Pasvalio rajono savivaldybės taryba

 

Sprendimas

Dėl PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJŲ MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. rugpjūčio 28 d. Nr. T1-261

Pasvalys

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 11 straipsnio 1 dalimi, 23 straipsnio 10, 11 dalimi ir 35 straipsnio 6 ir 9 dalimis, 37 straipsnio 3 dalimi, vykdydama Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2024 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. A1-397 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, 4 punktą, Pasvalio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Pasvalio rajono savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2015 m. vasario 19 d. sprendimą Nr. T1-31 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ (su visais pakeitimais).

3. Nustatyti, kad:

3.1. šis sprendimas įsigalioja kitą dieną po oficialaus paskelbimo Teisės aktų registre;

3.2. šiuo sprendimu nustatyti mokėjimo už socialines paslaugas dydžiai taikomi perskaičiuojant mokėjimą už socialines paslaugas nuo 2024 m. liepos 1 d.;

3.3. sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre ir Pasvalio rajono savivaldybės interneto svetainėje www.pasvalys.lt.

Sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                      Gintautas Gegužinskas

 

 

PATVIRTINTA

Pasvalio rajono savivaldybės tarybos

2024 m. rugpjūčio 28 d. sprendimu Nr. T1-261

 

PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJŲ MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pasvalio rajono savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžius, atleidimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas sąlygas ir atvejus, pagalbos pinigų mokėjimo atvejus, asmens finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimo sąlygas Pasvalio rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė).

2. Šis Aprašas taikomas mokėjimui už tas socialines paslaugas, kurias planuoja ir Savivaldybės teritorijos gyventojams organizuoja Savivaldybės meras, ir kurios finansuojamos iš Savivaldybės biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams. Už kitas, privačiai ar papildomai asmens (šeimos) pageidavimu teikiamas socialines paslaugas, mokama paslaugas gaunančio asmens (globėjo, rūpintojo, aprūpintojo, kito teisėto asmens atstovo) ir socialinių paslaugų įstaigos, teikiančios paslaugas, tarpusavio rašytiniu susitarimu. Tais atvejais, kai socialinių paslaugų kaina viršija Savivaldybės tarybos nustatytą maksimalų socialinių paslaugų išlaidų finansavimo Pasvalio rajono gyventojams dydį, šio dydžio ir socialinių paslaugų kainos skirtumas asmens (šeimos) pageidavimu mokamas paslaugas gaunančio asmens (globėjo, rūpintojo, aprūpintojo, kito teisėto asmens atstovo) ir socialinių paslaugų įstaigos tarpusavio susitarimu.

3. Mokėjimo už socialines paslaugas dydis asmeniui (šeimai) nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas ir asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų rūšį. Socialines paslaugas, jų turinį pagal socialinių paslaugų rūšis apibrėžia Socialinių paslaugų katalogas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“ (su visais aktualiais pakeitimais) socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.

4. Asmens (šeimos) pajamos ir turtas apskaičiuojamas, turto vertė ir turto vertės normatyvas nustatomi vadovaujantis socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintu Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Socialinės apsaugos ir darbo ministro 2024 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. A1-397 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ (su visais aktualiais pakeitimais) (toliau – Tvarkos aprašas).

5. Asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydis negali viršyti asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų išlaidų dydžio.

6. Mokėjimo už socialines paslaugas dydis nustatomas tik pinigine išraiška.

7. Savivaldybės administracijos ir asmens (šeimos) tarpusavio teisės ir pareigos dėl mokėjimo už socialines paslaugas reglamentuojamos rašytine socialines paslaugas gaunančio asmens ar jo globėjo, rūpintojo, aprūpintojo, kito teisėto asmens atstovo ir Savivaldybės administracijos sutartimi. Sutartyje turi būti nustatyta mokėjimo už socialines paslaugas tvarka, savivaldybės administracijos apskaičiuoto asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžio keitimo atvejai ir informacijos apie savivaldybės administracijos apskaičiuotą asmens (šeimos) mokėjimo už

socialines paslaugas dydį (pinigine išraiška) pateikimo socialines paslaugas gaunančiam asmeniui ar jo globėjui, rūpintojui, aprūpintojui, kitam teisėtam asmens atstovui tvarka. Sutartis rengia Savivaldybės administracijos socialinės paramos ir sveikatos skyriaus (toliau – Skyriaus) specialistai, pasirašo Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo – Skyriaus vedėjas.

8. Lėšos, gautos už socialines paslaugas, socialinių paslaugų įstaigų yra apskaitomos ir naudojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais.

9. Šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Tvarkos apraše, kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose socialines paslaugas, apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ PREVENCINES IR BENDRĄSIAS SOCIALINES PASLAUGAS

 

10. Prevencinės socialinės paslaugos ir bendrosios socialinės paslaugos, išskyrus transporto organizavimo ir maitinimo organizavimo paslaugas, finansuojamos iš Savivaldybės biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams arba iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų, asmeniui (šeimai) teikiamos nemokamai. Mokėjimo už transporto organizavimo ir maitinimo organizavimo paslaugas dydis ir tvarka:

10.1. Asmeniui (šeimai), kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui per mėnesį) mažesnės kaip 2 VRP dydžiai per mėnesį, transporto ir maitinimo organizavimo paslaugos teikiamos nemokamai;

10.2. Asmuo (šeima), kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui per mėnesį) yra didesnės kaip 2 VRP, bet mažesnės nei 3 VRP, moka 15 procentų Savivaldybės tarybos patvirtintos transporto organizavimo, maitinimo organizavimo paslaugos kainos;

10.3. Asmuo (šeima), kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui per mėnesį) yra didesnės kaip 3 VRP, moka 20 procentų Savivaldybės tarybos patvirtintos transporto organizavimo, maitinimo organizavimo paslaugos kainos; 

11. Aprašo 10.2 ir 10.3 papunkčiuose nustatytais mokėjimo dydžiais transporto organizavimo paslaugos gavėjai gali pasinaudoti gaudami transporto organizavimo paslaugą iki 3 kartų per kalendorinius metus, kitais kartais moka 100 procentų Savivaldybės tarybos patvirtintos transporto organizavimo paslaugos kainos. Keletui asmenų vienu metu naudojantis mokama transporto organizavimo paslauga, mokestis už suteiktą paslaugą dalijamas proporcingai iš transporto paslaugą gavusių asmenų skaičiaus.

Aprašo 10.2 ir 10.3 papunkčiuose nustatyti mokėjimo dydžiai maitinimo organizavimo paslaugos gavėjams taikomi teikiant paslaugą neribojant kartų skaičiaus.

 

III SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ

 

12. Socialinės reabilitacijos asmenims su negalia bendruomenėje paslaugos, vaikų dienos socialinė priežiūra, socialinė priežiūra šeimoms, psichosocialinė pagalba be apgyvendinimo, pagalba globėjams (rūpintojams), budintiems ir nuolatiniams globotojams, įtėviams ir šeimynų dalyviams ar besirengiantiesiems jais tapti, socialinių dirbtuvių paslaugos, intensyvi krizių įveikimo pagalba be laikino apgyvendinimo, palydėjimo paslauga jaunuoliams be apgyvendinimo, psichologinė ir socialinė reabilitacija vaikams bendruomenėje, kurios finansuojamos iš Savivaldybės biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams arba iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų, teikiamos nemokamai.

13. Mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas, dydis asmeniui (šeimai) nustatomas atsižvelgiant į asmens (šeimos) pajamas. Jeigu asmuo pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, nustatant asmens finansines galimybes mokėti už dienos socialinę globą į jo pajamas įskaitoma tik pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą paskirta individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirta slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinė kompensacija.

14. Mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas, išskyrus Aprašo 12 punkte nurodytas paslaugas, dydis neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų,  neturi viršyti 20 procentų šeimos pajamų, kai paslaugos paskirtos ir teikiamos šeimai.

15. Maksimalios apimties mokėjimo už kalendorinį mėnesį teikiamas socialinės priežiūros paslaugas, išskyrus Aprašo 12 punkte nurodytas paslaugas, asmeniui dydis yra:

15.1. Asmens, kuriam nenustatytas individualios pagalbos teikimo išlaidų ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų kompensacijos poreikis, kurio mėnesio pajamos yra:

15.1.1. didesnės kaip 2 VRP dydžiai, bet mažesnės kaip 3 VRP dydžiai, – 5 procentai asmens pajamų;

15.1.2. 3 VRP dydžiai arba didesnės už juos, bet mažesnės kaip 4 VRP dydžiai, – 10 procentų asmens pajamų;

15.1.3. 4 VRP dydžiai arba didesnės už juos, bet mažesnės kaip 5 VRP dydžiai, – 15 procentų asmens pajamų.

15.2. Asmens, kuriam nustatytas individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų kompensacijos poreikis, yra:

15.2.1. 40 procentų šios kompensacijos dydžio, jeigu šios paslaugos teikiamos asmeniui, kuriam nustatytas pirmo arba antro lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatytas slaugos išlaidų kompensacijos poreikis;

15.2.2. 60 procentų šios kompensacijos dydžio, jeigu šios paslaugos teikiamos asmeniui, kuriam nustatytas trečio arba ketvirto lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatytas priežiūros (pagalbos) išlaidų kompensacijos poreikis.

16. Maksimalios apimties mokėjimo už kalendorinį mėnesį teikiamas socialinės priežiūros paslaugas, išskyrus Aprašo 12 punkte nurodytas paslaugas šeimai dydis yra:

16.1. Šeimos, kurios mėnesio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui per mėnesį) yra:

16.1.1.  didesnės kaip 2 VRP dydžiai, bet mažesnės kaip 3 VRP dydžiai, – 5 procentai šeimos pajamų;

16.1.2. 3 VRP dydžiai arba didesnės už juos, bet mažesnės kaip 4 VRP dydžiai, – 10 procentų šeimos pajamų;

16.1.3. 4 VRP dydžiai arba didesnės už juos, bet mažesnės kaip 5 VRP dydžiai, – 15 procentų šeimos pajamų.

17. Mokestis už socialinės priežiūros paslaugas skaičiuojamas vadovaujantis įstaigos steigėjo patvirtintomis socialinės priežiūros paslaugų kainomis. Mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas, teikiamas trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį, ne visą dieną ar trumpiau nei Socialinių paslaugų kataloge nustatyta maksimali galima socialinės priežiūros paslaugų teikimo trukmė, dydis nustatomas proporcingai teikiamų socialinės priežiūros paslaugų trukmei.

