KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2011 m. gegužės 13 d. SPRENDIMO NR. TS-145 „DĖL KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO TVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2021 m. kovo 26 d. Nr. TS-65

Kėdainiai

 

 

Kėdainių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Pakeisti Kėdainių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą, patvirtintą Kėdainių rajono savivaldybės tarybos 2011 m. gegužės 13 d. sprendimu Nr. TS-145 „Dėl Kėdainių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento tvirtinimo“:

1. Papildyti 4¹ punktu;

. Frakcija turi teisę į savo posėdžius pakviesti merą ar mero pavaduotoją, savivaldybės administracijos tarnautojus ir darbuotojus, savivaldybės kontrolierių, savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė) bei savivaldybės kontroliuojamų įmonių vadovus arba atstovus iš anksto su jais suderintu laiku ir išklausyti jų informaciją.“

2. Pakeisti 12.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

12.2. gali būti posėdžio pirmininkui įteikiami vieši pareiškimai dėl savivaldybės tarybos narių vienijimosi į frakcijas ir (ar) grupes,  dėl savivaldybės tarybos daugumos ir savivaldybės tarybos mažumos (opozicijos) sudarymo;“.

3. Pakeisti 12.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

12.3. atleidžiamas iš pareigų savivaldybės administracijos direktorius (direktoriaus pavaduotojas), nes baigėsi jo įgaliojimų laikas, ir mero, o jeigu meras neišrinktas, – jo pareigas laikinai einančio savivaldybės tarybos nario siūlymu buvęs administracijos direktorius skiriamas į administracijos direktoriaus pareigas tol, kol bus paskirtas savivaldybės administracijos direktorius naujai kadencijai, arba pavedama savivaldybės administracijos valstybės tarnautojui eiti savivaldybės administracijos direktoriaus pareigas tol, kol bus paskirtas savivaldybės administracijos direktorius naujai kadencijai;“.

4. Papildyti 12.5 papunkčiu:

12.5. gali būti priimami kiti sprendimai, užtikrinantys savivaldybės institucijų ir savivaldybės tarybos sudaromų kolegialių organų veiklą.“

5. Pakeisti 59 punktą ir jį išdėstyti taip:

59. Balsavimui gali būti pateiktas vienas arba keli alternatyvūs teiginiai. Pirmuoju atveju balsuojama „už“, „prieš“ arba „susilaikoma“. Antruoju atveju vienas tarybos narys balsuoja tik už vieną pasirinktą teiginį. Kai balsuojama balsavimo biuleteniais, kiti teiginiai išbraukiami. Jeigu iš dviejų pateiktų teiginių vienas surenka dalyvaujančių Tarybos narių balsų daugumą, jis yra priimamas. Jeigu pateikti daugiau kaip du, posėdžio pirmininkas turi juos pagal panašią prasmę sugrupuoti taip, kad per keletą balsavimų po vieną ar kelis teiginius būtų išspręsti visi. Daugiausia balsų gavęs teiginys, jeigu yra surinkta reikiama balsų dauguma, yra priimtas, priešingu atveju jis pateikiamas papildomai balsuoti dėl sprendimo patvirtinimo. Balsų dauguma atrinktas pasiūlymas teikiamas tvirtinti Tarybai kartu su sprendimo projektu.“

6. Pakeisti 84 punktą ir jį išdėstyti taip:

84. Merui ir mero pavaduotojui jų prašymu atostogos suteikiamos mero potvarkiu. Jeigu atostogos suteikiamos merui, potvarkiu nustatomas mero pavadavimas. Meras ir mero pavaduotojas turi teisę į 20 darbo dienų trukmės kasmetines minimaliąsias atostogas. Atostogų metu meras ir mero pavaduotojas neatlieka mero ar mero pavaduotojo pareigų, tačiau gali atlikti tarybos nario pareigas. Vadovaujantis Darbo kodekso nuostatomis, merui ir mero pavaduotojui gali būti suteikiamos šios tikslinės atostogos: nėštumo ir gimdymo, tėvystės, mokymosi, nemokamos. Meras ir mero pavaduotojas turi teisę į Darbo kodekse nustatytas lengvatas asmenims, auginantiems vaikus, ir į lengvatas neįgaliems darbuotojams.“

