansuoti;
5.12. želdinių gyvenamųjų vietovių gatvių raudonosiose linijose įrengimui saugaus eismo tikslais ir priežiūrai finansuoti;
5.13. darnaus judumo priemonėms (esamiems šaligatviams, pėsčiųjų takams, pėsčiųjų viadukams ir tiltams, pėsčiųjų estakadoms, pėsčiųjų perėjoms (įskaitant požemines) pritaikyti specialiųjų poreikių turintiems žmonėms; viešojo transporto infrastruktūrai; viešojo transporto eismui organizuoti; dviračių statymo infrastruktūrai; stovėjimo aikštelėms, skirtoms motorinėms transporto priemonėms arba dviračiams palikti, siekiant tęsti kelionę viešuoju transportu, įrengti, jeigu už naudojimąsi jomis neimamas atlygis; elektrinių transporto priemonių (išskyrus elektromobilius) viešosioms įkrovimo prieigoms; šaligatviams, pėsčiųjų ir (ar) dviračių takams įrengti, projektuoti, tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti; pėsčiųjų, dviračių takų įrenginiams (tvorelėms ir pan.)) įgyvendinti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;
5.14. inžinerinėms saugaus eismo priemonėms (važiuojamajai kelio daliai siaurinti; įvažiavimų į teritorijas zonoms pertvarkyti; važiuojamajai kelio daliai iškreivinti; iškiliosioms greičio mažinimo priemonėms (greičio mažinimo kalneliams) įrengti; kelio įrenginiams (saugos salelėms, sankryžoms, pėsčiųjų perėjoms); greičio mažinimo priemonėms ties gyvenamosios teritorijos pradžia, siekiant sumažinti galimą per didelį transporto priemonių greitį ir parodyti, kad keičiasi važiavimo režimas (miesto vartai), įrengti; kelio ženklams įrengti; kelio dangai ženklinti; šviesoforams įrengti; tvoroms, kelio apsauginių atitvarų sistemoms, signaliniams stulpeliams įrengti; kelio veidrodžiams įrengti; elektroniniams įrenginiams (greičio kontrolės priemonėms, informacinėms momentinio važiavimo greičio švieslentėms, kintamosios informacijos ženklams (stendams) įrengti ir prižiūrėti; apšvietimui keliuose) ir kitoms priemonėms įgyvendinti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;
5.15. įgyvendinant vietinės reikšmės kelių projektus būtiniems vietinės reikšmės ir valstybinės reikšmės kelių statinių sujungimo darbams, kuriuos vykdant nekeičiami valstybinės reikšmės kelio (statinio) elementų (sankryžų, nuovažų) geometriniai parametrai, finansuoti;
5.16. valstybinėje ir savivaldybių žemėje daugiabučių namų kiemų vidaus kelių (gatvių) ir daugiabučių namų gyventojų automobilių stovėjimo aikštelėms įrengti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti, neatsižvelgiant į tai, ar atlikta šių inžinerinių statinių teisinė registracija;
III SKYRIUS
PRIORITETINIO OBJEKTŲ SĄRAŠO SUDARYMAS
6. Prašymus dėl vietinės reikšmės kelių (gatvių) tvarkymo darbų seniūnijų seniūnams fiziniai ir juridiniai asmenys gali pateikti iki einamųjų metų lapkričio 1 d. Prienų rajono savivaldybės administracija (toliau – Savivaldybės administracija), gavusi fizinio ar juridinio asmens prašymą dėl vietinės reikšmės kelių (gatvių) tvarkymo darbų, jį perduoda vietos seniūnijai svarstymui.
7. Iki einamųjų metų lapkričio 25 d. seniūnijų seniūnai išplėstinėse seniūnaičių sueigose, kuriose kviečiami dalyvauti vietos bendruomenių atstovai, vietos gyventojai, juridinių asmenų atstovai, išanalizuoja gautus prašymus ir vadovaudamiesi šio aprašo 11 punkte nustatytais vertinimo kriterijais parengia seniūnijos susisiekimo komunikacijų objektų, kuriuose prašoma atlikti naujos statybos, rekonstravimo, kapitalinio remonto darbus ir paprastojo remonto darbus, atliekamus ne mažesniame kaip 1000 m² plote (šis plotas yra reglamentuotas Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų naudojimo tvarkos aprašo 9 punktu), sąrašą. Kiekviena seniūnija nurodo ne daugiau kaip po tris objektus (trys objektai kapitalui formuoti ir trys objektai paprastajam remontui) ir pateikia išsamų jų vertinimą pagal aprašo 11 punkte nurodytus kriterijus.