18. Asmeniui (šeimai), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančiam (-iai) socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio (kurios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam asmeniui) yra mažesnės kaip 2 VRP dydžiai, socialinė priežiūra teikiama nemokamai, išskyrus socialinę riziką patiriančius suaugusius asmenis ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvenančius socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gaunančius socialinę priežiūrą, ir asmenis, gaunančius individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją, mokamą pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą.

19. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už transporto organizavimo, maitinimo organizavimo paslaugas ir (ar) socialinę priežiūrą dalį, asmens mėnesio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui per mėnesį ) negali likti mažesnės kaip 2 VRP dydžiai, o socialinę riziką patiriančio suaugusio asmens, ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvenančio socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gaunančio socialinę priežiūrą, mėnesio pajamos negali likti mažesnės kaip 0,8 VRP dydžio.

20. Krizių atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo (jos) fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, jam (jai) socialinės priežiūros paslaugos 7 pirmąsias kalendorines dienas teikiamos nemokamai.

21. Kai socialinės priežiūros paslaugų gavėjas yra gydomas arba jam teikiamos reabilitacijos paslaugos stacionarioje sveikatos priežiūros, reabilitacijos įstaigoje, socialinių paslaugų teikimas jam yra sustabdomas, jis yra atleidžiamas nuo mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas proporcingai gydymo trukmei.

 

IV SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ DIENOS SOCIALINĘ GLOBĄ

 

22. Mokėjimo už dienos socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas. Jeigu asmuo pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis asmeniui nustatomas atsižvelgiant į šias kompensacijas.

23. Mokėjimo už dienos socialinės globos paslaugas dydis asmeniui neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų. Jeigu asmuo pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, nustatant asmens finansines galimybes mokėti už dienos socialinę globą į jo pajamas įskaitoma tik pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą paskirta individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirta slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinė kompensacija.

24. Maksimalios apimties mokėjimo už kalendorinį mėnesį teikiamas dienos socialinės globos paslaugas asmens, kuriam nenustatytas individualios pagalbos teikimo išlaidų ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų kompensacijos poreikis, kurio mėnesio pajamos yra:

24.1. mažesnės kaip 2 VRP dydžiai, mokėjimo už dienos socialinę globą, asmens namuose ar institucijoje dydis – 10 procentų asmens pajamų;

24.2. 2 VRP dydžiai arba didesnės už juos, bet mažesnės kaip 3 VRP dydžiai, mokėjimo už dienos socialinę globą asmens namuose ar institucijoje, dydis – 15 procentų asmens pajamų;

24.3. 3 VRP dydžiai arba didesnės už juos, mokėjimo už dienos socialinę globą asmens namuose ar institucijoje, dydis – 20 procentų asmens pajamų.

25. Maksimalios apimties mokėjimo už kalendorinį mėnesį teikiamas dienos socialinės globos paslaugas asmens, kuriam nustatytas individualios pagalbos teikimo išlaidų ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų kompensacijos poreikis, mokėjimo dydis už dienos socialinės globos asmens namuose ar institucijoje yra:

25.1. 40 procentų šios kompensacijos dydžio, jeigu šios paslaugos teikiamos asmeniui, kuriam nustatytas pirmo arba antro lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatytos slaugos išlaidų kompensacijos poreikis;

25.2. 60 procentų šios kompensacijos dydžio, jeigu šios paslaugos teikiamos asmeniui, kuriam nustatytas trečio arba ketvirto lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatytos priežiūros (pagalbos) išlaidų kompensacijos poreikis.

26. Mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą asmens namuose dydis asmeniui nustatomas proporcingai teikiamos dienos socialinės globos asmens namuose trukmei, atsižvelgiant į Socialinių paslaugų kataloge nustatytą maksimalią asmeniui taikomą dienos socialinės globos asmens namuose trukmę. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą institucijoje dydis asmeniui nustatomas proporcingai jam teikiamos dienos socialinės globos trukmei.

 

 

 

V SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ TRUMPALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

27. Mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas. Mokėjimo už asmeniui teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis neturi viršyti 80 procentų jo pajamų. Jeigu asmuo pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama trumpalaikės socialinės globos išlaidoms padengti.

28. Mokėjimo už trumpalaikės socialinės globos (iki 6 mėn. per kalendorinius metus) paslaugas institucijose dydis – 80 procentų asmens pajamų. Tais atvejais, kai asmuo pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama trumpalaikės socialinės globos išlaidoms padengti.

29. Mokėjimo už trumpalaikės socialinės globos (iki 5 parų per savaitę) paslaugas institucijoje dydis  asmens, kuriam nustatytas individualios pagalbos teikimo išlaidų ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų kompensacijos poreikis, – 30 proc. asmens pajamų. Tais atvejais, kai asmuo pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama trumpalaikės socialinės globos išlaidoms padengti.

30. Mokėjimo už trumpalaikės socialinės globos (iki 5 parų per savaitę) paslaugas institucijoje dydis asmens, kuriam nenustatytas individualios pagalbos teikimo išlaidų ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų kompensacijos poreikis, – 50 proc. asmens pajamų.

31. Mokestis už trumpalaikę socialinę globą skaičiuojamas atsižvelgiant į įstaigos steigėjo patvirtintą socialinės globos kainą. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos trumpalaikės socialinės globos trukmei.

32. Trumpalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinę riziką patiriančiam vaikui teikiama nemokamai.

33. Krizių atvejais, kai socialinę riziką patiriantis suaugęs asmuo patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, jam trumpalaikė socialinė globa 30 kalendorinių dienų teikiama nemokamai.

34. Asmeniui, laikinai Socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka išvykusiam iš trumpalaikę socialinę globą (iki 6 mėnesių per kalendorinius metus) teikiančios socialinių paslaugų įstaigos į stacionarias sveikatos priežiūros įstaigas, mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis sumažinamas – už laiką, kai asmuo išvykęs, nuo ketvirtos paros, skaičiuojamos nuo išvykimo paros, asmuo moka 30 procentų jam nustatyto mokėjimo dydžio. Už 3 pirmąsias paras, skaičiuojamas nuo išvykimo paros (įskaitant ir tuos atvejus, kai išvykstama trumpiau kaip 3 paroms), mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis nemažinamas. Laikas, kai asmuo laikomas išvykusiu, pradedamas skaičiuoti nuo kitos paros, einančios po išvykimo paros.

35. Kai trumpalaikės socialinės globos (5 parų per savaitę) paslaugų gavėjas yra gydomas arba jam teikiamos reabilitacijos paslaugos stacionarioje sveikatos priežiūros, reabilitacijos įstaigoje, jis yra atleidžiamas nuo mokėjimo už trumpalaikės socialinės globos paslaugas proporcingai gydymo trukmei.

 

 

 

 

 

VI SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ ILGALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

36. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas, o tais atvejais, kai asmuo pradėjo gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., – ir į asmens turtą.

37. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį – 80 procentų asmens pajamų, įskaitant atvejus, kai asmens, pradėjusio gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., turto vertė yra mažesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą. Jeigu asmuo pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už ilgalaikę socialinę globą padengti.

38. Jeigu suaugusio asmens, pradėjusio gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., turto vertė yra didesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą, mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį padidėja vienu procentu, skaičiuojant nuo turto vertės, viršijančios normatyvą.

39. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą vaikui su negalia dydis nustatomas, neatsižvelgiant į jo turtą, yra 80 procentų vaiko pajamų. Jeigu vaikas su negalia pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama ilgalaikės socialinės globos išlaidoms padengti.

40. Ilgalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinę riziką patiriančiam vaikui teikiama nemokamai.

41. Asmeniui, laikinai socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka išvykusiam iš ilgalaikę socialinę globą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos, mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis sumažinamas – už laiką nuo ketvirtos paros, skaičiuojamos nuo paros, kai asmuo išvykęs, asmuo moka 30 procentų jam nustatyto mokėjimo dydžio. Už 3 pirmąsias paras, skaičiuojamas nuo asmens išvykimo paros (įskaitant ir tuos atvejus, kai asmuo išvyksta trumpiau kaip 3 paroms), mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nemažinamas. Laikas, kai asmuo laikomas išvykusiu, pradedamas skaičiuoti nuo kitos paros, einančios po išvykimo paros.

42. Mokestis už ilgalaikę socialinę globą skaičiuojamas atsižvelgiant į įstaigos steigėjo patvirtintą socialinės globos kainą. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį teikiamą ilgalaikę socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos ilgalaikės socialinės globos trukmei.

43. Mokėjimo už ilgalaikės socialinės globos paslaugas šaltiniai – asmens pajamos ir turtas, išreikštas pinigais. Kai asmens turimų pajamų ir piniginių lėšų nepakanka, mokėjimo šaltiniu nustatomas  asmens suaugusių vaikų,  kitų suinteresuotų asmenų – turto perėmėjų ar būsimų paveldėtojų piniginės lėšos, kurios naudojamos sutartyje nustatyto asmens mokėjimo dydžio teikiamoms socialinės globos išlaidoms apmokėti.

44. Skiriant asmeniui ilgalaikės socialinės globos institucijoje paslaugą, asmens suinteresuotų asmenų piniginės lėšos gali būti naudojamos asmens ilgalaikės socialinės globos išlaidoms iš dalies apmokėti (padengiant privalomo mokėti turto mokesčio dalį. Tokiu atveju suinteresuotas asmuo šį savo įsipareigojimą patvirtina raštu laisvos formos prašyme Savivaldybei.

 

VII SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ LAIKINO ATOKVĖPIO PASLAUGĄ

 

45. Mokėjimo už laikino atokvėpio paslaugą dydis nustatomas atsižvelgiant į individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, mokamą pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą laikino atokvėpio paslaugos gavėjo prižiūrimam asmeniui.

46. Mokėjimo už laikino atokvėpio paslaugą, teikiamą trumpiau nei Socialinių paslaugų kataloge nustatyta maksimali galima laikino atokvėpio paslaugos teikimo trukmė, dydis nustatomas proporcingai teikiamos laikino atokvėpio paslaugos trukmei.

47. Maksimalios apimties mokėjimo už kalendorinį mėnesį teikiamas laikino atokvėpio paslaugą dydis yra:

47.1. 40 procentų pirmo arba antro lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatytos slaugos išlaidų kompensacijos, mokamos pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą laikino atokvėpio paslaugos gavėjo prižiūrimam asmeniui, dydžio;

47.2. 60 procentų trečio arba ketvirto lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatytos priežiūros (pagalbos) išlaidų kompensacijos, mokamos pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą laikino atokvėpio paslaugos gavėjo prižiūrimam asmeniui, dydžio.

