KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ FINANSAVIMO KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMIS IR ŠIŲ LĖŠŲ ADMINISTRAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2022 m. kovo 25 d. Nr. TS-62
Kėdainiai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo 4 straipsnio 4 dalimi ir 7 straipsnio 4 dalimi, Kėdainių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
Patvirtinti Nevyriausybinių organizacijų finansavimo Kėdainių rajono savivaldybės biudžeto lėšomis ir šių lėšų administravimo tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Kėdainių rajono savivaldybės tarybos
2022 m. kovo 25 d. sprendimu Nr. TS-62
NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ FINANSAVIMO KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMIS IR ŠIŲ LĖŠŲ ADMINISTRAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Nevyriausybinių organizacijų finansavimo Kėdainių rajono savivaldybės biudžeto lėšomis ir šių lėšų administravimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato nevyriausybinių organizacijų projektams, kurie finansuojami iš Kėdainių rajono savivaldybės biudžeto asignavimų, taikomus bendruosius paraiškų teikimo ir pildymo reikalavimus, reikalavimus pareiškėjams, projektų atrankos ir vertinimo procedūras, Kėdainių rajono savivaldybės biudžeto (toliau – Savivaldybės biudžetas) lėšų skyrimo, administravimo ir atsiskaitymo už gautą finansavimą tvarką.
Aprašu vadovaujamasi rengiant nevyriausybinių organizacijų projektų finansavimo Savivaldybės biudžeto lėšomis konkursų (toliau – konkursas), vykdomų įgyvendinant atitinkamas Savivaldybės planavimo dokumentų priemones, nuostatus.
2. Savivaldybės biudžeto lėšos nevyriausybinių organizacijų projektams skiriamos siekiant šių ilgalaikių nevyriausybinių organizacijų plėtros tikslų:
2.1. sudaryti ilgalaikės nevyriausybinių organizacijų plėtros sąlygas, stiprinant jų institucinius gebėjimus ir didinant visuomenės informuotumą apie nevyriausybinį sektorių, savanorišką veiklą;
2.2. skatinti nevyriausybinių organizacijų vienijimąsi ir jų bendradarbiavimą su viešuoju sektoriumi;
2.3. stiprinti nevyriausybinių organizacijų finansinį savarankiškumą, verslumą, teikiamų viešųjų paslaugų plėtrą;
3. Lėšos nevyriausybinių organizacijų projektams finansuoti yra numatomos kiekvienais metais Savivaldybės biudžete.
4. Apraše vartojamos sąvokos:
4.1. konkurso organizatorius – konkurso nuostatuose nurodyta konkursą organizuojanti įstaiga (Savivaldybės administracija ar Savivaldybės biudžetinė įstaiga), vykdanti Apraše ir konkurso nuostatuose konkurso organizatoriui nustatytas funkcijas;
4.2. konkurso koordinatorius – konkurso organizatoriaus paskirtas už konkurso vykdymą atsakingas darbuotojas;
4.3. konkurso nuostatai – konkurso organizatoriaus patvirtintas teisės aktas, kuriuo nustatomos finansavimo pagal tam tikrą Savivaldybės planavimo dokumento priemonę teikimo sąlygos ir tvarka;
4.4. komisija – konkurso organizatoriaus vadovo įsakymu iš ne mažiau kaip 3 (trijų) asmenų sudaryta komisija, turinti teisę vertinti konkursui pateiktas projektų paraiškas;
4.5. paraiška – pareiškėjo pagal konkurso nuostatuose nustatytą formą užpildytas ir pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytas dokumentas, kuris kartu su visais jo priedais ir papildomais dokumentais konkurso nuostatuose nurodytu būdu pateikiamas konkurso organizatoriui, siekiant gauti finansavimą projektui įgyvendinti;
4.6. pareiškėjas – juridinis asmuo, pagal Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymą laikomas nevyriausybine organizacija, Juridinių asmenų registre įregistravęs žymą, kad juridinis asmuo yra nevyriausybinė organizacija, ir siekiantis gauti Savivaldybės biudžeto lėšų projektui vykdyti;
4.7. projektas – konkurso nuostatuose nustatyta tvarka įvertinta paraiška su visais pridedamais dokumentais, kurią pateikusiam pareiškėjui skirtas finansavimas iš Savivaldybės biudžeto lėšų;
4.8. projekto vykdytojas – pareiškėjas, kuris atitinka visus reikalavimus finansavimui gauti, kuriam konkurso organizatoriaus sprendimu skirta Savivaldybės biudžeto lėšų projektui įgyvendinti ir kuris su konkurso organizatoriumi yra pasirašęs Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį;
4.9. viešosios naudos nevyriausybinė organizacija – nevyriausybinė organizacija, kurios veikla teikia naudą ne tik jos dalyviams, bet ir visuomenei ir, kuri yra pripažinta viešosios naudos nevyriausybine organizacija Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo nustatyta tvarka.
5. Kitos šiame Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos bendruomeninių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme, Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos fondų įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme ir jų lydimuosiuose teisės aktuose.
II SKYRIUS
NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ FINANSAVIMAS
6. Nevyriausybinėms organizacijoms finansavimas konkurso būdu gali būti skiriamas iš Savivaldybės biudžeto šiems tikslams:
7. Savivaldybės biudžeto lėšos konkurso būdu skiriamos nevyriausybinių organizacijų projektams skelbiant projektų finansavimo konkursus. Konkursų organizatoriai, įgyvendindami nevyriausybinių organizacijų finansavimo programas ir priemones, rengia konkurso nuostatus, skelbia ir organizuoja konkursus, vykdo kitas konkurso nuostatuose konkurso organizatoriui nustatytas funkcijas.
8. Savivaldybės biudžeto lėšomis finansuotinos šios nevyriausybinių organizacijų veiklos sritys:
9. Savivaldybės biudžeto lėšos nevyriausybinėms organizacijoms negali būti skiriamos, jeigu nustatoma bent viena iš šių aplinkybių:
9.1. juridinio asmens veikla sustabdyta ar apribota įstatymų nustatytais pagrindais (tikrinama vadovaujantis Juridinių asmenų registro viešais duomenimis);
9.2. juridiniam asmeniui taikomas turto areštas ir išieškojimas galėtų būti nukreiptas į projektui įgyvendinti skirtas Savivaldybės biudžeto lėšas, juridinis asmuo yra likviduojamas arba pradėtos juridinio asmens bankroto procedūros ir išieškojimas galėtų būti nukreiptas į projektui įgyvendinti skirtas Savivaldybės biudžeto lėšas;
9.3. juridinis asmuo, prašydamas Savivaldybės biudžeto lėšų, pateikė tikrovės neatitinkančius duomenis arba suklastotus dokumentus;
9.4. juridinis asmuo, ankstesniais metais naudodamas Savivaldybės biudžeto lėšas, neįvykdė ar netinkamai įvykdė Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį ir tai buvo esminis (kaip nurodyta sutartyje) Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pažeidimas ir nuo pažeidimo nepraėjo 1 (vieneri) metai;
9.6. juridinis asmuo teisės aktų nustatyta tvarka Juridinių asmenų registrui nėra pateikęs finansinių ataskaitų rinkinio, veiklos ataskaitos (tikrinama vadovaujantis Juridinių asmenų registro viešais duomenimis) ir savo interneto svetainėje (jeigu ją turi) viešai neskelbia informacijos apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus.
