valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos

prie aplinkos ministerijos viršininkas

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBINĖS TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOS PRIE APLINKOS MINISTERIJOS VIRŠININKO 2014 M. SAUSIO 8 D. ĮSAKYMO NR. 1V-5 „DĖL ASMENŲ PRAŠYMŲ, SKUNDŲ NAGRINĖJIMO IR ASMENŲ APTARNAVIMO VALSTYBINĖJE TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOJE PRIE APLINKOS MINISTERIJOS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m. kovo 24 d. Nr. 1V-40

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u Asmenų prašymų, skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos taisykles, patvirtintas Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos (toliau – Inspekcija) viršininko 2014 m. sausio 8 d. įsakymu Nr. 1V-5 „Dėl Asmenų prašymų, skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės):

1.1. Pakeičiu 5 punktą ir jį išdėstau taip:

5. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos:

5.1. prašymas – su asmens teisių ar teisėtų interesų pažeidimu nesusijęs asmens kreipimasis į Inspekciją prašant administracinės paslaugos – išduoti leidimą, dokumentą, jo kopiją, nuorašą ar išrašą, patvirtinantį tam tikrą juridinį faktą; nustatytąja tvarka pateikti Inspekcijos turimą informaciją; priimti administracinį sprendimą – įsakymą ar nustatytąja tvarka kitą nustatytosios formos dokumentą, kuriame išreiškiama Inspekcijos valia; atlikti kitus teisės aktuose nustatytus veiksmus;

5.2. skundas – asmens rašytinis kreipimasis į Inspekciją, kuriame nurodoma, kad Inspekcijos veiksmais, neveikimu ar administraciniais sprendimais arba kito asmens (ne Inspekcijos) veiksmais, neveikimu ar administraciniais sprendimais yra pažeistos jo ar kito asmens teisės ar teisėti interesai, ir prašoma juos apginti;

5.3. prašymo, skundo nagrinėjimas – Inspekcijos darbuotojo (-ų) veikla, apimanti asmens prašymo, skundo priėmimą, įregistravimą, esmės nustatymą, faktinių duomenų patikrinimą (jeigu to reikia), faktų ir aplinkybių atitikties teisės aktų reikalavimams įvertinimą, atsakymo parengimą ir išsiuntimą (įteikimą) asmeniui;

5.4. atsakymas – atsižvelgiant į prašymo, skundo pateikimo būdą ir turinį, žodžiu ar raštu asmeniui teisės aktų nustatyta tvarka suteikta administracinė paslauga, pateikta informacija, įteikta prašomo administracinio akto kopija, nuorašas ar išrašas, išdėstyta Inspekcijos nuomonė apie asmens kritiką, pasiūlymus ar pageidavimus, priimtas administracinis sprendimas;

5.5. oficialus Inspekcijos elektroninio pašto adresas – info@vtpsi.lt;

5.6. mažareikšmiai teisės aktų pažeidimai – teisės aktų reikalavimų pažeidimai, nepadarę žalos viešajam interesui ir kitiems konkrečia teisės norma saugomiems interesams arba kuriais padaryta žala labai nedidelė, nurodyti Taisyklių 50 punkte (pagal Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo 25 straipsnio 9 dalį).

Kitos šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Statybos įstatyme, Teritorijų planavimo įstatyme, Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatyme, Viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme, Lietuvos Respublikos elektroninio parašo įstatyme, Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatyme, Lietuvos pašto įstatyme ir Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatyme vartojamas sąvokas.“

1.2. Pakeičiu 10 punktą ir jį išdėstau taip:

10. Inspekcijoje asmenų prašymai, skundai nagrinėjami tik pagal Inspekcijos kompetenciją. Jeigu Inspekcija pagal kompetenciją negali spręsti prašyme išdėstytų klausimų ar priimti sprendimo dėl skunde išdėstyto klausimo, ji jo nenagrinėja ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo dienos persiunčia kompetentingam viešojo administravimo subjektui ir apie tai praneša asmeniui. Jeigu nėra kito viešojo administravimo subjekto, kuriam galėtų perduoti prašymą ar skundą nagrinėti pagal kompetenciją, Inspekcija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo dienos apie tai praneša asmeniui, paaiškindama jo prašymo ar skundo nenagrinėjimo priežastis.“