48. Mokestis už laikiną atokvėpį skaičiuojamas vadovaujantis įstaigos steigėjo patvirtinta laikino atokvėpio paslaugos kaina įstaigoje.

 

VIII SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) FINANSINIŲ GALIMYBIŲ, MOKĖTI UŽ SOCIALINES PASLAUGAS, VERTINIMAS

 

49. Asmens (šeimos), kuriam (-iai) skiriamos socialinės paslaugos, finansinės galimybės vertinamos nustačius asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį. Pasikeitus asmens (šeimos) pajamoms (jų rūšiai, dydžiui ir kt.) ir (ar) turtui (jį ar jo dalį pardavus, padovanojus, įsigijus turtą ir kt.), asmens (šeimos) finansinės galimybės vertinamos iš naujo.

50. Asmens (šeimos) finansinės galimybės nevertinamos jei asmuo (šeima) raštu sutinka mokėti visą socialinių paslaugų kainą;

51. Išskirtiniais atvejais, kai socialinės paslaugos asmeniui (šeimai) skiriamos siekiant išvengti grėsmės asmens (šeimos) fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, asmens (šeimos) finansinės galimybės vertinamos po to, kai nustatomas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis ir jam (jai) skiriamos socialinės paslaugos.

52. Socialinės priežiūros, socialinės globos (dienos, trumpalaikės) paslaugas pageidaujantis gauti asmuo ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas, teikdamas Prašymą-paraišką socialinėms paslaugoms gauti SP8 formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-183 „Dėl kai kurių socialinei paramai gauti reikalingų formų patvirtinimo“ (su visais aktualiais pakeitimais) (toliau – SP8),  asmens (šeimos) gyvenamosios vietos Savivaldybės administracijos seniūnijos darbuotojui, atsakingam už prašymų gauti socialines paslaugas priėmimą, turi pateikti informaciją apie asmens pajamas (sumas), nurodytas Socialinių paslaugų įstatymo 39 straipsnyje. Jeigu asmuo pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, kreipiantis dėl socialinės priežiūros, dienos socialinė globos, laikino atokvėpio paslaugos, turi pateikti tik informaciją apie asmens pajamas (sumas), nurodytas Socialinių paslaugų įstatymo 39 straipsnio 1 dalies 7 punkte.

53. Asmens (šeimos), kuriam (-iai) skiriamos paslaugos, finansines galimybes mokėti už socialinės priežiūros, socialinės globos, laikino atokvėpio paslaugas vertina Skyriaus specialistai. Paslaugų teikimo laikotarpiu konkretų asmens (šeimos) mokėjimo dydį už suteiktas paslaugas apskaičiuoja socialinių paslaugų įstaigos atsakingas specialistas.

54. Ilgalaikę socialinę globą pageidaujantis gauti asmuo ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas, teikdamas prašymą (SP8) dėl socialinių paslaugų skyrimo asmens (šeimos) gyvenamosios vietos Savivaldybės administracijos seniūnijos darbuotojui, atsakingam už prašymų gauti socialines paslaugas priėmimą, turi pateikti informaciją apie asmens pajamas (sumas), nurodytas Socialinių paslaugų įstatymo 39 straipsnyje, o tais atvejais, kai asmuo pradėjo gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., – ir apie turimą turtą (vertę), nurodytą Socialinių paslaugų įstatymo 40 straipsnyje.

55. Asmens, gaunančio ilgalaikės socialinės globos paslaugas Savivaldybės socialinių paslaugų įstaigose, kitose socialinių paslaugų įstaigose (valstybės, kitų savivaldybių pavaldumo, viešosiose, privačiose, kita), pajamas ir turtą vertina, finansinių galimybių mokėti už socialinės globos paslaugas pažymą rengia Skyriaus atsakingi specialistai.

56. Socialines paslaugas gaunantis asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas, kitas teisėtas asmens atstovas pagal Aprašo 7 punkte nurodytoje sutartyje numatytas sąlygas ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo įvykusių asmens pajamų ir (ar) turto pokyčių dienos praneša Skyriui apie asmens (šeimos) pajamų, išskyrus Socialinių paslaugų įstatymo 39 straipsnio 1 dalies 5–9, 13, 15, 17–19 punktuose nurodytas pajamas, asmens turto pokyčius po ankstesnio (paskutinio) vertinimo.

57. Skyriaus atsakingi specialistai, gavę informaciją apie asmens (šeimos), gaunančio (-ios) socialines paslaugas, kuriam (-iai) nustatytas socialinių paslaugų poreikis, pajamų pokyčius, jo (jos) finansines galimybes iš naujo įvertina likus ne mažiau kaip 3 mėnesiams nuo minėtos informacijos gavimo dienos. Naujai nustatytas mokėjimo už socialines paslaugas asmeniui (šeimai) dydis taikomas nuo pajamų pokyčio dienos.

58. Skyrius atsakingi specialistai, gavę informaciją apie asmens, gaunančio ilgalaikės socialines paslaugas, ar asmens, kuriam nustatytas ilgalaikės socialinės globos poreikisturto pokyčius, finansines jo galimybes iš naujo įvertina likus ne mažiau kaip 3 mėnesiams nuo minėtos informacijos gavimo dienos. Naujai nustatytas mokėjimo už socialines paslaugas asmeniui (šeimai) dydis taikomas nuo turto pokyčio dienos.

59. Skyrius turi teisę asmens (šeimos), gaunančio socialines paslaugas, finansines galimybes iš naujo vertinti savo iniciatyva.

60. Finansinių galimybių mokėti už socialinės globos ir laikino atokvėpio paslaugas vertinimo pažymos formą tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu. Finansinių galimybių mokėti už socialinės priežiūros paslaugas pažymą Skyriaus specialistas formuoja ir spausdinta iš Socialinės paramos informacinės sistemos (SPIS) duomenų bazės.

61. Skyrius su finansinių galimybių mokėti už socialinės globos, laikino atokvėpio paslaugas vertinimo pažyma, kurioje nurodyta informacija apie Skyriaus apskaičiuotą Asmens mokėjimo už socialinės globos paslaugas dydį (pinigine išraiška), Asmenį arba jo globėją, rūpintoją, aprūpintoją, kitą teisėtą Asmens atstovą supažindina pasirašytinai, savo parašu jis patvirtina, kad sutinka mokėti pažymoje nustatytą mokėjimo už socialines paslaugas dydį.

62. Skyriaus specialistai, socialinių paslaugų įstaigų socialiniai darbuotojai, nustatantys asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, asmens (šeimos) gyvenamosios vietos Savivaldybės administracijos seniūnijų darbuotojai, atsakingi už prašymų gauti socialines paslaugas priėmimą, konsultuoja asmenis, jų globėjus, rūpintojus, aprūpintojus, kitus teisėtus asmens atstovus finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimo klausimais.

 

IX SKYRIUS

MOKESČIO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS SUMAŽINIMAS AR ATLEIDIMAS NUO MOKESČIO

 

63. Asmuo (šeima), pageidaujantis (-i), kad būtų atleistas nuo mokesčio už socialines paslaugas, ar mokestis už gaunamas socialines paslaugas jam būtų sumažintas, pateikia laisvos formos prašymą ir aplinkybes pagrindžiančius dokumentus Skyriui. Prašyme išdėsto mokesčio sumažinimo, ar atleidimo nuo mokesčio priežastis, motyvus. Pateikiant prašymą Skyriui asmeniui tarpininkauja paslaugas teikiančios socialinių paslaugų įstaigos darbuotojas ir (ar) asmens gyvenamosios vietos seniūnijos socialinio darbo organizatorius. Prašymai svarstomi Savivaldybės socialinės paramos teikimo komisijoje.

64. Savivaldybės socialinės paramos teikimo komisija, atsižvelgdama į socialinių paslaugų įstaigos ir (ar) asmens gyvenamosios vietos seniūnijos rekomendacijas (raštu), kitus pateiktus dokumentus, savo sprendimu rekomenduoja Savivaldybės administracijos direktoriui sumažinti mokestį arba atleisti asmenį (šeimą) nuo mokėjimo už konkrečią socialinę paslaugą nurodant terminą.

65. Mokesčio už socialines paslaugas sumažinimo atvejai ir terminai:

65.1. dėl išlaidų, didesnių nei 2 VRP, reikalingų ar patirtų paslaugos gavėjo ar kartu gyvenančio jo šeimos nario gydymui mokestis sumažinamas 30 proc. 1 mėnesio laikotarpiui;

65.2. po gaisro, stichinių nelaimių patirtų nuostolių mokestis sumažinamas 50 proc. 3 mėnesių laikotarpiui;

66. Atleidimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas atvejai ir terminai:

66.1. mirus paslaugų gavėjo artimam šeimos nariui – 1 mėnesio laikotarpiui;

66.2. paslaugų gavėjui netekus atstovaujančio globėjo, rūpintojo, aprūpintojo dėl jo mirties, nušalinimo ar atsisakymo vykdyti globėjo, rūpintojo, aprūpintojo pareigas – iki bus paskirtas kitas globėjas, rūpintojas, aprūpintojas, bet ne ilgiau nei 3 mėnesių laikotarpiui.

.

 

X SKYRIUS

PAGALBOS  PINIGŲ MOKĖJIMO ATVEJAI, DYDŽIO NUSTATYMAS, SKYRIMAS IR MOKĖJIMAS

 

67. Pagalbos pinigai skiriami Socialinių paslaugų įstatymo 11 straipsnio 1 dalyje nustatytais atvejais ir sąlygomis.

68. Pagalbos pinigai vaikus globojančiam budinčiam globotojui ir nuolatiniam globotojui, vaiko globėjui (rūpintojui), šeimynai  skiriami ir mokami globojamo (rūpinamo) vaiko reikmėms (ugdymui, lavinimui, užimtumui, drabužiams, kišenpinigiams ir kitoms vaiko reikmėms) šio dydžio:

68.1. už vieną vaiką iki 18 metų ir vyresnį vaiką, jeigu jis mokosi pagal bendrojo ugdymo programą, baigiamaisiais mokymosi metais mokami iki tų metų rugsėjo 1 dienos, o asmeniui, kuris mokosi pagal formaliojo profesinio mokymo programą (taip pat ir asmeniui, kurio mokymą pagal bendrojo ugdymo programą kartu su profesinio mokymo programa vykdo profesinio mokymo teikėjai) ar studijuoja aukštojoje mokykloje pagal nuolatinės studijų formos programą, iki mokymosi ar studijų pagal šias programas baigimo dienos, bet ne ilgiau, iki jam sukaks 24 metai, – 6 bazinės socialinės išmokos (toliau – BSI) per mėnesį;

