Lietuvos Respublikos Vyriausybė
nutarimas
DĖL 2018 METŲ STRUKTŪRINIO POSTŪMIO UŽDUOTIES ĮVYKDYMO IR STRUKTŪRINIO VALDŽIOS SEKTORIAUS BALANSO RODIKLIO ATASKAITOS IR INFORMACIJOS APIE IŠLAIDŲ AUGIMO RIBOJIMO TAISYKLĖS LAIKYMĄSI 2018 METAIS PATEIKIMO LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMUI
2019 m. balandžio 24 d. Nr. 386
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinio įstatymo 3 straipsnio 2 dalimi ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 38 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
1. Pritarti:
1.1. 2018 metų struktūrinio postūmio užduoties įvykdymo ir struktūrinio valdžios sektoriaus balanso rodiklio ataskaitai (pridedama);
2. Pateikti Lietuvos Respublikos Seimui 2018 metų struktūrinio postūmio užduoties įvykdymo ir struktūrinio valdžios sektoriaus balanso rodiklio ataskaitą ir informaciją apie išlaidų augimo ribojimo taisyklės laikymąsi 2018 metais, kurioms pritarta šiuo nutarimu.
PRITARTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2019 m. balandžio 24 d. nutarimu Nr. 386
2018 mETŲ STRUKTŪRINIO POSTŪMIO UŽDUOTIES ĮVYKDYMO IR STRUKTŪRINIO VALDŽIOS SEKTORIAUS BALANSO RODIKLIO
ATASKAITA
1. 2018 metų struktūrinio postūmio užduoties įvykdymo ir struktūrinio valdžios sektoriaus balanso rodiklio ataskaita (toliau – Ataskaita) parengta įvertinus Lietuvos Respublikos fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinio įstatymo (toliau – Konstitucinis įstatymas) 3 straipsnio 1 dalyje nustatytas sąlygas.
2. 2018 metų struktūrinio postūmio užduoties pagal Konstitucinio įstatymo 6 straipsnio 6 dalį Lietuvos Respublikos Seimas nebuvo nustatęs, nes 2017 metų faktinis struktūrinis valdžios sektoriaus deficitas buvo mažesnis negu vidutinio laikotarpio tikslas, kuris 2016–2018 metams nustatytas Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. gruodžio 8 d. nutarimu Nr. XII-2147 „Dėl vidutinio laikotarpio tikslo nustatymo“.
3. Lietuvos Respublikos finansų ministerijos skaičiavimais, 2018 metais struktūrinis valdžios sektoriaus balanso rodiklis (deficitas) sudarė –0,5 procento bendrojo vidaus produkto (toliau – BVP) ir 0,1 procento BVP pagerėjo, palyginti su 2017 metų struktūriniu valdžios sektoriaus balanso rodikliu.
4. 2018 metais buvo laikomasi Konstitucinio įstatymo 3 straipsnio 1 dalies 2 punkte nustatytos sąlygos – faktinio struktūrinio valdžios sektoriaus balanso rodiklio absoliučioji vertė buvo mažesnė negu vidutinio laikotarpio tikslo absoliučioji vertė ir kiekvienais metais mažėja, išskyrus metus, kai produkcijos atotrūkio nuo potencialo rodiklis yra neigiamas.
Lentelė. Ataskaitoje teikiami rodikliai
Faktinio 2018 metų struktūrinio valdžios sektoriaus balanso rodiklio vertė |
2018 metų produkcijos atotrūkis nuo potencialo, potencialaus BVP procentas |
2016–2018 metų vidutinio laikotarpio tikslas, BVP procentas |
Faktinio 2017 metų struktūrinio valdžios sektoriaus balanso rodiklio vertė |
2018 ir 2017 metų faktinių struktūrinių valdžios sektoriaus balanso rodiklių absoliučiųjų verčių skirtumas, BVP procentas |
–0,5 |
2,9 |
–1,0 |
–0,6 |
–0,1 |
PRITARTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2019 m. balandžio 24 d. nutarimu
Nr. 386
INFORMACIJA APIE IŠLAIDŲ AUGIMO RIBOJIMO TAISYKLĖS LAIKYMĄSI 2018 METAIS
2018 metais nebuvo taikoma išlaidų augimo ribojimo taisyklė, nes penkerių pasibaigusių metų (2014–2018 metų) valdžios sektoriaus balanso rodiklių aritmetinis vidurkis buvo teigiamas ir sudarė 0,1 procento bendrojo vidaus produkto.