PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL SOCIALINIO DARBO SU SOCIALINĖS RIZIKOS IR STEBIMOMIS ŠEIMOMIS

IR VAIKAIS PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO

PATVIRTINIMO

 

2015 m. lapkričio 26 d. Nr. T - 228

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsniu, Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodika, patvirtintais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“, Darbo su socialinės rizikos šeimomis metodinėmis rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2003 m. gruodžio 17 d. įsakymu Nr.  A1-207 „Dėl Darbo su socialinės rizikos šeimomis metodinių rekomendacijų patvirtinimo“, Socialinės rizikos vaiko ar likusio be tėvų globos vaiko socialinės globos poreikio nustatymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-179 „Dėl Socialinės rizikos vaiko ar likusio be tėvų globos vaiko socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“, ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 2015 m. rugpjūčio 8 d. raštą Nr. (19.6-33)SD-4928, Savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Socialinio darbo su socialinės rizikos ir stebimomis šeimomis ir vaikais Panevėžio rajono savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo ar Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka ir sąlygomis.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Povilas Žagunis

 


 

PATVIRTINTA

Panevėžio rajono savivaldybės tarybos

2015 m. lapkričio 26 d. sprendimu Nr. T - 228

 

 

SOCIALINIO DARBO SU SOCIALINĖS RIZIKOS IR STEBIMOMIS ŠEIMOMIS IR VAIKAIS PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Socialinio darbo su socialinės rizikos ir stebimomis šeimomis ir vaikais Panevėžio  rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja darbo su socialinės rizikos šeimomis, auginančiomis vaikus, bei šeimomis, kurių vaikams nustatyta laikinoji globa (toliau – socialinės rizikos šeimos), organizavimą ir vykdymą, socialinių paslaugų joms teikimą, prevencinį darbą su šeimomis iki įrašymo į socialinės rizikos šeimų, auginančių vaikus, apskaitą (toliau – stebimos šeimos) Panevėžio rajono savivaldybėje (toliau – savivaldybė). 

2.  Darbo su socialinės rizikos ir stebimomis šeimomis tikslas – atkurti, ugdyti, palaikyti ir stiprinti socialinės rizikos šeimos socialinius įgūdžius bendrauti ir bendradarbiauti šeimoje ir už jos ribų, įveikti krizines situacijas, savarankiškai priimti sprendimus ir užtikrinti visapusišką vaikų poreikių tenkinimą bei jų asmenybės ugdymą.

3.  Socialinių paslaugų teikimą socialinės rizikos ir stebimoms šeimoms savivaldybėje administruoja Socialinės paramos skyrius (toliau – Skyrius), vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais.

4.  Pagrindinės šio Aprašo sąvokos:

4.1. Socialinės rizikos šeima – šeima, kurioje auga vaikų iki 18 metų ir kurioje bent vienas iš tėvų piktnaudžiauja alkoholiu, narkotinėmis, psichotropinėmis ar toksinėmis medžiagomis, yra priklausomas nuo azartinių lošimų, dėl socialinių įgūdžių stokos nemoka ar negali tinkamai prižiūrėti vaikų, naudoja prieš juos psichologinę, fizinę ar seksualinę prievartą, gaunamą valstybės paramą panaudoja ne šeimos interesams, ir todėl iškyla pavojus vaikų fiziniam, protiniam, dvasiniam, doriniam vystymuisi bei saugumui. Socialinės rizikos šeimai priskiriama ir šeima, kurios vaikui įstatymų nustatyta tvarka yra nustatyta laikinoji globa (rūpyba).

4.2. Stebima šeima –  šeima, kurioje auga vaikų iki 18 metų ir kurios dėl socialinių įgūdžių stokos, sveikatos būklės, žalingų įpročių nemoka ar negali tinkamai prižiūrėti vaikų ir užtikrinti jų vystymosi, patiria socialinę atskirtį, yra konfliktinė, nesugeba integruotis į bendruomenę ir nėra įrašyta į socialinės rizikos šeimų, auginančių vaikus, apskaitą.

Kitos šiame  Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose socialines paslaugas, apibrėžtas sąvokas.

5. Šiuo Aprašu privalo vadovautis Skyriaus atsakingi specialistai, seniūnijų atsakingi darbuotojai, paslaugų teikėjai ir gavėjai.

 

II SKYRIUS

SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO VERTINIMAS

 

6.  Socialinės rizikos šeimų apskaitą tvarko Vaikų teisių apsaugos skyrius (toliau – VTAS, stebimų šeimų – socialinis darbuotojas seniūnijoje (toliau – socialinis darbuotojas).

