Pasvalio rajono savivaldybės taryba
Sprendimas
Dėl pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2018 m. rugsėjo 26 d. sprendimo nr. T1-198 „dėl pasvalio rajono savivaldybės mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
2023 m. lapkričio 29 d. Nr. T1-310
Pasvalys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 4 dalimi, 16 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 67 straipsnio 1 dalimi, įgyvendindama Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (su visais aktualiais pakeitimais), Pasvalio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Pakeisti Pasvalio rajono savivaldybės mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą, patvirtintą Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2018 m. rugsėjo 26 d. sprendimu Nr. T1-198 „Dėl Pasvalio rajono savivaldybės mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (su visais aktualiais pakeitimais), ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).
2. Nustatyti, kad šis sprendimas:
2.1. skelbiamas Teisės aktų registre ir Pasvalio rajono savivaldybės interneto svetainėje www.pasvalys.lt;
Sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Pasvalio rajono savivaldybės tarybos
2018 m. rugsėjo 26 d. sprendimu Nr. T1-198
(Pasvalio rajono savivaldybės tarybos
2023 m. lapkričio 29 d. sprendimo Nr. T1-310
redakcija)
Pasvalio rajono savivaldybės mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pasvalio rajono savivaldybės mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja Pasvalio rajono savivaldybei (toliau – Savivaldybė) skirtų mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarką.
2. Šis Tvarkos aprašas taikomas mokykloms, teikiančioms ikimokyklinį, priešmokyklinį ir bendrąjį ugdymą (toliau kartu – mokyklos), mokykloms, įgyvendinančioms formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas, Pasvalio rajono savivaldybės Švietimo pagalbos tarnybai (toliau – Švietimo pagalbos tarnyba).
3. Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (su visais aktualiais pakeitimais) (toliau – Aprašas).
II SKYRIUS
MOKYMO LĖŠŲ APSKAIČIAVIMAS, PASKIRSTYMAS IR PANAUDOJIMAS
5. Mokymo lėšos biudžetiniams metams pagal praėjusių metų rugsėjo mėnesio Mokinių registro duomenis kiekvienai mokyklai skaičiuojamos vadovaujantis Aprašu.
6. Savivaldybei skiriamos mokymo lėšos paskirstomos šioms ugdymo reikmėms tenkinti:
6.2. švietimo pagalbai mokyklose ir pedagoginę psichologinę pagalbą teikiančiose įstaigose (darbo užmokesčiui mokėti, paslaugoms, susijusioms su psichologine, specialiąja pedagogine, specialiąja ir socialine pedagogine pagalba, prevencinėms priemonėms įgyvendinti);
6.3. mokymosi pagalbai (mokinių, įgijusių pradinį ar pagrindinį išsilavinimą arba baigusių pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį ir nepasiekusių vertinto dalyko patenkinamo pasiekimų lygmens pagal nacionalinių mokinių pasiekimų patikrinimo ar pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimų rezultatus, konsultacijų išlaidoms padengti);
6.5. formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti (apmokėti už darbą mokytojams, dirbantiems pagal šias programas, jų kvalifikacijai tobulinti, su šių programų įgyvendinimu susijusių prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidoms pagal finansų ministro tvirtinamą Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikaciją);
6.6. skaitmeninio ugdymo plėtrai (švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus reikalavimus atitinkantiems skaitmeniniams mokymo(si) ištekliams, priemonėms, informacinių ir komunikacinių technologijų įrangai įsigyti);
6.8. ugdymo finansavimo skirtumams tarp mokyklų sumažinti:
6.8.1. pedagoginių darbuotojų darbo užmokesčiui (įskaitant pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų padidinimą dėl veiklos sudėtingumo);
6.8.2. ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo kokybei ir prieinamumui užtikrinti (tarp jų ir mokyti namuose);
6.8.4. finansuoti užsienio kalbų mokymuisi laikinosiose grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendruosiuose ugdymo planuose;
7. Kiekvienai iš Tvarkos aprašo 6.2, 6.3, 6.5, 6.6 ir 6.7 papunkčiuose nurodytų ugdymo reikmių tenkinti skiriama ne mažiau kaip 100 procentų lėšų, apskaičiuotų laikantis Aprašo II skyriaus nuostatų, o patenkinus tam tikros ugdymo reikmės finansavimo poreikius ir dėl objektyvių priežasčių (dėl darbuotojų ligos, nesant galimybių tam tikrą laiką užpildyti laisvas pareigybes, esant mažesnėms, nei planuota, prekių ir paslaugų įsigijimo ar darbo apmokėjimo išlaidoms) likus nepanaudotų lėšų, jos skiriamos kitoms Tvarkos aprašo 6 punkte nurodytoms ugdymo reikmėms.
