LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2022 M. GEGUŽĖS 27 D. ĮSAKYMO NR. V-851 „DĖL 2021–2030 M. PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS ŠVIETIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 12-003-03-05-01 „ĮDIEGTI VIENĄ LANGELĮ KARJERAI PLANUOTI IR ĮGŪDŽIAMS TOBULINTI“ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. liepos 24 d. Nr. V-820
Vilnius
Vadovaudamasi Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, 94 ir 139 punktais ir 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, 95 ir 96 punktais,
p a k e i č i u 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-05-01 „Įdiegti vieną langelį karjerai planuoti ir įgūdžiams tobulinti“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. gegužės 27 d. įsakymu Nr. V-851 „Dėl 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-05-01 „Įdiegti vieną langelį karjerai planuoti ir įgūdžiams tobulinti“ aprašo patvirtinimo“:
1. Pakeičiu III skyrių ir jį išdėstau taip:
„III SKYRIUS
PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS VEIKLŲ SUVESTINĖ
Veikla |
Veiklos (poveiklės, projekto) tipas |
Galimi pareiškėjai |
Projektų atrankos būdas |
Tiesiogiai prisidedama prie HP (Taip / Ne) |
Finansavimo forma |
Finansavimo suma (tūkst. eurų) |
Finansavimo šaltinis (-iai) |
Rodiklio pavadinimas ir tipas |
Siektina galutinė rodiklio reikšmė (ir metai) |
Administruojančioji institucija |
Dalyvaujanti institucija |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
1. Bendros mokymosi visą gyvenimą sistemos, apimančios ir karjeros planavimo sistemą, sukūrimas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1. Patvirtinti būtinuosius teisės aktus arba jų pakeitimus, susijusius su karjeros planavimu (profesiniu orientavimu) |
R |
ŠMSM |
- |
- |
- |
- |
- |
Įsigaliojęs profesinio (karjeros) orientavimo sistemą reglamentuojantis tvarkos aprašas |
1 (2022) |
- |
SADM, EIM, Savivaldybių asociacija |
1.2. Karjeros konsultavimo paslaugų teikimo mokiniams užtikrinimas |
I |
ESFA |
P |
Taip |
D |
10 000,000 |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (toliau – EGADP) lėšos |
Karjeros specialistų, teikiančių paslaugas mokyklose, skaičius
Savivaldybių, kuriose užtikrinamas profesinio orientavimo paslaugų teikimas mokiniams santykiu 1:800, skaičius
Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų: švietimo ir mokymo veiklos dalyvių skaičius
Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius |
380 (2024)
25 (2023)
n / a
n / a |
CPVA |
Savivaldybių asociacija |
1.3. Karjeros konsultavimo paslaugų teikimo mokiniams užtikrinimas valstybės biudžeto lėšomis |
- |
- |
- |
Taip |
- |
7 600,000 |
Valstybės biudžeto (toliau – VB) lėšos |
Savivaldybių, kuriose užtikrinamas profesinio orientavimo paslaugų teikimas mokiniams santykiu 1:800, skaičius |
60 (2030) |
- |
Savivaldybių asociacija |
1.4. Karjeros orientavimo sistemos suaugusiesiems plėtra Sostinės regione |
M |
ESFA |
P |
Taip |
D |
728,750: 364,375 – Europos Sąjungos (toliau – ES) fondų lėšos, 364,375 – bendrojo finansavimo (toliau – BF) lėšos |
2021–2027 m. ES fondų ir BF lėšos |
Sukurtas suaugusiųjų profesinio (karjeros) orientavimo modelis |
1 (2024) |
CPVA |
SADM, EIM |
1.5. Karjeros orientavimo sistemos suaugusiesiems plėtra Vidurio ir vakarų Lietuvos regione |
M |
ESFA |
P |
Taip |
D |
1 771,250: 1 505,5625 – ES fondų lėšos, 265,6875 – BF lėšos |
2021–2027 m. ES fondų ir BF lėšos |
Sukurtas suaugusiųjų profesinio (karjeros) orientavimo modelis |
1 (2024) |
CPVA |
SADM, EIM |
1.6. Patvirtinti būtinuosius teisės aktus arba jų pakeitimus, susijusius su MVG |
R |
ŠMSM |
- |
- |
|
- |
- |
Suaugusiųjų švietimo įstatymo projektas, kuriuo nustatomas suderintas mokymosi visą gyvenimą sistemos modelis ir veiklos principai, paskelbtas konsultacijoms su socialiniais partneriais ir suinteresuotosiomis šalimis
Įsigaliojęs Lietuvos Respublikos suaugusiųjų švietimo įstatymas, nustatantis suderintą mokymosi visą gyvenimą sistemos modelį ir jo veikimo principus |
1 (2022)
1 (2022) |
- |
SADM, EIM, KM |
1.7. Suaugusiųjų švietimo IT sistemos sukūrimas ir kompetencijų plėtojimo programų finansavimas |
M |
ESFA |
P |
Taip |
D |
22 022,000: 18 200,000 – EGADP lėšos,3 822,000 – VB lėšos, skirtos apmokėti bendrai finansuojamų iš ES fondų lėšų projektų netinkamam finansuoti iš ES fondų lėšų pirkimo ir (arba) importo PVM |
EGADP lėšos ir VB lėšos, skirtos apmokėti bendrai finansuojamų iš ES fondų lėšų projektų netinkamam finansuoti iš ES fondų lėšų pirkimo ir (arba) importo PVM |
Viešojo projekto inicijavimo procedūrų, skirtų vieno langelio principu veikiančiai mokymosi visą gyvenimą informacinių technologijų sistemai įdiegti, užbaigimas
Pradėjusi veikti vieno langelio principu mokymosi visą gyvenimą informacinė sistema
18–65 metų asmenys, kurie naudodamiesi bendra mokymosi visą gyvenimą sistema pabaigė kokybės užtikrinimo sistemos mokymus (iš kurių bent 40 procentų skirta skaitmeniniams įgūdžiams lavinti)
Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų: švietimo ir mokymo veiklos dalyvių skaičius
Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius
Naujų ir patobulintų viešųjų skaitmeninių paslaugų, produktų ir procesų naudotojai
Asmenų, kurie dalyvavę mokymuose įgijo kompetenciją, dalis (proc.)
Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų: skaitmeninių įgūdžių ugdymo veiklos dalyvių skaičius |
n / a
1 (2023)
21 600 (2026)
n / a
n / a
n / a
80 (2026 II ketv.)
n / a |
CPVA |
SADM, EIM, KM |
1.8. MVG sistemos plėtra Sostinės regione |
M |
ESFA |
P |
Taip |
D |
9 376,344: 4 688,172 – ES fondų lėšos, 4 688,172 – BF lėšos |
2021–2027 m. ES fondų ir BF lėšos |
Asmenys, kurie pasinaudojo mokymosi pasiūlymu, gautu per bendrą elektroninę sistemą
Asmenų, kurie dalyvavę mokymuose įgijo kompetenciją, dalis |
3 220 (2029)
80 (2029) |
CPVA |
SADM. EIM, KM |
1.9. MVG sistemos plėtra Vidurio ir vakarų Lietuvos regione |
M |
ESFA |
P |
Taip |
D |
43 687,563: 37 134,428 – ES fondų lėšos, 6 553,135 – BF lėšos |
2021–2027 m. ES fondų ir BF lėšos |
Asmenys, kurie pasinaudojo mokymosi pasiūlymu, gautu per bendrą elektroninę sistemą
Asmenų, kurie dalyvavę mokymuose įgijo kompetenciją, dalis
Neaktyvūs asmenys
Asmenys, turintys pagrindinį arba žemesnį nei pagrindinis išsilavinimą (ISCED 0–2 kodai)
Asmenys, turintys vidurinį (ISCED 3 kodas) arba profesinį (turintys vidurinį) (ISCED 4 kodas) išsilavinimą
Mažumos (įskaitant marginalizuotas bendruomenes, pavyzdžiui, romus)
Bendras dalyvių skaičius |
9 760 (2029)
80 (2029)
896 (2029)
359 (2029)
2 328 (2029)
359 (2029)
896 (2029)
|
CPVA |
SADM. EIM, KM |
1.10. Standartizuoti ir įgalinti vieno langelio principu teikiamas formaliojo, neformaliojo ir savarankiško mokymosi pripažinimo paslaugas, padedančias lanksčiai pereiti iš vieno švietimo lygmens į kitą Sostinės regione |
M |
ESFA |
P |
Taip |
D |
1 250,000: 625,000 – ES fondų lėšos, 625,000 – BF lėšos |
2021–2027 m. ES fondų ir BF lėšos |
- |
- |
CPVA |
SADM, EIM |
1.11. Standartizuoti ir įgalinti vieno langelio principu teikiamas formaliojo, neformaliojo ir savarankiško mokymosi pripažinimo paslaugas, padedančias lanksčiai pereiti iš vieno švietimo lygmens į kitą Vidurio ir vakarų Lietuvos regione |
M |
ESFA |
P |
Taip |
D |
4 750,000: 4 037,500 – ES fondų lėšos, 712,500 – BF lėšos |
2021–2027 m. ES fondų ir BF lėšos |
- |
- |
CPVA |
SADM, EIM |
1.12. Karjeros planavimo sistemos mokiniams plėtra Sostinės regione |
M |
ESFA |
P |
Taip |
D |
728,750: 364,375 – ES fondų lėšos, 364,375 – BF lėšos |
2021–2027 m. ES fondų ir BF lėšos |
Savivaldybių, kuriose užtikrinamas profesinio orientavimo paslaugų teikimas mokiniams santykiu 1:800, skaičius |
8 (2030) |
CPVA |
SADM, EIM |
1.13. Karjeros planavimo sistemos mokiniams plėtra Vidurio ir vakarų Lietuvos regione |
M |
ESFA |
P |
Taip |
D |
1 771,250: 1 505,5625 – ES fondų lėšos, 265,6875 – BF lėšos |
2021–2027 m. ES fondų ir BF lėšos |
Savivaldybių, kuriose užtikrinamas profesinio orientavimo paslaugų teikimas mokiniams santykiu 1:800, skaičius |
52 (2030) |
CPVA |
SADM, EIM |
2. Priemonių sukūrimas siekiant padidinti mažiau mokytis linkusių visuomenės grupių (senjorai, žemesnės kvalifikacijos, mažas pajamas gaunantys asmenys) įsitraukimą į formaliojo ir neformaliojo švietimo programas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1. TAU finansavimo modelio, skirto edukacinėms veikloms, sukūrimas ir įgyvendinimas Sostinės regione |