7. Į socialinės rizikos šeimų sąrašą šeima įrašoma vadovaujantis Panevėžio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtinta šeimos įtraukimo į socialinės rizikos šeimų apskaitą ir išbraukimo iš jos tvarka.

8. VTAS per 5 kalendorines dienas informuoja šeimą ir Socialinės paramos skyrių apie socialinės rizikos šeimų įrašymą į apskaitą, šeimos poreikio socialinėms paslaugoms nustatymo ir paslaugų organizavimo būtinumą.

9. Šeimos, kuriose auga vaikų iki 18 metų ir kurios dėl socialinių įgūdžių stokos, sveikatos būklės, žalingų įpročių nemoka ar negali tinkamai prižiūrėti vaikų ir užtikrinti jų vystymosi, patiria

2

socialinę atskirtį, yra konfliktinės, nesugeba integruotis į bendruomenę ir nėra įrašytos į socialinės rizikos šeimų, auginančių vaikus, apskaitą, gali būti įrašomos į stebimų šeimų apskaitą.

10. Informaciją apie šeimas, kurios negali tinkamai prižiūrėti vaikų,  socialiniam darbuotojui gali teikti  policija, ugdymo, sveikatos priežiūros įstaigos,  bendruomenės, gyventojai.

11. Šeimos į stebimų šeimų apskaitą gali būti įrašomos dėl šių priežasčių:

11.1. skurdžios šeimos gyvenimo sąlygos, ilgalaikis nedarbas, sunki finansinė padėtis, dėl to nepakankamai užtikrinama vaiko teisė į gyvenimo sąlygas, būtinas jo fiziniam, protiniam, dvasiniam bei doriniam vystymuisi;

11.2. šeima (bendrai gyvenantys asmenys) išgyvena krizę (besiskirianti, konfliktuojanti ir kt.) ir tuo daro neigiamą poveikį vaiko psichinei sveikatai ir elgesiui;

11.3. vienas ar abu  tėvai  turi žalingų įpročių (piktnaudžiauja alkoholiu, psichotropinėmis medžiagomis), namie girtaujama, nepadoriai elgiamasi ir daromas neigiamas poveikis vaikams, neužtikrinamos  tinkamos gyvenimo ir buities  sąlygos vaikams.  

11.4. vienas iš tėvų arba abu tėvai turi sveikatos problemų, todėl negali tinkamai pasirūpinti (dažniausiai laikinai) savo vaiku;

11.5. šeimai trūksta higienos įgūdžių, todėl vaikams gali būti neužtikrinama teisė į tinkamas gyvenimo sąlygas, bendraamžių jie gali būti atstumti, patirti patyčias.

12. Socialinis darbuotojas savo iniciatyva arba gavęs informaciją apie galimai pažeidžiamas nepilnamečių vaikų teises šeimoje:

12.1. analizuoja gautą informaciją, šeimą aplanko, išklauso šeimos narių ar kitų asmenų  paaiškinimus, surašo buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą  ir vertina šeimoje susidariusią situaciją;

12.2. apsilankymo metu šeimoje nenustatęs akivaizdžių ir (ar) nuolatinių vaiko teisių pažeidimų, tačiau pastebėjęs socialinio, ekonominio, psichologinio pobūdžio problemas ir (ar) išgyvenamą krizę, galimai trukdančias sudaryti sąlygas visaverčiam vaikų vystymuisi, socializavimuisi ir laiku užtikrinti vaikų poreikių kokybišką tenkinimą, pritarus seniūnui įrašo ją į stebimų šeimų apskaitą ir apie tai per 5 kalendorines dienas informuoja šeimą. Seniūno patvirtintas stebimų šeimų sąrašas per 5 darbo dienas turi būti pateikiamas VTAS  ir Socialinės paramos skyriui.

13. Jei šeima nesutinka su seniūnijos specialistų sprendimu įrašyti ją į stebimų šeimų apskaitą, argumentuotu raštu gali kreiptis į VTAS dėl situacijos šeimoje pakartotinio vertinimo.

 

III SKYRIUS

DARBO SU SOCIALINĖS RIZIKOS IR STEBIMOMIS ŠEIMOMIS ORGANIZAVIMAS IR VYKDYMAS

 

14. Socialinis darbuotojas, gavęs informaciją iš VTAS apie tai, kad šeima įrašyta į socialinės rizikos šeimų apskaitą (Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymas), per 5 darbo dienas organizuoja šeimos socialinių paslaugų poreikio nustatymą pagal Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarką, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94, įvertina šeimos, vaiko socialinių paslaugų poreikį ir pateikia dokumentus Socialinės paramos skyriui.