7. Pakeisti 92 punktą ir jį išdėstyti taip:

92. Komitetų darbe patariamojo balso teise reglamento nustatyta tvarka gali dalyvauti suinteresuoti asmenys. Kai komiteto posėdyje svarstomas su valstybės, tarnybos ar komercine paslaptimi susijęs klausimas, komitetas gali nuspręsti jį nagrinėti uždarame posėdyje.“

8. Pakeisti 94 punktą ir jį išdėstyti taip:

94. Savivaldybėje privaloma sudaryti Kontrolės komitetą. Į Kontrolės komitetą įeina vienodas visų savivaldybės tarybos narių frakcijų ir savivaldybės tarybos narių grupių, jeigu jas sudaro ne mažiau kaip 3 savivaldybės tarybos nariai, deleguotų atstovų skaičius. Kontrolės komiteto sudėtis turi būti pakeista ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo savivaldybės tarybos narių frakcijų ar savivaldybės tarybos narių grupių ar jų skaičiaus pasikeitimo. Kontrolės komiteto narys gali būti bet kurio kito komiteto nariu.“

9. Pakeisti 95 punktą ir jį išdėstyti taip:

95. Kontrolės komiteto pirmininką iš komiteto narių deleguoja tarybos opozicija raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų savivaldybės tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu savivaldybės tarybos posėdžio pirmininkui. “

10. Pakeisti 96 punktą ir jį išdėstyti taip:

96. Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoją iš Kontrolės komiteto narių mero siūlymu skiria taryba.

Jeigu savivaldybės tarybos opozicija per du mėnesius nuo pirmojo išrinktos naujos savivaldybės tarybos posėdžio sušaukimo dienos arba nuo tiesiogiai išrinkto mero priesaikos priėmimo dienos nedeleguoja Kontrolės komiteto pirmininko arba deleguoja savivaldybės tarybos narį, neatitinkantį Vietos savivaldos įstatymo 15straipsnyje nustatytų reikalavimų, arba jeigu nėra paskelbta savivaldybės tarybos opozicija, Kontrolės komiteto pirmininką skiria savivaldybės taryba iš komiteto narių mero siūlymu. Kontrolės komiteto pirmininkas šioje dalyje nustatytu pagrindu netenka įgaliojimų prieš terminą mero siūlymu savivaldybės tarybos sprendimu, o jeigu Kontrolės komiteto pirmininkas buvo deleguotas savivaldybės tarybos opozicijos, – jį opozicijos raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų savivaldybės tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu artimiausio savivaldybės tarybos posėdžio pirmininkui, atšaukus. Jeigu artimiausiame savivaldybės tarybos posėdyje savivaldybės tarybos opozicija raštu neatšaukia savo deleguoto Kontrolės komiteto pirmininko ir nustatyta tvarka nedeleguoja kito savivaldybės tarybos nario ar deleguoja savivaldybės tarybos narį, neatitinkantį Vietos savivaldos įstatymo 151  straipsnyje nustatytų reikalavimų, sprendimą dėl Kontrolės komiteto pirmininko įgaliojimų netekimo ir naujo Kontrolės komiteto pirmininko skyrimo mero siūlymu priima savivaldybės taryba.“

11. Pakeisti 101 punktą ir jį išdėstyti taip:

101. Kiekvienas tarybos narys privalo būti vieno komiteto (išskyrus Kontrolės komitetą) nariu. Tarybos komitetai sudaromi ne mažiau kaip iš 3 ir ne daugiau nei iš 6 tarybos narių. Tarybos komiteto narių skaičius nustatomas tarybos sprendimu. Kandidatus į komitetų narius siūlo partijos, frakcijos, koalicijos, tarybos narių grupės, tarybos nariai. Tvirtinant komitetų sudėtį, laikomasi proporcinio daugumos ir mažumos atstovavimo principo. Didžiausios mažumos frakcijos seniūnas inicijuoja derybas dėl mažumos tarybos narių pasiskirstymo į komitetus.