1.3. Pakeičiu 16 punktą ir jį išdėstau taip:

16. Inspekcijos teritoriniu principu veikiančių padalinių darbuotojai savo tarnybiniu elektroniniu paštu gautus asmenų prašymus, skundus tą pačią dieną persiunčia į Inspekcijos darbuotojo, kurio pareigybei priskirtas dokumentų registravimas teritoriniu principu, elektroninio pašto dėžutę, visi kiti Inspekcijos darbuotojai savo tarnybiniu elektroniniu paštu gautus asmenų prašymus, skundus persiunčia į Inspekcijos elektroninio pašto dėžutę info@vtpsi.lt, išskyrus atvejus, kai, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar Inspekcijos interesų, pagal kompetenciją į elektroniniu paštu gautą prašymą galima atsakyti tą pačią dieną jį perskaičius (išimtys dėl tokių prašymų persiuntimo registravimui numatytos Taisyklių 26 punkte).

Šiame Taisyklių punkte nurodyti Inspekcijos darbuotojų persiųsti asmenų prašymai, skundai prilyginami pateiktiems oficialiu Inspekcijos elektroninio pašto adresu info@vtpsi.lt.

1.4. Pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:

19. Asmenys Inspekcijoje vietoje aptarnaujami šia tvarka:

19.1. priėmimo pas teritorijų planavimo bei statybos valstybinės priežiūros specialistus grafikai, kuriuos sudaro Administravimo skyrius, suderinęs su administracijos padalinių vadovais, skelbiami Inspekcijos interneto svetainėje www.vtpsi.lrv.lt, šie darbuotojai asmenis aptarnauja tik grafikuose nurodytu laiku;

19.2. pas Taisyklių 19.1 papunktyje nurodytus Inspekcijos darbuotojus į priėmimą galima užsiregistruoti suderinus su darbuotoju, kurio konsultacijos pageidaujama, arba darbuotoju, kurio veiklos sritis dokumentų registravimas, aptarnavimo laiką Taisyklių 14 punkte nurodytais būdais arba Inspekcijos interneto svetainėje www.vtpsi.lrv.lt rezervuojant aptarnavimo laiką;

19.3. priėmimas pas Inspekcijos darbuotojus, nenurodytus Taisyklių 19.1 papunktyje, gali būti vykdomas jų darbo metu suderinus su darbuotoju aptarnavimo laiką Taisyklių 14 punkte nurodytais būdais;

19.4. asmenys, pageidaujantys atvykti į priėmimą, privalo registruotis iš anksto, išskyrus atvejus, kai asmuo pas teritorijų planavimo bei statybos valstybinės priežiūros specialistus atvyksta Taisyklių 19.1 papunktyje nurodytame grafike paskelbtu laiku ir yra neužimto laiko asmens aptarnavimui;

19.5. Taisyklių 19.2 papunktyje nurodytas darbuotojas, registruojantis asmenį į priėmimą, privalo suvesti priėmimo duomenis į Inspekcijos dokumentų valdymo informacinę sistemą (pagal joje esančius rekvizitus). Asmeniui nepageidaujant nurodyti savo vardo ir pavardės, įvedamas kontaktas su pavadinimu „interesantas“;

19.6. Inspekcijos dokumentų valdymo informacinėje sistemoje turi būti registruojami visi Taisyklių 19.1 papunktyje nustatytais atvejais į priėmimą atvykę asmenys. Taisyklių 19.2 papunktyje nustatyta tvarka neužsiregistravę ir į priėmimą atvykę asmenys privalo konsultacijai, jei yra neužimto laiko, užsiregistruoti pas darbuotoją, kurio veiklos sritis dokumentų registravimas, išskyrus atvejus, kai tokio darbuotojo toje vietoje nėra. Tokiais atvejais asmenį konsultacijai registruoja jį konsultuojantis darbuotojas;

19.7. Inspekcijos administracijos padaliniuose, kuriuose yra įrengtos specialios asmenų aptarnavimo vietos (kabinetai), asmenys aptarnaujami tik šiose vietose, o kai jų nėra, – Inspekcijos darbuotojo, aptarnaujančio asmenį, darbo vietoje;

19.8. Inspekcijos teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros specialistai, kurių aptarnavimo grafikai skelbiami Taisyklių 19.1 papunktyje nustatyta tvarka, privalo organizuoti savo darbą taip, kad grafike nurodytu laiku būtų darbo vietoje. Jei iš anksto į priėmimą užsirašiusių asmenų grafike paskelbtu laiku nėra, darbuotojas gali dirbti savo įprastinėje darbo vietoje, tačiau šiuo laiku asmenims atvykus į priėmimą (iš anksto nesuderinus tikslaus laiko), darbuotojas privalo aptarnauti asmenį.“

1.5. Pakeičiu 26 punktą ir jį išdėstau taip:

26. Asmenų kreipimasis į Inspekciją elektroninėmis priemonėmis vykdomas šia tvarka:

26.1. asmenų prašymai raštu, atsiųsti Inspekcijai elektroninėmis priemonėmis, turi būti pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu arba pasirašius suformuoti elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą (pvz., pdf formatu, faksimilinio ryšio priemonėmis), išskyrus:

26.1.1. prašymus, į kuriuos, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar Inspekcijos interesų, galima atsakyti tą pačią dieną, juos perskaičius. Atsakymai į tokius prašymus teikiami tą pačią dieną ir jie Inspekcijos dokumentų valdymo informacinėse sistemose neregistruojami, nebent to prašo kreipimąsi gavęs darbuotojas dėl būtinybės jį saugoti (užregistravus dokumentą, papildomas atsakymas neteikiamas, prie užduoties įvykdymo rezultatų įsegami įrodymai apie tą pačią dieną pateiktą atsakymą);

26.1.2. prašymus suteikti konsultaciją (atsakymą į asmens paklausime pateiktą (-us) klausimą (-us) teritorijų planavimo ir statybos valstybinę priežiūrą reglamentuojančių ir su jais susijusių teisės aktų nuostatų taikymo klausimais) (tokie paklausimai registruojami);

26.1.3. informacinio pobūdžio pranešimus, kuriais teikiami duomenys, papildomi dokumentai (tokie pranešimai registruojami);

26.2. asmenų skundai raštu, atsiųsti Inspekcijai elektroninėmis priemonėmis, turi būti pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu arba pasirašius suformuoti elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą (pvz., pdf formatu, faksimilinio ryšio priemonėmis);

26.3. kai asmuo elektroniniu paštu pateikia netinkamai pasirašytą prašymą, skundą, toks kreipimasis nedelsiant persiunčiamas Taisyklių 16 punkte nustatyta tvarka, Inspekcijoje jis neregistruojamas (išskyrus Taisyklių 26.1 papunktyje nurodytas išimtis, kai dokumentai registruojami). Elektroniniu paštu gauti prašymai, į kuriuos įmanoma atsakyti tą pačią dieną Taisyklių 16 punkte nustatyta tvarka ir kurių juos gavęs darbuotojas nusprendžia neregistruoti, nepersiunčiami. Administravimo skyriaus darbuotojas, kurio veiklos sritis yra dokumentų registravimas, nedelsiant (tą pačią darbo dieną, kai gauna dokumentą) elektroniniu paštu informuoja asmenį, pateikusį prašymą ar skundą, apie tai, kad jo kreipimasis neatitinka teisės aktuose keliamų reikalavimų, paaiškindamas, kad jis nebus registruojamas ir nagrinėjamas, bei informuodamas apie tai, kokia tvarka nustatyti trūkumai gali būti pašalinti, išskyrus 26.1 papunktyje nurodytas išimtis, kai prašymai registruojami.“

1.6. Pakeičiu 34 punktą ir jį išdėstau taip:

34. Užregistruoti prašymai, skundai Inspekcijos viršininko nustatyta tvarka perduodami Inspekcijos viršininkui ar jo įgaliotiems asmenims rezoliucijoms įrašyti. Draudžiama perduoti skundą nagrinėti administracijos padaliniui arba perduoti nagrinėti darbuotojui, kurių veiksmai, neveikimas ar administraciniai sprendimai yra skundžiami. Jei prašymą, skundą pavedama nagrinėti keliems Inspekcijos darbuotojams, už jo išnagrinėjimą laiku atsako tas darbuotojas, kuris nurodytas pirmuoju užduoties vykdytoju. Kiti užduoties vykdytojai ne vėliau kaip per „Avilyje“ nurodytą užduoties įvykdymo terminą pagal savo kompetenciją privalo jam pateikti reikalingą informaciją bei pasiūlymus dėl prašymo, skundo išnagrinėjimo.“

1.7. Pakeičiu 35 punktą ir jį išdėstau taip:

35. Inspekcijos darbuotojai, atsakingi už prašymo, skundo nagrinėjimą, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo užduoties gavimo dienos organizuoja jo nagrinėjimą, įvertina, ar nėra pagrindo prašymo, skundo nenagrinėti, nagrinėjimą nutraukti, sustabdyti, prašyti papildomos informacijos suteikimo, kreiptis į kitus subjektus, organizuoti faktinių aplinkybių patikrinimą ir papildomos informacijos surinkimą, atlikti kitus būtinus veiksmus.“

1.8. Pakeičiu 39 punktą ir jį išdėstau taip:

39. Jei prašymo, skundo nagrinėjimo metu pareiškėjas jį patikslina (papildo) arba suformuluoja iš esmės naujus reikalavimus, Taisyklių 37, 38 punktuose nurodyti nagrinėjimo terminai dėl pirminio ir patikslinto (papildyto) prašymo, skundo skaičiuojami atskirai nuo kiekvieno iš jų užregistravimo Inspekcijoje dienos. Į kelis susijusius prašymus, skundus gali būti atsakoma vienu raštu, nepraleidžiant nei vieno iš nagrinėjimo terminų.“

1.9. Pakeičiu 41 punktą ir jį išdėstau taip:

41. Jeigu asmens prašymui, skundui išnagrinėti būtina papildoma informacija, kurią privalo pateikti šis asmuo, ir Inspekcija tokių duomenų pati gauti negali, per 5 darbo dienas nuo atitinkamo dokumento gavimo Inspekcijoje ji kreipiasi į asmenį raštu, prašydama pateikti papildomą informaciją, ir praneša, kad prašymo, skundo nagrinėjimas sustabdomas, iki bus pateikta papildoma informacija.

Kai per Inspekcijos nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos, papildoma informacija negaunama, prašymas, skundas nenagrinėjamas, dokumentų originalai per 3 darbo dienas nuo Inspekcijos nustatyto termino suėjimo dienos grąžinami asmeniui ir nurodoma grąžinimo priežastis. Inspekcija pasilieka gautų dokumentų kopijas.“

1.10. Pakeičiu 43 punktą ir jį išdėstau taip:

43. Asmenų prašymai, skundai, pateikti raštu nesilaikant Taisyklių 22.1 papunktyje, 24 ir 25 punktuose nustatytų reikalavimų, per 5 darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo Inspekcijoje dienos grąžinami asmeniui, pateikusiam prašymą ar skundą, ar jo atstovui, nurodant tokio prašymo, skundo grąžinimo priežastis ir siūlant pasidaryti vertimą į valstybinę kalbą ar ištaisyti nustatytus tinkamo atstovavimo įrodymo trūkumus. Informacija neteikiama, kai nėra nurodyta jokių asmens kontaktinių duomenų.“

1.11. Pakeičiu 47 punktą ir jį išdėstau taip:

47. Apie prašymo ar skundo nenagrinėjimą asmeniui pranešama ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo Inspekcijoje dienos, išskyrus atvejus, kai prašyme ar skunde nenurodyta jokių asmens duomenų ryšiui palaikyti.“

1.12. Pakeičiu 49 punktą ir jį išdėstau taip:

49. Apie Taisyklių 48 punkte nurodytą sprendimą, išskyrus 48.2 papunktyje numatytą išimtį, nutraukti skundo nagrinėjimą asmeniui pranešama ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo aplinkybių, sudarančių pagrindą nutraukti jo nagrinėjimą, nustatymo ar paaiškėjimo dienos. Šiame sprendime nurodomas skundo nagrinėjimo nutraukimo pagrindas ir tai pagrindžiančios aplinkybės.“

1.13. Pakeičiu 50.1.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

50.1.2. statinio statyba toje vietoje pagal teisės aktus negalima, jeigu skundas pateiktas dėl statinio, statomo valstybinėje žemėje, miške, konservacinio prioriteto (rezervatuose, draustiniuose, paveldo objektuose), kompleksinėse saugomose teritorijose (valstybiniuose parkuose, biosferos rezervatuose ir biosferos poligonuose) ir jų apsaugos zonose, paviršinių vandens telkinių apsaugos juostose ar zonose, kultūros paveldo objekto teritorijoje, kultūros paveldo objekto apsaugos zonoje, kultūros paveldo vietovėje, kultūros paveldo vietovės apsaugos zonoje, arba jeigu įtariama, kad statant tokį statinį yra pažeistas viešasis interesas;“.

1.14. Pakeičiu 56 punktą ir jį išdėstau taip:

56. Inspekcijos veiksmų, neveikimo ar administracinių sprendimų apskundimo tvarka:

56.1. Inspekcijos viršininko, vyriausiojo patarėjo, kanclerio administraciniai sprendimai, taip pat kitų darbuotojų administraciniai sprendimai, nesusiję su teritorijų planavimo ir statybos valstybine priežiūra, gali būti skundžiami administracinių ginčų komisijai arba teismui Viešojo administravimo įstatymo, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo, Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka;

56.2. Inspekcijos darbuotojų veiksmai, kurie nepriskiriami administraciniams sprendimams, ir neveikimas gali būti skundžiami Viešojo administravimo įstatymo, Administracinių bylų teisenos įstatymo, Ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka;

56.3. Inspekcijos darbuotojų administraciniai sprendimai, nenurodyti Taisyklių 56.1, 56.4 ir 56.5 papunkčiuose, susiję su teritorijų planavimo ir statybos valstybine priežiūra, skundžiami tiesiogiai teismui, išskyrus atvejus, kai teisės aktai numato kitą jų apskundimo tvarką;

56.4. Inspekcijos administracijos padalinių vadovams arba teismui (pasirinktinai) gali būti skundžiami šie Inspekcijos administracijos padalinių (jų darbuotojų) (priimti teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros srityje):

56.4.1. išduoti statybą leidžiantys dokumentai, pažymos apie tai, kad statinys statomas be nukrypimų nuo esminių statinio projekto sprendinių, pažymos apie statinio nugriovimą, sprendimai užregistruoti/patvirtinti deklaracijas apie statybos užbaigimą, statybos užbaigimo aktai, teritorijų planavimo dokumentų patikrinimo aktai;

56.4.2. sprendimai, susiję su prašymais išduoti statybą leidžiančius dokumentus (išskyrus sprendimus neišduoti statybą leidžiančio dokumento, kurie skundžiami teismui), pažymas apie tai, kad statinys statomas be nukrypimų nuo esminių statinio projekto sprendinių, pažymas apie statinio nugriovimą, statybos užbaigimo aktus, užregistruoti / patvirtinti deklaracijas apie statybos užbaigimą;

56.4.3. sprendimai, nurodyti Taisyklių 36, 40, 41, 43, 45, 46, 48  punktuose, ir kiti sprendimai, kuriais prašymo, skundo nagrinėjimas nutrauktas arba kreipimasis paliktas nenagrinėtu;

56.5. Inspekcijos viršininkui ar jo įgaliotam asmeniui, kuris atsakymą pateikia Inspekcijos vardu, arba teismui (pasirinktinai) gali būti skundžiami šie Inspekcijos administracijos padalinių (jų darbuotojų) administraciniai sprendimai (išskyrus Taisyklių 56.4 papunktyje nurodytus sprendimus, kurie skundžiami Inspekcijos administracijos padalinių vadovams, ir kituose teisės aktuose įtvirtintas išimtis):

56.5.1. statybos valstybinės priežiūros srityje priimti administraciniai sprendimai:

56.5.1.1. dėl naujų ypatingųjų statinių statybos ar ypatingųjų statinių rekonstravimo priimti sprendimai;

56.5.1.2. statybos valstybinės priežiūros srityje priimti administraciniai sprendimai, susiję su įvykusia arba gresiančia statinio avarija;

56.5.2. kai skunde pateikiami įrodymai, kad priimant skundžiamą sprendimą galimai buvo padaryta nusikalstama veika.“

1.15. Pripažįstu netekusiais galios Taisyklių 1-3 priedus.

2. N u s t a t a u, kad:

2.1. Inspekcijos administraciniai sprendimai, priimti iki šio įsakymo įsigaliojimo, skundžiami pagal iki tol galiojusias Taisyklių nuostatas; 

2.2. prašymai, skundai, pateikti Inspekcijai iki šio įsakymo įsigaliojimo, nagrinėjami pagal iki tol galiojusias Taisyklių nuostatas, išskyrus atsakymų pasirašymą.

 

 

 

L. e. viršininko pareigas                                                                                           Vytautas Ambrazas