8. Ne mažiau kaip 8 procentai lėšų Tvarkos aprašo 6.1 papunktyje nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti, apskaičiuotų pagal Aprašo 1 priede nurodytus atitinkamų ugdymo reikmių koeficientus ir faktinį mokinių skaičių, skiriama mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui ir ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų pareiginės algos kintamajai daliai. Likusioms pagal Tvarkos aprašo 6.1 papunktį ir 6.4 papunktyje nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti lėšos skiriamos pagal poreikį.
9. Lėšos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti gali būti naudojamos:
9.1. mokyklos direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo ugdymui, ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjo darbo užmokesčiui (įskaitant pareiginės algos kintamąją dalį);
9.3. priemokoms, kai nustatytos apimties ugdymo proceso organizavimo ir valdymo funkcijas vykdo kiti darbuotojai;
10. Ugdymo procesui organizuoti ir valdyti pareigybių skaičius nustatomas atsižvelgiant į Savivaldybės gaunamas lėšas, skirtas ugdymo procesui organizuoti ir valdyti, pagal kiekvieną įstaigą atskirai (priedas).
11. Švietimo pagalbai mokyklose (jeigu mokykla neturi atitinkamos švietimo pagalbos specialisto, švietimo pagalbos lėšos ar jų dalis gali būti skiriamos Švietimo pagalbos tarnybai, kurios specialistai teikia švietimo pagalbą tos mokyklos bendruomenei) ir pedagoginę psichologinę pagalbą teikiančioms įstaigoms lėšos apskaičiuojamos vadovaujantis Aprašo 1 priede nurodytais koeficientais ir gali būti naudojamos:
11.1. socialinių pedagogų, psichologų, specialiųjų pedagogų, logopedų, tiflopedagogų, surdopedagogų, mokytojų padėjėjų, gestų kalbos vertėjų pareigybių, įsteigtų mokyklose, darbo užmokesčiui ir kitoms su darbo santykiais susijusioms išmokoms ir kompensacijoms mokėti;
11.3. Švietimo pagalbos tarnybai mokinių specialiesiems ugdymosi poreikiams įvertinti, pedagoginės psichologinės pagalbos teikimo mokiniui, mokytojui, mokyklai, šeimai funkcijoms finansuoti;
12. Mokymosi pagalbai (mokinių, įgijusių pradinį ar pagrindinį išsilavinimą arba baigusių pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį ir nepasiekusių vertinto dalyko patenkinamo pasiekimų lygmens pagal nacionalinių mokinių pasiekimų patikrinimo ar pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimų rezultatus, konsultacijų išlaidoms padengti) lėšos apskaičiuojamos vadovaujantis Aprašo 1 priede nurodytais koeficientais ir gali būti naudojamos:
13. Mokymosi pasiekimų patikrinimams organizuoti ir vykdyti lėšos apskaičiuotos pagal Aprašo 1 priede nurodytus koeficientus paskirstomos ugdymo įstaigoms pagal poreikį, kurių darbuotojai vykdė šias funkcijas.
14. Formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti (įskaitant apmokėjimą už darbą mokytojams, dirbantiems pagal šias programas) lėšos apskaičiuojamos pagal Aprašo 1 priede nurodytus koeficientus. Lėšos paskirstomos atsižvelgiant į mokinių, besimokančių pagal formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas, skaičių, nurodytą Mokinių registre.
15. Skaitmeninio ugdymo plėtrai lėšos apskaičiuojamos pagal Aprašo 1 priede nurodytus koeficientus ir naudojamos pagal švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus reikalavimus atitinkantiems skaitmeniniams mokymo(si) ištekliams, priemonėms, informacinių ir komunikacinių technologijų įrangai įsigijimui.
16. Mokyklų bibliotekų darbuotojams išlaikyti apskaičiuojamos pagal Aprašo 1 priede nurodytus koeficientus ir šių naudojamos darbo užmokesčiui.