12. Pakeisti 102 punktą ir jį išdėstyti taip:

102. Komitetų, išskyrus Kontrolės komitetą, pirmininkus ir jų pavaduotojus, mero siūlymu skiria komitetai. Komiteto pirmininkas ir jo pavaduotojas skiriami iš skirtingų frakcijų, tarybos narių grupių atstovų. Komiteto pirmininkas ir jo pavaduotojas laikomi išrinktais, jeigu už jų kandidatūras balsavo dauguma komiteto narių.

Tarybos narys, pretenduojantis tapti Komiteto pirmininku, privalo užpildyti Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro patvirtintos formos deklaraciją, joje pateikdamas duomenis dėl jo atitikties nepriekaištingos reputacijos reikalavimams. Ši deklaracija pateikiama merui ir priėmus sprendimą dėl Komiteto pirmininko skyrimo ne vėliau kaip per 1 darbo dieną paskelbiama viešai Savivaldybės interneto svetainėje ir skelbiama viešai tol, kol Tarybos narys eina Komiteto pirmininko pareigas.

Komiteto pirmininkas, mero siūlymu, komiteto (išskyrus Kontrolės komitetą) sprendimu prieš terminą netenka savo įgaliojimų, jeigu pripažįstamas šiurkščiai pažeidęs Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą arba neatitinka Vietos savivaldos įstatymo 15¹ straipsnyje nustatytų reikalavimų.

Komiteto (išskyrus Kontrolės komitetą) pirmininkas ar jo pavaduotojas gali būti perrenkami, mero potvarkiu   pasiūlius naują komiteto pirmininko ar jo pavaduotojo kandidatūrą iš komiteto narių. Komiteto posėdyje balsuojama dėl naujos komiteto pirmininko ar jo pavaduotojo kandidatūros. Komiteto posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių balsų dauguma, pritarus mero pasiūlytai pirmininko ar jo pavaduotojo kandidatūrai, esamas komiteto pirmininkas ar jo pavaduotojas netenka pirmininko ar pavaduotojo įgaliojimų. Tarybos narių frakcijos, grupės ar komitetai, inicijuodami komiteto pirmininko ar pavaduotojo keitimą, turi raštu, nurodant konkrečius argumentus, kreiptis į merą dėl kitos kandidatūros siūlymo. Jeigu komitetas mero siūlomai kandidatūrai nepritaria ir pirmininko ar jo pavaduotojo nepaskiria pirmininku ar jo pavaduotoju, lieka iki tol buvęs, o tuo pačiu klausimu komitetas gali priimti sprendimą tik kituose komiteto posėdžiuose, atsižvelgdamas į mero siūlymą.“

13. Papildyti 103.7 papunkčiu:

103.7 turi teisę gauti komiteto įgaliojimams vykdyti reikalingą informaciją iš valstybės ar savivaldybės institucijų, įstaigų ir valstybės ar savivaldybės valdomų įmonių.“

14. Pakeisti 129 punktą ir jį išdėstyti taip:

129. Etikos ir Antikorupcijos komisijos sudaromos laikantis proporcinio savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principo. Komisijų sudėtis, išlaikant proporcinio savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principą, turi būti pakeista ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos pasikeitimo.

15. Pakeisti 130 punktą ir jį išdėstyti taip:

130. Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininką iš šių komisijų narių – savivaldybės tarybos narių – deleguoja savivaldybės tarybos opozicija raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų savivaldybės tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu savivaldybės tarybos posėdžio pirmininkui. Šių komisijų pirmininkų pavaduotojus mero siūlymu iš šių komisijų narių – savivaldybės tarybos narių – skiria savivaldybės taryba. Jeigu savivaldybės tarybos opozicija per du mėnesius nuo pirmojo išrinktos naujos savivaldybės tarybos posėdžio sušaukimo dienos arba nuo tiesiogiai išrinkto mero priesaikos priėmimo dienos nedeleguoja Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkų arba deleguoja savivaldybės tarybos narius, neatitinkančius šio įstatymo 151 straipsnyje nustatytų reikalavimų, arba jeigu nėra paskelbta savivaldybės tarybos opozicija, Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkus savivaldybės taryba mero siūlymu skiria iš šių komisijų narių – savivaldybės tarybos narių.

Savivaldybės tarybos sudaromos komisijos pirmininku gali būti skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje, savivaldybės tarybos narys. Komisijos pirmininkas (išskyrus Etikos komisijos pirmininką ir Antikorupcijos komisijos pirmininką) mero siūlymu komisijos sprendimu prieš terminą netenka savo įgaliojimų, jeigu jis neatitinka Vietos savivaldos įstatymo 15straipsnyje nustatytų reikalavimų. Etikos komisijos pirmininkas ir Antikorupcijos komisijos pirmininkas šiame punkte nustatytu pagrindu netenka įgaliojimų prieš terminą mero siūlymu savivaldybės tarybos sprendimu, o jeigu Etikos komisijos pirmininkas ar Antikorupcijos komisijos pirmininkas buvo deleguotas savivaldybės tarybos opozicijos, – jį opozicijos raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų savivaldybės tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu artimiausio savivaldybės tarybos posėdžio pirmininkui, atšaukus. Jeigu artimiausiame savivaldybės tarybos posėdyje savivaldybės tarybos opozicija raštu neatšaukia savo deleguoto Etikos komisijos pirmininko ar Antikorupcijos komisijos pirmininko ir nustatyta tvarka nedeleguoja kito atitinkamos komisijos pirmininko ar deleguoja savivaldybės tarybos narį, neatitinkantį šio įstatymo 15straipsnyje nustatytų reikalavimų, sprendimą dėl Etikos komisijos pirmininko ar Antikorupcijos komisijos pirmininko įgaliojimų netekimo ir naujo atitinkamos komisijos pirmininko skyrimo mero siūlymu priima savivaldybės taryba.

Komisijų atsakingųjų sekretorių pareigas atlieka savivaldybės administracijos direktoriaus paskirti valstybės tarnautojai, šios funkcijos įrašomos į jų pareigybės aprašymą.“

16. Pakeisti 132 punktą ir jį išdėstyti taip:

132. Įstatymų nustatytais atvejais arba tarybos sprendimu gali būti sudaromos ir kitos nuolatinės (tos kadencijos laikotarpiui) bei laikinosios (tam tikriems klausimams nagrinėti) komisijos.

Laikinosios komisijos pirmininką paprastai iš tarybos narių tarybai tvirtinti teikia meras. Taryba skiria komisijai užduotį ir nustato jai darbo trukmę. Komisija savo veikloje vadovaujasi įstatymais, tarybos patvirtintu reglamentu ir tarybos patvirtintais komisijos nuostatais. Komisijos pirmininkas turi teisę gauti komisijos įgaliojimams vykdyti reikalingą informaciją iš valstybės ar savivaldybės institucijų, įstaigų ir valstybės ar savivaldybės valdomų įmonių.“

17. Pakeisti 133 punktą ir jį išdėstyti taip:

133. Savivaldybės tarybos sudaromų komisijų nariais gali būti savivaldybės tarybos nariai, valstybės tarnautojai, ekspertai, gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovai − seniūnaičiai, išplėstinės seniūnaičių sueigos deleguoti atstovai, visuomenės atstovai (Lietuvos Respublikoje įregistruotų viešųjų juridinių asmenų, išskyrus valstybės ar savivaldybės institucijas ar įstaigas, įgalioti atstovai), bendruomeninių organizacijų atstovai, kiti savivaldybės gyventojai. Etikos ir Antikorupcijos komisijoje seniūnaičiai arba seniūnaičiai ir visuomenės atstovai turi sudaryti ne mažiau kaip 1/3 komisijos narių.

