LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2021 M. SAUSIO 20 D. ĮSAKYMO NR. V-85 „DĖL MOKYMOSI PRARADIMŲ DĖL COVID-19 PANDEMIJOS KOMPENSAVIMO PLANO 2021 METAMS PATVIRTINIMO IR PROJEKTO DARBO GRUPĖS MOKYMOSI PRARADIMŲ DĖL COVID-19 pandemijos kompensavimo plano 2021 metams VEIKLOMS ĮGYVENDINTI SUDARYMO“ PAKEITIMO
2021 m. spalio 11 d. Nr. V-1855
Vilnius
P a k e i č i u Mokymosi praradimų dėl COVID-19 pandemijos kompensavimo planą 2021 metams, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2021 m. sausio 20 d. įsakymu Nr. V-85 „Dėl Mokymosi praradimų dėl COVID-19 pandemijos kompensavimo plano 2021 metams patvirtinimo ir projekto darbo grupės Mokymosi praradimų dėl COVID-19 pandemijos kompensavimo plano 2021 metams veikloms įgyvendinti sudarymo“, ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro
2021 m. sausio 20 d. įsakymu Nr. V-85
(Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro
2021 m. spalio 11 d. įsakymo Nr. V-1855
redakcija)
MOKYMOSI PRARADIMŲ DĖL COVID-19 PANDEMIJOS KOMPENSAVIMO PLANAS 2021 METAMS
Nr. |
Priemonės |
Veiksmai |
Rezultatas |
Priemonės įgyvendinimo laikotarpis |
Papildomų lėšų poreikis, tūks. Eur |
Finansavimo šaltiniai |
Atsakingi asmenys |
I. |
Lygių galimybių kiekvienam mokiniui (įskaitant socialiai pažeidžiamas grupes) gauti kokybišką ugdymą užtikrinimas |
||||||
1. |
Užtikrinti būtinas mokymosi sąlygas socialiai pažeidžiamoms grupėms. |
1. Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 4 d. nutarimą Nr. 1226 „Dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“ papildant jį nuostatomis dėl sąlygų sudarymo socialiai pažeidžiamose šeimose augantiems mokiniams ir tiems, kurie neturi tinkamų sąlygų ugdytis namuose (pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas), ugdytis mokykloje nuotoliniu būdu ir gauti priežiūros, maitinimo paslaugas po pamokų. |
Parengtas ir patvirtintas nutarimo pakeitimo projektas. |
Iki sausio 31 d. |
0 |
– |
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija (toliau – ŠMSM) |
2. Bendradarbiaujant su savivaldybėmis aprūpinti mokyklas nešiojamaisiais kompiuteriais nuotoliniam mokinių mokymui(si). |
Visiems pagal bendrojo ugdymo programas besimokantiems mokiniams iš socialiai pažeidžiamų šeimų mokantis nuotoliniu būdu sudarytos galimybės pasinaudoti mokyklų kompiuterine įranga. |
Nuo vasario 1 d. iki lapkričio 30 d. |
6 886 |
ESF |
ŠMSM, Nacionalinė švietimo agentūra (toliau – NŠA) |
||
3. Sukurti algoritmą, pagal kurį būtų identifikuojamos problemos, kylančios dėl nuotolinio ugdymo (nedalyvauja, nesilaiko režimo, turi techninių problemų, motyvacijos ir kt.) ir suteikiamas tinkamos paramos (pagalbos) paketas. |
Sukurtas ir su Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija suderintas vieningas algoritmas. |
Iki sausio 25 d. |
0 |
– |
ŠMSM |
||
4. Teikti individualias konsultacijas mokiniams, patiriantiems mokymosi sunkumų dėl nuotolinio mokymo(si) būdo. |
Skiriamos papildomos konsultacijos mokymosi sunkumų patiriantiems mokiniams mažose grupėse. |
Nuo vasario 8 d. iki 2020–2021 m. m. pabaigos ar brandos egzaminų sesijos pabaigos. |
1 348 |
VB |
ŠMSM, savivaldybės, švietimo įstaigos |
||
5. Pasitelkti nevyriausybinių organizacijų savanorius teikiant mokymo(si) pagalbą ar užtikrinant priežiūrą švietimo įstaigose. |
Kiekvienam mokiniui pagal poreikį suteikta reikalinga pagalba. |
Nuo vasario 1 d. iki gruodžio 31 d. |
250 |
VB |
ŠMSM, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Socialinių paslaugų priežiūros departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, savivaldybės, švietimo įstaigos, nevyriausybinės organizacijos |
||
|
|
6. Bendradarbiaujant su savivaldybėmis aprūpinti mokyklas įranga, skirta hibridinėms klasėms įrengti. |
Vienodų kokybiško ugdymo(si) sąlygų užtikrinimas mokiniams, kurie mokomi mišriu mokymo(si) būdu. |
Nuo gegužės 1 d. iki gruodžio 31 d. |
3 908 |
VB |
ŠMSM, NŠA, savivaldybės |
|
|
7. Sukurti ankstyvosios prevencinės skaitymo diagnostikos įrankių sistemą, leidžiančią mokytojui įvertinti mokinių skaitymo pasiekimus po nuotolinio mokymosi, bei planuoti ir stebėti mokinio pažangą, mokantis kasdieniu, nuotoliniu arba mišriu būdu. |
Sukurta skaitymo diagnostikos sistema pradinių klasių mokiniams. |
Iki gruodžio 31 d. |
30 |
VB |
NŠA |
|
|
8. Atnaujinti Švietimo portalą www.emokykla.lt, siekiant susisteminti skaitmeninę medžiagą mokiniams, mokytojams ir tėvams, kuri padėtų mokytis nuotoliniu būdu ar kompensuoti mokymosi praradimus. |
Susisteminta metodinė medžiaga mokiniams, mokytojams ir tėvams. |
Iki spalio 15 d. |
4,5 |
VB |
NŠA |
|
|
9. Teikti konsultacijas mokinių mokymosi praradimams kompensuoti. |
Skiriamos konsultacijos mokiniams, patyrusiems mokymosi praradimų dėl nuotolinio mokymo proceso organizavimo būdo. |
Nuo rugsėjo 1 d. iki gruodžio 23 d. |
5 115 |
VB |
ŠMSM, savivaldybės, švietimo įstaigos |
II. |
Mokyklų vadovų, pavaduotojų ugdymui ir mokytojų kompetencijų stiprinimas |
||||||
1. |
Stiprinti bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų vadovų, pavaduotojų ir mokytojų kompetencijas. |
1. Organizuoti reguliarias nuotolines konsultacijas vadovams, pavaduotojams ugdymui bei mokytojams dėl nuotolinio ugdymo organizavimo ir kokybės ir padėti mokykloms pasirengti 2021–2022 mokslo metų praradimų kompensavimo priemones. |
1. Organizuotos konsultacijos: asinchroninių pamokų organizavimas; kokybės reikalavimai nuotolinei pamokai. 2. Kiekviena mokykla ugdymo planuose susiplanuoja savo mokyklos mokinių praradimų kompensavimo priemones 2021–2022 mokslo metams. |
1. Reguliarios konsultacijos iki gruodžio 31 d. 2. Mokyklų suplanuotos priemonės mokinių ugdymosi praradimams kompensuoti iki rugpjūčio 31 d. |
0 |
– |
ŠMSM, Pedagogų rengimo centrai |
2. |
|
Metodinės vaizdo medžiagos, skirtos hibridiniam mokymui, kūrimas. |
Keliama mokytojų ir mokyklų vadovų kompetencija, kaip naudotis hibridine įranga ir kaip tinkamai parengti metodinę medžiagą pamokoms, parengti hibridinių pamokų pavyzdžiai. |
Iki gruodžio 17 d. |
10 |
VB |
ŠMSM, NŠA |
III. |
Tikslinė pagalba abiturientams |
||||||
1. |
Organizuoti nuotolines konsultacijas abiturientams, skirtas pasirengti egzaminams, ir konsultacijas abiturientus mokantiems mokytojams. |
1. Parengti teminius videoįrašus ir teikti atviras mokytojų dalykininkų ar dėstytojų konsultacijas abiturientams ir juos mokantiems mokytojams. |
Parengti teminiai mokomųjų dalykų videoįrašai ir suteiktos konsultacijos abiturientams ir juos mokantiems mokytojams. |
Iki gruodžio 10 d. |
112 |
VB |
ŠMSM, NŠA, švietimo centrai, universitetai, mokytojų dalykininkų asociacijos |
2. Sukurti vaizdo medžiagos ir / ar konsultacijų ciklą mokytojams ir / mokiniams, leidžiantį apibendrinti matematikos, lietuvių kalbos ir literatūros mokymą(si) rengiant(is) egzaminams; padėti mokytojams ir / ar mokiniams vienodai suvokti kandidatų darbų vertinimo principus brandos egzaminų metu. |
1–2 kartus per mėn. skelbiami vaizdo įrašai ir / ar nemokamai vykstantys renginiai mokytojams ir / ar mokiniams, užtikrinant grįžtamąjį ryšį. |
Nuo vasario 1 d. iki gegužės 30 d. |
10 |
VB |
NŠA |
||
IV. |
Papildomo laiko mokymuisi skyrimas |
||||||
1. |
