Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

Dėl EKSPERIMENTINĖS MOKYMO LĖŠŲ APSKAIČIAVIMO IR PASKIRSTYMO METODIKOS PATVIRTINIMO

 

2015 m. lapkričio 18 d. Nr. 1199
Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 19 d. nutarimo Nr. XII-1557 „Dėl bendrojo ugdymo mokyklų finansavimo modelio tobulinimo“ 1 straipsnio 2 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Eksperimentinę mokymo lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodiką (pridedama).

2. Nustatyti, kad:

2.1. Eksperimentinė mokymo lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika (toliau – Metodika) taikoma savivaldybėse, kurių sąrašą, atsižvelgdamas į skirtą Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto finansavimą, savivaldybės gyventojų skaičių, vyraujantį gyvenamosios vietovės tipą (miestas, miestelis, kaimas), 2016 metams tvirtina švietimo ir mokslo ministras. Į šį sąrašą savivaldybės gali būti įtraukiamos tuo atveju, jeigu yra savivaldybės tarybos sprendimas dėl Metodikos taikymo savivaldybės teritorijoje esančioms nevalstybinėms mokykloms, savivaldybėms gavus šių mokyklų dalyvių susirinkimų (savininkų) pritarimus, ir savivaldybės mokykloms.

2.2. Jeigu šio nutarimo 2.1 papunktyje nurodytai savivaldybei 2016 metams pagal Metodiką apskaičiuota mokymo lėšų suma yra mažesnė už lėšų sumą, tiems metams apskaičiuotą vadovaujantis Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“, savivaldybei papildomai skiriamas šių sumų skirtumas, kuris paskirstomas ir naudojamas Metodikos 13.2 papunktyje nustatyta tvarka.

3. Pavesti švietimo ir mokslo ministrui iki 2015 m. gruodžio 31 d. patvirtinti:

3.1. Savivaldybių, kurioms 2016 metais taikoma Metodika, sąrašą;

3.2. Mokyklų, kurių mokiniams taikomi Metodikos 1 priedo 2.2.2 ir 2.2.3 papunkčiai, 4 priedo 5.3–5.6 papunkčiai ir 9 ir 10 punktai, 2016 metų sąrašus.

4. Pasiūlyti savivaldybėms dalyvauti įgyvendinant Metodiką.

5. Šis nutarimas, išskyrus 3 punktą, įsigalioja 2016 m. sausio 1 dieną.

 

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                      Algirdas Butkevičius

 

 

 

Švietimo ir mokslo ministrė                                                            Audronė Pitrėnienė

 


 

PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2015 m. lapkričio 18 d. nutarimu Nr. 1199

 

 

 

EKSPERIMENTINĖ MOKYMO LĖŠŲ APSKAIČIAVIMO IR PASKIRSTYMO METODIKA

 

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Eksperimentinė mokymo lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika (toliau – Metodika) reglamentuoja iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (toliau – valstybės biudžetas) skiriamų mokymo lėšų apskaičiavimą ir paskirstymą mokinių, kurie mokosi pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio arba vidurinio ugdymo programas (toliau – mokiniai), mokymo reikmėms tenkinti. Pagal Metodiką skirstomos mokymo lėšos valstybinėms, savivaldybių ir nevalstybinėms mokykloms, teikiančioms ikimokyklinį, priešmokyklinį ir bendrąjį ugdymą (toliau kartu – mokyklos), neformaliojo vaikų švietimo mokykloms, formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokykloms ir kitiems švietimo teikėjams, taip pat pedagoginėms psichologinėms tarnyboms.

2. Metodikoje vartojamos sąvokos:

2.1. Klasės krepšelis – vienai sąlyginei klasei (grupei) metams ugdymo planui įgyvendinti skiriamos lėšos, kurių dydis priklauso nuo sąlyginio klasės (grupės) dydžio tam tikrame mokinių sraute.

2.2. Mokinių srautas – mokyklos (jos filialo arba skyriaus, esančių ne toje gyvenamojoje vietovėje, kurioje yra bazinė mokykla) mokinių grupė, iš kurios gali būti formuojamos vienarūšės pagal ugdymo turinį ir ugdymo proceso organizavimą klasės (grupės) ir kuriai priskiriami mokiniai, ugdomi pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio arba bendrojo ugdymo programas 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 (gimnazijos I), 10 (gimnazijos II), 11 (gimnazijos III), 12 (gimnazijos IV) klasėse.

2.3. Sąlyginis klasės (grupės) dydis – dydis, apskaičiuojamas pagal faktinį mokinių skaičių mokinių sraute ir atitinkamą sąlyginį klasių (grupių) skaičių jame, pagal kurį nustatoma, kokio dydžio klasės krepšeliai priskiriami apskaičiuotam sąlyginiam klasių (grupių) skaičiui tam tikrame mokinių sraute.

2.4. Sąlyginis klasių (grupių) skaičius – dydis, apskaičiuojamas pagal faktinį mokinių skaičių mokinių sraute ir atitinkamą bazinį klasės (grupės) dydį jame, pagal kurį apskaičiuojama, kiek klasės krepšelių skiriama tam tikro mokinių srauto mokiniams ugdyti.

2.5. Kitos Metodikoje vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme.

3. Mokinių srautai papildomai atskiriami pagal šiuos kriterijus:

3.1. iš mokinių, ugdomų pagal ikimokyklinio ugdymo programą, grupių pagal amžių, kuriems tais kalendoriniais metais sueina: iki 2 metų, nuo 2 iki 3 metų arba nuo 3 metų;

3.2. iš mokinių, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą, grupių;

3.3. iš mokinių, ugdomų pagal bendrojo ugdymo programas, tam tikro tipo (pagal švietimo ir mokslo ministro tvirtinamą Klasių tipų klasifikatorių), paskirties (pagal švietimo ir mokslo ministro tvirtinamą Klasių paskirčių klasifikatorių), mokymo formos ir mokymo proceso organizavimo būdo (pagal švietimo ir mokslo ministro tvirtinamą Mokymosi formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašą), mokomosios kalbos ir kitus mokinių srautų nustatymo kriterijus, nustatytus Metodikos 4 priede, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 (gimnazijos I), 10 (gimnazijos II), 11 (gimnazijos III), 12 (gimnazijos IV) klasėse.

 

 

II SKYRIUS

MOKYMO LĖŠŲ APSKAIČIAVIMAS

 

4. Mokymo lėšos (ML) apskaičiuojamos sudėjus lėšas ugdymo planui įgyvendinti (Lup), lėšas ugdymo procesui organizuoti ir valdyti (Lov) ir lėšas kitoms mokymo reikmėms, nurodytoms Metodikos 1 priede (Lkmr), tai yra ML = Lup + Lov + Lkmr.

5. Lėšas ugdymo planui įgyvendinti (Lup) sudaro tam tikro dydžio klasės krepšelių tam tikruose mokinių srautuose (KKn) ir atitinkamų sąlyginių klasių (grupių) skaičių (kn) juose sandaugų suma, tai yra Lup = ∑ KKn × kn.

6. Klasės krepšelio (KKn) dydis apskaičiuojamas vidutinį sąlyginį mokytojo tarifinio atlygio koeficientą (R) padauginus iš Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyto bazinės mėnesinės algos dydžio (BMA), pedagoginių normų skaičiaus klasei (pn), 12 mėnesių ir socialinio draudimo koeficiento (ksoc), tai yra KKn = R × BMA × pn × 12 × ksoc, laikantis šių nuostatų:

6.1. Vidutinis sąlyginis mokytojo tarifinio atlygio koeficientas (R) nustatomas apskaičiavus atskirų mokytojų pareigybių (ugdančių pagal bendrojo ugdymo, priešmokyklinio ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo programas) tarifinių atlygių koeficientų, nustatytų atsižvelgiant į pedagoginio darbo stažą ir kvalifikacinę kategoriją, vidurkius ir išvedus šių vidurkių aritmetinį svertinį vidurkį pagal statistinę atitinkamų pareigybių mokytojų dalį, tenkančią bendram mokytojų skaičiui. Vidutinis sąlyginis mokytojo tarifinio atlygio koeficientas gali būti tikslinamas atsižvelgiant į lėšas, gaunamas iš valstybės biudžeto.

6.2. Pedagoginių normų skaičius klasei (pn) apskaičiuojamas klasės (grupės) pedagoginio darbo valandų, apmokamų pagal Metodiką, skaičių per savaitę (h) padalijus iš 18 valandų (bendrajam ugdymui) arba 36 valandų (ikimokykliniam ir priešmokykliniam ugdymui). Tam tikrai klasei (grupei) taikomas pedagoginio darbo valandų (jas sudaro kontaktinės valandos ir kartu pertraukos tarp pamokų ir papildomos valandos) skaičius per savaitę nustatomas atsižvelgiant į kontaktinių ir papildomų valandų skaičių, nustatytą švietimo ir mokslo ministro tvirtinamuose bendruosiuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų ugdymo planuose, Švietimo įstaigų darbuotojų ir kitų įstaigų pedagoginių darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos apraše ir Priešmokyklinio ugdymo tvarkos apraše.

6.3. Socialinio draudimo koeficientas (ksoc) apskaičiuojamas taikant teisės aktų nustatytą socialinio draudimo įmokos tarifą, išreikštą vieneto dalimis (tsoc), pagal formulę: ksoc = 1 + tsoc.

6.4. Klasės krepšelių apskaičiavimo rodikliai, nurodyti Metodikos 6.1 ir 6.2 papunkčiuose, ir klasės krepšelių dydžiai pateikti Metodikos 2 priede. Metodikos 9 punkte nurodytais atvejais Metodikos 2 priede nurodyti klasės krepšelių dydžiai indeksuojami taikant klasės krepšelių indeksavimo koeficientus, nurodytus Metodikos 4 priede.

7. Sąlyginis klasių (grupių) skaičius (kn) nustatomas taip:

7.1. kai faktinis mokinių skaičius mokinių sraute yra ne mažesnis už Metodikos 2 priede (Metodikos 9 punkte nurodytais atvejais – Metodikos 4 priede) nurodytą minimalų mokinių skaičių, pagal kurį tame mokinių sraute skiriamas mažiausio dydžio klasės krepšelis (toliau – minimalus klasės mokinių skaičius) – sąlyginis klasių (grupių) skaičius (kn) apskaičiuojamas faktinį mokinių skaičių mokinių sraute padalijus iš bazinio klasės (grupės) dydžio, nurodyto Metodikos 2 priede (Metodikos 9 punkte nurodytais atvejais – Metodikos 4 priede), ir prie gauto sveikojo skaičiaus pridėjus: 0, jeigu gautojo dalmens liekana yra mažesnė už 3; 1, jeigu gautojo dalmens liekana yra ne mažesnė už 3;

7.2. kai faktinis mokinių skaičius mokinių sraute yra mažesnis už minimalų klasės mokinių skaičių, sąlyginis klasių (grupių) skaičius (kn) nustatomas pagal faktinį mokinių skaičių mokinių sraute, vadovaujantis Metodikos 3 priedu (Metodikos 9 punkte nurodytais atvejais – Metodikos 4 priedu).

8. Sąlyginis klasės (grupės) dydis apskaičiuojamas faktinį mokinių skaičių mokinių sraute padalijus iš sąlyginio klasių (grupių) skaičiaus jame, nustatyto vadovaujantis Metodikos 7 punktu. Atsižvelgiant į šį dydį, pagal Metodikos 2 priedą tam tikro mokinių srauto sąlyginiam klasių (grupių) skaičiui priskiriamas atitinkamo dydžio klasės krepšelis. Metodikos 9 punkte nurodytais atvejais, kai Metodikos 4 priede nustatytas bazinis klasės (grupės) dydis yra mažesnis kaip 9 mokiniai, tam tikro mokinių srauto sąlyginiam klasių (grupių) skaičiui priskiriamas Metodikos 2 priede nurodytas atitinkamo srauto mažiausio dydžio klasės krepšelis, indeksuotas Metodikos 6.4 papunktyje nustatyta tvarka.

9. Metodikos 4 priede nustatyti specialieji mokinių srautų nustatymo kriterijai, kai taikomi specialieji lėšų ugdymo planui įgyvendinti apskaičiavimo rodikliai:

9.1. klasės krepšelių indeksavimo koeficientai, kurie taikomi laikantis Metodikos 6.4 papunkčio nuostatų;

9.2. baziniai klasės (grupės) dydžiai;

9.3. sąlyginių klasių (grupių) skaičių nustatymo rodikliai, kai faktinis mokinių skaičius mokinių sraute yra mažesnis už minimalų klasės mokinių skaičių.

10. Lėšas ugdymo procesui organizuoti ir valdyti (Lov) sudaro 10 procentų lėšų ugdymo planui įgyvendinti (Lup).

11. Lėšas kitoms mokymo reikmėms, nurodytoms Metodikos 1 priede (Lkmr), sudaro Metodikos 1 priede nurodytų mokymo reikmių koeficientų suma, padauginta iš BMA ir faktinio mokinių skaičiaus.