Savivaldybės tarybos sudaromų komisijų nariai, kurie nėra savivaldybės tarybos nariai, komisijų posėdžių metu atleidžiami nuo tiesioginio darbo ar pareigų bet kurioje institucijoje, įstaigoje, įmonėje ar organizacijoje, išsaugant jiems darbo vietą. Už darbą Etikos komisijoje ir Antikorupcijos komisijoje šių komisijų nariams, kurie nėra savivaldybės tarybos nariai, apmokama Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų ir komisijų narių darbo apmokėjimo įstatymo nustatyta tvarka.“

18. Pakeisti 136 punktą ir jį išdėstyti taip:

136. Savivaldybės tarybos posėdžiuose svarstomi tik tie klausimai, dėl kurių reglamento nustatyta tvarka yra pateikti pagal suteiktus įgaliojimus komitete apsvarstyti sprendimų projektai. Sprendimų projektų svarstymas komitete nėra privalomas 143 punkto antroje pastraipoje numatytu atveju. Prie teikiamo tarybos sprendimo projekto pridedamas tarybos sprendimo projekto aiškinamasis raštas (toliau – aiškinamasis raštas). Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka ir atvejais turi būti pridedami antikorupcinio vertinimo klausimynai.“

19. Pakeisti 138 punktą ir jį išdėstyti taip:

138. Kartu su sprendimų projektais pateikiami aiškinamieji raštai, kuriuose nurodomi sprendimo projekto tikslai, uždaviniai, siūlomos teisinio reguliavimo nuostatos, laukiami rezultatai, lėšų poreikis ir šaltiniai,  kiti sprendimui priimti reikalingi pagrindimai, skaičiavimai ar paaiškinimai.

Aiškinamojo rašto forma tvirtinama mero potvarkiu.“

20. Pakeisti 142 punktą ir jį išdėstyti taip:

142. Komitetai, apsvarstę tarybos sprendimų projektus komiteto posėdyje, pastabas ir pasiūlymus turi pateikti merui kitą darbo dieną po komiteto posėdžio. Jei Tarybos narys dėl teikiamo sprendimo projekto turi pasiūlymų, kurie nebuvo svarstyti arba kuriems nebuvo pritarta komitete, jis juos išdėsto raštu. Į darbotvarkę įtraukto sprendimo projekto pataisos, išskyrus Komitetų siūlymus ir papildomai į Tarybos posėdžio darbotvarkę įtrauktų sprendimų projektų pataisas, pateikiamos ne vėliau kaip likus 20 valandų iki Tarybos posėdžio pradžios tik raštu Tarybos sekretoriui. Tarybos sekretorius pasiūlymą pateikia merui ir savivaldybės tarybos sprendimo projekto rengėjui. Gauti pasiūlymai raštu (tiek komitetų, tiek tarybos narių) skelbiami savivaldybės svetainėje prie pateiktų sprendimų projektų.

Korektūra (rašybos, skyrybos, skaičiavimo, žodžių tvarkos, formatavimo klaidos) gali būti atliekama ir Tarybos posėdžio metu bendru sutarimu arba atskirai dėl to balsuojant. Taip pat gali būti teikiamos kandidatūros, jei jų pateikimas neprieštarauja teisės aktams.“

21. Pakeisti 143 punktą ir jį išdėstyti taip:

143. Tarybos posėdžio darbotvarkę sudaro meras. Ne vėliau kaip prieš 4 darbo dienas iki tarybos posėdžio svarstytinus klausimus kartu su įregistruotais sprendimų projektais meras privalo įtraukti į posėdžio darbotvarkę. Jei meras svarstytinų klausimų į posėdžio darbotvarkę neįtraukia, dėl jų įtraukimo į darbotvarkę sprendžia taryba.

Nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino metu, kai būtina neatidėliotinai spręsti savivaldybės funkcijoms užtikrinti būtinus klausimus ir sprendimo nepriėmimas ar delsimas jį priimti nedelsiant lemtų neigiamus padarinius savivaldybės bendruomenei ar atskiriems jos nariams, mero sprendimu savivaldybės tarybos posėdžio darbotvarkė gali būti sudaroma ir paskelbiama savivaldybės interneto svetainėje trumpesniais, negu nustatyta šiame punkte, terminais, o apie savivaldybės tarybos posėdžio laiką ir svarstyti parengtus ir reglamento nustatyta tvarka įregistruotus klausimus kartu su sprendimų projektais visais šiais atvejais gali būti pranešama per trumpesnį, negu šio straipsnio 8 dalyje nustatyta, terminą, bet ne vėliau kaip prieš 24 valandas iki savivaldybės tarybos posėdžio pradžios.“

22. Pakeisti 146 punktą ir jį išdėstyti taip:

146. Jeigu gaunami keli alternatyvūs tarybos sprendimo projektai tuo pačiu klausimu, jie į tarybos posėdžio darbotvarkę įrašomi vienu punktu ir nagrinėjami kartu. Dėl pateikto sprendimo projekto gali būti pateiktas vienas arba keli alternatyvūs pasiūlymai. Alternatyvūs siūlymai paprastai teikiami balsuoti pagal pateikimo eiliškumą reglamento 59 punkte nustatyta tvarka. Alternatyvūs pasiūlymų projektai, komiteto, komisijos, frakcijos ar 1/3 dalyvaujančių posėdyje tarybos narių siūlymu teikiami ir registruojami ne vėliau kaip prieš 24 val. iki posėdžio pradžios. Jie taip pat skelbiami savivaldybės interneto svetainėje.“

23. Pakeisti 185 punktą ir jį išdėstyti taip:

185. Tarybos, komitetų, komisijų posėdžių metu, taip pat kai tarybos narys siunčiamas tarybos ar mero sprendimu atstovauti savivaldybei ir kitais savivaldybės tarybos veiklos reglamente nustatytais atvejais, kurie susiję su tarybos nario pareigų atlikimu, tarybos narys atleidžiamas nuo tiesioginio darbo ar pareigų bet kurioje institucijoje, įstaigoje, įmonėje ar organizacijoje, išsaugant jam darbo vietą.“

24. Pakeisti 186.4 papunktį ir jį išdėstyti taip:

186.4. jungtis į savivaldybės tarybos narių frakcijas ir savivaldybės tarybos narių grupes;“.

25. Papildyti 186.6 papunkčiu:

186.6 savo įgaliojimų laikotarpiu gali turėti visuomeninių padėjėjų, kurie tarybos nario prašymu teikia jam konsultacijas, pasiūlymus, išvadas ir kitą informaciją. Tarybos nario visuomeniniu padėjėju gali būti pilnametis asmuo, kuris nėra tos savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį. Tarybos nario visuomeniniu padėjėju negali būti asmuo, kuris įstatymų nustatyta tvarka yra pripažintas kaltu dėl sunkaus ar labai sunkaus nusikaltimo padarymo ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą, taip pat kuris įstatymų nustatyta tvarka yra uždraustos organizacijos narys. Tarybos nario visuomeninių padėjėjų skaičius negali viršyti savivaldybėje įsteigtų seniūnijų skaičiaus.  Informacija apie asmenį, savivaldybės tarybos nario paskirtą jo visuomeniniu padėjėju (asmens vardas, pavardė, paskyrimo ir atšaukimo datos), nedelsiant paskelbiama savivaldybės interneto svetainėje.

Tarybos nario padėjėjams išduodamas tarybos nario visuomeninio padėjėjo pažymėjimas, kurio formą tvirtina meras.

26. Papildyti 186.7 papunkčiu:

186.7. Tarybos narys gali dalyvauti bet kurio komiteto ar komisijos posėdyje, taip pat ir uždarame, jeigu komitetas ar komisija nenusprendžia kitaip.“

27. Pakeisti 187 punktą ir jį išdėstyti taip:

187. Apklausos paskelbimo iniciatyvos teisė priklauso Savivaldybės gyventojams, savivaldybės tarybai, merui ir seniūnui:

187.1. Savivaldybės gyventojai apklausos paskelbimo iniciatyvos teisę įgyvendina tiesiogiai, ne mažiau kaip 5 procentų iniciatyvinės grupės siūlomos apklausos teritorijos vietos gyventojų reikalavimu Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme nustatyta tvarka;

187.2. Savivaldybės taryba apklausos paskelbimo iniciatyvos teisę įgyvendina ne mažiau kaip ¼ Tarybos narių grupės reikalavimu;

187.3. Meras apklausos iniciatyvos teisę įgyvendina priimdamas mero potvarkį dėl apklausos paskelbimo; 

187.4. Seniūnas apklausos paskelbimo iniciatyvos teisę dėl jo kompetencijai priskirtų klausimų seniūnijos aptarnaujamoje teritorijoje įgyvendina seniūnaičių sueigos pritarimu.

