LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO

MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PLATFORMOS ŠVIETIMO TECHNOLOGIJŲ IR INOVACIJŲ IŠBANDYMUI IR KŪRIMUI PILOTINIO IŠBANDYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2021 m. rugpjūčio 23 d. Nr. V-1516

Vilnius

 

 

Siekdama įgyvendinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Seimo 2020 m. gruodžio 11 d. nutarimu Nr. XIV-72 „Dėl Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos”, 50.1 papunktį ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. kovo 10 d. nutarimu Nr.155 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo plano patvirtinimo“, 1.4.1 papunktį:

1. T v i r t i n u Platformos švietimo technologijų ir inovacijų išbandymui ir kūrimui pilotinio išbandymo tvarkos aprašą (pridedama).

2. R e k o m e n d u o j u švietimo įstaigoms, vykdančioms ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programas, profesinio mokymo programas, neformaliojo švietimo programas, taip pat švietimo įstaigoms, teikiančioms švietimo pagalbą, Lietuvos aukštosioms mokykloms, užsienyje veikiančioms lituanistinio švietimo įstaigoms dalyvauti Platformos švietimo technologijų ir inovacijų išbandymui ir kūrimui pilotiniame išbandyme.

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministrė                                                                Jurgita Šiugždinienė

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo,

mokslo ir sporto ministro

2021 m. rugpjūčio 23 d.

įsakymu Nr. V-1516

 

 

PLATFORMOS ŠVIETIMO TECHNOLOGIJŲ IR INOVACIJŲ IŠBANDYMUI IR KŪRIMUI PILOTINIO IŠBANDYMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Platformos švietimo technologijų ir inovacijų išbandymui ir kūrimui (toliau – Platformos) pilotinio išbandymo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Platformos pilotinio išbandymo tikslą, uždavinius, švietimo technologijų ir inovacijų sprendimų kūrėjų atranką, švietimo įstaigų atranką, išbandymo organizavimą ir eigą.

2. Išbandyme kviečiamos dalyvauti visos švietimo įstaigos, vykdančios ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programas, profesinio mokymo programas, neformaliojo švietimo programas, taip pat švietimo įstaigos, teikiančios švietimo pagalbą, Lietuvos aukštosios mokyklos, užsienyje veikiančios lituanistinio švietimo įstaigos (toliau visos kartu vadinamos – švietimo įstaigos).

3. Išbandyme kviečiami dalyvauti visi EdTech sprendimų kūrėjai, t.y. startuoliai, verslo subjektai ir kitos įstaigos, kuriančios EdTech produktus ir (ar) paslaugas (toliau - EdTech sprendimų kūrėjai).

4. Išbandymo laikotarpis – 2021 m. spalio 1 d. – 2022 m. sausio 1 d. Švietimo įstaigų ir EdTech sprendimų kūrėjų poreikiai apibrėžia konkrečią atitinkamo išbandymo ar išbandymų trukmę.

 

II SKYRIUS

IŠBANDYMO TIKSLAS IR UŽDAVINIAI

 

5. Išbandymo tikslas – sukurti paskatų ir palaikymo sistemą skaitmeninėms švietimo inovacijoms kurti ir išbandyti, tokiu būdu stiprinant visų švietimo įstaigų darbuotojų skaitmenines kompetencijas.

6. Išbandymo uždaviniai:

6.1. įsivertinti Platformos modelio veikimą realiomis sąlygomis;

6.2. įgalinti švietimo įstaigų atstovus pasirinkti ir įvertinti EdTech produktus ir (ar) paslaugas;

6.3. EdTech sprendimų kūrėjams suteikti daugiau žinių apie kasdienį mokymą(si) ir besimokančiųjų poreikius.

 

III SKYRIUS

EDTECH SPRENDIMŲ KŪRĖJŲ ATRANKA

 

7. Išbandyme kviečiami dalyvauti visi EdTech sprendimų kūrėjai, atitinkantys šiuos kriterijus:

7.1. sukurtas EdTech produktas ir (ar) paslauga galimas išbandyti;

7.2. sukurtas EdTech produkto ir (ar) paslaugos video pristatymas.

8. Kvietimą teikti paraiškas išbandyme norintiems dalyvauti EdTech sprendimų kūrėjams skelbia Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija (toliau – Ministerija) savo interneto svetainėje (www.smm.lt).