Organizuoti vasaros stovyklas mokymosi praradimams kompensuoti. |
1. Finansuoti vaikų vasaros stovyklas, kurių programos būtų orientuotos į mokymąsi per įvairias neformaliojo švietimo veiklas. |
Stovyklose dalyvaus ne mažiau kaip 2 500 mokinių, kurie patobulintų gamtos, matematikos bei kalbinius gebėjimus, žinias ir įgūdžius. |
Iki rugpjūčio 31 d. |
382 |
VB |
ŠMSM, Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras (toliau – LMNŠC) |
2. |
Įtraukti švietimo, kultūros ir kitas įstaigas į iniciatyvą „Atverk duris vasarai“. |
1. Skatinti švietimo, kultūros ir kitas įstaigas įsitraukti į iniciatyvą „Atverk duris vasarai“ ir organizuoti saugias edukacines veiklas. |
Edukacinėse veiklose galės dalyvauti apie 30 000 mokinių. |
Nuo birželio 1 d. iki rugpjūčio 31 d. |
0 |
– |
ŠMSM, LMNŠC švietimo, kultūros ir kitos įstaigos |
3. |
Užtikrinti neformaliojo vaikų švietimo programų bei vasaros stovyklų vykdymą vasaros laikotarpiu. |
1. Skatinti savivaldybes plėtoti neformaliojo vaikų švietimo galimybes vasaros atostogų metu bei organizuoti stovyklas mokiniams, pasinaudojant neformaliojo vaikų švietimo krepšeliu. |
Vykdomos neformaliojo vaikų švietimo programos bei organizuojamos stovyklos mokiniams. |
Nuo birželio 1 d. iki rugpjūčio 31 d. |
0 |
– |
ŠMSM, savivaldybės |
V. |
Mokinių ir mokytojų socialinių emocinių kompetencijų stiprinimas |
||||||
1. |
Parengti ir įgyvendinti Geros savijautos programą mokiniams. |
1. Parengti ir įgyvendinti Geros savijautos programą mokykloms, pagal kurią mokiniai galėtų rinktis skirtingas meninio, fizinio aktyvumo, psichologinio pobūdžio veiklas, kurios skatintų ne tik individualų mokinių emocinės gerovės puoselėjimą, bet ir stiprintų komandinę veiklą, socialinius, komunikacinius įgūdžius. |
Įgyvendinamos Geros savijautos programos priemonės visose bendrąjį ugdymą teikiančiose mokyklose. |
Nuo rugsėjo 1 d. iki gruodžio 31 d. |
5 100 |
VB |
ŠMSM, Švietimo centrai, Bendrojo ugdymo mokyklos ir profesinio mokymo įstaigos, nevyriausybinės ir kitos organizacijos |
2. Sukurti Geros savijautos programos informacinę sistemą www.gerasavijauta.smm.lt ir užtikrinti jos palaikymą. |
Sukurta ir palaikoma Geros savijautos programos informacinė sistema. |
Nuo liepos 1 iki gruodžio 31 d. |
15 |
VB |
NŠA |
||
3. Užtikrinti Geros savijautos programos administravimą ir programų teikėjų paraiškų ekspertinį vertinimą. |
Administruojama programa ir laiku bei kokybiškai įvertintos paraiškų teikėjų paraiškos. |
Nuo liepos 19 iki gruodžio 31 d. |
15 |
VB |
LMNŠC |
||
2. |
Skatinti mokytojų motyvaciją rūpintis savo emocine gerove. |
1. Bendradarbiaujant su savivaldybėmis, švietimo centrais bei Sveikatos apsaugos ministerija, skatinti mokytojus rūpintis savo emocine sveikata dalyvaujant mokytojų supervizijose, e. mokymuose, skirtuose didinti psichikos sveikatos raštingumą mokyklų darbuotojams, ir kitose veiklose. |
Kiekvienas mokytojas gali pasinaudoti galimybe savipagalbai bei gerinti savo emocinę gerovę. |
Nuo gegužės 1 d. iki gruodžio 31 d. |
0 |
– |
ŠMSM, Savivaldybės, Švietimo centrai, Sveikatos apsaugos ministerija |
VI. |
Savalaikės ir tikslingos komunikacijos užtikrinimas |
||||||
1. |
Užtikrinti efektyvią komunikaciją. |
Informuoti švietimo bendruomenę (švietimo įstaigų administracijas, pedagogus, mokinius, tėvus) apie švietimo ir organizacinę pagalbą nuotolinio mokymo metu, nuotolinio mokymo išteklius, jų panaudojimo galimybes ir kitas plane numatytas priemones. |
Informacijos sklaida socialiniuose tinkluose, žiniasklaidoje, per el. dienynus, švietimo įstaigas. |
Pagal poreikį. |
7 |
VB |
ŠMSM |