LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 1998 M. VASARIO 10 D. ĮSAKYMO NR. 52 „DĖL VALSTYBINĖS VIDAUS VANDENŲ LAIVYBOS INSPEKCIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2006 m. vasario 7 d. Nr. 3-50
Vilnius
1. Pakeičiu Valstybinės vidaus vandenų laivybos inspekcijos nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 1998 m. vasario 10 d. įsakymu Nr. 52 „Dėl Valstybinės vidaus vandenų laivybos inspekcijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1998, Nr. 43-1190; 2003, Nr. 37-1628, Nr. 112-5048; 2005, Nr. 67-2433), ir išdėstau juos nauja redakcija (pridedama).
2. Įgalioju Valstybinės vidaus vandenų laivybos inspekcijos viršininką Algividą Dainorą pasirašyti nuostatus ir pateikti juos Juridinių asmenų registrui.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro
1998 m. vasario 10 d. įsakymu Nr. 52
(Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro
2006 m. vasario 7 d. įsakymo Nr. 3-50
redakcija)
VALSTYBINĖS VIDAUS VANDENŲ LAIVYBOS INSPEKCIJOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Valstybinė vidaus vandenų laivybos inspekcija (toliau – Inspekcija) yra biudžetinė įstaiga, kurios steigėjo funkcijas atlieka Susisiekimo ministerija.
2. Inspekcija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, susisiekimo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
3. Inspekcija yra viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke bei antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu. Inspekcija turi savo ženklą, kuriame pavaizduotas laivo inkaras su šturvalu.
5. Inspekcijos veiklos tikslas – užtikrinti Lietuvos Respublikos vidaus vandenimis plaukiojančių vidaus vandenų transporto priemonių saugią laivybą, vadovaujantis Lietuvos Respublikos vidaus vandenų transporto kodeksu, Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivų registro nuostatais, Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivybos taisyklėmis, Tarnybos Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivuose statutu ir kitais teisės aktais.
II. INSPEKCIJOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
6. Inspekcijos uždaviniai yra organizuoti Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų, reglamentuojančių saugią laivybą, reikalavimų įgyvendinimą, priežiūrą ir kontrolę vidaus vandenų transporte ir keliuose, vykdyti Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų, reglamentuojančių saugią laivybą, įgyvendinimo valstybinę kontrolę.
7. Inspekcija, įgyvendindama jai pavestus uždavinius, vykdo šias funkcijas:
7.1. Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivų registre registruoja vidaus vandenų transporto priemones, vidaus vandenų transporto priemonių pakabinamuosius variklius bei išduoda atitinkamus dokumentus, atlieka Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivų registro tvarkymo įstaigos funkcijas;
7.2. vadovaudamasi atitinkamais teisės aktais, užtikrina, kad Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivų registro duomenų teikėjams ir gavėjams būtų sudarytos vienodos sąlygos teikti, gauti ir skelbti duomenis teisės aktų nustatyta tvarka, palaiko ryšį su kitais valstybės registrais, informacijos sistemomis, valstybės įstaigomis, valdymo ir kontrolės institucijomis, reikalui esant – Europos Sąjungos valstybių atitinkamais registrais;
7.4. vykdo valstybinę laivybos kontrolę, vidaus vandenų laivybos taisyklių laikymosi priežiūrą Lietuvos Respublikos vidaus vandenų ir pakrančių plaukiojimo rajonuose, vidaus vandenų uostų ir prieplaukų akvatorijose;
7.5. kontroliuoja, kaip įgyvendinami Lietuvos Respublikos vidaus vandenų transporto kodekso, Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivų registro nuostatai, Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivybos taisyklės ir kiti teisės aktai, reglamentuojantys vidaus vandenų transporto veiklą;
7.6. vykdo Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivų registre įregistruotų vidaus vandenų transporto priemonių, vidaus vandenų transporto priemonių pakabinamųjų variklių techninę priežiūrą ir apžiūrą bei išduoda atitinkamus dokumentus;
7.7. nustato vidaus vandenų transporto priemonių, vidaus vandenų transporto priemonių pakabinamųjų variklių, nekomercinių mažųjų, pramoginių ir sportinių laivų prieplaukų pirminių, kasmetinių ir specialiųjų techninių apžiūrų atlikimo reikalavimus, terminus;
