Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAS
DĖL PASAULIO SVEIKATOS ORGANIZACIJOS TARPTAUTINIŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS TAISYKLIŲ (2005 M.) ĮGYVENDINIMO LIETUVOJE 2008– 2012 METŲ PROGRAMOS PATVIRTINIMO
2008 m. birželio 11 d. Nr. 589
Vilnius
Įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006– 2008 metų programos įgyvendinimo priemonių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1020 (Žin., 2006, Nr. 112-4273), 255 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
Patvirtinti Pasaulio sveikatos organizacijos Tarptautinių sveikatos priežiūros taisyklių (2005 m.) įgyvendinimo Lietuvoje 2008– 2012 metų programą (pridedama).
PATVIRTINTA Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. birželio 11 d. nutarimu Nr. 589
Pasaulio sveikatos organizacijos tarptautinių sveikatos priežiūros taisyklių (2005 M.) įgyvendinimo Lietuvoje 2008– 2012 METų programa
I. Bendrosios Nuostatos
1. Pasaulio sveikatos organizacijos Tarptautinių sveikatos priežiūros taisyklių (2005 m.) įgyvendinimo Lietuvoje 2008– 2012 metų programos (toliau vadinama – ši programa) paskirtis – suformuoti teisines, struktūrines, administracines ir kitas išankstines sąlygas įgyvendinti Pasaulio sveikatos organizacijos Tarptautinių sveikatos priežiūros taisyklių (2005 m.), ratifikuotų Lietuvos Respublikos įstatymu „Dėl Tarptautinių sveikatos priežiūros taisyklių (2005) ratifikavimo“ (Žin., 2008, Nr. 15-513), (toliau vadinama – Taisyklės) nuostatas Lietuvoje, siekiant apsaugoti žmones nuo ligų plitimo tarptautiniu mastu.
II. ESAMOS BŪKLĖS ANALIZĖ
3. Užkrečiamųjų ligų epidemiologinę priežiūrą Lietuvoje reglamentuoja Lietuvos Respublikos žmonių užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės įstatymas (Žin., 1996, Nr. 104-2363; 2001, Nr. 112-4069) ir jo įgyvendinamieji teisės aktai. Lietuvos Respublikos Vyriausybės steigiama valstybės įstaiga, įgyvendinanti visuomenės sveikatos saugos kontrolę, užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės strategiją, kitas užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės funkcijas, yra Valstybinė visuomenės sveikatos priežiūros tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau vadinama – Valstybinė visuomenės sveikatos priežiūros tarnyba).
4. Apskrityse ir savivaldybėse užkrečiamųjų ligų priežiūrą vykdo Valstybinei visuomenės sveikatos priežiūros tarnybai pavaldžios teritorinės visuomenės sveikatos priežiūros įstaigos. Keliautojų medicininę karantininę kontrolę valstybės įmonėje Tarptautiniame Vilniaus oro uoste vykdo Vilniaus visuomenės sveikatos centro medicininio karantino postas, valstybės įmonėje Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste („KLASKO“ teritorijoje ir Smeltės teritorijoje) – Klaipėdos visuomenės sveikatos centro medicininio karantino postas. Medicininės-karantininės kontrolės funkcijas valstybės įmonėse tarptautiniuose Kauno ir Palangos oro uostuose vykdo teritoriniai visuomenės sveikatos centrai. Sausumos medicininio karantino postai būtų steigiami ir atliktų jiems pavestas funkcijas tuo atveju, jeigu susidarytų nepalanki epidemiologinė situacija šalyje.
5. Medicininio karantino postų darbuotojai organizuoja į Lietuvos Respubliką atvykstančių asmenų medicininę karantininę priežiūrą, lėktuvų ir laivų medicininių dokumentų patikrinimą, o nustačius asmenį, sergantį arba įtariamą sergant pavojinga ar ypač pavojinga užkrečiamąja liga, – organizuoja veiklą pagal savivaldybių merų patvirtintus savivaldybės teritorijos medicininės-karantininės apsaugos planus (ligonio ir sąlytį turėjusių asmenų epidemiologinę priežiūrą, izoliavimą, hospitalizavimą, atlieka epidemiologinį židinio tyrimą, vykdo židinio privalomojo aplinkos kenksmingumo pašalinimo kontrolę ir kita).