10. Jeigu Aprašo 9 punkte nurodytos aplinkybės atsiranda arba paaiškėja po sprendimo skirti Savivaldybės biudžeto lėšas nevyriausybinei organizacijai priėmimo, Savivaldybės biudžeto lėšų mokėjimas sustabdomas, o šiomis aplinkybėmis išmokėtos Savivaldybės biudžeto lėšos nustatyta tvarka per nustatytus terminus turi būti grąžintos į Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytą konkurso organizatoriaus sąskaitą. Jeigu šiame punkte nurodytos aplinkybės išnyksta nepasibaigus projekto įgyvendinimo terminui, Savivaldybės biudžeto lėšų mokėjimas atnaujinamas projektui, kurio vykdymo terminai nėra pasibaigę, įgyvendinti.
III SKYRIUS
KONKURSO SKELBIMAS
11. Konkursas skelbiamas viešai konkurso organizatoriaus interneto svetainėje. Skelbime nurodoma:
11.7. paraiškų priėmimo pradžia ir pabaiga, tikslus paskutinės paraiškų priėmimo dienos laikas. Paraiškų pateikimo terminas turi būti ne trumpesnis nei 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų nuo konkurso paskelbimo dienos (naujo konkurso paraiškų pateikimo terminas – ne ilgesnis nei 20 (dvidešimt) kalendorinių dienų);
11.8. kontaktinio asmens (konkurso koordinatoriaus), teikiančio konsultacijas pareiškėjams su konkursu susijusiais klausimais, vardas, pavardė, pareigos, telefono numeris, elektroninio pašto adresas ir konsultacijų teikimo laikas;
IV SKYRIUS
KONKURSO NUOSTATAI
12. Konkurso nuostatuose nustatoma:
12.4. projektų įgyvendinimo laikotarpis, didžiausia ir mažiausia vienam projektui galima skirti Savivaldybės biudžeto lėšų suma;
12.7. pareiškėjams, projektams ar konkrečioms projektų veikloms teikiami finansavimo prioritetai (jei taikoma). Konkurso nuostatuose, nustačius finansavimo prioritetus, nurodoma, kad už atitiktį finansavimo prioritetams, vertinant projektus, skiriami papildomi balai. Konkurso nuostatuose gali būti numatyta, kad prioritetas yra teikiamas viešosios naudos nevyriausybinėms organizacijoms;
12.10. paraiškų teikimo tvarka ir būdai, paraiškų pateikimo pradžios ir pabaigos laikas, nurodant tikslų paskutinės paraiškų priėmimo dienos laiką;
12.13. paraiškų vertinimo procedūros, vertinimo kriterijai, projektų vertinimo komisijos sudarymo, jos darbo organizavimo tvarka ir terminai;
12.14. finansavimo skyrimo pirmumo kriterijai, jei paraiškų vertinimo komisijos vertinimo metu dviejų ar daugiau paraiškų vertintojų skirtų balų vidurkis yra vienodas ir numatyta skirti Savivaldybės biudžeto lėšų suma yra nepakankama finansuoti nurodytas paraiškas;
12.16. projektų vykdymo, administravimo, atsiskaitymo už gautų lėšų panaudojimą ir kontrolės tvarka;
13. Konkursų nuostatuose, vadovaujantis Aprašo 12.5 papunkčiu, turi būti nurodyti šie reikalavimai pareiškėjams:
13.1. konkursui paraišką teikti gali Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka registruotas viešasis juridinis asmuo, kuris atitinka Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo 2 straipsnio 3 dalyje nustatytą nevyriausybinės organizacijos sąvoką ir Juridinių asmenų registre nustatyta tvarka yra įregistravęs žymą, kad juridinis asmuo yra nevyriausybinė organizacija (tikrinama vadovaujantis Juridinių asmenų registro viešais duomenimis);
13.2. konkursui paraišką teikiantis juridinis asmuo Juridinių asmenų registrui teisės aktų nustatyta tvarka yra pateikęs metinių finansinių ataskaitų rinkinį ir veiklos ataskaitas už 2 (dvejus) praėjusius finansinius metus (tikrinama vadovaujantis Juridinių asmenų registro viešais duomenimis). Šis reikalavimas netaikomas pareiškėjui, kuris veikia trumpiau nei vienerius metus. Tokiu atveju, pareiškėjas kartu su paraiška turi pateikti faktinės veiklos, vykdytos nuo įsteigimo datos, laisvos formos ataskaitą.
14. Konkursų nuostatuose, vadovaujantis Aprašo 12.8 papunkčiu, turi būti nurodyti šie privalomi pareiškėjų (projektų vykdytojų) įsipareigojimai:
14.1. projekto vykdytojas turi viešinti projektą, kad projekto tikslinė (-ės) grupė (-ės) ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, uždavinius, vykdymo eigą ir rezultatus. Viešindamas projektą, projekto vykdytojas turi nepažeisti viešosios tvarkos, laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos, nurodyti, kad projektui įgyvendinti lėšos skirtos iš Savivaldybės biudžeto;
14.2. teikdamas paraišką ir įgyvendindamas projektą, pareiškėjas (projekto vykdytojas) privalo laikytis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų teisinę apsaugą, projekto dalyvių sąrašų bei kitos aktualios informacijos rinkimo reikalavimų;
V SKYRIUS
PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS
16. Paraiška turi būti užpildyta kompiuteriu lietuvių kalba pagal konkurso nuostatuose nurodytą informaciją ir pasirašyta pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas, bei patvirtinta antspaudu, jei pareiškėjas antspaudą privalo turėti.
