LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL LIETUVOS 2004–2006 METŲ BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO 1.5, 2.4, 2.5 PRIEMONIŲ PROJEKTŲ ATRANKOS IR TVIRTINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2004 m. lapkričio 26 d. Nr. ISAK-1858

Vilnius

 

Vadovaudamasis Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų administravimo Lietuvoje taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 31 d. nutarimu Nr. 649 (Žin., 2001, Nr. 48-1676; 2003, Nr. 88-3999), 9.8 punktu bei atsižvelgdamas į Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. 1K-033 (Žin., 2004, Nr. 19-599, Nr. 93-3421), 93 punktą,

tvirtinu Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento 1.5, 2.4, 2.5 priemonių projektų atrankos ir tvirtinimo taisykles (pridedama).

 

 

 

L. e. švietimo ir mokslo ministro pareigas                                                            Algirdas Monkevičius

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo

ministro 2004 m. lapkričio 26 d. įsakymu

Nr. ISAK-1858

 

LIETUVOS 2004–2006 METŲ BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO

1.5, 2.4, 2.5 PRIEMONIŲ PROJEKTŲ ATRANKOS IR TVIRTINIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento 1.5, 2.4, 2.5 priemonių projektų atrankos ir tvirtinimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato bendruosius Švietimo ir mokslo ministerijai (toliau – Ministerija), kaip tarpinei institucijai, priskirtų Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento (toliau – BPD), patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 2 d. nutarimu Nr. 935 (Žin., 2004, Nr. 123-4486), 1.5, 2.4, 2.5 priemonių projektų atrankos ir tvirtinimo kriterijus bei procedūras.

2. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Įgyvendinančioji institucija – institucija, atsakinga už priskirtų BPD priemonių projektų administravimą ir įgyvendinimo priežiūrą. BPD 1.5 priemonės įgyvendinančioji institucija yra viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra, BPD 2.4, 2.5 priemonių įgyvendinančioji institucija yra Žmonių išteklių plėtros programų paramos fondas.

Pareiškėjai – institucijos, įstaigos, įmonės ar organizacijos, teikiančios paraišką Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų paramai gauti.

Parama – ES struktūrinių fondų ir bendrojo finansavimo lėšos, skirtos projektams finansuoti pagal paramos projektams skyrimo sutartį. Parama apima visas galimas finansavimo teikimo formas (subsidiją, dotaciją ir kitas).

Ribotos trukmės paramos teikimo procedūra – viena iš BPD priemonių projektams finansuoti naudojamų procedūrų, taikoma tada, kai yra didelė konkurencija tarp panašių ir galimų palyginti projektų.

SFMIS – ES struktūrinių fondų bei ES sanglaudos fondo integruota informacinė valdymo ir priežiūros sistema.

Tiesioginio finansavimo procedūra – viena iš BPD priemonių projektams taikomų finansavimo procedūrų, esant tik vienam pareiškėjui, pagal savo kompetenciją ir Lietuvos Respublikos teisės aktais priskirtas funkcijas galinčiam įgyvendinti konkrečias pagal BPD priemonę numatytas veiklos sritis ir tiesiogiai įvardytam BPD priede.

2.1. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų administravimo Lietuvoje taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 31 d. nutarimu Nr. 649 (Žin., 2001, Nr. 48-1676; 2003, Nr. 88-3999), sąvokas.

3. Ministerija bei įgyvendinančiosios institucijos, atlikdamos joms priskirtų BPD priemonių įgyvendinimo ir priežiūros funkcijas, vadovaujasi Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų administravimo Lietuvoje taisyklėmis; Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento (BPD) priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. 1K-033 (Žin., 2004, Nr. 19-599; Nr. 93-3421); BPD ir jo priedu; kitais Lietuvos Respublikos bei Europos Sąjungos teisės aktais ir šiomis Taisyklėmis.

 

II. PROJEKTŲ ATRANKOS ir tvirtinimo PROCEDŪROS

 

4. Projektų atrankos procedūra yra skirta atrinkti tinkamus finansuoti BPD 1.5, 2.4, 2.5 priemonių projektus, remiantis įgyvendinančiųjų institucijų pateiktomis vertinimo ataskaitomis, išvadomis ir rekomendacijomis.