187.5. Tarybos narių grupė arba seniūnas apklausos paskelbimo iniciatyvos teisę įgyvendina pateikdami merui motyvuotą prašymą dėl apklausos paskelbimo. Prašymą pasirašo visi iniciatyvinės grupės Tarybos nariai arba seniūnas. Prašyme turi būti nurodyta: apklausai teikiamo klausimo tekstas, siūlomas apklausos būdas, apklausos teritorija bei pagrindimas, kad nurodytai teritorijai tas klausimas yra tikrai aktualus;

187.6. Meras priima sprendimą dėl apklausos skelbimo Vietos savivaldos įstatymo nustatyta tvarka ir terminais;

187.7 Apklausą organizuoja savivaldybės administracijos direktorius savivaldybės tarybos nustatyta tvarka. Įvykus gyventojų apklausai, savivaldybės taryba privalo artimiausiame savivaldybės tarybos posėdyje reglamento nustatyta tvarka svarstyti apklausai pateiktą klausimą, jeigu savo nuomonę pateiktu klausimu pareiškė ne mažiau kaip 10 procentų apklausos teritorijos gyventojų, turinčių teisę dalyvauti apklausoje.“

28. Pakeisti 195³ punktą ir jį išdėstyti taip:

„195³. Tarybos nariui su jo, kaip tarybos nario, veikla susijusioms kanceliarijos, pašto, telefono, interneto ryšio, transporto, biuro patalpų nuomos išlaidos, kiek jų nesuteikia ar tiesiogiai neapmoka savivaldybės administracija, kas mėnesį mokama iki 115,85 Eur išmoka atsiskaitytinai. Tarybos nariui apmokama pagal faktines išlaidas pateikus pateisinamus dokumentus, atitinkančius apskaitos dokumentams pagal Buhalterinės apskaitos įstatymo reikalavimus, bet neviršijant telefono, interneto ryšio išlaidas tarybos nariui – 14,48 Eur. Tarybos narys Savivaldybės tarybos sekretoriui pateikia užpildytą išlaidų, susijusių su Tarybos nario veikla, ataskaitą (priedas), kurioje nurodo, kokias prekes įsigijo ir paslaugas apmokėjo vykdydamas Tarybos nario funkcijas. Tarybos narys asmeniškai atsako už išlaidų ataskaitoje pateiktų duomenų tikslumą ir pagrįstumą.“

29. Pakeisti 200 punktą ir jį išdėstyti taip:

200. Biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė), savivaldybės valdomų įmonių ir organizacijų veiklos ataskaitas (švietimo įstaigų metinės veiklos ataskaitos yra švietimo įstaigos vadovų metų veiklos ataskaitų dalis ir yra rengiamos Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme nustatyta tvarka)  iki einamųjų metų kovo 15 d. savivaldybės administracija pateikia tarybos sekretoriui arba merui. Prieš šių ataskaitų pristatymą tarybos posėdyje jos svarstomos komitetuose. Per biudžetinių ir viešųjų įstaigų, savivaldybės valdomų įmonių ir organizacijų ir organizacijų ataskaitų pristatymą tarybos, komitetų posėdžiuose komitetų, mero ar administracijos kvietimu turi dalyvauti šių įmonių, įstaigų ir organizacijų vadovai arba jų įgalioti asmenys.“

30. Pakeisti 203.7 papunktį ir jį išdėstyti taip:

203.7. savivaldybės veiklos ataskaitos teikimas gyventojams;“.

31. Pakeisti 204 punktą ir jį išdėstyti taip:

204. Komitetai, komisijos teikia informaciją merui iki kovo 1 dienos metinei savivaldybės veiklos ataskaitai rengti.“

32. Pakeisti 205 punktą ir jį išdėstyti taip:

205. Savivaldybės taryba ne rečiau kaip vieną kartą per metus turi pateikti savivaldybės bendruomenei  savivaldybės veiklos ataskaitą, kurios sudedamoji dalis yra mero veiklos ataskaita.“

33. Pakeisti 206 punktą ir jį išdėstyti taip:

206. Meras savivaldybės tarybos vardu pateikia savivaldybės bendruomenei savivaldybės veiklos ataskaitą. Informacija turi būti skelbiama taip, kad visi vietos gyventojai turėtų galimybę ją gauti savivaldybės arba savo iniciatyva. Ataskaita skelbiama ne mažiau kaip dviem būdais, iš kurių vienas – ataskaitos skelbimas savivaldybės interneto svetainėje www.kedainiai.lt, kitas – savivaldybės leidinyje. Ataskaitos tekstas formuluojamas taip, kad informacija būtų suvokiama ir asmenims, neturintiems atitinkamos srities specialiųjų žinių, ir pateikiamas taip, kad būtų prieinamas neįgaliesiems, nurodomi savivaldybės vieno langelio asmenų aptarnavimo padalinio kontaktiniai duomenys ar asmens, kuris gali pateikti papildomos informacijos, kontaktiniai duomenys (telefono numeris ir elektroninio pašto adresas), nenaudojant politinės reklamos.“

34. Pakeisti 207 punktą ir jį išdėstyti taip:

207. Meras ne rečiau kaip vieną kartą per metus, ne vėliau kaip iki birželio 1 dienos rengia ir pateikia rinkėjams ir visai savivaldybės bendruomenei savivaldybės veiklos ataskaitą. Savivaldybės veiklos ataskaitą turi sudaryti mero veiklos ataskaita, kuri taip pat apima tarybos, jos suformuotų komitetų ir komisijų metų veiklą, savivaldybės administracijos direktoriaus ataskaita už savo ir savivaldybės administracijos veiklą praėjusiais metais, savivaldybės kontrolieriaus ataskaita už praėjusius metus bei biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė), savivaldybės kontroliuojamų įmonių ir organizacijų vadovų ataskaitos.“

35. Pakeisti 208 punktą ir jį išdėstyti taip:

208. Savivaldybės administracijos ir kiekvienos seniūnijos patalpose turi būti sudaryta galimybė savivaldybės gyventojams mero potvarkyje nustatytu laiku ir nustatytoje vietoje susipažinti su savivaldybės veiklos ataskaita. Apie tai meras turi paskelbti vietinėje spaudoje ir savivaldybės interneto svetainėje. Savivaldybės veiklos ataskaita turi būti skelbiama savivaldybės interneto svetainėje. Papildomai meras savivaldybės veiklos ataskaitą gali pateikti susitikimuose su savivaldybės bendruomene.“

36. Papildyti Kėdainių rajono savivaldybės reglamentą priedu (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                            Valentinas Tamulis

 

Kėdainių rajono savivaldybės tarybos

veiklos reglamento

priedas

 

________________________________________________

(Tarybos nario vardas ir pavardė)

 

__________________________________________________

(laikotarpis – metai, mėnesiai)

 

 

IŠLAIDŲ, SUSIJUSIŲ SU TARYBOS NARIO VEIKLA, ATASKAITA

_____________

(data)

 

 

Eil. Nr.

Prekių ar paslaugų pavadinimas ir dokumento Nr. ir rekvizitai (jei yra)

Išlaidų suma, Eur

Tarybos nario parašas

1.   

Kanceliarijos:

 

 

2.   

Pašto:

 

 

3.   

Telefono:

 

 

4.   

Interneto ryšio:

 

 

5.   

Transporto:

 

 

6.   

Biuro patalpų nuomos:

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

PRIDEDAMA: faktines išlaidas pateisinantys dokumentai:

_________________________