7.8. teisės aktų nustatyta tvarka prižiūri vidaus vandenų transporto priemonių statybą bei kapitalinį remontą, derina vidaus vandenų transporto priemonių statybos ir kapitalinio remonto projektus. Atlieka techninių projektų ekspertizes;
7.9. periodiškai tikrina eksploatuojamų vidaus vandenų laivų, žvejybos laivų, plūduriuojančių įrenginių ir plūduriuojančių priemonių garo katilus, suspausto oro talpas, dalyvauja atliekant jų hidraulinius bandymus. Tikrina minėtų plaukiojimo priemonių mechaninės įrangos techninę būklę, nustato jų keliamąją galią;
7.10. kontroliuoja motorinių pramoginių laivų ir kitų motorinių plaukiojimo priemonių laivavedžių rengimo ir kvalifikacijos tobulinimo veiklą ir lygį, akredituoja mokymo įstaigas, įmones ir organizacijas, rengiančias motorinių pramoginių laivų ir kitų motorinių plaukiojimo priemonių laivavedžius;
7.11. išduoda, pratęsia, panaikina, sustabdo, atnaujina mokymo įmonės, įstaigos ir organizacijos akreditavimo liudijimą arba leidžia pratęsti jo sustabdymą;
7.12. nustato motorinių pramoginių laivų laivavedžių egzaminavimo tvarką ir juos egzaminuoja bei išduoda motorinio pramoginio laivo laivavedžio kvalifikacijos liudijimus, motorinio pramoginio laivo laivavedžio tarptautinius kvalifikacijos liudijimus;
7.13. nustato vidaus vandenų transporto specialistų kvalifikacijos egzaminų tvarką, vykdo vidaus vandenų transporto specialistų kvalifikacijos egzaminus; išduoda vidaus vandenų transporto specialisto laipsnio diplomus, diplomų patvirtinimus, kvalifikacijos laipsnio liudijimus;
7.14. kontroliuoja vidaus vandenų transporto specialistų ir motorinių pramoginių laivų laivavedžių rengimo tvarkos reikalavimų vykdymą bei atitikimą Lietuvos Respublikos tarptautines sutartis;
7.15. tvirtina ir registruoja vidaus vandenų laivų, žvejybos laivų, plūduriuojančių įrenginių ir plūduriuojančių priemonių dienynus;
7.16. išduoda vidaus vandenų laivų įgulų minimalios sudėties liudijimus ir kontroliuoja vidaus vandenų laivų įgulų minimalios sudėties reikalavimų vykdymą;
7.17. tiria Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivų registre įregistruotų vidaus vandenų transporto priemonių avarijas ir avarinius atvejus, įvykusius Lietuvos Respublikos vidaus vandenyse, dalyvauja tiriant avarijas ir avarinius atvejus Lietuvos Respublikos pakrančių plaukiojimo rajonuose, teikia išvadas bei rekomendacijas;
7.18. pagal savo kompetenciją palaiko ryšius, bendradarbiauja bei analizuoja įgaliotų klasifikacinių bendrovių veiklą Lietuvos Respublikoje;
7.19. vykdo vidaus vandenų kelių tinkamumo laivybai kontrolę, kontroliuoja navigacinių įrenginių išdėstymą ir jų būklę;
7.21. pagal kompetenciją kontroliuoja, kaip Lietuvos Respublikos vidaus vandenų uostai laikosi uosto tvarkymo planuose numatytų priemonių bei vidaus vandenų transporto priemonėse susidarančių atliekų ir krovinių likučių tvarkymą;
7.22. dalyvauja vykdant licencijuojamų įmonių veiklos kontrolę ir licencijuojamos veiklos sąlygų laikymosi priežiūrą;
7.23. išduoda įmonėms licencijas verstis keleivių vežimu laivais vidaus vandenimis Lietuvos Respublikoje ir licencijas verstis keleivių ir krovinių vežimu laivais vidaus vandenimis tarptautiniais maršrutais;
7.24. kontroliuoja pavojingų krovinių vežimo vidaus vandenų transportu tvarką, organizuoja atitinkamų dokumentų išdavimą;
7.25. vykdo Tarnybos Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivuose statuto reikalavimų laikymosi kontrolę;
7.26. rengia teikimus Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai dėl vidaus vandenų transporto specialistų kvalifikacijos liudijimų, išduotų kitose institucijose, galiojimo, galiojimo sustabdymo ar panaikinimo;
7.27. organizuoja ir vykdo teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga Inspekcija, pažeidimų prevencijos priemones, nustato bei tiria administracinius teisės pažeidimus, įgalioti pareigūnai surašo administracinių teisės pažeidimų protokolus;
7.28. Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso nustatyta tvarka nagrinėja administracinių teisės pažeidimų bylas, skiria administracines nuobaudas ir jas vykdo;
7.29. reikalauja, kad asmenys, pažeidę atitinkamus teisės aktus, susijusius su Inspekcijos veikla, kompetentingų institucijų būtų patraukti drausminėn, administracinėn ar baudžiamojon atsakomybėn pagal Lietuvos Respublikos įstatymus ir kitus teisės aktus;
