CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS
ĮSAKYMAS
DĖL TEISĖS AKTŲ PAKEITIMO
2008 m. rugsėjo 30 d. Nr. 4R-190
Vilnius
Įgyvendindamas Valstybės rinkliavos mokėjimo ir grąžinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. gruodžio 15 d. nutarimu Nr. 1458 „Dėl konkrečių valstybės rinkliavos dydžių ir šios rinkliavos mokėjimo ir grąžinimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2000, Nr. 108-3463; 2008, Nr. 36-1285), 5 punkto nuostatas,
1. Pakeičiu Civilinių orlaivių specialiųjų tinkamumo skraidyti pažymėjimų išdavimo taisyklių, patvirtintų Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus 2003 m. vasario 11 d. įsakymu Nr. 4R-13 „Dėl Civilinių orlaivių specialiųjų tinkamumo skraidyti pažymėjimų išdavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 21-928), 5 punktą ir išdėstau taip:
„5. Orlaivio savininkas (naudotojas) turi sumokėti nustatytą valstybės rinkliavą ir pateikti Civilinės aviacijos administracijai (toliau – CAA) 2001 m. gruodžio 19 d. CAA direktoriaus įsakymu Nr. 105 patvirtintų Civilinių orlaivių tinkamumo skraidyti pažymėjimų išdavimo taisyklių (Žin., 2002, Nr. 9-350) 1 priede nustatytos formos paraišką.“
2. Pakeičiu Leidimų specialiajam skrydžiui išdavimo taisykles, patvirtintas Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus 2003 m. rugsėjo 10 d. įsakymu Nr. 4R-126 „Dėl Leidimų specialiajam skrydžiui išdavimo taisyklių“ (Žin., 2003, Nr. 88-4021):
2.1. Išdėstau 8 punktą taip:
3. Pakeičiu Techninės priežiūros organizacijų patvirtinimo ir jų nuolatinės priežiūros taisykles, patvirtintas Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus 2005 m. gegužės 30 d. įsakymu Nr. 4R-95 „Dėl techninės priežiūros organizacijų patvirtinimo ir jų nuolatinės priežiūros taisyklių bei Techninės priežiūros organizavimo vadovo tvirtinimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 69-2504):
3.1. Išdėstau 3 punktą taip:
„3. Techninės priežiūros organizacija (toliau – TPO), norėdama gauti patvirtinimo pažymėjimą, privalo sumokėti nustatytą valstybės rinkliavą ir kreiptis į Civilinės aviacijos administraciją (toliau – CAA) ne vėliau kaip prieš 90 kalendorinių dienų iki planuojamos veiklos pradžios bei pateikti:
3.1. užpildytą paraišką (Europos aviacijos saugos agentūros (toliau – EASA) II formą (2 egzempliorius);
3.3. Išdėstau 5 punktą taip:
3.4. Išdėstau 7 ir 8 punktus taip:
„7. Gautus dokumentus peržiūri įgaliotas CAA atstovas ir, jei pateikti ne visi šių taisyklių 3 punkte išvardyti dokumentai arba nesumokėta nustatyta valstybės rinkliava, per 10 darbo dienų privalo apie tai raštu informuoti TPO ir nurodyti, per kiek laiko turi būti pristatyti trūkstami dokumentai arba sumokėta valstybės rinkliava.
4. Pakeičiu Civilinių orlaivių tinkamumo skraidyti pažymėjimų ir tinkamumo skraidyti periodinės patikros pažymėjimų išdavimo taisykles, patvirtintas Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus 2006 m. balandžio 12 d. įsakymu Nr. 4R-88 „Dėl Civilinių orlaivių tinkamumo skraidyti pažymėjimų ir tinkamumo skraidyti periodinės patikros pažymėjimų išdavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 43-1581):
4.1. Išdėstau 5 punktą taip:
„5. Orlaivio savininkas ar naudotojas, norintis gauti naujai pagaminto orlaivio TSP / TSRGP ir pirminį TSPPP, pagal Reglamento Nr. 1702/2003 H poskyrio 21A.174 dalį turi sumokėti nustatytą valstybės rinkliavą ir pateikti Civilinės aviacijos administracijai (toliau – CAA):
5.2. atitinkamos sumos pagal 2004 m. balandžio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 785/2004 „Dėl draudimo reikalavimų oro vežėjams ir orlaivių naudotojams“ (toliau – Reglamentas Nr. 785/2004) apdraustos civilinės atsakomybės draudimo polisą arba draudimo pažymėjimą;
5.3. orlaivio atitikties pareiškimą:
5.3.1. jei orlaivis importuojamas iš Europos Sąjungos (toliau – ES) šalių – Europos aviacijos saugos agentūros (toliau – EASA) 52 formą, išduotą pagal Reglamento Nr. 1702/2003 21A.163 dalies b pastraipą, arba EASA52 formą, išduotą pagal Reglamento Nr. 1702/2003 21A.130 dalį ir patvirtintą kompetentingos institucijos;
5.4. orlaivio tipo / riboto galiojimo tipo pažymėjimo kopiją ir orlaivio tipo / riboto galiojimo tipo pažymėjimo duomenų lapo kopiją;
5.10. orlaivio skrydžių vykdymo ir techninės priežiūros vadovus bei jų kopijas (su visais papildymais ir pakeitimais);
5.12. pagal šių taisyklių 3 priede CAA nustatytą tvarką patvirtintą orlaivio minimalios įrangos sąrašą (toliau – MEL);
4.2. Išdėstau 6 punktą taip:
„6. Orlaivio savininkas ar naudotojas, norintis gauti naudoto orlaivio TSP / TSRGP ir pirminį TSPPP, pagal Reglamento Nr. 1702/2003 H poskyrio 21A.174 dalį turi sumokėti nustatytą valstybės rinkliavą ir pateikti CAA:
6.2. atitinkamos sumos pagal Reglamentą Nr. 785/2004 apdraustos civilinės atsakomybės draudimo polisą arba draudimo pažymėjimą;
6.3. jei orlaivis kilęs iš ES šalių:
6.3.1. orlaiviui anksčiau išduotą galiojantį TSP arba TSP (EASA 25 forma) / TSRGP (EASA 24 forma) ir galiojantį TSPPP (EASA 15a forma arba EASA 15b forma);
6.3.2. orlaivio tipo / riboto galiojimo tipo pažymėjimo kopiją ir orlaivio tipo / riboto galiojimo tipo pažymėjimo duomenų lapo kopiją;
6.3.8. užpildytus šių taisyklių 6 priede nustatytus įvykdytų tinkamumo skraidyti direktyvų (toliau – TSD) ir privalomųjų techninės priežiūros biuletenių ar juos atitinkančių dokumentų, išleistų po paskutiniojo TSPPP išdavimo datos, sąrašus;
6.3.10. orlaivio skrydžių vykdymo ir techninės priežiūros vadovus bei jų kopijas (su visais papildymais ir pakeitimais);
6.3.11. visus privalomuosius sklandmens, variklio, oro sraigto ir pagalbinės jėgainės techninės priežiūros biuletenius;
6.3.12. pagal Orlaivių techninės priežiūros programos tvirtinimo taisykles (Žin., 2005, Nr. 131-4758) CAA patvirtintą orlaivio TPP;
6.4. jei orlaivis kilęs ne iš ES šalių:
6.4.2. sklandmens, variklio (-ių), oro sraigto (-ų), pagalbinės jėgainės techninius dokumentus (formuliarus), kuriuose būtų ankstesnių metų įrašai apie orlaivio gamybos standartus ir modifikavimą bei reikiamų techninės priežiūros darbų atlikimą. TSRGP gauti papildomai pateikti visus su pagal Reglamento Nr. 1702/2003 21A.184 dalies c pastraipą išduotu riboto galiojimo tinkamumo skraidyti pažymėjimu susijusius apribojimus;
6.4.3. orlaivio tipo / riboto galiojimo tipo pažymėjimo kopiją ir orlaivio tipo / riboto galiojimo tipo pažymėjimo duomenų lapo kopiją;
6.4.8. užpildytus šių taisyklių 6 priede nustatytus įvykdytų TSD ir privalomųjų techninės priežiūros biuletenių ar juos atitinkančių dokumentų, išleistų po paskutiniojo TSPPP išdavimo datos, sąrašus;
6.4.10. orlaivio skrydžių vykdymo ir techninės priežiūros vadovus bei jų kopijas (su visais papildymais ir pakeitimais);
6.4.11. visus privalomuosius sklandmens, variklio, oro sraigto ir pagalbinės jėgainės techninės priežiūros biuletenius;
6.4.12. pagal Orlaivių techninės priežiūros programos tvirtinimo taisykles (Žin., 2005, Nr. 131-4758) CAA patvirtintą orlaivio TPP;
4.3. Išdėstau 7 punktą taip:
„7. Jei orlaivio savininkas ar naudotojas nori gauti orlaivio LS ir pirminį TSPPP, pagal Reglamento Nr. 1702/2003 H poskyrio 21A.174 dalį turi sumokėti nustatytą valstybės rinkliavą ir prieš pateikdamas CAA žemiau nurodytus dokumentus privalo gauti raštišką CAA sutikimą:
7.2. atitinkamos sumos pagal Reglamentą Nr. 785/2004 apdraustos civilinės atsakomybės draudimo polisą arba draudimo pažymėjimą;
7.8. užpildytus šių taisyklių 6 priede nustatytus įvykdytų TSD ir privalomųjų techninės priežiūros biuletenių ar juos atitinkančių dokumentų, išleistų po paskutiniojo TSPPP išdavimo datos, sąrašus;
7.10. orlaivio skrydžių vykdymo ir techninės priežiūros vadovus bei jų kopijas (su visais papildymais ir pakeitimais);
7.11. visus privalomuosius sklandmens, variklio, oro sraigto, pagalbinės jėgainės techninės priežiūros biuletenius;
7.12. pagal Orlaivių techninės priežiūros programos tvirtinimo taisykles (Žin., 2005, Nr. 131-4758) CAA patvirtintą orlaivio TPP;
4.4. Išdėstau 9 punktą taip:
„9. Orlaivio savininkas ar naudotojas, norintis gauti TSPPP, turi sumokėti nustatytą valstybės rinkliavą ir pateikti CAA:
9.5. šių taisyklių 6 priede nustatytus įvykdytų TSD ir privalomųjų techninės priežiūros biuletenių ar juos atitinkančių dokumentų, išleistų po TSPPP išdavimo datos, sąrašus;
9.7. orlaivio skrydžių vykdymo ir techninės priežiūros vadovų papildymus ir pakeitimus, taip pat visus privalomuosius sklandmens, variklio, oro sraigto ir pagalbinės jėgainės techninės priežiūros biuletenius;
9.8. jei orlaivių maksimali kilimo masė ne didesnė kaip 2730 kg, pateikti užpildytą Orlaivio riboto galiojimo komponentų keitimo ir papildomų techninės priežiūros darbų sąrašą, šių taisyklių 5 priedas;
4.5. Išdėstau 38 punktą taip:
„38. Asmuo, norintis gauti Eksporto TSP, turi sumokėti nustatytą valstybės rinkliavą ir kartu su paraiška pateikti:
38.4. dokumentą, patvirtinantį, kad visų taikomų TSD ir privalomųjų techninės priežiūros biuletenių reikalavimai įvykdyti; jei tai nėra padaryta, privalo būti atitinkamas įrašas;
38.5. laikinųjų instaliacijų, naudojamų eksporto skrydžio metu, aprašymą ir pareiškimą, kad šios instaliacijos bus išmontuotos po eksporto skrydžio ir bus atstatyta patvirtintoji orlaivio būklė;
4.6. Išdėstau 3 priedo 7 punktą taip:
„7. MEL tvirtina CAA. Orlaivio savininkas / naudotojas, norėdamas patvirtinti MEL, turi sumokėti nustatytą valstybės rinkliavą ir prieš 30 dienų iki numatomo orlaivio naudojimo pradžios arba per 60 dienų po orlaivio MMEL revizijos įsigaliojimo datos CAA pateikti:
5. Pakeičiu Gamybos organizacijų patvirtinimo ir jų nuolatinės priežiūros pagal 21 dalies reikalavimus taisykles, patvirtintas Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus 2005 m. rugpjūčio 10 d. įsakymu Nr. 4R-138 „Dėl Gamybos organizacijų patvirtinimo ir jų nuolatinės priežiūros pagal 21 dalies reikalavimus taisyklių bei Gamybos organizavimo vadovo tvirtinimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 99-3731):
5.1. Išdėstau 3 punktą taip:
„3. Norėdama gauti patvirtinimą pagal 21 dalies reikalavimus, Organizacija privalo sumokėti nustatytą valstybės rinkliavą ir kreiptis į CAA ne vėliau kaip prieš 90 kalendorinių dienų iki planuojamos veiklos pradžios ir pateikti:
5.3. Išdėstau 9 punktą taip:
„9. Gavęs 3 punkte nurodytus dokumentus, įgaliotasis CAA atstovas (-ai) patikrina, ar pateikto Vadovo struktūra ir jame aprašyta tvarka tenkina 21 dalies G skyriaus reikalavimus, ir teikia jį tvirtinti CAA direktoriui. Vadovas tikrinamas ir tvirtinamas pagal Gamybos organizavimo vadovo tvirtinimo taisykles.“
6. Pripažįstu netekusiu galios Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus 2005 m. gegužės 11 d. įsakymo Nr. 4R-80 „Dėl imamų valstybės rinkliavų apskaitos“ 2.1 punktą.
7. Pakeičiu Oro eismo paslaugų teikimui naudojamų įrenginių tinkamumo naudoti pažymėjimų išdavimo taisykles, patvirtintas Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus 2001 m. rugpjūčio 24 d. įsakymu Nr. 50 „Dėl oro eismo paslaugų teikimui naudojamų įrenginių tinkamumo naudoti pažymėjimų išdavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 74-2618):
7.1. Išdėstau 7 punktą taip:
„7. Įrenginio naudotojas turi sumokėti nustatyto dydžio valstybės rinkliavą (įrenginiams, nurodytiems 2000 m. gruodžio 15 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarime Nr. 1458 (Žin., 2000, Nr. 108-3463) ir pateikti CAA šių taisyklių 2 priede nustatyto pavyzdžio paraišką gauti pažymėjimą.“
7.3. Išdėstau 16 punktą taip:
„16. Įrenginio naudotojas, norintis pratęsti pažymėjimo galiojimą, privalo sumokėti nustatytą valstybės rinkliavą (kai pažymėjimas pratęsiamas įrenginiams, nurodytiems 2000 m. gruodžio 15 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarime Nr. 1458 (Žin., 2000, Nr. 108-3463) ir pateikti CAA šių taisyklių 2 priede nustatyto pavyzdžio paraišką ne vėliau kaip likus 1 mėnesiui iki pažymėjimo galiojimo pabaigos.“
8. Pakeičiu Aerodromų tinkamumo naudoti pažymėjimų išdavimo taisykles, patvirtintas Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus 2004 m. lapkričio 11 d. įsakymu Nr. 4R-206 „Dėl Aerodromų tinkamumo naudoti pažymėjimų išdavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 166-6095):
8.1. Išdėstau 15 punktą taip:
9. Pakeičiu Orlaivio ir/arba orlaivio komponento modifikacijos tvirtinimo taisykles, patvirtintas Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus 2001 m. rugpjūčio 22 d. įsakymu Nr. 48 „Dėl Orlaivio ir/arba orlaivio komponento modifikacijos tvirtinimo taisyklių tvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 74-2617):
9.1. Išdėstau 9 punktą taip:
10. Pakeičiu Užsienyje išduotų techniko (inžinieriaus) licencijų pripažinimo taisyklių, patvirtintų Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus 2001 m. rugpjūčio 28 d. įsakymu Nr. 55 „Dėl Užsienyje išduotų techniko (inžinieriaus) licencijų pripažinimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr.75-2664) 4 punktą ir išdėstau taip:
„4. Pretendentas turi sumokėti nustatytą valstybės rinkliavą ir CAA Orlaivių skyriui pateikti šiuos dokumentus:
11. Pakeičiu Orlaivio įgulų licencijavimo taisykles, patvirtintas Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus 2006 m. balandžio 20 d. įsakymu Nr. 4R-93 „Dėl Orlaivio įgulų ir orlaivių techninės priežiūros technikų/inžinierių licencijavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 69-2553):
11.1. Išdėstau 57 punktą taip:
„57. Pretendentai, pageidaujantys gauti CA specialisto licenciją, turi sumokėti nustatytą valstybės rinkliavą ir pateikti CAA šiuos dokumentus:
57.2. aviacijos mokslų baigimo dokumentą (pretendentams gauti CPL arba ATPL – CPL arba ATPL kursų baigimo dokumentą);
57.3. CAA nustatytos formos prašymą suteikti kvalifikaciją ir praktinių gebėjimų egzaminų lapą (CAA Lic – 002, 004, 006, 016 arba 018);
57.5. CAA nustatytos formos pažymą apie turimą skrydžių patirtį (gauti CPL (modulinis mokymas) ir ATPL) (CAA Lic – 014);
11.2. Išdėstau 65 ir 66 punktus taip:
„65. ICAO pavyzdžio licencijos pratęsiamos pretendentui, įvykdžiusiam reikalavimus atitinkamai kvalifikacijai pratęsti pagal šių Taisyklių 56 punkto nuostatas. Licencijai pratęsti pretendentas turi sumokėti nustatyto dydžio valstybės rinkliavą ir CAA pateikti:
11.3. Išdėstau 74 punktą taip:
11.4. Išdėstau 126 punktą taip:
„126. Licencijų galiojimas atnaujinamas sumokėjus nustatytą valstybės rinkliavą ir CAA pateikus:
126.2. CAA nustatyto pavyzdžio prašymą suteikti kvalifikaciją ir praktinių gebėjimų egzaminų lapą (CAA Lic – 002; 004, 006, 016);
11.5. Išdėstau 228 ir 229 punktus taip:
„228. Gauti orlaivių klasės arba orlaivio tipo kvalifikaciją, pretendentas turi sumokėti nustatytą valstybės rinkliavą ir CAA pateikti:
228.1. CAA nustatyto pavyzdžio prašymą ir praktinių gebėjimų egzamino lapą (Lic – 002, 004, 006 arba 016);
228.3. MCC kursų baigimo pažymėjimą, jeigu tokie kursai nebuvo sujungti su kursais gauti orlaivio tipo kvalifikaciją (gauti MP kvalifikaciją);
11.6. Išdėstau 234 punktą taip:
11.7. Išdėstau 299 punktą taip:
11.8. Išdėstau 329 punktą taip:
11.9. Išdėstau 405 punktą taip:
„405. Specialiuosius leidimus išduoda CAA pretendentams, išmokusiems atitinkamos teorijos ir praktikos pagal CAA patvirtintas programas, sumokėjusiems nustatytą valstybės rinkliavą ir pateikusiems:
11.10. Išdėstau 425.3 punktą taip:
11.11. Išdėstau 489 punktą taip:
„489. CAA išduoda, pratęsia ir atnaujina LA licencijas pretendentui, sumokėjusiam nustatytą valstybės rinkliavą ir pateikusiam:
489.2. aviacijos mokslo baigimo dokumentą (gauti arba atnaujinti licenciją arba instruktoriaus kvalifikaciją);
11.12. Išdėstau 497 punktą taip:
„497. Jeigu LA piloto licencija / kvalifikacija negaliojo daugiau kaip 2 metus, o pilotas turėjo leidimą vykdyti komercinius skrydžius, tam, kad būtų leista jam vykdyti komercinius skrydžius, pilotas, atnaujinęs LA kvalifikaciją pagal šių Taisyklių 496 punkto reikalavimus ir sumokėjęs nustatytą valstybės rinkliavą, privalo:
11.14. Išdėstau 568 punktą taip:
„568. Pretendentas, pageidaujantis gauti ST licenciją, sumoka nustatytą valstybės rinkliavą ir CAA Personalo licencijavimo skyriui pateikia šiuos dokumentus:
568.2. CAA nustatytos formos egzaminų lapelį, kuriame nurodyta teorijos ir praktinių įgūdžių įvertinimas;
11.15. Išdėstau 591 punktą taip:
11.16. Išdėstau 597 punktą taip:
11.17. Išdėstau 599 punktą taip:
„599. Gauti pripažinimą mokymo tikslais pretendentas turi sumokėti nustatytą valstybės rinkliavą ir CAA pateikti šiuos dokumentus:
11.18. Išdėstau 609 punktą taip:
„609. Gauti JAR-FCL licenciją kitos licencijos pagrindu pretendentas turi sumokėti nustatytą valstybės rinkliavą ir CAA pateikti:
11.19. Išdėstau 619 punktą taip:
„619. Jeigu prašymo pateikimo dieną pareiškėjo licencija yra negaliojanti, tam, kad būtų išduotas licencijos dublikatas, pareiškėjas privalo:
619.1. įvykdyti visus šių Taisyklių reikalavimus licencijai / kvalifikacijai atnaujinti (priklausomai nuo licencijos tipo, jos negaliojimo laiko ir atnaujinamos kvalifikacijos).
12. Pakeičiu Orlaivio techninės priežiūros technikų/inžinierių licencijavimo taisykles, patvirtintas Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus 2006 m. balandžio 20 d. įsakymu Nr. 4R-93 „Dėl Orlaivio įgulų ir orlaivių techninės priežiūros technikų/inžinierių licencijavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 69-2553):
12.1. Išdėstau 24 punktą taip:
„24. Pretendentas sumoka nustatytą valstybės rinkliavą ir CAA Orlaivių skyriui pateikia šiuos dokumentus:
24.4. migracijos departamento pažymą (leidimą gyventi ir dirbti Lietuvos Respublikoje), jei techninė priežiūra bus atliekama Lietuvoje (tik 20.2 punkte nurodytu atveju);