LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2022 M. RUGPJŪČIO 17 D. ĮSAKYMO NR. V-1250 „DĖL 2022–2030 M. PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS MOKSLO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 12-001-01-02-01 „STIPRINTI INOVACIJŲ EKOSISTEMAS MOKSLO CENTRUOSE“ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2023 m. gruodžio 15 d. Nr. V-1571
Vilnius
P a k e i č i u 2022–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-001-01-02-01 „Stiprinti inovacijų ekosistemas mokslo centruose“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. rugpjūčio 17 d. įsakymu Nr. V-1250 „Dėl 2022–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-001-01-02-01 „Stiprinti inovacijų ekosistemas mokslo centruose“ aprašo patvirtinimo“:
1. Pakeičiu 6 priedą:
1.1. Pakeičiu 1.1.2.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
„1.1.2.4. 2021 m. balandžio 28 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/695, kuriuo sukuriama bendroji mokslinių tyrimų ir inovacijų programa „Europos horizontas“, nustatomos su ja susijusios dalyvavimo ir sklaidos taisyklės ir panaikinami reglamentai (ES) Nr. 1290/2013 ir (ES) Nr. 1291/2013 (toliau – Reglamentas Nr. 695);“.
1.2. Pakeičiu 2.1.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.3. Papildau 2.1.3 papunkčiu:
1.5. Pakeičiu 2.14.5 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.6. Pakeičiu 2.14.6 papunktį ir jį išdėstau taip:
„2.14.6. paskutinių trejų finansinių metų patvirtintų metinių finansinių ataskaitų rinkiniai (netaikoma Lietuvos Respublikos juridiniams asmenims, kurie yra pateikę metinių finansinių ataskaitų rinkinius Juridinių asmenų registrui, kai pareiškėjas yra MVĮ arba įmonė, nurodyta Reglamento Nr. 695 48 straipsnio 7 dalies a punkte).“
1.7. Pakeičiu 5 punktą ir jį išdėstau taip:
„5. Reikalavimai valstybės pagalbai |
5.1. Pareiškėjas (MSI) pagal šį Aprašą nelaikomas valstybės pagalbos gavėju, jeigu jis projekte dalyvauja vykdydamas neekonominę veiklą, kaip tai apibrėžiama Komunikato 20 punkte. 5.2. PĮP vertinimo metu nustačius, kad MSI vykdoma projekto veikla neatitinka sąlygų, nurodytų Aprašo 5.1 papunktyje, projekto veiklų finansavimas yra valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje. Finansavimas projektams, skiriamas kaip valstybės pagalba, yra pagalba bendrai finansuojamiems mokslinių tyrimų ir technologijų plėtros projektams, kuri teikiama taikant BBIR I skyriaus nuostatas ir: 5.2.1. 25b straipsnį (kai vykdomos Aprašo 2.6.2.1 ir 2.6.3 papunkčiuose nurodytos veiklos); 5.2.2. 25 straipsnį (kai vykdoma Aprašo 2.6.2.2 papunktyje nurodyta veikla). 5.3. Kai projekto pareiškėjas yra įmonė ir vykdo veiklą, nurodytą: 5.3.1. Aprašo 2.6.1 papunktyje, finansavimas yra teikiamas kaip valstybės pagalba, taikant BBIR I skyriaus nuostatas ir: 5.3.1.1. 25a straipsnį, kai pareiškėjas yra startuolis arba MVĮ pagal Reglamento Nr. 695 48 straipsnio 7 dalies a punktą; 5.3.1.2. 25 straipsnį, kai pareiškėjas yra maža vidutinės kapitalizacijos įmonė pagal Reglamento Nr. 695 2 straipsnio 20 punktą ir 48 straipsnio 7 dalies a punktą. 5.3.2. Aprašo 2.6.2.1 papunktyje finansavimas yra teikiamas kaip valstybės pagalba, taikant BBIR I skyriaus nuostatas ir 25b straipsnį. 5.3.3. Aprašo 2.6.2.2 papunktyje finansavimas teikiamas kaip valstybės pagalba pagal BBIR I skyriaus nuostatas ir BBIR 25 straipsnį. 5.4. Vadovaujantis BBIR 25a straipsnio 5 dalimi ir atsižvelgiant į EIC priemonės „Akceleratorius“ taisykles, pagalbos intensyvumas neturi viršyti 70 procentų tinkamų finansuoti išlaidų. 5.5. Vadovaujantis BBIR 25b straipsnio 4 dalimi ir atsižvelgiant į EMTT ir MSC veiksmų taisykles, pagalbos intensyvumas gali siekti iki 100 procentų tinkamų finansuoti išlaidų. 5.6. Vadovaujantis BBIR 25 straipsnio 5 dalies a, b ir c punktais, pagalbos intensyvumas kiekvienam pagalbos gavėjui neturi viršyti: 5.6.1. 100 % tinkamų finansuoti išlaidų – fundamentiniams tyrimams; 5.6.2. 50 % tinkamų finansuoti išlaidų – pramoniniams tyrimams; 5.6.3. 25 % tinkamų finansuoti išlaidų – bandomajai taikomajai veiklai. 5.7. Aprašo 5.6.2 ir 5.6.3 papunkčiuose nurodytas pagalbos intensyvumas gali būti padidintas iki 80 procentų, kai tenkinamos BBIR 25 straipsnio 6 dalies a ir b punktuose nurodytos sąlygos. 5.8. Administruojančioji institucija, vertindama projektų atitiktį valstybės pagalbos taisyklėms, pildo Projekto atitikties valstybės pagalbos taisyklėms patikros lapą (Aprašo 2 priedas). 5.9. Nustačiusi, kad teikiamas finansavimas yra valstybės pagalba, Administruojančioji institucija pildo Projekto atitikties valstybės pagalbos taisyklėms patikros lapą (Aprašo 3 priedas). 5.10. Valstybės pagalba neteikiama: 5.10.1. sunkumus patiriančioms įmonėms, kaip apibrėžta BBIR 2 straipsnio 18 punkte; 5.10.2. ūkio subjektams, kuriems išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal ankstesnį Europos Komisijos sprendimą, kuriame pagalba skelbiama neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka. Nauja valstybės pagalba negali būti teikiama tol, kol nebus sugrąžinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka gauta valstybės pagalba; 5.10.3. jei ji neturi skatinamojo poveikio, nustatyto BBIR 6 straipsnyje (taikoma, kai valstybės pagalba teikiama pagal BBIR 25 straipsnį). 5.11. Valstybės pagalba, kurios tinkamas finansuoti išlaidas galima nustatyti ir kuriai pagal BBIR taikoma išimtis, gali būti sumuojama su: 5.11.1. bet kokia kita valstybės pagalba, jei tos veiklos yra susijusios su skirtingomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurias galima nustatyti; 5.11.2. bet kokia kita valstybės pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurios iš dalies arba visiškai sutampa, tik jeigu taip susumavus neviršijamas didžiausias pagalbos intensyvumas ar pagalbos suma pagal BBIR, taikoma tai valstybės pagalbai. 5.12. Valstybės pagalba, kuriai pagal BBIR taikoma išimtis, nesumuojama su jokia de minimis pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, jei susumavus būtų viršytas pagalbos intensyvumas, kaip nustatyta BBIR 8 straipsnio 5 dalyje. 5.13. Administruojančioji institucija PĮP vertinimo metu patikrina pareiškėjo teisę gauti valstybės pagalbą pagal BBIR, o Ministerijai priėmus sprendimą finansuoti projektą, per 20 (dvidešimt) darbo dienų registruoja suteiktos valstybės pagalbos sumą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“. 5.14. Tais atvejais, kai skiriama pagalbos suma viršija BBIR 9 straipsnio 1 dalies c punkte nustatytas ribas, Ministerija informaciją apie skirtą pagalbą turi pateikti į Europos Komisijos Valstybės pagalbos skaidrumo svetainę per šešis mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos. 5.15. Finansavimas projektams, skiriamas kaip valstybės pagalba, teikiamas per BBIR taikymo laikotarpį arba jo taikymo laikotarpio pratęsimą. 5.16. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus šeštajame skirsnyje nustatyta tvarka ir terminais. Jeigu projektui skiriama valstybės pagalba, projekto vykdytojas visus su projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus turi saugoti 10 (dešimt) metų nuo paskutinės pagalbos pagal Aprašą suteikimo dienos.“ |
2. Pakeičiu 9 priedą:
2.1. Papildau 1.1.2.11 papunkčiu:
„1.1.2.11. 2021 m. gegužės 10 d. Tarybos reglamentas (Euratomas) 2021/765, kuriuo sukuriama 2021–2025 m. laikotarpio Europos atominės energijos bendrijos mokslinių tyrimų ir mokymo programa, papildanti bendrąją mokslinių tyrimų ir inovacijų programą „Europos horizontas“, ir panaikinamas reglamentas (Euratomas) 2018/1563.“
2.2. Pakeičiu 2.1.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„2.1.1. pagal Aprašo 2.6.1 papunktyje nurodytą veiklą – mokslo ir studijų institucijos, įtrauktos į Atviros informavimo konsultavimo orientavimo sistemos registrą (toliau – MSI), ir labai mažos, mažos ir vidutinės įmonės (toliau – MVĮ). Kiekvienas pareiškėjas iš viso turi būti gavęs ne mažesnę kaip 1 000 000 Eur (vieno milijono eurų) Europos Komisijos dotaciją iš Europos Sąjungos bendrosios mokslinių tyrimų ir inovacijų programos „Horizontas 2020“ (toliau – programa „Horizontas 2020“) ir (arba) Europos Sąjungos bendrosios mokslinių tyrimų ir inovacijų programos „Europos horizontas“ (toliau – programa „Europos horizontas“), ir (arba) Europos atominės energijos bendrijos mokslinių tyrimų ir mokymo programų 2014–2025 m. laikotarpiu (toliau – EURATOM);“.
2.3. Pakeičiu 2.1.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
2.4. Pakeičiu 2.6 papunktį ir jį išdėstau taip:
„2.6. Pagal Aprašą remiamos šios veiklos:
2.6.1. su programos „Europos horizontas“ tematikomis susijusios krypties kelrodžio parengimas. Pagal Aprašą kelrodis suprantamas kaip pareiškėjo, planuojančio dalyvauti programos „Europos horizontas“ ir EURATOM kvietimuose, strateginis dokumentas, apibrėžiantis jo tikslus ir siektinus rezultatus, atskleidžiantis stiprybes ir silpnybes, galimybes ir grėsmes dalyvaujant programos „Europos horizontas“, EURATOM kvietimuose, apimantis pagrindinius žingsnius ar etapus, priemones ir būdus, reikalingus tikslui pasiekti;
2.6.2. startiniai galimybių projektai – veikla, skirta pasiruošti teikti paraišką pagal programos „Europos horizontas“, EURATOM kvietimus vykdant projektą: MTEP idėjai pasitikrinti, partneriams pritraukti, moksliniams, technologiniams duomenims surinkti ir pan.;
2.6.3. individualios konsultavimo / ekspertų paslaugos:
2.6.3.1. Europos Komisijai teikiamo projekto (ilgosios paraiškos) pagal programos „Europos horizontas“ ir EURATOM kvietimą konsorciumo koordinatoriams iš Lietuvos. Lietuvos pareiškėjas gali būti ir vienintelis tokios paramos gavėjas (angl. monobeneficiary), pateikęs ilgąją paraišką pagal Europos mokslo tarybos (angl. European Research Council, ERC), Europos mokslinių tyrimų erdvės vadovų (angl. European Research Area chairs, ERA chairs), Marie Skłodowska-Curie veiksmų (angl. Marie Skłodowska-Curie Actions, MSCA), EIC kvietimus. Europos Komisijai pateiktas projektas Europos Komisijos ekspertinio vertinimo metu (galutiniame etape) turi būti:
2.6.3.1.1. surinkęs ne mažiau kaip slenkstinį balą (t. y. bendrąjį slenkstinį balą, o kai jis nenustatytas – slenkstinį balą pagal kiekvieną vertinimo kriterijų);
2.6.3.2. Europos Komisijai teikiamo projekto pagal programos „Europos horizontas“ ir EURATOM kvietimą konsorciumo dalyviams. Europos Komisijai teikiamas projektas Europos Komisijos ekspertinio vertinimo metu (galutiniame etape) turi būti:
2.6.3.2.1. surinkęs ne mažiau kaip slenkstinį balą (t. y. bendrąjį slenkstinį balą, o kai jis nenustatytas – slenkstinį balą pagal kiekvieną vertinimo kriterijų);
2.6.4. pagal priemonę „EIC Accelerator“ įmonės inovacijų potencialo analizė, kuri gali apimti:
2.5. Pakeičiu 2.7.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
„2.7.3. Aprašo 2.6.3 papunktyje nurodytai veiklai:
2.7.3.1. iki 20 000 Eur (dvidešimties tūkstančių eurų), bet ne daugiau kaip 10 proc. paraiškos dotacijos dalies, Lietuvos pareiškėjo prašomos iš Europos Komisijos, jeigu pareiškėjas atitinka Aprašo 2.6.3.1 papunktyje nurodytas sąlygas;
2.6. Pakeičiu 2.8.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
2.7. Pakeičiu 2.15 papunktį ir jį išdėstau taip:
„2.15. Pareiškėjas, teikdamas PĮP, turi pateikti:
2.15.1 Aprašo 2.6.1 papunktyje nurodytai veiklai – informaciją, pagrindžiančią, kad pareiškėjas yra gavęs iš viso ne mažesnę kaip 1 000 000 Eur (vieno milijono eurų) Europos Komisijos dotaciją iš programos „Horizontas 2020“ ir (arba) programos „Europos horizontas“, ir (arba) EURATOM per 2014–2025 m. laikotarpį;
2.15.2. Aprašo 2.6.2 papunktyje nurodytai veiklai – informaciją, pagrindžiančią, kad pareiškėjo startinio galimybių projekto tematika atitinka programos „Europos horizontas“ strateginį planą ir (arba) programos „Europos horizontas“ arba EURATOM (2021–2025 m.) darbo programos kvietimą;
2.15.3. Aprašo 2.6.3 papunktyje nurodytai veiklai:
2.15.3.1. paraiškos įvertinimo suvestinės ataskaitos (angl. Evaluation Summary Report) ir (arba) Europos Komisijos kvietimo į interviu kopiją;
2.15.4. Aprašo 2.6.4 papunktyje nurodytai veiklai – informaciją apie galiojantį Europos Komisijos kvietimą (elektroninis laiškas ar kitas atitinkamas dokumentas) pareiškėjui rengti ir teikti EIC priemonės „EIC Accelerator“ kvietimo antro etapo ilgąją paraišką;
2.15.5. pareiškėjo (partnerio) užpildytą Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“ (pareiškėjas gali pateikti laisvos formos deklaraciją, jei jie priskirtini didelėms įmonėms);
2.15.6. dokumentus, pagrindžiančius projekto biudžeto pagrįstumą (komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkos esančias kainas ir kita);
2.15.7. finansavimo šaltinius (pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) įnašą ir netinkamų finansuoti išlaidų padengimą) pagrindžiančius dokumentus;
2.15.8. jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties kopiją, jeigu projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais). Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartyje turi būti aiškiai išdėstyti šalių įsipareigojimai ir teisės projekto atžvilgiu (nurodytas kiekvienos šalies finansinis ir dalykinis indėlis į projektą, kokias veiklas vykdys kiekviena šalis, teisės į bendrai sukurtą ar įgytą turtą, laikantis finansinės apskaitos principų, projekto rezultatai ir kita) ir šalių atsakomybė, taip pat įsipareigojimai laikytis pagrindinių geros partnerystės praktikos taisyklių;
2.15.9. jei veiklos finansuojamos pagal De minimis reglamentą, De minimis pagalbos žemės ūkio sektoriuje reglamentą arba De minimis pagalbos žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje reglamentą, „Vienos įmonės“ deklaraciją, pagal interneto svetainėje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/viena-imone-deklaracijos-forma paskelbtą rekomenduojamą formą.“
2.8. Pakeičiu 5.4.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„5.4.1. MVĮ ar MSI, kurios finansuojama veikla neatitinka Aprašo 5.1 papunktyje nurodytos sąlygos, finansavimas yra teikiamas pasirinktinai kaip de minimis pagalba, vadovaujantis De minimis pagalbos reglamentų nuostatomis, taikant 100 proc. intensyvumą, arba kaip valstybės pagalba pagal BBIR 28 straipsnio 3 dalyje inovacijų konsultacinėms paslaugoms ir inovacijų paramos paslaugoms numatytą pagalbos intensyvumą ir galimą jos padidinimą pagal BBIR 28 straipsnio 4 dalį, laikantis BBIR I skyriaus nuostatų, taip pat atsižvelgiant į BBIR taikymo laikotarpį arba jo taikymo laikotarpio pratęsimą. Didžiausia galima MVĮ inovacijų konsultacinių paslaugų ir inovacijų paramos paslaugų finansuojamoji dalis gali sudaryti 100 proc. tinkamų finansuoti išlaidų, jeigu bendra pagalbos suma šioms paslaugoms neviršija 220 000 Eur (dviejų šimtų dvidešimties tūkstančių eurų) vienai įmonei per trejų metų laikotarpį. Didžiausia galima atitinkamų veiklų finansuojamoji dalis MSI, vykdančioms ekonominę veiklą, nustatoma pagal tai, kuriai įmonių kategorijai ji priskiriama pagal BBIR nuostatas. Tuo atveju, kai finansuojamos jau įsigytos MVĮ paslaugos, finansavimas teikiamas kaip de minimis pagalba, vadovaujantis De minimis reglamentų nuostatomis, taikant 100 proc. finansavimo intensyvumą.“
2.9. Pakeičiu 5.5 papunktį ir jį išdėstau taip:
„5.5. Kai finansuojama veikla, nurodyta Aprašo 2.6.4.1 papunktyje, finansavimas yra teikiamas kaip valstybės pagalba pagal BBIR 25 straipsnio 5 dalies d punkte galimybių studijoms numatytą pagalbos intensyvumą ir galimą jos padidinimą pagal BBIR 25 straipsnio 7 dalį, laikantis BBIR I skyriaus nuostatų. Didžiausia galima galimybių studijų finansuojamoji dalis vidutinėms įmonėms sudaro 60 proc. visų tinkamų finansuoti išlaidų, mažoms ir labai mažoms įmonėms – 70 proc. visų tinkamų finansuoti išlaidų.“
2.10. Pakeičiu 5.6 papunktį ir jį išdėstau taip:
„5.6. Kai finansuojamos veiklos, nurodytos Aprašo 2.6.4.2 ir 2.6.4.3 papunkčiuose, finansavimas yra teikiamas kaip valstybės pagalba pagal BBIR 28 straipsnio 3 dalyje inovacijų konsultacinėms paslaugoms ir inovacijų paramos paslaugoms numatytą pagalbos intensyvumą ir galimą jos padidinimą pagal BBIR 28 straipsnio 4 dalį, laikantis BBIR I skyriaus nuostatų. Didžiausia galima MVĮ inovacijų konsultacinių paslaugų ir inovacijų paramos paslaugų finansuojamoji dalis gali sudaryti 100 proc. tinkamų finansuoti išlaidų, jeigu bendra pagalbos suma šioms paslaugoms neviršija 220 000 Eur (dviejų šimtų dvidešimties tūkstančių eurų) vienai įmonei per trejų metų laikotarpį.“
2.11. Pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:
„7. Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas |
7.1. Įgyvendinęs 2.6.4 papunktyje nurodytą veiklą, pareiškėjas privalo pateikti įrodymus apie Europos Komisijos nurodytais terminais pateiktą antro etapo (ilgąją) paraišką pagal priemonę „EIC Accelerator“. 7.2. Kiti papildomi reikalavimai, nei numatyta Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, netaikomi.“ |
2.12. Pakeičiu 9.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
„9.3. Tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos:
9.3.1. įgyvendinant Aprašo 2.6.1 papunktyje nurodytą veiklą, pareiškėjo tiesioginėse projekto veiklose dalyvaujančių asmenų darbo užmokesčio ir su juo susijusių mokesčių išlaidos, taip pat su projekto veiklomis susijusios išlaidos paslaugoms (konsultacinių / ekspertinių paslaugų pirkimo išlaidos ir kita), išlaidos privalomoms projektų matomumo ir informavimo apie projektus priemonėms ir netiesioginės projekto išlaidos pagal fiksuotąją išlaidų normą, kuri yra lygi 7 proc. nuo tiesioginių tinkamų finansuoti projekto išlaidų;
9.3.2. įgyvendinant Aprašo 2.6.2 papunktyje nurodytą veiklą, pareiškėjo tiesioginėse projekto veiklose dalyvaujančių asmenų darbo užmokesčio ir su juo susijusių mokesčių išlaidos, komandiruočių išlaidos, taip pat su projekto veiklomis susijusios išlaidos paslaugoms (konsultacinių / ekspertinių paslaugų pirkimo išlaidos ir kita), išlaidos privalomoms projektų matomumo ir informavimo apie projektus priemonėms ir netiesioginės projekto išlaidos pagal fiksuotąją išlaidų normą, kuri yra lygi 7 proc. nuo tiesioginių tinkamų finansuoti projekto išlaidų;
9.3.3. įgyvendinant Aprašo 2.6.3 papunktyje nurodytą veiklą, pareiškėjo konsultacinių / ekspertinių paslaugų pirkimo išlaidos, išlaidos privalomoms projektų matomumo ir informavimo apie projektus priemonėms ir netiesioginės projekto išlaidos pagal fiksuotąją išlaidų normą, kuri yra lygi 7 proc. nuo tiesioginių tinkamų finansuoti projekto išlaidų;
9.3.4. įgyvendinant Aprašo 2.6.4 papunktyje nurodytą veiklą, pareiškėjo tiesioginėse projekto veiklose dalyvaujančių asmenų darbo užmokesčio ir su juo susijusių mokesčių išlaidos, susijusios su galimybių studijos rengimu, konsultacinių / ekspertinių paslaugų pirkimo išlaidos, išlaidos privalomoms projektų matomumo ir informavimo apie projektus priemonėms ir netiesioginės projekto išlaidos pagal fiksuotąją išlaidų normą, kuri yra lygi 7 proc. nuo tiesioginių tinkamų finansuoti projekto išlaidų.“