15. Socialinės paramos skyriaus specialistas per 7 darbo dienas nuo išvadų apie socialinių paslaugų poreikį šeimai gavimo parengia sprendimą dėl socialinių paslaugų socialinės rizikos šeimai, vaikui paskyrimo.

16. Sprendimą (forma SP-9, patvirtintą socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-183) dėl socialinių paslaugų socialinės rizikos šeimai, vaikui skyrimo priima Socialinės paramos skyriaus vedėjas.

17. Socialinės paramos skyrius per 3 darbo dienas raštu informuoja VTAS ir seniūniją apie priimtą sprendimą dėl socialinės priežiūros paslaugų teikimo socialinės rizikos šeimai, vaikui.

18. Socialinis darbuotojas, nustatęs šeimos socialinių paslaugų poreikį, ne vėliau kaip per     10 darbo dienų aptaria ir sudaro darbo su socialinės rizikos šeima individualų planą,  pasikviesdamas šiuos asmenis: socialinės rizikos šeimą, ugdymo įstaigos, kurią lanko vaikas, socialinį pedagogą, vaiko globėją, jeigu vaikui nustatyta laikinoji globa, VTAS specialistą,

3

Socialinės paramos skyriaus specialistą, kitus susijusius su šeima ir vaiku asmenis. Dalyviai numato darbo su šeima uždavinius, priemones jiems pasiekti, pasiekimo terminus.

19.  Socialines paslaugas socialinės rizikos ir stebimoms šeimoms teikia socialiniai darbuotojai, kurių pagrindiniai veiklos tikslai yra:

19.1. ugdyti, atkurti ir palaikyti šeimos sugebėjimus savarankiškai spręsti iškylančias socialines problemas, inicijuoti pokyčius šeimos socialiniame gyvenime tam panaudojant šeimos galimybes ir bendruomenės išteklius;

19.2. gerinti šeimų socialinį gyvenimą, mažinant jų socialinę atskirtį ir skatinant socialinę integraciją į visuomenę;

19.3. siekti užkirsti kelią galimoms asmens, šeimos problemoms atsirasti;

19.4. įgalinti šeimas siekti pokyčių asmeniniame, socialiniame gyvenime gerinant šeimos ir jos nepilnamečių vaikų gyvenimo kokybę, randant ir išnaudojant šeimų stipriąsias puses, gebėjimus, įgūdžius.

20. Pagrindinės socialinio darbuotojo, teikiančio socialinės rizikos šeimoms socialinę priežiūrą, funkcijos:

20.1. vykdyti prevencinį darbą mažinant socialinių problemų atsiradimą;

20.2. tirti socialinės rizikos šeimų socialinę situaciją;

20.3. nustatyti šeimų socialinių paslaugų poreikį ir inicijuoti jų teikimą;

20.4. planuoti ir teikti socialinę priežiūrą socialinės rizikos šeimoms:

20.4.1. planuoti pagalbą socialinės rizikos šeimai – sudaryti individualaus socialinio darbo su šeima planus nustatant konkrečias priemones ir šeimos ir darbuotojo sutartinius įsipareigojimus;

20.4.2. siūlyti šeimai socialinių problemų sprendimo alternatyvas, kartu su šeima analizuoti jos situaciją, teikti reikalingą informaciją, žinias;

20.4.3. tarpininkauti šeimai dėl kitų pagalbos priemonių (piniginės socialinės paramos, vaikų teisių apsaugos, užimtumo, sveikatos priežiūros, švietimo ir ugdymo, socialinio būsto, specialiosios pagalbos priemonių ir kt.);

20.4.4. ugdyti šeimos socialinius, darbinius įgūdžius, skatinant glaudesnį santykį su socialine aplinka;

20.4.5. dirbti socialinį darbą su šeimos socialine aplinka tam, kad socialinės rizikos šeima galėtų sėkmingiau integruotis visuomenėje;

20.4.6. darbe vadovautis žmogiškosiomis vertybėmis, santykius su gavėjais grįsti abipusės pagarbos, tarpusavio supratimo ir sutarimo principais;

20.4.7. ugdyti ir palaikyti šeimų motyvaciją siekti teigiamų pokyčių šeimos gyvenime, ugdyti suaugusiųjų šeimos narių gebėjimus pozityviai auklėti ir ugdyti vaikus, taip pat padėti šeimai sukurti palankią aplinką vaikų augimui ir raidai;

20.5. vertinti šeimai teikiamų socialinių paslaugų veiksmingumą ir efektyvumą;

20.6. telkti tarpinstitucinę komandą darbui su šeimomis, telkti bendruomenę organizuojant pagalbą šeimoms;

20.7. rinkti ir kaupti informaciją apie šeimų problemas ir jų socialinę aplinką, suteiktas paslaugas ir kitą svarbią informaciją apie šeimą;

20.8. laikantis konfidencialumo ir protingumo principų, teikti išvadas ir siūlymus dėl šeimų socialinės situacijos bei jų problemų sprendimo būdų, pasiektų ir nepasiektų rezultatų, to priežastis ir motyvus;

20.9. teikti siūlymus dėl šeimų įrašymo į socialinės rizikos šeimų apskaitą ar išbraukimo iš jos;

20.10. aktyviai dalyvauti formuojant socialinės paramos politiką savivaldybėje.

21. Vykdydamas funkcijas socialinis darbuotojas:

21.1.  pradeda ar atnaujina socialinės rizikos šeimos bylą, kurioje saugomi duomenys apie šeimos sudėtį, šeimos narių veiklos pobūdį ir jų socialinę padėtį: užpildyta asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikių vertinimo forma, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu; Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintos užpildytos formos – šeimos kortelė, buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktai, susitarimas dėl bendros veiklos siekiant pokyčių, darbo su šeima eigos aprašymas, atvejo aprašymas,  informacija

4

apie šeimą ir jai teikiamą pagalbą, susitarimas dėl pagalbos paskirstant šeimos pajamas (esant reikalui), apsilankymo šeimoje aktai, pokalbio aktai, individualus vaiko socialinės globos planas (esant reikalui); asmens dokumentų kopijos, pažymos  apie deklaruotą gyvenamąją vietą kopija; vaikų gimimo liudijimų kopijos; ištuokos ar mirties liudijimo kopijos (jei yra), kiti svarbūs darbui dokumentai;

21.2. sudaro lankymosi šeimose grafiką;

21.3. apsilankymus šeimoje registruoja žurnale, kuriame pasirašo aplankytasis asmuo;

21.4. nuolat tikslina informaciją apie šeimą, pildydamas šeimos kortelę;

21.5. lankydami šeimas, pildo apsilankymo šeimoje aktą ir darbo su šeima eigos aprašymą.

22. Pasikeitus aplinkybėms, bet ne rečiau kaip kartą per metus, socialinis darbuotojas peržiūri socialinės rizikos šeimos socialinių paslaugų poreikį ir vertinimo išvadas pateikia Socialinės paramos skyriui.

23. Socialinis darbuotojas apie susiklosčiusią vaiko sveikatai ir gyvybei pavojingą situaciją šeimoje nedelsdamas informuoja VTAS elektroniniu paštu ar telefonu ir raštu.

24. Socialinis darbuotojas, dirbdamas su stebimomis šeimomis:

24.1.šeimai organizuoja pagalbos (socialinės, pedagoginės, psichologinės ir kitos pagal esamą poreikį) ir (ar) paramos teikimą, kad kuo skubiau būtų įveikta šeimos krizė ar kita socialinė problema;

24.2. bendradarbiauja su seniūnu, ugdymo, sveikatos priežiūros ir kitomis įstaigomis, galinčiomis, esant reikalui, padėti šeimai;

24.3. visą su šeima susijusią informaciją kaupia šeimos byloje;

24.4. vertindamas stebimos šeimos pastangas ir pokyčius, ne vėliau kaip po 6 mėnesių darbo VTAS pateikia laisvos formos informaciją apie situaciją šeimoje ir motyvuotą siūlymą:

24.4.1. išbraukti šeimą iš stebimų šeimų apskaitos, nes šeimoje pastebimi teigiami pokyčiai, įveikta šeimos krizė, išspręstos kitos problemos ar šeima geba problemas spręsti savarankiškai;

24.4.2. įrašyti šeimą į VTAS socialinės rizikos šeimų, auginančių vaikus, apskaitą nurodant pagrindinę įrašymo priežastį.

25. Kartą per ketvirtį socialiniai darbuotojai kartu su Socialinės paramos skyriaus, VTAS specialistais bendrai aptaria socialinės rizikos ir stebimų šeimų ir jose augančių vaikų socialines problemas, pokyčius šeimose.

26. Socialinės rizikos šeimai:

26.1. pakeitus gyvenamąją vietą ir išvykus į kitą savivaldybę, socialinis darbuotojas raštu informuoja VTAS, pastarasis – Socialinės paramos skyrių;

26.2. pakeitus gyvenamąją vietą ir išvykus į kitą seniūniją, socialinis darbuotojas informuoja VTAS ir Socialinės paramos skyrių. Socialinis darbuotojas, dirbęs su socialinės rizikos šeima, parengia bylos apyrašą ir perduoda šeimos bylą tos seniūnijos socialiniam darbuotojui, į kurią atvyko gyventi šeima.

27. Socialinių paslaugų teikimas socialinės rizikos šeimai nutraukiamas, šeimą išbraukus iš socialinės rizikos šeimų, auginančių vaikus, apskaitos. VTAS apie sprendimą dėl šeimos išbraukimo iš socialinės rizikos šeimų apskaitos raštu informuoja šeimą, Socialinės paramos skyrių.

28. Socialinis darbuotojas iki sausio 15 d. ir iki birželio 15 d. teikia VTAS informaciją apie šeimas ir darbą su socialinės rizikos šeimomis, kurioms teikiamos socialinės  paslaugos.

29. Duomenis apie socialinių paslaugų skyrimą, pakeitimą ir nutraukimą socialinės rizikos šeimoms Socialinės paramos skyriaus atsakingas specialistas suveda į socialinės paramos informacinę sistemą (SPIS).

30. Socialinių paslaugų planavimo, organizavimo, administravimo ir bendrųjų socialinių paslaugų bei socialinės priežiūros paslaugų kokybės kontrolę atlieka Socialinės paramos skyrius.

 

IV SKYRIUS

SOCIALINĖS RIZIKOS AR LIKUSIO BE TĖVŲ GLOBOS VAIKO SOCIALINĖS GLOBOS ORGANIZAVIMAS

 

31. Kai bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros socialinės rizikos vaikui

5

nepakanka, socialinis darbuotojas, vadovaudamasis Socialinės rizikos vaiko ar likusio be tėvų globos vaiko socialinės globos poreikio nustatymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu, nustato socialinės rizikos vaiko socialinės globos poreikį ir išvadas teikia VTAS.

32. VTAS rengia dokumentus dėl socialinės globos nustatymo vaikui.

33. Laikinosios socialinės globos teikimo laikotarpiu socialinis darbuotojas teikia bendrąsias ir socialinės priežiūros paslaugas vaiko šeimai, taip pat bendradarbiauja su socialines paslaugas teikiančių įstaigų atsakingais darbuotojais, dalyvauja sudarant individualų vaiko socialinės globos (rūpybos) planą.

 

V SKYRIUS

SOCIALINIŲ PASLAUGŲ TEIKĖJŲ TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ

 

34. Paslaugų teikėjas turi teisę atsisakyti teikti socialines paslaugas, jei tai prieštarauja įstatymams, kitiems teisės aktams, sutarties sąlygoms.

35. Paslaugų teikėjas turi teisę teikti pasiūlymus savivaldybės administracijai dėl socialinių paslaugų teikimo.

36. Socialinis darbuotojas savo darbe privalo vadovautis Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais ir kitais teisės aktais.

37. Socialiniai darbuotojai privalo oriai ir sąžiningai atlikti socialinio darbuotojo pareigas, būti objektyvūs ir nepriklausomi, pelnyti socialinės rizikos šeimos ir vaiko pasitikėjimą, darbą su šeima organizuoti geranoriško susitarimo su ja pagrindu, saugoti profesines paslaptis, nuolat gilinti profesines žinias.

 

VI SKYRIUS

PASLAUGŲ GAVĖJŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

38. Paslaugų gavėjas turi teisę:

38.1. į informacijos apie šeimą konfidencialumą;

38.2. reikalauti kokybiškų paslaugų;

38.3.susipažinti su savo šeimos byloje sukaupta informacija, išskyrus atvejus, kai informacijos atskleidimas gali pakenkti šeimos narių saugumui ar vaikų interesams.

39. Paslaugų gavėjų pareigos:

39.1. teikti socialiniams darbuotojams informaciją, susijusią su šeimos socialinių paslaugų poreikio vertinimu, ir atsakyti už pateikiamų vertinti duomenų tikrumą bei informacijos teisingumą;

39.2. vykdyti susitarimus ir įsipareigojimus.

 

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

40. Socialinio darbuotojo asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo išvadas, sprendimą dėl Paslaugų asmeniui skyrimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių), kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Savivaldybės administracijos direktoriui. Šiais atvejais Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu turi būti sudaryta komisija, kuri pakartotinai nustatytų asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį.

41. Paslaugos teikėjas atsako už kokybišką socialinių paslaugų teikimą.

42. Skundų dėl teikiamų paslaugų kokybės nagrinėjimą organizuoja Savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo.

43. Šio Aprašo įgyvendinimo kontrolę vykdo Savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo.

44. Ginčai dėl savivaldybės administracijos priimtų sprendimų (neveikimo) nagrinėjami Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

____________________