TAUTINIŲ MAŽUMŲ IR IŠEIVIJOS DEPARTAMENTO
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS GENERALINIO DIREKTORIAUS

ĮSAKYMAS

 

DĖL ASMENŲ PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMO IR JŲ APTARNAVIMO TAUTINIŲ MAŽUMŲ IR IŠEIVIJOS DEPARTAMENTE PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2007 m. gruodžio 11 d. Nr. V-173

Vilnius

 

Siekdamas pagerinti piliečių ir kitų asmenų aptarnavimą Tautinių mažumų ir išeivijos departamente prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Departamentas), jų prašymų nagrinėjimą bei vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimo Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 94-3779) nuostatomis:

1. Tvirtinu Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Tautinių mažumų ir išeivijos departamente prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės taisykles (pridedama).

2. Skiriu Departamento referentą, atsakingą už asmenų aptarnavimą telefonu (jam nesant – generalinio direktoriaus įsakymu įgaliotas asmuo).

3. Įpareigoju Departamento Bendrųjų reikalų skyrių Departamento interneto tinklalapyje bei patalpose skelbti, koks asmuo ir kokiu telefonu aptarnaus piliečius ir kitus asmenis.

4. Pavedu Departamento referentui organizuoti asmenų aptarnavimą jiems atvykus į Departamentą, jų prašymų registravimą ir perdavimą nagrinėti pagal kompetenciją; piliečiams ir kitiems asmenims pageidaujant pareikšti nuomonę, pateikti asmenims pageidavimų, pasiūlymų ir pastabų knygą.

5. Pavedu patarėjui informacijai ir viešiesiems ryšiams kartą per metus organizuoti asmenų prašymų nagrinėjimo ir aptarnavimo kokybės vertinimo apklausą ir Departamento interneto svetainėje skelbti asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo kokybės vertinimo rezultatus.

6. Pavedu šio įsakymo vykdymo kontrolę Personalo ir teisės tarnybai.

7. Pripažįstu netekusiu galios Tautinių mažumų ir išeivijos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2006 m. liepos 31 d. įsakymą Nr. 89 „Dėl piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo departamente tvarkos patvirtinimo“.

 

GENERALINIS DIREKTORIUS                                                 ANTANAS PETRAUSKAS

 

_________________


 

PATVIRTINTA

Tautinių mažumų ir išeivijos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. gruodžio 11 d. įsakymu Nr. V-173

 

ASMENŲ PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMO IR JŲ APTARNAVIMO TAUTINIŲ MAŽUMŲ IR IŠEIVIJOS DEPARTAMENTE PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Tautinių mažumų ir išeivijos departamente prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės taisyklės (toliau vadinama – taisyklės) reglamentuoja asmenų (toliau vadinama – asmenys) aptarnavimą Tautinių mažumų ir išeivijos departamente prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau vadinama -Departamentas).

1. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Prašymas – su asmens teisių ir teisėtų interesų pažeidimu nesusijęs asmens kreipimasis į instituciją prašant administracinės paslaugos – išduoti leidimą (licenciją), dokumentą, jo kopiją, nuorašą ar išrašą, patvirtinantį tam tikrą juridinį faktą; nustatytąja tvarka pateikti institucijos turimą informaciją; priimti administracinį sprendimą -įsakymą.

Prašymo nagrinėjimas – valstybės tarnautojo veikla, apimanti asmens prašymo priėmimą, įregistravimą, esmės nustatymą, atsakymo parengimą ir išsiuntimą (įteikimą) asmeniui.

Atsakymas – atsižvelgiant į prašymo turinį, žodžiu, raštu ar elektroniniu būdu asmeniui teisės aktų nustatyta tvarka suteikta administracinė paslauga, pateikta informacija, įteikta prašomo administracinio akto kopija, nuorašas ar išrašas, išdėstyta informacijos nuomonė apie asmens kritiką, pasiūlymus ar pageidavimus.

2. Aptarnaujant asmenis, šių taisyklių nuostatos taikomos tiek, kiek tų klausimų nereglamentuoja Lietuvos Respublikos įstatymai ar jų pagrindu priimti kiti teisės aktai.

 

II. BENDRIEJI REIKALAVIMAI

 

3. Departamento valstybės tarnautojai ir darbuotojai, aptarnaudami asmenis, nagrinėdami prašymus, privalo vadovautis pagarbos žmogaus teisėms, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo, taip pat Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme įtvirtintais įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcionalumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo, efektyvumo, subsidiarumo ir „vieno langelio“ principais, o teikdami informaciją – Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų įstatyme (Žin., 2000, Nr. 10-236; 2005, Nr. 139-5008) nustatytais informacijos išsamumo, tikslumo, teisėtumo ir objektyvumo principais.

4. Draudžiama atsisakyti nagrinėti prašymus motyvuojant tuo, kad nėra šias funkcijas vykdančio valstybės tarnautojo ar darbuotojo.

5. Nagrinėjantis prašymą valstybės tarnautojas ar darbuotojas nusišalina pats arba turi būti nušalintas nuo prašymo ar skundo nagrinėjimo Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 25 straipsnio 1 dalyje nustatytais atvejais. Gavęs pavedimą nagrinėti prašymą valstybės tarnautojas, atsiradus minėtoms aplinkybėms, pats turi pranešti Departamento direktoriui apie viešųjų ir privačiųjų interesų konfliktą ir jo priežastis.

6. Darbas Departamente organizuojamas taip, kad asmenys, norintys ar privalantys teisės aktų nustatyta tvarka pateikti prašymus asmeniškai, tai galėtų padaryti visą Departamento darbo dienos laiką. Prašymams pateikti Departamente yra numatytos dvi papildomos valandos: trečiadieniais ir ketvirtadieniais – nuo 8.00 iki 18.00 val. Už asmenų prašymų ir skundų priėmimą Departamente yra atsakingas Departamento referentas, o jam nesant – generalinio direktoriaus įsakymu įgaliotas asmuo.

7. Asmenų prašymai nagrinėjami pagal Departamento kompetenciją. Jeigu Departamentas nėra įgaliotas spręsti prašyme ar skunde išdėstytų klausimų, tai jis ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo Departamente dienos išsiunčia jį kompetentingai institucijai (pasilikdamas prašymo kopiją) ir raštu praneša apie tai asmeniui, paaiškindamas persiuntimo priežastis.

8. Asmens prašymo, adresuoto kelioms institucijoms ir priklausančio kelių institucijų kompetencijai, nagrinėjimą organizuoja pirmasis adresatas. Kitos institucijos privalo be atskiro pirmojo adresato prašymo pateikti pasiūlymus dėl prašymo nagrinėjimo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo institucijoje dienos.

9. Prašymai ir skundai, su kuriais tas pats asmuo kreipiasi į Departamentą tuo pačiu klausimu, nenagrinėjami, jeigu nenurodomos naujos aplinkybės, sudarančios prašymo pagrindą, ar nepateikiami papildomi argumentai, leidžiantys abejoti ankstesnio atsakymo pagrįstumu. Kai pakartotinis prašymas nenagrinėjamas, Departamentas per 5 darbo dienas nuo pakartotinio prašymo gavimo dienos praneša asmeniui, kodėl jo prašymas nenagrinėjamas, ir nurodo sprendimo apskundimo tvarką.

 

III. ASMENŲ APTARNAVIMAS IR PRAŠYMŲ PATEIKIMAS

 

10. Atvykę į Departamentą asmenys aptarnaujami Departamento padaliniuose pagal jų kompetenciją spręsti asmeniui rūpimus klausimus.

11. Atvykę į Departamentą asmenys prašymus ir skundus gali pateikti ir raštu, ir žodžiu. Žodiniai prašymai priimami tik tais atvejais, kai juos galima išnagrinėti ir išspręsti tuoj pat ir nepažeidžiant asmens ir Departamento interesų. Asmenų prašymai, pateikti elektroniniu būdu, turi būti pasirašyti elektroniniu parašu. Atsakymai į šiuos prašymus pateikiami asmeniui elektroniniu paštu, o asmenų pageidavimu – siunčiami paštu prašyme nurodytu adresu arba įteikiami. Atsakymas elektroniniu paštu turi būti pasirašytas vadovo arba jo įgalioto asmens saugiu elektroniniu parašu.

12. Asmenų aptarnavimo klausimas jų pageidavimu gali būti iš anksto derinamas telefonu ar kito ryšio priemone. Atsiradus nenumatytoms aplinkybėms ir pasikeitus suderintam aptarnavimo laikui, atsakingi Departamento tarnautojai ar darbuotojai apie tai įspėja asmenį.

13. Departamente turi būti piliečių ir kitų asmenų pageidavimų, pasiūlymų ir pastabų knyga. Joje asmenys visuomet gali pareikšti savo nuomonę apie aptarnavimo Departamente kokybę, išdėstyti pageidavimus ir pasiūlymus.

14. Kai asmuo nemoka valstybinės kalbos arba dėl sensorinio ar kalbos sutrikimo negali suprantamai reikšti minčių, jam kreipiantis žodžiu į Departamentą turi dalyvauti asmuo, gebantis išversti prašymą į valstybinę kalbą (vertėjas). Vertėją pakviečia Departamentas arba asmuo, kuris kreipiasi į Departamentą, savo iniciatyva.

15. Asmenų prašymai turi būti:

15.1. parašyti valstybine kalba; ši nuostata netaikoma prašymams, siunčiamiems paštu;

15.2. parašyti įskaitomai;

15.3. asmens pasirašyti, nurodytas jo vardas, pavardė, gyvenamoji vieta (jeigu kreipiasi fizinis asmuo) arba pavadinimas, kodas, buveinės adresas (jeigu kreipiasi juridinis asmuo) ir duomenys ryšiui palaikyti.

16. Kai asmens prašymą Departamentui paduoda asmens atstovas, jis pateikia atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir asmens prašymą, atitinkantį šių Taisyklių 15 punkte nustatytus reikalavimus. Kai atstovaujamo asmens vardu į Departamentą kreipiasi asmens atstovas, jis savo prašyme turi nurodyti savo vardą, pavardę, gyvenamąją vietą, taip pat atstovaujamo asmens vardą, pavardę, gyvenamąją vietą (jeigu kreipiamasi fizinio asmens vardu) arba pavadinimą, kodą, buveinės adresą (jeigu kreipiamasi juridinio asmens vardu) ir pridėti atstovavimą patvirtinantį dokumentą. Atstovaujamo asmens vardu pateiktas prašymas turi atitikti šių Taisyklių 15.1 ir 15.2 punktų reikalavimus.

17. Kai prašymą Departamentui paduoda asmens atstovas, kurio atstovavimą patvirtinantis dokumentas išduotas užsienyje, šis dokumentas turi būti legalizuotas vadovaujantis Dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo pažyma (Apostille) tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 1079 (Žin., 2006, Nr. 118-4477).

18. Paštu gauto nevalstybine kalba parašyto prašymo visą tekstą reikalui esant į lietuvių kalbą išsiverčia Departamentas ar institucija, kuriai pagal kompetenciją priklauso jį nagrinėti.

19. Asmuo, pateikęs asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ar Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka kitaip patvirtinęs asmens tapatybę, turi teisę gauti informaciją apie save, išskyrus Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytus atvejus, kai tokia informacija neteikiama. Kai prašymą pateikti informaciją apie jį asmuo siunčia paštu ar per pasiuntinį, prie jo turi būti pridėta notaro ar kita Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Kai dėl informacijos apie asmenį kreipiasi jo atstovas, jis pateikia atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ar Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka kitaip patvirtina asmens tapatybę.

