Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2004 M. BALANDŽIO 28 D. NUTARIMO NR. 488 „DĖL VIEŠOJO ADMINISTRAVIMO PLĖTROS IKI 2010 METŲ STRATEGIJOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2010 m. birželio 7 d. Nr. 719
Vilnius
Įgyvendindama Lietuvos Respublikos apskrities valdymo įstatymo ir jį keitusių įstatymų pripažinimo netekusiais galios įstatymo (Žin., 2009, Nr. 87-3661) 2 straipsnio 4 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
1. Pakeisti Viešojo administravimo plėtros iki 2010 metų strategiją, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 488 „Dėl Viešojo administravimo plėtros iki 2010 metų strategijos patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 69-2399; 2009, Nr. 62-2493):
1.2. Išdėstyti 20 punktą taip:
„20. Teritorinis valstybės administravimas.
Lietuvos Respublikos teritorijos aukštesnieji administraciniai vienetai – apskritys – buvo suformuoti 1994 metais, kai Lietuvos Respublikos Seimas priėmė Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatymą (Žin., 1994, Nr. 60-1183), nustatantį 10 apskričių. Tais pačiais metais buvo priimtas Lietuvos Respublikos apskrities valdymo įstatymas (Žin., 1994, Nr. 101-2015), kuris nustato pagrindinius apskrities valdymo organizavimo principus, apskrities valdytojo (nuo 1996 metų ši sąvoka pakeista į sąvoką „apskrities viršininkas“) kompetenciją – uždavinius ir įgaliojimus atskirais valdymo klausimais, jo santykius su valstybės ir savivaldybių institucijomis bei įstaigomis. Apskričių viršininkams buvo pavestos funkcijos regioninės plėtros, socialinio aprūpinimo, švietimo, kultūros, sveikatos priežiūros, teritorijos planavimo, paminklotvarkos, žemės naudojimo ir apsaugos, aplinkos apsaugos ir kitose srityse. Taip pat apskričių viršininkams buvo pavesta vykdyti valstybines ir tarpregionines programas apskrityse, koordinuoti apskrityje esančių ministerijų, Vyriausybės įstaigų ir kitų Lietuvos Respublikos Vyriausybei atskaitingų institucijų ir įstaigų administracijos padalinių veiklą, derinti savivaldybių vykdomųjų institucijų veiklą įgyvendinant regionines programas, numatyti prioritetines apskrities raidos kryptis ir rengti programas.“
1.3. Išdėstyti 21 punktą taip:
„21. Apskričių viršininkų įgaliojimai buvo formuojami perimant iš savivaldybių ir centralizuojant dalį funkcijų, susijusių su valstybės interesais. Kitą dalį apskričių viršininkų funkcijų turėjo sudaryti išskaidytos centrinių valstybinio administravimo subjektų regioninio pobūdžio funkcijos ir teritorinių valstybinio administravimo subjektų veiklos koordinavimas. Savivaldybių funkcijos apskričių viršininkams buvo perduotos laiku, atitinkamai perskirsčius materialinius ir finansinius išteklius, tačiau dalis ministerijų ir Vyriausybės įstaigų funkcijų, numatytų Lietuvos Respublikos apskrities valdymo ir kituose įstatymuose, taip ir liko neperduotos.“
1.4. Išdėstyti 22 punktą taip:
„22. Per visą Lietuvos Respublikos apskrities valdymo įstatymo galiojimo laikotarpį nebaigta perskirstyti funkcijų apskričių viršininkams ir kitoms valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms, neįgyvendintas subsidiarumo principas, kuriuo buvo paremtas teritorinio valdymo optimizavimas, kai kurios funkcijos, kurias buvo pavesta vykdyti apskričių viršininkams ir jų administracijoms, tapo nebeaktualios.“
1.5. Išdėstyti 23 punktą taip:
„23. Siekiant optimizuoti teritorinį valdymą ir įgyvendinant penkioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės veiklos programos, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Seimo 2008 m. gruodžio 9 d. nutarimu Nr. XI-52 (Žin., 2008, Nr. 146-5870), nuostatas, 2009 metais priimtas Lietuvos Respublikos apskrities valdymo įstatymo ir jį keitusių įstatymų pripažinimo netekusiais galios įstatymas (Žin., 2009, Nr. 87-3661).“
1.6. Išdėstyti 24 punktą taip:
„24. Priėmus Lietuvos Respublikos apskrities valdymo įstatymo ir jį keitusių įstatymų pripažinimo netekusiais galios įstatymą, sudarytas teisinis pagrindas pakeisti valdymo organizavimą apskrityse, atsisakyti apskrities valdymo organizavimo per apskrities viršininką: apskrities viršininko ir apskrities viršininko administracijos funkcijas, kurios gali būti įgyvendinamos vietinio valdymo lygiu, perduoti savivaldybėms, o funkcijas, kurių reikia bendrajai nacionalinei politikai atskirose valdymo srityse formuoti ir įgyvendinti, perduoti valstybės institucijoms ir įstaigoms.“
1.7. Išdėstyti 25 punktą taip:
„25. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. liepos 22 d. nutarimu Nr. 815 „Dėl Priemonių apskričių viršininkų vykdomoms funkcijoms perskirstyti plano patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 90-3885) buvo patvirtintos priemonės, užtikrinančios sklandų apskričių viršininkų ir apskričių viršininkų administracijų vykdomų funkcijų perskirstymo ir apskričių viršininkų įsteigtų biudžetinių įstaigų steigėjo teisių ir viešosiose įstaigose apskrities viršininko įgyvendinamų dalininko ar savininko teisių ir pareigų perdavimo savivaldybėms procesą, taip pat priemonės, užtikrinančios perskirstytų funkcijų vykdymo ir administracinių paslaugų teikimo nepertraukiamumą, panaikinus apskrities viršininko pareigybę ir likvidavus apskrities viršininko administraciją.“
1.9. Įrašyti 44 punkte vietoj žodžių „ministerijų, apskričių ir savivaldybių“ žodžius „centriniu, teritoriniu ir vietos lygiu“.
1.10. Išdėstyti 65.2 punktą taip:
„65.2. Tikslas – optimizuoti teritorinį valdymą.
Įgyvendinant šį tikslą, numatoma siekti veiksmingo iš apskričių viršininkų ir apskričių viršininkų administracijų perimtų funkcijų paskirstymo remiantis subsidiarumo principu bei valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, perėmusių apskričių viršininkų ir apskričių viršininkų administracijų funkcijas, veiklos koordinavimo.“