17. Pareiškėjas konkursui gali pateikti tik vieną paraišką, jei konkurso nuostatuose nenustatyta kitaip. Pareiškėjui pateikus daugiau nei vieną paraišką, jei konkurso nuostatuose numatyta galimybė pateikti tik vieną paraišką, vertinama ta paraiška, kurios pateikimo data yra vėliausia, tačiau ne vėlesnė nei konkurso nuostatuose nurodyta vėliausia paraiškų pateikimo data, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas ne vėliau kaip paskutinę paraiškų pateikimo dieną nurodo, kurią paraišką vertinti.
18. Siekiant užtikrinti paraiškų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, konkurso organizatoriui pateiktą paraišką taisyti, tikslinti, pildyti ar teikti papildomus dokumentus pareiškėjo iniciatyva negalima.
19. Jei konkurso nuostatuose nenumatyta kitaip, paraiškoje pateikiama:
19.5. informacija apie pareiškėjo, projekto ar tam tikrų projekto veiklų atitiktį konkurso nuostatuose nustatytiems finansavimo prioritetams (jeigu konkurso nuostatuose nustatyti finansavimo prioritetai);
19.12. priemonių (veiklų) planas, kuriame turi būti nurodytas projekto priemonės (veiklos) pavadinimas, jos įgyvendinimo terminai;
19.14. informacija apie planuojamą projekto priemonių (veiklų) ir (ar) rezultatų viešinimą (jei numatyta konkurso nuostatuose);
19.15. bendra projekto įgyvendinimo sąmata (toliau – sąmata), jei konkurso nuostatuose yra papildomo finansavimo reikalavimas, nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš konkurso organizavimui skirtų Savivaldybės biudžeto asignavimų. Sąmatoje nurodomos tik tinkamos finansuoti išlaidos;
20. Pareiškėjas kartu su paraiška pateikia šių lietuvių kalba surašytų dokumentų kopijas:
20.1. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytos deklaracijos (pagal Aprašo 1 priedo formą);
20.2. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu;
20.3. jei juridinis asmuo veikia trumpiau nei vienerius metus, – faktinės veiklos, vykdytos nuo įsteigimo datos, laisvos formos ataskaitos;
20.4. jeigu projektas įgyvendinamas su partneriu, – bendradarbiavimo susitarimo / jungtinės sutarties, įvardijant konkrečią partnerio veiklą ir funkcijas įgyvendinant projektą;
21. Konkurso nuostatuose, atsižvelgiant į konkurso specifiką, gali būti numatyti ir kiti kartu su paraiška privalomi pateikti dokumentai. Konkurso organizatorius, pareiškėjų prašydamas pateikti dokumentus, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 12 straipsnio 2 dalimi.
22. Jei konkurso organizatoriui paraiška teikiama elektroniniu paštu, pareiškėjas vienu elektroniniu laišku paraišką ir Aprašo 20 punkte bei konkurso nuostatuose nurodytus reikalingus pateikti dokumentus pateikia konkurso nuostatuose ir (ar) konkurso skelbime nurodytu elektroninio pašto adresu. Paraiška ir visi kartu su paraiška privalomi pateikti dokumentai vienu laišku gali būti pateikiami naudojantis specialiomis didelės apimties byloms siųsti pritaikytomis programomis.
23. Pareiškėjai, pildydami paraiškas, turi teisę raštu ir žodžiu gauti informaciją bei konsultacijas su konkursu susijusiais klausimais, kurias pagal kompetenciją teikia konkurso skelbime nurodytas kontaktinis asmuo (konkurso koordinatorius). Į pareiškėjo pateiktus klausimus turi būti atsakoma per 3 (tris) darbo dienas nuo klausimo gavimo dienos naudojantis tomis pačiomis ryšio priemonėmis, kuriomis pareiškėjas pateikė klausimą. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo dienos.
VI SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMO TVARKA
24. Konkursui pateiktos paraiškos registruojamos konkurso organizatoriaus įstaigoje galiojančia bendra gautų dokumentų registravimo tvarka.
25. Pasibaigus paraiškų teikimo terminui, paraiškos vertinamos vadovaujantis Apraše ir konkurso nuostatuose nustatyta tvarka. Jei konkurso nuostatuose nenumatyta kitaip, paraiškų vertinimas vykdomas dviem etapais: atliekamas paraiškų administracinės atitikties vertinimas ir projektų turinio vertinimas.
26. Konkurso organizatorius per 3 (tris) darbo dienas nuo paskutinės paraiškų pateikimo dienos savo interneto svetainėje paskelbia konkursui pateiktų (gautų) paraiškų sąrašą (nevyriausybinės organizacijos pavadinimas, projekto pavadinimas ir prašoma skirti Savivaldybės biudžeto lėšų suma).
27. Konkurso koordinatorius per konkurso nuostatuose nustatytą terminą, bet ne vėliau nei per 5 (penkias) darbo dienas nuo paskutinės skelbime nurodytos paraiškų pateikimo dienos atlieka paraiškų administracinės atitikties vertinimą. Administracinės atitikties vertinimo metu vertinama, ar:
27.2. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris priklauso konkurso nuostatuose nurodytų pareiškėjų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupei. Paraišką pateikė nevyriausybinė organizacija, atitinkanti Aprašo 13 punkte nurodytus reikalavimus;
27.3. pareiškėjas yra atsiskaitęs už ankstesniais kalendoriniais metais iš Savivaldybės biudžeto konkurso būdu gautas lėšas ir (ar) gautas lėšas panaudojo tikslingai, nėra kitų aplinkybių, nurodytų Aprašo 9 punkte;
27.5. pareiškėjas kartu su paraiška pateikė visus konkurso nuostatuose nurodytus privalomus pateikti dokumentus;
27.6. paraiška ir kartu su ja pateikti dokumentai surašyti lietuvių kalba, pateikti dokumentų užsienio kalba vertimai, patvirtinti vertėjo, notaro arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens;
27.7. pareiškėjo prašoma skirti Savivaldybės biudžeto lėšų suma nėra mažesnė nei konkurso nuostatuose nurodyta mažiausia vienam projektui galima skirti Savivaldybės biudžeto lėšų suma ir nėra didesnė nei konkurso nuostatuose nurodyta didžiausia vienam projektui galima skirti Savivaldybės biudžeto lėšų suma;
28. Jeigu vertinant paraiškos administracinę atitiktį nustatoma, kad paraiška pateikta nesilaikant konkurso nuostatuose nustatytų administracinių reikalavimų ar su paraiška pateikti ne visi konkurso nuostatuose nurodyti privalomi pateikti dokumentai arba informacija pateikta netinkamai, konkurso koordinatorius paraiškoje nurodytu pareiškėjo elektroninio pašto adresu apie tai informuoja pareiškėją vieną kartą, nustatydamas ne trumpesnį nei 3 (trijų) darbo dienų terminą trūkumams pašalinti.
