PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS MERAS
POTVARKIS
DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ADMINISTRAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2023 m. balandžio 19 d. Nr. MV-20
Pakruojis
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 25 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 16 ir 17 straipsniais:
Šis potvarkis gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Pakruojo rajono savivaldybės mero
2023 m. balandžio 19 d. potvarkiu
Nr. MV-20
SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ADMINISTRAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Socialinių paslaugų administravimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja socialinių darbuotojų paskyrimą atlikti paslaugų poreikio vertinimą, socialinių paslaugų skyrimo, sustabdymo ar nutraukimo tvarką.
2. Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu.
3. Socialines paslaugas savivaldybėje administruoja Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Socialinės rūpybos skyrius.
4. Šiuo Tvarkos aprašu privalo vadovautis Pakruojo rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracijos (toliau – Administracija) Socialinės rūpybos skyriaus (toliau – Socialinės rūpybos skyrius), seniūnijų specialistai, rajono socialinių įstaigų darbuotojai, administruojantys socialines paslaugas ar organizuojantys jų teikimą.
II SKYRIUS
KREIPIMASIS DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ
5. Dėl socialinių paslaugų, finansuojamų savivaldybės biudžeto lėšomis ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams, (toliau – socialinės paslaugos) skyrimo raštišku prašymu tiesiogiai, paštu ar elektroniniais ryšiais, jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama tokios rūšies elektroninė paslauga, į asmens (šeimos) gyvenamosios ar nuolatinės gyvenamosios vietos (toliau – gyvenamoji vieta) seniūnijos ar Socialinės rūpybos skyriaus darbuotoją, atsakingą už prašymų gauti atitinkamą paslaugą priėmimą ir (ar) socialinių paslaugų organizavimą, gali kreiptis:
6. Aprašo 5.1 papunktyje nurodyti asmenys, kreipdamiesi dėl socialinių paslaugų, pateikia:
6.1. užpildytą Prašymo–paraiškos socialinėms paslaugoms gauti SP-8 formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-183 „Dėl kai kurių socialinei paramai gauti reikalingų formų patvirtinimo“, (toliau – Prašymas). Prašymas gali būti pateikiamas ir socialinio darbuotojo elektroniniame įrenginyje;
6.2. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą jo kopiją. Asmeniui pačiam kreipiantis tiesiogiai į Administraciją, pateikiamas asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas. Asmeniui kreipiantis paštu, teikiama teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Asmuo, pateikdamas Prašymą elektroniniu būdu, patvirtina savo tapatybę naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma (VIISP). Paslaugų gavėjams suteikiama galimybė prisijungti naudojantis elektroniniu parašu (asmens tapatybės kortele, valstybės tarnautojo pažymėjimu ar kitomis elektroninio identifikavimo priemonėmis) ir (ar) elektroninės bankininkystės sistemomis. Jei Prašymas pateikiamas socialinio darbuotojo elektroniniame įrenginyje, Prašymo pateikimas tvirtinamas skaitmeniniu pareiškėjo, jo globėjo, rūpintojo ar kito įgalioto asmens parašu;
6.3. seniūnijos pagal deklaruotą gyvenamąją vietą išduotą pažymą apie gyvenamąją vietą arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą jos kopiją, o jei asmuo nėra deklaravęs gyvenamosios vietos ir nėra įrašytas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą, pagal galimybes pateikia dokumentų, įrodančių, kad jis gyvena toje savivaldybėje (pvz., joje turi nekilnojamąjį turtą, moka mokesčius už jį, turi viešajame registre įregistruotą nuomos sutartį ir pan.), kopijas, jei tokios informacijos nėra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose, valstybės informacinėse sistemose.
III SKYRIUS
ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKĮ NUSTATANTYS SUBJEKTAI
7. Asmens (šeimos), pageidaujančio gauti socialines paslaugas, socialinių paslaugų poreikį nustato:
7.1. Administracijos specialistai (toliau – specialistai), turintys socialinio darbo krypties išsilavinimą;
8. Įstaigos vadovas savo įsakymu paskiria atsakingus socialinius darbuotojus atlikti asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimą, senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio vertinimą ir nustatyti socialinių paslaugų poreikį.
9. Paskiriant socialinius darbuotojus, nustatančius asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, įvertinama, ar jų specializacija tinkama dirbti su atskiromis asmenų socialinėmis grupėmis, kompetencija ir gebėjimai, reikalingi asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimui bei nustatymui atlikti.
IV SKYRIUS
SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ASMENIUI (ŠEIMAI) SKYRIMAS, SUSTABDYMAS IR NUTRAUKIMAS
11. Sprendimas dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai), išskyrus globos centrų teikiamas socialines paslaugas, skyrimo, jų teikimo sustabdymo ir nutraukimo (toliau – Sprendimas) priimamas socialinio darbuotojo, nustačiusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, teikimu.
12. Sprendimas dėl socialinių paslaugų sustabdymo ar nutraukimo priimamas gavus socialines paslaugas teikiančios įstaigos informaciją ar (ir) asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo laisvos formos rašytinį prašymą dėl socialinių paslaugų teikimo asmeniui (šeimai) sustabdymo ar nutraukimo (nurodomas asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) vardas, pavardė, priežastys, dėl kurių siūloma / prašoma sustabdyti ar nutraukti socialinių paslaugų teikimą.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS