VALSTYBINĖS NE MAISTO PRODUKTŲ INSPEKCIJOS PRIE ŪKIO MINISTERIJOS VIRŠININKO

Į S A K Y M A S

 

DĖL VALSTYBINĖS NE MAISTO PRODUKTŲ INSPEKCIJOS PRIE ŪKIO MINISTERIJOS ŽENKLINIMO MAŽAREIKŠMIŠKUMO TAIKYMO, VYKDANT ŪKIO SUBJEKTŲ VEIKLOS PRIEŽIŪRĄ, REKOMENDACIJŲ PATVIRTINIMO

 

2012 m. birželio 7 d. Nr. 1R-50

Vilnius

 

Vadovaudamasis Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos prie Ūkio ministerijos (toliau – Inspekcija) nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2010 m. rugsėjo 16 d. įsakymu Nr. 4-693 (Žin., 2010, Nr. 111-5666), 16.7 punktu bei siekdamas suvienodinti ženklinimo reikalavimų taikymo ūkio subjektams praktiką, kuriant palankesnę verslo aplinką:

1. T v i r t i n u pridedamas Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos prie Ūkio ministerijos ženklinimo mažareikšmiškumo taikymo, vykdant ūkio subjektų veiklos priežiūrą, rekomendacijas.             

2. P r i p a ž į s t u netekusiomis galios Inspekcijos viršininko pavaduotojo 2002 m. balandžio 9 d. patvirtintas Rekomendacijas dėl Administracinių teisės pažeidimų kodekso taikymo, nustačius nedidelius neatitikimus teisės aktų reikalavimams.

3. Šio įsakymo vykdymo kontrolę p a v e d u Inspekcijos viršininko pavaduotojui Romučiui Četvergui.

 

 

Inspekcijos viršininkas                                                          Ramūnas Lebedys

 


PATVIRTINTA

Valstybinės ne maisto produktų

Inspekcijos prie Ūkio ministerijos viršininko

2012 m. birželio 7 d. įsakymu Nr. 1R-50

 

VALSTYBINĖS NE MAISTO PRODUKTŲ INSPEKCIJOS PRIE ŪKIO MINISTERIJOS ŽENKLINIMO MAŽAREIKŠMIŠKUMO TAIKYMO, VYKDANT ŪKIO SUBJEKTŲ VEIKLOS PRIEŽIŪRĄ, REKOMENDACIJOS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos prie Ūkio ministerijos (toliau – Inspekcija) ženklinimo mažareikšmiškumo taikymo, vykdant ūkio subjektų veiklos priežiūrą, rekomendacijos (toliau – Rekomendacijos) parengtos, siekiant suvienodinti ženklinimo mažareikšmiškumo taikymo praktiką.

2. Šiomis rekomendacijomis vadovaujasi Inspekcijos valstybiniai inspektoriai, vykdantys ūkio subjektų veiklos priežiūrą.

3. Pagrindinės šiose Rekomendacijose vartojamos sąvokos:

Ženklinimas – vartotojui skirta spausdintinė, rašytinė ar grafinė informacija apie prekę ir su ja susijusią riziką bei naudojimo saugą, pateikiama ant prekės ir (ar) pakuotės.

Mažareikšmiškumas – ženklinimo reikalavimų nesilaikymo atvejis, kai dėl to nekyla reikšmingas pavojus ar žala vartotojų sveikatai, o jo klaidinimas yra nežymus.

Pareigūnai – Inspekcijos valstybiniai inspektoriai, atliekantys ūkio subjektų veiklos priežiūrą.

IS RIPRIS – Inspekcijos ne maisto produktų rinkos priežiūros informacinė sistema.

 

II. PAREIGŪNO VEIKSMAI, NUSTAČIUS ŽENKLINIMO MAŽAREIKŠMIŠKUMĄ

 

4. Jei pareigūnas, vykdydamas ūkio subjekto veiklos priežiūrą, nustato ne maisto produkto mažareikšmius ženklinimo neatitikimus, kurie yra nurodyti priede (sąrašas nebaigtinis), juos surašo patikrinimo dokumentuose, bet jų nepriskiria administracinės teisės pažeidimams.

5. Pareigūnas, nustatęs mažareikšmius ženklinimo neatitikimus, nurodo ūkio subjektui ištaisyti ženklinimo neatitikimus ir tinkamai paženklinti naujai teikiamus produktus, prieš tai suteikus pakankamą terminą parduoti netinkamai paženklintus ir apie tai informuoti Inspekciją.

6. Nustatyti ženklinimo mažareikšmiškumo atvejai nėra laikomi administracinės teisės pažeidimu ir duomenys nesuvedami į IS RIPRIS.

7. Identifikavus bendrąjį ar specifinį mažareikšmį ženklinimo reikalavimų nesilaikymo atvejį, poveikio priemones pareigūnas taiko tik išskirtinais atvejais, kaip paskutinę priemonę, visuomet prieš tai įvertinęs, ar ženklinimo reikalavimų laikymasis negali būti užtikrintas kitais būdais (pavyzdžiui, taikant nurodymus, konsultuojant), ir tik tuomet, kai jos yra būtinos ir neišvengiamos, siekiant užkirsti kelią reikšmingos žalos visuomenei, kitų asmenų interesams ar aplinkai atsiradimui (t. y. kai tam tikras nurodytas ženklinimo reikalavimų nesilaikymo atvejis tam tikromis aplinkybėmis nėra mažareikšmis), taip pat siekiant užkirsti kelią ūkio subjekto elgesiui tyčia nesilaikyti ženklinimo reikalavimų, kai ūkio subjektas jau buvo įpareigotas ištaisyti mažareikšmius ženklinimo neatitikimus, konsultuotas dėl ženklinimo reikalavimų nesilaikymo ir suteiktas pakankamas terminas parduoti netinkamai paženklintus produktus. Laikoma, kad yra padarytas administracinis teisės pažeidimas ir taikoma administracinė atsakomybė LR administracinių teisės pažeidimų kodekso nustatyta tvarka.

8. Sprendimą dėl mažareikšmių ženklinimo neatitikimų, numatytų 4 punkte, bei veiksmų priima pareigūnas, tikrinantis ūkio subjektą.

 

_________________

 


Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos

prie Ūkio ministerijos ženklinimo

mažareikšmiškumo taikymo, vykdant ūkio

subjektų veiklos priežiūrą, rekomendacijų

priedas

 

MAŽAREIKŠMIŲ ŽENKLINIMO NEATITIKIMŲ

SĄRAŠAS

 

I. BENDRIEJI MAŽAREIKŠMIAI ŽENKLINIMO NEATITIKIMAI

 

1. Etiketėje yra gramatinių klaidų ir/ar vertimo (iš užsienio kalbos į lietuvių kalbą) klaidų, netikslumų.

2. Etiketėje vartojamos žodžių santraupos.

3. Etiketėje netiksliai nurodytas gaminio pavadinimas.

4. Etiketėje sudedamųjų dalių arba sudedamųjų dalių grupių dalys nenurodytos mažėjimo pagal kiekį tvarka.

5. Privalomųjų gaminio ženklinimo raidžių simbolių dydis neatitinka privalomųjų reikalavimų, bet visi ženklai, raidės ir simboliai lengvai įskaitomi.

6. Ant gaminio nenurodyta visa privaloma ženklinimo informacija, bet tai pateikta ant gaminio pakuotės.

7. Gaminio atitikties įvertinimo dokumentai pateikti ne valstybine kalba, o kita ES kalba (anglų, prancūzų, vokiečių, lenkų) ar kita plačiai paplitusia kalba (pvz., rusų).

8. Ant gaminio ar jo pakuotės nenurodytas gamintojo adresas, bet jį galima atsekti iš kitų dokumentų (įsigijimo dokumentų, atitikties įvertinimo sertifikatų, atitikties deklaracijų, naudojimo instrukcijų ir kita).

9. Jeigu gamintojo pateiktos originalo kalba naudojimo (montavimo) instrukcijos pavaizduotos sutartiniais ženklais, piešiniais ir simboliais yra nepateiktos valstybine kalba, tačiau yra lengvai suprantamos.

 

II. SPECIALIEJI MAŽAREIKŠMIAI ŽENKLINIMO NEATITIKIMAI

 

10. Asmeninės apsauginės priemonės:

10.1. CE ženklas neatitinka Reglamento reikalavimų;

10.2. nenurodytas gamintojo ar jo įgaliotojo atstovo adresas.

11. Žaislai:

11.1. amžiaus grupės įspėjamasis ženklas mažesnis nei 0,5 cm;

11.2. CE ženklas mažesnis nei 0,5 cm;

11.3. standartų neatitikimai, kurie nekelia pavojaus vaikų sveikatai.

12. Trąšos:

12.1. nenurodytos saugojimo sąlygos.

13. Statybos produktai (langai, durys ir kitos atitvaros; medienos gaminiai, konstrukcijos ir jų elementai), baldai ir baldinės medžiagos:

13.1. CE ženklas mažesnis nei 0,5 cm.

14. Plovikliai bei cheminės medžiagos ir preparatai:

14.1. Kai nurodoma produkto pagaminimo data/tinkamumo naudoti terminas, jie nurodomi kitokia seka, bet minėtos datos nurodytos aiškiai ir suprantamai.

15. SND balionai:

15.1. Neatitikimai, kuriuos galima nedelsiant pašalinti (pvz., prekybos vietoje reklaminiame stende nepaskelbta procentinė SND sudėtis).

16. Elektrotechnikos gaminiai:

16.1. ant gaminio etiketės nenurodytas importuotojas, bet jį galima atsekti iš pardavėjo pateiktų įsigijimo dokumentų;

16.2. smulkūs neatitikimai standarto reikalavimams, kurie gali būti lengvai pašalinami (pvz., įspėjamasis ženklas mažesnis nei 0,5 cm).

17. Tekstilės gaminiai:

17.1. Tekstilės gaminio pluošto sudėtis neišversta į valstybinę kalbą, tačiau yra lengvai suprantama ir be vertimo.

18. Naudoti gaminiai:

18.1. Nukenksminimą patvirtinantys dokumentai surašyti ne pagal Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos nustatytą formą, bet yra visa įvežamiems naudotiems gaminiams būtina informacija.

 

_________________