5. Projektų atrankai taikoma tvarka priklauso nuo finansavimo procedūros taikomos konkrečiam projektui. BPD 1.5, 2.4, 2.5 priemonių projektams gali būti taikomos šios paramos teikimo procedūros:

5.1. ribotos trukmės paramos teikimo procedūra;

5.2. tiesioginio finansavimo procedūra.

6. Projektų tvirtinimo procedūra skirta priimti galutinį sprendimą dėl paramos skyrimo BPD 1.5, 2.4, 2.5 priemonių projektams, remiantis projektų atrankos komitetų bei ES struktūrinių fondų paramos koordinavimo Ministerijoje darbo grupės (toliau – Ministerijos darbo grupė) pateiktomis rekomendacijomis. Projektų atrankos komitetas teikia rekomendacijas dėl projektų, teikiamų finansuoti pagal ribotos trukmės paramos teikimo procedūrą, o Ministerijos darbo grupė dėl projektų, teikiamų finansuoti pagal tiesioginio finansavimo procedūrą, atrankos.

7. Projektų atrankos ir tvirtinimo procedūros apima:

7.1. Ministerijos gaunamos informacijos, susijusios su projektų vertinimu ir atranka, registravimą;

7.2. pareiškėjų skundų dėl įgyvendinančiųjų institucijų sprendimų registravimą ir svarstymą;

7.3. projekto atrankos komiteto narių ir kitų institucijų, įstaigų, organizacijų atstovų, kviečiamų dalyvauti projektų atrankos komitetų bei Ministerijos darbo grupės posėdžiuose, sąrašo sudarymą ir sudėties tvirtinimą;

7.4. rengimąsi projektų atrankos komitetų bei Ministerijos darbo grupės posėdžiams;

7.5. projektų atrankos komitetų bei Ministerijos darbo grupės posėdžių organizavimą ir rekomendacijų registravimą;

7.6. Ministerijos sprendimo dėl paramos skyrimo priėmimą bei tvirtinimą;

7.7. įgyvendinančiosios institucijos bei pareiškėjų informavimą apie Ministerijos priimtus sprendimus;

7.8. kitas su projektų atrankos ir tvirtinimo procedūromis susijusias nuostatas.

 

III. Projektų, teikiamų finansuoti pagal ribotos paramos skyrimo procedūrą,

atranka

 

I. PROJEKTŲ ATRANKOS KOMITETŲ SUDARYMAS IR SUDĖTIES TVIRTINIMAS

 

8. Ministerija kiekvienai BPD priemonei atskirai sudaro projektų atrankos komitetus, organizuoja jų darbą, atlieka sekretoriato funkciją, paskiria atstovą pirmininkaujantį posėdžiams.

9. Prireikus, projektų atrankos komitetai gali būti sudaromi pagal kiekvieną kvietimą teikti paraiškas arba sudaromas vienas kelioms BPD priemonėms, kurių pobūdis yra panašus.

10. Kiekvieną projektų atrankos komitetą sudaro:

10.1. projektų atrankos komiteto pirmininkas (Ministerijos atstovas);

10.2. projektų atrankos komiteto pirmininko pavaduotojas (Ministerijos atstovas);

10.3. kiti balso teisę turintys projektų atrankos komiteto nariai – vadovaujančiosios institucijos, ministerijų bei kitų valstybės institucijų, kurių kompetencijos sričiai priskiriami svarstomi projektai, atstovai.

11. Projektų atrankos komitetų institucinė sudėtis tvirtinama švietimo ir mokslo ministro įsakymu.

12. Vadovaudamasi partnerystės principu, Ministerija kviečia projektų atrankos komitetų darbe patariamojo balso teise dalyvauti socialinius-ekonominius bei regioninius partnerius, kuriems projektų atrankos komiteto posėdžiuose atstovauja po 1 asmenį. Socialiniai-ekonominiai bei regioniniai partneriai teikia rekomendacijas dėl atrankai pateiktų projektų poveikio visuomenei, Lietuvos bei regionų socialinei ir ekonominei situacijai; efektyvaus struktūrinių fondų ir bendrojo finansavimo lėšų panaudojimo ir kitų projektų atrankos klausimų. Socialinių-ekonominių bei regioninių partnerių atstovai kartu su projektų atrankos komiteto sudėtimi tvirtinami ministro įsakymu.