8. Savivaldybės susisiekimo komunikacijų kapitalui formuoti ir paprastojo remonto darbų prioritetiniams objektų sąrašams sudaryti Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaroma nuolatinė komisija (iš ne mažiau kaip 5 asmenų).
9. Komisija pagal pateiktus seniūnijų objektų sąrašus sudaro susisiekimo komunikacijų prioritetinį objektų sąrašą kapitalui formuoti ir prioritetinį objektų sąrašą paprastojo remonto darbams.
10. Prioritetiniai objektų sąrašai sudaromi ne trumpesniam kaip trejų metų laikotarpiui. Prioritetiniame objektų sąraše kapitalui formuoti turi būti ne daugiau kaip 36 objektai, o prioritetiniame objektų sąraše paprastojo remonto darbams – ne daugiau kaip 24 objektai. Prioritetinius objektų sąrašus tvirtina Prienų rajono savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba).
11. Komisija, sudarydama prioritetinius objektų sąrašus, nustato kiekvienam objektui balų skaičių, objektus įvertindama pagal šiuos kriterijus (kapitalui formuoti ir paprastajam remontui):
Eil. Nr. |
Kelių (gatvių), šaligatvių, pėsčiųjų ir dviračių takų, automobilių stovėjimo aikštelių atrankos vertinimo kriterijai |
Kriterijų reikšmės balais |
Pastabos |
1 |
Objekto teritorijoje (100 m) savo gyvenamąją vietą deklaravusių gyventojų skaičius
|
0–20 |
- nėra gyventojų – 0 balų; - iki 5 gyventojų – 5 balai; - nuo 6 iki 10 gyventojų – 10 balų; - nuo 11 iki 20 gyventojų – 15 balų; - daugiau kaip 20 gyventojų – 20 balų.
|
2 |
Susisiekimo infrastruktūros būklė |
0-20 |
Techninės būklės vertinimas: - gera – 0 balų; - patenkinama – 5 balai; - nepatenkinama – 15 balų; - bloga (avarinė) – 20 balų. (Nustatoma atsižvelgiant į Vietinės reikšmės kelių (gatvių) defektų (pažaidų) nustatymo ir statybos darbų rūšies parinkimo rekomendacijas (LAKD 2016-05-04 įsakymas Nr. V-258) |
3 |
Objektu vyksta maršrutinis keleivių vežimas ir / arba moksleivių pavėžėjimas |
5 |
5 balai skiriami, jeigu objektas naudojamas maršrutiniam keleivių vežimo arba moksleivių pavėžėjimo eismui |
4 |
Objektu vyksta tranzitas į kitas gyvenvietes ar objektas jungia kitus kelius (gatves) |
5 |
5 balai skiriami, jeigu objektu vykstama į kitas gyvenvietes arba objektas jungia valstybinės arba vietinės reikšmės kelius |
5 |
Objektas veda prie viešąsias paslaugas teikiančių įstaigų ar verslo įmonių |
5 |
5 balai skiriami, jeigu objektas veda prie viešąsias paslaugas teikiančių įstaigų ar verslo įmonių |
6 |
Objektas veda prie turistinių ar kitų intensyviai lankomų vietų |
5 |
5 balai skiriami, jeigu objektas veda prie turistinių ar kitų intensyviai lankomų vietų |
7 |
Dalį darbų Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka savanorišku indėliu apmoka fiziniai ar juridiniai asmenys |
10 |
10 balų skiriama, jeigu fizinis ar juridinis asmuo prisideda savanorišku indėliu pagal Savivaldybės tarybos nustatytą tvarką. (Nustatoma vadovautis 2020-10-22 Prienų rajono savivaldybės tarybos sprendimu Nr. T3-242 patvirtintu Fizinių ir (ar) juridinių asmenų (toliau – pareiškėjas), pageidaujančių skirti lėšų Prienų rajono savivaldybės vietinės reikšmės keliams ir kelių statiniams projektuoti, remontuoti, taisyti, rekonstruoti, įrengti, pasiūlymų teikimo, vertinimo ir finansavimo tvarkos aprašu) |
12. Jeigu surenkamas vienodas balų skaičius, pirmenybė teikiama tam objektui, kurio atrankos vertinimo kriterijus Nr. 1 įvertintas didesniu balu. Jeigu objektų atrankos vertinimo kriterijaus Nr. 1 įvertinimas vienodas, pirmenybė teikiama objektui, kurio atrankos vertinimo kriterijus Nr. 2 įvertintas didesniu balu. Jei objektų vertinimo kriterijai Nr. 1 ir Nr. 2 įvertinti vienodais balais ir pagal šiuos kriterijus surenkamas vienodas balų skaičius, objektų pirmumas nustatomas komisijos daugumos sprendimu (atsižvelgiant į tolygią susisiekimo infrastruktūros plėtrą seniūnijose, objekte įrengtus būtinuosius požeminius inžinerinius tinklus, daromą teigiamą įtaką saugiam eismui ir kt.).
13. Sudarant susisiekimo komunikacijų prioritetinius objektų sąrašus, objektai, kuriems iki aprašo įsigaliojimo datos yra pradėtos arba įvykusios viešųjų pirkimų procedūros, į prioritetinius sąrašus įtraukiami be atskiro vertinimo pirmumo tvarka.
14. Sudaryti prioritetiniai objektų sąrašai (balų mažėjimo tvarka) teikiami tvirtinti Savivaldybės tarybai artimiausiame posėdyje (arba kartu tvirtinat einamųjų metų KPPP lėšų objektų sąrašą). Kiekvienais metais prioritetinių objektų sąrašai atnaujinami, tikslinami ir papildomi, kaip nustatyta aprašo 6–8 punktuose.
15. Sudarant kito laikotarpio prioritetinius objektų sąrašus, pirmumo tvarka įtraukiami tie objektai, kurie jau buvo finansuojami praėjusiu prioritetinių objektų sąrašų įgyvendinimo laikotarpiu, tačiau darbai nebuvo užbaigti arba dėl nepakankamo finansavimo nebuvo pradėti įgyvendinti, taip pat tie objektai, kuriems jau yra pradėtos rangos darbų viešųjų pirkimo procedūros.
IV SKYRIUS
KPPP KITOMIS LĖŠOMIS (IŠSKYRUS SKAIČIUOJAMĄSIAS) FINANSUOJAMŲ OBJEKTŲ ATRANKA
17. Siekdama gauti kitų KPPP lėšų (išskyrus skaičiuojamąsias) susisiekimo objektams finansuoti, Savivaldybės administracija teikia prašymus atsakingoms institucijoms Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų naudojimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimu Nr. 447 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“, nustatyta tvarka ir terminais.
V SKYRIUS
KPPP SKAIČIUOJAMŲJŲ (EINAMŲJŲ METŲ) LĖŠŲ PASKIRSTYMO TVARKA
18. Vadovaudamasi patvirtintais susisiekimo komunikacijų prioritetiniais objektų sąrašais Komisija parengia einamųjų metų KPPP lėšomis finansuojamų vietinės reikšmės kelių (gatvių) tiesimo, rekonstravimo, taisymo (remonto), priežiūros, saugaus eismo sąlygų užtikrinimo ir darnaus judumo priemonių objektų sąrašą ir pateikia jį tvirtinti Savivaldybės tarybai.
19. KPPP lėšos naudojamos šia tvarka:
19.1. ne mažiau kaip 50 procentų KPPP lėšų turi būti naudojama turtui įsigyti – vietinės reikšmės keliams tiesti, rekonstruoti ir kapitališkai remontuoti, kurios paskirstomos objektams, vadovaujantis parengtu (patvirtintu) Prioritetiniu objektų sąrašu kapitalui formuoti;
19.2. likusi lėšų suma skirstoma einamiesiems tikslams (susisiekimo komunikacijų priežiūros, paprastojo remonto darbams, kelių (gatvių teisinei registracijai, ženklinimui ir kt.), kurios Savivaldybės administracijos seniūnijoms skirstomos šia tvarka:
20. Einamiesiems tikslams skirtos lėšos skirstomos seniūnijoms:
21. Einamųjų tikslų lėšos, numatytos paprastojo remonto darbams, kurie bus atliekami ne mažesniame kaip 1000 m² plote, paskirstomos vadovaujantis Savivaldybės tarybos patvirtintu Prioritetiniu objektų sąrašu paprastajam remontui, o lėšos darbams, kurie bus atliekami mažesniame nei 1000 m² plote, paskirstomos vadovaujantis Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtina paprastojo remonto eile (vertinama pagal objekto būklę).
