Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAS
DĖL UNIVERSALIŲJŲ ELEKTRONINIŲ RYŠIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO NUOSTOLIŲ KOMPENSAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO IR UNIVERSALIŲJŲ ELEKTRONINIŲ RYŠIŲ PASLAUGŲ KAINŲ AUKŠČIAUSIOS RIBOS NUSTATYMO BEI KAI KURIŲ LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS NUTARIMŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS
2011 m. spalio 27 d. Nr. 1248
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382; 2011, Nr. 91-4327) 5 straipsnio 1 dalies 1 punktu, 31 straipsnio 2 dalimi ir įgyvendindama 2002 m. kovo 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2002/22/EB dėl universaliųjų paslaugų ir paslaugų gavėjų teisių, susijusių su elektroninių ryšių tinklais ir paslaugomis (Universaliųjų paslaugų direktyva) (OL 2004 m. specialusis leidimas, 13 skyrius, 29 tomas, p. 367), Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
1. Patvirtinti Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo nuostolių kompensavimo taisykles (pridedama).
3. Pripažinti netekusiais galios:
3.1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. birželio 3 d. nutarimą Nr. 699 „Dėl Universaliųjų telekomunikacijų paslaugų teikimo taisyklių patvirtinimo ir universaliųjų telekomunikacijų paslaugų kainų aukščiausios ribos nustatymo“ (Žin., 2003, Nr. 55-2439);
3.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 23 d. nutarimą Nr. 1670 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. birželio 3 d. nutarimo Nr. 699 „Dėl Universaliųjų telekomunikacijų paslaugų teikimo taisyklių patvirtinimo ir universaliųjų telekomunikacijų paslaugų kainų aukščiausios ribos nustatymo“ pakeitimo“ (Žin., 2003, Nr. 122-5537);
3.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. vasario 15 d. nutarimą Nr. 162 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. birželio 3 d. nutarimo Nr. 699 „Dėl Universaliųjų telekomunikacijų paslaugų teikimo taisyklių patvirtinimo ir universaliųjų telekomunikacijų paslaugų kainų aukščiausios ribos nustatymo“ pakeitimo“ (Žin., 2006, Nr. 23-749).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2011 m. spalio 27 d. nutarimu Nr. 1248
UNIVERSALIŲJŲ ELEKTRONINIŲ RYŠIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO NUOSTOLIŲ KOMPENSAVIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo nuostolių kompensavimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų (toliau – universaliosios paslaugos) teikimo nuostolių kompensavimo tvarką, sąlygas, būdus ir atvejus.
2. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
Nemateriali nauda – ekonominiais metodais nustatyta ir vertine išraiška išreikšta netiesioginė nauda, kurią universaliųjų paslaugų teikėjas gauna arba ateityje gautų dėl to, kad įpareigotas teikti universaliąsias paslaugas.
Universaliųjų paslaugų teikimo nuostoliai – neigiamas universaliųjų paslaugų teikimo pajamų, gautų per tam tikrą laikotarpį, ir universaliųjų paslaugų teikimo sąnaudų, patirtų per tą patį laikotarpį, skirtumas, sumažintas nematerialia nauda, gauta per tą patį laikotarpį.
Universaliųjų paslaugų teikimo pajamos – universaliųjų paslaugų teikėjo ekonominės naudos padidėjimas, susijęs su universaliųjų paslaugų įpareigojimų vykdymu.
Universaliųjų paslaugų teikimo sąnaudos – skirtumas tarp universaliųjų paslaugų teikėjo sąnaudų, kurias jis patiria vykdydamas įpareigojimus teikti universaliąsias paslaugas, ir sąnaudų, kurias jis patirtų, jeigu veiktų be šių įpareigojimų.
Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatyme (Žin., 2004, Nr. 69-2382) ir Lietuvos Respublikos bendrojo pagalbos centro įstatyme (Žin., 2004, Nr. 90-3306).
II. UNIVERSALIŲJŲ PASLAUGŲ TEIKIMO nuostolių KOMPENSAVIMO TVARKA, SĄLYGOS, BŪDAI IR ATVEJAI
3. Universaliųjų paslaugų teikimo nuostoliai, įskaitant nematerialios naudos įvertinimą, apskaičiuojami pagal Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos (toliau – Ryšių reguliavimo tarnyba) nustatytų universaliųjų paslaugų teikimo nuostolių apskaičiavimo taisyklių reikalavimus.
4. Universaliųjų paslaugų teikimo nuostoliai gali būti kompensuojami tik tada, kai universaliųjų paslaugų teikėjas Taisyklių 5 punkte nustatyta tvarka motyvuotai pareiškia, kad pagal įpareigojimus, susijusius su universaliųjų paslaugų teikimu, universaliąsias paslaugas jis galės teikti tik nuostolingai ir universaliųjų paslaugų teikimo nuostoliai jam bus nesąžininga našta.
5. Jeigu universaliųjų paslaugų teikėjas teisės aktų nustatyta tvarka vykdė sąnaudų apskaitą pagal teikiamų paslaugų rūšis ir, įvertinęs vienų arba daugiau finansinių metų, praėjusių nuo įpareigojimų jam teikti universaliąsias paslaugas nustatymo, rezultatus, nustatė, kad tolesnis universaliųjų paslaugų teikimo įpareigojimų vykdymas nuostolingas, kad ateityje jis atneš ilgalaikių nuostolių ir bus nesąžininga našta, jis turi teisę iki einamųjų finansinių metų birželio 30 d. raštu pateikti Ryšių reguliavimo tarnybai prašymą kompensuoti universaliųjų paslaugų teikimo nuostolius.
6. Kartu su prašymu, kuriame, be kitų teisės aktų reikalaujamų duomenų, nurodomi universaliųjų paslaugų teikėjo telefono, fakso numeriai ir elektroninio pašto adresas, universaliųjų paslaugų teikėjas pateikia:
6.2. dokumentus, kurie įrodo ir leidžia patikrinti nurodytų universaliųjų paslaugų teikimo nuostolių pagrįstumą;
6.3. skaičiavimus ir dokumentus, įrodančius, kad prašomi kompensuoti universaliųjų paslaugų teikimo nuostoliai susidaro tik dėl įpareigojimo teikti universaliąsias paslaugas ir toks įpareigojimas jam yra nesąžininga našta;
6.4. objektyviais kriterijais pagrįstus aiškinimus, kurių elektroninių ryšių paslaugų gavėjų ar jų grupių jis paprastai neaptarnautų arba kurių elektroninių ryšių paslaugų neteiktų, bet dėl įpareigojimų teikti universaliąsias paslaugas turi arba turės tai daryti;
7. Skaičiuojant universaliųjų paslaugų teikimo sąnaudas, turi būti remiamasi tik sąnaudomis, kurios priskiriamos:
7.2. konkretiems universaliųjų paslaugų gavėjams ar jų grupėms, kuriems, atsižvelgiant į nurodyto tinklo ar universaliųjų paslaugų sąnaudas, universaliųjų paslaugų teikėjo gaunamas pajamas ir nustatytas aukščiausias kainų ribas, tokios universaliosios paslaugos gali būti teikiamos tik patiriant nuostolius. Šiai kategorijai priskiriami tie universaliųjų paslaugų gavėjai arba jų grupės, kuriems teikėjas, neturintis įpareigojimo teikti universaliąsias paslaugas, jų neteiktų.
8. Į universaliųjų paslaugų teikimo sąnaudas negali būti įtrauktos sąnaudos, patiriamos aptarnaujant skambučius bendruoju pagalbos telefono numeriu 112 ir (arba) kitais pagalbos tarnybų trumpaisiais telefono ryšio numeriais, taip pat elektroninių ryšių tinklo modernizavimo investicijos, kurios būtų ar turėtų būti atliktos, nesvarbu, ar yra įpareigojimas teikti universaliąsias paslaugas, ir (ar) investicijos, atliktos iki 2002 m. gruodžio 31 d. įskaitytinai.
9. Ryšių reguliavimo tarnyba, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatyme įtvirtintais elektroninių ryšių veiklos reguliavimo principais, turi teisę detalizuoti nesąžiningos naštos, susijusios su įpareigojimais teikti universaliąsias paslaugas, įvertinimo kriterijus.
10. Ryšių reguliavimo tarnyba, gavusi Taisyklių 5 punkte nurodytą prašymą kompensuoti universaliųjų paslaugų teikimo nuostolius, jeigu nėra įpareigoto universaliųjų paslaugų teikėjo arba, Ryšių reguliavimo tarnybai paskelbus pasiūlymą viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjams (toliau – teikėjai) pareikšti pageidavimą teikti universaliąsias paslaugas, nepavyko rasti teikėjų, gebančių teikti universaliąsias paslaugas be kompensacijos, per 3 mėnesius nuo prašymo gavimo skelbia teikėjo ar kelių teikėjų, kurie sutiktų būti įpareigoti teikti universaliąsias paslaugas ar jų sudedamąsias dalis, gaudami mažiausią kompensaciją, atrankos konkursą. Šiame konkurse gali dalyvauti visi teikėjai, gebantys teikti universaliąsias paslaugas ar jų sudedamąsias dalis. Konkurso sąlygas ir teikėjų kvalifikacinius reikalavimus nustato Ryšių reguliavimo tarnyba.
11. Konkurso būdu išrinktus teikėjus Ryšių reguliavimo tarnyba paskiria universaliųjų paslaugų ar jų sudedamųjų dalių teikėjais. Konkurso rezultatai įsigalioja ne anksčiau kaip nuo Taisyklių 18 punkte nurodyto Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo dėl universaliųjų paslaugų teikimo nuostolių kompensavimo įsigaliojimo.
12. Jeigu konkurso būdu neišrenkamas teikėjas, gebantis teikti universaliąsias paslaugas, gaudamas mažiausią kompensaciją, Ryšių reguliavimo tarnyba per 3 mėnesius nuo tos dienos, kurią universaliųjų paslaugų teikėjas pateikia visą reikiamą papildomą informaciją ir (arba) atlieka auditą, kaip nurodyta Taisyklių 13 punkte ir Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 31 straipsnio 4 dalyje, išnagrinėja Taisyklių 5 punkte nurodyto prašymo pagrįstumą.
13. Ryšių reguliavimo tarnyba, nagrinėdama Taisyklių 5 punkte nurodyto prašymo pagrįstumą, turi teisę:
13.1. pareikalauti papildomos informacijos, būtinos prašymui ir kartu su juo pateiktai informacijai išnagrinėti ir detalizuoti;
13.2. tikrinti universaliųjų paslaugų teikėjo sąskaitas ir kitą informaciją, kuria vadovaujantis nustatomas nuostolių dydis;
13.3. prašymą pateikusio universaliųjų paslaugų teikėjo lėšomis užsakyti nepriklausomą šio universaliųjų paslaugų teikėjo veiklos duomenų tikslumo ir palyginimo patikrinimą ir (ar) auditą;
14. Nuostolių apskaičiavimo rezultatai ir Ryšių reguliavimo tarnybos patikrinimo ir (ar) audito išvada yra vieši.
15. Ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus įsakymu Taisyklių 10 ir 12 punktuose nurodyti terminai gali būti pratęsti ne daugiau kaip 2 mėnesiais, atsižvelgiant į būtinų atlikti darbų apimtį ir vadovaujantis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatyme įtvirtintais elektroninių ryšių veiklos reguliavimo principais.