29. Paraiška atmetama ir nevertinama, jei paraiška ar pareiškėjas neatitinka konkurso nuostatuose išvardytų administracinių reikalavimų ar per konkurso koordinatoriaus nustatytą terminą nepateikė trūkstamų dokumentų ar informacijos, išskyrus netikslumus, iš esmės netrukdančius vertinti paraiškos administracinę atitiktį (pvz., neteisingas atsiskaitomosios sąskaitos numeris ar kredito įstaigos rekvizitai, paraiškos užpildymo data, rašybos klaidos, netinkamas dokumentų užsienio kalba vertimas (jei paraišką vertinantys asmenys gali suprasti ir įvertinti dokumentų turinį). Konkurso koordinatorius per 5 (penkias) darbo dienas nuo paraiškų administracinės atitikties įvertinimo dienos paraiškoje nurodytu elektroninio pašto adresu informuoja pareiškėją apie priimtą sprendimą, nurodydamas paraiškos atmetimo priežastis ir sprendimo apskundimo tvarką.
30. Projektų turinio vertinimą atlieka konkurso organizatoriaus vadovo įsakymu iš ne mažiau kaip 3 (trijų) asmenų sudaryta projektų vertinimo komisija (toliau – komisija), kurios tikslas yra nagrinėti ir vertinti konkursui pateiktas projektų paraiškas, konkurso organizatoriaus vadovui teikti siūlymus dėl projektų finansavimo. Pirmojo komisijos posėdžio metu iš jos narių balsų dauguma išrenkamas komisijos pirmininkas.
31. Pirmojo posėdžio metu komisijos nariai pasirašo konfidencialumo pasižadėjimus viešai neskelbti ir neplatinti su paraiškų vertinimu susijusios informacijos (pagal Aprašo 2 priedo formą), taip pat nešališkumo deklaracijas (pagal Aprašo 3 priedo formą) dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačių interesų konflikto vengimo. Komisijos nariams pasirašius šiame punkte nurodytus dokumentus, konkurso koordinatorius trumpai supažindina komisijos narius su konkurso tikslais, numatoma darbo organizavimo tvarka, paaiškina, kaip pildyti vertinimo anketas, į ką tikslinga atsižvelgti vertinant paraiškas, apžvelgia vertinimo ypatumus, kitas aplinkybes, atsako į komisijos narių klausimus.
32. Konkurso koordinatorius komisijai perduoda vertintinas paraiškas ir bendrą paraiškų suvestinę, kurioje nurodoma informacija apie tinkamai, atitikusias konkurso nuostatuose nustatytus administracinius reikalavimus, pateiktas projektų paraiškas.
33. Komisijos narys privalo nusišalinti nuo paraiškos vertinimo ir balsavimo, jei yra svarstoma organizacijos, kurios vadovas, kolegialaus valdymo organo narys ir (arba) darbuotojas jis arba jam artimas asmuo (jo sutuoktinis, sugyventinis, partneris, taip pat šių asmenų tėvai (įtėviai), vaikai (įvaikiai), broliai (įbroliai), seserys (įseserės), seneliai, vaikaičiai ir jų sutuoktiniai, sugyventiniai ar partneriai) yra, paraiška. Jeigu komisijos narys nenusišalina, komisija privalo priimti sprendimą dėl jo nušalinimo. Jeigu komisijos narys nenusišalina ir tik vėliau paaiškėja, kad dėl to kilo interesų konfliktas, jo vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais, o paraišką vertina kitas komisijos narys.
34. Vieną paraišką vertina ne mažiau kaip du komisijos nariai (vertintojai). Komisijos nariai paraiškas vertina, užpildydami kiekvienos paraiškos vertinimo anketą (toliau – vertinimo anketa), vadovaudamiesi konkurso nuostatuose ir vertinimo anketoje nurodytais projekto turinio ir lėšų vertinimo kriterijais ir už juos galimais skirti balais. Vertinimo anketoje nustatomas galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius ir privaloma surinkti minimali balų suma. Jeigu vertintojo siūlymu mažinamas pareiškėjo prašomas finansavimas, turi būti išsamiai pagrįstos šio siūlymo priežastys. Vertintojas, įvertinęs gautas vertinti paraiškas, vertinimo anketas pateikia konkurso koordinatoriui, kuris yra ir komisijos sekretorius.
35. Konkurso koordinatorius apibendrina gautas komisijos narių vertinimo anketas ir parengia paraiškų vertinimų suvestinę (joje nurodydamas dviejų paraišką vertinusių komisijos narių skirtų balų ir siūlomų skirti Savivaldybės biudžeto lėšų sumų vidurkį) ir reitinguoja projektus balų mažėjimo tvarka, jeigu konkurso nuostatuose nenumatyta kitaip.
36. Paraiškos turi būti įvertintos per laikotarpį, ne ilgesnį kaip 20 (dvidešimt) darbo dienų, pradedant skaičiuoti nuo vertintinų paraiškų pateikimo komisijos nariams dienos iki konkurso koordinatoriaus parengtos komisijos narių paraiškų vertinimų suvestinės pateikimo komisijai dienos.
37. Komisijos pirmininkas gali paskirti paraišką papildomai įvertinti trečiajam vertintojui, jei:
37.1. sutampa komisijos narių tos pačios paraiškos vertinimo balai ir (ar) pateikiamas identiškas skiriamų balų pagrindimas;
37.4. vertintojo siūloma skirti Savivaldybės biudžeto lėšų suma projektui įgyvendinti skiriasi daugiau nei 25 procentais, palyginti su kito paraišką vertinusio komisijos nario siūlymu;
38. Jeigu Aprašo 37 punkte nurodytais atvejais paraiškai įvertinti paskiriamas trečiasis vertintojas, konkurso koordinatorius apibendrina jo vertinimą ir parengia paraiškos vertinimų suvestinę, nurodydamas dviejų iš trijų paraišką vertinusių vertintojų, kurių skirtų balų skaičius panašiausias, skirtų balų ir siūlomų skirti Savivaldybės biudžeto lėšų sumų vidurkį, ir ją pateikia komisijai.