6. Šiuo metu medicininio karantino postų veiklą ir medicininės-karantininės kontrolės vykdymą reglamentuojantys Lietuvos Respublikos teisės aktai neatitinka Taisyklių nuostatų. Nėra šalyje parengtų ir patvirtintų visuomenės sveikatos centrų, vykdančių medicininę-karantininę kontrolę, medicininės-karantininės kontrolės taisyklių. Tarptautiniame Vilniaus oro uoste, Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste veikiančių medicininio karantino postų turimų patalpų nepakanka, jie neaprūpinti tinkamomis techninėmis, ryšio priemonėmis ir reikiama programine įranga, transportu, trūksta asmeninių apsaugos ir kitų priemonių. Nepakanka kvalifikuoto personalo reikiamoms funkcijoms atlikti, neorganizuojamas specialistų tobulinimas. Dėl specialistų ir lėšų stokos Vilniaus visuomenės sveikatos centro medicininio karantino postas neužtikrina nenutrūkstamo darbo – 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę. Sausumos pasienio kontrolės punktuose taip pat kol kas nenumatyta patalpų, kurias prireikus būtų galima panaudoti medicininio karantino posto veiklai organizuoti.
7. Pagal Taisykles šalys privalo užtikrinti būtinųjų visuomenės sveikatos reikalavimų laikymąsi savivaldybės, apskrities ir valstybės lygiais. Taip pat būtina užtikrinti Taisyklėse numatytų reikalavimų laikymąsi oro ir jūrų uostuose bei sausumos pasienio kontrolės punktuose.
8. Pagal Taisykles savivaldybės lygiu būtina užtikrinti galimybę nustatyti įvykius, galinčius išplisti tarptautiniu mastu, apie juos pranešti apskrities lygio institucijoms, imtis reikiamų kontrolės priemonių, teikti pagalbą, bendradarbiauti tarp institucijų. Apskrities lygiu turi būti užtikrintas įvykio įvertinimas, kontrolės priemonių taikymas, pagalbos teikimas, galimybė pranešti valstybės lygio institucijoms, bendradarbiauti tarp institucijų. Valstybės lygiu turi būti paskirtas Nacionalinis Tarptautinių sveikatos priežiūros taisyklių koordinavimo centras (toliau vadinama – Nacionalinis taisyklių koordinavimo centras), kuris padės užtikrinti tinkamą įvykio įvertinimą ir informacijos priėmimą, įvertinimą ir perdavimą Pasaulio sveikatos organizacijai 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę. Taip pat turi būti užtikrintas kontrolės priemonių taikymas, pagalbos teikimas, skubus bendradarbiavimas su kitomis šalies institucijomis.
9. Iki šiol Lietuvoje neužtikrinama tinkama pavojingų ir ypač pavojingų užkrečiamųjų ligų laboratorinė diagnostika. Mūsų šalies nacionalinių laboratorijų (Nacionalinės visuomenės sveikatos priežiūros laboratorijos ir Lietuvos AIDS centro virusologijos laboratorijos) galimybės atlikti 3-čios pavojingumo grupės mikroorganizmų diagnostiką yra labai ribotos. 3-čios pavojingumo grupės sukėlėjus nustatyti galima tik Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Nacionalinėje veterinarijos laboratorijoje, o atlikti 4-os grupės mikroorganizmų diagnostiką visai nėra galimybių. Susitarimų dėl mikrobiologinių tyrimų atlikimo kitų šalių laboratorijose nėra.
10. Šiuo metu dezinfekciją, dezinsekciją ir deratizaciją užkrečiamųjų ligų židiniuose vykdo teritorinės visuomenės sveikatos priežiūros įstaigos arba kiti šiai veiklai licencijuoti juridiniai asmenys. Kol kas neišspręstas aplinkos kenksmingumo pašalinimo klausimas ypač pavojingos užkrečiamosios ligos židinyje, nes dėl žmogiškųjų ir materialinių išteklių stokos visuomenės sveikatos centrai nepasirengę, o licencijuotos įstaigos neįpareigotos tai atlikti.