12. Savivaldybėms ateinantiems biudžetiniams metams skiriama mokymo lėšų suma apskaičiuojama pagal mokinių skaičių einamųjų metų rugsėjo 1 dieną, o ligoninių mokykloms (ligoninių klasėms), sanatorijų mokykloms (sanatorijų klasėms), nepilnamečių tardymo izoliatorių ir pataisos įstaigų mokykloms (nepilnamečių tardymo izoliatorių ir pataisos įstaigų klasėms), tardymo izoliatorių ir (ar) pataisos įstaigų suaugusiųjų mokykloms (suaugusiųjų klasėms), Diemedžio ugdymo centrui, Šiaulių sanatorinei mokyklai – pagal vidutinį metinį mokinių skaičių. Vidutinis metinis mokinių skaičius apskaičiuojamas sudėjus praėjusių mokslo metų kiekvieno mėnesio vidutinį mokinių skaičių ir šią sumą padalijus iš to laikotarpio mėnesių, kuriais buvo mokinių, skaičiaus. Mėnesio vidutinis mokinių skaičius apskaičiuojamas sudėjus kiekvieną dieną buvusius mokinius ir šį bendrą skaičių padalijus iš mėnesio dienų, kuriomis buvo mokinių, skaičiaus. Į mokinių skaičių įskaitomi tik tie mokiniai, kurie buvo mokomi. Vidutinis mokinių skaičius, gautas 1–4, 5–8, 9–10 ir 11–12 klasių grupėse, kiekvienoje grupėje apvalinamas iki sveikojo skaičiaus pagal matematines skaičių apvalinimo taisykles: jeigu po paskutinio skaitmens, iki kurio apvalinama, skaitmuo yra 5 arba didesnis negu 5, prie paskutinio skaitmens pridedamas vienetas, jeigu skaitmuo po paskutinio skaitmens, iki kurio apvalinama, yra mažesnis negu 5, paskutinis skaitmuo lieka nepakitęs.

 

 

III SKYRIUS

MOKYMO LĖŠŲ PASKIRSTYMAS

 

13. Savivaldybėms skiriamos šios mokymo lėšos, kurias jos paskirsto vadovaudamosi Metodikos 14 ir 15 punktais savo nustatyta tvarka:

13.1. mokymo lėšos, apskaičiuotos Metodikos 11 punkte nustatyta tvarka, skirtos šioms mokymo reikmėms tenkinti:

13.1.1. lėšos pedagoginei psichologinei pagalbai organizuoti;

13.1.2. lėšos brandos egzaminams organizuoti ir vykdyti;

13.1.3. lėšos dailės, muzikos ir choreografijos moduliams neformaliojo švietimo mokyklose finansuoti;

13.1.4. lėšos neformaliojo vaikų švietimo programoms finansuoti;

13.2. Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio, Palangos, Alytaus miestų, Marijampolės ir Visagino savivaldybėms – 4 procentai, o kitoms savivaldybėms – 5 procentai atitinkamiems metams mokykloms skirtų specialios tikslinės dotacijos mokymo reikmėms finansuoti (toliau – speciali tikslinė dotacija) lėšų, šioms mokymo reikmėms tenkinti:

13.2.1. pedagoginių darbuotojų tarifinių atlygių koeficientų skirtumams mokyklose išlyginti, ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo prieinamumui užtikrinti (įskaitant mokymą namuose), ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei diegti;

13.2.2. finansuoti rečiau pasirenkamų užsienio kalbų (prancūzų, vokiečių ir kitų) mokymuisi laikinosiose grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo ir mokslo ministro tvirtinamuose bendruosiuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų ugdymo planuose.

14. Metodikos 13.1.1 papunktyje nurodytai mokymo reikmei tenkinti savivaldybės turi skirti ne mažiau kaip 80 procentų, o nurodytai 13.1.4 papunktyje – ne mažiau kaip 100 procentų Metodikos 1 priede atitinkamai mokymo reikmei nurodytos rekomenduojamos mokymo lėšų sumos. Metodikos 13.1.2 ir 13.1.3 papunkčiuose nurodytoms mokymo reikmėms tenkinti savivaldybės skiria lėšų pagal poreikį. Metodikos 13.2 papunktyje nurodytos mokymo lėšos paskirstomos mokykloms (ne mažiau kaip 2/3 šių lėšų mokykloms paskirstoma tvirtinant savivaldybės biudžetą, likusias lėšas savivaldybė paskirsto pagal poreikį per metus).

15. Mokymo lėšų sumą, gautą iš bendros atitinkamiems metams savivaldybei skirtų specialios tikslinės dotacijos lėšų sumos atėmus Metodikos 13 punkte nurodytas mokymo lėšų sumas, kiekviena savivaldybė paskirsto savivaldybės ir nevalstybinėms mokykloms proporcingai kiekvienai mokyklai Metodikos II skyriuje nustatyta tvarka apskaičiuotoms mokymo lėšų sumoms, skirtoms Metodikos 16.1 papunktyje nurodytoms mokymo reikmėms tenkinti.

16. Mokykloms skiriamos mokymo lėšos šioms mokymo reikmėms tenkinti:

16.1. ugdymo planui įgyvendinti (darbo užmokesčiui pagal ugdymo planą mokėti, taip pat sumokėti už ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, finansuojamą iš mokymo lėšų);

16.2. ugdymo procesui organizuoti ir valdyti;

16.3. švietimo pagalbai ir bibliotekai (darbo užmokesčiui mokėti ir paslaugoms, susijusioms su psichologine, specialiąja pedagogine, specialiąja ir socialine pedagogine pagalba, taip pat mokyklos bibliotekos darbuotojams išlaikyti);

16.4. vadovėliams ir kitoms mokymo priemonėms (įsigyti ir nuomoti);

16.5. mokinių pažintinei veiklai ir profesiniam orientavimui;

16.6. mokytojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų kvalifikacijai tobulinti;

16.7. informacinėms ir komunikacinėms technologijoms (IKT) diegti ir naudoti (internetui diegti ir naudoti, duomenų bazėms, elektroniniams dienynams tvarkyti, IKT aptarnaujantiems darbuotojams už darbą mokėti ir kitoms išlaidoms, susijusioms su IKT).

17. Metodikos 16.3 ir 16.4 papunkčiuose nurodytoms mokymo reikmėms tenkinti mokyklos turi skirti ne mažiau kaip 80 procentų, o 16.5–16.7 papunkčiuose nurodytoms mokymo reikmėms – ne mažiau kaip 40 procentų Metodikos 1 priede atitinkamoms mokymo reikmėms nurodytų rekomenduojamų mokymo lėšų sumų.

18. Savivaldybės nustato savivaldybių mokykloms maksimalią lėšų, kurios gali būti skiriamos mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui ir ugdymą organizuojančių skyrių (sektorių) vedėjų darbo užmokesčiui ir socialinio draudimo įmokoms mokėti, dalį (procentais) iš mokyklai atitinkamiems metams patvirtintų mokymo lėšų, tačiau ji neturi būti didesnė kaip 20 procentų. Ši dalis gali būti diferencijuojama atsižvelgiant į mokyklos dydį ir kitus savivaldybių nustatytus kriterijus.

19. Iš mokymo lėšų, skiriamų pagal Metodiką ikimokykliniam ir priešmokykliniam ugdymui, finansuojamas ne trumpesnis kaip 20 valandų per savaitę mokinių ugdymas.

20. Iš mokymo lėšų mokama:

20.1. privalomos su darbuotojų, kuriems už darbą mokama iš mokymo lėšų, darbo santykiais susijusios valstybinio socialinio draudimo ir sveikatos draudimo įmokos, išmokos ir kompensacijos šiems darbuotojams;

20.2. už darbą pedagoginiams darbuotojams, nurodytiems švietimo ir mokslo ministro tvirtinamame Pareigybių, kurias atliekant darbas yra laikomas pedagoginiu, sąraše, išskyrus užmokestį už darbą, kai mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu teikiamos papildomos paslaugos (pailgintos dienos grupės, popamokinė mokinių priežiūra, klubai, būreliai, stovyklos, ekskursijos ir kita);

20.3. už darbą mokyklos bibliotekos darbuotojams, gestų kalbos vertėjams, mokytojų padėjėjams, taip pat darbuotojams, kurių funkcijoms priskiriamas mokyklų veiklos kokybės įsivertinimas;

20.4. tarptautinis mokestis už tarptautinio bakalaureato klases.

