CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL PATIKROS LAPŲ TVIRTINIMO

 

2004 m. sausio 23 d. Nr. 4R-14

Vilnius

 

Atsižvelgdamas į 2001 m. gruodžio 19 d. CAA direktoriaus įsakymu Nr. 105 patvirtintų Civilinių orlaivių tinkamumo skraidyti pažymėjimų išdavimo taisyklių (Žin., 2002, Nr. 9-350, Nr. 125-5717; 2003, Nr. 74) 18 ir 23 punktų reikalavimus ir 2003 m. vasario 11 d. CAA direktoriaus įsakymu Nr. 4R-13 patvirtintų Civilinių orlaivių specialiųjų tinkamumo skraidyti pažymėjimų išdavimo taisyklių (Žin., 2003, Nr. 21-928, Nr. 74) 17 ir 21 punkto reikalavimus:

1. Tvirtinu pridedamus:

1.1. komercinės kategorijos lėktuvų patikros lapą (1 priedas);

1.2. komercinės kategorijos sraigtasparnių patikros lapą (2 priedas);

1.3. kitų (nekomercinių) kategorijų lėktuvų patikros lapą (3 priedas);

1.4. kitų (nekomercinių) kategorijų sraigtasparnių patikros lapą (4 priedas).

2. Įpareigoju Civilinės aviacijos administracijos darbuotojus tikrinant civilinius orlaivius pildyti šio įsakymo 1 punkte nurodytus atitinkamus patikros lapus.

 

 

DIREKTORIUS                                                                                                KĘSTUTIS AURYLA

______________


1 priedas

 

CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJA

 

 

Komercinės kategorijos lėktuvų patikros lapas (parengtas pagal JAR-OPS 1, JAR 25, ICAO 6 priedo I dalies reikalavimus)

 

Patikros tikslas:

 

Lėktuvo reg. ženklas___________________Tipas___________________Serijos numeris___________________

 

Pagaminimo metai_______________Lėktuvo TSP Nr._______________Variklio tipas_____________________

Mokestis sumokėtas ÿ Lėktuvas naudojamas pagal: ÿ VST ÿ SPT

Minimalus pilotų skaičius: ÿ 1 pilotas ÿ 2 pilotai

 

 

Įvertinimas

1

Registracijos liudijimas

 

2

Tinkamumo skraidyti pažymėjimas

 

3

Vežėjo pažymėjimas

 

4

Eksporto pažymėjimas

 

5

Patvirtintas MEL

 

7

Draudimo liudijimas

 

8

Orlaivio žurnalas

 

9

Radijo stočių licencija

 

10

Triukšmo pažymėjimas

 

11

Patvirtintas skrydžių vykdymo vadovas

 

12

Operacijų patikros lapas (check-list)

 

13

Patvirtinta techninės priežiūros darbų vykdymo programa

 

14

Formuliarai

 

15

Tinkamumo skraidyti direktyvų sąrašas

 

16

Kaip vykdomos tinkamumo skraidyti direktyvos ir biuleteniai

 

17

Resursai

Paskirtasis

 

 

Kalendorinis

 

18

Kaip vykdomi techninės priežiūros darbai

 

19

Orlaivio identifikavimo lentelė

 

20

Registracijos ženklai

 

21

Vidinė konstrukcija

 

22

Liemuo

 

23

Sparnai, uodega

 

24

Važiuoklė

 

Lėktuvo išorė

 

JAR-OPS 1

Įranga

Pastabos

Kiekis

Įverti-nimas

 

 

 

 

 

 

 

reikiamas

esamas

 

 

 

1.640

Apšvietimo sistemos

Skraidant dieną:

Susidūrimų vengimo žiburių sistema (anti-collision lights).

1

 

 

 

 

 

 

Skraidant naktį: (papildomai)

navigaciniai/padėties žiburiai;

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 tūpimo žiburiai, arba 1 su dviem atskirai maitinamais kaitinimo siūleliais;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

reikiami papildomi žiburiai jūrų lėktuvuose ir amfibijose.

 

 

 

 

 

JAROPS 1

Įranga

Pastabos

Kiekis

Įvertinimas

 

 

 

 

 

 

reikiamas

esamas

 

 

1.800

Įsilaužimo vietų (jei jos yra) ženklinimas

Spalvos – geltona arba raudona. Kampų linijų matmenys – 9x3 cm. Jei tarp kampinių ženklų atstumas didesnis nei 2 m, turi būti tarpinės linijos.

 

 

 

JAR 25.811

Avarinių angų/durų išorinis ženklinimas

Ženklinama kontrastingos spalvos 5 cm pločio linija.

 

 

 

Kabinos pokalbių savirašiai (CVR) ir skrydžio duomenų savirašiai (FDR)

1.700

CVR-1

(Eurocae ED 56A, 1993 12)

Lėktuvuose, kurių TSP gautas 1998-04-01, ar vėliau, jei jie:

a) turi MSKM1>5700kg arba

b) yra daugiavarikliai turbininiai, su KVS2>9; CVR turi išlaikyti informaciją, įrašytą mažiausiai per paskutines 2 skrydžio valandas.

Lėktuvuose, kurių MSKM<5700kg, CVR įrašo trukmė gali būti 30 min.

1

 

 

 

 

 

 

Įrangos P/N arba pavadinimas

1.705

CVR-2 (Eurocae ED 56 1988 02, arba ED

Daugiavarikliuose turbininiuose lėktuvuose, kurių TSP išduotas tarp 1990-01-01 ir 1998-03-31, bei jų MSKM<5700kg ir KVS>9, turi būti naudojami CVR, kurių įrašo trukmė ne mažesnė, kaip 30 min.

1

 

 

 

 

 

 

Įrangos P/N arba pavadinimas

1.710

CVR-3 (Eurocae ED 56A 1993 12)

Lėktuvuose, kurių MSKM>5700kg, ir jų TSP išduotas iki 1998-04-01, turi būti naudojamas CVR, kurio įrašo trukmė yra ne mažesnė, kaip 30 min.

1

 

 

 

 

 

 

Įrangos P/N arba pavadinimas

1.715

FDR-1 (Eurocae ED 55 1990 03)

Lėktuvuose, kurių TSP gautas 1998-04-01 ar vėliau, ir

a) yra daugiavarikliniai turbininiai su KVS>9,

b) arba jų MSKM>5700kg,

turi būti skaitmeninis FDR, įrašantis ne mažiau 25 val. Lėktuvuose, kurių MSKM<5700kg, FDR įrašo trukmė turi būti ne mažiau 10 val.

1

 

 

 

 

 

 

Įrangos P/N arba pavadinimas

1.720

FDR-2 (ICAO 6 priedas)

Lėktuvai, kurių TSP išduotas laikotarpyje nuo 1990-06-01 iki 1998 03 31, ir jų MSKM>5700kg, turi turėti skaitmeninį FDR, įrašinėjantį ne mažiau 25 val.

1

 

 

 

 

 

 

Įrangos P/N arba pavadinimas

1.725

FDR-3 (ICAO 6 priedas)

Turbininiai lėktuvai, kurių TSP išduotas iki 1990-06-01, ir jų MSKM>5700kg, turi turėti skaitmeninį FDR, kuris įrašinėtų mažiausiai 25 val.