13. Projektų atrankos komitetų posėdžiuose dalyvauja balso teisės neturintys įgyvendinančiųjų institucijų atstovai, pristatantys projektų vertinimo ataskaitą.

14. Išvadoms dėl konkrečių klausimų teikti į projektų atrankos komitetų posėdžius gali būti kviečiami stebėtojai-ekspertai.

15. Detalią projektų atrankos komiteto darbo tvarką nustato projektų atrankos komitetų darbo reglamentai, kuriuose nustatoma:

15.1. posėdžių vedimo, pirmininkavimo, pasisakymų tvarka;

15.2. socialinių-ekonominių partnerių dalyvavimo projektų atrankos komiteto susitikimuose tvarka;

15.3. balsavimo tvarka (konsensuso ir balsų daugumos principo naudojimas);

15.4. projektų atrankos komiteto protokolo parengimo ir pasirašymo tvarka;

15.5. reglamento pakeitimo ir papildymo tvarka;

15.6. kitos projektų atrankos komiteto darbo tvarką reglamentuojančios nuostatos.

 

II. PROJEKTŲ ATRANKOS KOMITETŲ POSĖDŽIŲ ORGANIZAVIMAS

 

16. BPD 1.5, 2.4 ir 2.5 priemonių projektų atrankos komitetams iš Ministerijos atstovų yra sudaromas sekretoriatas, kurio pagrindinė užduotis – techniškai aptarnauti projektų atrankos komitetų posėdžius. Kiekvienos priemonės projektų atrankos sekretoriato darbą organizuoja atskiro projektų atrankos komiteto sekretorius. Detalios projektų atrankos komiteto sekretoriaus bei sekretoriato darbo funkcijos apibrėžiamos projektų atrankos komitetų darbo reglamente.

17. Ministerija ir projektų atrankos komitetai privalo užtikrinti, kad priimant sprendimus dėl paramos skyrimo nebūtų teikiamos privilegijos tam tikrai interesų grupei. Atrankos procedūros privalo būti skaidrios, nešališkos ir atliktos laikantis viešumo principų, atsižvelgiant į konfidencialumo reikalavimus. Visi posėdyje dalyvaujantys asmenys turi pasirašyti nešališkumo deklaraciją ir konfidencialumo pasižadėjimą, kurio tipinė forma yra tvirtinama švietimo ir mokslo ministro įsakymu.

18. Projektų atrankos komitetų posėdžiai vyksta pagal ministerijos valstybės sekretoriaus patvirtintą tvarkaraštį. Tvirtinant šį tvarkaraštį atsižvelgiama į paramos skyrimo procedūrą, planuojamą projektų srautą bei numatomą vertinimo procedūros trukmę. Prireikus, ministerijos valstybės sekretorius gali pakoreguoti projektų atrankos komitetų posėdžių tvarkaraštį, atidėti arba sušaukti neeilinį projektų atrankos komiteto posėdį, apie tai atitinkamai informuodamas projektų atrankos komitetų posėdžių dalyvius.

19. Projektų atrankos komiteto posėdis laikomas įvykusiu, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 balso teisę turinčių narių. Apie projektų atrankos komiteto posėdžius yra informuojami socialiniai-ekonominiai bei regioniniai partneriai, tačiau jiems dalyvauti nėra privaloma.

 

III. PROJEKTŲ ATRANKOS TVARKA

 

20. Pirmasis projektų atrankos komiteto posėdis kviečiamas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų po to, kai įgyvendinančioji institucija pateikia Ministerijai projektų vertinimo ataskaitą, kuria remiamasi vykdant projektų atranką.

21. Projektų atrankos tvarka priklauso nuo kvietimų teikti paraiškas sąlygų. Jei:

21.1. kvietimas teikti paraiškas buvo skelbtas vienai BPD priemonės veiklos sričiai, projektų atrankos komitetas atranką vykdo lygindamas visas pateiktas paraiškas;

21.2. kvietimas teikti paraiškas buvo skelbtas tuo pačiu metu kelioms vienos BPD priemonės veiklos sritims ir vieną paraišką buvo galima teikti vienai veiklos sričiai arba veiklos sričių kombinacijai, projektų atrankos komitetas projektų atranką vykdo iš tai pačiai veiklos sričiai arba veiklos sričių kombinacijai pateiktų paraiškų;

21.3. kvietimas teikti paraiškas buvo skelbtas tuo pačiu metu kelioms vienos BPD priemonės veiklos sritims ir vieną paraišką buvo galima teikti neribotam veiklos sričių ar jų kombinacijų skaičiui, tarpusavyje lyginamos visos pagal konkretų kvietimą pateiktos paraiškos.

22. Projektų atrankos komitetas, atsižvelgdamas į įgyvendinančiosios institucijos pateiktą rekomenduojamų finansuoti projektų sąrašą, kuriame projektai išdėstyti pagal vertinimo metu surinktą balų skaičių (nuo didžiausio surinkto balų skaičiaus iki mažiausio) pagal skirtingas Gairėse pareiškėjams nurodytas veiklų sritis, gali teikti siūlymus skirti paramą vadovaudamasis šiais kriterijais:

22.1. Projekto papildomumu. Remiantis šiuo kriterijumi prioritetas teikiamas tiems projektams, kurie papildo to paties pareiškėjo arba jo partnerio kito struktūrinio fondo (Europos socialinio fondo ar Europos regioninės plėtros fondo) paramai gauti teiktus projektus, techninio, finansinio bei ekonominio vertinimo metu surinkusius ne mažiau kaip 65 balus.

22.2. Projekto regioninės aprėpties dydžiu. Remiantis šiuo kriterijumi prioritetas teikiamas projektams, kurių įgyvendinimas bei rezultatai turės įtakos kuo platesnėje geografinėje erdvėje esančioms tikslinėms grupėms arba kurių įgyvendinimas bei rezultatai darys įtaką kaimo vietovių arba probleminių regionų (Marijampolės, Tauragės apskritys, Šalčininkų, Skuodo rajonai bei Ignalinos AE zona) tikslinėms grupėms. Pagal šį kriterijų siekiama kaip įmanoma tolygiau paskirstyti ES struktūrinių fondų paramą visuose Lietuvos regionuose ir išvengti paramos koncentracijos viename regione esančių tikslinių grupių poreikiams tenkinti.

22.3. Tikslinių grupių poreikių įvertinimu ir atspindėjimu. Remiantis šiuo kriterijumi prioritetas teikiamas projektams, kurių veikla ir laukiami rezultatai maksimaliai atspindi konkrečių pasirinktų tikslinių grupių poreikius.

22.4. Projekto partneryste. Remiantis šiuo kriterijumi prioritetas teikiamas projektams, kurių veiklos yra įgyvendinamos įtraukiant platų partnerių spektrą bei dalijantis atsakomybe su jais. Partnerystė vertinama instituciniu bei regioniniu lygmeniu.

23. 23 punkte minimi projektų atrankos kriterijai yra išdėstyti šia tvarka:

23.1. BPD 1.5 priemonės atrankos kriterijai pagal svarbą (svarbos mažėjimo tvarka) – projekto papildomumas, projekto regioninės aprėpties dydis, projekto partnerystė ir tikslinių grupių poreikių įvertinimas ir atspindėjimas.

23.2. BPD 2.4 priemonės atrankos kriterijai pagal svarbą (svarbos mažėjimo tvarka) – tikslinių grupių poreikių įvertinimas ir atspindėjimas, projekto regioninės aprėpties dydis, projekto partnerystė ir projekto papildomumas.

23.3. BPD 2.5 priemonės atrankos kriterijai pagal svarbą (svarbos mažėjimo tvarka) – tikslinių grupių poreikių įvertinimas ir atspindėjimas, projekto papildomumas, projekto partnerystė ir projekto regioninės aprėpties dydis.

24. Projektų atrankos komitetui rekomenduojama svarstyti tik tuos projektus, kurie įgyvendinančiosios institucijos atliekamo techninio, finansinio ir ekonominio vertinimo metu surinko daugiau nei 65 balus.

25. Projektų atrankos komitetas, teikdamas rekomendacijas skirti paramą arba neskirti paramos:

25.1. vadovaujasi vertinimo ataskaitoje pateikta techninio, finansinio bei ekonominio vertinimo rezultatų suvestine, sudaryta eilės tvarka pagal surinktą balų skaičių;

25.2. remiasi ataskaitos priede pateikta projekto vertinimo lentele su vertintojų išvadomis;

25.3. vadovaujasi projektų atrankos kriterijais pagal konkrečią priemonę;

25.4. atsižvelgia į socialinių-ekonominių bei regioninių partnerių išvadas bei pasiūlymus.

