VALSTYBINĖ ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBA

 

NUTARIMAS

DĖL VALSTYBINĖS ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBOS 2018 M. GRUODŽIO 21 D. NUTARIMO NR. O3E-464 „DĖL GAMTINIŲ DUJŲ ĮMONIŲ APSKAITOS ATSKYRIMO IR SĄNAUDŲ PASKIRSTYMO REIKALAVIMŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m. gegužės 21 d. Nr. O3E-437

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo 7 straipsnio 2 dalies 14 punktu, 9 straipsnio 4 dalies 2 punktu, 10 dalimi ir 44 straipsnio 1 ir 2 dalimis bei atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 14 d. nutarimą Nr. 207 „Dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“ (su pakeitimais), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 16 d. pasitarimo sprendimą (protokolo Nr. 14) ir Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (toliau – Taryba) vyriausiojo patarėjo 2020 m. gegužės 19 d. pažymą Nr. O5E-366 „Dėl Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos 2018 m. gruodžio 21 d. nutarimo Nr. O3E-464 „Dėl Gamtinių dujų įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašo patvirtinimo“, 2018 m. gruodžio 21 d. nutarimo Nr. O3E-468 „Dėl Elektros energetikos įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašo patvirtinimo“, 2018 m. gruodžio 31 d. nutarimo Nr. O3E-470 „Dėl Šilumos sektoriaus įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašo patvirtinimo“ ir 2018 m. gruodžio 21 d. nutarimo Nr. O3E-459 „Dėl Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo bei paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų įmonių apskaitos atskyrimo ir susijusių reikalavimų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“, Taryba n u t a r i a:

1. Pakeisti Tarybos 2018 m. gruodžio 21 d. nutarimu Nr. O3E-464 „Dėl Gamtinių dujų įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašo patvirtinimo“ patvirtintą Gamtinių dujų įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašą (toliau – Aprašas):

1.1. Pakeisti 29.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

29.1. beviltiškas skolas, išskyrus beviltiškas skolas, kai vartotojai ir (ar) sistemos naudotojai, kurie yra įtraukti į Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI) skelbiamą mokesčių mokėtojų, nukentėjusių nuo nepalankios epideminės COVID-19 (koronavirusinės infekcijos) situacijos, sąrašą (toliau – Sąrašas), ir gamtinių dujų buitiniai vartotojai nepadengia turimų įsipareigojimų gamtinių dujų įmonei. Paskirstomomis sąnaudomis gali būti pripažįstamos tik tos vartotojų ir (ar) sistemos naudotojų skolos, kurios susidarė per laikotarpį nuo Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbto karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje pradžios iki karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje atšaukimo ir du mėnesius po jo. Gamtinių dujų įmonė, norėdama priskirti beviltiškas skolas reguliuojamų kainų paslaugoms (produktams) ir atitinkamiems verslo vienetams, kartu su metinėmis reguliuojamosios veiklos ataskaitomis Tarybai turi pateikti beviltiškas skolas pagrindžiančius ir pastangas susigrąžinti šias skolas įrodančius dokumentus, vadovaujantis Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo ir Skolų beviltiškumo bei pastangų susigrąžinti šias skolas įrodymo ir beviltiškų skolų apskaičiavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2002 m. vasario 11 d. įsakymu Nr. 40 „Dėl Skolų beviltiškumo bei pastangų susigrąžinti šias skolas įrodymo ir beviltiškų skolų sumų apskaičiavimo taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka;“.

