LIETUVOS RESPUBLIKOS
RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS DIREKTORIAUS 2006 M. VASARIO 15 D. ĮSAKYMO NR. 1V-214 „DĖL REIKALAVIMŲ UNIVERSALIŲJŲ PASLAUGŲ KOKYBEI APRAŠO IR REIKALAVIMŲ UNIVERSALIŲJŲ PASLAUGŲ TEIKĖJAMS, UŽTIKRINANT TAKSOFONU TEIKIAMŲ VIEŠŲJŲ TELEFONO RYŠIO PASLAUGŲ PRIEINAMUMĄ, ĮSKAITANT TAKSOFONŲ PRIEINAMUMĄ NEĮGALIEMS ŠIŲ PASLAUGŲ GAVĖJAMS, APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2018 m. vasario 6 d. Nr. 1V- 94
Vilnius
1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2006 m. vasario 15 d. įsakymą Nr. 1V-214 „Dėl Reikalavimų universaliųjų paslaugų kokybei aprašo ir Reikalavimų universaliųjų paslaugų teikėjams, užtikrinant taksofonu teikiamų viešųjų telefono ryšio paslaugų prieinamumą, įskaitant taksofonų prieinamumą neįgaliems šių paslaugų gavėjams, aprašo patvirtinimo“:
1.1. Pakeičiu antraštę ir ją išdėstau taip:
1.2. Pakeičiu preambulę ir ją išdėstau taip:
„Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 31 straipsnio 3 dalimi, Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2011 m. rugsėjo 20 d. įsakymu Nr. 1V-889 „Dėl Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių patvirtinimo“, 4.2, 4.4 ir 12.3 papunkčiais, įgyvendindamas 2002 m. kovo 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2002/22/EB dėl universaliųjų paslaugų gavėjų teisių, susijusių su elektroninių ryšių tinklais ir paslaugomis (Universaliųjų paslaugų direktyva) (OL 2004 m. specialusis leidimas, 13 skyrius, 29 tomas, p. 367) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. lapkričio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2009/136/EB (OL 2009 L 337, p. 11), ir atsižvelgdamas į Europos telekomunikacijų standartų instituto (ETSI) vadovus LST ETSI EG 202 057-1 V1.3.1:2011 „Kalbinių signalų apdorojimas, perdavimas ir kokybės aspektai. Paslaugų gavėjams teikiamų paslaugų kokybės (QoS) parametrų apibrėžtys ir matavimai. 1 dalis. Bendrieji dalykai“ ir LST ETSI EG 202 057-2 V1.3.1:2011 „Kalbinių signalų apdorojimas, perdavimas ir kokybės aspektai. Paslaugų gavėjams teikiamų paslaugų kokybės (QoS) parametrų apibrėžtys ir matavimai. 2 dalis. Balso telefonija, 3 grupės fakso aparatai, modemo duomenų paslaugos ir žinutės“:“.
2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Reikalavimų universaliųjų paslaugų kokybei aprašą:
2.4. Pakeičiu 5.9 papunktį ir jį išdėstau taip:
2.5. Pakeičiu 6 punktą ir jį išdėstau taip:
„6. Universaliųjų paslaugų kokybės rodiklių ribinės vertės nustatomos bei duomenys apie universaliųjų paslaugų kokybės rodiklius teikiami Tarnybai pagal Prisijungimo prie viešojo ryšių tinklo fiksuotoje vietoje ir viešųjų telefono ryšio paslaugų kokybės rodiklių nustatymo ir duomenų teikimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2006 m. vasario 24 d. įsakymu Nr. 1V-261 „Dėl Prisijungimo prie viešojo ryšių tinklo fiksuotoje vietoje ir viešųjų telefono ryšio paslaugų kokybės rodiklių nustatymo ir duomenų teikimo taisyklių patvirtinimo“.“
3. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Reikalavimų universaliųjų paslaugų teikėjams, užtikrinant taksofonu teikiamų viešųjų telefono ryšio paslaugų prieinamumą, įskaitant taksofonų prieinamumą neįgaliems šių paslaugų gavėjams, aprašą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).
