LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS IR KAZACHSTANO RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS
SUSITARIMAS
DĖL BENDRADARBIAVIMO KOVOJANT SU MOKESČIŲ ĮSTATYMŲ PAŽEIDIMAIS
vadovaudamosi savo valstybių nacionaliniais įstatymais ir tarptautiniais įsipareigojimais,
atsižvelgdamos į abipusį suinteresuotumą efektyviai spręsti uždavinius, susijusius su mokesčių įstatymų pažeidimų prevencija, jų išaiškinimu ir kelio jiems užkirtimu, taip pat valstybių ekonominio saugumo užtikrinimu,
susitarė:
1 straipsnis
Susitarimo objektas
1. Šio Susitarimo objektas – Šalių kompetentingų institucijų bendradarbiavimas, siekiant organizuoti efektyvią kovą su mokesčių įstatymų pažeidimais.
2 straipsnis
Sąvokos
- Lietuvos Respublikoje – Mokesčių policijos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos;
3 straipsnis
Bendradarbiavimo formos
- keičiasi informacija apie mokesčių įstatymų pažeidimus, kuriuos padarė juridiniai ir fiziniai asmenys;
- bendradarbiauja įgyvendinant priemones, skirtas mokesčių įstatymų pažeidimų prevencijai, jų išaiškinimui ir kelio jiems užkirtimui;
- teikia atitinkamai patvirtintas dokumentų, susijusių su juridinių ir fizinių asmenų apmokestinimu, kopijas;
- keičiasi informacija apie nacionalines mokesčių sistemas, apie mokesčių įstatymų pakeitimus ir papildymus, taip pat metodinėmis rekomendacijomis dėl kovos su mokesčių įstatymų pažeidimais organizavimo;
- keičiasi patirtimi, įgyta kuriant informacines sistemas, naudojamas kovojant su mokesčių įstatymų pažeidimais bei užtikrinant jų funkcionalumą;
- koordinuoja veiklą sprendžiant bendradarbiavimo metu kylančius klausimus, įskaitant darbo grupių sudarymą, keitimąsi atstovais bei personalo mokymą;
- rengia mokslines ir praktines konferencijas bei seminarus kovos su mokesčių įstatymų pažeidimais problemoms nagrinėti.
4 straipsnis
Keitimasis informacija apie mokesčių įstatymų pažeidimus
1. Keitimasis informacija apie mokesčių įstatymų pažeidimus apima šiuos klausimus:
- juridinių ir fizinių asmenų pajamų slėpimą nuo apmokestinimo, nurodant būdus, kuriuos, slėpdami mokesčius, naudoja mokesčių įstatymų pažeidėjai;
- juridinių ir fizinių asmenų sąskaitų atidarymą valstybiniuose bei komerciniuose bankuose, taip pat lėšų apyvartą šiose sąskaitose, jeigu yra pagrindo manyti, kad jose laikomos nuo apmokestinimo slepiamos sumos;
- apmokestinamos bazės dydžio ir mokesčių, imamų iš juridinių ir fizinių asmenų, pažeidusių mokesčių įstatymus, sumų nustatymą, taip pat kitus klausimus, susijusius su mokesčių įstatymų pažeidimų prevencija, jų išaiškinimu bei kelio jiems užkirtimu.
2. Vienos Šalies kompetentinga institucija šio straipsnio 1 dalyje numatytą informaciją teikia remdamasi kitos Šalies kompetentingos institucijos prašymu tuo atveju, kai informacijos teikimas neprieštarauja prašomosios Šalies nacionaliniams įstatymams ir interesams.
Jeigu vienos Šalies kompetentinga institucija mano, kad jos turima informacija yra įdomi kitos Šalies kompetentingai institucijai, ji gali suteikti šią informaciją savo iniciatyva.
5 straipsnis
Priemonių įgyvendinimas
Šalių kompetentingų institucijų bendradarbiavimas įgyvendinant priemones, skirtas mokesčių įstatymų pažeidimų prevencijai, jų išaiškinimui ir kelio jiems užkirtimui, dėl asmenų, padariusių tokius pažeidimus ar įtariamų juos padarius, apima bendrą priemonių planavimą, keitimąsi informacija apie šių priemonių įgyvendinimo eigą ir rezultatus.
6 straipsnis
Dokumentų kopijų teikimas
Jeigu Šalių kompetentingos institucijos prašo, jos teikia viena kitai dokumentų, susijusių su juridinių ir fizinių asmenų apmokestinimu (sąskaitos-faktūros, važtaraščiai, sutartys, sertifikatai, pažymos ir kiti), taip pat dokumentų, susijusių su mokesčių įstatymų pažeidimais, kopijas.
7 straipsnis
Keitimasis teisinio pobūdžio duomenimis
Šalių kompetentingos institucijos keičiasi informacija apie nacionalines mokesčių sistemas, nusikaltimų tyrimų ir administracinių teisės pažeidimų bylų teisenos mokesčių įstatymų srityje teisinius pagrindus. Jos informuoja viena kitą apie mokesčių įstatymų pasikeitimus ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo naujų norminių teisės aktų priėmimo ar galiojančių norminių teisės aktų pakeitimo.
8 straipsnis
Bendradarbiavimas informavimo užtikrinimo srityje
9 straipsnis
Keitimasis patirtimi ir paramos teikimas personalo rengimo srityje
Šalių kompetentingos institucijos bendradarbiauja rengiant personalą ir keliant jo kvalifikaciją savo mokymo įstaigose, atliekant bendrus mokslinius tyrimus, rengiant mokslines ir praktines konferencijas bei seminarus aktualiais kovos su mokesčių įstatymų pažeidimais klausimais bei keičiasi ekspertais.
10 straipsnis
Prašymo forma ir turinys
1. Prašymas gauti informaciją perduodamas raštu arba naudojantis techninėmis teksto perdavimo priemonėmis.
Neatidėliotinais atvejais gali būti priimtas žodinis prašymas, perduotas telefonu, tačiau prašymas nedelsiant patvirtinamas raštu.
Naudojant technines teksto perdavimo priemones bei kilus abejonių dėl gauto prašymo tikrumo ar turinio, prašomoji kompetentinga institucija gali prašyti patvirtinti jį raštu.
2. Prašyme gauti informaciją turi būti:
- prašančiosios kompetentingos institucijos pavadinimas;
- prašomosios kompetentingos institucijos pavadinimas;
- trumpas prašymo esmės išdėstymas ir jo pagrindas;
- kiti duomenys, reikalingi prašymui įvykdyti.
Prašyme gauti informaciją, susijusią su baudžiamosiomis bylomis, be to, nurodoma:
trumpas faktinių aplinkybių aprašymas;
nusikaltimo kvalifikavimas pagal prašomosios Šalies valstybės įstatymus;
padarytos žalos dydis.
11 straipsnis
Prašymo vykdymas
1. Prašymas pradedamas vykdyti nedelsiant. Prašomoji kompetentinga institucija, norėdama patikslinti, gali prašyti papildomos informacijos, jei to reikia prašymui atlikti.
2. Jei įvykdyti prašymą neįmanoma, prašomoji kompetentinga institucija nedelsdama informuoja apie tai prašančiąją kompetentingą instituciją.
Prašomoji kompetentinga institucija gali atsisakyti įvykdyti prašymą, jei tai gali padaryti žalos valstybės suverenitetui ar saugumui arba jei tai prieštarauja jos įstatymams.
Apie atsisakymo įvykdyti prašymą priežastis informuojama prašančioji kompetentinga institucija.
12 straipsnis
Bendradarbiavimas vykdant prašymą
13 straipsnis
Kalbos
Prašymas gauti informaciją ir atsakymas į jį surašomi prašomosios Šalies valstybine kalba arba rusų kalba.
14 straipsnis
Informacijos naudojimas
Šalių kompetentingos institucijos užtikrina informacijos, susijusios su mokesčių įstatymų pažeidimų prevencija, jų išaiškinimu ir kelio jiems užkirtimu, konfidencialumą.
15 straipsnis
Išlaidos
Šalių kompetentingos institucijos atlygina išlaidas, susijusias su šio Susitarimo įgyvendinimu savo valstybės teritorijoje. Tuo atveju, kai gaunami prašymai, reikalaujantys papildomų išlaidų, jų finansavimo klausimą Šalių kompetentingos institucijos nagrinėja remdamosi abipusiu susitarimu.
Planuotų susitikimų metu, jei nėra kitokio rašytinio susitarimo, priimančioji kompetentinga institucija užtikrina ir apmoka visas kitos kompetentingos institucijos delegacijos priėmimo savo valstybės teritorijoje išlaidas, o delegaciją siunčianti kompetentinga institucija atlygina delegacijos narių kelionės išlaidas.
16 straipsnis
Kitos šio Susitarimo įgyvendinimo priemonės
17 straipsnis
Ginčų sprendimas
18 straipsnis
Pakeitimai ir papildymai
19 straipsnis
Susitarimo įsigaliojimas ir galiojimo sustabdymas
Šis Susitarimas įsigalioja nuo tada, kai gaunamas paskutinis raštiškas pranešimas, patvirtinantis, kad valstybės vidaus atitinkamos procedūros, reikalingos šiam Susitarimui įsigalioti, atliktos, ir netenka galios praėjus šešiems mėnesiams nuo dienos, kai viena iš Šalių diplomatiniais kanalais gauna kitos Šalies raštišką pranešimą apie ketinimą nutraukti šį Susitarimą.
Sudarytas Vilniuje 2001 m. balandžio 5 d. dviem egzemplioriais, kiekvienas lietuvių, kazachų ir rusų kalbomis, visi tekstai yra autentiški.
Iškilus nesutarimų dėl šio Susitarimo nuostatų aiškinimo, Šalys vadovausis tekstu rusų kalba.
LIETUVOS RESPUBLIKOS |
KAZACHSTANO RESPUBLIKOS |
VYRIAUSYBĖS VARDU |
VYRIAUSYBĖS VARDU |