LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS IR

LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO IR SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO 2003 M. GEGUŽĖS 30 D. ĮSAKYMO NR. ISAK-771/A1-91 „DĖL PROFESINIO RENGIMO STANDARTO STRUKTŪROS IR PROFESINIO RENGIMO STANDARTŲ RENGIMO, ATNAUJINIMO IR ĮTEISINIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2007 m. gegužės 23 d. Nr. ISAK-969/A1-138

Vilnius

 

 

Pakeičiame Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2003 m. gegužės 30 d. įsakymą Nr. ISAK-771/A1-91 „Dėl Profesinio rengimo standarto struktūros ir Profesinio rengimo standartų rengimo, atnaujinimo ir įteisinimo nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 56-2512):

1. Išdėstome įsakymo antraštę taip:

„Dėl Profesinio rengimo standarto struktūros aprašo ir Profesinio rengimo standartų rengimo, atnaujinimo ir įteisinimo nuostatų patvirtinimo“.

2. Išdėstome 1.1 punktą taip:

„1.1. Profesinio rengimo standarto struktūros aprašą.“

3. Išdėstome nauja redakcija nurodytuoju įsakymu patvirtintą Profesinio rengimo standarto struktūrą ir struktūrinių dalių paaiškinimus (pridedama).

 

 

 

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRĖ                                                            ROMA ŽAKAITIENĖ

 

 

 

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRĖ                           VILIJA BLINKEVIČIŪTĖ


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo

ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2003 m. gegužės 30 d. įsakymu

Nr. ISAK-771/A1-91

(Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo

ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2007 m. gegužės 23 d.

įsakymo Nr. ISAK-969/A1-138 redakcija)

 

PROFESINIO RENGIMO STANDARTO STRUKTŪROS APRAŠAS

 

1. Profesinio rengimo standarto (toliau – standartas) struktūrą sudaro standarto rekvizitai ir standarto turinys.

2. Kiekvieną standartą identifikuoja šie standarto rekvizitai:

2.1. Standarto pavadinimas.

2.2. Profesinio išsilavinimo lygiai.

2.3. Standarto valstybinis kodas.

2.4. Suteikiama kvalifikacija.

2.5. Bazinis išsilavinimas.

3. Standarto turinį sudaro trumpas profesinės veiklos aprašymas, profesijos tikslas, veiklos sritys, kompetencijos, kompetencijų ribos, mokymo (studijų) tikslai, kompetencijų vertinimas, svarbiausi bendrieji gebėjimai, baigiamasis kvalifikacijos vertinimas:

3.1. Trumpas profesinės veiklos aprašymas, t. y. profesijai būdingos veiklos sritys, darbo vieta, darbo priemonės, įrankiai ir medžiagos, darbo sąlygos ir aplinka, darbo santykiai ir ryšiai, profesijai reikalingos svarbiausios asmeninės savybės, atitinkamą profesinę veiklą reglamentuojantys teisės aktai.

3.2. Profesijos tikslas – lakoniškas teiginys, išreiškiantis tai, ko tos profesijos darbuotojas siekia savo profesinėje veikloje.

3.3. Veiklos sritis – tam tikra darbuotojo savarankiška profesinės veiklos dalis.

3.4. Kompetencija – mokėjimas atlikti tam tikrą veiklą remiantis įgytų žinių, įgūdžių, gebėjimų, vertybinių nuostatų visuma.

3.5. Veiklos sritys ir kompetencijos pateikiamos pagal šio aprašo 1 priede nurodytą formą.

3.6. Kompetencijų ribos – tai skirtingi kompetencijų pasireiškimo variantai.

3.7. Mokymo (studijų) tikslai – tai mokinio žinių ir gebėjimų, būtinų atitinkamai kompetencijai įgyti, apibūdinimas.

3.8. Kompetencijų vertinimas – tai vertinimo nuorodos, kokios žinios ir gebėjimai turi būti įvertinami.

3.9. Kompetencijų ribos, mokymo (studijų) tikslai ir kompetencijų vertinimas pateikiami pagal šio aprašo 2 priede nurodytą formą.

3.10. Bendrieji gebėjimai – tai žmogaus gebėjimai, reikalingi sėkmingam darbui, mokymuisi (studijoms), profesiniam pasirengimui ir gyvenimui. Profesinio rengimo standarte jie įrašomi į atitinkamus mokymo tikslus.

3.11. Baigiamasis kvalifikacijos vertinimas – pagrindinių (svarbiausių) kompetencijų, be kurių negali būti suteikta profesinė kvalifikacija, vertinimas mokymo (studijų) programos pabaigoje. Jame įvardijamos tos pagrindinės (svarbiausios) kompetencijos, kurias mokinys privalomai turi pademonstruoti baigiamojo vertinimo metu.

______________


 

Profesinio rengimo standarto struktūros aprašo

1 priedas

 

.......................... VEIKLOS SRITYS IR KOMPETENCIJOS

(pavadinimas)                                                                                                     

 

Veiklos sritys

Kompetencijos

1.

1.1.

1.2.

2

2.1.

2.2.

 

______________


 

Profesinio rengimo standarto struktūros aprašo

2 priedas

 

........................ KOMPETENCIJŲ RIBOS, MOKYMO TIKSLAI IR

(pavadinimas)                                                                                                                     

KOMPETENCIJŲ VERTINIMAS

 

Veiklos sritys*

Kompetencijų apibudinimas

Mokymo tikslai

Kompetencijų vertinimas

kompetencijos*

kompetencijų ribos

1.

1.1.

 

1.1.1.

 

1.1.2.

1.2.

 

1.2.1.

 

1.2.2.

2.

2.1.

 

2.1.1.

 

2.1.2.

2.2.

 

2.2.1.

 

2.2.2.

 

* Veiklos sritys ir kompetencijos nekeičiant numeracijos perkeliamos iš Profesinio rengimo standarto struktūros aprašo 1 priedo.

______________