LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
1997 m. balandžio 24 d. Nr. 392
Vilnius
2. Pripažinti netekusiais galios:
2.1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugsėjo 19 d. nutarimą Nr. 874 „Dėl Lietuvos Respublikos pramonės ir prekybos ministerijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1994, Nr. 74-1400);
2.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugsėjo 20 d. nutarimą Nr. 876 „Dėl Lietuvos Respublikos ekonomikos ministerijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1994, Nr. 74-1402);
2.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. gruodžio 7 d. nutarimą Nr. 1225 „Dėl Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1994, Nr. 96-1894);
2.4. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. sausio 28 d. nutarimą Nr. 62 „Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos svarbiausiųjų funkcijų patvirtinimo“ (Žin., 1997, Nr. 11-211).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
1997 m. balandžio 24 d. nutarimu Nr. 392
Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos nuostatai
Bendrieji nuostatai
1. Lietuvos Respublikos ūkio ministerija (toliau vadinama – Ūkio ministerija) yra Lietuvos Respublikos vykdomosios valdžios institucija.
Ūkio ministerija sprendžia jos kompetencijai priklausančius klausimus, taip pat vykdo kitas įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų numatytas funkcijas.
2. Ūkio ministerija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymu, kitais įstatymais ir Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, taip pat šiais nuostatais.
3. Ūkio ministerijos aparato darbuotojų metinį darbo užmokesčio fondą tvirtina Lietuvos Respublikos Seimas.
Ūkio ministerijos uždaviniai ir funkcijos
5. Svarbiausieji Ūkio ministerijos uždaviniai yra:
5.1. numatyti Lietuvos ūkio plėtros strategines (ilgalaikes) bei vidutinės trukmės laikotarpio kryptis, taip pat kai kurių ūkio šakų – pramonės, energetikos, prekybos – prioritetus ir tikslus;
5.2. rengti ir įgyvendinti Nacionalinę energetikos strategiją, užtikrinti patikimą energijos tiekimą;
5.3. numatyti kartu su kitomis ministerijomis pagal savo kompetenciją valstybės ekonomikos reguliavimo politikos kryptis (ekonomikos reformos, užsienio ir vidaus prekybos reguliavimo kryptis, smulkaus ir vidutinio verslo plėtojimo, bankroto įgyvendinimo priemones);
5.4. racionaliai tvarkyti pagal savo sritis patikėjimo teise priskirtą valstybės turtą, dalyvauti ministerijos reguliavimo sričiai priskirtų objektų privatizavime, rūpintis valstybės rezervais;
6. Ūkio ministerija, vykdydama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
6.1. ūkio plėtojimo strategijos ir restruktūrizavimo srityse:
6.1.1. numato Lietuvos ūkio ekonominio plėtojimo prioritetus ir tikslus, rengia jo plėtojimo strategiją ir programas, kuria teisines ir kitas sąlygas joms įgyvendinti, organizuoja kartu su Lietuvos banku, ministerijomis ir kitomis valstybės institucijomis Lietuvos ūkio socialinės ir ekonominės plėtros prognozių (vidutinės trukmės laikotarpiu) rengimą, dalyvauja rengiant ekonominės integracijos į Europos Sąjungą programą;
6.1.2. dalyvauja Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijai rengiant Lietuvos ūkio regioninio plėtojimo politiką;