39. Jeigu komisijos nariams, vertinant gautą paraišką ir su ja pateiktus dokumentus kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminę įtaką paraiškos vertinimui, jie kreipiasi į konkurso koordinatorių su prašymu patikslinti pareiškėjo pateiktą informaciją, nurodydami savo prašymo motyvus. Konkurso koordinatorius paraiškoje nurodytu pareiškėjo elektroninio pašto adresu informuoja pareiškėją, nustatydamas ne trumpesnį nei 3 (trijų) darbo dienų terminą informacijai patikslinti. Pareiškėjo gali būti prašoma tik tos informacijos, kurios pats konkurso organizatorius negali gauti. Pareiškėjo negali būti prašoma pateikti nepagrįstai daug informacijos, kuri nebūtų svarbi paraiškos vertinimui. Konkurso koordinatorius, gavęs prašomą informaciją iš pareiškėjo ar pats ją surinkęs, informaciją pateikia komisijos nariams arba juos informuoja, kad pagal nustatytą terminą pareiškėjas prašomos informacijos nepateikė.
40. Jei, atlikus paraiškų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų Savivaldybės biudžeto lėšų, komisija gali siūlyti finansuoti šias paraiškas vadovaujantis konkurso nuostatuose nurodytais finansavimo skyrimo pirmumo kriterijais (pvz.: prašoma mažesnė Savivaldybės biudžeto lėšų suma, vertintojų skirtų balų, neįtraukiant balų, skirtų už finansavimo prioritetus, vidurkis, vykdomų veiklų skaičius ir pan.).
41. Jei komisija, įvertinusi paraiškų vertinimų suvestinę, vadovaudamasi konkurso nuostatuose nustatytais kriterijais, priima protokolinį sprendimą siūlyti pareiškėjui skirti dalį paraiškoje prašomų Savivaldybės biudžeto lėšų, jame rekomenduoja (pvz., kai siūloma mažinti veiklų apimtį) arba nurodo (pvz., kai konkurso nuostatuose nurodomas konkrečios paslaugos gavėjo ar veiklos dalyvio įkainis ir vertintojai nurodo mažinti paslaugos gavėjų ar dalyvių skaičių), kurių veiklų atsisakyti ar kurių veiklų apimtį mažinti ir kurias priemones (veiklas) ir (ar) išlaidas finansuoti.
42. Konkurso koordinatorius nedelsdamas, bet ne vėliau nei per 3 (tris) darbo dienas nuo komisijos sprendimo siūlyti pareiškėjui skirti dalį paraiškoje prašomų Savivaldybės biudžeto lėšų sumos priėmimo dienos, paraiškoje nurodytu pareiškėjo elektroninio pašto adresu informuoja pareiškėją apie komisijos siūlomų skirti Savivaldybės biudžeto lėšų dydį, apie rekomendaciją arba nurodymą, kurias priemones (veiklas) ir (ar) išlaidas finansuoti, taip pat nurodo pareiškėjui patvirtinti, kad jis sutinka su siūloma skirti lėšų suma ir kad siūlomas sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant konkurso tikslus, pagal komisijos priimtą protokolinį sprendimą prašo patikslinti sąmatą ir (ar) priemonių (veiklų) planą.
43. Jei pareiškėjas sutinka su komisijos siūloma skirti Savivaldybės biudžeto lėšų suma, jis per 3 (tris) darbo dienas nuo pranešimo gavimo dienos komisijai patvirtina, kad sutinka su siūloma skirti lėšų suma, kad komisijos siūlomas sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant konkurso tikslus, ir, atsižvelgdamas į komisijos rašte pateiktus nurodymus, konkurso koordinatoriui pateikia patikslintą sąmatą ir (ar) priemonių (veiklų) planą.
44. Konkurso koordinatorius, gavęs iš pareiškėjo patvirtinimą, kad jis sutinka su komisijos siūloma skirti Savivaldybės biudžeto lėšų suma ir kad komisijos siūlomas sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant konkurso tikslus, taip pat pareiškėjo patikslintą sąmatą ir (ar) priemonių (veiklų) planą, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo patikslintos sąmatos ir (ar) priemonių (veiklų) plano gavimo dienos dokumentus pateikia komisijos nariams. Komisija patikslintus dokumentus įvertina per 3 (tris) darbo dienas nuo konkurso koordinatoriaus dokumentų pateikimo vertintojams dienos ir protokoliniu sprendimu pritaria arba nepritaria pareiškėjo patikslintai sąmatai ir (ar) priemonių (veiklų) planui.
45. Pareiškėjui per Aprašo 43 punkte nurodytą terminą nepatvirtinus, kad jis sutinka su komisijos siūloma skirti Savivaldybės biudžeto lėšų suma ir (ar) kad komisijos siūlomas sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų Savivaldybės biudžeto lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant konkurso tikslus, ir (ar) nepatikslinus sąmatos ir (ar) priemonių (veiklų) plano, laikoma, kad jis nesutinka su komisijos siūloma skirti Savivaldybės biudžeto lėšų suma. Jei pareiškėjas nesutinka su komisijos priimtu sprendimu siūlyti jam skirti dalį paraiškai įgyvendinti prašomų Savivaldybės biudžeto lėšų arba jei komisija nepritaria pareiškėjo patikslintai sąmatai ir (ar) priemonių (veiklų) planui, Savivaldybės biudžeto lėšos paraiškai (projektui įgyvendinti) neskiriamos ir paraiška įtraukiama į nefinansuotinų projektų sąrašą.
46. Jeigu, įvertinus paraišką, siūlytina skirti Savivaldybės biudžeto lėšų suma projekto vykdymui yra mažesnė nei konkurso nuostatuose nurodyta mažiausia galima skirti lėšų suma, šią paraišką siūloma nefinansuoti.
47. Pareiškėjams, kurių pateiktos paraiškos, nesurinko nustatytos minimalios balų sumos, finansavimas neskiriamas.
48. Komisija, įvertinusi paraiškų vertinimų suvestinėje pateiktus duomenis bei kitą su paraiškomis ir jų vertinimu susijusią informaciją, pritaria arba nepritaria skirtų balų vidurkiui ir siūlomų skirti Savivaldybės biudžeto lėšų sumų vidurkiui. Komisija protokoliniu sprendimu siūlo konkurso organizatoriaus vadovui skirti lėšų tiems projektams, kurie surinko daugiausia balų ir kuriems įgyvendinti užtenka konkursui numatytų Savivaldybės biudžeto lėšų.
49. Konkurso organizatoriaus vadovas per konkurso nuostatuose nustatytą terminą, bet ne vėliau nei per 5 (penkias) darbo dienas nuo komisijos pasiūlymo gavimo dienos priima sprendimą dėl Savivaldybės biudžeto lėšų skyrimo projektams įgyvendinti.
50. Konkurso koordinatorius per 3 (tris) darbo dienas nuo konkurso organizatoriaus vadovo įsakymo (toliau – Įsakymas) dėl Savivaldybės biudžeto lėšų skyrimo projektams finansuoti priėmimo dienos paraiškose nurodytais pareiškėjų elektroninio pašto adresais informuoja pareiškėjus apie skirtą finansavimą ir Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pasirašymo procedūras.
