JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL MOBILAUS PUNKTO JONAVOS RAJONE ĮSTEIGIMO IR

TEPINĖLIŲ IŠ PACIENTO NOSIARYKLĖS IR RYKLĖS PAĖMIMO MOBILIAME  PUNKTE COVID-19 LIGOS (KORONAVIRUSO INFEKCIJOS) LABORATORINIAMS TYRIMAMS ATLIKTI ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2020 m. lapkričio 19 d. Nr. 13B-1725

Jonava

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 1 ir 4 punktais, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 9 straipsnio 1 dalies 3 punktu, Lietuvos Respublikos žmonių užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės įstatymo 25 straipsnio 3 dalimi, 26 straipsniu ir vykdydamas Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro – valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo 2020 m. lapkričio 4 d. sprendimą Nr. V-2471 „Dėl Jonavos rajono gyventojų ištyrimo dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos)“:

1.Įsteigiu Jonavos rajono savivaldybės mobilų punktą prie VšĮ Jonavos pirminės sveikatos priežiūros centro (Žeimių g. 19, Jonava) tepinėlių iš paciento nosiaryklės ir ryklės paėmimui COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) laboratoriniams tyrimams atlikti (toliau – Mobilus punktas).

2. Pavedu VšĮ Jonavos pirminės sveikatos priežiūros centrui organizuoti, koordinuoti ir teikti mobilaus punkto paslaugas pagal Tepinėlių iš paciento nosiaryklės ir ryklės paėmimo mobiliuose punktuose COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) laboratoriniams tyrimams atlikti organizavimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2020 m. kovo 16 d. įsakymu Nr. V-390 „Dėl Tepinėlių iš paciento nosiaryklės ir ryklės paėmimo mobiliuose punktuose COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) laboratoriniams tyrimams atlikti organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3.Skiriu Astą Sivolovienę, VšĮ Jonavos pirminės sveikatos priežiūros centro direktorę, būti atsakingą už Mobilaus punkto  darbo organizavimą bei koordinavimą.

4.Įpareigoju Jonavos rajono savivaldybės asmens sveikatos priežiūros įstaigas (toliau – Jonavos rajono savivaldybės ASPĮ), teikiančias pirminės sveikatos priežiūros paslaugas, nepriklausomai nuo jų teisinio statuso ir pavaldumo, esant poreikiui, skirti darbuotojus ir užtikrinti jų apmokymą bei tolimesnį darbą Mobiliame punkte pagal koordinatoriaus pateiktą grafiką.

5. S k i r i u   viešąją įstaigą Jonavos pirminės sveikatos priežiūros centrą būti atsakingą už terpių paėmimą ir ėminių pristatymą į laboratoriją „Antėja“, Žemaičių pl. 37, Kaunas.

6. N u s t a t a u, kad:

6.1. registracija į Mobilų punktą vykdoma per Karštosios linijos 1808 sistemą, o profilaktinių Jonavos rajono savivaldybės ASPĮ, socialinių globos įstaigų darbuotojų ir pareigūnų patikrinimų registracija vykdoma per Jonavos rajono Visuomenės sveikatos biuro telefono Nr. 8 672 91894, kuriuo registracijas vykdo tam paskirtas visuomenės biuro specialistas; Minėtoms grupėms naudojami slaptažodžiai: „Sveikatos priežiūros įstaiga“ – medikai, „Socialiniai ir globos darbuotojai“ – socialiniai, „Profilaktiniai“ – specifinės grupės numatytos pagal OV sprendimus;

6.2. ėminių paėmimas Mobiliame punkte vykdomas Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2020 m. kovo 16 d. įsakymu Nr. V-390 „Dėl Tepinėlių iš paciento nosiaryklės ir ryklės paėmimo mobiliuose punktuose COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) laboratoriniams tyrimams atlikti organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ bei šio įsakymo nustatyta tvarka.

7. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę Renatai Merfeldienei, Jonavos rajono savivaldybės administracijos savivaldybės gydytojai.

Šis įsakymas per vieną mėnesį nuo jo priėmimo dienos gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui (Laisvės al. 36, Kaunas) arba Regionų apygardos administraciniam teismui bet kuriuose teismo rūmuose (Šiaulių rūmai, Dvaro g. 80, Šiauliai; Panevėžio rūmai, Respublikos g. 62, Panevėžys; Klaipėdos rūmai, Galinio Pylimo g. 9, Klaipėda; Kauno rūmai, A. Mickevičiaus g. 8A, Kaunas).

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                           Valdas Majauskas

 

 

PATVIRTINTA

Jonavos rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2020 m. lapkričio 19 d. įsakymu Nr.13B-1725

 

TEPINĖLIŲ IŠ PACIENTO NOSIARYKLĖS IR RYKLĖS PAĖMIMO

MOBILIAME PUNKTE COVID-19 LIGOS (KORONAVIRUSO INFEKCIJOS) LABORATORINIAMS TYRIMAMS ATLIKTI ORGANIZAVIMO

TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Tepinėlių iš paciento nosiaryklės ir ryklės paėmimo mobiliame punkte COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) laboratoriniams tyrimams atlikti organizavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato mobilios laboratorinių tyrimų paėmimo komandos (toliau – Mobilaus punkto komanda) paslaugos, apimančios tepinėlio iš asmens nosiaryklės ir ryklės paėmimą COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) laboratoriniams tyrimams atlikti (toliau – Paslauga) mobiliame punkte, įsteigtame Jonavos mieste (toliau – Mobilus punktas), vykdymo tvarką.

2. Paslauga priskiriama būtinajai medicinos pagalbai.

3. Aprašas privalomas:

3.1. VšĮ Jonavos rajono pirminės sveikatos priežiūros centrui (toliau – Jonavos PSPC), VšĮ Jonavos ligoninei (toliau – Ligoninė) ir visiems pirminės asmens sveikatos priežiūros paslaugas Jonavos rajono savivaldybės teritorijoje teikiantiems pirminės sveikatos priežiūros įstaigoms (toliau – Įstaigos), nepriklausomai nuo jų pavaldumo, kurios Jonavos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu yra priskirta prireikus numatyti žmogiškuosius išteklius darbui Mobiliame punkte;

3.2. pacientui ir jį atvežusiam asmeniui.

4. Paciento duomenys, surinkti Aprašo nustatyta tvarka, tvarkomi vykdant COVID-19 ligos diagnostikos, paimant tepinėlius iš nosiaryklės ir ryklės, tikslus. Asmens duomenys tvarkomi laikantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (OL 2016 L 119, p. 1), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą, reikalavimų.

5. Šiame Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos kituose sveikatos priežiūros paslaugų teikimą reglamentuojančiuose teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

PASLAUGOS TEIKIMO ORGANIZAVIMAS

 

6. Mobilus punktas dirba darbo dienomis, 5 dienas per savaitę, 8 val. per dieną nuo 8:00 iki 16:00 val. Prireikus Mobilaus punkto darbo laikas gali būti ilginamas arba trumpinamas.

7. Mobiliame punkte vienoje pamainoje dirba 1 laboratorinių tyrimų paėmimo komanda ir koordinatorius.

8. Dėl Mobilaus punkto komandų skaičiaus ir jų darbo laiko sprendžia Savivaldybės administracija.

9. Viena komanda be pertraukos dirba ne ilgiau kaip keturias valandas.

10. Paslauga teikiama Mobiliame punkte, kuriame turi būti:

10.1. priemonės ėminiui iš paciento nosiaryklės ir ryklės COVID-19 ligos (koronavirusinės infekcijos) ištyrimui (vienam pacientui reikalingi 2 sterilūs tamponai (specialios priemonės su transportine virusologine terpe), mėgintuvėlis su transportine terpe);

10.2. sandarūs plastikiniai maišeliai su absorbuojančia medžiaga (antrinė ėminio pakuotė);

10.3. kartoninė dėžė mėgintuvėliams su ėminiais sudėti (tretinė pakuotė), nenuplaunamas rašiklis;

10.4. rankų ir paviršių dezinfekcijai skirtos dezinfekcinės medžiagos, daugkartinio naudojimo pirštinės – valymo, dezinfekcijos darbams;

10.5. vienkartinių pirštinių dėžė;

10.6. nedidelis lengvai dezinfekuojamas staliukas;

10.7.  uždaromas konteineris su neperšlampamu maišu užterštoms medicininėms atliekoms;

10.8. du šaltkrepšiai (vienas skirtas mėgintuvėliams su švariomis terpėmis, kitas – mėgintuvėliams su ėminiais);

10.9. vieta Mobilaus punkto komandai atsisėsti;

10.10. ne mažiau kaip po vieną asmens apsaugos priemonių komplektą kiekvienai Mobilaus punkto komandai ir ne mažiau kaip 1 po vieną atsarginį.

11. Paslaugą teikia Mobilaus punkto komanda, kurią sudaro : slaugytojas ar kitas licencijuotas medicinos specialistas, kurio kompetencija leidžia atlikti tepinėlio paėmimą, komandos padėjėjas. ir Mobilaus punkto koordinatorius (toliau – Koordinatorius).

12. Mobilaus punkto komandos nariai privalo dėvėti šias asmenines apsaugos priemones (AAP):

12.1. neperšlampamą kombinezoną su gobtuvu ar neperšlampamą chalatą ilgomis rankovėmis  su vienkartine kepuraite, antbačius;

12.2. vienkartines medicinines pirštines;

12.3. akinius, tinkančius dėvėti su respiratoriumi, arba veido skydelį;

12.4. respiratorių FFP2 arba FFP3;

12.5. AAP apsirengimo ir nusirengimo tvarka, respiratorių FFP2 ir FFP3 sandarumo patikrinimo rekomendacijos pateiktos adresu http://sam.lrv.lt/lt/news/koronavirusas/informacija-sveikatos-prieziuros-specialistams.

13. Paslauga teikiama šia tvarka:

13.1. Pacientas ar jo atstovas registruojamas tiksliniams ar profilaktiniams tyrimams paskambinus į Karštąją liniją trumpuoju telefono numeriu 1808 dėl tepinėlio;

13.2. Jonavos rajono savivaldybės ASPĮ, socialinių globos įstaigų darbuotojų ir pareigūnų (toliau – darbuotojai, pareigūnai) patikrinimų registracija vykdoma per Jonavos rajono Visuomenės sveikatos biuro telefono Nr. 8 672 91894. Minėtų įstaigų darbuotojai registruojasi su slaptažodžiais: „Sveikatos priežiūros įstaiga“ – medikai, „Socialiniai ir globos darbuotojai“ – socialiniai; „Profilaktiniai“ – specifinės savivaldybės numatytos grupės pagal OV sprendimus;

13.3. Visuomenės sveikatos biuro atsakingas specialistas užregistravęs ASPĮ, socialinių globos įstaigų darbuotojus ir pareigūnus informuoja trumpąja žinute į paciento nurodytą mobiliojo telefono numerį apie laiką ir adresą, kuriuo darbuotojas ar pareigūnas turi atvykti. Kiekvienam skambinančiam nurodoma, atvykus į Mobilų punktą, nelipti iš automobilio ir neatidaryti lango, kol nebus nurodyta kitaip, instruktuojama, kaip bus vykdoma tepinėlio paėmimo procedūra. Taip pat nurodoma vykstant į Mobilų punktą pasiimti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.

13.4. Į Mobilų punktą draudžiama atvykti viešuoju transportu. Asmenys gali pasinaudoti taksi ir pavėžėjimo paslaugomis. Negalinčių atvykti savo transportu, pavėžėju ar taksi,  asmenų pavėžėjimu į Mobilų punktą privalo pasirūpinti savivaldybės UAB  „Vilkai“, į kurią pacientas kreipiasi tel. 8 68376977;

13.5. Pacientui atvykus, komandos padėjėjas :

13.5.1 patikrina prie įvažiavimo į Mobilų punktą atvykusio paciento asmens tapatybės dokumentą ir registraciją patvirtinantį pranešimą (paciento, darbuotojo, pareigūno) paprašoma prie automobilio lango pridėti mobilųjį telefoną ir parodyti gautą registracijos žinutę bei asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą);

13.5.2 paruošia mėgintuvėlį, užrašydamas vardą, pavardę, kodą, pasiruošia priemones Mobiliame punkte mėginiams paimti;

13.5.3. Slaugytojas:

13.5.4. paima tepinėlius iš nosiaryklės ir ryklės. Ėminys paimamas ir supakuojamas transportavimui pagal Ėminių dėl COVID-19 ligos ištyrimo, paėmimo ir transportavimo tvarką, pateiktą adresu: http://sam.lrv.lt/lt/news/koronavirusas/informacija-sveikatos-prieziuros-specialistams.

13.6. Koordinatorius atsispausdina užsakymą SARS-CoV-2 (COVID-19) diagnostiniams tyrimams per Elektroninę sistemą, formą E200. Šiame punkte nurodytą užsakymą pildęs Koordinatorius privalo užtikrinti, kad visi užsakymai būtų pateikti ir užbaigti. Koordinatorius  sprendžia konfliktines situacijas, kviečia policiją ar kitas tarnybas, informuoja atsakingus asmenis apie iškilusias problemas, yra atsakingas už kasdieninį apsaugos priemonių kiekio užtikrinimą, darbo vietos sutvarkymą, signalizacijos įjungimą, rengia atskaitas, sukelia į sistemą registracijos laikus. Esant poreikiui, koordinatorius dirba visą darbo dieną.