16. Įvertinusi Taisyklių 5 punkte nurodytame prašyme pateiktą informaciją ir nusprendusi, kad prašymas pagrįstas, Ryšių reguliavimo tarnyba pateikia Susisiekimo ministerijai ir Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai išvadas dėl konkretaus universaliųjų paslaugų teikėjo nuostolių dydžio. Šios per 20 kalendorinių dienų nuo išvadų gavimo turi pateikti Ryšių reguliavimo tarnybai savo išvadas dėl universaliųjų paslaugų teikimo nuostolių kompensavimo ir (arba) universaliųjų paslaugų kainų aukščiausios ribos pakeitimo, ir (arba) universaliųjų paslaugų masto, ir (arba) kokybės reikalavimų pakeitimo, arba įpareigojimų teikti universaliąsias paslaugas ar jų sudedamąsias dalis perdavimo, arba universaliųjų paslaugų ar jų sudedamųjų dalių paskirstymo šių paslaugų teikėjams. Per 2 mėnesius nuo prašymo nagrinėjimo termino pabaigos Ryšių reguliavimo tarnyba, suderinusi su Susisiekimo ministerija, Valstybine vartotojų teisių apsaugos tarnyba ir Finansų ministerija, turi:
16.1. parengti ir nustatyta tvarka Lietuvos Respublikos Vyriausybei pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo dėl konkretaus universaliųjų paslaugų teikėjo universaliųjų paslaugų teikimo nuostolių kompensavimo projektą. Šio nutarimo projekte taip pat turi būti nurodytas nuostolių kompensavimo būdas, tvarka, lėšų universaliųjų paslaugų teikimo nuostoliams kompensuoti šaltiniai;
16.2. ir (arba) parengti ir nustatyta tvarka Lietuvos Respublikos Vyriausybei pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo dėl universaliųjų paslaugų kainų aukščiausios ribos pakeitimo projektą;
17. Rengiant ir teikiant išvadas arba, kaip nurodyta Taisyklių 16 punkte, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo dėl konkretaus universaliųjų paslaugų teikėjo universaliųjų paslaugų teikimo nuostolių kompensavimo projektą, turi būti atsižvelgta į siūlomų priemonių tikslingumą, sąnaudas ir kitus veiksnius, galinčius lemti kompensavimo priemonių įgyvendinimo ir funkcionavimo efektyvumą.
18. Universaliųjų paslaugų teikėjų, išrinktų pagal Taisyklių 11 punktą, patiriami universaliųjų paslaugų teikimo nuostoliai nustatomi vadovaujantis konkurso sąlygomis ir rezultatais, pagal kuriuos Ryšių reguliavimo tarnyba parengia ir nustatyta tvarka Lietuvos Respublikos Vyriausybei pateikia Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo dėl konkretaus universaliųjų paslaugų teikėjo universaliųjų paslaugų teikimo nuostolių kompensavimo projektą ir jame taip pat nurodo universaliųjų paslaugų teikimo nuostolių kompensavimo būdą, tvarką ir lėšų universaliųjų paslaugų teikimo nuostoliams kompensuoti šaltinius. Tokiu atveju Taisyklių 12–14, 16 ir 17 punktų reikalavimai netaikomi.
19. Universaliųjų paslaugų teikimo nuostoliai kompensuojami šiais būdais:
20. Jeigu Lietuvos Respublikos Vyriausybė nusprendžia universaliųjų paslaugų teikimo nuostolius kompensuoti viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjų lėšomis, Ryšių reguliavimo tarnyba, vadovaudamasi universaliųjų paslaugų teikimo nuostolių apskaičiavimo taisyklėmis, įgyvendina universaliųjų paslaugų teikimo nuostolių kompensavimo mechanizmą.
21. Jeigu universaliųjų paslaugų teikimo nuostoliai kompensuojami viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjų lėšomis, universaliųjų paslaugų teikimo nuostoliai kompensuojami iš universaliųjų paslaugų teikimo nuostolių kompensavimo sąskaitos, kurios lėšas sudaro viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjų įmokos (toliau – sąskaita).
23. Viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjai nedalyvauja įgyvendinant universaliųjų paslaugų teikimo nuostolių kompensavimo mechanizmą, o jų finansiniai duomenys nenaudojami įmokų į sąskaitą dydžiui apskaičiuoti, jeigu jie tenkina bent vieną iš šių sąlygų:
23.1. pajamos iš viešųjų telefono ryšio paslaugų laikotarpiu, už kurį skaičiuojama universaliųjų paslaugų teikimo nuostolių kompensacija, nesiekė 2 000 000 (du milijonai) litų;
24. Viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjų, dalyvaujančių įgyvendinant universaliųjų paslaugų teikimo nuostolių kompensavimo mechanizmą, įmokos į sąskaitą dydis skaičiuojamas pagal formulę:
, kur:
Įi – viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjo įmoka į sąskaitą;
PVTRPi – konkretaus viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjo pajamos iš viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo per ataskaitinį laikotarpį, už kurį skaičiuojama universaliųjų paslaugų teikimo nuostolių kompensacija, neįskaitant viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjo pajamų už universaliąsias paslaugas, kurių jis neteiktų, jeigu nebūtų paskirtas teikti universaliąsias paslaugas;
n – viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjų, mokančių įmokas į sąskaitą, skaičius;
i – indeksas, nurodantis konkretų viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėją, dalyvaujantį įgyvendinant universaliųjų paslaugų teikimo nuostolių kompensavimo mechanizmą; i kinta nuo 1 iki n;
UPN – Ryšių reguliavimo tarnybos patvirtintas universaliųjų paslaugų teikimo nuostolis.
25. Kiekvieno atskiro viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjo, dalyvaujančio įgyvendinant universaliųjų paslaugų teikimo nuostolių kompensavimo mechanizmą, įmokų dydžiai, kai universaliųjų paslaugų teikimo nuostoliai už tą patį laikotarpį kompensuojami keliems universaliųjų paslaugų teikėjams, apskaičiuojami atskirai.
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2011 m. spalio 27 d. nutarimo Nr. 1248
priedas
UNIVERSALIŲJŲ ELEKTRONINIŲ RYŠIŲ PASLAUGŲ KAINŲ AUKŠČIAUSIA RIBA
Eil. Nr. |
Užmokesčio pavadinimas |
Kainos aukščiausia riba (su pridėtinės vertės mokesčiu), litais |
1. |
Telefono linijos įrengimo užmokestis |
250 |
2. |
Abonentinis mėnesio užmokestis už telefono liniją: |
|
2.1. |
vartotojams |
23 |
2.2. |
kitiems universaliųjų paslaugų gavėjams |
28 |
3. |
Vietinių skambučių siuntimas teikiant viešąsias telefono ryšio paslaugas fiksuotoje vietoje: |
|
3.1. |
sujungimo užmokestis |
0,14 |
3.2. |
skambučių siuntimas darbo dienomis nuo 7 iki 20 valandos (už minutę) |
0,12 |
3.3. |
skambučių siuntimas darbo dienomis nuo 20 iki 7 valandos, o poilsio ir švenčių dienomis visą parą (už minutę) |
0,03 |
4. |
Nacionalinių (tarpmiestinių) skambučių siuntimas teikiant viešąsias telefono ryšio paslaugas fiksuotoje vietoje: |
|
4.1. |
sujungimo užmokestis |
0,14 |
4.2. |
skambučių siuntimas darbo dienomis nuo 7 iki 20 valandos (už minutę) |
0,4 |
4.3. |
skambučių siuntimas darbo dienomis nuo 20 iki 7 valandos, o poilsio ir švenčių dienomis visą parą (už minutę) |