4. Nustatau, kad universaliųjų paslaugų teikėjai, įpareigoti teikti viešąsias telefono ryšio paslaugas taksofonu:
4.1. privalo pateikti Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai ataskaitą apie taksofonu ir (arba) kitose viešai prieinamose viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietose teikiamų viešųjų telefono ryšio paslaugų prieinamumą ir naudojimą 2017 metais pagal šiuo įsakymu nauja redakcija išdėstyto Reikalavimų universaliųjų paslaugų teikėjams, užtikrinant taksofonu teikiamų viešųjų telefono ryšio paslaugų prieinamumą, įskaitant taksofonų prieinamumą neįgaliems šių paslaugų gavėjams, aprašo 4 punktą per 1 (vieną) mėnesį nuo šio įsakymo įsigaliojimo dienos;
4.2. privalo užtikrinti taksofonu teikiamų viešųjų telefono ryšio paslaugų prieinamumą, įskaitant taksofonų prieinamumą neįgaliesiems šių paslaugų gavėjams, pagal iki šio įsakymo įsigaliojimo galiojusį Reikalavimų universaliųjų paslaugų teikėjams, užtikrinant taksofonu teikiamų viešųjų telefono ryšio paslaugų prieinamumą, įskaitant taksofonų prieinamumą neįgaliems šių paslaugų gavėjams, aprašą, kol Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba nustatys taksofonų ir (arba) kitų viešai prieinamų viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietų skaičių šiuo įsakymu nauja redakcija išdėstytame Reikalavimų universaliųjų paslaugų teikėjams, užtikrinant taksofonu teikiamų viešųjų telefono ryšio paslaugų prieinamumą, įskaitant taksofonų prieinamumą neįgaliems šių paslaugų gavėjams, apraše nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo
tarnybos direktoriaus 2006 m. vasario 15 d.
įsakymu Nr. 1V-214
(Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2018 m. vasario 6 d. įsakymo Nr. 1V-94 redakcija)
REIKALAVIMŲ UNIVERSALIŲJŲ PASLAUGŲ TEIKĖJAMS, UŽTIKRINANT TAKSOFONU IR (ARBA) KITOSE VIEŠAI PRIEINAMOSE VIEŠŲJŲ TELEFONO RYŠIO PASLAUGŲ TEIKIMO VIETOSE TEIKIAMŲ VIEŠŲJŲ TELEFONO RYŠIO PASLAUGŲ PRIEINAMUMĄ, APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Reikalavimų universaliųjų paslaugų teikėjams, užtikrinant taksofonu ir (arba) kitose viešai prieinamose viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietose teikiamų viešųjų telefono ryšio paslaugų prieinamumą, aprašas (toliau – Reikalavimai) nustato taksofonų ir (arba) kitų viešai prieinamų viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietų skaičiaus nustatymo tvarką, viešųjų telefono ryšio paslaugų, teikiamų taksofonu arba kitose viešai prieinamose viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietose, apimtį ir teikimo sąlygas bei įpareigojimus universaliųjų paslaugų teikėjams, įpareigotiems teikti viešąsias telefono ryšio paslaugas taksofonu ir (arba) kitose viešai prieinamose viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietose, (toliau – teikėjai) užtikrinant šių paslaugų prieinamumą.
2. Reikalavimuose vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatyme ir Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2011 m. rugsėjo 20 d. įsakymu Nr. 1V-889 „Dėl Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių patvirtinimo“.
II SKYRIUS
PASLAUGŲ, TEIKIAMŲ TAKSOFONU IR (ARBA) KITOSE VIEŠAI PRIEINAMOSE VIEŠŲJŲ TELEFONO RYŠIO PASLAUGŲ TEIKIMO VIETOSE, PRIEINAMUMO REIKALAVIMAI
3. Teikdami viešąsias telefono ryšio paslaugas taksofonu ir (arba) kitose viešai prieinamose viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietose, teikėjai privalo:
3.1. užtikrinti, kad taksofonų ir (arba) kitų viešai prieinamų viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietų skaičius būtų ne mažesnis nei nustatytas Tarnybos vadovaujantis Reikalavimais;
3.2. užtikrinti, kad taksofonu ir (arba) kitose viešai prieinamose viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietose galima būtų siųsti vietinius, nacionalinius ir tarptautinius skambučius;
4. Teikėjai iki kiekvienų metų vasario 1 d. privalo pateikti Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai (toliau – Tarnyba) ataskaitą apie taksofonu ir (arba) kitose viešai prieinamose viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietose teikiamų viešųjų telefono ryšio paslaugų prieinamumą ir naudojimą praėjusiais kalendoriniais metais (toliau – Ataskaita). Ataskaitoje turi būti pateikta ši informacija:
4.1. kiekvieno taksofono ir (arba) kiekvienos kitos viešai prieinamos viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietos adresas, įrengimo vieta (pastato viduje ar išorėje), prieinamumas neįgaliesiems;
4.2. kiekvienu taksofonu ir (arba) kiekvienoje kitoje viešai prieinamoje viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietoje atliktų skambučių skaičius, skambučių trukmė ir skambučio vidutinė trukmė;
4.3. kiekvienu taksofonu ir (arba) kiekvienoje kitoje viešai prieinamoje viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietoje atliktų skambučių į bendrąjį pagalbos telefono numerį 112 ir (ar) kitus pagalbos tarnybų trumpuosius telefono ryšio numerius skaičius, skambučių trukmė ir skambučio vidutinė trukmė.