21. Švietimo informacinių technologijų centrui švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka informaciją, kurios reikia mokymo lėšų sumai apskaičiuoti, teikia valstybinės, savivaldybių ir nevalstybinės mokyklos, teikiančios ikimokyklinį, priešmokyklinį, pradinį, pagrindinį arba vidurinį ugdymą.

 

 

IV SKYRIUS

MOKYMO LĖŠŲ PERSKIRSTYMAS

 

22. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, atsižvelgdama į pakitusį mokinių skaičių einamųjų metų rugsėjo 1 d., perskirsto specialios tikslinės dotacijos dalį, skirtą mokymo reikmėms finansuoti nuo rugsėjo 1 d. iki einamųjų metų pabaigos (jeigu tokia galimybė numatyta atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme), tarp savivaldybių, laikydamasi šių nuostatų:

22.1. Pirmiausia kiekvienai savivaldybei skiriama mokymo lėšų suma, apskaičiuota pagal mokinių skaičių einamųjų metų rugsėjo 1 dieną. Šios lėšos paskirstomos ir naudojamos laikantis Metodikos III skyriaus nuostatų.

22.2. Specialios tikslinės dotacijos suma, gauta iš bendros perskirstomos sumos atėmus sumą, perskirstomą pagal Metodikos 22.1 papunktį, savivaldybėms paskirstoma proporcingai joms iki perskirstymo nustatytoms metinėms specialios tikslinės dotacijos sumoms. Šias lėšas savivaldybės skiria pedagoginiams darbuotojams, kuriems už darbą mokama iš mokymo lėšų, darbo užmokesčiui, išeitinėms išmokoms ir kitoms su darbo santykiais susijusioms išmokoms ir kompensacijoms mokėti.

23. Savivaldybės mokymo lėšas tarp mokyklų perskirsto pakitus mokinių skaičiui einamųjų metų rugsėjo 1 dieną.

 

––––––––––––––––––––

 


 

Eksperimentinės mokymo lėšų

apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos

1 priedas

 

 

 

MOKYMO REIKMIŲ KOEFICIENTŲ IR REKOMENDUOJAMŲ MOKYMO LĖŠŲ SUMŲ SĄRAŠAS

 

 

 

Mokymo reikmės

Mokymo reikmių koeficientai (BMA dydžiais)

Rekomenduojamos mokymo lėšų sumos (eurais vienam mokiniui per metus)

1. Mokymo reikmės, finansuojamos iš savivaldybėms skiriamų mokymo lėšų:

 

 

1.1. pedagoginei psichologinei pagalbai organizuoti

0,2580

9,16

1.2. brandos egzaminams organizuoti ir vykdyti[1]

0,0476

1,69

1.3. dailės, muzikos ir choreografijos moduliams neformaliojo švietimo mokyklose finansuoti1

0,0313

1,11

1.4. neformaliojo vaikų švietimo programoms finansuoti1

0,4935

17,52

2. Mokymo reikmės, finansuojamos iš mokykloms skiriamų mokymo lėšų:

 

 

2.1. švietimo pagalbai ir bibliotekai:

 

 

2.1.1. mokiniams, išskyrus mokinius, nurodytus šio priedo 2.1.2 ir 2.1.3 papunkčiuose

1,5803

56,10

2.1.2. specialiųjų ugdymosi poreikių mokiniams[2]:

 

 

2.1.2.1. besimokantiems pagal bendrojo ugdymo programas, integruotiems bendrojo ugdymo klasėse ir turintiems nedidelių arba vidutinių specialiųjų ugdymosi poreikių[3]

14,0254

497,90

2.1.2.2. besimokantiems pagal bendrojo ugdymo programas, integruotiems bendrojo ugdymo klasėse ir turintiems didelių arba labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių3

28,0507

995,8

2.1.2.3. besimokantiems pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, išskyrus mokinius, nurodytus šio priedo 2.1.2.4 papunktyje

9,7239

345,20

2.1.2.4. besimokantiems pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas specialiosiose mokyklose arba grupėse ar bendrosios paskirties grupėse ir turintiems didelių arba labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių

19,4479

690,40

2.1.3. migrantams3, 4

12,2535

435,00

2.2. vadovėliams ir kitoms mokymo priemonėms:

 

 

2.2.1. mokiniams, išskyrus mokinius, nurodytus šio priedo 2.2.2 ir 2.2.3 papunkčiuose

0,5738

20,37

2.2.2. mokiniams, besimokantiems pagal bendrojo ugdymo programas tautinių mažumų kalba arba valstybine mokomąja kalba daugiakalbėje aplinkoje5, 6

0,6885

24,44

2.2.3. mokiniams, besimokantiems pagal priešmokyklinio ugdymo programą tautinių mažumų kalba5

0,6025

21,39

2.3. mokinių pažintinei veiklai ir profesiniam orientavimui

0,0854

3,03

2.4. mokytojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų kvalifikacijai tobulinti

0,2149

7,63

2.5. informacinėms ir komunikacinėms technologijoms (IKT) diegti ir naudoti

0,1639

5,82

 

 

4 Taikoma užsieniečiams ir Lietuvos Respublikos piliečiams, atvykusiems ar grįžusiems iš užsienio gyventi ir dirbti Lietuvoje, kurie mokosi pagal bendrojo ugdymo programas bendrojo ugdymo klasėse (migrantams), ne ilgiau kaip vienus mokslo metus (ilgiau – jeigu nėra numatytų pasiekimų, nurodytų švietimo ir mokslo ministro įsakymu tvirtinamose bendrosiose ugdymo programose), jeigu mokiniui (vadovaujantis švietimo ir mokslo ministro įsakymu patvirtintais ugdymo planais) bendrojo ugdymo dalykų ar pamokų skiriama daugiau nei kitam tos klasės mokiniui, kuris nėra migrantas.

5 Mokyklų, kurių mokiniams taikomi šio priedo 2.2.2 ir 2.2.3 papunkčiai, sąrašą tvirtina švietimo ir mokslo ministras.

6 Taikoma mokiniams, besimokantiems pagal bendrojo ugdymo programas: tautinių mažumų kalba; valstybine mokomąja kalba daugiakalbėje aplinkoje (jeigu mokykla yra Vilniaus rajono ar Šalčininkų rajono savivaldybėje, taip pat jeigu mokykla yra Elektrėnų, Širvintų rajono, Švenčionių rajono, Trakų rajono, Visagino ar Vilniaus miesto savivaldybėje ir joje yra ne mažiau kaip 20 procentų mokinių, besimokančių valstybine mokomąja kalba, kurių gimtoji kalba – ne valstybinė kalba).