68.2. už du vaikus –  7 BSI per mėnesį;

68.3. už tris ir daugiau vaikų – 8 BSI per mėnesį;

68.4. už kiekvieną vaiką iki 3 metų pagalbos pinigų suma didinama 1 BSI dydžiu per

mėnesį;

68.5 laikinai apgyvendinus vaiką pas budintį globotoją ilgiau nei 5 (penkias) paras, skiriama 300,00 Eur išmoka įsikūrimui;

68.6. budinčiam globotojui ir nuolatiniam globotojui pagalbos pinigai mokami per Globos centrą; vaiko globėjui (rūpintojui), šeimynai pagalbos pinigai mokami asmeniui (šeimai).

69. Pagalbos pinigų vaikus globojančiam budinčiam globotojui ir nuolatiniam globotojui naudojimą pagal paskirtį prižiūri ir kontroliuoja Skyrius ir Pasvalio rajono socialinių paslaugų centro Globos centras, vykdantis globos centro funkcijas (toliau – Globos centras). Gavus informaciją ar kilus abejonėms, kad pagalbos pinigai naudojami ne pagal paskirtį, Globos centro koordinatorius turi teisę apsilankyti pas budintį globotoją ar nuolatinį globotoją ir nustatęs, kad pagalbos pinigai yra naudojami ne pagal paskirtį, neužtikrinama vaiko gerovė, nedelsdamas informuoja Pasvalio rajono socialinių paslaugų centro direktorių.

70. Pagalbos pinigai vaikus globojančiam budinčiam globotojui ir nuolatiniam globotojui, vaiko globėjui (rūpintojui), šeimynai skiriami ir skaičiuojami proporcingai dienų, kurias vaikas gyvena šeimoje, skaičiui.

71. Pagalbos pinigų vaiko globėjui (rūpintojui), šeimynai naudojimą pagal paskirtį prižiūri ir kontroliuoja Skyrius. Nustačiusi, kad pagalbos pinigai naudojami ne pagal paskirtį, nutraukiamas  jų mokėjimas. 

72. Asmeniui (šeimai) gali būti mokama piniginė išmoka – pagalbos pinigai susimokėti už pagalbą, analogišką bendrosioms socialinėms paslaugoms ar socialinės priežiūros paslaugoms. Bendrosios socialinės paslaugos ir socialinės priežiūros paslaugos gali būti keičiamos į pagalbos pinigus, kuriais asmuo (šeima) susimoka už pagalbą, analogišką bendrosioms socialinėms paslaugoms ar socialinės priežiūros paslaugoms, tik su asmens (šeimos) Skyriui pateiktu sutikimu raštu (laisvos formos).Sutikimas Skyriui pateikiamas tiesiogiai, paštu ar elektroniniu paštu po asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo, kai vertinimo išvadoje rekomenduojama bendrąsias socialines paslaugas ar socialinę priežiūrą asmeniui (šeimai) teikti skiriant pagalbos pinigus.

73. Pagalbos pinigų suma asmeniui (šeimai) negali būti didesnė už bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros paslaugų, kurių poreikis asmeniui (šeimai) nustatytas, kainą.

74. Pagalbos pinigai skiriami atsižvelgiant į socialinių paslaugų įstaigos socialinių darbuotojų, nustačiusių asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, vertinimo išvadą, rekomendaciją bendrąsias socialines paslaugas ar socialinę priežiūrą asmeniui (šeimai) teikti skiriant pagalbos pinigus. Prašymus dėl pagalbos pinigų skyrimo svarsto Savivaldybės  socialinės paramos teikimo komisija.

75. Pagalbos pinigai susimokėti už pagalbą, analogišką bendrosioms socialinėms paslaugoms ar socialinės priežiūros paslaugoms, asmeniui (šeimai) skiriami nevertinant asmens (šeimos) pajamų dydžio.

76. Pagalbos pinigų suma asmeniui (šeimai) dydis – 2 BSI per mėnesį, tačiau negali būti didesnė už bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros paslaugų, kurių poreikis asmeniui (šeimai) nustatytas, kainą.. Pagalbos pinigų mokėjimas skiriamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įgalioto asmens sprendimu.

77. Pagalbos pinigų, skirtų susimokėti už pagalbą, analogišką bendrosioms socialinėms paslaugoms ar socialinės priežiūros paslaugoms, skyrimo terminas – 1 kalendoriniai metai.

78. Pagalbos pinigai negali būti skiriami asmeniui, kuris pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją.

79. Pagalbos pinigų, skirtų asmeniui (šeimai) susimokėti už pagalbą, savo pobūdžiu analogišką bendrosioms socialinėms paslaugoms ar socialinei priežiūrai, naudojimą pagal paskirtį kontroliuoja seniūnijų socialinio darbo organizatoriai. Nustačius, kad pagalbos pinigai naudojami ne pagal paskirtį, seniūnijos socialinio darbo organizatorius raštu informuoja Skyrių dėl pagalbos pinigų mokėjimo nutraukimo. Nutraukus pagalbos pinigų mokėjimą Savivaldybės socialinės paramos teikimo komisijoje sprendžiamas klausimas dėl jų pakeitimo į bendrąsias socialines paslaugas ar socialinę priežiūrą.

80. Kontroliuodami pagalbos pinigų naudojimo tikslingumą, seniūnijų socialinio darbo organizatoriai ne rečiau kaip kartą per metus lankosi pagalbos pinigų gavėjų gyvenamojoje vietoje, rašo apsilankymo aktus, kurių kopijas pateikia Skyriaus atsakingam specialistui.

81. Pagalbos pinigų, skirtų susimokėti už pagalbą, analogišką bendrosioms socialinėms paslaugoms ar socialinės priežiūros paslaugoms, mokėjimas gali būti nutraukiamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įgalioto asmens sprendimu šiais atvejais:

81.1. pagalbos pinigų gavėjui mirus;

81.2. nustačius, kad pagalbos pinigai naudojami ne pagal paskirtį;

81.3. esant asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo išvadai, kad nebėra poreikio bendrosioms socialinėms paslaugoms ar socialinei priežiūrai;

81.4. asmeniui išvykus nuolat gyventi į kitos Savivaldybės teritoriją;

81.5. paskyrus asmeniui pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją.

Jei pagalbos pinigų, skirtų Socialinių paslaugų įstatymo 11 straipsnio 1 dalyje nustatytais atvejais, mokėjimas nutraukiamas, neteisėtai išmokėti pagalbos pinigai (permoka) gavėjo grąžinami į Savivaldybės administracijos sąskaitą. Neteisėtai gauti pagalbos pinigai, asmeniui nesutikus jų grąžinti, išieškomi Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XI SKYRIUS

ATLYGIO MOKĖJIMAS UŽ VAIKO PRIEŽIŪRĄ BUDINČIO IR NUOLATINIO GLOBOTOJO ŠEIMOJE

 

82. Globos centro teikiamos paslaugos budintiems ir nuolatiniams globotojams finansuojamos iš Savivaldybės biudžeto lėšų.

83. Savivaldybės administracija Globos centrui, kuris Civilinio kodekso ir Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka skiriamas vaikų atstovu pagal įstatymą, už budinčio ar nuolatinio globotojo prižiūrimą vaiką, skiria ir moka:

83.1. atlygį budinčiam globotojui:

83.1.1. (vieną) Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu nustatytos minimaliosios mėnesinės algos (toliau – MMA) dydžio mėnesinį atlygį, kai šeimoje nėra apgyvendintas vaikas;

83.1.2. už kiekvieną faktiškai prižiūrimą vaiką atlygis budinčiam globotojui didinamas po  0,5 MMA dydžio per mėnesį;

83.1.3. už vaiką iki trijų metų ar vaiką nuo 12 metų, ar vaiką su negalia atlygis budinčiam globotojui didinamas po 1 (vieną) MMA dydžio per mėnesį;

83.1.4. už kiekvieną faktiškai prižiūrimą vaiką teikiant atokvėpio paslaugą atlygis budinčiam globotojui didinamas po 0,5 MMA dydžio per mėnesį.

83.2. atlygį nuolatiniam globotojui:

83.2.1. jeigu vaikas (-ai) perduotas (-i) prižiūrėti nuolatiniam globotojui, jam mokamo atlygio dydis yra 2 (du) MMA dydžiai per mėnesį už faktiškai prižiūrimą vaiką;

83.2.2. jeigu nuolatinis globotojas prižiūri daugiau kaip vieną vaiką, atlygis jam didinamas už kiekvieną kitą vaiką po 0,75 MMA dydžio per mėnesį;

83.3. vaiko globos (rūpybos) išmokas, mokamas Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatymo nustatyta tvarka;

83.4. globos (rūpybos) išmokų tikslinius priedus, mokamus Išmokų vaikams įstatymo nustatyta tvarka;

83.5. išmokas vaikui, mokamas Išmokų vaikams įstatymo nustatyta tvarka, vaikui skirtą slaugos ir priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, mokamą pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą, ir kitas išmokas, jei teisė gauti šias išmokas vaikui ir globėjui (rūpintojui) numatyta įstatymuose;

83.6. jeigu, pasibaigus vaiko globai (rūpybai) dėl pilnametystės, asmuo ir toliau yra prižiūrimas, budinčio ar nuolatinio globotojo ir mokosi pagal bendrojo ugdymo programą, pagal formaliojo, profesinio mokymo programą ar studijuoja aukštojoje mokykloje pagal nuolatinės studijų formos programą, šio asmens mokymosi laikotarpiu budinčiam ir nuolatiniam globotojui mokamas atlygis, bet ne ilgiau, iki asmeniui sukaks 24 metai.

 

XII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

84. Skyrius ir socialinių paslaugų įstaigos teisės aktų nustatyta tvarka užtikrina asmens (šeimos) pateiktų duomenų konfidencialumą. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Aprašu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą.

85. Klausimai, neaptarti šiame Apraše, sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos Socialiniu paslaugų įstatymu, Tvarkos aprašu, kitais teisės aktais.

86. Ginčai dėl Savivaldybės mero, Savivaldybės administracijos priimtų sprendimų ir veiksmų (neveikimo) nagrinėjami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

_________________