1

 

 

 

 

 

 

Įrangos P/N arba pavadinimas

Pastaba: Kad savirašiai yra lėktuve sumontuoti, galima nustatyti pagal tai, ar yra pilotų kabinoje testo mygtukas, ištrynimo mygtukas, atitinkami saugikliai.

1MSKM – maksimali sertifikuota kilimo masė;

2KVS – sertifikuotas keleivių vietų skaičius.

 

 

JAR-OPS 1

Įranga

Pastabos

Kiekis

Įvertini mas

 

 

 

 

 

 

reikiamas

esamas

 

 

1.635

Saugikliai

Po 10%, arba po 3 kiekvieno nominalo

 

 

 

1.640

Apšvietimo sistemos

Prietaisų ir įrangos apšvietimo sistema;

1

 

 

 

 

 

 

Žibintuvėlis kiekvienam įgulos nariui

 

 

 

1.645

Langų valytuvai

Turi būti lėktuvuose, kurių MSKM>5700kg, kiekvieno piloto vietoje (vietoj valytuvų gali būti ekvivalentiška įranga)

 

 

 

1.660

Aukščio įspėjimo sistema (Altitude alert)

Turbosraigtiniuose lėktuvuose, kurių MSKM>5700kg, arba KVS>9, ir reaktyviniuose lėktuvuose.

Nereikalaujama: lėktuvuose, kurių MSKM <5700 kg ir KVS>9, ir kurių TSP gautas anksčiau, nei 1972 04 01, ir jie registruoti šalyje-JAA narėje anksčiau, nei 1995-04-01.

1

 

 

JAR

25.841

Slėgio ribos viršijimo įspėjimo indikatorius

(Cabin pressure altitude warning)

1 indikatorius hermetiškiems lėktuvams, įspėjantis apie diferencinio slėgio ribos viršijimą. Turi įspėti, kai kabinos slėgis viršija 10000 pėdų.

 

 

 

1.665

Žemės artumo įspėjimo sistema (GPWS ir E-GPWS)

1 GPWS turbininiuose lėktuvuose, kurių MSKM>5700 kg, arba KVS>9;

1 E-GPWS turbininiuose lėktuvuose, kurių MSKM> 15000 kg, arba KVS >30, ir kurių:

a) iki 2005 m. TSP išduotas 2001 10 01, arba vėliau,

b) nuo 2005 m. TSP išduotas prieš 2001 10 01.

1 E-GPWS turbininiuose lėktuvuose, kurių 5700kg<MSKM<15000kg arba 30>KVS>9, ir kurių TSP išduotas 2003-01-01 ar vėliau;

 

 

 

1.668

Susidūrimo ore vengimo sistema ACAS II

1 ACAS II turbininiuose lėktuvuose, kurių MSKM>15000 kg, arba KVS>30;

nuo 2005 01 01 1 ACAS II lėktuvuose, kurių 5700kg<MSKM<15000kg, arba 30>KVS>9.

 

 

 

1.670

Meteorologinis radiolokatorius (wheather radar)

1 radiolokatorius

a) hermetiškuose lėktuvuose, arba;

b) nehermetiškuose lėktuvuose, kurių

MSKM>5700kg, arba KVS>9, jei jie naudojami

naktį arba skrydžiams pagal SPT meteorologinėmis

sąlygomis, palankiomis susidaryt audros debesims.

Propeleriniuose hermetiškuose lėktuvuose, kurių MSKM<5700 kg ir KVS<9, oro radaras gali būti pakeistas kita atitinkama įranga, galinčia nustatyti audros vietas (pvz. Stormscope).

 

 

 

1.675

Įranga skristi apledėjimo sąlygomis

Skrydžiams naktį, lėktuvas turi turėti specialų apšvietimą, arba detektorius, kurie gali nustatyti prasidedantį apledėjimą.

 

 

 

1.680

Kosminės radiacijos nustatymo įranga

1 įrangos komplektas lėktuvuose, kurie skraido aukščiau, nei 15000 m (49000 pėdų).

 

 

 

1.685

Skrydžio įgulos vidaus ryšio sistema

1 sistema, jei įgula susideda iš 2 ir daugiau narių.

 

 

 

1.690

Vidaus ryšio sistema tarp skrydžio įgulos ir keleivių įgulos (crew member intephone system)

Lėktuvuose, kurių MSKM>15000kg, arba KVS>19, išskyrus tuos, kurie gavo TSP prieš 1965-04-01, ir užregistruoti šalyje-JAA narėje prieš 1995-04-01. Sistemos savybės: abipusis ryšys; nepriklausoma nuo keleivių informavimo sistemos; priemonės nustatyti, ar signalas įprastas, ar avarinis; abipusis ryšys su antžeminiu personalu.

 

 

 

Pilotų kabina

JAR-OPS1

Įranga

Pastabos

Kiekis

Įvertinimas

 

 

 

 

 

 

reikiamas

esamas

 

 

1.695

Keleivių informavimo sistema

1 sistema, jei KVS> 19.

Sistemos savybės:girdima visose keleivių vietose, tualetuose; pasiekiama per 10 s.

1

 

 

1.730

Saugos diržai, krėslai

1 kiekvienam asmeniui; skrydžio įgulos saugos diržai turi būti su automatiniu sulaikymu staigaus stabdymo metu.

 

 

 

1.735, ICAO 6 priedas, 13 skyrius

Pilotų kabinos durys

l, jei KVS>19. Užrakinamos iš pilotų kabinos pusės. Nuo 2003-11-01 lėktuvuose, kurių MSKM>45500kg, arba KVS>60, šios durys turi būti šarvuotos, o pilotų kabinoje įrengtos priemonės, kuriomis pilotas iš savo darbo vietos galėtų matyti už durų esančią erdvę.

 

 

 

1.755

Avarijos medicininė vaistinėlė

1, jei KVS>30, ir jei bent vienas maršruto taškas yra nutolęs daugiau, nei 60 min. skrydžio nuo aerodromo, kuriame gali būti suteikta medicininė pagalba.

 

 

 

1.770, 1.775

Papildomo deguonies tiekimo sistema

Reikalinga, jei skraidoma didesniame, nei 10000 pėdų aukštyje.

Hermetiškuose lėktuvuose: 1 kaukė kiekvienam skrydžio įgulos nariui; lengvai pasiekiama iš darbo vietos; greitai uždedamo tipo kaukės, jei skraidoma virš 250 skrydžio lygio.

 

 

 

 

 

 

 

Nehermetiškuose lėktuvuose:

1 kaukė kiekvienam skrydžio įgulos nariui

 

 

 

1.780

Įgulos apsauginė kvėpavimo įranga (PBE)

Hermetiškuose lėktuvuose arba nehermetiškuose su MSKM>5700kg, arba KVS>19. 1 įrangos komplektas kiekvienam skrydžio įgulos nariui. Įranga turi netrukdyti palaikyti ryšį; deguonies tiekimas užtikrintas ne mažiau 15 min. Jei skrydžio įgula sudaryta iš dviejų ar daugiau narių, ir nereikalinga keleivių salono įgula, turi būti 1 nešiojama PBE.