 

 

 

––––––––––––––––––––

 

Eksperimentinės mokymo lėšų

apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos

2 priedas

 

 

 

BAZINIŲ KLASIŲ (GRUPIŲ) DYDŽIŲ, KLASĖS KREPŠELIŲ APSKAIČIAVIMO RODIKLIŲ IR DYDŽIŲ SĄRAŠAS

 

 

 

Mokinių srautas

Ikimo-kyklinis ugdymas

Priešmokyklinis ugdymas

Bendrasis ugdymas

iki 2 m.

nuo 2 iki 3 m.

nuo 3 m.

1 kl.

2 kl.

3 kl.

4 kl.

5 kl.

6 kl.

7 kl.

8 kl.

9 kl.

10 kl.

11 kl.

12 kl.

Bazinis klasės (grupės) dydis

mokinių skaičius

10

15

20

20

24

30

Vidutinis sąlyginis moky-tojo tarifinio atlygio koefici-entas (R)

18,28

13,06

Klasės (grupės) pedago-ginių valandų skaičius per savaitę (h)

37,06

37,06

37,06

38,93

34,94

36,32

36,64

38,84

41,63

42,03

41,44

44,29

44,72

40,14

42,96

43,38

47,53

51,88

56,16

50,19

56,03

61,65

51,47

56,94

62,28

52,16

57,69

62,41

61,03

67,17

72,77

61,34

67,88

73,31

77,82

77,82

Pedago-ginių normų skaičius klasei (pn)

1,029

1,029

1,029

1,081

1,94

2,02

2,04

2,16

2,31

2,34

2,30

2,46

2,48

2,23

2,39

2,41

2,64

2,88

3,12

2,79

3,11

3,42

2,86

3,16

3,46

2,9

3,21

3,47

3,39

3,73

4,04

3,41

3,77

4,07

4,32

4,32

Sąlygi-nis klasės (grupės) dydis

mokinių skaičius

5 ir daugiau

8 ir daugiau

10 ir daugiau

10 ir daugiau

9–11

12–20

21 ir daugiau

9–11

12–20

21 ir daugiau

9–11

12–20

21 ir daugiau

9–11

12–20

21 ir daugiau

9–11

12–20

21 ir daugiau

9–11

12–20

21 ir daugiau

9–11

12–20

21 ir daugiau

9–11

12–20

21 ir daugiau

9–11

12–20

21 ir daugiau

9–11

12–20

21 ir daugiau

15 ir daugiau

15 ir daugiau

Mini-malus mokinių skaičius*

5

8

10

10

9

15

Klasės krepšelis (Eur)

10 496

10 496

10 496

11 026

14 147

14 704

14 833

15 726

16 854

17 017

16 778

17 929

18 103

16 252

17 391

17 560

19 242

21 003

22 734

20 317

22 684

24 957

20 838

23 053

25 215

21 118

23 355

25 265

24 709

27 192

29 461

24 834

27 480

29 679

31 505

31 505

 

* Minimalus mokinių skaičius, pagal kurį atitinkamame mokinių sraute skiriamas mažiausio dydžio klasės krepšelis.

 

Pastabos:

1. Skaičiuojant klasės krepšelius mokiniams, besimokantiems pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas specialiosiose mokyklose arba grupėse, šiame priede nurodyti klasės krepšeliai didinami 2 kartus.

2. Skaičiuojant klasės krepšelius, faktinis didelių arba labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių, besimokančių pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas bendrosios paskirties grupėse, skaičius mokinių sraute didinamas 2 kartus.

3. Skaičiuojant klasės krepšelius mokiniams, besimokantiems pagal bendrojo ugdymo programas tautinių mažumų kalba arba valstybine mokomąja kalba daugiakalbėje aplinkoje (jeigu mokykla yra Vilniaus rajono ar Šalčininkų rajono savivaldybėje, taip pat jeigu mokykla yra Elektrėnų, Širvintų rajono, Švenčionių rajono, Trakų rajono, Visagino ar Vilniaus miesto savivaldybėje ir joje yra ne mažiau kaip 20 procentų mokinių, besimokančių valstybine mokomąja kalba, kurių gimtoji kalba – ne valstybinė kalba), šiame priede nurodyti klasės krepšeliai didinami 20 procentų.

4. Skaičiuojant klasės krepšelius mokiniams, besimokantiems pagal priešmokyklinio ugdymo programą tautinių mažumų kalba, šiame priede nurodyti klasės krepšeliai didinami 5 procentais.

 

––––––––––––––––––––


 

Eksperimentinės mokymo lėšų

apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos

3 priedas

 

 

 

SĄLYGINIS KLASIŲ (GRUPIŲ) SKAIČIUS, KAI FAKTINIS MOKINIŲ SKAIČIUS MOKINIŲ SRAUTE YRA MAŽESNIS UŽ MINIMALŲ MOKINIŲ SKAIČIŲ, PAGAL KURĮ TAME MOKINIŲ SRAUTE SKIRIAMAS MAŽIAUSIO DYDŽIO KLASĖS KREPŠELIS

 

 

 

Klasė (grupė)

Ikimokyklinis ugdymas

Priešmokyklinis ugdymas

Bendrasis ugdymas

iki 2 m.

nuo 2 iki 3 m.

nuo 3 m.

1–10 kl.

11–12 kl.

Faktinis mokinių skaičius mokinių sraute

1–2

3–4

1–4

5–7

1–5

6–9

1–5

6–9

1–4

5–8

1–8

9–14

Sąlyginis klasių (grupių) skaičius

0,33

0,5

0,33

0,5

0,33

0,5

0,33

0,5

0,33

0,5

0,33

0,5

 

 

 

––––––––––––––––––––

 


 

Eksperimentinės mokymo lėšų

apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos
4 priedas

 

 

SPECIALIŲJŲ MOKINIŲ SRAUTŲ NUSTATYMO KRITERIJŲ IR SPECIALIŲJŲ LĖŠŲ UGDYMO PLANUI ĮGYVENDINTI APSKAIČIAVIMO RODIKLIŲ SĄRAŠAS

 

Eil. Nr.

Specialieji mokinių srautų nustatymo kriterijai

Klasės krepšelių indeksavimo koeficientai

Baziniai klasės (grupės) dydžiai (minimalus mokinių skaičius*)

Sąlyginių klasių (grupių) skaičių nustatymo rodikliai**

sąlyginis klasių (grupių) skaičius mokinių sraute

0,33

0,5

0,33

0,5

0,33

0,5

faktinis mokinių skaičius mokinių sraute

mokyklos (klasės, grupės, mokymosi formos, programos, mokinių) apibūdinimas

mokymosi forma / mokymo proceso organizavimo būdas / ugdymo programa

1 kl.

2 kl.

3 kl.

4 kl.

5 kl.

6 kl.

7 kl.

8 kl.

9 kl.

10 kl.

11 kl.

12 kl.

1–4 kl.

5–8 kl.

9–10 kl.

11–12 kl.

1–8 kl.

9–10 kl.