11. Įgyvendinant Taisyklėse numatytus reikalavimus jūrų ir oro uostuose bei sausumos pasienio kontrolės punktuose, bet kuriuo metu būtina užtikrinti saugią aplinką keliautojams, tinkamas sveikatos priežiūros paslaugas ligoniams, prireikus – ir jų transportavimą į asmens sveikatos priežiūros įstaigas, galimybę kvalifikuotai atlikti transporto priemonių patikrinimą ir prireikus taikyti kenksmingumo pašalinimą. Esant ekstremaliai situacijai, pasienio kontrolės punktuose patikrinimą atliekančios institucijos turi veikti pagal iš anksto tarp atsakingų institucijų suderintus ir savivaldybių merų patvirtintus savivaldybės teritorijos medicininės-karantininės apsaugos planus. Tokių situacijų metu turi būti užtikrinta tinkama paveiktų, sergančių asmenų ir gyvūnų priežiūra, galimybė juos izoliuoti nuo kitų asmenų ir gyvūnų, apklausti kitus keliautojus, vykdyti papildomas kontrolės priemones atvykstantiems ir išvykstantiems asmenims, taikyti rekomenduojamas priemones bagažui, kroviniams, transportui.
12. Kertančių valstybės sieną asmenų, transporto priemonių ir gabenamų krovinių (prekių) jonizuojančiosios spinduliuotės lygio (radiacinę) kontrolę pavesta vykdyti Valstybės sienos apsaugos tarnybai prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau vadinama – Valstybės sienos apsaugos tarnyba). Minėta kontrolė vykdoma naudojant stacionarius jonizuojančiosios spinduliuotės lygio matuoklius, nešiojamuosius dozimetrus ir detektorius. Ši įranga turi būti modernizuojama, kad būtų galima nustatyti ne tik radioaktyviųjų, bet ir branduolinių medžiagų gabenimo per valstybės sieną atvejus.
13. Ne visuose pasienio kontrolės punktuose yra tinkama infrastruktūra viršijantiems leistiną jonizuojančiosios spinduliuotės dozės galią ar cheminėmis ir biologinėmis medžiagomis užkrėstiems asmenims ir daiktams sulaikyti ir atskirti juos nuo bendro vykstančiųjų srauto, iki bus priimtas tolesnis procesinis sprendimas. Valstybės sienos apsaugos tarnybai pavesta vykdyti ir užtikrinti tik branduolinių medžiagų krovinių, gabenamų per Lietuvos Respublikos valstybės teritoriją, fizinę apsaugą.
14. Pažymėtina, kad:
14.1. Tik pagrindiniuose pasienio kontrolės punktuose, esančiuose prie automobilių kelių, ir pasienio kontrolės punktuose, esančiuose geležinkelio stotyse prie Lietuvos Respublikos išorės sienų atvykimo į Lietuvą kryptimis ir tarptautiniame Vilniaus oro uoste, yra įrengti stacionarūs jonizuojančiosios spinduliuotės matuokliai.
14.2. Stacionarūs jonizuojančiosios spinduliuotės matuokliai neįrengti tarptautiniuose Palangos, Kauno ir Šiaulių oro uostuose, Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste, Nidos, Šumsko, Tverečiaus, Adutiškio pasienio kontrolės punktuose, esančiuose prie automobilių kelių, Kybartų, Stasylų, Pagėgių pasienio kontrolės punktuose, esančiuose geležinkelio stotyse atvykimo į Lietuvos Respubliką kryptimi, Medininkų, Šalčininkų, Lavoriškių, Nidos, Kybartų, Panemunės, Ramoniškių, Raigardo, Šumsko, Tverečiaus, Adutiškio pasienio kontrolės punktuose, esančiuose prie automobilių kelių, Kenos, Kybartų, Pagėgių ir Stasylų pasienio kontrolės punktuose, esančiuose geležinkelio stotyse išvykimo iš Lietuvos Respublikos kryptimi.
15. Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos pasienio veterinarijos postų, kuriuose vykdoma iš trečiųjų šalių į Lietuvos Respubliką įvežamų prekių veterinarinė kontrolė, darbuotojai nepakankamai aprūpinti reikiamomis asmeninės apsaugos priemonėmis, nepakankami pasienio veterinarijos postų darbuotojų gebėjimai reaguoti į ekstremalias visuomenės sveikatai situacijas, keliančias tarptautinį susirūpinimą.
16. Valstybinės augalų apsaugos tarnybos pasienio kontrolės fitosanitarijos punktuose, kontroliuojančiuose į Lietuvą įvežamų augalų ir augalinės kilmės krovinių fitosanitarinę būklę, vaisių ir daržovių atitiktį kokybės standartams, augalų apsaugos produktus, taip pat vykdančiuose žmonių maistui ir gyvūnų pašarams neskirtų genetiškai modifikuotų augalų, augalinių produktų ir dauginamosios medžiagos, įvežamos į Lietuvos Respubliką, Europos Sąjungą ir vežamos tranzitu, patikrinimą, invazinių augalų rūšių įvežimo, vežimo per Lietuvos Respublikos teritoriją tranzitu, išvežimo kontrolę, nenumatyta teikti sveikatos priežiūros institucijoms informaciją apie visuomenės sveikatai svarbias ekstremalias situacijas, siejamas su augalais.
17. Pasienio kontrolės punktų patikrinimą atliekančių institucijų darbuotojai nepakankamai aprūpinti reikiamomis asmeninės apsaugos priemonėmis, kurios būtų naudojamos esant ekstremalioms situacijoms, ir reikiamomis ryšio priemonėmis, kad įtarus įvykius, gresiančius išplisti tarptautiniu mastu, jie galėtų susisiekti su Nacionaliniu taisyklių koordinavimo centru.
18. Gabenamų per valstybės sieną biologinių ir cheminių medžiagų ir jomis užsikrėtusių asmenų, kertančių valstybės sieną, fizinė kontrolė teisės aktais tiesiogiai nepavesta nė vienai tikrinimą prie valstybės sienos atliekančiai institucijai. Nėra priimtų procedūrų, kaip elgtis tais atvejais, jeigu būtų nustatytas nelegalus tokių medžiagų gabenimas per valstybės sieną. Neįsigyta įrangos šioms medžiagoms aptikti. Neišspręstas biologinių medžiagų skubaus transportavimo, esant ekstremalių visuomenės sveikatai situacijų, keliančių tarptautinį susirūpinimą, rizikai, klausimas.
19. Pažymėtina, kad:
19.1. Šiuo metu yra daug galiojančių teisės aktų, kuriuose numatytas informacijos apie įvairias grėsmes teikimas įvairioms institucijoms, tačiau jie neužtikrina, kad būtų laikomasi Taisyklėse numatyto reikalavimo, jog visa informacija apie ekstremalias visuomenės sveikatai situacijas, keliančias tarptautinį susirūpinimą, turi patekti į Nacionalinį taisyklių koordinavimo centrą ir prireikus tik iš jo gali būti perduota Pasaulio sveikatos organizacijai.
19.2. Informacija apie užkrečiamąsias ligas teikiama sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka, pagal kurią Užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės centras užtikrina informacijos priėmimą ir perdavimą darbo laiku, o ne darbo laiku, poilsio ir švenčių dienomis ši informacija yra teikiama Ekstremalių sveikatai situacijų centrui.
19.3. Užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės centras darbo laiku ir Ekstremalių sveikatai situacijų centras ne darbo laiku, poilsio ir švenčių dienomis yra įgalioti teikti informaciją per Europos Komisijos išankstinio įspėjimo ir reagavimo sistemą apie tarptautiniu mastu galinčias išplisti užkrečiamąsias ligas, jų protrūkius, taikomas profilaktikos ir kontrolės priemones Europos Sąjungos valstybėms narėms, Europos Komisijai, Europos ligų prevencijos ir kontrolės centrui.