 

 

 

1.790

Gesintuvas

Užpildytas Halon 1211 (bromchlorodifluorometanu CBrCIF2), arba ekvivalentu

1

 

 

1.795

Kirviai, laužtuvai

1, jei MSKM>5700 kg, arba KVS>9

 

 

 

1.805

Priemonės avarinei evakuacijai (skrydžio įgulai)

1 kiekvienam išėjimui, jei išėjimo slenksčio aukštis nuo žemės paviršiaus yra didesnis, nei 1,86 m su išleista važiuokle. Jei lėktuvo pirmas TSP buvo išduotas po 2000-04-01, 1,86 m su dalinai išleista važiuokle.

 

 

 

1.825

Gelbėjimosi liemenės

1 liemenė kiekvienam skrydžio įgulos nariui, jei skrydžiai atliekami virš vandens.

 

 

 

Pilotų kabina

 

 

Prietaisas

Skrydžiai pagal VST

Skrydžiai pagal SPT

Įvertinimas

 

 

JAR-OPS 1 1.650, 1.652, 1.655

1

pilotas

2 pilotai

MSKM>5700kg arba KVS>9

1 pilotas

2 pilotai

MSKM>5700kg arba KVS>9

 

 

 

a

b

c

d

e

f

g

 

 

l

Magnetinis kompasas (patikrinti, ar atlikta kompensacija)

1

1

1

1

1

1

 

 

2

Tikslus laikmatis, matuojantis laikąh, min, s

1

1

1

1

1

1

 

 

3

Lauko temperatūros matuoklis

(OAT indicator)

1

(7)

1 (7)

1

(7)

1

(7)

1

(7)

1

(7)

 

 

4

Barometrinis aukščiamatis (8)

1

2

2

2

2

2

 

 

5

Greitimatis

1

2

2

1

2

2

 

 

6

Apšildoma Pito sistema (heated Pitot system)

(4)

(4)

2

1

2

2

 

 

7

Pito apšildymo gedimo indikatorius

-

-

-

-

-

2 (9)

 

 

8

Vertikalaus greičio indikatorius (vertical speed indicator)

1

2

2

1

2

2

 

 

9

Posūkio-slydimo indikatorius arba posūkio koordinatorius

1 (1)

2

(1 ir 2)

2 (1 ir 2)

1 (3)

2 (3)

2 (3)

 

 

10

Aviahorizontas (attitude indicator)

1

(1)

2

(1 ir 2) (Iir2)

2 (1ir2)

1

2

2

 

 

11

Stabilizuotas krypties indikatorius (stabilised direction indicator)

1

2

(1 ir 2)

2 (1 ir 2)

1

2

2

 

 

12

Papildomas aviahorizontas

-

-

-

-

-

1

(6)

 

 

13

Macho skaičiaus indikatorius

Turi būti sumontuotas kiekvieno piloto vietoje, kai lėktuvas turi apkrovos apribojimus pagal Macho skaičių

 

 

14

2 atskiros statinio oro slėgio sistemos

 

 

 

2 (5)

2 (5)

2

 

 

15

Schemų laikiklis (chart holder) (apšviestas)

 

 

 

1

1

1

 

 

16

Ausinės su mikrofonu, PTT mygtukas ant šturvalo

 

 

 

1

2

 

 

 

17

Autopilotas

 

 

 

1

 

 

 

 

 

PASTABOS:

(1)- vietiniams skrydžiams (iš taško A į tašką A 50 NM spinduliu, skrydžio trukmė iki 60 min.), prietaisai 9b, 10b, llb gali būti pakeisti arba posūkio-slydimo indikatoriumi, arba posūkio koordinatoriumi, arba aviahorizontu ir slydimo indikatoriumi.

(2)- pakeisti prietaisai, išvardinti (1) pastaboje, turi būti įtaisyti kiekvieno piloto vietoje.

(3)- skrydžiams pagal SPT arba naktį turi būti sumontuotas posūkio-slydimo indikatorius, arba slydimo indikatorius ir trečias (papildomas) aviahorizontas.

(4)- Pito sistemos šildymas privalomas lėktuvuose, kurie pagaminti ir turi lėktuvo tipo pažymėjimą nuo 1999 m. balandžio 1 d. ir vėliau.

(5)- sraigtiniuose lėktuvuose, kurių MSKM<5700 kg, gali būti 1 statinio oro slėgio sistema ir 1 alternatyvus statinio oro slėgio šaltinis.

(6)- papildomas aviahorizontas turi būti maitinamas ir apšviečiamas energijos šaltinio, nepriklausomo nuo pagrindinės lėktuvo elektros energijos sistemos. Po šios sistemos gedimo, papildomas aviahorizontas turi automatiškai persijungti prie atsarginio maitinimo ir veikti dar mažiausiai 30 min. Turi būti indikatorius, rodantis, jog prietaisas naudoja avarinį maitinimą.

(7)- turi būti graduotas Celsijaus laipsniais.

(8)- turi būti graduotas pėdomis, su nustatymo skale hpa ar mb (vien in. hg nepakanka);

(9)- reikalavimus tenkina ir 1 indikatorius, jei pagal jį galima nustatyti, kuris Pito sistemos šildytuvas sugedo;

(10)- Patikrinti, ar prietaisai turi indikatorius, rodančius nepakankamą energijos tiekimą.

 

Pilotų kabina

 

JAR-OPS 1

Įranga

Pastabos

Kiekis

Įvertinimas

 

 

 

 

 

 

 

reikia mas

esamas

 

 

 

 

Skrydžiams pagal VST, kai navigacija vykdoma pagal vizualius žemės orientyrus

 

1.850

Radijo imtuvas/siųstuvas

 

1

 

 

 

1.860

Autoatsakiklis (transponder)

Patikrinti, kokius režimus turi ÿ A+C ÿ S

1

 

 

 

 

Skrydžiams pagal VST, kai navigacija nevykdoma pagal vizualius žemės orientyrus, ir SPT

 

1.855

Audioskydelis

1, jei skraidoma pagal SPT

 

 

 

 

1.865

Radijo

imtuvas/siųstuvas (VHF)

Kiekvienas su savo atskira antena Jei skraidoma virš 250 skrydžio lygio, reikalingas dažnio žingsnis 8,33 kHz

2

 

 

 

 

 

Radio imtuvas/siųstuvas (HF)

Jei reikalingas (skraidant virš vandenynų, dykumų, kitų specifinių zonų)

2

 

 

 

 

 

VOR

1 VOR

2 VOR, jei navigacija atliekama tik pagal VOR

 

 

 

 

 

 

ADF

1 ADF

2 ADF, jei navigacija atliekama tik pagal ADF

 

 

 

 

 

 

DME

1 DME

2 DME, jei navigacija atliekama tik pagal DME

 

 

 

 

 

 

ILS/MLS

1 ILS arba MLS, kai reikalinga artėjimui

 

 

 

 

 

 

Ženklinamojo radijo švyturio imtuvas (MARKER)

1 imtuvas, kai būtinas artėjimui

 

 

 

 

 

 

Zonos navigacinė sistema

1 zonos navigacinė sistema, jei reikalinga vykdomuose maršrutuose

 

 

 

 

 

 

GPS

Neprivalomas.

Jei naudojamas, patikrinti modifikacijos dokumentus

 

 

 

 

 

 

RNP atitikimas

B-RNAV ar kitas. Patikrinti atitikimą patvirtinančius dokumentus

 

 

 

 

 

 

Autoatsakiklis (transponder)

Patikrinti, kokius režimus turi ÿ A+C ÿ S

1

 

 

 

1.870

Tolimosios navigacijos sistema (INS, ONS, IRS)

MNPS operacijoms specialiuose maršrutuose. Prieinama iš kiekvieno piloto vietos

1

 

 

 

 

 

 

 

Skrydžiams be apribojimų MNPS erdvėje. Prieinama iš kiekvieno piloto vietos

2

 

 

 

1.872

Tarpusavyje nepriklausomos aukščio matavimo sistemos

Skrydžiams RVSM erdvėje

2

 

 

 

 

 

Aukščio įspėjimo priemonės (altitude alert)

Skrydžiams RVSM erdvėje

1

 

 

 

 

 

Automatinė aukščio kontrolės sistema

Skrydžiams RVSM erdvėje

1

 

 

 

 

 

Autoatsakiklis (su S režimu)

Skrydžiams RVSM erdvėje

1

 

 

 

Keleivių salonas

JAR-OPS 1

Įranga

Pastabos

Kiekis

Įvertinimas

 

 

 

 

 

 

reikiamas

esamas

 

1.285

Saugos instrukcija

1 kiekvienoje keleivio vietoje

 

 

 

1.640

Šviesos

Turi būti apšviestos visos keleiviams skirtos patalpos

 

 

 

1.730

Saugos diržai, krėslai

Saugos diržas kiekviename keleivio krėsle

1

 

 

 

 

 

 

Saugos diržai kiekviename keleivių kabinos įgulos nario sėdynėje

1

 

 

1.731

Ženklai „Užsisegti saugos diržus“ ir „Nerūkyti“

Turi būti matomi iš kiekvieno keleivio krėslo.

 

 

 

JAR

25.812

Apšviestas takelis grindyse

Reikalingas, jei KVS>30 ir tipo pažymėjimas išduotas po 1958-01-01

 

 

 

1.735

Vidinės durys (jei yra)

Priemonės atidaryti keleivių užrakintas duris; Priemonės užfiksuoti duris atidarytoje padėtyje;

 

 

 

1.745

Pirmosios pagalbos vaistinėlės

Keleivių vietų skaičius

Vaistinėlių skaičius

 

 

 

 

 

 

 

 

0-99

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

100-199

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

200-299

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

300 ir daugiau

4

 

 

 

 

 

 

 

 

1.760

Pirmosios pagalbos deguonies įranga (balionai, ar kita nešiojama įranga)

Jei skraidoma virš 250 skrydžių lygio, su keleivių kabinos įgula. Deguonies turi pakakti 2 % keleivių (mažiausiai 2 įrangos komplektai), kol lėktuvas nusileis iki 8000 pėdų. Deguonies tiekimas – 3 1/min asmeniui.

 

 

 

1.770

Papildomo deguonies tiekimo sistema hermetiškiems lėktuvams

Jei skraidoma iki 25000 pėdų ir lėktuvas gali nusileisti iki 13000 pėdų per 4 minutes, turi būti po 1 deguonies kaukę kiekvienam keleivių kabinos įgulos nariui ir kaukės 10% keleivių. Kitais atvejais deguonies kaukės turi būti kiekvienam keleivių kabinos nariui ir kiekvienam keleiviui. Bendras kaukių skaičius turi 10% viršyti sėdimų vietų skaičių.

 

 

 

1.775

Papildomo deguonies tiekimo sistema nehermetiškiems lėktuvams

Jei skraidoma virš 10000 pėdų, deguonies kaukės kiekvienam keleiviui ir keleivių kabinos įgulos nariui.

 

 

 

1.780

Įgulos apsauginė kvėpavimo įranga (PBE)

Hermetiškuose lėktuvuose arba nehermetiškuose lėktuvuose, kurių MSKM>5700kg, arba KVS>19. Vienas įrangos komplektas kiekvienam keleivių kabinos įgulos nariui; deguonies tiekimas ne mažiau 15 min; papildoma PBE laikoma prie gesintuvų.

 

 

 

1.790

Gesintuvai

Keleivių vietų skaičius

Gesintuvų skaičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7-30

1

31-60

2

61-200

3

201-300

4

301-400

5

401-500

6

501-600

7

601 ir daugiau

8

Taip pat turi būti po 1 gesintuvą kiekvienoje keleivių lankomoje vietoje

1.795

Kirviai, laužtuvai

1, jei KVS>200; turi būti laikomas lėktuvo gale, keleiviams nematomoje vietoje

 

 

 

Keleivių salonas

 

JAR-OPS 1

Įranga

Pastabos

Kiekis

Įvertinimas

 

 

 

 

 

 

 

reikiamas

esamas

 

 

 

1.805

Avarinės evakuacijos priemonės

1 prie kiekvieno išėjimo, jei išėjimo slenksčio aukštis nuo žemės paviršiaus yra didesnis, nei 1,86 m su išleista važiuokle. Jei lėktuvo pirmas tipo pažymėjimas buvo išduotas po 2000-04-01, 1,86 m su dalinai išleista važiuokle.

 

 

 

 

1.810

Garsiakalbiai

1 lėktuvuose, kuriuose keleivių vietų skaičius yra 61 -99;

2 lėktuvuose, kuriuose keleivių vietų skaičius didesnis nei 100

 

 

 

 

1.820

ELT

Lėktuvuose, kurių pirmas TSP išduotas 2002-01-01, ar vėliau, turi būti ELT, galintis transliuoti 121,5 MHz ir 406,0 MHz.

Nuo 2005-01-01 tokie ELT privalomi visuose lėktuvuose.

1

 

 

 

1.825

Gelbėjimosi liemenės

Po 1 kiekvienam keleiviui. Su gelbėjimo vietos žiburiu. Krėslų dangą vietoje gelbėjimosi liemenių naudoti draudžiama.

Patikrinti, ar yra gelbėjimosi liemenės vaikams iki 2 metų.

 

 

 

 

1.815

Avarinis apšvietimas

a) bendras keleivių salono apšvietimas;

b) vidaus apšvietimas grindų lygyje, avarinių išėjimų vietose;

c) apšviestas avarinių išėjimų ženklinimas;

d) išorinis apšvietimas išėjimams per sparnus, jei tipo sertifikatas išduotas iki 1972-05-01, ir kurie skraido naktį;

e) avarinio gelbėjimosi tako apšvietimo sistema grindyse lėktuvams, kuriems tipo pažymėjimas išduotas po 1958-01-01.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KVS

Apšvietimo sistemos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KVS<9, arba

a)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9<KVS<19 ir sertifikuoti pagal JAR-23 ar JAR-25

a), b), c)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9<KVS<19 ir

nesertifikuoti pagal JAR-23 ar JAR-25

a)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KVS>19

a), b), c), d), e)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.830

Gelbėjimosi plaustai

Plaustai turi būti lėktuvuose, kurie:

1) skrenda virš vandens, nutolę nuo kranto virš 400 mylių arba 120 min. skrydžio kreiseriniu greičiu, ir gali tęsti skrydį sugedus varikliui bet kuriame maršruto taške, arba

2) 100 mylių arba 30 min. skrydžio kreiseriniu greičiu.