11–12 kl.

1.

Mokyklos, skirtos mokiniams, dėl išskirtinių gabumų turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių1:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.

bendrajam ugdymui2

grupinio / kasdienio / pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (vaikų)

1,04

0,91

0,85

0,88

0,92

0,84

0,83

0,83

0,89

0,88

0,84

0,84

24

(9)

30

(9)

30

(9)

30

(15)

1–4

5–8

1–4

5–8

1–8

9–14

1.2.

sportiniam ugdymui (įskaitant bendrąjį ugdymą)

grupinio / kasdienio / specializuoto ugdymo krypties


pavienio / individualaus / specializuoto ugdymo krypties

 

 

 

 

1,85

1,68

1,66

1,66

1,91

1,89

2,17

2,17

 

30

(9)

30

(9)

30

(15)

1–4

5–8

1–4

5–8

1–8

9–14

1.3.

meniniam ugdymui:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3.1.

dailei

grupinio / kasdienio / specializuoto ugdymo krypties


pavienio / individualaus / specializuoto ugdymo krypties

1,12

0,98

0,92

0,95

0,99

0,90

0,89

0,89

0,96

0,95

0,91

0,91

24

(9)

30

(9)

30

(9)

30

(15)

1–4

5–8

1–4

5–8

1–8

9–14

1.3.2.

muzikai

grupinio / kasdienio / specializuoto ugdymo krypties


pavienio / individualaus / specializuoto ugdymo krypties

2,65

2,31

2,17

2,24

2,34

2,13

2,11

2,11

2,26

2,24

2,15

2,15

24

(9)

30

(9)

30

(9)

30

(15)

1–4

5–8

1–4

5–8

1–8

9–14

1.3.3.

baletui

grupinio / kasdienio / specializuoto ugdymo krypties


pavienio / individualaus / specializuoto ugdymo krypties

3,34

2,91

2,73

2,82

2,95

2,68

2,66

2,65

2,84

2,82

2,71

2,71

24

(9)

30

(9)

30

(9)

30

(15)

1–4

5–8

1–4

5–8

1–8

9–14

1.3.4.

choreografijai

grupinio / kasdienio / specializuoto ugdymo krypties


pavienio / individualaus / specializuoto ugdymo krypties

1,60

1,40

1,31

1,36

1,42

1,29

1,28

1,28

1,37

1,36

1,30

1,30

24

(9)

30

(9)

30

(9)

30

(15)

1–4

5–8

1–4

5–8

1–8

9–14

2.

Jaunimo mokyklos (klasės) 12–16 metų mokiniams3

grupinio / kasdienio / pagrindinio ugdymo

 

 

 

 

0,84

0,79

0,77

0,76

0,93

0,93

 

 

 

10

(9)

10

(9)

 

1–4

5–8

1–4

5–8

 

 

3.

Suaugusiųjų mokyklos (klasės) (išskyrus tardymo izoliatorius); 16–17 metų dirbančio jaunimo klasės4; pataisos įstaigos mokyklos (klasės):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1.

 

grupinio / kasdienio / suaugusiųjų pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (visų dalykų)


grupinio / nuotolinio / suaugusiųjų pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (visų dalykų)

0,73

0,64

0,60

0,62

0,76

0,70

0,69

0,68

0,71

0,70

0,63

0,63

24

(9)

30

(9)

30

(9)

30

(15)

1–4

5–8

1–4

5–8

1–8

9–14

3.2.

 

grupinio / nuotolinio / suaugusiųjų pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (lietuvių kalbos, Lietuvos istorijos ir geografijos programos)5

 

pavienio / nuotolinio / suaugusiųjų pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (lietuvių kalbos, Lietuvos istorijos ir geografijos programos)5


grupinio / neakivaizdinio, nuotolinio, kasdienio / suaugusiųjų pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (ne visų dalykų)


pavienio / savarankiško, nuotolinio / suaugusiųjų pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (ne visų dalykų)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,02

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,02

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,02

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,02

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,01

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,01

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,01

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,01

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,01

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,01

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,01

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,01

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

24

(9)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30

(9)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30

(9)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30

(15)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1–4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5–8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1–4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5–8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1–8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9–14

3.3.

 

grupinio / neakivaizdinio / suaugusiųjų pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (visų dalykų)6

pavienio / savarankiško, nuotolinio / suaugusiųjų pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (visų dalykų)6

3,97

3,57

3,34

3,45

0,29

0,28

0,27

0,26

0,28

0,28

0,27

0,27

24

(9)

30

(9)

30

(9)

30

(15)

1–4

5–8

1–4

5–8

1–8

9–14

4.

Mokiniai tardymo izoliatoriuose:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.1.

nepilnamečiai
(14–15 metų)7:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.1.1.

 

grupinio / kasdienio, nuotolinio / pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (visų dalykų)

1,46

1,31

1,23

1,27

1,27

1,20

1,17

1,15

1,25

1,25

 

 

4

(4)

4

(4)

4

(4)

 

1–2

3

1–2

3

 

 

4.1.2.

 

pavienio / savarankiško / pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (visų dalykų)

1,04

0,94

0,88

0,91

0,77

0,73

0,71

0,70

0,60

0,59

 

 

8

(8)

8

(8)

8

(8)

 

1–3

4–7

1–3

4–7

 

 

4.2.

suaugusieji (16 metų ir vyresni):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.2.1.

 

grupinio / kasdienio, nuotolinio / suaugusiųjų pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (visų dalykų)6

0,65

0,58

0,55

0,56

0,64

0,61

0,59

0,59

0,60

0,59

0,54

0,54

8

(8)

8

(8)

8

(8)

8

(8)

1–3

4–7

1–3

4–7

1–3

4–7

4.2.2.

 

pavienio / savarankiško / suaugusiųjų pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (visų dalykų)6


grupinio / kasdienio / suaugusiųjų pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (ne visų dalykų)6

0,39

0,35

0,33

0,34

0,46

0,44

0,43

0,42

0,41

0,41

0,29

0,29

8

(8)

8

(8)

8

(8)

8

(8)

1–3

4–7

1–3

4–7

1–3

4–7

5.

Mokiniai, kurie mokosi pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas savarankiško ar nuotolinio mokymo proceso organizavimo būdais:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.1.

mokomi namie (pagal švietimo ir mokslo ministro patvirtintą Mokinių mokymo stacionarinėje asmens sveikatos priežiūros įstaigoje ir namuose organizavimo tvarkos aprašą)

pavienio / savarankiško / pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (vaikų)


pavienio / nuotolinio / pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (vaikų)
grupinio / nuotolinio / pagrindinio, vidurinio ugdymo (vaikų)

 

 

 

 

 

0,10

 

 

 

 

 

0,09

 

 

 

 

 

0,09

 

 

 

 

 

0,09

 

 

 

 

 

0,11

 

 

 

 

 

0,11

 

 

 

 

 

0,10

 

 

 

 

 

0,10

 

 

 

 

 

0,19

 

 

 

 

 

0,19

 

 

 

 

 

0,16

 

 

 

 

 

0,16

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

x

 

 

 

 

 

x

 

 

 

 

 

x

 

 

 

 

 

x

 

 

 

 

 

x

 

 

 

 

 

x

5.2.

nuotolinio mokymo proceso organizavimo būdu:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.2.1.