9. EdTech sprendimų kūrėjai, siekiantys dalyvauti išbandyme, iki kvietime teikti paraiškas nurodytos datos kvietime nurodytu elektroniniu paštu Ministerijai pateikia užpildytą paraišką pagal Aprašo 1 priedą. EdTech sprendimų kūrėjai paraiškoje privalo motyvuotai pagrįsti, kodėl siekia, jog jų produktas ir (ar) paslauga būtų išbandyta, kokie jų pagrindiniai tikslai ir kokių rezultatų siekiama. Vienoje paraiškoje gali būti atrankai teikiamas vienas Edtech produktas ir (ar) paslauga. EdTech sprendimų kūrėjas gali teikti atrankai tik vieną paraišką. Prie paraiškos pridedamas norimo išbandyti EdTech produkto ir (ar) paslaugos video pristatymas (iki 3 min.). Video pristatyme turi būti nurodomos produkto ir (ar) paslaugos galimybės, sprendžiamos problemos ir atnešamos naudos.

10. EdTech sprendimų kūrėjus atrenka Ministerijos sudaryta atrankos komisija (toliau – Komisija) iš 5 Ministerijos specialistų ir (ar) kitų institucijų, įstaigų, organizacijų atstovų. Komisija rengia uždarą posėdį, į kurį Komisijos sprendimu kviečiami paraiškas užpildę ir Aprašo 7 punkte nustatytus kriterijus atitinkantys paraiškų teikėjai. Vienam paraiškos teikėjui skiriama 15 min. pristatymui bei 10 min. klausimams.

11. EdTech produktas ir (ar) paslauga vertinami balais pagal Aprašo 12 punkte nustatytus kriterijus. Kiekvienas Komisijos narys EdTech produktą ir (ar) paslaugą vertina individualiai, po to Komisijos narių balai yra susumuojami ir išrenkami ne daugiau kaip 5 daugiausiai balų surinkę EdTech produktai ir (ar) paslaugos.

12. EdTech produktas ir (ar) paslauga yra vertinama balais pagal šiuos kriterijus:

12.1. inovatyvumas (vertinama nuo 0 iki 3 balų, kai 0 – informacija nepateikta, 1- produktas ir (ar) paslauga nenaudoja inovatyvių sprendimų 2 - sukurtas ir naudojamas naujas produktas, nauja veikla nacionaliniu mastu, 3 - sukurtas ir naudojamas naujas produktas, nauja veikla tarptautiniu mastu);

12.2. produkto ir (ar) paslaugos išbaigtumas (vertinama nuo 0 iki 3 balų, kai 0 – informacija nepateikta, 1 – produktas ir (ar) paslauga nepritaikyta vartotojui naudoti, 2 - produktas ir (ar) paslauga išbaigta iš dalies, 3 - produktas ir (ar) paslauga pilnai paruošta naudojimui);

12.3. išbandymo tikslas (vertinama nuo 0 iki 3 balų, kai 0 – informacija nepateikta, 1 - tikslas nėra aiškiai apibrėžtas ir pamatuojamas, 2 – tikslas apibrėžtas ir pamatuojamas iš dalies, 3 – tikslas aiškiai apibrėžtas ir pamatuojamas);

12.4. sprendžiamos problemos aktualumas (vertinama nuo 0 iki 3 balų, kai 0 – informacija nepateikta, 1 – sprendžiama problema nėra aktuali Lietuvos švietimo sistemai, 2 - sprendžiama problema yra aktuali tik tam tikroms tikslinėms grupėms, 3 - sprendžiama problema aktuali visai visuomenei);

12.5. atnešama nauda, rezultatas (vertinama nuo 0 iki 3 balų, kai 0 – informacija nepateikta, 1 – atnešama nauda ir rezultatas naudingi tik EdTech sprendimų kūrėjui, 2 - atnešama nauda ir rezultatas naudingi tik EdTech sprendimų kūrėjui ir iš dalies -  švietimo įstaigoms, 3 - atnešama nauda ir rezultatas naudingi tiek EdTech sprendimų kūrėjams, tiek švietimo įstaigoms).

13. Dviem ar daugiau EdTech produktų ir (ar) paslaugų surinkus tą patį balų skaičių ir patenkantiems tarp 5 daugiausiai balų surinkusių EdTech produktų ir (ar) paslaugų, išbandyme kviečiami dalyvauti visi atitinkamą balų skaičių surinkę EdTech sprendimų kūrėjai. Atrinktų EdTech sprendimų kūrėjų ir jų produktų ir (ar) paslaugų sąrašas, kartu su kvietimu švietimo įstaigoms dalyvauti išbandyme ir teikti paraiškas, skelbiamas Ministerijos interneto svetainėje (www.smm.lt).