20. Asmens prašymas, pateiktas elektroniniu būdu ir pasirašytas elektroniniu parašu, prilyginamas prašymui raštu.

21. Elektroniniu būdu pateiktas prašymas sudaromas taip, kad Departamentas galėtų:

21.1. atpažinti elektroninio dokumento formatą;

21.2. atidaryti ir apdoroti jį elektroninių dokumentų valdymo sistemos ar kitomis institucijos naudojamomis informacinių technologijų priemonėmis;

21.3. atpažinti prašymo turinį;

21.4. identifikuoti elektroninį parašą ir prašymą pateikusį asmenį.

 

IV. PRAŠYMŲ REGISTRAVIMAS IR NAGRINĖJIMAS

 

22. Prašymų registravimą ir jų perdavimą nagrinėti pagal kompetenciją organizuoja Departamento referentas.

23. Prašymai, gauti tiesiogiai iš asmens arba atsiųsti paštu, registruojami specialiame žurnale ir atitinkamoje kompiuterinėje programoje. Ant prašymo arba skundo dedamas registracijos spaudas/žyma, jame įrašoma prašymo arba skundo gavimo data ir registracijos numeris.

24. Priėmus prašymą, asmens pageidavimu įteikiamas, o jeigu prašymas gautas paštu, per 2 darbo dienas nuo prašymo gavimo institucijoje asmens nurodytu adresu išsiunčiamas prašymo gavimo faktą patvirtinantis dokumentas – registracijos kortelė ar spaudu pažymėta prašymo kopija, išskyrus atvejus, kai prašymas patenkinamas iš karto. Spaude turi būti nurodytas institucijos (ar jos padalinio), priėmusios prašymą, pavadinimas, prašymo priėmimo data ir registracijos numeris. Registracijos kortelėje turi būti nurodytas institucijos, priėmusios prašymą, pavadinimas, prašymo priėmimo data ir registracijos numeris, valstybės tarnautojo, priėmusio prašymą, vardas, pavardė, pareigos, prireikus kita reikiama informacija.

25. Elektroniniu būdu gauti asmenų prašymai registruojami Departamente pagal elektroninių dokumentų valdymo taisykles, patvirtintas Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2006 m. sausio 11 d. įsakymu Nr. V-12 (Žin., 2006, Nr. 7-268).

26. Prašymai, kuriuose yra informacijos, susijusios su ypatingais asmens duomenimis (rasine ar etnine kilme, politiniais, religiniais, filosofiniais ar kitais įsitikinimais, naryste profesinėse sąjungose, sveikata, lytiniu gyvenimu, asmens teistumu), persiunčiami nagrinėti kitoms institucijoms tik gavus asmens rašytinį sutikimą. Departamentas per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo kreipiasi į asmenį prašydamas per nustatytą terminą pateikti šį sutikimą. Kai per nustatytą terminą toks sutikimas negaunamas, prašymas grąžinamas asmeniui, nurodoma grąžinimo priežastis.

27. Asmenų prašymai turi būti išnagrinėti per 20 darbo dienų nuo jų gavimo Departamente dienos.

28. Jeigu prašymo nagrinėjimas susijęs su komisijos sudarymu, posėdžio sušaukimu ar kitomis organizacinėmis priemonėmis, dėl kurių atsakymo pateikimas asmeniui gali užsitęsti ilgiau kaip 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo Departamente dienos, Departamento vadovas per 15 darbo dienų nuo prašymo gavimo turi teisę pratęsti šį terminą dar iki 10 darbo dienų. Likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki šių Taisyklių 21 punkte nustatyto termino pabaigos, Departamentas išsiunčia asmeniui pranešimą raštu (arba elektroniniu paštu, jeigu prašymas pateiktas elektroniniu būdu), nurodydamas prašymo nagrinėjimo pratęsimo priežastis.

