LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS IR
LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO IR SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO 2003 M. GEGUŽĖS 30 D. ĮSAKYMO NR. ISAK-771/A1-91 „DĖL PROFESINIO RENGIMO STANDARTO STRUKTŪROS IR PROFESINIO RENGIMO STANDARTŲ RENGIMO, ATNAUJINIMO IR ĮTEISINIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2007 m. gegužės 23 d. Nr. ISAK-969/A1-138
Vilnius
Pakeičiame Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2003 m. gegužės 30 d. įsakymą Nr. ISAK-771/A1-91 „Dėl Profesinio rengimo standarto struktūros ir Profesinio rengimo standartų rengimo, atnaujinimo ir įteisinimo nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 56-2512):
1. Išdėstome įsakymo antraštę taip:
3. Išdėstome nauja redakcija nurodytuoju įsakymu patvirtintą Profesinio rengimo standarto struktūrą ir struktūrinių dalių paaiškinimus (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo
ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro
2003 m. gegužės 30 d. įsakymu
Nr. ISAK-771/A1-91
(Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo
ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro
2007 m. gegužės 23 d.
įsakymo Nr. ISAK-969/A1-138 redakcija)
PROFESINIO RENGIMO STANDARTO STRUKTŪROS APRAŠAS
1. Profesinio rengimo standarto (toliau – standartas) struktūrą sudaro standarto rekvizitai ir standarto turinys.
2. Kiekvieną standartą identifikuoja šie standarto rekvizitai:
3. Standarto turinį sudaro trumpas profesinės veiklos aprašymas, profesijos tikslas, veiklos sritys, kompetencijos, kompetencijų ribos, mokymo (studijų) tikslai, kompetencijų vertinimas, svarbiausi bendrieji gebėjimai, baigiamasis kvalifikacijos vertinimas:
3.1. Trumpas profesinės veiklos aprašymas, t. y. profesijai būdingos veiklos sritys, darbo vieta, darbo priemonės, įrankiai ir medžiagos, darbo sąlygos ir aplinka, darbo santykiai ir ryšiai, profesijai reikalingos svarbiausios asmeninės savybės, atitinkamą profesinę veiklą reglamentuojantys teisės aktai.
3.2. Profesijos tikslas – lakoniškas teiginys, išreiškiantis tai, ko tos profesijos darbuotojas siekia savo profesinėje veikloje.
3.4. Kompetencija – mokėjimas atlikti tam tikrą veiklą remiantis įgytų žinių, įgūdžių, gebėjimų, vertybinių nuostatų visuma.
3.7. Mokymo (studijų) tikslai – tai mokinio žinių ir gebėjimų, būtinų atitinkamai kompetencijai įgyti, apibūdinimas.
3.8. Kompetencijų vertinimas – tai vertinimo nuorodos, kokios žinios ir gebėjimai turi būti įvertinami.
3.9. Kompetencijų ribos, mokymo (studijų) tikslai ir kompetencijų vertinimas pateikiami pagal šio aprašo 2 priede nurodytą formą.
3.10. Bendrieji gebėjimai – tai žmogaus gebėjimai, reikalingi sėkmingam darbui, mokymuisi (studijoms), profesiniam pasirengimui ir gyvenimui. Profesinio rengimo standarte jie įrašomi į atitinkamus mokymo tikslus.
3.11. Baigiamasis kvalifikacijos vertinimas – pagrindinių (svarbiausių) kompetencijų, be kurių negali būti suteikta profesinė kvalifikacija, vertinimas mokymo (studijų) programos pabaigoje. Jame įvardijamos tos pagrindinės (svarbiausios) kompetencijos, kurias mokinys privalomai turi pademonstruoti baigiamojo vertinimo metu.
Profesinio rengimo standarto struktūros aprašo
1 priedas
.......................... VEIKLOS SRITYS IR KOMPETENCIJOS
(pavadinimas)
Veiklos sritys |
Kompetencijos |
1. |
1.1. 1.2. |
2 |
2.1. 2.2. |
______________
Profesinio rengimo standarto struktūros aprašo
2 priedas
........................ KOMPETENCIJŲ RIBOS, MOKYMO TIKSLAI IR
(pavadinimas)
KOMPETENCIJŲ VERTINIMAS
Veiklos sritys* |
Kompetencijų apibudinimas |
Mokymo tikslai |
Kompetencijų vertinimas |
|
kompetencijos* |
kompetencijų ribos |
|||
1. |
1.1. |
|
1.1.1. |
|
1.1.2. |
||||
1.2. |
|
1.2.1. |
|
|
1.2.2. |
||||
2. |
2.1. |
|
2.1.1. |
|
2.1.2. |
||||
2.2. |
|
2.2.1. |
|
|
2.2.2. |
* Veiklos sritys ir kompetencijos nekeičiant numeracijos perkeliamos iš Profesinio rengimo standarto struktūros aprašo 1 priedo.
______________