 

Plaustų keikis turi būti pakankamas, kad būtų sutalpinti visi skrendantys asmenys. Plaustuose turi būti gelbėjimo vietos žiburys, išlikimo įranga, 2 ELT(S)

 

 

 

 

1.835

Išlikimo įranga

Jei lėktuvas naudojamas vietose, kur gelbėjimo darbus vykdyti yra sunku, jame turi būti:

a) pirotechninių signalų įranga;

b) bent 1 ELT(S);

c) papildoma išlikimo įranga.

 

 

 

 

1.840

Hidroplanai ir amfibijos – kita įranga

Jūrinis inkaras, arba kita atitinkama įranga;

1

 

 

 

 

 

 

 

Įranga, skleidžianti garso signalus, padedančius išvengti susidūrimų jūroje.

 

 

 

 

 

 

Lėktuvo reg. ženklas_____________Tipas_____________________Serijos numeris_______________________

 

Nr.

Pastabos

 

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

 

 

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

 

Išvada: išduoti/pratęsti TSP ÿ

 

neišduoti/nepratęsti TSP ÿ

 

 

CAA įgalioto asmens pavardė:_______________________________ Parašas________________________

 

Data:________________________

 

______________

 


2 priedas

 

CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJA

 

 

Komercinės kategorijos sraigtasparnių patikros lapas (parengtas pagal JAR-OPS 3, JAR-29, ICAO 6 priedo III dalies reikalavimus)

 

Patikros tikslas:

 

Sraigtasparnio reg. ženklas__________________ Tipas___________________Serijos numeris________________

 

Pagaminimo metai_______________Sraigtasparnio TSP Nr._______________Variklio tipas_________________

 

Mokestis sumokėtas ÿ Sraigtasparnis naudojamas pagal ÿ VST ÿ SPT

Minimalus pilotų skaičius ÿ 1 pilotas ÿ 2 pilotai

 

 

Įvertinimas

1

Registracijos liudijimas

 

2

Tinkamumo skraidyti pažymėjimas

 

3

Vežėjo pažymėjimas

 

4

Eksporto pažymėjimas

 

5

Patvirtintas MEL

 

6

Draudimo liudijimas

 

7

Orlaivio žurnalas

 

8

Radijo stočių licencija

 

9

Triukšmo pažymėjimas

 

10

Patvirtintas skrydžių vykdymo vadovas

 

11

Operacijų patikros lapas (check-list)

 

12

Patvirtintas techninės priežiūros darbų vykdymo programa

 

13

Formuliarai

 

14

Tinkamumo skraidyti direktyvų sąrašas

 

15

Kaip vykdomos tinkamumo skraidyti direktyvos ir biuleteniai

 

16

Resursai

Paskirtasis

 

 

 

 

Kalendorinis

 

17

Kaip vykdomi techninės priežiūros darbai

 

18

Orlaivio identifikavimo lentelė

 

19

Registracijos ženklai

 

20

Fiuzeliažas

 

21

Mentės

 

22

Važiuoklė

 

23

Vidinė konstrukcija

 

Sraigtasparnio išorė

JAR-OPS 3

Įranga

Pastabos

Kiekis

Įvertinimas

 

 

 

 

 

 

Reikiamas

Esamas

 

 

3.640

Apšvietimo sistemos

Skraidant dieną:

Susidūrimų vengimo žiburių sistema (anticollision lights).

1

 

 

 

 

 

 

Skraidant naktį arba pagal SPT: (papildomai)

navigaciniai/padėties žiburiai;

3

 

 

 

 

 

 

 

 

2 tūpimo žiburiai; iš jų vienas reguliuojamas iš pilotų kabinos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

reikiami papildomi žiburiai jūrų sraigtasparniuose ir amfibijose.

 

 

 

3.800

Įsilaužimo vietų (jei jos yra) ženklinimas

Spalvos – geltona arba raudona. Kampų linijų matmenys – 9x3 cm. Jei tarp kampinių ženklų atstumas didesnis, nei 2 m, turi būti tarpinės linijos.

 

 

 

JAR

29.811

Avarinių angų/durų išorinis ženklinimas

Ženklinama kontrastingos spalvos 5 cm pločio linija.

 

 

 

Kabinos pokalbių savirasiai (CVR) ir skrydžio duomenų savirasiai (FDR)

3.700

CVR-1 (Eurocae ED 56A, 1993 12)

Sraigtasparniuose, kurių pirmasis TSP išduotas 1999-08-01, ar vėliau, ir jų MSKM1>3175kg, turi būti sumontuotas CVR. Jis turi išlaikyti informaciją, įrašytą mažiausiai per paskutinę 1 skrydžio valandą. Sraigtasparnių, kurių MSKM<7000kg, CVR įrašo trukmė gali būti 30 min.

1

 

 

 

 

 

 

Įrangos P/N arba pavadinimas

3.705

CVR-2 (Eurocae ED 56 1988 02, arba ED 56A 1993 12)

Sraigtasparniuose, kurių pirmas TSP išduotas iki 1999-08-01, bei jų MSKM>7000kg arba KVS2>9, turi būti naudojami CVR, kurių įrašo trukmė ne mažesnė, kaip 30 min.

1

 

 

 

 

 

 

Įrangos P/N arba pavadinimas

3.715

FDR-1

(Eurocae ED 55 1990 03)

Sraigtasparniuose, kurie gavo pirmąjį TSP 1999-08-01 ar vėliau, ir jų MSKM>3175kg, turi būti skaitmeninis FDR. Jis turi išlaikyti informaciją, įrašytą mažiausiai per paskutines 8 val.

1

 

 

 

 

 

 

Įrangos P/N arba pavadinimas

Pastaba: Kad savirašiai yra sraigtasparnyje sumontuoti, galima nustatyti pagal tai, ar yra pilotų kabinoje testo mygtukas, ištrynimo mygtukas, atitinkami saugikliai.

1MSKM – maksimali sertifikuota kilimo masė;

2KVS – sertifikuotas keleivių vietų skaičius.