29. Prašymai, kuriuose yra privačios informacijos, persiunčiami nagrinėti kitoms institucijoms tik leidus pareiškėjui. Tokiu atveju 5 darbo dienų terminas skaičiuojamas nuo pareiškėjo sutikimo persiųsti prašymą gavimo datos. Jeigu per institucijos vidaus tvarkoje nustatytą terminą iš pareiškėjo sutikimas negaunamas, prašymas ar skundas grąžinamas pareiškėjui (nurodoma grąžinimo priežastis).

30. Jeigu Departamentas nėra įgaliotas spręsti prašyme arba skunde išdėstytų klausimų, prašymas arba skundas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jo gavimo datos persiunčiamas kompetentingai institucijai. Apie tai pranešama pareiškėjui. Kai nėra institucijos, kuri pagal savo kompetenciją turėtų nagrinėti prašymą arba skundą, jis per 5 darbo dienas grąžinamas pareiškėjui nurodant grąžinimo priežastis. Persiunčiant prašymus arba skundus, kuriuose yra privačios informacijos, laikomasi šios tvarkos 22 punkte nustatytų apribojimų.

31. Prašymai, persiųsti valstybės politikų, Lietuvos Respublikos Seimo, Respublikos Prezidento ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos, turi būti išnagrinėti per 20 darbo dienų nuo jų gavimo Departamente datos. Valstybės politikai ir nurodytosios įstaigos informuojamos apie prašymo nagrinėjimo eigą per jų nustatytą terminą.

32. Draudžiama perduoti prašymus ir skundus spręsti institucijoms ar valstybės tarnautojams ir darbuotojams, kurių veiksmai skundžiami.

33. Užregistruoti prašymai ir skundai perduodami nagrinėti Departamento padaliniams, valstybės tarnautojams arba darbuotojams pagal kompetenciją.

 

V. PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMAS IR ASMENŲ APTARNAVIMAS
TAIKANT „VIENO LANGELIO PRINCIPĄ“

 

34. Asmenų prašymų nagrinėjimas taikant „vieno langelio“ principą reiškia, kad prašymai priimami ir atsakymai į juos pateikiami vienoje darbo vietoje ir sprendimui priimti reikalingą informaciją iš savo institucijos administracijos padalinių, pavaldžių institucijų, prireikus – ir iš kitų institucijų gauna pati prašymą nagrinėjanti institucija, neįpareigodama to atlikti asmenį, kuris kreipiasi.

35. „Vieno langelio“ asmenų aptarnavimo padalinys atlieka šias funkcijas:

35.1. priima asmenų prašymus, nustato, kokia jų esmė, kokios informacijos reikia sprendimams priimti, kokią informaciją ir dokumentus pagal galiojančius teisės aktus privalo pateikti asmuo, kuris kreipiasi, numato, kokią informaciją departamentas gali gauti iš savo administracijos padalinių, pavaldžių ir kitų institucijų, ir paprašo asmenį, kuris kreipiasi, pateikti informaciją ir dokumentus, kurių departamentas pats negali gauti arba kuriuos pagal galiojančius teisės aktus privalo pateikti šis asmuo, bet jų nepateikia;

35.2. užregistruoja gautus prašymus ir perduoda juos Departamento vadovui ar jo įgaliotam asmeniui;

35.3. perduoda prašymus juos nagrinėti paskirtiems valstybės tarnautojams; asmens pageidavimu informuoja jį apie prašymą nagrinėjantį valstybės tarnautoją; jeigu prašymo nagrinėjimas nepriskirtinas Departamento kompetencijai, persiunčia jį kitai institucijai, pasilikęs prašymo kopiją;

35.4. įteikia ar išsiunčia asmenims atsakymus;

35.5. asmens pageidavimu jį informuoja apie prašymo nagrinėjimo eigą;

35.6. konsultuoja, informuoja asmenį pagal Departamento vadovo nustatytą kompetenciją;

35.7. rengia pasiūlymus, kaip geriau nagrinėti sudėtingus, dažnai gaunamus prašymus;

35.8. kartą per metus atlieka asmenų aptarnavimo ir prašymų nagrinėjimo taikant „vieno langelio“ principą kokybės analizę ir apie tai informuoja Departamento vadovą;

35.9. atlieka kitas teisės aktų priskirtas funkcijas ir Departamento vadovo pavedimus.