26. Priimant sprendimus projektų atrankos komitete siekiama bendrojo sutarimo. Jeigu nuomonių suderinti nepavyksta, sprendimai priimami atviru balsavimu, jeigu už juos balsuoja dauguma posėdyje dalyvaujančių projektų atrankos komiteto narių, bet ne mažiau nei pusė visų narių. Jei balsuojant balsai pasidalija po lygiai, lemiamas yra pirmininko balsas.

 

IV. PROJEKTŲ ATRANKOS KOMITETO REKOMENDACIJOS

 

27. Projektų atrankos komitetai, apsvarstę įgyvendinančiosios institucijos pateiktas vertinimo ataskaitas, socialinių-ekonominių bei regioninių partnerių pasiūlymus ir projektų atrankos komiteto narių bei kitų kviestų institucijų atstovų argumentus, kitą informaciją, susijusią su pateiktais atrankai projektais, teikia Ministerijai vieną iš šių išvadų:

27.1. rekomenduoti Ministerijai skirti paramą projektui įgyvendinti;

27.2. rekomenduoti Ministerijai neskirti paramos projektui įgyvendinti. Sprendimas neskirti paramos priimamas, jeigu projektas nepakankamai atitinka atrankos kriterijus, yra nepakankamai kokybiškas ar nepakankamai svarbus šalies ekonominei ir socialinei plėtrai arba jam skirti paramą netikslinga dėl kokių nors kitų projekto atrankos komiteto nustatytų priežasčių. Projekto atmetimo motyvai nurodomi projektų atrankos komiteto posėdžio protokole;

27.3. rekomenduoti Ministerijai grąžinti projektą įgyvendinančiajai institucijai pakartotinai vertinti, pateikiant sprendimo motyvus ir nustatant pakartotinio vertinimo terminus:

27.3.1. Ministerija grąžina paraišką įgyvendinančiajai institucijai, kuri informuoja pareiškėją apie atliekamą pakartotinį vertinimą ir užtikrina, kad būtų laikomasi vertinimo procedūrų terminų bei skaidrumo principų. Įgyvendinančioji institucija privalo iš naujo įvertinti paraišką, atsižvelgdama į projektų atrankos komiteto pastabas, ir per nurodytą laiką pateikti naują vertinimo ataskaitą;

27.3.2. jeigu projektų atrankos komitetas rekomenduoja Ministerijai iš naujo įvertinti vieną ar kelias paraiškas, kurios buvo pateiktos pagal ribotos trukmės paramos teikimo procedūrą, Ministerija, atsižvelgdama į tai, ar pagal pateiktas paraiškas bus išnaudota visa konkrečiai veiklos sričiai arba šiam kvietimui teikti paraiškas skirta lėšų suma, sprendžia, ar projektų atrankos komitetas turėtų nedelsdamas svarstyti kitas paraiškas, ar atidėti jų svarstymą tol, kol bus gautos pakartotinio vertinimo išvados;

27.4. rekomenduoti Ministerijai, kaip panaudoti konkurso metu neišnaudotas lėšas:

27.4.1. jeigu sutarus dėl remtinų projektų sąrašo lieka lėšų, kurių galėtų užtekti vienam projektui paremti, tačiau šių lėšų yra mažiau nei prašoma paraiškoje, negavusioje paramos, bet kuri projektų atrankos komiteto vertinama geriausiai iš visų likusių paraiškų, kurioms nesuteikta parama, projektų atrankos komitetas gali siūlyti įgyvendinančiajai institucijai derėtis dėl projekto biudžeto sumažinimo su pareiškėju:

27.4.1.1. jeigu pareiškėjas sutinka su pasiūlytomis sąlygomis, projektų atrankos komitetas įtraukia projektą į paramai skirti rekomenduojamų projektų sąrašą;

27.4.1.2. jeigu pareiškėjas nesutinka su pasiūlytomis sąlygomis, deramasi su projektų atrankos komiteto kito geriausiai įvertinto projekto pareiškėju;

27.4.2. jeigu konkretaus kvietimo metu gautų projektų (pagal veiklos sritis) arba projektų, kuriems rekomenduojama skirti paramą, bendra paraiškose prašoma suma yra mažesnė nei ta, kurią buvo numatyta skirti pagal konkretų kvietimą teikti paraiškas, projektų atrankos komitetas apie tai informuoja Ministeriją, kuri priima sprendimą dėl likusių lėšų panaudojimo. Ministerijos sprendimai gali būti:

27.4.2.1. perkelti likusias lėšas kitai tos pačios priemonės veiklai finansuoti;

27.4.2.2. skelbti papildomą kvietimą teikti paraiškas tai pačiai veiklų grupei;

27.4.2.3. siūlyti BPD Priežiūros komitetui apsvarstyti galimybę dėl lėšų perskirstymo tarp to paties prioriteto priemonių:

27.4.2.3.1. BPD Priežiūros komitetui nusprendus perskirstyti lėšas tarp to paties prioriteto priemonių, Ministerija nusprendžia, kaip papildomos lėšos bus paskirstytos. Apie šį sprendimą Ministerija informuoja priemonės, kuriai skiriamos papildomos lėšos, projektų atrankos komitetą.

27.4.2.3.2. BPD Priežiūros komitetui nusprendus neperskirstyti lėšų tarp to paties prioriteto priemonių, Ministerija priima 28.4.2.1 arba 28.4.2.2 punktuose nurodytus sprendimus.

28. Projektų atrankos komitetas gali priimti ir kitus sprendimus pagal savo kompetenciją.

29. Projektų atrankos komitetas perduoda rekomendacijas Ministerijai, kuri priima sprendimą dėl paramos skyrimo. Jei projektų atrankos komitetas atmeta įgyvendinančiosios institucijos pasiūlytus finansuoti projektus, jų atmetimo priežastys nurodomos projektų atrankos komiteto posėdžio protokole.

30. Projektų atrankos komiteto protokole gali būti paminėti projektai, kurių socialinė ir ekonominė nauda nekelia abejonių, bet kuriems skirti paramą nebuvo galimybės, nes bendros kvietimui teikti paraiškas arba konkrečiai veiklos sričiai numatytos sumos neužteko visiems tinkamiems projektams paremti. Į protokolą gali būti įrašomas pasiūlymas teikti atitinkamą projektą kitam kvietimui teikti paraiškas. Tokiu atveju būtina nurodyti, jog šis pasiūlymas nereiškia, kad, pateikus projektą kitam kvietimui teikti paraiškas, parama bus automatiškai suteikta.

31. Ministerijos atsakingas darbuotojas įtraukia projektų atrankos komiteto sprendimus į SFMIS arba registruoja registracijos žurnale, jei vadovaujančioji institucija SFMIS dar nepatvirtino.

 

IV. PROJEKTŲ, TEIKIAMŲ FINANSUOTI PAGAL TIESIOGINIO FINANSAVIMO PROCEDŪRĄ,

ATRANKA

 

32. Ministerijoje visų BPD priemonių projektų, teikiamų finansuoti pagal tiesioginio finansavimo procedūrą, atranką vykdo Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramos koordinavimo Švietimo ir mokslo ministerijoje darbo grupė. Ministerijos darbo grupės asmeninė sudėtis bei konkrečios užduotys tvirtinamos švietimo ir mokslo ministro įsakymu.

33. Ministerijos darbo grupės posėdžių techninį aptarnavimą atlieka Ministerijos darbo grupės sekretorius, sudarantis posėdžių tvarkaraštį, rengiantis posėdžių darbotvarkę bei protokolus.

34. Projektų, teikiamų finansuoti pagal tiesioginio finansavimo procedūrą, atrankos tvarka:

34.1. atlikusi projektų, teikiamų finansuoti pagal tiesioginio finansavimo procedūrą vertinimą, įgyvendinančioji institucija pateikia Ministerijai projektų vertinimo ataskaitas, kuriomis remiamasi vykdant projektų atranką;

34.2. ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo konkrečios vertinimo ataskaitos pateikimo kviečiamas pirmasis Ministerijos darbo grupės posėdis, kurio metu pirmiausia sutariama dėl posėdžių organizavimo tvarkos. Ministerijos darbo grupės posėdžiuose svarstomi atrankai pateikti projektai bei teikiamos išvados ir rekomendacijos įforminamos posėdžio protokolu. Vieno pareiškėjo pateikti projektai gali būti svarstomi kompleksiškai;

34.3. Ministerijos darbo grupės išvados ir rekomendacijos dėl atrankai pateiktų projektų teikiamos švietimo ir mokslo ministrui.

35. Ministerijos darbo grupė gali:

35.1. rekomenduoti skirti finansavimą projektui pagal paraiškoje prašomą paramos sumą;

35.2. rekomenduoti neskirti finansavimo projektui;

35.3. rekomenduoti įgyvendinančiajai institucijai derėtis su pareiškėju dėl projekto biudžeto arba veiklos sričių koregavimo. Jei derybų metu pozicijų suderinti nepavyksta, Ministerijos darbo grupė rekomenduoja Ministerijai neskirti projektui finansavimo;

35.4. siūlyti pareiškėjui pataisyti ar papildyti paraišką. Tokiu atveju Ministerija pareiškėjui siunčia Ministerijos darbo grupės posėdžio protokolo išrašą su nurodytu terminu, per kiek laiko jis turi pataisyti ar papildyti paraišką. Pataisyta paraiška pakartotinai teikiama įgyvendinančiajai institucijai vertinti.

36. Ministerijos darbo grupės priimtos rekomendacijos registruojamos specialiame registracijos žurnale.

 

V. GALUTINIO SPRENDIMO DĖL PARAMOS SKYRIMO PRIĖMIMAS IR TVIRTINIMAS

 

37. Galutinį sprendimą dėl paramos skyrimo priima švietimo ir mokslo ministras arba, esant jo įgaliojimui, ministerijos valstybės sekretorius. Parama gali būti skiriama tik tiems projektams, kuriuos rekomendavo finansuoti projektų atrankos komitetai arba Ministerijos darbo grupė. Išimtiniais atvejais asmuo, priimantis galutinį sprendimą dėl paramos skyrimo, gali atsisakyti skirti paramą projektų atrankos komiteto ar Ministerijos darbo grupės rekomenduotam projektui, jei turi tam svarbių priežasčių. Apie tokį sprendimą, pagrįsdama jo priežastis, Ministerija informuoja projektų atrankos komitetą arba Ministerijos darbo grupę ir Finansų ministeriją (vadovaujančiąją instituciją).

38. Sprendimą dėl paramos skyrimo priėmęs asmuo jį patvirtina parašu kiekvienos paraiškos vertinimo ir atrankos suvestinėje.

39. Galutinis sprendimas dėl paramos skyrimo yra tvirtinamas švietimo ir mokslo ministro įsakymu arba ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkiu. Sprendime nurodoma:

39.1. pagrindas skirti paramą;

39.2. biudžeto programų, iš kurių skiriamas finansavimas, pavadinimai ir kodai;

39.3. šiuo sprendimu skirstoma BPD priemonei (-ėms) skirtų lėšų suma;

39.4. projektų atrankos komiteto arba Ministerijos darbo grupės posėdžio protokolo data ir numeris;

39.5. įgyvendinančiosios institucijos vertinimo ataskaitos registracijos numeris;

39.6. sąrašas projektų bei jų vykdytojų, kuriems skiriama parama;

39.7. paramos, skiriamos kiekvienam projektui, dydis;

39.8. priežastys, dėl kurių neskiriama parama projekto atrankos komiteto rekomenduotiems projektams (jei tokių projektų yra).

40. Apie galutinį sprendimą dėl paramos skyrimo Ministerija per 5 darbo dienas informuoja įgyvendinančiąją instituciją, kuri apie tai praneša konkretiems pareiškėjams. Galutinio sprendimo dėl paramos skyrimo kopija yra siunčiama Finansų ministerijai (vadovaujančiajai institucijai). Su pareiškėjais, kurių projektams nuspręsta skirti paramą, Ministerija ir įgyvendinančioji institucija sudaro sutartis. Jeigu projektui nuspręsta neskirti finansavimo, įgyvendinančioji institucija tokiam pareiškėjui siunčia pranešimą su paaiškinimais per 10 darbo dienų po to, kai ji gauna ir įregistruoja Ministerijos sprendimą.

41. Informacija apie priimtus sprendimus skirti paramą skelbiama Ministerijos ir įgyvendinančiosios institucijos interneto tinklalapiuose, nurodomas projekto paraiškos numeris, sprendimo data ir pasiūlymo sudaryti sutartį galiojimo laikas. Informacija apie priimtus sprendimus neskirti paramos gali būti skelbiama nenurodant pareiškėjo pavadinimo.

42. Ministerijos sprendimas yra įtraukiamas į SFMIS arba registruojamas registracijos žurnale, jei vadovaujančioji institucija SFMIS dar nepatvirtino.

 

VII. Ministerijos gaunamos informacijos, susijusios su atrankos

ir tvirtinimo procedūra, registravimas ir saugojimas

 

43. Ministerija privalo užtikrinti su BPD įgyvendinimu susijusių dokumentų saugumą bei jų prieinamumą vadovaujančiosios, mokėjimo, kitų tarpinių institucijų, Valstybės kontrolės, Europos Komisijos ir ES Audito rūmų įgaliotiems atstovams.

44. Ministerijos gaunami bei patvirtinti dokumentai, susiję su atrankos ir tvirtinimo procedūromis, registruojami Ministerijoje nustatyta dokumentų registravimo tvarka.

45. Ministerija privalo saugoti šiuos su atrankos ir tvirtinimo procedūromis susijusius dokumentus:

45.1. projektų atrankos komitetų protokolų originalus;

45.2. Ministerijos darbo grupės protokolų originalus;

45.3. sprendimų dėl paramos skyrimo originalus;

45.4. įgyvendinančiosios institucijos pateiktų vertinimo ataskaitų bei pakartotinio vertinimo ataskaitų ir jų priedų originalus;

45.5. su pareiškėju sudarytos sutarties egzempliorių;

45.6. kitus su projektų atranka ir tvirtinimu susijusius dokumentus.

46. Visi 53 punkte išvardyti ir su konkrečiu projektu susiję dokumentai saugomi projekto vykdymo metu ir 10 metų nuo projekto pabaigos.

 

VIII. SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

47. Pareiškėjai turi teisę apskųsti Ministerijos ir (arba) įgyvendinančiosios institucijos sprendimus.

48. Įgyvendinančiosios institucijos sprendimą dėl paraiškos atmetimo pareiškėjas gali apskųsti Ministerijai per 10 darbo dienų po to, kai jam registruotu laišku buvo išsiųstas apie paraiškos atmetimą informuojantis pranešimas. Visi skundai dėl paraiškos atmetimo yra nagrinėjami vadovaujantis Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijoje tvarka, patvirtinta švietimo ir mokslo ministro 2002 m. spalio 22 d. įsakymu Nr. 1767 (Žin., 2003, Nr. 1-4), bei Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento (BPD) priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.

49. Ministerija, gavusi pareiškėjo skundą dėl paraiškos atmetimo, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų (nuo jo gavimo ir įregistravimo dienos) privalo išnagrinėti skunde pateiktus argumentus ir įvertinti jų pagrįstumą, atsižvelgdama į paraiškos registravimo ir vertinimo dokumentaciją. Jei Ministerija nusprendžia, kad įgyvendinančiosios institucijos veiksmai buvo teisėti ir pagrįsti, ji apie tai informuoja pareiškėją. Jei Ministerija nusprendžia, kad įgyvendinančioji institucija nepagrįstai atmetė paraišką, ji rekomenduoja jai pakartoti vertinimo procedūrą. Tokiu atveju Ministerija nustato terminą, per kurį atitinkamas vertinimo procedūros etapas, po kurio paraiška buvo atmesta, turi būti pakartotas, ir paveda įgyvendinančiajai institucijai apie tai per 10 darbo dienų informuoti pareiškėją.

50. Atmestos paraiškos ir jų priedai saugomi įgyvendinančiosios institucijos archyve mažiausiai 2 metus nuo sprendimo apie paraiškos atmetimą priėmimo dienos.

51. Ministerijos sprendimą neskirti paramos projektui pareiškėjas gali apskųsti Finansų ministerijai (vadovaujančiajai institucijai) Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento (BPD) priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, administravimo ir finansavimo taisyklių nustatyta tvarka.

52. Dėl įgyvendinančiosios institucijos ir Ministerijos sprendimų pareiškėjas taip pat gali kreiptis į teismą Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

______________