 

Pilotų kabina

 

Prietaisas

Skrydžiai pagal VST

Skrydžiai pagal SPT

Kiekis

Įvertini mas

 

JAR-OPS 1 3.647, 3.650, 3.652, 3.655

1 pilotas

2 pilotai

1 pilotas

2 pilotai

reikia mas

esamas

 

 

a

b

c

d

e

 

 

 

1

Magnetinis kompasas (patikrinti, ar atlikta kompensacija)

1

1

1

1

 

 

 

2

Tikslus laikmatis, matuojantis laiką h, min, s

1

1

1

1

 

 

 

3

Lauko temperatūros matuoklis

(OAT indicator)

1 (5)

1

(5)

1

(5)

1

(5)

 

 

 

4

Barometrinis aukščiamatis

1 (6)

2 (6)

2 (6)

2 (6)

 

 

 

5

Greitimatis

1

2

1

2

 

 

 

6

Apšildoma Pito sistema (heated Pitot system)

(3)

(3)

1

2

 

 

 

7

Pito apšildymo gedimo indikatorius

-

-

1 (7)

2 (7)

 

 

 

8

Vertikalaus greičio indikatorius (vertical speed indicator)

1

2

1

2

 

 

 

9

Slydimo indikatorius

1

2

1

2

 

 

 

10

Aviahorizontas (attitude indicator)

1 (1)

2 (1)

1

2

 

 

 

11

Stabilizuotas krypties indikatorius (stabilised direction indicator)

1 (1)

2 (1)

1

2

 

 

 

12

Papildomas aviahorizontas

-

-

1 (4)

1 (4)

 

 

 

14

Alternatyvinis statinio slėgio šaltinis

-

-

1

1

 

 

 

15

Schemų laikiklis (chart holder) (apšviestas)

-

-

1

1

 

 

 

16

Ausinės su mikrofonu, PTT mygtukas ant šturvalo

1

2

1

2

 

 

 

17

Autopilotas

-

-

1

(8)

-

 

 

 

 

PASTABOS:

(1)privaloma sraigtasparniuose, kurių MSKM>3175 kg, arba kurie skraido virš vandens;

(2)privaloma sraigtasparniuose, kurių MSKM>3175 kg arba KVS>9;

(3)Pito sistemos šildymo gedimo indikatorius neprivalomas sraigtasparniuose, kurie gavo pirmąjį TSP 1999-08-01, ir kurių MSKM>3175 kg, arba KVS>9;

(4)papildomas aviahorizontas turi būti maitinamas ir apšviečiamas energijos šaltinio, nepriklausomo nuo pagrindinės lėktuvo elektros energijos sistemos. Po šios sistemos gedimo, papildomas aviahorizontas turi automatiškai persijungti prie atsarginio maitinimo ir veikti dar mažiausiai 30 min. Turi būti indikatorius, rodantis, jog prietaisas naudoja avarinį maitinimą;

(5)turi būti graduotas Celsijaus laipsniais;

(6)turi būti graduotas pėdomis, su nustatymo skale hpa ar mb (vien in. hg nepakanka);

(7)reikalavimus tenkina ir 1 indikatorius, jei pagal jį galima nustatyti, kuris Pito sistemos šildytuvas sugedo;

(8)Privaloma, išskyrus sraigtasparnius, kurių KVS ne didesnis kaip 6, ir kurie buvo sertifikuoti šalyje-JAA narėje iki 1979-01-01, ir yra naudojami šalyje-JAA narėje nuo 1999-08-01. Šiems sraigtasparniams šis reikalavimas bus taikomas nuo 2005-01-01;

(9)Patikrinti, ar prietaisai turi indikatorius, rodančius nepakankamą energijos tiekimų.

Pilotų kabina

 

JAR-OPS

3

Įranga

Pastabos

Kiekis

Įvertinimas

 

reikiamas

esamas

 

ICA0 6

priedas

Atsarginiai saugikliai

 

 

 

 

 

3.640

Apšvietimo sistemos

Prietaisų ir įrangos apšvietimo sistema;

1

 

 

 

Žibintuvėlis kiekvienam įgulos nariui

 

 

 

 

3.660

Radijo aukštimatis (radio altimeter)

Sraigtasparniuose, kurie skraido virš vandens.

1

 

 

 

3.675

Įranga skristi apledėjimo sąlygomis

Skrydžiams naktį sraigtasparnis turi turėti specialų apšvietimą, arba detektorius, kurie gali nustatyti prasidedantį apledėjimą.

 

 

 

 

3.685

Skrydžio įgulos vidaus ryšio sistema

1 sistema, jei įgula susideda iš 2 ir daugiau narių.

 

 

 

 

3.690

Vidaus ryšio sistema tarp skrydžio įgulos ir keleivių įgulos

Reikalinga, jei yra keleivių salono įgula. Sistemos savybės: abipusis ryšys; nepriklausoma nuo keleivių informavimo sistemos; priemonės nustatyti, ar signalas įprastas, ar avarinis

 

 

 

 

3.695

Keleivių informavimo sistema

1 sistema, jei KVS>9. Sistemos savybės:girdima visose keleivių vietose, tualetuose; pasiekiama per 10 s.

 

 

 

 

3.730

Saugos diržai

1 kiekvienam asmeniui; skrydžio įgulos saugos diržai turi būti su automatiniu sulaikymu staigaus stabdymo metu.

 

 

 

 

3.775

Papildomo deguonies tiekimo sistema

Reikalinga, jei skraidoma didesniame, nei 10000 pėdų aukštyje. 1 kaukė kiekvienam skrydžio įgulos nariui

 

 

 

 

3.790

Gesintuvas

Užpildytas Halon 1211 (bromchlorodifluorometanu CBrCIF2), arba ekvivalentu

1

 

 

 

3.820

ELT

Nuo 2005-01-01 turi būti instaliuotas ELT, galintis transliuoti 121,5 MHz ir 406,0 MHz. 1 ir 2 klasės sraigtasparniuose, skraidančiuose virš vandens, turi būti automatiškai atsiskiriantis ELT (ELT (AD))

1

 

 

 

3.825

Gelbėjimosi liemenės

1 liemenė kiekvienam skrydžio įgulos nariui, jei skrydžiai atliekami virš vandens.

 

 

 

 

 

Skrydžiams pagal VST, kai navigacija vykdoma pagal vizualius žemės orientyrus

 

3.850

Radijo

imtuvas/siųstuvas

VHF

1

 

 

 

3.860

Autoatsakiklis (transponder)

Patikrinti, kokius režimus turi ÿ A+C ÿ S

1

 

 

 

 

Skrydžiams pagal VST, kai navigacija vykdoma ne pagal vizualius žemės orientyrus, ir SPT

 

3.855

Audioskydelis

1, jei skraidoma pagal SPT

 

 

 

 

3.865

Radijo imtuvas/siųstuvas

VHF

2

 

 

 

Dvi tarpusavyje nepriklausomos navigacinės sistemos

Pažymėti, kokios sistemos:

1)__________________________________________

2)__________________________________________

 

 

 

 

VOR

Jei navigacija atliekama tik pagal VOR, turi būti 2 VOR imtuvai

 

 

 

 

ADF

Jei navigacija atliekama tik pagal ADF, turi būti 2 ADF imtuvai

 

 

 

 

Artėjimo tūpti sistema

Jei reikalinga vykdomuose maršrutuose

 

 

 

 

GPS

Neprivalomas

 

 

 

 

Pilotų kabina

JAR-OPS

3

Įranga

Pastabos

Kiekis

Įvertinimas

reikiamas

esamas

 

RNP atitikimas

B-RNAV ar kitas. Patikrinti atitikimą patvirtinančius dokumentus

 

 

 

Zonos navigacinė sistema

1 zonos navigacinė sistema, jei reikalinga vykdomuose maršrutuose

 

 

 

Autoatsakiklis (transponder)

Patikrinti, kokius režimus turi ÿ A+C ÿ S

1

 

 

Keleivių salonas

JAR-OPS

3

Įranga

Pastabos

Kiekis

Įvertinimas

reikiamas

esamas

3.285

Saugos instrukcija

1 kiekvienoje keleivio vietoje

 

 

 

3.640

Šviesos

Turi būti apšviestos visos keleiviams skirtos patalpos

 

 

 

3.730

Saugos diržai, krėslai

Saugos diržas kiekviename keleivio krėsle

1

 

 

Saugos diržai kiekviename keleivių kabinos įgulos nario krėsle

1

 

 

3.731

Ženklai „Užsisegti saugos diržus“ ir „Nerūkyti“

Turi būti matomi iš kiekvienos keleivio sėdynės.

 

 

 

3.745

Pirmosios pagalbos vaistinėlė

 

1

 

 

3.775

Papildomo deguonies tiekimo sistema

Jei skraidoma virš 10000 pėdų, deguonies kaukės kiekvienam keleiviui ir keleivių kabinos įgulos nariui.

 

 

 

3.790

Gesintuvai

 

Keleivių vietų skaičius

Gesintuvų skaičius

 

 

 

 

 

 

7-30

1

 

 

 

 

31-60

2

 

 

 

 

61-200

3

 

 

 

Taip pat turi būti po 1 gesintuvą kiekvienoje keleivių lankomoje vietoje

3.810

Garsiakalbiai

1 sraigtasparniuose, kurių KVS> 19

 

 

 

3.825

Gelbėjimosi liemenės

Po 1 kiekvienam keleiviui; su gelbėjimo vietos žiburiu. Krėslų dangą vietoje gelbėjimosi liemenių naudoti draudžiama.

 

 

 

3.815

Avarinis apšvietimas

bendras keleivių salono apšvietimas su nepriklausomu maitinimo šaltiniu;

 

 

 

3.830

Gelbėjimosi plaustai

Plaustai turi būti:

1) 1 ir 2 klasės sraigtasparniuose, jei

skraidoma nutolus nuo kranto per 10 min.

skrydžio kreiseriniu greičiu;

2) 3 klasės sraigtasparniuose, jei skraidoma

nutolus nuo kranto per 3 min. Skrydžio

kreiseriniu greičiu. Plaustų keikis turi būti

pakankamas, kad sutalpinti visus

skrendančius asmenis. Plaustuose turi būti

gelbėjimo vietos žiburys, išlikimo įranga,

2 ELT(S).

 

 

 

3.840

Jūriniai sraigtasparniai ir amfibijos – kita įranga

Jūrinis inkaras, arba kita ekvivalentiška įranga;

1

 

 

Įranga, skleidžianti garso signalus, padedančius išvengti susidūrimųjūroje.

 

 

 

3.835

Išlikimo įranga

Jei sraigtasparnis naudojamas vietose, kur gelbėjimo darbų vykdymas yra apsunkintas, jame turi būti:

a) pirotechninių signalų įranga;

b) bent 1 ELT(S);

c) papildoma išlikimo įranga.

 

 

 

 

 

Sraigtasparnio reg. ženklas_____________Tipas_________ Serijos numeris___________________

 

Nr.

Pastabos

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

 

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

 

Išvada: išduoti/pratęsti TSP ÿ

 

neišduoti/nepratęsti TSP ÿ

 

CAA įgalioto atstovo pavardė:_____________________________________Parašas________________________

 

Data:____________________________

 

______________


3 priedas

 

CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJA

 

 

Kitų (nekomercinių) kategorijų lėktuvų patikros lapas (parengtas pagal ICAO 6 priedo II dalies reikalavimus)

 

Patikros tikslas:

 

Lėktuvo reg. ženklas__________________Tipas_______________________ Serijos numeris________________

 

Pagaminimo metai______________Lėktuvo TSP Nr.___________________ Variklio tipas__________________

 

Mokestis sumokėtas ÿ Lėktuvas naudojamas pagal: ÿ VST ÿ SPT

 

 

Įvertinimas

1

Registracijos liudijimas

 

2

Tinkamumo skraidyti pažymėjimas

 

3

Eksporto pažymėjimas

 

5

Draudimo liudijimas

 

6

Orlaivio žurnalas

 

7

Radijo stočių licencija

 

9

Patvirtintas skrydžių vykdymo vadovas

 

10

Patvirtintas techninės priežiūros darbų vykdymo vadovas

 

11

Formuliarai

 

12

Tinkamumo skraidyti direktyvų sąrašas

 

13

Kaip vykdomos tinkamumo skraidyti direktyvos ir biuleteniai

 

14

Kaip vykdomi techninės priežiūros darbai

 

15

Resursai

 

paskirtasis

kalendorinis

 

Sklandmens

 

 

 

Variklio (žarnų)

 

 

 

Sraigto

 

 

 

16

Orlaivio identifikavimo lentelė

 

17

Registracijos ženklai

 

18

Salonas

 

19

Krovinių skyrius

 

20

Liemuo (išorė)

 

21

Sparnai, uodega

 

22

Važiuoklė

 

 

 

 

ICAO

6

priedas

Įranga

Pastabos

Kiekis

Įvertinimas

reikiamas

esamas

6.7

Apšvietimo sistemos

Skraidant naktį:

žibintuvėlis kiekvienam įgulos nariui

1

 

 

navigaciniai/padėties žiburiai

3

 

 

tūpimo žiburys

1

 

 

prietaisų apšvietimas

 

 

 

reikiami papildomi žiburiai jūrų lėktuvuose ir amfibijose

 

 

 

ICAO

6 priedas

Įranga

Pastabos

Kiekis

Įvertinimas

Reikiamas

esamas

6.1.3.1

Vaistinėlė

 

1

 

 

Gesintuvas

 

1

 

 

Saugos diržai

1 kiekvienam asmeniui

 

 

 

Atsarginiai saugikliai

Kiekvieno nominalo po vieną

 

 

 

6.12

ELT

Reikalingas lėktuvuose, kurie skraido virš vandens arba virš vietovių, kuriose apsunkintos gelbėjimo sąlygos.

Nuo 2005-01-01 ELT privalo turėti galimybę transliuoti 121,5 MHz ir 406,0 MHz dažniais

 

 

 

6.9

Žemės artumo įspėjimo sistema (E-GPWS)

1 E-GPWS turbininiuose lėktuvuose, kurių MSKM>5700 kg, arba KVS>9, ir kurių pirmas TSP išduotas po 2004-01-01.

Nuo 2007-01-01 – visuose aukščiau aprašytuose lėktuvuose.

 

 

 

6.3.1

Jūriniams orlaiviams, amfibijoms

Gelbėjimosi liemenė kiekvienam asmeniui

 

 

 

Įranga garso signalams skleisti

1

 

 

Inkaras

1

 

 

7.1

Radijo imtuvas/ siųstuvas (VHF)

Privalomas, kai skraidoma naktį, pagal SPT, arba kontroliuojamuose skrydžiuose

1

 

 

6.13

Autoatsakiklis (transponder)

Privalomas kontroliuojamuose skrydžiuose. Turi turėti C režimą.

1

 

 

 

Navigacinė įranga

Atitinkanti vykdomų skrydžių reikalavimus. Skrydžiams pagal SPT turi būti viena iš šių: GPS, ADF/DME, VOR/DME.