VII SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
52. Komisijos sudarymo ir jos darbo organizavimo tvarka ir terminai nustatomi konkurso nuostatuose. Kiekvieno konkretaus konkurso atveju komisija sudaroma, atsižvelgiant į konkurso specifiką ir konkrečios srities specialistų poreikį.
53. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja komisijos pirmininkas, jo nesant – komisijos narių bendru sutarimu išrinktas komisijos posėdžio pirmininkas. Komisiją techniškai aptarnauja konkurso koordinatorius, kuris yra ir komisijos sekretorius. Komisijos sekretorius nėra komisijos narys. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Aprašu, konkurso nuostatais ir kitais teisės aktais.
54. Komisijos sekretorius:
54.2. techniškai aptarnauja komisiją, organizuoja ir protokoluoja komisijos posėdžius, pasirašo posėdžių protokolus;
54.4. komisijos nariams elektroninių ryšių priemonėmis siunčia derinti komisijos posėdžio protokolą;
54.5. rengia konkurso organizatoriaus vadovo Įsakymo projektą dėl Savivaldybės biudžeto lėšų skyrimo projektams vykdyti;
54.6. konkurso organizatoriaus interneto svetainėje skelbia informaciją nurodytą Aprašo 26 ir 51 punktuose;
55. Pagrindinė komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta komisijos pirmininko nustatytu laiku. Komisijos pirmininko sprendimu posėdžiai gali būti organizuojami ir nuotoliniu būdu realiuoju laiku elektroninių ryšių priemonėmis. Posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai komisijos narių.
56. Komisijos posėdis šaukiamas praėjus ne daugiau kaip 3 (trims) darbo dienoms nuo komisijos sekretoriaus pateiktos komisijai paraiškų vertinimų suvestinės dienos. Komisijos sekretorius elektroninio pašto adresais informuoja komisijos narius ir kitus į posėdį kviečiamus asmenis apie komisijos posėdžio laiką, vietą, pateikia su komisijos pirmininku suderintą posėdžio darbotvarkę ir kitą reikalingą komisijos posėdžiui informaciją.
57. Prireikus klausimus svarstyti skubos tvarka, bet dėl objektyvių priežasčių nesant galimybės surengti posėdžio, komisijos sprendimai gali būti priimami vadovaujantis visų komisijos narių apklausos, kuri atliekama nedelsiant, bet ne vėliau nei per 1 (vieną) darbo dieną, elektroniniu paštu rezultatais. Tarp posėdžių einamieji klausimai gali būti aptariami ir komisijos narių nuomonė išreiškiama elektroniniu paštu.
58. Komisijos sprendimai priimami balsų dauguma, t. y. už sprendimą turi pasisakyti daugiau nei pusė visų komisijos narių. Jei komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra posėdžio pirmininko balsas.
59. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kuris elektroniniu laišku turi būti suderintas su komisijos nariais. Komisijos posėdžio protokolas komisijos nariams suderinti pateikiamas per 3 (tris) darbo dienas po įvykusio posėdžio. Komisijos nariai pastabas ir pasiūlymus dėl protokolo pateikia per 2 (dvi) darbo dienas nuo posėdžio protokolo išsiuntimo dienos. Per nustatytą terminą negavus komisijos nario pastabų ir (ar) pasiūlymų, laikoma, kad komisijos narys posėdžio protokolui pritaria. Su komisijos nariais suderintą protokolą pasirašo komisijos posėdžio pirmininkas ir komisijos sekretorius.
VIII SKYRIUS
SUTARTIES PASIRAŠYMAS
61. Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis (toliau – sutartis) tarp konkurso organizatoriaus ir projekto vykdytojo sudaroma per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo Įsakymo dėl Savivaldybės biudžeto lėšų skyrimo projektui įgyvendinti priėmimo dienos. Sutartyje turi būti pateikta informacija, nurodyta Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, 61 punkte.
62. Nesudarius sutarties per Aprašo 61 punkte nustatytą terminą, laikoma, kad projekto vykdytojas atsisakė vykdyti numatytą projektą ir numatytas finansavimas jam neskiriamas.
63. Projekto vykdytojui nesudarius sutarties per Aprašo 61 punkte numatytą terminą, atsisakius dalies lėšų ar atsisakius toliau vykdyti finansuojamą projektą, nutraukus sudarytą sutartį, konkurso organizatoriaus vadovo sprendimu lėšos eilės tvarka gali būti skirtos įvertintiems projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše. Rezervinis projektų sąrašas skelbiamas viešai. Finansavimas projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše, skiriamas neviršijant nepaskirstytų Savivaldybės biudžeto lėšų sumos. Rezerviniame sąraše esantiems projektams siūlant skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų lėšų, sąmata ir (ar) priemonių (veiklų) planas tikslinami Aprašo 42–45 punktuose numatyta tvarka. Jei rezerviniame sąraše projektų nėra ir (ar) lieka nepaskirstytų Savivaldybės biudžeto lėšų, skelbiamas naujas konkursas.
IX SKYRIUS
LĖŠŲ ADMINISTRAVIMO IR ATSISKAITYMO UŽ JŲ PANAUDOJIMĄ TVARKA
64. Projektams paskirtos Savivaldybės biudžeto lėšos mokamos iš konkursui organizuoti patvirtintų Savivaldybės biudžeto asignavimų. Projektams vykdyti skirtos Savivaldybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus.
65. Konkurso organizatorius nevyriausybinėms organizacijoms teikia visą reikalingą informaciją, dalykinę ir metodinę pagalbą, susijusią su projektų įgyvendinimu.
66. Finansuojant projektus, tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos tik tiesiogiai su projekto įgyvendinimu susijusios išlaidos, patirtos einamaisiais metais, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga, priemonių (veiklos) planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais ir projekto priemonių (veiklų) įvykdymą patvirtinančiais dokumentais arba jų kopijomis. Projekto vykdytojas paslaugas ir (ar) prekes projekto priemonėms (veikloms) vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Skiriamos lėšos negali būti naudojamos išlaidoms, kurios nebuvo nurodytos paraiškoje, apmokėti.
67. Projekto vykdytojas, kuris yra perkančioji organizacija, vykdydama pirkimą, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu. Jeigu projekto vykdytojas yra neperkančioji organizacija, vykdydamas pirkimus turi vadovautis Neperkančiosios organizacijos taisyklėmis, patvirtintomis projekto vykdytojo vadovo ir kitų teisės aktų nustatytos tvarkos.
68. Savivaldybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos:
68.5. ilgalaikiam turtui, kurio vertė – 500 Eur ir didesnė, kaip reglamentuota Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarime Nr. 564 „Dėl Minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams sąrašo patvirtinimo“, įsigyti;
68.6. veikloms, kuriomis:
68.6.2. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškiama nepagarba tautiniams Lietuvos valstybės simboliams;
69. Norėdamas patikslinti priemonių (veiklų) planą ir (ar) sąmatą, projekto vykdytojas konkurso organizatoriui pateikia pagrįstą prašymą patikslinti priemonių (veiklų) planą ir (ar) sąmatą, kartu pateikdamas ir lyginamąją tikslinamą priemonių (veiklų) planą ir (ar) sąmatą. Projekto vykdytojas gali teikti patikslinti tik dar neįgyvendintas priemones (veiklas) ir (ar) tik dar nepatirtas išlaidas, išskyrus sumažėjusias tinkamas finansuoti išlaidas. Apie leidimą patikslinti priemonių (veiklų) planą ir (ar) sąmatą konkurso organizatorius informuoja projekto vykdytoją raštu per 5 (penkias) darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos.
70. Projekto vykdytojas privalo raštu informuoti konkurso organizatorių apie projekte numatytų priemonių (veiklų) vykdymo nutraukimą ar sustabdymą. Gavęs tokį pranešimą, konkurso organizatorius sustabdo Savivaldybės biudžeto lėšų pervedimą. Projekto vykdytojui pašalinus priežastis, dėl kurių jis nutraukė ar sustabdė projekte numatytų priemonių (veiklų) vykdymą, ir apie tai pranešus konkurso organizatoriui, atnaujinamas sustabdytas Savivaldybės biudžeto lėšų pervedimas.
71. Projekto vykdytojas pagal konkurso nuostatuose nurodytus terminus ir reikalavimus privalo projektą įgyvendinti iki sutartyje numatytos dienos ir pateikti konkurso organizatoriui projekto finansines ir veiklos ataskaitas.
72. Nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas Savivaldybės biudžeto lėšas projekto vykdytojas grąžina į sutartyje nurodytą konkurso organizatoriaus sąskaitą sutartyje nustatytais terminais.
73. Projekto vykdytojas savo jėgomis ir lėšomis turi pašalinti dėl jo kaltės atsiradusius lėšų panaudojimo trūkumus, pažeidžiančius sutarties sąlygas.
74. Savivaldybės biudžeto lėšų, skiriamų projektams finansuoti, finansinė ir veiklos kontrolė vykdoma Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
75. Konkurso organizatorius, nustatęs ar turintis pagrįstų įtarimų, kad projekto vykdytojas netinkamai vykdo Aprašo, konkurso nuostatų, sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminę reikšmę vykdant sutartį, reikalavimus, apie tai raštu informuoja projekto vykdytoją ir sustabdo sutarties vykdymą. Konkurso organizatorius projekto vykdytojui nustato protingą terminą, ne trumpesnį kaip 10 (dešimt) darbo dienų, nustatytiems veiklos trūkumams pašalinti. Projekto vykdytojas, pašalinęs nustatytus veiklos trūkumus, raštu informuoja konkurso organizatorių apie tolesnį pasirengimą tinkamai vykdyti konkurso nuostatuose, sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę vykdant sutartį, nustatytus reikalavimus, ir pateikia tai patvirtinančius įrodymus. Konkurso organizatorius, įvertinęs iš projekto vykdytojo gautą informaciją, gali atnaujinti sutarties vykdymą. Jei projekto vykdytojas per nustatytą terminą nustatytų veiklos trūkumų nepašalina, konkurso organizatorius turi teisę vienašališkai nutraukti sutartį, apie tai projekto vykdytoją įspėjęs, likus ne mažiau kaip 10 (dešimt) darbo dienų iki sutarties nutraukimo dienos.
76. Konkurso organizatorius nutraukia sutartį su projekto vykdytoju ir skirtas Savivaldybės biudžeto lėšas projekto vykdytojas privalo grąžinti, jei:
76.1. konkurso organizatorius nustato, kad skirtos Savivaldybės biudžeto lėšos naudojamos ne pagal paskirtį;
76.2. konkurso organizatorius nustato esminių Aprašo, konkurso nuostatų, sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminę reikšmę vykdant sutartį, pažeidimų;
76.3. vadovaujantis Aprašo 75 punktu, sustabdomas sutarties vykdymas ir per nustatytą terminą projekto vykdytojas nepašalina nustatytų veiklos trūkumų;
X SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
77. Su projektų įgyvendinimu susijusius dokumentus konkurso organizatorius ir projekto vykdytojas saugo vadovaudamiesi Dokumentų saugojimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. V-157 „Dėl Dokumentų saugojimo taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka ir Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklėje, patvirtintoje Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“, nustatytais terminais.
78. Konkurso organizatorius neprisiima atsakomybės, jei dėl paraiškoje ir (ar) sutartyje nurodytų klaidingų duomenų ryšiams palaikyti (adreso korespondencijai, telefono numerio, elektroninio pašto adreso) pareiškėjo (projekto vykdytojo) nepasiekia laiškai arba su pareiškėju (projekto vykdytoju) negalima susisiekti kitu būdu.
80. Šalys atleidžiamos nuo įsipareigojimų vykdymo ir nuostolių atlyginimo, jei jos tų įsipareigojimų negali vykdyti dėl priežasčių, nepriklausančių nuo jų valios.