17. Mokykloms skiriamos mokymo lėšos šioms ugdymo reikmėms tenkinti:
17.1. ugdymo planui įgyvendinti skiriamos pagal lėšų skyrimo klasei (grupei) principą. Šios lėšos apskaičiuojamos bazines ugdymo lėšas padauginus iš sąlyginių klasių (grupių) skaičiaus, nustatyto pagal formulę, atsižvelgiant į faktinį mokinių skaičių mokinių sraute, vadovaujantis Aprašu. Naudojamos ugdymo planui (ugdomajai veiklai) įgyvendinti (darbo užmokesčiui ir kitoms su darbo santykiais susijusiomis valstybinio socialinio draudimo ir sveikatos draudimo įmokoms, išmokoms ir kompensacijoms pagal ugdymo planą mokėti, taip pat sumokėti už ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, finansuojamą iš mokymo lėšų), gali būti mokama ir už darbą pedagoginiams darbuotojams, nurodytiems Pareigybių, kurias atliekant darbas yra laikomas pedagoginiu, sąraše, patvirtintame švietimo ir mokslo ministro įsakymu, išskyrus darbo užmokestį už darbą, kai mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu teikiamos papildomos paslaugos,
17.2. už darbą mokyklos bibliotekos darbuotojams, gestų kalbos vertėjams, mokytojų padėjėjams, taip pat darbuotojams, kurių funkcijoms priskiriamas mokyklų veiklos kokybės įsivertinimas;
17.3. vadovėliams ir kitoms mokymo priemonėms (įsigyti ir nuomoti, įskaitant ir skaitmenines versijas), kurios naudojamos, vadovaujantis švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintu Bendrojo ugdymo dalykų, vadovėlių ir mokymo priemonių atitikties teisės aktams įvertinimo ir aprūpinimo jais tvarkos aprašu. Lėšos apskaičiuojamos pagal Aprašo 1 priede nurodytus koeficientus;
17.4. mokinių pažintinei veiklai ir profesiniam orientavimui, kurias rekomenduojama naudoti vadovaujantis švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintomis Mokinių pažintinei veiklai skirtų lėšų naudojimo metodinėmis rekomendacijomis. Lėšos apskaičiuojamos pagal Aprašo 1 priede nurodytus koeficientus;
17.5. mokytojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų kvalifikacijai tobulinti, kurios naudojamos kvalifikacijai tobulinti, vadovaujantis švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamais Valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų, mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų kvalifikacijos tobulinimo nuostatais, taip pat komandiruočių išlaidoms padengti, kai vykstam tobulinti kvalifikacijos. Lėšos apskaičiuojamos pagal Aprašo 1 priede nurodytus koeficientus;
17.6. informacinėms ir komunikacinėms technologijoms (IKT) diegti ir naudoti (internetui diegti ir naudoti, duomenų bazėms, elektroniniams dienynams tvarkyti, IKT aptarnaujantiems darbuotojams už darbą mokėti ir kitoms išlaidoms, susijusioms su IKT). Lėšos apskaičiuojamos pagal Aprašo 1 priede nurodytus koeficientus.
III SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
19. Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos perskirstyta (atsižvelgiant į pasikeitusį mokinių skaičių einamųjų metų rugsėjo 1 d.) speciali tikslinė dotacija, skirta ugdymo reikmėms tenkinti nuo rugsėjo 1 d. iki einamųjų metų pabaigos (jeigu tokia galimybė numatyta atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme), einamųjų metų ketvirtą ketvirtį perskirstoma Savivaldybės ugdymo įstaigoms pagal šiuos kriterijus:
20. Nepanaudotas per einamuosius metus mokymo lėšas ugdymo įstaigos grąžina į Savivaldybės iždo sąskaitą iki einamųjų metų gruodžio 31 d., Savivaldybės administracijos Finansų skyrius – į Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos sąskaitą nustatyta tvarka ir terminais.
Pasvalio rajono savivaldybės mokymo
lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir
panaudojimo tvarkos aprašo
priedas
PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO ĮSTAIGŲ UGDYMO PROCESUI ORGANIZUOTI IR VALDYTI PAREIGYBIŲ SKAIČIUS
Eil. Nr. |
Įstaiga |
Pareigybių skaičius |
|
Direktorius |
Direktoriaus pavaduotojas ugdymui, skyriaus vedėjas |
||
1. |
Pasvalio Petro Vileišio gimnazija |
1 |
iki 3 |
2. |
Pasvalio r. Joniškėlio Gabrielės Petkevičaitės-Bitės gimnazija |
1 |
iki 3 |
3. |
Pasvalio r. Pumpėnų gimnazija |
1 |
iki 2 |
4. |
Pasvalio r. Vaškų gimnazija |
1 |
iki 2 |
5. |
Pasvalio Svalios progimnazija |
1 |
iki 3 |
6. |
Pasvalio Lėvens pagrindinė mokykla |
1 |
iki 3 |
7. |
Pasvalio r. Saločių Antano Poškos pagrindinė mokykla |
1 |
iki 1 |
8. |
Pasvalio „Riešuto“ mokykla |
1 |
iki 2 |
9. |
Pasvalio lopšelis-darželis „Eglutė“ |
1 |
iki 1 |
10. |
Pasvalio lopšelis-darželis „Liepaitė“ |
1 |
iki 1 |
11. |
Pasvalio lopšelis-darželis „Žilvitis“ |
1 |
iki 1 |
12. |
Pasvalio muzikos mokykla |
1 |
iki 1 |
13. |
Pasvalio sporto mokykla |
1 |
iki 1 |
14. |
Pasvalio rajono savivaldybės Švietimo pagalbos tarnyba |
1 |
- |