7.30. analizuoja Lietuvos Respublikos įstatymus ir kitus teisės aktus, Europos Parlamento ir Tarybos teisės aktus, metodinę medžiagą ir duomenis saugios laivybos klausimais vidaus vandenyse ir tarptautinės reikšmės vidaus vandenų keliuose, dalyvauja rengiant teisės aktų projektus;
7.31. pagal kompetenciją priima teisės aktus bei dalyvauja rengiant teisės aktų projektus saugios laivybos užtikrinimo, vidaus vandenų transporto priemonių registravimo, jų priežiūros ir kontrolės klausimais;
7.32. dalyvauja rengiant bei realizuojant saugios laivybos, aplinkos apsaugos ir darbų saugos programas vidaus vandenų transporto srityje;
7.33. teikia asmenims informaciją apie Inspekcijos veiklą jos kompetencijai priskirtais klausimais, konsultuoja valstybės institucijas ir įstaigas bei kitus asmenis vidaus vandenų transporto veiklos klausimais, pagal kompetenciją bendradarbiauja su Lietuvos Respublikos ir kitų valstybių institucijomis bei įstaigomis;
7.34. teisės aktų nustatyta tvarka nagrinėja asmenų pareiškimus, prašymus, pasiūlymus, skundus ir imasi reikiamų priemonių iškilusiems klausimams bei problemoms spręsti;
7.35. teikia Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai pasiūlymus dėl valstybės rinkliavos už Inspekcijos teikiamas paslaugas;
III. INSPEKCIJOS TEISĖS
8. Inspekcija, įgyvendindama jai pavestus uždavinius ir vykdydama funkcijas, turi teisę:
8.1. pasitelkti kitų valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų bei organizacijų atstovus ir specialistus bendriems saugios laivybos reidams vykdyti Lietuvos Respublikos vidaus vandenyse ir tarptautinės reikšmės vidaus vandenų keliuose, sprendžiamoms problemoms nagrinėti, sudaryti komisijas, darbo grupes teisės aktų projektams rengti;
8.2. pasitelkti mokslinių institucijų, ekspertizės ir konsultacinių firmų ekspertus rengiant ir įgyvendinant investicijų programas bei projektus;
8.3. gauti iš vidaus vandenų uostų, prieplaukų, vidaus vandenų transporto priemonių, vidaus vandenų transporto priemonių pakabinamųjų variklių savininkų (valdytojų), mokymo įstaigų, įmonių ir organizacijų, rengiančių vidaus vandenų transporto specialistus, motorinių pramoginių laivų ir kitų motorinių plaukiojimo priemonių laivavedžius, kitų asmenų informaciją Inspekcijos kompetencijai priskirtais klausimais;
8.4. atlikti mokymo įstaigų, įmonių ir organizacijų, rengiančių motorinių pramoginių laivų ir kitų motorinių plaukiojimo priemonių laivavedžius, planinį priežiūros auditą, neeilinius inspektavimus, akredituoti bei išduoti ar neišduoti, sustabdyti akreditavimo liudijimų galiojimą, sustabdyti teorinio ar praktinio mokymo programos vykdymą;
8.5. nekliudomai patekti ir tikrinti jos kompetencijai priskirtais klausimais vidaus vandenų transportą, reikalauti atitinkamų dokumentų; įpareigoti vidaus vandenų transporto ir prieplaukų savininkus (valdytojus) ir naudotojus nustatytu laiku šalinti surastus trūkumus ir pažeidimus;
8.6. organizuoti seminarus, susirinkimus, pasitarimus, dalyvauti įvairiuose renginiuose Inspekcijos kompetencijai priskirtais klausimais, rūpintis Inspekcijos specialistų kvalifikacija ir tobulinimusi;
8.7. pagal kompetenciją dalyvauti kitų institucijų, įstaigų ir įmonių sudarytų komisijų ir darbo grupių veikloje;
8.8. esant būtinybei naudotis kitų fizinių bei juridinių asmenų vidaus vandenų transporto priemonėmis, tikrinant vidaus vandenų kelių būklę, tiriant vidaus vandenų transporto priemonių avarijas bei avarinius atvejus;
8.9. pagal kompetenciją taikyti įstatymais nustatytas poveikio priemones pažeidėjams, rengti ir įgyvendinti pažeidimų prevencijos priemones;
8.10. nemokamai iš Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos gauti duomenis apie administracinius teisės pažeidimus padariusių asmenų darbovietes bei kitą su administraciniais teisės pažeidimais, juos padariusiais asmenimis susijusią informaciją;
8.11. naudojant specialiąsias technines priemones, kurių metrologinė patikra atlikta teisės aktų nustatyta tvarka, nustatyti, ar vidaus vandenų transporto priemonės vairuotojas yra neblaivus (girtas);
9. Inspekcijos pareigūnai, vykdantys tarnybines funkcijas, tarnybiniu transportu į tikrinamus objektus praleidžiami netrukdomai ir nemokamai.