Nevyriausybinių organizacijų finansavimo
Kėdainių rajono savivaldybės biudžeto
lėšomis ir šių lėšų administravimo tvarkos
aprašo
1 priedas
(Deklaracijos pavyzdinė forma)
DEKLARACIJA
(data)
Aš, _________________________________________________, veikiantis (-i)
(vardas, pavardė)
pareiškėjo _____________________________________________ vardu, patvirtinu, kad nėra toliau
(pareiškėjo pavadinimas)
nurodytų aplinkybių:
2. asmuo, turintis teisę veikti pareiškėjo vardu, neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo už nusikaltimus, numatytus Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso XXXIII skyriuje (Nusikaltimai valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams), taip pat už nusikaltimus, numatytus Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso 205 straipsnyje (Apgaulingas pareiškimas apie juridinio asmens veiklą), 206 straipsnyje (Kredito, paskolos ar tikslinės paramos panaudojimas ne pagal paskirtį ar nustatytą tvarką), 207 straipsnyje (Kreditinis sukčiavimas), 219 straipsnyje (Mokesčių nesumokėjimas), 220 straipsnyje (Neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimas), 222 straipsnyje (Apgaulingas apskaitos tvarkymas) bei 223 straipsnyje (Aplaidus apskaitos tvarkymas);
4. pareiškėjas per paskutinius trejus metus iki paraiškos pateikimo konkurso organizatoriui dienos nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti įtakos konkurso organizatoriaus valstybės tarnautojams ir (ar) darbuotojams, projektų vertinimo komisijos nariams;
5. pareiškėjas turi konkurso nuostatuose nustatytus reikalavimus atitinkančius reikalingus žmogiškuosius išteklius ir tinkamus administracinius gebėjimus projektui įgyvendinti;
6. pareiškėjas nėra neatsiskaitęs už ankstesniais metais iš Savivaldybės biudžeto gautų lėšų panaudojimą ir (arba) gautų lėšų nėra panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį;
8. pareiškėjas nustatyta tvarka Juridinių asmenų registre yra įregistravęs žymą, kad pareiškėjas yra nevyriausybinė organizacija.
Man yra žinoma, kad šioje deklaracijoje nurodžius klaidinančią ar melagingą informaciją, vadovaujantis konkurso nuostatais sudaryta Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis bus vienašališkai nutraukta.
Patvirtinu, kad kartu su paraiška pateikti dokumentai, taip pat dokumentų užsienio kalba vertimai, yra tikri.
______________________ _____________________ __________________
(pareiškėjo vadovo ar jo (parašas) (vardas ir pavardė )
įgalioto asmens pareigų pavadinimas)
Nevyriausybinių organizacijų finansavimo
Kėdainių rajono savivaldybės biudžeto
lėšomis ir šių lėšų administravimo tvarkos
aprašo
2 priedas
(Nešališkumo deklaracijos pavyzdinė forma)
NEŠALIŠKUMO DEKLARACIJA DĖL OBJEKTYVIŲ SPRENDIMŲ PRIĖMIMO BEI VIEŠŲJŲ IR PRIVAČIŲ INTERESŲ KONFLIKTO VENGIMO
(data)
Aš, ________________________________________, būdamas (-a) projektų vertinimo
(vardas, pavardė)
komisijos nariu (-e) ar komisijos sekretoriumi (-e):
PASIŽADU:
1. savo pareigas atlikti objektyviai, dalykiškai, be išankstinio nusistatymo, vadovaudamasis (-i) įstatymų viršenybės, skaidrumo, nešališkumo, teisėtumo, sąžiningumo principais;
2. informuoti projektų vertinimo komisijos pirmininką apie esamą interesų konfliktą ir nusišalinti nuo dalyvavimo tolesnėje procedūroje, jei man dalyvaujant, rengiant, svarstant ar priimant komisijos sprendimus:
2.1. šiose procedūrose dalyvauja asmenys, iš kurių aš ar man artimi asmenys gauna bet kokios rūšies pajamų ar kitokio pobūdžio naudos;
2.2. aš ar man artimi asmenys yra procedūrose dalyvaujančio juridinio asmens steigėjas (‑a), akcininkas (-a) ar dalininkas (-ė), darbuotojas (-a) ar valdymo organo narys (-ė);
3. jei paaiškėtų, kad mano dalyvavimas rengiant, svarstant ar priimant projektų vertinimo komisijos sprendimus gali sukelti interesų konfliktą, pasižadu nedelsdamas (-a) informuoti apie tai projektų vertinimo komisijos pirmininką ir nusišalinti nuo sprendimo priėmimo procedūros.
Žinau, kad kilus šališkumo ar interesų konflikto grėsmei galiu būti nušalintas (-a) nuo dalyvavimo tolesnėje procedūroje.
Man išaiškinta, kad man artimi asmenys yra artimieji giminaičiai bei svainystės ryšiais susiję asmenys, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 3.135 ir 3.136 straipsniuose, taip pat sutuoktinis, sugyventinis ar partneris, sutuoktinio, sugyventinio ar partnerio vaikai (įvaikiai), tėvai (įtėviai), broliai (įbroliai), seserys (įseserės) bei mano įtėviai, įvaikiai, įbroliai, įseserės.
______________________ ______________________ __________________
(nurodomos pareigos (parašas) (vardas ir pavardė)
projektų vertinimo komisijoje)
Nevyriausybinių organizacijų finansavimo
Kėdainių rajono savivaldybės biudžeto
lėšomis ir šių lėšų administravimo tvarkos
aprašo
3 priedas
(Konfidencialumo pasižadėjimo pavyzdinė forma)
KONFIDENCIALUMO PASIŽADĖJIMAS UŽTIKRINTI KONKURSO INFORMACIJOS KONFIDENCIALUMĄ, VIEŠAI NESKELBTI IR NEPLATINTI ŠIOS INFORMACIJOS
(data)
Aš, ___________________________________, būdamas (-a) projektų vertinimo komisijos
(vardas, pavardė)
nariu (-e) ar komisijos sekretoriumi (-e):
PASIŽADU:
1. saugoti ir tik teisės aktų nustatytais tikslais ir tvarka naudoti konfidencialią informaciją, kuri man taps žinoma, esant projektų vertinimo komisijos nariu (-e);
2. man patikėtus dokumentus ar duomenis saugoti tokiu būdu, kad tretieji asmenys neturėtų galimybės su jais susipažinti ar jais pasinaudoti, neatskleisti tretiesiems asmenims konfidencialios informacijos;
4. savo ir (ar) man artimų asmenų privačių interesų naudai nesinaudoti ir neleisti naudotis informacija, kurią įgijau dalyvaudamas (-a) svarstant, rengiant ar priimant projektų vertinimo komisijos sprendimą, kitokia tvarka ir mastu, nei nustato Lietuvos Respublikos teisės aktai.
Esu įspėtas (-a), kad, pažeidęs (-usi) šį pasižadėjimą, turėsiu atlyginti konkurso organizatoriui ir pareiškėjams padarytus nuostolius.
Man išaiškinta, kad man artimi asmenys yra artimieji giminaičiai bei svainystės ryšiais susiję asmenys, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 3.135 ir 3.136 straipsniuose, taip pat sutuoktinis, sugyventinis ar partneris, sutuoktinio, sugyventinio ar partnerio vaikai (įvaikiai), tėvai (įtėviai), broliai (įbroliai), seserys (įseserės) bei mano įtėviai, įvaikiai, įbroliai, įseserės.
___________________ ________________ ____________________
(nurodomos pareigos (parašas) (vardas ir pavardė)
projektų vertinimo komisijoje)