 

IV SKYRIUS

ŠVIETIMO ĮSTAIGŲ ATRANKA

 

14. Kvietimą teikti paraiškas išbandyme norinčioms dalyvauti švietimo įstaigoms skelbia Ministerija savo interneto svetainėje (www.smm.lt).

15. Švietimo įstaigos, siekiančios dalyvauti išbandyme, iki kvietime teikti paraiškas nurodytos datos kvietime nurodytu elektroniniu paštu Ministerijai pateikia užpildytą paraišką pagal Aprašo 2 priedą.  Paraiškoje nurodomas norimas išbandyti EdTech produktas ir (ar) paslauga.

16. Teikiant paraiškas, švietimo įstaigoms keliami 2  kriterijai:

16.1. patirtis diegiant ir naudojant švietimo technologijas ir inovacijas mokymo procese (privaloma pateikti patirtį įrodančius dokumentus apie vykdytų projektų skaičių per praėjusius 3 metus);

16.2. švietimo įstaigų darbuotojai vykdo (-ė) projektus, susijusius su švietimo technologijomis ir inovacijomis (privaloma pateikti patirtį įrodančius dokumentus apie vykdytų projektų skaičių per praėjusius 3 metus).

17. Visos švietimo įstaigos, pateikusios paraiškas ir atitikusios Aprašo 16 punkte nustatytus kriterijus, yra Ministerijos kviečiamos į susitikimą su paraiškoje nurodytu EdTech sprendimų kūrėju. Susitikimo metu EdTech sprendimų kūrėjas pristato siekiamą išbandyti EdTech produktą ir (ar) paslaugą, o švietimo įstaiga - motyvaciją (žodžiu) dalyvauti išbandyme. Po susitikimo, EdTech sprendimų kūrėjas pasirenka švietimo įstaigas, su kuriomis norėtų tęsti bendradarbiavimą, ir el.paštu Ministerijai pateikia pasirinktų švietimo įstaigų sąrašą.

18. EdTech sprendimų kūrėjams paliekama teisė savarankiškai pasirinkti švietimo įstaigų, kuriose siekia išbandyti EdTech produktus ir (ar) paslaugas, skaičių.

 

V SKYRIUS

IŠBANDYMO ORGANIZAVIMAS

 

19.  EdTech sprendimų kūrėjus ir jų Ministerijai pateiktame sąraše pasirinktas švietimo įstaigas, Ministerija kviečia į susitikimą. Susitikimo metu pristatomas preliminarus išbandymo planas, susitariama dėl bendrų išbandymo tikslų bei išbandymo trukmės. Šio etapo metu tiek EdTech sprendimų kūrėjams, tiek švietimo įstaigų darbuotojams neradus sutarimo, paliekama galimybė atsisakyti pasirašyti bendradarbiavimo sutartį ir pasitraukti iš bandymo. Apsisprendimui skiriamos 5 darbo dienos po susitikimo dienos.

20. Su išbandyme dalyvaujančiomis švietimo įstaigomis EdTech sprendimų kūrėjas pasirašo bendradarbiavimo sutartį pagal pavyzdinę Aprašo 3 priede pateiktą formą, kurioje detalizuojamos išbandymo dalyvių atsakomybės ir įsipareigojimai, detalios išbandymo veiklos.

21. Išbandymas prasideda, kai yra sudaroma bendradarbiavimo sutartis tarp švietimo įstaigos ir EdTech sprendimų kūrėjo, ir baigiasi įvertinus išbandymo rezultatus.

 

VI SKYRIUS

IŠBANDYMO EIGA

 

22. EdTech produktų ir (ar) paslaugų išbandymas vyksta švietimo įstaigose sutartu mokymo(si) proceso metu.

23. Vykdomi reguliarūs (pagal bendradarbiaujančių šalių susitarimą) susitikimai tarp EdTech sprendimų kūrėjų ir jų produktus ir (ar) paslaugas išbandančių švietimo įstaigų.

24. EdTech sprendimų kūrėjai turi aplankyti švietimo įstaigas bent kartą per išbandymo laikotarpį. Susitikimas gali būti vykdomas nuotoliniu būdu arba kontaktiniu būdu.

25. Ministerija išbandymų metu teikia metodinę medžiagą ir padeda išspręsti kilusias problemas.

26. Pasibaigus visiems išbandymams, Ministerija su visais išbandymo dalyviais surengia viešą rezultatų aptarimą ir pateikia ataskaitą.

27. Rezultatų aptarimo metu švietimo įstaigų darbuotojams ir EdTech sprendimų kūrėjams teikiami sertifikatai, įrodantys dalyvavimą išbandyme.