 

VI. ATSAKYMŲ Į PRAŠYMĄ PARENGIMAS IR IŠSIUNTIMAS (ĮTEIKIMAS) ASMENIUI

 

36. Į asmenų prašymus atsakoma valstybine kalba ir tokiu būdu, kokiu pateiktas prašymas, jeigu asmuo nepageidauja gauti atsakymą kitu būdu. Prireikus į prašymą gali būti atsakoma ne valstybine kalba, kai vadovaudamasi tarptautinės teisės aktais prašymą pateikia užsienio valstybės institucija, kitas užsienio subjektas ar tarptautinė organizacija.

37. Atsakymas į prašymą parengiamas dviem egzemplioriais, iš kurių vienas išsiunčiamas (įteikiamas) asmeniui, o kitas lieka Departamente.

38. Atsakymai į prašymą parengiami atsižvelgiant į prašymo turinį:

38.1. į prašymą suteikti administracinę paslaugą- išduoti leidimą (licenciją), dokumentą, jo kopiją, nuorašą ar išrašą, patvirtinantį tam tikrą juridinį faktą, – atsakoma suteikiant prašomą administracinę paslaugą arba nurodomos atsisakymo tai padaryti priežastys;

38.2. į prašymą pateikti institucijos turimą informaciją atsakoma pateikiant prašomą informaciją Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ar savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo nustatyta tvarka arba nurodomos atsisakymo tai padaryti priežastys;

38.3. į prašymą priimti administracinį sprendimą – įsakymą, potvarkį ar nustatytąja tvarka kitą nustatytosios formos dokumentą, kuriame išreikšta institucijos valia, – atsakoma pateikiant atitinkamo dokumento kopiją, išrašą ar nuorašą arba nurodomos atsisakymo tai padaryti priežastys;

38.4. į kreipimąsi, kuriame išdėstoma asmens nuostata tam tikru klausimu, pranešama apie institucijos veiklos pagerėjimą ar trūkumus ir pateikiami pasiūlymai, kaip juos ištaisyti, atkreipiamas dėmesys į tam tikrą padėtį, informuojama apie valstybės tarnautojų piktnaudžiavimą ar neteisėtus veiksmus, nesusijusius su konkretaus asmens teisėtų interesų ir teisių pažeidimu, ar kitokį asmens kreipimąsi atsakoma laisvos formos raštu.

39. Atsakymai, kuriuose yra privačios informacijos, asmeniui siunčiami tik registruota pašto siunta.

40. Departamentas, gavęs pagrįstą asmens kreipimąsi dėl atsakyme į prašymą esančių spausdinimo, skaičiavimo ar faktinių duomenų klaidų, nedelsdamas jas ištaiso ir grąžina asmeniui ištaisytą atsakymą arba nurodo, kodėl klaidos nebuvo taisomos.

 

VII. SPRENDIMŲ DĖL IŠNAGRINĖTŲ PRAŠYMŲ APSKUNDIMAS

 

41. Asmuo, nesutinkantis su Departamento atsakymu į jo prašymą, arba tuo atveju, jeigu per nustatytą prašymo nagrinėjimo terminą atsakymas asmeniui neišsiųstas, turi teisę paduoti skundą Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo trečiojo skirsnio „Administracinė procedūra“ nustatyta tvarka, Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijų įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-310) nustatyta tvarka Administracinių ginčų komisijai, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) nustatyta tvarka Administraciniam teismui. Dėl valstybės tarnautojų piktnaudžiavimo, biurokratizmo ar kitaip pažeidžiamų žmogaus teisių ir laisvių viešojo administravimo srityje asmuo turi teisę pateikti skundą Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriui Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo (Žin., 1998, Nr. 110-3024; 2004, Nr. 170-6238) nustatyta tvarka.

 

VIII. APTARNAVIMAS TELEFONU

 

42. Taupant asmenų, valstybės tarnautojų ir darbuotojų darbo laiką, Departamente už asmenų aptarnavimą telefonu atsakingas yra referentas.

43. Referento, atsakingo už asmenų aptarnavimą telefonu, uždavinys – orientuoti asmenį, kuris kreipiasi į Departamentą, kad operatyviai ir kvalifikuotai būtų išspręstas jo keliamas klausimas. Už asmenų aptarnavimą telefonu atsakingas referentas privalo gebėti trumpai ir suprantamai paaiškinti:

43.1. ar Departamentas kompetentingas spręsti asmeniui rūpimą klausimą;

43.2. kokius dokumentus (pažymą, pareiškimą, kitus dokumentus) ir kaip (asmeniškai ar paštu) reikia pateikti, kad asmens klausimas būtų išnagrinėtas ir išspręstas;

43.3. į kokią kitą instituciją asmuo gali kreiptis, jeigu Departamentas nekompetentingas spręsti asmeniui rūpimo klausimo, ir nurodyti tos institucijos adresą bei telefono numerį;

43.4. pateikti kitą asmens pageidaujamą informaciją, kuria disponuoja institucija ir kurią asmuo turi teisę gauti Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo nustatyta tvarka.

44. Darbuotojas, atsakingas už asmenų aptarnavimą telefonu, gali teikti ir kitą asmens pageidaujamą viešąją informaciją, kuria disponuoja Departamentas ir kurią asmuo turi teisę gauti pagal Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų įstatymą (Žin., 2000, Nr. 10-236; 2005, Nr. 139-5008).

45. Darbuotojas, atsakingas už asmenų aptarnavimą telefonu, turi laikytis šių taisyklių:

45.1. pakelti telefono ragelį prieš trečią skambutį (pageidautina);

45.2. prisistatyti skambinančiajam, pasakydamas Departamento pavadinimą, savo pareigas ir pavardę;

45.3. atidžiai išklausyti asmenį, prireikus paprašyti patikslinti kreipimosi esmę;

45.4. aiškiai ir tiksliai atsakyti į asmens klausimus;

45.5. pasistengti iš karto atsakyti į klausimą, prireikus laiko išsamiam atsakymui parengti – tiksliai nurodyti kito kontakto telefonu ar kita ryšių priemone laiką;

45.6. ramiai kalbėtis, mandagiai atsisveikinti.

 

IX. ASMENŲ PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMO IR APTARNAVIMO KOKYBĖS VERTINIMAS

 

46. Departamento vadovas privalo užtikrinti asmenims galimybę anonimiškai pareikšti nuomonę apie prašymų nagrinėjimą ir aptarnavimo kokybę, siekdamas nustatyti:

46.1. ar jie pakankamai informuoti apie institucijos darbo laiką;

46.2. ar jiems patogus institucijoje nustatytas asmenų priėmimo laikas;

46.3. ar jiems tenka ilgai laukti priėmimo;

46.4. ar mandagiai jie aptarnaujami;

46.5. ar jiems rūpimi klausimai išspręsti pakankamai kvalifikuotai;

46.6. ar juos patenkino atsakymų į prašymus pateikimo terminai;

46.7. ar jie informuoti apie veiksmus, kurių institucija ėmėsi spręsdama jų klausimus;

46.8. kitus institucijai rūpimus klausimus, susijusius su asmenų aptarnavimu.

47. Apklausą organizuoja Departamento vadovo paskirtas valstybės tarnautojas.

48. Apklausos duomenys naudojami asmenų prašymų nagrinėjimui ir jų aptarnavimui institucijoje gerinti.

49. Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo kokybės vertinimo rezultatai kartą per metus skelbiami Departamento interneto svetainėje.

_________________