IV. INSPEKCIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
11. Inspekcijai vadovauja viršininkas, kuris tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas susisiekimo ministrui.
12. Inspekcijos viršininką skiria į pareigas ir atleidžia iš jų, suteikia jam atostogas, skiria tarnybines nuobaudas ir jį skatina susisiekimo ministras Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
13. Inspekcijos viršininkas turi du pavaduotojus, kuriuos jis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka skiria į pareigas ir atleidžia iš jų. Viršininko pavaduotojai tiesiogiai pavaldūs viršininkui, kuris nustato jų kompetenciją.
14. Inspekcijos viršininkas:
14.1. sprendžia Inspekcijos kompetencijai priskirtus klausimus, asmeniškai atsako už jos kompetencijai priskirtų uždavinių vykdymą ir funkcijų atlikimą, taip pat už Inspekcijos darbo organizavimą;
14.2. pagal kompetenciją užtikrina, kad Inspekcijoje būtų laikomasi Lietuvos Respublikos įstatymų, tarptautinių sutarčių, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, susisiekimo ministro įsakymų ir kitų teisės aktų reikalavimų;
14.3. teisės aktų nustatyta tvarka atstovauja Inspekcijai Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių institucijose ir tarptautinėse organizacijose bei teismuose;
14.5. teikia Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai Inspekcijos veiklos ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos įgyvendinimo priemonių vykdymo ataskaitas. Susisiekimo ministro reikalavimu atsiskaito už savo veiklą;
14.6. pagal kompetenciją leidžia įsakymus ir įsakymais patvirtintus teisės aktus, tikrina, kaip jie vykdomi. Inspekcijos viršininko įsakymai ir kiti teisės aktai, susiję su saugios laivybos užtikrinimu vidaus vandenyse ir tarptautinės reikšmės vidaus vandens keliuose, privalomi visiems asmenims;
14.7. suderinęs su Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija tvirtina Inspekcijos struktūrą ir programos „Lietuvos Respublikos teisės aktų įgyvendinimo vidaus vandenų transporto srityje kontrolė“ sąmatą;
14.9. tvirtina struktūrinių padalinių nuostatus, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių sąrašus, pareigybių skaičių, pareigybių aprašymus;
14.10. įstatymų nustatyta tvarka skiria į pareigas ir atleidžia iš jų Inspekcijos valstybės tarnautojus bei darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, teisės aktų nustatyta tvarka skiria jiems tarnybines bei drausmines nuobaudas ir juos skatina, suteikia kasmetines ir tikslines atostogas, atlieka kitas teisės aktų nustatytas su personalo tvarkymu susijusias funkcijas;
14.12. nagrinėja administracinių teisės pažeidimų bylas, priima nutarimus administracinių teisės pažeidimų bylose Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso nustatyta tvarka;
14.13. pagal kompetenciją teisės aktų nustatyta tvarka sudaro sandorius arba įgalioja tai atlikti kitą Inspekcijos valstybės tarnautoją ar darbuotoją;
15. Nesant Inspekcijos viršininko, jo pareigas eina susisiekimo ministro įgaliotas viršininko pavaduotojas arba kitas asmuo.
V. VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ PRIĖMIMO Į TARNYBĄ (DARBĄ) IR JŲ DARBO UŽMOKESČIO MOKĖJIMO TVARKA
17. Valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, priėmimo į tarnybą (darbą), darbo užmokesčio mokėjimo tvarką ir sąlygas nustato Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, Lietuvos Respublikos darbo kodeksas (Žin., 2002, Nr. 64-2569), kiti įstatymai ir teisės aktai.
VI. TURTAS, FINANSAVIMAS IR FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ
18. Inspekcija valdo ir naudoja jai patikėjimo teise perduotą, įsigytą iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto skirtų asignavimų ir kitų šaltinių nematerialųjį, ilgalaikį ir trumpalaikį materialųjį turtą, taip pat juo disponuoja Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
19. Inspekcija finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto teisės aktų nustatyta tvarka. Inspekcijai finansuoti gali būti naudojamos ir kitos teisės aktų nustatyta tvarka gautos lėšos. Inspekcijai skirtos lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintoms programoms vykdyti.
VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS