Mažeikių rajono SAVIVALDYBĖS taryba
SPRENDIMAS
DĖL MAŽEIKIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS
2022 m. kovo 31 d. SPRENDIMo NR. T1-69 „DĖL KELIŲ PRIEŽIŪROS
IR PLĖTROS PROGRAMOS LĖŠŲ, SKIRTŲ MAŽEIKIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS VIETINĖS REIKŠMĖS KELIŲ OBJEKTAMS FINANSUOTI, PASKIRSTYMO IR NAUDOJIMO TVARKOS
APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2023 m. rugsėjo 20 d. Nr. T1-272
Mažeikiai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 32 punktu, 15 straipsnio 4 dalimi, Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų naudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimu Nr. 447 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“ (Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2023 m. balandžio 19 d. nutarimo Nr. 276 redakcija) Mažeikių rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Pakeisti Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų, skirtų Mažeikių rajono savivaldybės vietinės reikšmės kelių objektams finansuoti, paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašą, patvirtintą Mažeikių rajono savivaldybės tarybos 2022 m. kovo 31 d. sprendimu Nr. T1-69 „Dėl Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų, skirtų Mažeikių rajono savivaldybės vietinės reikšmės kelių objektams finansuoti, paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).
2. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Mažeikių rajono savivaldybės interneto svetainėje.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas ikiteismine tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijos Šiaulių apygardos skyriui (Dvaro g. 81, LT-76299 Šiauliai) arba Regionų apygardos administracinio teismo Šiaulių rūmams (Dvaro g. 80, LT-76298 Šiauliai) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per vieną mėnesį nuo šio sprendimo paskelbimo ar įteikimo suinteresuotai šaliai dienos.
PATVIRTINTA
Mažeikių rajono savivaldybės tarybos 2022 m. kovo 31 d. sprendimu Nr. T1-69
(Mažeikių rajono savivaldybės tarybos 2023 m. rugsėjo 20 d. sprendimo Nr. T1-272 redakcija)
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS LĖŠŲ, SKIRTŲ MAŽEIKIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS VIETINĖS REIKŠMĖS KELIŲ OBJEKTAMS FINANSUOTI, PASKIRSTYMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų, skirtų Mažeikių rajono savivaldybės vietinės reikšmės kelių objektams finansuoti, paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Kelių priežiūros ir plėtros programos (toliau – KPPP) lėšų, skirtų Mažeikių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) vietinės reikšmės kelių objektams finansuoti, paskirstymo metodiką, panaudojimą ir atsiskaitymą už asignavimus.
2. Aprašas parengtas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos kelių įstatymu, Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymu, Lietuvos Respublikos statybos įstatymu, Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymu, Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų naudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimu Nr. 447 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“ (Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2023 m. balandžio 19 d. nutarimo Nr. 276 redakcija), ir kitais teisės aktais.
3. Šiuo Aprašu siekiama užtikrinti Savivaldybės vietinės reikšmės kelių objektų gerą būklę, skaidrų ir efektyvų KPPP lėšų, skiriamų vietinės reikšmės keliams tiesti (statyti), rekonstruoti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti, saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, šiems keliams inventorizuoti, paskirstymą ir panaudojimą.
II SKYRIUS
PAGRINDINĖS SĄVOKOS IR TRUMPINIAI
4. Apraše vartojami šie trumpiniai ir sąvokos:
4.1. Einamieji tikslai – vietinės reikšmės kelių objektų paprastasis remontas, priežiūra, inventorizavimas bei su šiais darbais susijusios inžinerinės paslaugos.
4.5. KPPP skaičiuojamosios lėšos – Kelių direkcijos direktoriaus įsakymu skiriamos KPPP finansavimo lėšos savivaldybių institucijų valdomiems vietinės reikšmės keliams, kurios paskirstomos savivaldybėms pagal nuolatinių gyventojų skaičių ir motorizuoto eismo kelių ilgį.
4.6. Prioritetinių eilių sąrašas – Savivaldybės vietinės reikšmės kelių objektų, kuriuos numatoma finansuoti KPPP bei savivaldybės biudžeto lėšomis, prioritetinių eilių sąrašas, sudarytas šio Aprašo V skyriuje nustatyta tvarka.
4.7. Susisiekimo komunikacijos – visų rūšių transporto ir pėsčiųjų judėjimui skirti statiniai (keliai, gatvės, šaligatviai, pėsčiųjų ir / ar dviračių takai, automobilių stovėjimo vietos ir kt.).
4.8. Turto įsigijimas – vietinės reikšmės kelių objektų nauja statyba, rekonstravimas, kapitalinis remontas ir su šiais darbais susijusios inžinerinės paslaugos.
4.9. Valstybei svarbių vietinės reikšmės kelių objektų finansavimas – Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu tvirtinamos trejų metų KPPP finansavimo lėšų naudojimo sąmatos lėšų paskirstymas atrinktiems valstybei svarbiems vietinės reikšmės kelių objektams finansuoti.
4.10. Kitos šiame Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatyme, Lietuvos Respublikos kelių įstatyme, Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme, Lietuvos Respublikos statybos įstatyme, Lietuvos Respublikos žemės įstatyme ir kituose teisės aktuose.
III SKYRIUS
LĖŠŲ PASKIRSTYMO METODIKA
5. KPPP skaičiuojamosios lėšos, skirtos Savivaldybės vietinės reikšmės keliams tiesti (statyti), rekonstruoti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti, saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, šiems keliams inventorizuoti naudojamos pagal:
5.1. Savivaldybės administracijos ir Kelių direkcijos sudarytas finansavimo sutartis ir prie šių sutarčių pateiktus Objektų sąrašus (Kelių direkcijos pateikta forma);
6. Savivaldybės administracijos Vietinio ūkio skyrius ir seniūnijos iki kiekvienų metų spalio 1 dienos teikia (raštu) Mažeikių rajono vietinės reikšmės kelių objektų, finansuojamų KPPP bei Mažeikių rajono savivaldybės biudžeto lėšomis, prioritetinių eilių sąrašo sudarymo komisijai (toliau – Komisija) pasiūlymus Prioritetinių eilių sąrašui sudaryti ir / ar jį pakeisti, kaip nustatyta šio Aprašo V skyriuje, su pridedamais dokumentais (objektų defektiniai aktai, schemos, lokalinės sąmatos, posėdžių protokolai, kt. dokumentai). Seniūnijos taip pat teikia (iki kiekvienų metų spalio 1 d.) Vietinio ūkio skyriui einamiesiems tikslams numatomų darbų (priežiūra bei paprastasis remontas (išskyrus objektų asfaltbetonio dangos ir kitų kietų dangų atstatymo darbus) sąrašą su pridedamais dokumentais (objektų paprastojo remonto defektiniai aktai, schemos, lokalinės sąmatos, posėdžių protokolai, kt. dokumentai). Seniūnijos kelių objektus apsvarsto (protokoluoja) su kaimų, miestų bendruomenių atstovais, seniūnaičiais.
7. Gavus Kelių direkcijos kvietimą sudaryti finansavimo sutartį, Savivaldybės administracijos Vietinio ūkio skyrius, vadovaudamasis Prioritetinių eilių sąrašu bei atsižvelgdamas į seniūnijų numatomų darbų sąrašus (einamieji tikslai), ne vėliau kaip per vieną mėnesį parengia einamųjų metų Objektų sąrašą prie finansavimo sutarties (KPPP skaičiuojamosios lėšos).
8. KPPP skaičiuojamosios lėšos paskirstomos taip:
8.1. 96 procentai šių lėšų paskirstoma:
8.1.1. 55 procentai – Mažeikių miesto kelių objektams projektuoti, tiesti (naujai statyti), rekonstruoti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti;
8.1.2. 45 procentai – Savivaldybės kaimiškosioms seniūnijoms kelių objektams projektuoti, tiesti (naujai statyti), rekonstruoti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, kurios paskirstomos taip:
8.2. likusi šių lėšų dalis – 4 procentai – paskirstoma Savivaldybės vietinės reikšmės kelių, kelio statinių ir jų užimamos žemės teisinei registracijai būtinoms procedūroms atlikti, projektų ekspertizėms, kelių saugumo auditams, projektų vykdymo priežiūrai bei darbų techninei priežiūrai atlikti, ekstremaliųjų situacijų, ekstremaliųjų įvykių ir įvykių padariniams keliuose likviduoti, avarinės būklės tiltams kapitališkai remontuoti ir / ar rekonstruoti, kitoms nenumatytoms išlaidoms finansuoti.
9. Nuo skirtų KPPP skaičiuojamųjų lėšų ne mažiau kaip 50 procentų šių lėšų naudojama turtui įsigyti – keliams tiesti (statyti), rekonstruoti, kapitališkai remontuoti ir su šiais darbais susijusioms inžinerinėms paslaugoms.
10. Saugaus eismo priemonėms ir darnaus judumo priemonėms vietinės reikšmės keliuose finansuoti naudojama ne mažiau kaip 10 procentų nuo skirtų KPPP skaičiuojamųjų lėšų.
11. Sutaupytos (atlikus viešuosius pirkimus) ir / ar nepanaudotos einamųjų metų KPPP skaičiuojamosios lėšos gali būti perskirstomos kitiems Objektų sąraše nurodytiems kelių objektams, atsižvelgiant į technines galimybes iki einamųjų metų pabaigos atlikti darbus ir iki einamųjų metų pabaigos panaudoti skirtas lėšas.
12. Einamųjų metų pabaigoje, siekiant panaudoti visas Savivaldybei skirtas KPPP skaičiuojamąsias lėšas ir perskirstant sutaupytas ar dėl kitų priežasčių nepanaudotas lėšas finansavimo sutartyse, pasirašytose su Kelių direkcija, nustatyta tvarka ir terminais bei jas paskirstant, kaip nurodyta šio Aprašo 9 punkte, einamiesiems tikslams skirta lėšų suma negali būti didesnė kaip 50 procentų nuo skirtų KPPP skaičiuojamųjų lėšų.
IV SKYRIUS
KPPP LĖŠŲ PANAUDOJIMAS
14. KPPP lėšos, skirtos Savivaldybei, naudojamos:
14.2. apsaugos nuo triukšmo statiniams prie kelių statyti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;
14.3. kelio juostoje esantiems paviršinio vandens nuleidimo įrenginiams ir lietaus kanalizacijai įrengti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;
14.4. tiltams, viadukams, estakadoms, tuneliams, pralaidoms projektuoti, statyti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;
14.5. inžinerinėms saugaus eismo priemonėms (važiuojamajai kelio daliai siaurinti; įvažiavimų į teritorijas zonoms pertvarkyti; važiuojamajai kelio daliai iškreivinti; iškiliosioms greičio mažinimo priemonėms (greičio mažinimo kalneliams) įrengti; kelio įrenginiams (saugos salelėms, sankryžoms, pėsčiųjų perėjoms); greičio mažinimo priemonėms ties gyvenamosios teritorijos pradžia, siekiant sumažinti galimą per didelį transporto priemonių greitį ir parodyti, kad keičiasi važiavimo režimas (miesto vartai), įrengti; kelio ženklams įrengti; kelio dangai ženklinti; šviesoforams įrengti; tvoroms, kelio apsauginių atitvarų sistemoms, signaliniams stulpeliams įrengti; kelio veidrodžiams įrengti; elektroniniams įrenginiams (greičio kontrolės priemonėms, informacinėms momentinio važiavimo greičio švieslentėms, kintamosios informacijos ženklams (stendams) įrengti ir prižiūrėti; apšvietimui keliuose) ir kitoms priemonėms įgyvendinti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;
14.7. kelių, kelio statinių ir jų užimamos žemės teisinei registracijai būtinoms procedūroms atlikti, daiktinėms teisėms į žemę, šių teisių suvaržymams, juridiniams faktams registruoti;
14.8. tiesiant, rekonstruojant, taisant (remontuojant), prižiūrint kelius patirtoms išlaidoms už skirtą žemę, nukeliamus ar (ir) griaunamus pastatus ir kitus statinius, naikinamus želdinius ir kitas naudmenas apmokėti, aplinkos apsaugos reikmėms, žemės rekultivavimo darbams vykdyti tiesiant ir taisant (remontuojant) kelius;
14.9. kelio juostoje esančioms automobilių stovėjimo aikštelėms, viešojo transporto stotelėms ir paviljonams įrengti, statyti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti;
14.10. institucijų ar įstaigų, atsakingų už vietinės reikšmės viešuosius kelius, paskoloms, naudojamoms vietinės reikšmės viešiesiems keliams projektuoti, tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), grąžinti ir palūkanoms mokėti;