22. Savivaldybė privalo užtikrinti, kad nuo bendros KPPP lėšų sumos ne mažiau kaip 10 proc. lėšų būtų panaudojama saugaus eismo priemonėms ir darnaus judumo priemonėms vietinės reikšmės keliuose finansuoti.
23. Avariniams ir nenumatytiems darbams (atvejams) vykdyti (pašalinti) gali būti formuojamas rezervas iki 15 proc. nuo aprašo 19.2. papunktyje nurodytų lėšų.
25. Nesant rezervo lėšų, avariniams ir nenumatytiems darbams (atvejams) likviduoti lėšos gali būti perskirstomos kitų objektų sąskaita. Rezervo lėšų paskirstymas ir (arba) perskirstymas įforminamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
26. Einamųjų metų KPPP lėšas, likusias po darbų viešojo pirkimo ar nepanaudotas, komisijai pritarus, Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu paskirsto objektų sąraše esantiems objektams, kurių remonto ar priežiūros darbams trūksta finansavimo, neviršydamas nustatytos bendrosios finansavimo sumos.
27. Viešųjų pirkimų metu sutaupytos ar nepanaudotos einamųjų metų KPPP lėšos gali būti skiriamos kitiems prioritetiniuose objektų sąraše nurodytiems susisiekimo infrastruktūros objektams, atsižvelgiant į šiuose sąrašuose nurodytą eiliškumą bei į technines galimybes iki einamųjų metų pabaigos atlikti darbus ir panaudoti skirtas lėšas.
VI SKYRIUS
DARBŲ IR PASLAUGŲ VYKDYMAS, ATSAKOMYBĖ IR ATSISKAITYMO TVARKA
28. Rangovai darbams vykdyti ir paslaugų teikėjai paslaugoms atlikti parenkami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, Savivaldybės administracijos patvirtintu viešųjų pirkimų organizavimo tvarkos aprašu, kitais viešuosius pirkimus reglamentuojančiais teisės aktais.
29. Savivaldybės administracijos direktorius pasirašo sutartis su rangovais arba paslaugų teikėjais, atlieka šių darbų ir paslaugų užsakovo funkcijas.
30. Savivaldybės administracijos Statybos ir ekonominės plėtros skyrius yra atsakingas už KPPP finansavimo lėšų racionalų panaudojimą, vietinės reikšmės kelių ir gatvių ir jų statinių statybos (įrengimo), rekonstravimo, remonto projektų, sąmatų, techninių dokumentų rengimą, konkursų organizavimą tiekėjams parinkti, darbų ir medžiagų kokybės kontrolę, statinių techninę priežiūrą ir atliktų darbų priėmimą, teikia Lietuvos automobilių kelių direkcijai (toliau –LAKD) paraiškas lėšoms gauti ir ataskaitas apie lėšų naudojimą. Teisės aktų nustatyta tvarka atlieka statybos darbų užbaigimo procedūras: surašo statybos užbaigimo aktą ar deklaraciją apie statybos užbaigimą, statinį ir daiktines teises į jį įregistruoja Nekilnojamojo turto registre.
31. Už vietinės reikšmės kelių ir gatvių priežiūros, remonto darbų organizavimą rajono seniūnijose (kelių profilio atstatymo darbai, duobių taisymas žvyruojant, sniego valymas nuo kelių ir gatvių, asfaltbetonio išdaužų remontas ir pan.) yra atsakingi seniūnijų seniūnai ir Savivaldybės administracijos Statybos ir ekonominės plėtros skyrius. Seniūnai derina atliktų darbų ar suteiktų paslaugų aktus, juos pasirašydami.
32. Savivaldybės administracijos Buhalterijos skyrius, vadovaudamasis finansavimo sutartyse numatytomis sąlygomis ir terminais, atsiskaito su rangovais (tiekėjais), tvarko KPPP apskaitą pagal Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymą ir kitus teisės aktus, teikia Lietuvos automobilių kelių direkcijai KPPP lėšų sąmatas, sąmatų įvykdymo, lėšų panaudojimo, atliktų darbų ketvirtines ir metines ataskaitas.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
33. Savivaldybės administracijos direktorius Prienų rajono savivaldybės vardu pasirašo finansavimo sutartis ir papildomus susitarimus prie finansavimo sutarčių su LAKD dėl Savivaldybei skirtų KPPP finansavimo lėšų panaudojimo, pasirašo ir tvirtina einamųjų metų KPPP lėšų objektų sąrašus prie finansavimo sutarčių bei jų pakeitimus ir teikia juos derinti LAKD.