Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS LIETUVOS NACIONALINIO RADIJO IR TELEVIZIJOS ĮSTATYMO 4, 5, 6, 9, 10, 11, 15 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 141 STRAIPSNIU ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XP-2029
2009 m. gegužės 20 d. Nr. 476
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2008 m. kovo 28 d. sprendimo Nr. 2140 2 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
1. Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos įstatymo 4, 5, 6, 9, 10, 11, 15 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 141 straipsniu įstatymo projektui Nr. XP-2029 (toliau vadinama – Įstatymo projektas).
2. Nepritarti:
2.1. Įstatymo projekto 1 straipsnio 3 dalies nuostatoms, nes joms įgyvendinti preliminariais skaičiavimais prireiktų apie 3,2 mln. litų papildomų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų. Lietuvos Respublikos Vyriausybė privalo laikytis Lietuvos konvergencijos programos, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 21 d. nutarimu Nr. 54 (Žin., 2005, Nr. 11-341), ir Lietuvos Respublikos fiskalinės drausmės įstatymo (Žin., 2007, Nr. 120-4881) reikalavimų, taigi šių lėšų skirti nenumatoma.
2.2. Įstatymo projekto 3 straipsnio 2 dalies nuostatoms, nes netikslinga papildomai riboti viešosios įstaigos Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos (toliau vadinama – LRT) leidžiamos transliuoti reklamos trukmę Įstatymo projekte siūlomu būdu, kadangi šiam subjektui kaip ir visiems kitiems Lietuvos Respublikos jurisdikcijai priklausantiems transliuotojams taikomi bendrieji reklamos transliavimo laiko apribojimai, nustatyti Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatyme (Žin., 1996, Nr. 71-1706; 2006, Nr. 82-3254). Tokiai nuostatai įgyvendinti ateityje prireiktų papildomų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų, be to, ją sunku būtų įgyvendinti atsižvelgiant į infliacijos rodiklius ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto augimą. Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo 2004 m. gruodžio 13 d. nutarime (Žin., 2004, Nr. 181-6708) pažymėta, kad pagal Konstituciją įstatymų leidėjas negali sukurti tokios teisinės situacijos, kai išleidžiamas įstatymas arba kitas teisės aktas, kuriam įgyvendinti reikia lėšų, bet tokių lėšų neskiriama arba jų skiriama nepakankamai. Be to, Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo 2006 m. gruodžio 21 d. nutarime (Žin., 2006, Nr. 141-5430) konstatuota, kad konstitucinė visuomeninio transliuotojo misija suponuoja būtinumą sudaryti materialiąsias, organizacines, finansines sąlygas visuomeniniam transliuotojui veiksmingai vykdyti savo konstitucinę misiją. Taigi visuomeninio transliuotojo pobūdis ir konstitucinė misija suponuoja ir valstybės priedermę ne tik įsteigti visuomeninį transliuotoją, bet ir pareigą užtikrinti jo veiklą, inter alia pareigą visuomeniniam transliuotojui skirti deramą finansavimą, kad jis galėtų vykdyti šią misiją, teikti atitinkamas viešąsias transliavimo paslaugas.
3. Pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui:
3.1. Atsižvelgiant į tai, kad Įstatymo projekto 3 straipsnio 1 dalies nuostata turi būti suderinta su 2007 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2007/65/EB, iš dalies keičiančia Tarybos direktyvą 89/552/EEB dėl valstybių narių įstatymuose ir kituose teisės aktuose išdėstytų nuostatų, susijusių su televizijos programų transliavimu, derinimo (OL 2007 L 332, p. 27), kurios 3 straipsnyje numatyta, kad valstybės narės turi priimti įstatymus ir kitus teisės aktus, kurie įsigalioję ne vėliau kaip iki 2009 m. gruodžio 19 d. įgyvendina šią direktyvą, nustatyti įstatymo 3 straipsnio 1 dalies įsigaliojimo datą – 2009 m. gruodžio 19 dieną.
3.2. Patikslinti Įstatymo projekto 7 straipsnį, Lietuvos Respublikos Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos įstatymą (Žin., 1996, Nr. 102-2319; 2005, Nr. 153-5639) papildantį 141 straipsniu. Iš pateiktos 141 straipsnio 1, 2 ir 3 dalių redakcijos neaišku, ar tarybos parengti LRT strategijos įgyvendinimo metinių veiksmų planų projektai taip pat turės būti viešai skelbiami, aptariami LRT laidose, viešai prieinami LRT interneto tinklalapyje ir pateikiami svarstyti Lietuvos Respublikos Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komitetui, Informacinės visuomenės plėtros komitetui ir Biudžeto ir finansų komitetui, be to, neaišku, palyginti su Įstatymo projekto 5 straipsnio 1 dalimi, ar LRT veiklos plėtros, programų sandaros, technologinės plėtros ir finansinė 3 metų strategija turės būti tvirtinama kasmet kaip ir strategijos įgyvendinimo metiniai veiksmų planai.