0,12 |
5. |
Skambučių siuntimas teikiant viešąsias telefono ryšio paslaugas fiksuotoje vietoje, skambinant į taksofoną Lietuvoje: |
|
5.1. |
sujungimo užmokestis |
0,14 |
5.2. |
skambučių siuntimas į taksofoną Lietuvoje (už minutę) |
0,49 |
6. |
Informacijos apie viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentus teikimas: |
|
6.1. |
užmokestis už didmeninę informacijos apie viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentus teikimo paslaugą, mokamas universaliųjų paslaugų teikėjui (už minutę) |
1,18 |
6.2. |
užmokestis už informacijos teikimą paslaugų gavėjams (už minutę)* |
1,5 |
7. |
Tarptautinių skambučių siuntimas teikiant viešąsias telefono ryšio paslaugas fiksuotoje vietoje: |
|
7.1. |
sujungimo užmokestis |
0,14 |
7.2. |
Estija, Latvija (už minutę) |
1,46 |
7.3. |
Baltarusija (už minutę) |
1,88 |
7.4. |
Airija, Australija, Austrija, Belgija, Danija, Didžioji Britanija, Ispanija, Italija, Graikija, Kanada, Vatikanas, Havajų salos, Jungtinės Amerikos Valstijos, Lenkija, Lichtenšteinas, Liuksemburgas, Naujoji Zelandija, Nyderlandai, Portugalija, Puerto Rikas, Prancūzija, Suomija, Švedija, Vokietija (už minutę) |
1,74 |
7.5. |
Bulgarija, Čekija, Moldova, Kroatija, Norvegija, Rumunija, Rusija, Slovakija, Slovėnija, Šveicarija, Ukraina, Vengrija (už minutę) |
2,24 |
7.6. |
Albanija, Andora, Armėnija, Azerbaidžanas, Bosnija ir Hercegovina, Islandija, Gibraltaras, Gruzija, Serbija ir Juodkalnija, Kanada, Kazachstanas, Kipras, Kirgizija, Kroatija, Malta, Makedonija, Monakas, San Marinas, Tadžikistanas, Turkmėnistanas, Turkija, Uzbekistanas (už minutę) |
3,1 |
7.7. |
Argentina, Bahamos, Brazilija, Filipinai, Honkongas, Grenlandija, Japonija, Kinija, Kolumbija, Kosta Rika, Meksika, Pietų Afrikos Respublika, Pietų Korėja, Singapūras, Šri Lanka, Tailandas, Taivanas, Venesuela (už minutę) |
7,79 |
7.8. |
kitos valstybės (už minutę) |
10,03 |
7.9. |
Inmarsat** A (už minutę) |
33,04 |
7.10. |
Inmarsat** B, Inmarsat** C, Inmarsat** M (už minutę) |
25,37 |
7.11. |
Inmarsat** Mini – M (už minutę) |
18,88 |
8. |
Viešosios telefono ryšio paslaugos, teikiamos taksofonu: |
|
8.1. |
sujungimo užmokestis |
0,16 |
8.2. |
vietinių skambučių siuntimas (už minutę) |
0,49 |
8.3. |
nacionalinių (tarpmiestinių) skambučių siuntimas (už minutę) |
0,49 |
8.4. |
tarptautinių skambučių siuntimas (už minutę) |
*** |
9. |
Užmokestis už informacijos apie viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentus teikimą taksofonu (už minutę)* |
1,85 |
____________________
*Į šį užmokestį privalo būti įskaičiuoti visi galimi užmokesčiai paslaugų gavėjui (skambučio sudarymo užmokestis, užmokestis už vietinį telefono ryšį (pagal atitinkamus tarifus), užmokesčiai už informacijos apie viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentus teikimo paslaugą ir užmokestis už kitas paslaugas, jeigu tokių būtų).
**Judriojo radijo ryšio palydovinė sistema.
***Skambinant taksofonu, galiojančioms tarptautinio telefono ryšio kainoms gali būti taikomas koeficientas, ne didesnis kaip 1,32.