Lietuvos Respublikos mokiniai, kurie laikinai ir nuolat gyvena ir mokosi užsienyje (jeigu gyvenamąją vietą užsienyje yra deklaravę Lietuvos Respublikos gyventojų registre) pagal lietuvių kalbos, Lietuvos istorijos ir geografijos programas (grupinio, pavienio mokymosi forma)

pavienio / nuotolinio / pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo


grupinio / nuotolinio / pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo

 

 

 

0,03

 

 

 

0,03

 

 

 

0,03

 

 

 

0,03

 

 

 

0,03

 

 

 

0,03

 

 

 

0,03

 

 

 

0,02

 

 

 

0,03

 

 

 

0,03

 

 

 

0,02

 

 

 

0,02

 

 

 

24

(9)

 

 

 

30

(9)

 

 

 

30

(9)

 

 

 

30

(15)

 

 

 

1–4

 

 

 

5–8

 

 

 

1–4

 

 

 

5–8

 

 

 

1–8

 

 

 

9–14

5.2.2

kiti mokiniai, kurie mokosi pavienio mokymosi forma pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas

pavienio / nuotolinio / pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo

0,03

0,03

0,03

0,03

0,03

0,03

0,03

0,02

0,03

0,03

0,02

0,02

24

(9)

30

(9)

30

(9)

30

(15)

1–4

5–8

1–4

5–8

1–8

9–14

5.3.

ligoninių mokyklose (klasėse)8

grupinio / kasdienio / pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (vaikų)


pavienio / savarankiško / pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (vaikų)

1,12

1,01

0,95

0,98

0,88

0,84

0,81

0,80

0,73

0,73

0,55

0,55

10

(9)

10

(9)

10

(9)

10

(9)

1–4

5–8

1–4

5–8

1–4

5–8

5.4.

sanatorijų mokyklose (klasėse), skirtose mokiniams, sergantiems įvairiomis ligomis (išskyrus įvairių formų tuberkuliozę)8

grupinio / kasdienio / pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (vaikų)


pavienio / savarankiško / pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (vaikų)

0,93

0,83

0,78

0,81

0,84

0,80

0,78

0,77

0,71

0,70

0,63

0,63

10

(9)

10

(9)

10

(9)

10

(9)

1–4

5–8

1–4

5–8

1–4

5–8

5.5.

sanatorijų mokyklose (klasėse), skirtose mokiniams, sergantiems įvairių formų tuberkulioze (iki 50 mokinių)8

grupinio / kasdienio / pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (vaikų)


pavienio / savarankiško / pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (vaikų)

1,52

1,37

1,28

1,32

1,28

1,21

1,18

1,17

1,08

1,07

0,79

0,79

8

(8)

8

(8)

8

(8)

8

(8)

1–3

4–7

1–3

4–7

1–3

4–7

5.6.

sanatorijų mokyklose (klasėse), skirtose mokiniams, sergantiems įvairių formų tuberkulioze (51 ir daugiau mokinių)8

grupinio / kasdienio / pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (vaikų)


pavienio / savarankiško / pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (vaikų)

1,22

1,09

1,03

1,06

1,03

0,97

0,95

0,93

0,86

0,86

0,63

0,63

10

(9)

10

(9)

10

(9)

10

(9)

1–4

5–8

1–4

5–8

1–4

5–8

6.

Profesinės mokyklos:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.1.

lietuvių mokomąja kalba

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,99

0,98

0,65

0,65

 

 

30

(9)

30

(15)

 

 

1–4

5–8

1–8

9–14

6.2.

tautinės mažumos kalba

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1,04

1,03

0,73

0,73

 

 

30

(9)

30

(15)

 

 

1–4

5–8

1–8

9–14

7.

Specialiosios mokyklos, specialiosios klasės, išlyginamosios klasės, vaikų socializacijos centrai:

grupinio / kasdienio / pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (vaikų)


grupinio / nuotolinio / pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (vaikų)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.1.

specialiosios klasės (išskyrus nurodytas šio priedo 7.2 ir 7.3 papunkčiuose)

 

1,21

1,09

1,02

1,05

1,05

0,99

0,97

0,96

1,04

1,03

0,59

0,59

8

(8)

8

(8)

8

(8)

8

(8)

1–3

4–7

1–3

4–7

1–3

4–7

7.2.

specialiosios klasės akliesiems, silpnaregiams, kurtiesiems, neprigirdintiesiems ir (ar) turintiems elgesio ir emocijų sutrikimų (parengiamosios klasės)9

 

1,50

1,35

1,26

1,30

1,27

1,20

1,17

1,16

1,06

1,06

0,81

0,81

7

(7)

7

(7)

7

(7)

7

(7)

1–3

4–6

1–3

4–6

1–3

4–6

7.3.

specialiosios klasės, skirtos intelekto sutrikimą turintiems mokiniams10:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.3.1.

turinčiųjų vidutinį, žymų ar labai žymų intelekto sutrikimą (lavinamosios klasės)11

 

1,60

1,44

1,35

1,39

1,18

1,11

1,09

1,07

0,92

0,91

 

 

6

(6)

6

(6)

6

(6)

 

1–2

3–5

1–2

3–5

 

 

7.3.2.

turinčiųjų kompleksinių negalių, kurių derinio dalis yra intelekto sutrikimas12

 

1,47

1,32

1,24

1,28

1,08

1,02

1,00

0,98

0,84

0,84

 

 

5

(5)

5

(5)

5

(5)

 

1–2

3–4

1–2

3–4

 

 

7.4.

išlyginamosios klasės, sudarytos iš mokinių, nutraukusių mokymąsi ar nesimokiusių kai kurių bendrojo ugdymo dalykų13

 

1,24

1,11

1,04

1,08

0,91

0,86

0,84

0,83

0,71

0,71

0,56

0,56

10

(9)

10

(9)

10

(9)

10

(9)

1–4

5–8

1–4

5–8

1–4

5–8

7.5.

vaikų socializacijos centrai

 

1,17

1,05

0,98

1,02

1,01

0,96

0,94

0,92

1,00

1,00

0,79

0,79

4

(4)

4

(4)

4

(4)

4

(4)

1

2–3

1

2–3

1

2–3

7.6.

specialiosios (socialinių įgūdžių) klasės14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,76

 

 

 

 

6

(6)

 

 

 

1–2

3–5

 

 

8.

Gimnazijos tarptautinio bakalaureato klasės

grupinio / kasdienio / pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (vaikų)

 

grupinio / nuotolinio / pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo (vaikų)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1,08

1,08

 

 

 

30 (15)

 

 

 

 

1–8

9–14

9.