6.1.3. analizuoja šalies ir užsienio energetikos, pramonės ir prekybos raidos tendencijas, rengia Lietuvos ūkio raidos prognozes, harmoningo vystymosi koncepciją ir programas, koordinuoja jų įgyvendinimą;
6.1.4. nustato svarbiausias, prioritetines ūkio veiklos sritis (objektus), teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei išvadas dėl jų plėtojimo ir valstybės skiriamų investicijų;
6.1.5. pagal savo kompetenciją vykdo ūkio šakų ir įmonių paraiškų investicijoms, investicinių projektų ir programų ekspertizę;
6.1.6. vykdo ir koordinuoja darbus, susijusius su laisvųjų ekonominių zonų, technologinių parkų ir inovacijų centrų steigimo ekonominiu pagrindimu, steigimu ir funkcionavimu Lietuvos Respublikoje;
6.1.8. dalyvauja tarpžinybinės investicinių projektų ekspertų komisijos darbe, kartu su Europos reikalų ministerija analizuoja užsienio kapitalo investicijų efektyvumą;
6.1.9. formuoja kartu su Finansų ministerija, dalyvaujant kitoms ministerijoms, Lietuvos valstybės investicijų politiką, dalyvauja rengiant Lietuvos valstybės biudžeto projektus, kartu su Finansų ministerija rengia valstybės investicijų trimetes programas, numato Lietuvos valstybės biudžeto išlaidas investicijoms; rengia siūlymus dėl papildomų išlaidų įvairioms programoms ir investicijoms skyrimo, teikia Finansų ministerijai išvadas šiais klausimais;
6.1.10. formuoja ir vykdo mokslinę techninę, informacinę politiką energetikos, pramonės, verslininkystės bei prekybos srityse, koordinuoja pagal savo kompetenciją užsienio teikiamos techninės pagalbos politiką bei prioritetus, analizuoja, kaip naudojama ši pagalba;
6.1.11. rengia energijos išteklių poreikio prognozes, kuro, elektros ir šilumos gamybos, tiekimo ir vartojimo balansus;
6.1.12. nustato energijos išteklių rūšis, kuro ir energijos vartojimo režimą statomoms, rekonstruojamoms ir veikiančioms įmonėms;
6.1.14. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei siūlymus dėl ekonomikos ir technikos mokslų plėtojimo krypčių, dalyvauja konferencijose ekonomikos ir technikos klausimais;
6.2. ūkio valstybinio reguliavimo srityje:
6.2.1. rengia pagal savo kompetenciją įstatymų ir kitų teisės aktų projektus, kurių reikia ekonomikos valstybinio reguliavimo politikai įgyvendinti;
6.2.2. analizuoja infliacijos, mokesčių sistemos, kreditų politikos, pinigų politikos įtaką ūkio raidai;
6.2.3. formuoja kartu su kitomis ministerijomis valstybės politiką muitų tarifų ir netarifinio reguliavimo srityje;
6.2.4. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei siūlymus dėl prekių, paslaugų ir darbų (tarp jų dėl rangos darbų ir projektavimo paslaugų – kartu su Statybos ir urbanistikos ministerija) viešojo pirkimo politikos, padeda ją įgyvendinti;
6.2.5. ekonominiais metodais reguliuoja ministerijos reguliavimo sričiai priskirtų valstybės įmonių veiklą, skatina rinkos santykius;
6.2.6. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka teikia siūlymus dėl energijos išteklių kainų ir tarifų formavimo bei tvirtinimo;
6.2.8. kartu su Statybos ir urbanistikos ministerija nagrinėja ir sprendžia klausimus, susijusius su naujų energetikos infrastruktūros objektų statyba, plėtojimu bei projektavimu, rengia siūlymus, kad būtų nustatyta prisijungimo prie energetikos tinklų tvarka ir sąlygos;
6.2.9. numato ir įgyvendina priemones, užtikrinančias stabilų energijos ir kuro tiekimą ekstremaliomis aplinkybėmis;
6.2.10. įstatymų nustatyta tvarka vykdo valstybinę energijos išteklių bei energijos gamybos, tiekimo, vartojimo priežiūrą ir kontrolę;
6.2.12. koordinuoja Energijos taupymo fondo ir kitų fondų, susijusių su pramonės ir prekybos plėtote, veiklą;
6.2.13. kartu su Statybos ir urbanistikos ministerija rengia ir tvirtina energetikos ūkio eksploatavimo ir techninės priežiūros sistemos prijungimo prie esamų inžinerinių tinklų taisykles bei tvarką, rengia ir tvirtina energijos tiekimo ir atsiskaitymo už ją taisykles ir tvarką, nustato energetikos specialistų tobulinimosi ir atestavimo tvarką;
6.2.14. pagal savo kompetenciją remia ir skatina produktų gamybą iš vietinių ir antrinių žaliavų, taip pat vietinių energijos išteklių ir atsinaujinančių energijos šaltinių vartojimą, rengia ir įgyvendina tam skirtas programas;
6.2.16. skatina ir remia smulkių ir vidutinių įmonių steigimą, tobulina privataus verslo plėtojimo sąlygas;
6.2.17. sudaro palankias sąlygas diegti ir plėsti ekologiškai švarią gamybą, naudoti beatliekes technologijas, plėtoti ekologinę pramonę;
6.2.18. įteisina pagal savo kompetenciją Lietuvos rinkoje realizuojamų prekių privalomuosius (saugos, nekenksmingumo, ženklinimo ir kitus) reikalavimus, derina juos su Europos Tarybos direktyvomis, tarptautinėmis sutartimis, plėtoja sertifikavimo sistemas;
6.3. valstybinio turto valdymo srityje:
6.3.1. analizuoja, kaip naudojamas valstybinis turtas, teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei siūlymus jo valdymo, naudojimo ir disponavimo juo klausimais;
6.3.2. atstovauja nustatytąja tvarka valstybės turimoms akcijoms akcinėse bendrovėse ir uždarosiose akcinėse bendrovėse;
6.3.3. teikia pagal savo kuruojamas šakas Lietuvos valstybinei privatizavimo agentūrai prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės siūlymus (ir būtinus duomenis) dėl privatizavimo objektų sąrašo ir privatizavimo programos sudarymo, padeda įvertinti privatizavimo objektus, dalyvauja privatizuojant didelius objektus konkurso būdu;
6.3.4. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pagal ministerijos reguliavimo sričiai priskirtus objektus siūlymus dėl strateginių ir ypač svarbių ūkio objektų privatizavimo tikslingumo, turimų valstybei priklausančių akcijų pardavimo, valstybinio turto privatizavimo būdų ir tvarkos tobulinimo;
6.3.6. rengia Lietuvos Respublikos Vyriausybei siūlymus dėl valstybės turtinio įnašo į privataus kapitalo įmones, dėl privatizuoto turto perėmimo valstybės ir savivaldybių reikmėms iš akcinių bendrovių mažinant valstybės turimų akcijų skaičių;
6.3.7. koordinuoja pagal savo kompetenciją energijos išteklių (naftos, dujų ir panašiai) gavybos ir perdirbimo klausimus;
6.3.8. koordinuoja Lietuvos Respublikos valstybės materialinių išteklių rezervo formavimą, laikymą, naudojimą ir apskaitą;
6.4. įmonių ūkinės veiklos reguliavimo srityje:
6.4.1. rengia įstatymų ir kitų teisės aktų įmonių ekonomikos klausimais projektus, pagal savo kompetenciją atlieka parengtų projektų ekspertizę;
6.4.2. apibendrina įmonių veiklą reguliuojančių įstatymų taikymo praktiką, rengia siūlymus, kaip juos tobulinti;
6.4.3. rengia įstatymų ir kitų teisės aktų smulkaus bei vidutinio verslo skatinimo ir plėtojimo klausimais projektus, rengia ir realizuoja valstybės politikos priemones smulkiam ir vidutiniam verslui plėtoti, derina jas su Europos Sąjungos teikiama pagalba;
6.4.4. metodiškai vadovauja ūkinės veiklos licencijavimo taisyklių projektų rengimui. Nagrinėja ministerijų ir kitų valstybės institucijų siūlymus dėl įmonių ir piliečių komercinės-ūkinės veiklos licencijavimo, apibendrina kitų institucijų išvadas šiais klausimais ir rengia siūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei;
6.4.5. išduoda Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavedimu licencijas (leidimus) Lietuvos Respublikos įmonių įstatyme nustatytoms veiklos sritims;
6.4.6. rengia teisės aktus, reglamentuojančius teisines, ekonomines bei organizacines įmonių bankroto procedūras, Sanavimo fondo sudarymo, panaudojimo ir apskaitos klausimus;
6.4.7. padeda rengti ūkio subjektų registravimo ir įmonių registro tvarkymo įstatymų bei kitų teisės aktų projektus;
6.4.8. teisiškai registruoja ūkio subjektus Lietuvos Respublikos įmonių rejestro įstatymo nustatyta tvarka;
6.4.10. vykdo Energetikos valstybinės inspekcijos, Ekonomikos ir privatizacijos instituto, Elektrografijos instituto „Elmatronas“, Valstybinio Kauno radijo matavimo technikos mokslinio tyrimo instituto „Lira“, Lietuvos tekstilės instituto, Lietuvos smulkaus ir vidutinio verslo plėtros agentūros, valstybinės specifinės firmos „Dzūkija“, valstybės įmonės Energetikos agentūros ir kitų ministerijos reguliavimo sričiai priskirtų valstybės įmonių steigėjo funkcijas;
6.5. eksporto ir importo reguliavimo srityje:
6.5.3. koordinuoja strateginių prekių ir technologijų, elektros energijos, gamtinių dujų, importo, tranzito ir eksporto kontrolės sistemos įgyvendinimą;
6.5.4. padeda vykdyti Lietuvos Respublikos prisijungimo prie Pasaulio prekybos organizacijos darbus;
6.5.5. pagal savo kompetenciją išduoda eksporto ir importo licencijas, administruoja importuojamų prekių tarifines kvotas pagal pasirašytas tarptautines sutartis;
6.6. bendradarbiavimo su užsienio šalimis ir integracijos į Europos Sąjungą srityse:
6.6.1. pagal savo kompetenciją nustatytąja tvarka palaiko ryšius su atitinkamomis užsienio valstybių institucijomis ir tarptautinėmis organizacijomis, Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavedimu rengia tarptautinių sutarčių projektus, organizuoja jų vykdymą, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar Ministro Pirmininko pavedimu atstovauja Lietuvos Respublikai užsienio valstybėse ar tarptautinėse organizacijose;
6.6.2. padeda rengti bendradarbiavimo su užsienio valstybėmis ekonomikos ir prekybos srityse sutartis bei kitus su tuo susijusius dokumentus;
6.6.3. padeda rengti ir įgyvendinti laisvosios prekybos sutartis, preferencijų, taip pat Kombinuotosios muitų tarifų ir užsienio prekybos statistikos nomenklatūrą;
6.6.5. bendradarbiauja su Lietuvos Respublikos diplomatinių atstovybių ekonominiais padaliniais, renka iš jų informaciją, kurios reikia eksportui skatinti ir ekonominiams santykiams plėtoti;
6.6.6. organizuoja tarptautinius konkursus geriausiems kuruojamų ūkio šakų efektyvumo ir potencialo didinimo projektams rengti;
6.6.7. analizuoja Europos Tarybos direktyvas, reglamentuojančias įmonių veiklą ir nustatančias svarbiausiąsias nuostatas dėl ekonominių santykių reguliavimo, rengia siūlymus dėl Lietuvos Respublikos atitinkamų įstatymų derinimo, o jų nesant – Lietuvos Respublikos teisės aktų derinimo su Europos Sąjungos teisės aktais projektus;
6.6.8. Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar Ministro Pirmininko pavedimu padeda organizuoti pagal savo kompetenciją valstybinių ir vyriausybinių delegacijų oficialius vizitus į užsienį, taip pat užsienio valstybinių ir vyriausybinių delegacijų priėmimą Lietuvos Respublikoje;
6.6.9. vadovauja Europos Bendrijos PHARE programos smulkiam ir vidutiniam verslui plėtoti projekto rengimui bei įgyvendinimui, koordinuoja pagal savo kompetenciją PHARE branduolinės saugos projektų rengimą ir įgyvendinimą Lietuvoje, koordinuoja Lietuvos smulkaus ir vidutinio verslo plėtros agentūros darbą ir Jungtinių Amerikos Valstijų taikos korpuso smulkaus verslo programos Lietuvoje vykdymą;
6.6.10. dalyvauja pagal savo kompetenciją konsultacinėse konferencijose ir derybose su tarptautinėmis organizacijomis;
6.6.11. organizuoja pagal savo kompetenciją Lietuvos Respublikoje bei užsienyje konferencijas, seminarus, muges, parodas, prekybos dienas ir tarptautinius renginius, skirtus užsienio investicijoms pritraukti bei užsienio ir vidaus prekybai plėtoti;
6.6.12. remia ir skatina ūkio subjektus, gaminančius ir eksportuojančius konkurencingas prekes, organizuoja konkursus nacionaliniam kokybės prizui laimėti;
Ūkio ministerijos teisės
7. Ūkio ministerija, įgyvendindama jai pavestus uždavinius, turi teisę:
7.1. koordinuoti pagal savo kompetenciją ministerijų, kitų Vyriausybės įstaigų, vietos savivaldos vykdomųjų institucijų veiklą, susijusią su energetikos, pramonės ir prekybos plėtojimo, bankroto procedūrų vykdymo, investicijų, muitų tarifų ir netarifinio reguliavimo, laisvųjų ekonominių zonų politikos formavimu, gauti iš ministerijų, kitų Vyriausybės įstaigų, vietos savivaldos vykdomųjų institucijų, įstaigų ir organizacijų ekonominę, ekologinę, technologinę ir kitokią informaciją, būtiną energetikos, pramonės ir prekybos veiklai analizuoti ir šiai veiklai plėtoti;
7.2. gauti iš ministerijų, valstybės ir mokslo institucijų informaciją, kurios reikia ūkio raidos prognozėms, ūkio plėtojimo strategijos kryptims parengti;
7.3. sudaryti iš ministerijų, kitų Vyriausybės įstaigų, vietos savivaldos vykdomųjų institucijų, mokslo ir mokymo įstaigų bei organizacijų atstovų ir specialistų (suderinus tai su jų vadovais), taip pat iš užsienio specialistų komisijas, darbo grupes įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų projektams rengti, kitiems ministerijos kompetencijos klausimams nagrinėti;
7.4. gauti iš ministerijų, kitų Vyriausybės įstaigų, vietos savivaldos vykdomųjų institucijų, įstaigų ir organizacijų išvadas dėl ministerijos rengiamų įstatymų ir kitų teisės aktų projektų;
7.5. koordinuoti Lietuvos Respublikoje ir užsienyje rengiamas valstybinės svarbos ekonomines parodas ir muges;
7.6. organizuoti ekonomikos seminarus bei konferencijas, dalyvauti šiuose renginiuose, rūpintis ministerijos specialistų tobulinimusi įvairiose mokslo institucijose ir kursuose;
Ūkio ministerijos darbo organizavimas
9. Ūkio ministerijai vadovauja ministras, kurį pagal Lietuvos Respublikos Konstituciją skiria pareigoms ir atleidžia iš pareigų Respublikos Prezidentas Ministro Pirmininko teikimu.
10. Ūkio ministras yra asmeniškai atsakingas už patikėtų ūkio sričių valdymą.
Ūkio ministrą gali laikinai pavaduoti tik Ministro Pirmininko paskirtas kitas Lietuvos Respublikos Vyriausybės narys.
11. Ūkio ministras:
11.2. užtikrina, kad būtų laikomasi įstatymų, vykdomi Respublikos Prezidento dekretai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, Ministro Pirmininko potvarkiai ir kiti teisės aktai;
11.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei įstatymų ir kitų teisės aktų projektus;
11.5. leidžia įsakymus ir kitus teisės aktus, tikrina, kaip jie vykdomi. Ministro leidžiami įsakymai ir kiti teisės aktai registruojami Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka.
Prireikus leidžia kartu su kitais ministrais bendrus įsakymus arba įsakymais patvirtintus kitus teisės aktus;
11.6. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei ir Ministrui Pirmininkui ministerijos veiklos ataskaitas ir Ministro Pirmininko reikalavimu atsiskaito už savo veiklą;
11.7. teikia Ministrui Pirmininkui siūlymus dėl ministerijos viceministrų skyrimo pareigoms ir atleidimo iš pareigų, taip pat siūlymus dėl jų skatinimo ar drausminių nuobaudų jiems skyrimo;
11.8. tvirtina ministerijos struktūrą ir etatų sąrašą, neviršydamas nustatytojo metinio darbo užmokesčio fondo;
11.9. tvirtina ministerijos struktūrinių padalinių, departamentų, inspekcijų, tarnybų prie ministerijos, kitų jai pavaldžių įstaigų bei organizacijų, jos reguliavimo sričiai priskirtų valstybės įmonių nuostatus (įstatus), arba tvirtinti ministerijos struktūrinių padalinių nuostatus įgalioja ministerijos sekretorių;
11.10. skiria pareigoms ir atleidžia iš pareigų ministerijos sekretorių, struktūrinių padalinių, departamentų, inspekcijų, tarnybų prie ministerijos, kitų jai pavaldžių įstaigų bei organizacijų, jos reguliavimo sričiai priskirtų valstybės įmonių vadovus, taip pat kitus ministerijos darbuotojus, arba skirti ministerijos struktūrinių padalinių darbuotojus įgalioja ministerijos sekretorių;
12. Ūkio ministras vadovauja ministerijos struktūriniams padaliniams tiesiogiai ar per ministerijos viceministrus ir ministerijos sekretorių, o departamentams, inspekcijoms, tarnyboms prie ministerijos, kitoms jai pavaldžioms įstaigoms bei organizacijoms – per šių institucijų vadovus.
Ūkio ministerijos viceministrai ir ministerijos sekretorius yra tiesiogiai atsakingi ministrui. Ministras nustato jų kompetenciją.
Ūkio ministerijos viceministrai rūpinasi jiems skirtu ministerijos darbo baru, teikia ministrui įsakymų ir kitų teisės aktų projektus.
Ūkio ministerijos vidaus reikalų tvarkymą, personalo darbą ir raštvedybą organizuoja ministerijos sekretorius.
13. Ūkio ministerijoje gali būti sudaroma kolegija, kuri yra ministro patariamoji institucija. Kolegiją sudaro ministras (kolegijos pirmininkas), ministerijos viceministrai, ministerijos sekretorius (pagal pareigas), kiti ministerijos darbuotojai, taip pat departamentų, inspekcijų, tarnybų prie ministerijos, kitų jai pavaldžių įstaigų bei organizacijų vadovai. Į kolegijos posėdžius gali būti kviečiami ir kitų ministerijų, valstybės valdymo ir kitų institucijų atstovai, mokslininkai, pramonės, energetikos įmonių, verslininkų atstovai (jų sutikimu).
Kolegijos narių skaičių nustato ir jos personalinę sudėtį tvirtina ministras.
14. Ūkio ministerijos kolegija svarsto svarbiausiuosius ministerijos veiklos klausimus, svarbiausiųjų ministro įsakymų ir kitų teisės aktų projektus, išklauso ministerijos struktūrinių padalinių, departamentų, inspekcijų, tarnybų prie ministerijos, kitų jai pavaldžių įstaigų bei organizacijų vadovų ataskaitas, svarsto, kaip parenkami ir ugdomi darbuotojai, kaip tikrinamas sprendimų vykdymas.
______________