14.11. darnaus judumo priemonėms (esamiems šaligatviams, pėsčiųjų takams, pėsčiųjų viadukams ir tiltams, pėsčiųjų estakadoms, pėsčiųjų perėjoms (įskaitant požemines) pritaikyti specialiųjų poreikių turintiems žmonėms; viešojo transporto infrastruktūrai; viešojo transporto eismui organizuoti; dviračių statymo infrastruktūrai; stovėjimo aikštelėms, skirtoms motorinėms transporto priemonėms arba dviračiams palikti, siekiant tęsti kelionę viešuoju transportu, įrengti, jeigu už naudojimąsi jomis neimamas atlygis; elektrinių transporto priemonių (išskyrus elektromobilius) viešosioms įkrovimo prieigoms; šaligatviams, pėsčiųjų ir (ar) dviračių takams įrengti, projektuoti, tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti; pėsčiųjų, dviračių takų įrenginiams (tvorelėms ir pan.) įgyvendinti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;
14.12. Programos finansavimo lėšų naudojimo pagal paskirtį kontrolei, darbų kokybės kontrolės priežiūrai vietinės reikšmės kelių objektuose;
14.13. viešojo sektoriaus ir privačios partnerystės būdu įgyvendinamiems vietinės reikšmės viešiesiems keliams projektuoti, tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), paskoloms grąžinti ir palūkanoms mokėti, projektų išlaidoms finansuoti;
14.14. želdiniams gyvenamųjų vietovių gatvių raudonosiose linijose įrengti saugaus eismo tikslais ir priežiūrai finansuoti;
14.15. įgyvendinant vietinės reikšmės kelių projektus būtiniems vietinės reikšmės ir valstybinės reikšmės kelių statinių sujungimo darbams, kuriuos vykdant nekeičiami valstybinės reikšmės kelio (statinio) elementų (sankryžų, nuovažų) geometriniai parametrai, finansuoti;
15. Savivaldybės administracija KPPP lėšoms gauti iki einamojo mėnesio 26 dienos (turi būti užregistruota Kelių direkcijos dokumentų valdymo sistemoje) Kelių direkcijai teikia:
15.2. atliktų darbų (paslaugų) ir išlaidų apmokėjimo pažymas (forma F-3), atliktų darbų (paslaugų) aktus (forma F-2; turtui įsigyti) su techninio prižiūrėtojo ir Kelių direkcijos nurodyto atstovo žymomis;
16. Savivaldybės administracijos Vietinio ūkio skyriaus specialistas, kuriam suteikta prieiga prie informacinės sistemos „Kelių projektai“ (toliau – IS KP), įkelia į IS KP viešųjų pirkimų procedūrų ataskaitų ir / ar protokolų, rangos ar paslaugų teikimo sutarčių su konkursinėmis darbų sąmatomis (konkursiniais įkainiais) ir laimėjusio rangovo (teikėjo) pasiūlymo elektronines kopijas.
17. Savivaldybės administracija Kelių direkcijai teikia ataskaitas ir kitus dokumentus, nurodytus sudarytose finansavimo sutartyse.
18. Savivaldybės administracijos kaimiškųjų seniūnijų seniūnai (toliau – seniūnas), jų nesant – seniūnų pavaduotojai, atsako už KPPP lėšų skaidrų ir efektyvų panaudojimą ir vykdo išankstinę kontrolę, siekdami neviršyti seniūnijai paskirtų lėšų:
18.1. pasirašo atliktų darbų (paslaugų) priėmimo perdavimo aktus (einamieji tikslai). Parašu patvirtinama atliktų darbų (paslaugų) kiekiai ir teisingas panaudojimas;
18.2. nepasirašo darbų (paslaugų) priėmimo perdavimo aktų (einamieji tikslai), jei pastebi akivaizdžius darbų (paslaugų) kokybės trūkumus ir / ar kiekių neatitikimus aktuose ir darbų (paslaugų) atlikimo vietoje. Tokiu atveju seniūnas privalo nedelsdamas motyvuotu raštu nurodyti nepasirašymo priežastis.
19. Savivaldybės administracijos Vietinio ūkio skyriaus specialistas, jo nesant – Savivaldybės administracijos Vietinio ūkio skyriaus vedėjas, pasirašo atliktų darbų (paslaugų) priėmimo perdavimo aktus. Parašu patvirtinama atliktų darbų (paslaugų) vertė ir aktuojamų įkainių atitiktis rangos (paslaugos) sutarties įkainiams. Savivaldybės administracijos Vietinio ūkio skyriaus vedėjas, jo nesant – Savivaldybės administracijos Vietinio ūkio skyriaus vedėjo pavaduotojas, pasirašo atliktų darbų (paslaugų) ir išlaidų apmokėjimo pažymas ir sąskaitas faktūras.