Specialiojo ugdymo centras, skirtas šalies (regiono) mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi

poreikių8, 15:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.1.

kuriame mokosi iki 100 mokinių

 

0,07

0,06

0,06

0,06

0,05

0,05

0,05

0,04

0,05

0,05

0,04

0,04

7

(7)

7

(7)

7

(7)

7

(7)

1–3

4–6

1–3

4–6

1–3

4–6

9.2.

kuriame mokosi 101 ir daugiau mokinių

 

0,04

0,03

0,03

0,03

0,03

0,03

0,03

0,03

0,03

0,03

0,02

0,02

7

(7)

7

(7)

7

(7)

7

(7)

1–3

4–6

1–3

4–6

1–3

4–6

10.

Vienintelė miesto pataisos namų mokykla (klasė)
14–16 metų mokiniams (išskyrus šio priedo 4 punkte nurodytus mokinius)8

grupinio / kasdienio / pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo (vaikų)

 

grupinio / nuotolinio / pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo (vaikų)

0,63

0,55

0,52

0,54

0,54

0,50

0,50

0,49

0,44

0,44

0,53

0,53

15

(9)

15

(9)

15

(9)

15

(15)

1–4

5–8

1–4

5–8

1–8

9–14

 

* Minimalus mokinių skaičius, pagal kurį atitinkamame mokinių sraute skiriamas mažiausio dydžio klasės krepšelis.

**Šie sąlyginių klasių (grupių) skaičių nustatymo rodikliai taikomi tais atvejais, kai faktinis mokinių skaičius mokinių sraute yra mažesnis už minimalų mokinių skaičių, pagal kurį atitinkamame mokinių sraute skiriamas mažiausio dydžio klasės krepšelis.

 

1 Taikoma tik bendrojo ugdymo mokykloms, skirtoms mokiniams, dėl išskirtinių gabumų turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, vykdančioms Studijų, mokymo programų ir kvalifikacijų registre įregistruotas specializuoto ugdymo krypties programas.

2 Mokiniams, atitinkantiems šio priedo 1.1 papunktyje nurodytą kriterijų ir vieną iš 1.3 papunktyje nurodytų kriterijų, lėšos ugdymo planui įgyvendinti skaičiuojamos pagal kiekvieną iš jų.

3 Taikoma ir vyresniems nei 16 metų mokiniams, jeigu jų priėmimo į mokyklą (klasę) metų rugsėjo 1 d. jie buvo 12–16 metų, tačiau nėra baigę pagrindinio ugdymo programos.

4 Dirbančio 16–17 metų jaunimo klasės rodikliai taikomi ir vyresniems nei 17 metų mokiniams, jeigu jų priėmimo į mokyklą (klasę) metų rugsėjo 1 d. jie buvo 16–17 metų, tačiau nėra baigę pagrindinio arba vidurinio ugdymo programos.

5 Taikoma mokiniams, laikinai ir nuolat gyvenantiems užsienyje (jeigu gyvenamąją vietą užsienyje yra deklaravę Lietuvos Respublikos gyventojų registre) ir mokomiems pagal lietuvių kalbos, Lietuvos istorijos ir geografijos programas, taip pat mokiniams, kurie mokosi ne visų dalykų (visomis mokymo formomis ir mokymo proceso organizavimo būdais).

6 Išskyrus pakartotinai pageidaujamus mokytis suaugusiųjų vidurinio ugdymo programos dalykus (už kuriuos mokinys sumoka savo lėšomis).

7 Taikoma mokiniams, kuriems rugsėjo 1 d. dar nėra sukakę 16 metų.

8 Mokyklų, nurodytų šio priedo 5.3–5.6 papunkčiuose ir 9 ir 10 punktuose, sąrašus tvirtina švietimo ir mokslo ministras.

9 Taikoma, jeigu mokiniai mokomi klasėse, kurių klasių paskirčių kodai, nurodyti Klasių paskirčių klasifikatoriuje, patvirtintame Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2013 m. rugsėjo 11 d. įsakymu Nr. V–856 „Dėl Klasių paskirčių klasifikatoriaus patvirtinimo“ (toliau – Klasių paskirčių klasifikatorius), yra šie: 210401, 210402, 210403, 210205, 210206, 210207, taip pat jeigu mokiniai turi šių specialiųjų ugdymosi poreikių, nurodytų Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, grupių klasifikatoriuje, patvirtintame Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. kovo 13 d. įsakymu Nr. V–395 „Dėl Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, grupių klasifikatoriaus patvirtinimo“ (toliau – Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, grupių klasifikatorius): 1210, 1220, 1230, 1240, 1250, 1320, 1330, 1340, 1350, 1400, 1700, 2221, 2222, 2231, 2232.

10 Taikoma, jeigu mokiniai mokomi klasėse, kurių klasių paskirčių kodai, nurodyti Klasių paskirčių klasifikatoriuje, yra 210301, 210302.

11 Taikoma, jeigu mokiniai turi šiuos specialiuosius ugdymosi poreikius, nurodytus Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, grupių klasifikatoriuje: 1120, 1130, 1140, 1150.

12 Taikoma, jeigu mokiniai turi šiuos specialiuosius ugdymosi poreikius, nurodytus Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, grupių klasifikatoriuje: 1800+1120/1130/1140/1150.

13 Taikoma ne ilgiau kaip vienus mokslo metus (ilgiau – jeigu nėra numatytų mokymosi pasiekimų) tik bendrųjų klasių, kurių klasių paskirčių kodai, nurodyti Klasių paskirčių klasifikatoriuje, yra 210701, 210702 ir 210703, mokiniams, kurie mokosi ne daugiau kaip 28 pamokas per savaitę.

14 Taikoma mokiniams, kurie mokosi pagal socialinių įgūdžių (darbinio) ugdymo programą ne ilgiau kaip 3 mokslo metus (iki asmeniui sueina 21 metai).

15 Taikoma visiems švietimo įstaigos mokiniams. Jeigu mokiniai atitinka vieną iš šio priedo 9 punkte nurodytų kriterijų ir vieną iš kriterijų, nurodytų kituose šio priedo punktuose, lėšos ugdymo planui įgyvendinti skaičiuojamos pagal kiekvieną iš jų.

 

 

 

––––––––––––––––––––



[1] Šio priedo 1.2–1.4 papunkčiuose nurodytos lėšos mokiniams, kurie mokosi pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, skiriamos ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo prieinamumui užtikrinti, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei diegti.

[2] Taikoma specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams, išskyrus mokinius, turinčius kalbos ir komunikacijos sutrikimų (mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, grupių kodai, nurodyti Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, grupių klasifikatoriuje, patvirtintame Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. kovo 13 d. įsakymu Nr. V-395 „Dėl Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, grupių klasifikatoriaus patvirtinimo“: 2310, 2311, 2312, 2313, taip pat 2321, kai mokiniai turi nedidelių arba vidutinių specialiųjų ugdymosi poreikių).

[3] Mokiniams, kurie turi specialiųjų ugdymosi poreikių ir yra migrantai, taikomi tik specialiųjų ugdymosi poreikių mokiniams nustatyti švietimo pagalbos ir bibliotekos koeficientai ir rekomenduojamos mokymo lėšų sumos, nustatyti šio priedo 2.1.2.1 arba 2.1.2.2 papunktyje.