LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2005 M. BIRŽELIO 7 D. ĮSAKYMO NR. ISAK-1041 „DĖL ŠVIETIMO KONSULTANTŲ RENGIMO, VEIKLOS IR ATSKAITOMYBĖS NUOSTATŲ TVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2008 m. birželio 20 d. Nr. ISAK-1866
Vilnius
1. Pakeičiu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. birželio 7 d. įsakymą Nr. ISAK-1041 „Dėl Švietimo konsultantų rengimo, veiklos ir atskaitomybės nuostatų tvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 73-2666):
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. birželio 7 d.
įsakymu Nr. ISAK-1041
(Lietuvos Respublikos švietimo ir
mokslo ministro 2008 m. birželio 20 d. įsakymo Nr. ISAK-1866 redakcija)
ŠVIETIMO KONSULTANTŲ VEIKLOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Švietimo konsultantų veiklos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja švietimo konsultantų veiklos tikslus ir uždavinius, rengimą, veiklos organizavimą, kvalifikacijos tobulinimą, teises, pareigas, atsakomybę, veiklos tęstinumą, finansavimą.
2. Nuostatuose vartojamos sąvoka:
Švietimo konsultantas (toliau – Konsultantas) – asmuo, kuris vertina ir konsultuoja mokyklų vadovus, jų pavaduotojus ugdymui, ugdymą organizuojančius skyrių vedėjus, mokytojus, pagalbos mokyklai, mokiniui ir mokytojui specialistus ir kitus mokyklų bendruomenių narius (toliau – mokyklų vadovai ir mokytojai) prioritetiniais valstybinės švietimo politikos, ugdymo turinio įgyvendinimo, ugdymo proceso organizavimo ir mokyklų valdymo, tobulinimo bei kitais švietimo klausimais.
Kitos šiame dokumente vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853) vartojamas sąvokas.
II. KONSULTANTŲ VEIKLOS TIKSLAS IR UŽDAVINIAI
3. Konsultantų veiklos tikslas – padėti mokyklų vadovams ir mokytojams užtikrinti kokybišką mokyklos veiklą ir ugdymo kokybę.
4. Konsultantų veiklos uždaviniai:
4.1. konsultuoti mokyklų vadovus ir mokytojus valstybinės švietimo politikos, ugdymo turinio įgyvendinimo, ugdymo proceso organizavimo ir mokyklų valdymo, tobulinimo ir kitais švietimo klausimais;
4.2. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos, Konsultantus rengiančios institucijos, apskričių viršininkų ir savivaldybių administracijų, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo institucijų užsakymu (pagal Konsultanto veiklos sritį) vertinti mokyklų vadovų ir mokytojų vykdomų priemonių poveikį mokyklos veiklai ir ugdymo kokybei;
III. KONSULTANTŲ RENGIMAS
5. Konsultantus gali rengti Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įgaliota institucija (toliau – Rengianti institucija).
7. Asmuo, siekiantis tapti Konsultantu, Rengiančiai institucijai turi pateikti Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos arba apskrities viršininko administracijos ar savivaldybės administracijos ar mokytojų kvalifikacijos tobulinimo institucijos ir įstaigos, kurioje dirba, rekomendacijas.
8. Jei Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministras nėra nustatęs kitaip, Konsultantų rengimo programą, kvalifikacinius reikalavimus asmenims, siekiantiems tapti Konsultantais, ir atrankos tvarką, suderinusi su Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, nustato ir tvirtina Rengianti institucija.
9. Konsultantų rengimo programos reikalavimai:
9.2. programa turi apimti teorinį ir praktinį rengimą (praktinei veiklai ir savarankiškam Konsultantų tobulinimuisi skiriama ne mažiau kaip pusė programos apimties);
IV. KONSULTANTŲ VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
11. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija:
11.1. nustato Konsultantų poreikį, neviršijantį 10 proc. tikslinės grupės dydžio, ir numato jų veiklos trukmę atitinkamoje švietimo srityje;
11.2. užsako (paveda) Rengiančiai institucijai parengti atskirų švietimo sričių Konsultantus, užsako parengti ir įgyvendinti Konsultantų rengimo programą;
11.5. teikia užsakymus Rengiančioms institucijoms dėl atskirų švietimo sričių Konsultantų veiklos tęstinumo;
12. Rengiančios institucijos:
12.1. jei Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministras nėra nustatęs kitaip, suderinusios su Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, nustato kvalifikacinius reikalavimus asmenims, siekiantiems tapti Konsultantais, Konsultantų rengimo programą ir atrankos tvarką;
12.3. išduoda Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatytos formos Švietimo konsultanto pažymėjimą, įrašydama Konsultanto veiklos atitinkamos švietimo srities pavadinimą;
12.6. tiria Konsultantų rengimo programos įgyvendinimo veiksmingumą bei jos poveikį švietimo kokybei;
13. Apskrities viršininko ar savivaldybės administracijos, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo institucijos:
13.1. teikia rekomendacijas asmenims, norintiems tapti Konsultantais, dėl dalyvavimo Konsultantų veikloje ir jos tęstinumo;
14. Mokyklos ar įstaigos, kurioje dirba Konsultantas:
14.1. teikia rekomendacijas asmenims, norintiems tapti Konsultantais, dėl dalyvavimo Konsultantų veikloje ir jos tęstinumo;
14.2. sudaro sąlygas Konsultantui dalyvauti Konsultantų rengimo bei kvalifikacijos tobulinimo programose, vykdyti Konsultanto veiklą;
V. KONSULTANTŲ KVALIFIKACIJOS TOBULINIMAS
15. Rengiančios institucijos parengtų Konsultantų veiklos laikotarpiui rengia jų kvalifikacijos tobulinimo programas, skirtas Konsultantų kompetencijoms plėtoti ir žinioms tobulinti. Kvalifikacijos tobulinimo programa turi būti suderinta su Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija.
16. Konsultantų kvalifikacijos tobulinimo programos rengiamos ir akredituojamos Mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų, mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų kvalifikacijos tobulinimo programų akreditavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. lapkričio 23 d. įsakymu Nr. ISAK-2275 (Žin., 2007, Nr. 125-5124), nustatyta tvarka.
VI. KONSULTANTO TEISĖS IR PAREIGOS
17. Konsultanto teisės:
17.1. konsultuoti pagal Konsultanto pažymėjime nurodytą švietimo sritį (kompetenciją) mokyklų vadovus ir mokytojus;
17.2. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos, Rengiančios institucijos, apskričių viršininkų ir savivaldybių administracijų, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo institucijų užsakymu tirti ir vertinti mokyklų ar atskirų ugdymo proceso subjektų veiklą, teikti rekomendacijas dėl jos tobulinimo bei grįžtamąją informaciją paslaugas užsakančiai institucijai;
18. Konsultanto pareigos:
18.2. užtikrinti konsultacijų, tyrimo ar vertinimo ir mokymų kokybę, teikiamos informacijos patikimumą;
VII. KONSULTANTŲ ATSKAITOMYBĖ IR VEIKLOS TĘSTINUMAS
19. Jei Konsultantų rengimo programoje ar atskiru Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos užsakymu (pavedimu) numatytas Konsultantų veiklos tęstinumas, Rengiančios institucijos prieš metus iki baigiantis Švietimo konsultantų pažymėjimų galiojimo terminui apie tai raštu informuoja Konsultantus.
20. Konsultantai atsiskaito už savo veiklą Rengiančiai institucijai pildydami Konsultanto veiklos ataskaitą, pagal Švietimo konsultanto veiklos ataskaitos formą (priedas). Švietimo konsultanto veiklos ataskaitoje Konsultanto veiklą įvertina Rengianti institucija arba institucija, kurioje konsultantas atliko veiklą.
VIII. FINANSAVIMO TVARKA
22. Konsultantų rengimas, kvalifikacijos tobulinimas gali būti finansuojamas iš:
IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
24. Konsultantai, baigę rengimo Konsultantų rengimo programas, gauna Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatytos formos švietimo konsultanto pažymėjimą, kurio galiojimo laikas sutampa su Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta atitinkamos švietimo srities veiklos trukme.
Švietimo konsultantų rengimo ir
veiklos nuostatų
priedas
(Švietimo konsultanto veiklos ataskaitos forma)
ŠVIETIMO KONSULTANTO VEIKLOS ATASKAITA
............................ Nr. ...............
(data)
................................................
(vieta)
Švietimo konsultanto vardas ir pavardė..............................................................................
Švietimo konsultanto pažymėjimo numeris.........................................................................
Konsultacinės veiklos sritis (pagal švietimo konsultanto pažymėjimą)...............................
Konsultacinės veiklos laikotarpis nuo ................ iki ..................
Darbovietė ........................................................... pareigos.................................................
1. ŠVIETIMO KONSULTANTO VEIKLOS SĄRAŠAS
Eil. Nr. |
Veiklos turinys |
Data |
Trukmė |
Dokumentai, patvirtinantys veiklos vykdymą |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. SAVO VEIKLOS ANALIZĖ (Pasirengimas, medžiagos rengimas ar adaptavimas, taikyti metodai, laiko sąnaudos, veiklos tęstinumo nuostatos, išryškėjusios konsultacinės veiklos problemos, jų sprendimo būdai, siūlymai, pageidavimai dėl Konsultantų kvalifikacijos tobulinimo)
................ metai ..................................................................................................................
.............................................................................................................................................
................ metai ..................................................................................................................
.............................................................................................................................................
...............................................
(konsultanto parašas)
3. VEIKLOS KOKYBĖS ĮVERTINIMAS IR REKOMENDACIJA DĖL VEIKLOS TĘSTINUMO (Konsultavimo, mokymo, tyrimų kokybę, veiksmingumą ir padarytą poveikį regiono pedagoginei bendruomenei aprašo Rengianti institucija, Institucija, kurioje konsultantas atliko veiklą)
.............................................................................................................................................
.............................................................................................................................................
.............................................................................................................................................
.............................................. . ................................ . .............................
(Institucijos pavadinimas, pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
A. V