6. Tarnyba, išnagrinėjusi Ataskaitoje pateiktą informaciją apie taksofonų ir (arba) kitų viešai prieinamų viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietų prieinamumą ir naudojimą, įvertinusi universaliųjų paslaugų gavėjų (įskaitant vartotojus ir neįgaliuosius šių paslaugų gavėjus) poreikius, dėl taksofonų arba kitų viešai prieinamų viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietų skaičiaus konsultuojasi Viešo konsultavimosi taisyklėse, patvirtintose Tarnybos direktoriaus 2004 m. rugsėjo 16 d. įsakymu Nr. 1V-295 „Dėl Viešo konsultavimosi taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka ir sąlygomis.
7. Tarnyba per 10 darbo dienų nuo Reikalavimų 6 punkte nurodyto viešo konsultavimosi pabaigos įvertina viešo konsultavimosi metu gautas motyvuotas suinteresuotų asmenų pastabas ir (ar) pasiūlymus, nustato taksofonų ir (arba) kitų viešai prieinamų viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietų skaičių. Tarnybos sprendimas įforminamas Tarnybos direktoriaus įsakymu.
III SKYRIUS
TAKSOFONŲ IR (ARBA) KITŲ VIEŠAI PRIEINAMŲ VIEŠŲJŲ TELEFONO RYŠIO PASLAUGŲ TEIKIMO VIETŲ PRIEINAMUMO NEĮGALIESIEMS REIKALAVIMAI
8. Teikdami viešąsias telefono ryšio paslaugas taksofonu ir (arba) kitose viešai prieinamose viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietose neįgaliesiems šių paslaugų gavėjams, Teikėjai privalo:
8.1. užtikrinti, kad naudojimosi taksofonu ir (arba) kitomis viešai prieinamomis viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietomis instrukcija būtų parašyta ne mažesniu nei 16 kegelių dydžio šriftu, tamsiu paros metu būtų apšviesta;
8.2. užtikrinti, kad taksofonų ir (arba) kitų viešai prieinamų viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietos atitiktų Statybos techninio reglamento STR 2.03.01:2001 „Statiniai ir teritorijos. Reikalavimai žmonių su negalia reikmėms“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2001 m. birželio 14 d. įsakymu Nr. 317 „Dėl STR 2.03.01:2001 „Statiniai ir teritorijos. Reikalavimai žmonių su negalia reikmėms“ patvirtinimo“, nustatytus reikalavimus;
8.3. įrengti ar pritaikyti esančius taksofonus ir (arba) kitas viešai prieinamas viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietas neįgaliesiems taip, kad tokie taksofonai ir (arba) kitos viešai prieinamos viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietos atitiktų visus šių Reikalavimų 8.1 ir 8.2 papunkčiuose nustatytus reikalavimus ir bendras šių taksofonų ir (arba) kitų viešai prieinamų viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietų skaičius būtų ne mažesnis nei 10 procentų visų taksofonų ir (arba) kitų viešai prieinamų viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietų;
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Reikalavimų universaliųjų paslaugų
teikėjams, užtikrinant taksofonu ir (arba) kitose viešai prieinamose viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietose teikiamų viešųjų telefono ryšio paslaugų prieinamumą, aprašo
priedas
NEĮGALIŲJŲ REABILITACIJOS CENTRŲ, KURIUOSE TURI BŪTI ĮRENGTI TEKSTO TAKSOFONAI ARBA KITOS LYGIAVERTĖS PRIEMONĖS KURTIESIEMS IR KALBOS SUTRIKIMUS TURINTIEMS ASMENIMS, ADRESŲ SĄRAŠAS