19.4. Ekstremalių sveikatai situacijų centras teikia informaciją Europos Sąjungos valstybėms narėms, Europos Komisijai per Europos Komisijos Skubaus įspėjimo apie biologinių, radiologinių, cheminių medžiagų panaudojimą ir jų sukeltą grėsmę sistemą (RAS– BICHAT).
19.5. Apie ekstremalius su jonizuojančiąja spinduliuote susijusius įvykius, taip pat įvykius, galinčius turėti įtakos kitoms šalims, Radiacinės saugos centras teikia informaciją teisės aktų nustatyta tvarka Ekstremalių sveikatai situacijų centrui ir Valstybinei atominės energetikos saugos inspekcijai. Valstybinė atominės energetikos saugos inspekcija informuoja Tarptautinę atominės energetikos agentūrą (TATENA), Europos Komisiją, kaimynines valstybes pagal Konvencijos dėl ankstyvo pranešimo apie branduolinę avariją (Žin., 2004, Nr. 32-1013) reikalavimus, Europos Bendrijos skubaus keitimosi informacija apie radiologinį pavojų sistemos (ECURIE) ir dvišalių tarpvalstybinių sutarčių apie ankstyvą pranešimą branduolinės ar radiologinės avarijos atveju reikalavimus.
III. PROGRAMOS TIKSLAS IR UŽDAVINIAI
21. Šios programos uždaviniai:
21.2. užtikrinti tinkamą pasirengimą ir reagavimą į ekstremalias visuomenės sveikatai situacijas, keliančias tarptautinį susirūpinimą, taip pat efektyviai ir laiku koordinuoti tokias situacijas;
IV. SIEKIAMI REZULTATAI IR VERTINIMO KRITERIJAI
22. Šios programos siekiami rezultatai:
22.2. iki 2011 metų bus sukurtas informacijos apie ekstremalias visuomenės sveikatai situacijas, keliančias tarptautinį susirūpinimą, perdavimo tinklas;
23. Šios programos vertinimo kriterijai:
V. PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS, FINANSAVIMAS IR ATSKAITOMYBĖ
24. Sveikatos apsaugos ministerija atsakinga už šios programos ir jos įgyvendinimo priemonių vykdymo koordinavimą.
25. Šią programą įgyvendinančios institucijos kasmet, iki sausio 15 d., atsiskaito Sveikatos apsaugos ministerijai apie šios programos priemonių įgyvendinimą praėjusiais ataskaitiniais metais.
26. Sveikatos apsaugos ministerija kasmet, teikdama Lietuvos Respublikos Vyriausybei metinę veiklos ataskaitą, atsiskaito ir apie šios programos įgyvendinimą.
Pasaulio sveikatos organizacijos
Tarptautinių sveikatos priežiūros taisyklių (2005 m.) įgyvendinimo Lietuvoje 2008– 2012 metų programos
priedas
Pasaulio sveikatos organizacijos Tarptautinių sveikatos priežiūros taisyklių (2005 m.) įgyvendinimo Lietuvoje 2008– 2012 metų programos įgyvendinimo priemonės
Uždavinys |
Priemonės pavadinimas |
Atsakingas vykdytojas |
Įvykdymo terminas (metai) |
Preliminarus lėšų poreikis (tūkst. litų) |
|||||
iš viso |
2008 metais |
2009 metais |
2010 metais |
2011 metais |
2012 metais |
||||
1. Suderinti atitinkamus teisės aktus su Taisyklių reikalavimais |
1.1. Parengti ir pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. rugsėjo 18 d. nutarimo Nr. 1022 „Dėl Tikrinimą atliekančių institucijų, oro uostų ir aviakompanijų tarnybų bendradarbiavimo tarptautiniuose oro uostuose taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 1997, Nr. 87-2200) pakeitimo, nustatančio patikslintas tikrinimą atliekančių institucijų oro uoste funkcijas, projektą |
Sveikatos apsaugos ministerija, Susisiekimo ministerija, Muitinės departamentas prie Finansų ministerijos (toliau vadinama – Muitinės departamentas), Vidaus reikalų ministerija |
2009 |
– |
|
|
|
|
|
1.2. Parengti ir pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. sausio 22 d. nutarimo Nr. 78 „Dėl Prekių gabenimo, laikymo ir tikrinimo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto pasienio kontrolės punktų teritorijoje esančiose muitinės prižiūrimose uosto komplekso zonose taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 1999, Nr. 11-266; 2005, Nr. 9-273) pakeitimo, nustatančio patikslintas tikrinimą atliekančių institucijų jūrų uoste funkcijas, projektą |
Sveikatos apsaugos ministerija, Susisiekimo ministerija, Muitinės departamentas, Vidaus reikalų ministerija |
2009 |
– |
|
|
|
|
|
|
|
1.3. Parengti ir pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. lapkričio 11 d. nutarimo Nr. 1267 „Dėl Užkrėstų teritorijų ir teritorijų karantino Lietuvos Respublikoje skelbimo, jo atšaukimo bei užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės priemonių užkrėstose teritorijose naudojimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 1999, Nr. 97-2802) pakeitimo, nustatančio karantino skelbimą, režimo įvedimą ir atšaukimą pagal Taisyklių reikalavimus, projektą |
Sveikatos apsaugos ministerija |
2009 |
– |
|
|
|
|
|
|
1.4. Parengti ir pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. gruodžio 1 d. nutarimo Nr. 1332 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės sienų ir teritorijos sanitarinės ir medicininės-karantininės apsaugos tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 1999, Nr. 104-2988) pakeitimo, nustatančio naujas medicinines-karantinines taisykles, projektą |
Sveikatos apsaugos ministerija |
2009 |
– |
|
|
|
|
|
|
1.5. Parengti ir patvirtinti Lietuvos higienos normos HN 34:2002 „Lietuvos Respublikos valstybės sienos ir teritorijos medicininės-karantininės apsaugos taisyklės“, patvirtintos sveikatos apsaugos ministro 2002 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. 595 (Žin., 2003, Nr. 1-22), pakeitimą, nustatantį naujų medicininės-karantininės apsaugos priemonių taikymą |
Sveikatos apsaugos ministerija |
2008 |
– |
|
|
|
|
|
|
1.6. Parengti ir patvirtinti vidaus reikalų ministro ir sveikatos apsaugos ministro įsakymą dėl valstybės institucijų, dalyvaujančių lokalizuojant ir likviduojant pavojingų ir ypač pavojingų užkrečiamųjų ligų židinį, funkcijų nustatymo |
Vidaus reikalų ministerija, Sveikatos apsaugos ministerija |
2008 |
– |
|
|
|
|
|
|
1.7. Parengti ir patvirtinti visuomenės sveikatos centrų medicininės-karantininės kontrolės taisykles |
Sveikatos apsaugos ministerija |
2009 |
– |
|
|
|
|
|
|
1.8. Parengti ir patvirtinti sveikatos apsaugos ministro įsakymą dėl būtinųjų reikalavimų medicininio karantino posto patalpoms įrengti |
Sveikatos apsaugos ministerija |
2009 |
– |
|
|
|
|
|
|
1.9. Parengti ir patvirtinti Biologinių medžiagų transportavimo, esant ekstremaliai visuomenės sveikatai situacijai, keliančiai tarptautinį susirūpinimą, tvarkos aprašą |
Sveikatos apsaugos ministerija |
2009 |
– |
|
|
|
|
|
|
1.10. Parengti ir patvirtinti sveikatos apsaugos ministro įsakymą dėl 2005 m. gruodžio 12 d. įsakymo Nr. V-946 „Dėl Pavojingų ir ypač pavojingų užkrečiamųjų ligų židinių privalomojo aplinkos kenksmingumo pašalinimo (dezinfekcijos, dezinsekcijos, deratizacijos) tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 146-5336) pakeitimo, nustatantį dezinfekcijos, dezinsekcijos ir deratizacijos organizavimo ir atlikimo pavojingos ir ypač pavojingos užkrečiamosios ligos atveju tvarką |
Sveikatos apsaugos ministerija |
2009 |
– |
|
|
|
|
|
|
1.11. Parengti ir pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo, kuriuo būtų paskirta (-os) institucija (-os), atsakinga (-os) už kertančių valstybės sieną transporto priemonių ir krovinių cheminę ir biologinę kontrolę ir kontrolės atlikimo tvarkos aprašo parengimą, projektą |
Vidaus reikalų ministerija, Susisiekimo ministerija, Sveikatos apsaugos ministerija, Muitinės departamentas, Aplinkos ministerija, Žemės ūkio ministerija |
2009 |
– |
|
|
|
|
|
|
1.12. Parengti ir pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo dėl Visuomenės informavimo pavojingų ir ypač pavojingų užkrečiamųjų ligų atvejais tvarkos aprašo patvirtinimo projektą |
Sveikatos apsaugos ministerija |
2009 |
|
|
|
|
|
|
|
1.13. Parengti ir patvirtinti informacijos apie ekstremalias visuomenės sveikatai situacijas, keliančias tarptautinį susirūpinimą, rinkimo, vertinimo ir teikimo Pasaulio sveikatos organizacijai tvarkos aprašą |
Sveikatos apsaugos ministerija |
2009 |
– |
|
|
|
|
|
2. Užtikrinti tinkamą pasirengimą ir reagavimą į ekstremalias visuomenės sveikatai situacijas, keliančias tarptautinį susirūpinimą, siekiant efektyviai ir laiku jas koordinuoti |
2.1. Paskirti Nacionalinį Tarptautinių sveikatos priežiūros taisyklių koordinavimo centrą |
Sveikatos apsaugos ministerija |
2008 |
– |
|
|
|
|
|
2.2. Sukurti ir išlaikyti Nacionaliniam Tarptautinių sveikatos priežiūros taisyklių koordinavimo centrui reikiamus pajėgumus, įdiegiant informacines technologijas |
Sveikatos apsaugos ministerija |
2010 |
150 |
|
|
150 |
|
|
|
2.3. Sudaryti sutartis su kitų valstybių 4-ojo pavojingumo lygio laboratorijomis dėl ypač pavojingų užkrečiamųjų ligų sukėlėjų nustatymo |
Sveikatos apsaugos ministerija |
2010– 2011 |
30 |
|
|
15 |
15 |
|
|
2.4. Įsigyti medicininio karantino postų ryšio priemones |
Sveikatos apsaugos ministerija |
2010 |
35 |
|
|
35 |
|
|
|
|
2.5. Įsigyti medicininio karantino postų transporto, informacinių technologijų priemones, sukurti informacijos apie ekstremalias visuomenės sveikatai situacijas, keliančias tarptautinį susirūpinimą, teikimo tinklą |
Sveikatos apsaugos ministerija |
2010– 2011 |
315 |
|
|
115 |
200 |
|
|
2.6. Įsigyti asmeninės apsaugos priemones, kurių reikia medicininio karantino postų darbuotojams |
Sveikatos apsaugos ministerija |
2010 |
10 |
|
|
10 |
|
|
|
2.7. Įsigyti asmeninės apsaugos priemones, kurių reikia Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau vadinama – Valstybės sienos apsaugos tarnyba) pareigūnams, dirbantiems pasienio kontrolės punktuose |
Valstybės sienos apsaugos tarnyba |
2010 |
256 |
|
|
256 |
|
|
|
2.8. Įsigyti asmeninės apsaugos priemones, kurių reikia Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos pareigūnams, dirbantiems pasienio kontrolės punktuose; stiprinti pasienio kontrolės punktų materialinę ir techninę bazę |
Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba |
2010– 2011 |
500 |
|
|
250 |
250 |
|
|
2.9. Įrengti stacionarius jonizuojančiosios spinduliuotės matuoklius pasienio kontrolės punktuose, esančiuose Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste, tarptautiniuose Palangos ir Kauno oro uostuose |
Valstybės sienos apsaugos tarnyba |
2010– 2012 |
7500 |
|
|
2500 |
2500 |
2500 |
|
2.10. Įrengti stacionarius jonizuojančiosios spinduliuotės matuoklius Kybartų, Stasylų, Pagėgių pasienio kontrolės punktuose, esančiuose geležinkelio stotyse |
Valstybės sienos apsaugos tarnyba |
2010– 2012 |
1500 |
|
|
500 |
500 |
500 |
|
2.11. Įsigyti nešiojamuosius jonizuojančiosios spinduliuotės matuoklius |
Valstybės sienos apsaugos tarnyba |
2010 |
250 |
|
|
250 |
|
|
|
2.12. Įsigyti personalinius radiacijos gama/neutronų detektorius |
Valstybės sienos apsaugos tarnyba |
2011 |
500 |
|
|
|
500 |
|
2.13. Įsigyti ryšio ir GPS (GPS – visuotinė padėties nustatymo sistema) sistemas gabenamų per Lietuvos Respublikos valstybės teritoriją branduolinių medžiagų krovinių fizinei apsaugai užtikrinti |
Valstybės sienos apsaugos tarnyba |
2010 |
33 |
|
|
33 |
|
|
|
2.14. Įsigyti dezinfekcijos kamerą ir įrengti patalpas kamerinei dezinfekcijai atlikti |
Sveikatos apsaugos ministerija |
2010 |
600 |
|
|
600 |
|
|
|
3. Sustiprinti administracinius gebėjimus, kurių reikia reaguojant į ekstremalias visuomenės sveikatai situacijas, keliančias tarptautinį susirūpinimą |
3.1. Mokyti specialistus ir kelti jų kvalifikaciją pasirengimo ir reagavimo į ekstremalias situacijas srityje |
Sveikatos apsaugos ministerija |
2010– 2012 |
64 |
|
|
34 |
20 |
10 |
Susisiekimo ministerija |
2010– 2012 |
30 |
|
|
10 |
10 |
10 |
||
Vidaus reikalų ministerija |
2010– 2012 |
25 |
|
|
10 |
10 |
5 |
||
Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba |
2010– 2012 |
25 |
|
|
10 |
5 |
10 |
||
3.2. Mokyti specialistus taikyti sprendimų priėmimo dokumentą, pateiktą Tarptautinių sveikatos priežiūros taisyklių II priede, padedantį įvertinti ekstremalią visuomenės sveikatai situaciją, keliančią tarptautinį susirūpinimą |
Sveikatos apsaugos ministerija |
2010– 2012 |
25 |
|
|
10 |
10 |
5 |
|
3.3. Organizuoti valstybės lygio civilinės saugos stalo pratybas „Valstybės institucijų veiksmai reaguojant į ekstremalias visuomenės sveikatai situacijas, keliančias tarptautinį susirūpinimą“ |
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau vadinama – Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas) |
2010 |
15 |
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Sveikatos apsaugos ministerija, Susisiekimo ministerija, Krašto apsaugos ministerija, Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba |
|
|
|
|
|
|
|
3.4. Organizuoti pratybas „Institucijų veiksmai užtikrinant medicininę karantininę apsaugą Tarptautiniame Vilniaus oro uoste“ |
Sveikatos apsaugos ministerija |
2011 |
20 |
|
|
|
20 |
|
|
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas, Susisiekimo ministerija, Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba |
|
|
|
|
|
|
|
||
|
3.5. Organizuoti pratybas „Institucijų veiksmai užtikrinant medicininę-karantininę apsaugą Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste“ |
Sveikatos apsaugos ministerija |
2012 |
20 |
|
|
|
|
20 |
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas, Susisiekimo ministerija, Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba |
|
|
|
|
|
|
|
||
|
3.6. Organizuoti lauko pratybas „Institucijų veiksmai, nustačius radioaktyvųjį šaltinį ir užterštą radionuklidais teritoriją Medininkų pasienio poste“ |
Sveikatos apsaugos ministerija |
2010 |
20 |
|
|
20 |
|
|
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas, Susisiekimo ministerija, Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba |
|
|
|
|
|
|
|
||
|
Iš viso lėšų |
|
|
11923 |
– |
– |
4823 |
4040 |
3060 |