V SKYRIUS
KELIŲ OBJEKTŲ, NUMATOMŲ FINANSUOTI KPPP FINANSAVIMO LĖŠOMIS, PRIORITETINIŲ EILIŲ SĄRAŠO SUDARYMAS
20. Pasiūlymams, susijusiems su Savivaldybės vietinės reikšmės kelių objektų nauja statyba, rekonstravimu, kapitaliniu ir paprastuoju remontu, nagrinėti ir su KPPP finansavimo bei savivaldybės biudžeto lėšų naudojimu susijusiems klausimams spręsti, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaroma Komisija. Komisija savo veikloje vadovaujasi Komisijos darbo reglamentu, kurį įsakymu tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.
21. Komisija sudaro ir keičia (atnaujina) ne trumpesniam kaip trejų metų laikotarpiui Savivaldybės vietinės reikšmės kelių objektų, finansuojamų KPPP bei savivaldybės biudžeto lėšomis, prioritetinių eilių sąrašą (toliau – Prioritetinių eilių sąrašas), kuriame kelių objektai (nauja statyba, rekonstravimas, kapitalinis remontas ir paprastasis remontas (objektų asfaltbetonio dangos ir kitų kietų dangų atstatymas) išdėstomi prioriteto tvarka (atskirai išdėstomi Mažeikių miesto bei kiekvienos kaimiškosios seniūnijos kelių objektai; turtui įsigyti bei einamiesiems tikslams). Komisijos sudarytas ar keičiamas (atnaujintas) Prioritetinių eilių sąrašas (balų mažėjimo tvarka) teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai.
22. Komisija, sudarydama Prioritetinių eilių sąrašą, kelių objektus įvertina pagal šiuos kriterijus, nustatydama kiekvienam objektui balų skaičių (lentelė):
Eil. Nr. |
Kelių objektų atrankos vertinimo kriterijai |
Kriterijų reikšmės balais |
Pastabos |
1. |
Objekto darbai, finansuoti ankstesniais metais (tęstinis) |
15–30 |
Objekto likutinė kaina (su PVM) iki 120 tūkst. Eur (imtinai) – 30 balų; daugiau kaip 120 tūkst. Eur, bet ne daugiau 200 tūkst. Eur (imtinai) – 25 balai; daugiau kaip 200 tūkst. Eur, bet ne daugiau 300 tūkst. Eur (imtinai) – 20 balų; daugiau kaip 300 tūkst. Eur – 15 balų |
2. |
Parengtas objekto projektas, gautas statybos leidimas (jeigu reikia) |
0–10 |
Projektas parengtas – 10 balų; projektas rengiamas – 5 balai; projektas neparengtas – 0 balų |
3. |
Teigiama įtaka saugiam eismui (šaligatviai, pėsčiųjų ir / ar dviračių takai; gatvės apšvietimas; autobusų stotelės; pėsčiųjų perėjos, kryptinis jų apšvietimas; greičio mažinimo priemonės ir / ar kt. priemonės) |
0–20 |
Balas nustatomas atsižvelgiant į numatomų taikyti eismo saugumo priemonių skaičių (po 4 balus už kiekvieną taikomą priemonę, bet ne daugiau nei 20 balų) |
4. |
Kelio objekto eismo intensyvumas |
10–30 |
Vidutinis metinis paros eismo intensyvumas iki 50 am/p (imtinai) – 10 balų; daugiau kaip 50 am/p, bet ne daugiau 100 am/p (imtinai) – 20 balų; daugiau kaip 100 am/p – 30 balų |
5. |
Objektas veda prie viešąsias paslaugas teikiančių įstaigų ar pažintinių intensyviai lankomų vietų |
5–10 |
Vienų atveju – 5 balai, abiem atvejais – 10 balų |
6. |
Objektas yra naudojamas maršrutiniam keleivių vežimo ir moksleivių pavėžėjimo eismui |
5–10 |
Vienų atveju – 5 balai; abiem atvejais – 10 balų |
7. |
Objekte įrengti būtinieji požeminiai inžineriniai tinklai (vandentiekio; buitinių nuotekų; lietaus; ryšių; dujų tiekimo; elektros tiekimo) |
0–15 |
Balas nustatomas atsižvelgiant į esamų inžinerinių tinklų skaičių (po 2,5 balo už kiekvieną taikomą priemonę, bet ne daugiau nei 15 balų) |
8. |
Objektu vyksta tranzitas į kitas gyvenvietes ar jungia kitus kelius |
5–25 |
Objektas jungia: valstybinės reikšmės kelius – 25 balai; valstybinės reikšmės kelius su vietinės reikšmės keliais – 20 balų; privažiuojamuosius kelius prie valstybinės reikšmės kelio – 15 balų; vietinės reikšmės kelius – 10 balų; privažiuojamuosius kelius prie vietinės reikšmės kelio – 5 balai |
9. |
Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka fizinių ir / ar juridinių asmenų prisidėjimas nuosavomis lėšomis |
10–40 |
Balas nustatomas pagal objektui prisidedamas lėšas: iki 30 procentų (imtinai) – 10 balų; daugiau kaip 30 procentų, bet ne daugiau 40 procentų (imtinai) – 20 balų; daugiau kaip 40 procentų, bet ne daugiau 50 procentų (imtinai) – 30 balų; daugiau kaip 50 procentų – 40 balų |
10. |
Pradinė objekto apimtis (statinio statybos montavimo darbų skaičiuojamoji kaina) |
15–30 |
Preliminari objekto skaičiuojamoji kaina (su PVM) iki 250 tūkst. Eur (imtinai) – 30 balų; daugiau kaip 250 tūkst. Eur, bet ne daugiau 400 tūkst. Eur (imtinai) – 25 balų; daugiau kaip 400 tūkst. Eur, bet ne daugiau 600 tūkst. Eur (imtinai) – 20 balų; daugiau kaip 600 tūkst. Eur – 15 balų |
11. |
Objekto techninė būklė |
5–15 |
Asfaltbetonio danga (nepatenkinama būklė: kai dangoje lopų plotas viršija 10 procentų dangos ploto, yra skersiniai ir išilginiai plyšiai, plyšių tinklas, provėžos, nelygumai) – 15 balų; žvyro danga – 10 balų; nepastatytas objektas (gruntinis kelias) – 5 balai |
Iš viso (balų) |
1–11 eilučių balų suma |
Maksimali balų suma – 235
|
23. Komisija, įvertinusi kelių objektus ir nustačiusi vienodą balų skaičių keliems objektams (Mažeikių miesto ir kiekvienos kaimiškosios seniūnijos atskirai), pirmenybę teikia objektui, kuriam nustatytas didesnis balas pagal lentelės 9 eilutėje nurodytą kriterijų (jei tokių yra). Jeigu objektas numatomas vykdyti be fizinių ir/ ar juridinių asmenų prisidėjimo, tai pirmenybė teikiama objektui, kuriam nustatytas didesnis balas pagal lentelės 4 eilutėje nurodytą kriterijų.
24. Komisija prašymus ir pasiūlymus išnagrinėja ir Prioritetinių eilių sąrašą (trejų metų laikotarpiui) sudaro ir / ar keičia (atnaujina) iki kiekvienų metų gruodžio 1 d.
VI SKYRIUS
VALSTYBEI SVARBIŲ VIETINĖS REIKŠMĖS KELIŲ OBJEKTŲ, FINANSUOJAMŲ
KPPP LĖŠOMIS, ATRANKA
26. Siekdama gauti KPPP lėšų, skiriamų atrinktiems valstybei svarbiems vietinės reikšmės kelių objektams finansuoti, Savivaldybės administracija prašymą Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai teikia Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų naudojimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimu Nr. 447 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“, nustatyta tvarka ir terminais.
27. Kelių objektai, įrašyti į prašymą skirti KPPP lėšas šio Aprašo 26 punkte nustatyta tvarka ir terminais, atrenkami iš Prioritetinių eilių sąrašo, atsižvelgiant į šiame sąraše nurodytą eiliškumą bei tinkamumą finansuoti pagal nustatytas finansavimo sąlygas. Prašymus pasirašo ir Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai teikia Savivaldybės administracijos direktorius.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
28. Savivaldybės administracijos direktorius Savivaldybės vardu pasirašo finansavimo sutartis dėl Savivaldybei skirtų KPPP finansavimo lėšų panaudojimo su Kelių direkcija, taip pat pasirašo ir tvirtina einamųjų metų kelių objektų sąrašus prie finansavimo sutarčių bei jų pakeitimus ir teikia juos derinti Kelių direkcijai.