1.2. Pakeisti 29.5 papunktį ir jį išdėstyti taip:

29.5. patirtas palūkanų sąnaudas, išskyrus sąnaudas, nurodytas Valstybės reguliuojamų kainų gamtinių dujų sektoriuje nustatymo metodikoje, patvirtintoje Tarybos 2013 m. rugsėjo 13 d. nutarimu Nr. O3-367 „Dėl Valstybės reguliuojamų kainų gamtinių dujų sektoriuje nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Metodika), ir sąnaudas, kurios reikalingos padengti apyvartinių lėšų trūkumą vykdant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 16 d. pasitarimo sprendimo (protokolo Nr. 14) priede numatytas priemones, kartu atsižvelgiant į įtrauktų į Sąrašą vartotojų ir (ar) sistemos naudotojų, įskaitant ir gamtinių dujų tiekimo įmones, kurios yra sudariusios gamtinių dujų pirkimo-pardavimo ir paslaugų teikimo sutartis, mokestinių prievolių atidėjimą per laikotarpį nuo Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbto karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje pradžios iki karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje atšaukimo ir du mėnesius po jo. Reguliuojamų kainų paslaugoms (produktams) ir atitinkamiems verslo vienetams gali būti priskiriamos tiek jau sudarytų paskolų, tiek naujų Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbto karantino laikotarpiu sudarytų trumpalaikių paskolų (iki vienerių metų), skirtų subalansuoti gamtinių dujų įmonės finansinius srautus Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbto karantino laikotarpiu, palūkanų sąnaudos. Reguliuojamų kainų paslaugoms (produktams) ir atitinkantiems verslo vienetams draudžiama priskirti minėtų paskolų palūkanų dalį, viršijančią Lietuvos banko skelbiamų nefinansinėms korporacijoms (bendrovėms) suteiktų naujų paskolų eurais, kurių trukmė trumpesnė nei vieneri metai, atitinkamo mėnesio palūkanų normų vidurkį. Palūkanų normų vidurkis vertinamas atsižvelgiant į gamtinių dujų įmonės naujai sudarytos paskolų sutarties datą;“.

1.3. Papildyti 29.22 papunkčiu:

29.22. baudas, delspinigius;“.

1.4. Papildyti 29.23 papunkčiu:

29.23. kitas finansinės-investicinės veiklos sąnaudas;“.

1.5 Pakeisti 43 punktą ir jį išdėstyti taip:

43. Paaiškėjus, kad pagal Aprašo 39 ir 40 punktus pateiktose reguliuojamos veiklos ataskaitose nurodyti netikslūs duomenys, gamtinių dujų įmonė privalo nedelsiant raštu informuoti Tarybą, nurodant, kokie duomenys ir dėl kokių priežasčių turi būti pakoreguoti, ir auditoriaus patikrintų reguliuojamosios veiklos ataskaitų atveju pateikti auditoriaus įvertinimą, ar atlikti pakeitimai reguliuojamos veiklos ataskaitose yra reikšmingi bei ar reikalinga pakartotinė patikra, bei per 10 darbo dienų (po pakartotinės patikros, kai ji yra reikalinga) Tarybai pateikti patikslintas reguliuojamos veiklos ataskaitas per Duomenų surinkimo ir analizės informacinę sistemą (toliau – DSAIS). Auditoriaus įvertinimo ir pakartotinės reguliuojamos veiklos ataskaitų patikros nereikia, jeigu duomenys reguliuojamosios veiklos ataskaitose koreguojami gavus Tarybos pastabas dėl duomenų tikslinimo.“.

1.6 Pakeisti 45 punktą ir jį išdėstyti taip:

45. Gamtinių dujų įmonės Tarybai pateiktos metinės reguliuojamos veiklos ataskaitos privalo būti patikrintos nepriklausomo auditoriaus. Energetikos įstatymo 161 straipsnio 1 dalyje  nustatyta tvarka. Energetikos įstatymo 161 straipsnio 3 dalyje nustatytais atvejais ir tvarka ūkio subjektas privalo atlikti reguliavimo apskaitos sistemos patikrą dėl jos atitikties reguliuojamąją veiklą reglamentuojantiems teisės aktų reikalavimams. Auditoriaus išvada yra vieša ir skelbiama gamtinių dujų įmonės interneto tinklalapyje arba Tarybos tinklalapyje.“.

2. Nustatyti, kad šis nutarimas taikomas rengiant ir teikiant 2020 metų ir vėlesnių ataskaitinių laikotarpių duomenis. Gamtinių dujų įmonėms, kurių finansiniai metai nesutampa su kalendoriniais metais, šis nutarimas taikomas rengiant ir teikiant 2019–2020 metų ir vėlesnių ataskaitinių laikotarpių duomenis.

 

 

 

Tarybos pirmininkė                                                                                                       Inga Žilienė