1

 

 

Įmontuoti prietaisai

6.2.1, 6.6

Prietaisas

Skrydžiai pagal VST

Skrydžiai pagal SPT

Kiekis

Įvertinimas

reikiamas

esamas

1

Magnetinis kompasas

1

1

 

 

 

2

Tikslus laikmatis, matuojantis laiką h, min, s

1

1

 

 

 

3

Lauko temperatūros matuoklis (OAT))dicator)

-

1

 

 

 

4

Aukščiamatis

1

1

 

 

 

5

Greitimatis

1

1

 

 

 

6

Apšildoma Pito sistema

-

1

 

 

 

7

Vertikalaus greičio indikatorius

-

1

 

 

 

8

Posūkio-slydimo indikatorius

-

1

 

 

 

9

Aviahorizontas (attitude indicator)*

-

1

 

 

 

10

Krypties indikatorius (girokompasas)*

-

1

 

 

 

11

Macho skaičiaus indikatorius

Lėktuvuose, kuriems nustatyti greičio apribojimai pagal M skaičių

 

 

 

 

PASTABA: giroskopiniai prietaisai turi turėti indikatorių, rodantį, ar tiekiama pakankamai energijos.

 

 

Lėktuvo reg. ženklas_____________Tipas______________ Serijos numeris________________

 

Nr.

Pastabos

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

 

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

 

Išvada: išduoti/pratęsti TSP ÿ

 

neišduoti/nepratęsti TSP ÿ

CAA įgalioto atstovo pavardė:_____________________________________Parašas____________________

 

Data:____________________________

 

______________

 


4 priedas

 

CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJA

 

 

Kitų (nekomercinių) kategorijų sraigtasparnių patikros lapas (parengtas pagal ICAO 6 priedo III dalies reikalavimus)

 

Patikros tikslas:

 

Lėktuvo reg. ženklas__________________Tipas_____________________Serijos numeris________________

 

Pagaminimo metai______________Lėktuvo TSP Nr.__________________Variklio tipas__________________

 

Mokestis sumokėtas ÿ Sraigtasparnis naudojamas pagal: ÿ VST ÿ SPT

 

 

Įvertinimas

1

Registracijos liudijimas

 

2

Tinkamumo skraidyti pažymėjimas

 

3

Eksporto pažymėjimas

 

5

Draudimo liudijimas

 

6

Orlaivio žurnalas

 

7

Radijo stočių licencija

 

9

Patvirtintas skrydžių vykdymo vadovas

 

10

Patvirtintas techninės priežiūros darbų vykdymo vadovas

 

11

Formuliarai

 

12

Tinkamumo skraidyti direktyvų sąrašas

 

13

Kaip vykdomos tinkamumo skraidyti direktyvos ir biuleteniai

 

14

Kaip vykdomi techninės priežiūros darbai

 

15

Resursai

 

paskirtasis

kalendorinis

 

Sklandmens

 

 

 

Variklio (žarnų)

 

 

 

Menčių

 

 

 

Reduktoriaus

 

 

 

Kolonėlės

 

 

 

16

Orlaivio identifikavimo lentelė

 

17

Registracijos ženklai

 

18

Vidinė konstrukcija

 

19

Krovinių skyrius

 

20

Fiuzeliažas

 

22

Važiuoklė

 

 

ICAO 6

priedas

Įranga

Pastabos

Kiekis

Įvertinimas

 

 

 

 

 

 

reikiamas

esamas

 

 

4.7

Apšvietimo sistemos

Skraidant naktį:

navigaciniai/padėties žiburiai

3

 

 

tūpimo žiburys

1

 

 

Žibintuvėlis kiekvienam įgulos nariui

 

 

 

prietaisų apšvietimas

 

 

 

reikiami papildomi žiburiai jūrų sraigtasparniuose ir amfibijose

 

 

 

ICAO 6 priedas

Įranga

Pastabos

Kiekis

Įvertinimas

 

 

 

 

 

 

reikiamas

esamas

 

 

4.1.3

Vaistinėlė

 

1

 

 

 

 

Gesintuvas

Patikrinti, ar nepasibaigęs galiojimo laikas

1

 

 

 

 

Saugos diržai

1 kiekvienam asmeniui

 

 

 

 

 

Atsarginiai saugikliai

Visų reikiamų nominalų po vieną.

 

 

 

4.10

ELT

Reikalingas sraigtasparniuose, kurie skraido virš vandens arba virš vietovių, kuriose apsunkintos gelbėjimo sąlygos.

Nuo 2005-01-01 turi būti naudojami ELT, galintys transliuoti 121,5 MHz ir 406,0 MHz.

 

 

 

4.3.1

Jūriniams sraigtasparniams, amfibijoms

Gelbėjimosi liemenė kiekvienam asmeniui

 

 

 

 

 

 

 

Įranga, išlaikanti sraigtasparnį ant vandens

1

 

 

 

 

 

 

Pirotechninių signalų įranga

1

 

 

 

 

 

 

Plaustai, talpinantys visus skrendančius asmenis

1

 

 

5.1

Radijo imtuvas/ siųstuvas (VHF)

Privalomas, kai skraidoma naktį, pagal SPT, arba kontroliuojamuose skrydžiuose

1

 

 

4.11

Autoatsakiklis (transponder)

Privalomas kontroliuojamuose skrydžiuose. Turi turėti C režimą.

1

 

 

5.2

Navigacinė įranga

Atitinkanti vykdomų skrydžių reikalavimus. Skrydžiams pagal SPT turi būti viena iš šių: GPS, ADF/DME, VOR/DME.

1

 

 

Įmontuoti prietaisai

4.2,

4.6

Prietaisas

Skrydžiai pagal VST

Skrydžiai naktį, arba pagal SPT

Kiekis

Įvertinimas

 

 

 

 

 

 

 

 

reikiamas

esamas

 

 

1

Magnetinis kompasas

1

1

 

 

 

2

Tikslus laikmatis, matuojantis laikąh, min, s

1

1

 

 

 

3

Lauko temperatūros matuoklis (OAT indicator)

-

1

 

 

 

4

Aukščiamatis

1

1

 

 

 

5

Greitimatis

1

1

 

 

 

6

Apšildoma Pito sistema

-

1

 

 

 

7

Vertikalaus greičio indikatorius

-

1

 

 

 

8

Posūkio-slydimo indikatorius

-

1

 

 

 

9

Aviahorizontas (attitude indicator)1

-

22

 

 

 

10

Krypties indikatorius (girokompasas)1

-

1

 

 

 

13

Ausinės su mikrofonu, PTT mygtukas ant šturvalo kiekvienam pilotui

 

 

 

 

 

 

PASTABOS 1) giroskopiniai prietaisai turi turėti indikatorių, rodantį, ar tiekiama pakankamai energijos;

 

2) vienas aviahorizontas gali būti pakeistas posūkio indikatoriumi.

 

 

Sraigtasparnio reg. ženklas_____________Tipas_____________________Serijos numeris___________________

 

Nr.

Pastabos

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

________

 

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

 

Išvada: išduoti/pratęsti TSP ÿ

 

neišduoti/nepratęsti TSP ÿ

 

 

CAA įgalioto atstovo pavardė:_____________________________________Parašas________________________

 

Data:____________________________

 

______________