13.7. Pacientui nurodoma:

13.7.1. po ėminio paėmimo grįžti į namus ir laukti tyrimo atsakymo. Jeigu pacientas grįžo iš užsienio ar turėjo kontaktą su patvirtintu COVID-19, jam primenama, kad jis turi laikytis izoliacijos ir izoliuotis namuose 14 dienų po paskutinės atvykimo į Lietuvą dienos ar po paskutinės sąlyčio su sergančiuoju COVID-19 liga (koronaviruso infekcija) dienos.

13.7.2. Jei asmuo nebuvo išvykęs iš Lietuvos ar neturėjo sąlyčio su sergančiuoju COVID-19 liga (koronaviruso infekcija), jis turi izoliuotis namuose, kol bus gautas tyrimo atsakymas. Jei atsakymas teigiamas – šeimos gydytojo sprendimu paciento gydymas tęsiamas, kol pacientas pasveiksta. Asmens sveikatos priežiūros paslaugos teikiamos vadovaujantis Vaikų ir suaugusiųjų COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) diagnostikos ir gydymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2020 m. kovo 16 d. įsakymu Nr. V-383 „Dėl Vaikų ir suaugusiųjų COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) diagnostikos ir gydymo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

13.7.3. Koordinatorius perspėja tiriamus pacientus, kad savo tyrimų rezultatus jie galės sužinoti e-sveikata programoje.

13.7.4. Koordinatorius, gavęs teigiamus tyrimo rezultatus, nedelsdamas juos turi perduoti šeimos gydytojui, informuoti NVSC ir pacientą.

14. Mobilaus punkto komandos nariai, kontaktavę su pacientu, nusiima pirštines, jas išmeta į neperšlampamą maišą užterštoms medicininėms atliekoms, esantį uždarame konteineryje, ir dezinfekuoja rankas. Prieš imant ėminį kitam pacientui, užsimaunama nauja pirštinių pora. Kitos asmens apsaugos priemonės nekeičiamos, jei nebuvo užterštos paciento sekretais.

15. Kiekvienas Mobilaus punkto komandos narys, ėmęs ėminius iš pacientų, baigęs pamainą, Mobiliame punkte saugiai nusirengia / nusiima asmenines apsaugos priemones, sudeda jas į infekuotų medicininių atliekų konteinerį, nusiplauna ir dezinfekuoja rankas bei darbo vietą.

16. Maišai su infekuotomis medicininėmis atliekomis, įskaitant Mobilios komandos slaugytojo asmeninės apsaugos priemones, tvarkomi (utilizuojami) vadovaujantis Asmens sveikatos priežiūros įstaigos (ASPĮ) vadovo nustatyta infekcijų kontrolės tvarka pagal Lietuvos higienos normoje HN 66:2013 „Medicininių atliekų tvarkymo saugos reikalavimai“, patvirtintoje Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2013 m. liepos 18 d. įsakymu Nr. V-706 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 66:2013 „Medicininių atliekų tvarkymo saugos reikalavimai“ patvirtinimo“, nustatytus medicininių atliekų tvarkymo reikalavimus.

17. VšĮ Jonavos PSPC yra atsakinga už ėminių pristatymą į „Antėja“ laboratoriją po kiekvienos pamainos.

18. Esant poreikiui viešajai tvarkai Mobilaus punkto komandos veiklos teritorijoje užtikrinti Savivaldybės administracija gali pasitelkti policiją.

19. Mobilaus punkto komandos darbuotojai privalo užtikrinti Lietuvos higienos normoje HN 47-1:2012 „Sveikatos priežiūros įstaigos. Infekcijų kontrolės reikalavimai“, patvirtintoje Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2012 m. spalio 19 d. įsakymu Nr. V-946 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 47-1:2012 „Sveikatos priežiūros įstaigos. Infekcijų kontrolės reikalavimai“ patvirtinimo“, nustatytus infekcijų kontrolės reikalavimus.

 

III SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

20. Tai, kas nereglamentuota šiame Apraše, sprendžiama taip, kaip numatyta kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

21. Aprašas gali būti keičiamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

___________________________