M |
KPMPC |
P |
Taip |
D |
500,000: 250,000 – ES fondų lėšos, 250,000 – BF lėšos |
2021–2027 m. ES fondų ir BF lėšos |
Į TAU programą įsitraukę Trečiojo amžiaus universitetai ir kiti neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi teikėjai, vykdantys asmenų, sukakusių senatvės pensijos amžių, neformalųjį švietimą ir tęstinį mokymąsi |
10 (2029) |
CPVA |
SADM, EIM, KM |
2.2. TAU finansavimo modelio, skirto edukacinėms veikloms, sukūrimas ir įgyvendinimas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione |
M |
KPMPC |
P |
Taip |
D |
2 000,000: 1 700,000 – ES fondų lėšos, 300,000 – BF lėšos |
2021–2027 m. ES fondų ir BF lėšos |
Asmenys, turintys pagrindinį arba žemesnį nei pagrindinis išsilavinimą (ISCED 0–2 kodai)
Asmenys, turintys vidurinį (ISCED 3 kodas) arba profesinį (turintys vidurinį) (ISCED 4 kodas) išsilavinimą
Į TAU programą įsitraukę Trečiojo amžiaus universitetai ir kiti neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi teikėjai, vykdantys asmenų, sukakusių senatvės pensijos amžių, neformalųjį švietimą ir tęstinį mokymąsi |
51 (2029)
272 (2029)
40 (2029) |
CPVA |
SADM, EIM, KM |
2.3. Priemonių sukūrimas siekiant padidinti mažiau mokytis linkusių visuomenės grupių (senjorai, žemesnės kvalifikacijos, mažas pajamas gaunantys asmenys) įsitraukimą į formaliojo ir neformaliojo švietimo programas |
M |
KPMPC |
P / K /T |
Taip |
D |
14 500,000: 12 325,000 – ES fondų lėšos, 2 175,000 – BF lėšos |
2021–2027 m. ES fondų ir BF lėšos |
Trečiųjų šalių piliečių, gavusių leidimą gyventi Lietuvos Respublikoje, ir ES valstybių narių piliečių (išskyrus lietuvių kilmės asmenis), baigusių lietuvių kalbos pagrindų mokymus, dalis nuo visų atvykusių (proc.)
Neaktyvūs asmenys
Asmenys, turintys pagrindinį arba žemesnį nei pagrindinis išsilavinimą (ISCED 0–2 kodai)
Asmenys, turintys vidurinį (ISCED 3 kodas) arba profesinį (turintys vidurinį) (ISCED 4 kodas) išsilavinimą
Mažumos (įskaitant marginalizuotas bendruomenes, pavyzdžiui, romus)
Asmenų, kurie dalyvavę mokymuose įgijo kompetenciją, dalis
Bendras dalyvių skaičius |
30 (2030)
874 (2029)
300 (2029)
2 000 (2029)
351 (2029)
80 (2029)
874 (2029) |
CPVA |
SADM, EIM, KM |
Pastabos: 1. Stebėsenos rodiklis Sukurtas suaugusiųjų profesinio (karjeros) orientavimo modelis siekiamas ir Sostinės regione, ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regione įgyvendinant 1.4 ir 1.5 poveikles, todėl bendra siektina šio rodiklio reikšmė – 1 vnt. 2. 1.7 poveiklės stebėsenos rodiklyje 18–65 metų asmenys, kurie naudodamiesi bendra mokymosi visą gyvenimą sistema pabaigė kokybės užtikrinimo sistemos mokymus (iš kurių bent 40 procentų skirta skaitmeniniams įgūdžiams lavinti) (minimi kokybės užtikrinimo sistemos mokymai suprantami kaip mokymai pagal kokybės standartus atitinkančias programas). 3. 1.10 ir 1.11 poveiklių rodikliai bus nustatyti projekto lygmeniu rengiant projektų finansavimo sąlygų aprašus. 4. Galimas vėlesnis 2.3 poveiklės smulkesnis skaidymas. Tokiu atveju konkretūs rodikliai ir sumos bus priskirti rengiant projektų finansavimo sąlygų aprašus. Įtakos alternatyvoms skaičiuoti vėlesnis išskaidymas neturės.“ |