28. Išbandymo veiklos gali būti organizuojamos ir vykdomos kontaktiniu būdu bei nuotoliniu būdu.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

29. Su išbandymu susijusios veiklos (EdTech sprendimų kūrėjo pavadinimas, EdTech produkto ir (ar) paslaugos pavadinimas, švietimo įstaigos pavadinimas) viešinamos Ministerijos interneto svetainėje (www.smm.lt). EdTech sprendimų kūrėjai turi teisę savo komunikacijose minėti, jog jų EdTech produktas ir (ar) paslauga buvo išbandyta švietimo įstaigose.

30. EdTech sprendimų kūrėjai, švietimo įstaigos ir kiti asmenys, susiję su išbandymo veiklų organizavimu, privalo laikytis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (toliau – Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo, ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų teisinę apsaugą, atsako už informacijos, susijusios su išbandymo veiklų įgyvendinimu, duomenų tikslumą, teisėtumą.

30.1.  Dokumentus, susijusius su išbandymo veiklų įgyvendinimu, švietimo įstaigų darbuotojai, EdTech sprendimų kūrėjai ir kiti asmenys, susiję su išbandymo veiklų organizavimu, privalo tvarkyti ir saugoti dokumentų tvarkymą ir saugojimą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

30.2.  Viešai skelbiama informacija apie išbandymo veiklas pateikiama, laikantis Bendrojo duomenų apsaugos reglamento nuostatų.

30.3. Organizuojant išbandymo veiklas surinkti asmens duomenys tvarkomi, vadovaujantis Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu. Asmens duomenų tvarkymo tikslas – identifikuoti švietimo įstaigų darbuotojus, EdTech sprendimų kūrėjus, įvertinti jų atitiktį Aprašo reikalavimams bei teisę vykdyti išbandymo veiklas. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos Bendrajame duomenų apsaugos reglamente ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.

31. Teisė į nuosavybę ir intelektinės nuosavybės teisės:

31.1. Visos intelektinės nuosavybės teisės į produktus, paslaugas, sistemas, modulius, duomenų bazes, dokumentus ir programinę įrangą, galiojančias bendradarbiavimo sutarties sudarymo metu (įskaitant tolesnį jų kūrimą, pritaikymą ar atnaujinimą, kuris vyksta nepriklausomai nuo susitarimo) („Originali medžiaga“), priklauso ir turi likti šaliai, kuri pateikė medžiagą.

31.2. EdTech sprendimų kūrėjas yra atsakingas už švietimo įstaigų informavimą apie visas intelektinės nuosavybės teises ir susitarimų dėl jų sudarymą.

32. EdTech sprendimų kūrėjas suteikia neišimtinę licenciją švietimo įstaigai (įskaitant tokias įstaigas ar subjektus, kurie priklausė ar priklauso tai pačiai institucijai ar grupei, kaip ir atstovaujamasis) naudoti, modifikuoti ir kopijuoti originalią medžiagą, pateiktą pagal bendradarbiavimo sutartį.

33. Švietimo įstaiga neprisiima jokios atsakomybės už žalą, patirtą išbandymo metu, nebent tai būtų padaryta dėl švietimo įstaigos darbuotojų aplaidumo ar neatsargumo. Jokiomis aplinkybėmis šalis nėra atsakinga už pelno praradimą, numatytų santaupų praradimą, duomenų praradimą ar kitą netiesioginę kitos šalies patirtą žalą.

34. Dalyvavimas išbandymo veiklose yra neatlygintinas. Bendradarbiavimo susitarimas nesukuria finansinio įsipareigojimo jo šalims.

34.1. Visi sutarti išbandyti EdTech produktai ir (ar) paslaugos turi būti nemokamai pateikiami švietimo įstaigoms, kuriose bandymai atliekami, per visą bendradarbiavimo sutartyje nurodytą išbandymo laikotarpį;

34.2. Išbandymo įgyvendinimas jokiu būdu nėra laikomas pirkimu, kuriam taikomas Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas;

34.3. Jokie kiti komercinio pobūdžio susitarimai negali būti pasirašyti;

34.4. Dalyvavimas išbandyme negarantuoja, kad ateityje bus vykdomi tolimesni švietimo įstaigos ir EdTech sprendimų kūrėjo, su kuria švietimo įstaiga išbandė savo produktus ir (ar) paslaugas, susitarimai;

34.5. Išankstinis susitarimas, jog po išbandymo švietimo įstaiga įsigis išbandytą EdTech produktą ir (ar) paslaugą negali būti sudaromas.

 

_____________________