LIETUVOS RESPUBLIKOS RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS

 

2012 m. UNIVERSALIŲJŲ ELEKTRONINIŲ RYŠIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO IR KAINŲ POKYČIų ATASKAITA

 

2013 m. gegužės 13 d. Nr. LD-1069

Vilnius

 

Universaliąsias elektroninių ryšių paslaugas Lietuvos Respublikos teritorijoje 2012 metais teikė TEO LT, AB.

1. TEO LT, AB, teikiamos universaliosios elektroninių ryšių paslaugos:

1.1. Viešosios fiksuotojo telefono ryšio paslaugos, teikiamos visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje. Pagrindinių linijų (telefono ryšio linijų, jungiančių abonentų galinius įrenginius su viešuoju komutuojamu tinklu ir turinčių atskirą jungtį telefono stotyje) skaičius 2012 m. sausio 1 d. buvo 604299, 2012 m. gruodžio 31 d. – 561202.

1.2. Vadovaujantis Reikalavimų universaliųjų paslaugų teikėjams, užtikrinant taksofonu teikiamų viešųjų telefono ryšio paslaugų prieinamumą, įskaitant taksofonų prieinamumą neįgaliems šių paslaugų gavėjams, aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2006 m. vasario 15 d. įsakymu Nr. 1V-214 (Žin., 2006, Nr. 23-773), (toliau – Aprašas), 2012 m. sausio 1 d. 1129 taksofonai buvo miestuose ir 204 – kitose gyvenamosiose vietovėse; 2012 m. gruodžio 31 d. – atitinkamai 1067 ir 202.

1.3. Viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentų sąrašų (toliau – abonentų sąrašai) prieinamumas visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje buvo užtikrinamas teikiant informaciją apie viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentus, įrašytus į viešuosius spausdintus ir (ar) elektroninius abonentų sąrašus, telefono ryšio numeriu 118 ir elektroninius abonentų sąrašus skelbiant TEO LT, AB, interneto svetainėse www.teo.lt ir www.118.lt.

Abonentų sąrašuose pateikiami duomenys atitinka Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2011 m. rugsėjo 20 d. įsakymu Nr. 1V-889 (Žin., 2011, Nr. 116-5495) (toliau – Taisyklės), 4.3.1 punkte nustatytus reikalavimus.

Interneto svetainėje www.teo.lt skelbiami ir telefono ryšio numeriu 118 teikiami tiek TEO LT, AB, (duomenys atnaujinami kiekvieną dieną), tiek kitų viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjų abonentų (duomenys atnaujinami kiekvieną savaitę), davusių sutikimą, kad atitinkama informacija būtų skelbiama viešai, telefono ryšio numeriai.

Remiantis 2013 m. balandžio 15 d. duomenimis, abonentų sąrašuose yra skelbiami šių viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjų abonentų, davusių sutikimą, kad jų duomenys būtų įtraukti į viešai prieinamus abonentų sąrašus, duomenys: TEO LT, AB (415329 abonentai), UAB „Omnitel“ (10082 abonentai), UAB „Bitė Lietuva“ (5084 abonentai), UAB „Nacionalinis telekomunikacijų tinklas“ (1539 abonentai), UAB „Teledema“ (6278 abonentai).

1.4. TEO LT, AB, pagalbos paslaugų galutiniams paslaugų gavėjams tarnybos nemokamu telefono ryšio numeriu 117 visiems savo abonentams (įskaitant akluosius ir silpnaregius universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų abonentus) teikia informaciją apie praėjusio ataskaitinio laikotarpio sąskaitas už suteiktas universaliąsias elektroninių ryšių paslaugas. Atsižvelgiant į tai, kad TEO LT, AB, negavusi atskiro abonento pranešimo, iš anksto negali identifikuoti, ar telefono ryšio numeriu 118 skambinama iš aklųjų ar silpnaregių universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų abonentų vardu registruotų telefono ryšio linijų, tokie skambučiai negali būti neapmokestinami automatiškai. Teisės aktuose nustatytas reikalavimas neapmokestinti tokių skambučių užtikrinamas perskaičiuojant abonentui pateiktą sąskaitą, gavus iš jo prašymą ir informaciją, kad konkreti telefono ryšio linija registruota aklojo ar silpnaregio universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų abonento vardu.

1.5. Laikantis Aprašo 6 punkto sąlygų, 2012 metais veikė 226 taksofonai, pritaikyti neįgaliųjų poreikiams (2011 metais – 239). Taksofonų naudojimo instrukcijos skelbiamos 16 kegelių dydžio šriftu. Dauguma taksofonų, pritaikytų neįgaliesiems, yra pastatų viduje, todėl yra tinkamai apšviesti. Suderinus su Aprašo priede nurodytais neįgaliųjų reabilitacijos centrais, šių centrų patalpose yra įrengti galiniai įrenginiai, suteikiantys galimybę naudotis elektroninių ryšių paslaugomis interneto ryšiu.

1.6. Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjos TEO LT, AB, teikiamų universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų kokybės rodikliai pateikti 1 lentelėje.

 

1 lentelė. Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų kokybės rodikliai

Rodiklis

Matavimas

2012 m. I ketv.

2012 m. II ketv.

2012 m. III ketv.

2012 m. IV ketv.

2012 m.

Nu­sta­ty­ta ir­bi­nė ver­tė

Linijos įrengimo trukmė

Trukmė, per kurią atliekama 95 proc. greičiausių linijos įrengimų (dienos)

23

18

19

19

19

60*

 

Trukmė, per kurią atliekama 99 proc. greičiausių linijos įrengimų (dienos)

49

37

38

46

49

 

 

Atlikti įrengimai iki sutartos dienos (procentai)

96,57

95,20

94,11

94,33

95,01

 

Santykinis gedimų skaičius

Gedimų skaičius šimte linijų per vienerius metus

1,58

1,93

2,04

1,81

7,35

15*

Gedimo šalinimo trukmė

Trukmė, per kurią atliekama 80 proc. greičiausių vietinių linijų gedimų pašalinimų (valandos)

30,48

32,33

45,75

45,45

42,77

48*

 

Trukmė, per kurią atliekama 95 proc. greičiausių vietinių linijų gedimų pašalinimų (valandos)

71,72

71,58

92,17

79,03

76,27

 

 

Pašalinti gedimai vietinėse linijose per numatytą trukmę (procentai)

90,45

91,51

85,69

86,59

88,43

 

 

Trukmė, per kurią atliekama 80 proc. greičiausių visų kitų gedimų pašalinimų (valandos)

24,95

24,67

28,30

27,45

26,55

 

 

Trukmė, per kurią atliekama 95 proc. greičiausių visų kitų gedimų pašalinimų (valandos)

64,77

63,78

71,75

70,15

69,20

 

 

Visi kiti pašalinti gedimai per numatytą trukmę (procentai)

91,34

91,95

87,66

89,11

89,85

 

Nesėkmingų kvietimų dalis

Nacionalinių kvietimų dalis (procentai)

0,82

0,74

0,70

0,77

0,76

5*

 

Tarptautinių kvietimų dalis (procentai)

3,14

2,31

4,15

2,38

3,07

 

Sujungimo trukmė

Vidutinė nacionalinio sujungimo trukmė (sekundės)

0,73

0,75

0,76

0,75

0,75

10*

 

Trukmė, per kurią atliekama 95 proc. greičiausių nacionalinių sujungimų (sekundės)

1,94

1,99

2,17

1,99

2,00

 

 

Vidutinė tarptautinio sujungimo trukmė (sekundės)

5,21

5,02

6,29

6,32

5,73

20*

 

Trukmė, per kurią atliekama 95 proc. greičiausių tarptautinių sujungimų (sekundės)

15,91

15,73

16,52

16,59

16,22

 

Paslaugų teikėjo tarnybų atsiliepimo trukmė

Vidutinė trukmė iki atsiliepimo (sekundės)

14,49

15,00

15,45

14,21

14,77

20*

 

Atsiliepimai per 20 sek. (procentai)

80,98

81,34

82,36

82,26

81,76

 

Informacijos tarnybos atsiliepimo trukmė

Vidutinė trukmė iki atsiliepimo (sekundės)

5,58

5,88

5,98

5,63

5,78

15*

 

Atsiliepimai per 20 sek. (procentai)

91,90

91,42

91,15

92,08

91,62

 

Veikiančių taksofonų dalis

Gerai veikiantys taksofonai (procentai)

96,86

97,72

99,27

100,00

98,44

95**

Skundai dėl sąskaitų teisingumo

Gauti skundai dėl sąskaitų teisingumo (procentai)

0,27

0,24

0,23

0,30

0,26

1*

 

* nustatyta rodiklio ribinė vertė, kurios rodiklis turi neviršyti.

** nustatyta rodiklio ribinė vertė, už kurią rodiklis turi būti ne mažesnis.

 

Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjos TEO LT, AB, teikiamų universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų kokybė atitinka Reikalavimų universaliųjų paslaugų kokybei aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2006 m. vasario 15 d. įsakymu Nr. 1V-214 (Žin., 2006, Nr. 23-773), nuostatas.

2. Vykdydama Taisyklių 16.2 punkto nuostatas, Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba 2012 m. kovo– balandžio mėnesiais atliko tyrimą, siekdama nustatyti, ar universaliosios elektroninių ryšių paslaugos, nurodytos Taisyklėse, teikiamos visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje Taisyklių 4 punkte nustatytu mastu, taip pat ar Taisyklių 4 punkte nustatytas mastas atitinka universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų gavėjų (įskaitant vartotojus ir neįgaliuosius šių paslaugų gavėjus) poreikius. Tyrimo metu nustatyta:

2.1. 33 proc. tyrimo dalyvių nurodė, kad jie naudojasi viešosiomis fiksuotojo telefono ryšio paslaugomis, teikiamomis TEO LT, AB. 76 proc. besinaudojančių šiomis paslaugomis nurodė, kad paslaugos juos tenkina, 21 proc. nurodė, kad paslaugos yra per brangios. 48 proc. respondentų, turinčių telefono liniją, teigė, kad per ją gauna interneto prieigos paslaugas. 12 proc. besinaudojančių interneto prieigos paslaugomis nurodė, kad duomenų perdavimo ir priėmimo sparta yra nuo 2 iki 10 Mb/s. 1 proc. (13 respondentų) nurodė, kad 2012 metais yra kreipęsi į TEO LT, AB, dėl telefono linijos įvedimo. Daugumai ji buvo įvesta greičiau nei per mėnesį.

2.2. 98,3 proc. tyrimo dalyvių taksofonais nesinaudojo (2011 metais – 98,5 proc.). Kelis kartus per mėnesį naudojosi 0,2 proc., kelis kartus per metus – 1,4 proc. Dažniausiai taksofonu buvo naudojamasi mieste (76 proc.). 6 proc. respondentų nurodė, kad taksofonais naudojosi kitose gyvenamosiose vietovėse, o 18 proc. respondentų jais naudojosi tiek miestuose, tiek kitose gyvenamosiose vietovėse. Dažniausiai taksofonais naudojamasi gatvėse (59 proc.), oro uostuose, geležinkelio ir autobusų stotyse, kituose transporto mazguose (35 proc.), gydymo įstaigose (24 proc.). 59 proc. besinaudojančių taksofonais asmenų yra linkę manyti, jog taksofonų visiškai pakanka, 17,6 proc. pageidautų jų daugiau.

2.3. 96 proc. respondentų nėra aktualu, kad būtų išplėstos taksofonų funkcinės galimybės, t. y. kad naudojantis taksofonais būtų galima rašyti elektroninius laiškus, naršyti internete. Taip pat 95 proc. respondentų nėra aktualu, kad už viešąsias telefono ryšio paslaugas, teikiamas taksofonu, būtų galima atsiskaityti naudojant finansų įstaigų kreditines ar debetines korteles, grynuosius pinigus.

2.4. 37 proc. tyrimo dalyvių teigė, jog jiems tenka ieškoti informacijos apie viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentų telefono ryšio numerius: 2,9 proc. visų tyrimo dalyvių nurodė, kad šios informacijos ieško dažnai (keliskart per savaitę), 8,9 proc. – kartais (keliskart per mėnesį), 25,4 proc. – retai (keliskart per metus). 34 proc. respondentų nurodė, kad ieško informacijos apie viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentų, gyvenančių toje pačioje apskrityje, telefono ryšio numerius. 48 proc. tyrimo dalyvių nurodė, jog ieško informacijos apie viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentų, gyvenančių tiek toje pačioje apskrityje, tiek kitose vietovėse, telefono ryšio numerius. Populiariausias informacijos apie viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentų telefono ryšio numerius gavimo būdas – telefono ryšio numeriu 118 (65 proc.). 49 proc. respondentų paminėjo informacijos tarnybų interneto svetaines, 24 proc. – spausdintus abonentų sąrašus (telefonų knygas).

3. Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo kainų pokyčiai:

3.1. Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų kainos 2012 metais buvo reguliuojamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. spalio 27 d. nutarimu Nr. 1248 „Dėl Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo nuostolių kompensavimo taisyklių patvirtinimo ir universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų kainų aukščiausios kainų ribos nustatymo bei kai kurių Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų pripažinimo netekusiais galios“ (Žin., 2011, Nr. 131-6229).

3.2. Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų kainų aukščiausia riba 2012 metais nesikeitė. Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų kainų aukščiausios ribos ir universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjo 2012 metais taikytų universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų kainų palyginimas pateiktas 2 lentelėje.

 

2 lentelė. Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų kainų aukščiausios ribos ir universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjo 2012 metais taikytų universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų kainų palyginimas

Eil. Nr.

Užmokesčio pavadinimas*

Aukš­čiausia kainos riba (Lt su PVM), galiojusi 2012-01-01

Universa­liųjų elektro­ninių ryšių paslaugų teikėjo faktiškai taikyta aukščiausia kaina (Lt su PVM), 2012-01-01

Universa­liųjų elektro­ninių ryšių paslaugų teikėjo faktiškai taikyta aukščiausia kaina (Lt su PVM), 2012-06-30

Universa­liųjų elektro­ninių ryšių paslaugų teikėjo faktiškai taikyta aukščiausia kaina (Lt su PVM), 2012-12-31

1.

Telefono linijos įrengimo užmokestis

250,00

250,00 (užmokestis individualiame name bei juridi­niams asmenims);

200,00 (daugiabutyje)

250,00 (užmokestis individualiame name bei juridi­niams asmenims);

200,00 (daugiabutyje)

250,00 (užmokestis individualiame name bei juridi­niams asmenims);

200,00 (daugiabutyje)

2.

Abonentinis mėnesio užmokestis už telefono liniją:

 

 

 

 

2.1.

vartotojams

23,00

23,00

23,00

23,00

2.2.

kitiems universaliųjų paslaugų gavėjams

28,00

28,00

28,00

28,00

3.

Vietinių skambučių siuntimas teikiant viešąsias telefono ryšio paslaugas fiksuotoje vietoje:

 

 

 

 

3.1.

sujungimo užmokestis

0,14

0,14

0,14

0,14

3.2.

skambučių siuntimas piko laiku** (už minutę)

0,12

0,12

0,12

0,12

3.3.

skambučių siuntimas ne piko laiku *** (už minutę)

0,03

0,03

0,03

0,03

4.

Nacionalinių (tarpmiestinių) skambučių siuntimas teikiant viešąsias telefono ryšio paslaugas fiksuotoje vietoje:

 

 

 

 

4.1.

sujungimo užmokestis

0,14

0,14

0,14

0,14

4.2.

skambučių siuntimas piko laiku** (už minutę)

0,40

0,26

0,26

0,26

4.3.

skambučių siuntimas ne piko laiku*** (už minutę)

0,12

0,09

0,09

0,09

5.

Skambučių siuntimas teikiant viešąsias telefono ryšio paslaugas fiksuotoje vietoje, skambinant į taksofoną Lietuvoje:

 

 

 

 

5.1.

sujungimo užmokestis

0,14

0,14

0,14

0,14

5.2.

skambučių siuntimas į taksofoną Lietuvoje (už minutę)

0,49

0,12 (piko laiku** tame pačiame mieste)

0,12 (piko laiku** tame pačiame mieste)

0,12 (piko laiku** tame pačiame mieste)

0,03 (ne piko laiku*** tame pačiame mieste)

0,03 (ne piko laiku*** tame pačiame mieste)

0,03 (ne piko laiku*** tame pačiame mieste)

0,26 (piko laiku** į kitus miestus)

0,26 (piko laiku** į kitus miestus)

0,26 (piko laiku** į kitus miestus)

0,09 (ne piko laiku*** į kitus miestus)

0,09 (ne piko laiku*** į kitus miestus)

0,09 (ne piko laiku*** į kitus miestus)

6.

Informacijos apie viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentus teikimas:

 

 

 

 

6.1.

užmokestis už didmeninę informacijos apie viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentus teikimo paslaugą, mokamas universaliųjų paslaugų teikėjui

1,18

1,18

1,18

1,18

6.2.

užmokestis už informacijos teikimą paslaugų gavėjams (už minutę)****

1,50

1,50

1,50

1,50

7.

Tarptautinių skambučių siuntimas teikiant viešąsias telefono ryšio paslaugas fiksuotoje vietoje:

 

 

 

 

7.1.

sujungimo užmokestis

0,14

0,14

0,14

0,14

7.2.

Estija, Latvija (už minutę)

1,46

1,41

1,41

1,41

7.3.

Baltarusija (už minutę)

1,88

1,81

1,81

1,81

7.4.

Airija, Austrija, Australija, Belgija, Danija, Didžioji Britanija, Ispanija, Italija, Graikija, Vatikanas, Havajų salos, JAV, Kanada, Lenkija, Lichtenšteinas, Liuksemburgas, Nyderlandai, Portugalija, Puerto Rikas, Prancūzija, Korsika, Suomija, Švedija, Virginijos salos (JAV), Vokietija, Naujoji Zelandija (už minutę)

1,74

1,41

1,41

1,41

7.5.

Bulgarija, Čekija, Moldova, Kroatija, Rumunija, Rusija, Slovakija, Slovėnija, Šveicarija, Norvegija, Ukraina, Vengrija (už minutę)

2,24

1,81

1,81

1,81

7.6.

Albanija, Andora, Armėnija, Azerbaidžanas, Bosnija ir Hercegovina, Islandija, Gibraltaras, Gruzija, Serbija ir Juodkalnija, Kazachija, Kipras, Kirgizija, Malta, Makedonija, Monakas, San Marinas, Tadžikija, Turkmėnija, Turkija, Uzbekija (už minutę)

3,10

2,51

2,51

2,51

7.7.

Argentina, Bahamos, Brazilija, Filipinai, Honkongas, Grenlandija, Japonija, Kinija, Kolumbija, Kosta Rika, Meksika, Pietų Afrikos Respublika, Pietų Korėja, Singapūras, Šri Lanka, Tailandas, Taivanas, Venesuela (už minutę)

7,79

7,79

7,79

7,79

7.8.

kitos valstybės (už minutę)

10,03

10,03

10,03

10,03

7.9.

Inmarsat A (už minutę)

33,04

33,04

33,04

33,04

7.10

Inmarsat B, Inmarsat C, Inmarsat M (už minutę)

25,37

25,37

25,37

25,37

7.11.

Inmarsat Mini – M (už minutę)

18,88

18,88

18,88

18,88

8.

Viešosios telefono ryšio paslaugos, teikiamos taksofonu:

 

 

 

 

8.1.

sujungimo užmokestis

0,16

0,16

0,16

0,16

8.2.

vietinių skambučių siuntimas (už minutę)

0,49

0,18

0,18

0,18

8.3.

nacionalinių (tarpmiestinių) skambučių siuntimas (už minutę)

0,49

0,48

0,48

0,48

8.4.

tarptautinių skambučių siuntimas (už minutę)

Galiojančioms tarptautinių skambučių siuntimo kainoms taikomas koeficientas ne didesnis kaip 1,32.

Taikyti tarptautinių skambučių siun­timo piko metu užmokesčiai, padauginti iš 1,32 koeficiento

Taikyti tarptautinių skambučių siuntimo piko metu užmokesčiai, padauginti iš 1,32 koeficiento

Taikyti tarptautinių skambučių siuntimo piko metu užmokesčiai, padauginti iš 1,32 koeficiento

9.

Užmokestis už informacijos apie viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentus teikimą taksofonu (už minutę)****

1,85

1,50

1,50

1,50

Pastabos:

* Pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. spalio 27 d. nutarimu Nr. 1248 nustatytą universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų kainų aukščiausią ribą.

** Darbo dienomis nuo 7 iki 20 val.

*** Darbo dienomis nuo 20 iki 7 val., o poilsio ir švenčių dienomis visą parą.

**** Į užmokestį įskaičiuojami visi galimi užmokesčiai paslaugų gavėjui (skambučio sudarymo užmokestis, užmokestis už vietinį telefono ryšį (pagal atitinkamus tarifus), užmokesčiai už informacijos apie viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentus teikimo paslaugą ir užmokestis už kitas paslaugas, jeigu tokių būtų).

 

Standartinės universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjo taikomos nuolaidos (nevertinant nuolaidų, taikomų rinkodaros akcijų metu arba parduodant kelias susietas paslaugas) telefono linijos įrengimui yra pateikiamos 3 lentelėje.

 

3 lentelė. Standartinės universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjo taikomos nuolaidos telefono linijos įrengimui

Paslaugų gavėjai ir nuolaidų galiojimas

Minimalus viešojo fiksuotojo telefono ryšio paslaugų teikimo sutarties terminas, mėn.

Nuolaida, suteikiama telefono linijos įrengimo užmokesčiui, Lt su PVM

Juridiniams asmenims 2012 m.

Be įsipareigojimų

250,00

 

12

125,00

 

18

87,50

 

24

62,50

Fiziniams asmenims 2012 m.

Be įsipareigojimų

200,00 (daugiabutyje),

250,00 (individualiame name)

 

12

100,00 (daugiabutyje),

150,00 (individualiame name)

 

24

0,00 (daugiabutyje),

100,00 (individualiame name)

 

Direktorius                                                                            Feliksas Dobrovolskis

 

_________________