Paveikslėlis, kuriame yra eskizas, piešimas, iliustracija, simbolis  Automatiškai sugeneruotas aprašymas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2022 M. GEGUŽĖS 27 D. ĮSAKYMO NR. V-851 „DĖL 2021–2030 M. PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS ŠVIETIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 12-003-03-05-01 „ĮDIEGTI VIENĄ LANGELĮ KARJERAI PLANUOTI IR ĮGŪDŽIAMS TOBULINTI“ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. liepos 24 d. Nr. V-820

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, 94 ir 139  punktais ir 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, 95 ir 96 punktais,

p a k e i č i u 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-05-01 „Įdiegti vieną langelį karjerai planuoti ir įgūdžiams tobulinti“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. gegužės 27 d. įsakymu Nr. V-851 „Dėl 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-05-01 „Įdiegti vieną langelį karjerai planuoti ir įgūdžiams tobulinti“ aprašo patvirtinimo“:

1Pakeičiu III skyrių ir jį išdėstau taip:

III SKYRIUS

PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS VEIKLŲ SUVESTINĖ

Veikla

Veiklos (poveiklės, projekto) tipas

Galimi pareiškėjai

Projektų

atrankos būdas

Tiesiogiai prisidedama prie HP

(Taip / Ne)

Finansavimo forma

Finansavimo suma (tūkst. eurų)

Finansavimo šaltinis

(-iai)

Rodiklio pavadinimas ir tipas

Siektina galutinė rodiklio reikšmė

(ir metai)

Administruojančioji institucija

Dalyvaujanti institucija

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

1. Bendros mokymosi visą gyvenimą sistemos, apimančios ir karjeros planavimo sistemą, sukūrimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1. Patvirtinti būtinuosius teisės aktus arba jų pakeitimus, susijusius su karjeros planavimu (profesiniu orientavimu)

R

ŠMSM

-

-

-

-

-

Įsigaliojęs profesinio (karjeros) orientavimo sistemą reglamentuojantis tvarkos aprašas

1

(2022)

-

SADM, EIM, Savivaldybių asociacija

1.2. Karjeros konsultavimo paslaugų teikimo mokiniams užtikrinimas

I

ESFA

P

Taip

D

10 000,000

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (toliau – EGADP) lėšos

Karjeros specialistų, teikiančių paslaugas mokyklose, skaičius

 

Savivaldybių, kuriose užtikrinamas profesinio orientavimo paslaugų teikimas mokiniams santykiu 1:800, skaičius

 

Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų: švietimo ir mokymo veiklos dalyvių skaičius

 

Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius

380

(2024)

 

 

 

 

 

25

(2023)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

n / a

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

n / a

CPVA

Savivaldybių asociacija

1.3. Karjeros konsultavimo paslaugų teikimo mokiniams užtikrinimas valstybės biudžeto lėšomis

-

-

-

Taip

-

7 600,000

Valstybės biudžeto (toliau – VB) lėšos

Savivaldybių, kuriose užtikrinamas profesinio orientavimo paslaugų teikimas mokiniams santykiu 1:800, skaičius

60

(2030)

-

Savivaldybių asociacija

1.4. Karjeros orientavimo sistemos suaugusiesiems plėtra Sostinės regione

M

ESFA

P

Taip

D

728,750:

364,375 – Europos Sąjungos (toliau – ES) fondų lėšos,

364,375 – bendrojo finansavimo (toliau – BF) lėšos

2021–2027 m. ES fondų ir BF lėšos

Sukurtas suaugusiųjų profesinio (karjeros) orientavimo modelis

1

(2024)

CPVA

SADM, EIM

1.5. Karjeros orientavimo sistemos suaugusiesiems plėtra Vidurio ir vakarų Lietuvos regione

M

ESFA

P

Taip

D

1 771,250:

1 505,5625 ES fondų lėšos,

265,6875 BF lėšos

2021–2027 m. ES fondų ir BF lėšos

Sukurtas suaugusiųjų profesinio (karjeros) orientavimo modelis

1

(2024)

CPVA

SADM, EIM

1.6. Patvirtinti būtinuosius teisės aktus arba jų pakeitimus, susijusius su MVG

R

ŠMSM

-

-

 

-

-

Suaugusiųjų švietimo įstatymo projektas, kuriuo nustatomas suderintas mokymosi visą gyvenimą sistemos modelis ir veiklos principai, paskelbtas konsultacijoms su socialiniais partneriais ir suinteresuotosiomis šalimis

 

Įsigaliojęs Lietuvos Respublikos suaugusiųjų švietimo įstatymas, nustatantis suderintą mokymosi visą gyvenimą sistemos modelį ir jo veikimo principus

1

(2022)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

(2022)

-

SADM, EIM, KM

1.7. Suaugusiųjų švietimo IT sistemos sukūrimas ir kompetencijų plėtojimo programų finansavimas

M

ESFA

P

Taip

D

22 022,000:

18 200,000 – EGADP lėšos,3 822,000 – VB lėšos, skirtos apmokėti bendrai finansuojamų iš ES fondų lėšų projektų netinkamam finansuoti iš ES fondų lėšų pirkimo ir (arba) importo PVM

EGADP lėšos ir

VB lėšos, skirtos apmokėti bendrai finansuojamų iš ES fondų lėšų projektų netinkamam finansuoti iš ES fondų lėšų pirkimo ir (arba) importo PVM

Viešojo projekto inicijavimo procedūrų, skirtų vieno langelio principu veikiančiai mokymosi visą gyvenimą informacinių technologijų sistemai įdiegti, užbaigimas

 

Pradėjusi veikti vieno langelio principu mokymosi visą gyvenimą informacinė sistema

 

18–65 metų asmenys, kurie naudodamiesi bendra mokymosi visą gyvenimą sistema pabaigė kokybės užtikrinimo sistemos mokymus (iš kurių bent 40 procentų skirta skaitmeniniams įgūdžiams lavinti)

 

Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų: švietimo ir mokymo veiklos dalyvių skaičius

 

Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius

 

Naujų ir patobulintų viešųjų skaitmeninių paslaugų, produktų ir procesų naudotojai

 

Asmenų, kurie dalyvavę mokymuose įgijo kompetenciją, dalis (proc.)

 

Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų: skaitmeninių įgūdžių ugdymo veiklos dalyvių skaičius

n / a

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

(2023)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

21 600

(2026)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

n / a

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

n / a

 

 

 

 

 

 

n / a

 

 

 

 

 

 

 

 

 

80

(2026 II ketv.)

 

 

 

 

 

n / a

CPVA

SADM, EIM, KM

1.8. MVG sistemos plėtra Sostinės regione

M

ESFA

P

Taip

D

9 376,344:

4 688,172 ES fondų lėšos,

4 688,172 BF lėšos

2021–2027 m. ES fondų ir BF lėšos

Asmenys, kurie pasinaudojo mokymosi pasiūlymu, gautu per bendrą elektroninę sistemą

 

Asmenų, kurie dalyvavę mokymuose įgijo kompetenciją, dalis

3 220

(2029)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

80

(2029)

CPVA

SADM. EIM, KM

1.9. MVG sistemos plėtra Vidurio ir vakarų Lietuvos regione

M

ESFA

P

Taip

D

43 687,563:

37 134,428 ES fondų lėšos,

6 553,135 BF lėšos

2021–2027 m. ES fondų ir BF lėšos

Asmenys, kurie pasinaudojo mokymosi pasiūlymu, gautu per bendrą elektroninę sistemą

 

Asmenų, kurie dalyvavę mokymuose įgijo kompetenciją, dalis

 

Neaktyvūs asmenys

 

Asmenys, turintys pagrindinį arba žemesnį nei pagrindinis išsilavinimą (ISCED 0–2 kodai)

 

Asmenys, turintys vidurinį (ISCED 3 kodas) arba profesinį (turintys vidurinį) (ISCED 4 kodas) išsilavinimą

 

Mažumos (įskaitant marginalizuotas bendruomenes, pavyzdžiui, romus)

 

Bendras dalyvių skaičius

9 760

(2029)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

80

(2029)

 

 

 

 

 

 

896

(2029)

 

359

(2029)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 328

(2029)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

359

(2029)

 

 

 

 

 

 

 

896

(2029)

 

CPVA

SADM. EIM, KM

1.10. Standartizuoti ir įgalinti vieno langelio principu teikiamas formaliojo, neformaliojo ir savarankiško mokymosi pripažinimo paslaugas, padedančias lanksčiai pereiti iš vieno švietimo lygmens į kitą Sostinės regione

M

ESFA

P

Taip

D

1 250,000:

625,000 ES fondų lėšos,

625,000 BF lėšos

2021–2027 m. ES fondų ir BF lėšos

-

-

CPVA

SADM, EIM

1.11. Standartizuoti ir įgalinti vieno langelio principu teikiamas formaliojo, neformaliojo ir savarankiško mokymosi pripažinimo paslaugas, padedančias lanksčiai pereiti iš vieno švietimo lygmens į kitą Vidurio ir vakarų Lietuvos regione

M

ESFA

P

Taip

D

4 750,000:

4  037,500 ES fondų lėšos,

712,500 BF lėšos

2021–2027 m. ES fondų ir BF lėšos

-

-

CPVA

SADM, EIM

1.12. Karjeros planavimo sistemos mokiniams plėtra Sostinės regione

M

ESFA

P

Taip

D

728,750:

364,375 ES fondų lėšos,

364,375 BF lėšos

2021–2027 m. ES fondų ir BF lėšos

Savivaldybių, kuriose užtikrinamas profesinio orientavimo paslaugų teikimas mokiniams santykiu 1:800, skaičius

8

(2030)

CPVA

SADM,

EIM

1.13. Karjeros planavimo sistemos mokiniams plėtra Vidurio ir vakarų Lietuvos regione

M

ESFA

P

Taip

D

1 771,250:

1 505,5625 ES fondų lėšos,

265,6875 BF lėšos

2021–2027 m. ES fondų ir BF lėšos

Savivaldybių, kuriose užtikrinamas profesinio orientavimo paslaugų teikimas mokiniams santykiu 1:800, skaičius

52

(2030)

CPVA

SADM, EIM

2. Priemonių sukūrimas siekiant padidinti mažiau mokytis linkusių visuomenės grupių (senjorai, žemesnės kvalifikacijos, mažas pajamas gaunantys asmenys) įsitraukimą į formaliojo ir neformaliojo švietimo programas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.1. TAU finansavimo modelio, skirto edukacinėms veikloms, sukūrimas ir įgyvendinimas Sostinės regione

M

KPMPC

P

Taip

D

500,000:

250,000 ES fondų lėšos,

250,000 BF lėšos

2021–2027 m. ES fondų ir BF lėšos

Į TAU programą įsitraukę Trečiojo amžiaus universitetai ir kiti neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi teikėjai, vykdantys asmenų, sukakusių senatvės pensijos amžių, neformalųjį švietimą ir tęstinį mokymąsi

10

(2029)

CPVA

SADM, EIM, KM

2.2. TAU finansavimo modelio, skirto edukacinėms veikloms, sukūrimas ir įgyvendinimas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione

M

KPMPC

P

Taip

D

2 000,000:

1 700,000 ES fondų lėšos,

300,000 BF lėšos

2021–2027 m. ES fondų ir BF lėšos

Asmenys, turintys pagrindinį arba žemesnį nei pagrindinis išsilavinimą (ISCED 0–2 kodai)

 

Asmenys, turintys vidurinį (ISCED 3 kodas) arba profesinį (turintys vidurinį) (ISCED 4 kodas) išsilavinimą

 

Į TAU programą įsitraukę Trečiojo amžiaus universitetai ir kiti neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi teikėjai, vykdantys asmenų, sukakusių senatvės pensijos amžių, neformalųjį švietimą ir tęstinį mokymąsi

51

(2029)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

272

(2029)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

40

(2029)

CPVA

SADM, EIM, KM

2.3. Priemonių sukūrimas siekiant padidinti mažiau mokytis linkusių visuomenės grupių (senjorai, žemesnės kvalifikacijos, mažas pajamas gaunantys asmenys) įsitraukimą į formaliojo ir neformaliojo švietimo programas

M

KPMPC

P / K /T

Taip

D

14 500,000:

12 325,000 ES fondų lėšos,

2 175,000 BF lėšos

2021–2027 m. ES fondų ir BF lėšos

Trečiųjų šalių piliečių, gavusių leidimą gyventi Lietuvos Respublikoje, ir ES valstybių narių piliečių (išskyrus lietuvių kilmės asmenis), baigusių lietuvių kalbos pagrindų mokymus, dalis nuo visų atvykusių (proc.)

 

Neaktyvūs asmenys

 

Asmenys, turintys pagrindinį arba žemesnį nei pagrindinis išsilavinimą (ISCED 0–2 kodai)

 

Asmenys, turintys vidurinį (ISCED 3 kodas) arba profesinį (turintys vidurinį) (ISCED 4 kodas) išsilavinimą

 

Mažumos (įskaitant marginalizuotas bendruomenes, pavyzdžiui, romus)

 

Asmenų, kurie dalyvavę mokymuose įgijo kompetenciją, dalis

 

Bendras dalyvių skaičius

30

(2030)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

874

(2029)

 

300

(2029)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 000

(2029)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

351

(2029)

 

 

 

 

 

 

 

80

(2029)

 

 

 

 

 

 

874

(2029)

CPVA

SADM, EIM, KM

Pastabos:

1.      Stebėsenos rodiklis Sukurtas suaugusiųjų profesinio (karjeros) orientavimo modelis siekiamas ir Sostinės regione, ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regione įgyvendinant 1.4 ir 1.5 poveikles, todėl bendra siektina šio rodiklio reikšmė – 1 vnt.

2.      1.7 poveiklės stebėsenos rodiklyje 18–65 metų asmenys, kurie naudodamiesi bendra mokymosi visą gyvenimą sistema pabaigė kokybės užtikrinimo sistemos mokymus (iš kurių bent 40 procentų skirta skaitmeniniams įgūdžiams lavinti) (minimi kokybės užtikrinimo sistemos mokymai suprantami kaip mokymai pagal kokybės standartus atitinkančias programas).

3.      1.10 ir 1.11 poveiklių rodikliai bus nustatyti projekto lygmeniu rengiant projektų finansavimo sąlygų aprašus.

4.      Galimas vėlesnis 2.3 poveiklės smulkesnis skaidymas. Tokiu atveju konkretūs rodikliai ir sumos bus priskirti rengiant projektų finansavimo sąlygų aprašus. Įtakos alternatyvoms skaičiuoti vėlesnis išskaidymas neturės.“

 

2. Papildau 4 priedu (pridedama).

 

 

 

Laikinai einanti švietimo, mokslo ir sporto

 

ministro pareigas                                                                        Radvilė Morkūnaitė-Mikulėnienė

 

SUDERINTA

SUDERINTA

Viešosios įstaigos Centrinės projektų

Lietuvos Respublikos finansų

valdymo agentūros 2024 m. gegužės 21 d.

ministerijos 2024 m. gegužės 16 d.

raštu Nr. 2024/2-5910

raštu Nr. 6K-24/2882