LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL TRIŠALĖS KOMISIJOS PRIE LIETUVOS DARBO BIRŽOS NUOSTATŲ IR PAVYZDINIŲ TRIŠALĖS KOMISIJOS PRIE TERITORINĖS DARBO BIRŽOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2004 m. sausio 23 d. Nr. A1-19

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos bedarbių rėmimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 2-25; 2003, Nr. 32-1313) 21 straipsnio 10 dalimi,

1. Tvirtinu pridedamus:

1.1. Trišalės komisijos prie Lietuvos darbo biržos nuostatus;

1.2. Pavyzdinius trišalės komisijos prie teritorinės darbo biržos nuostatus.

 

 

SOCIALINĖS APSAUGOS

IR DARBO MINISTRĖ                                                                           VILIJA BLINKEVIČIŪTĖ

______________


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos

ir darbo ministro

2004 m. sausio 23 d. įsakymu Nr. A1-19

 

TRIŠALĖS KOMISIJOS PRIE LIETUVOS DARBO BIRŽOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šie nuostatai reglamentuoja Trišalės komisijos prie Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Komisija) sudarymą, funkcijas ir darbo organizavimą.

2. Komisija steigiama prie Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Lietuvos darbo birža) ir veikia visuomeniniais pagrindais.

3. Komisijos veiklos tikslas – nagrinėti darbo rinkos būklės bei darbo rinkos politikos priemonių ir paslaugų įgyvendinimo klausimus.

4. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos bedarbių rėmimo įstatymu (Žin., 1991, Nr. 2-25), kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

 

II. KOMISIJOS SUDARYMAS

 

5. Komisija sudaroma lygiateisės trišalės partnerystės pagrindu iš 15 narių: 5 darbuotojų (profesinių sąjungų, susivienijimų, asociacijų ir kt.), 5 darbdavių (asociacijų, konfederacijų ir kt.) ir 5 valstybės institucijų atstovų.

Į komisiją darbuotojų atstovus deleguoja Lietuvos profesinių sąjungų organizacijos, atstovaujančios Lietuvos Respublikos trišalėje taryboje, darbdavių atstovus – Lietuvos pramoninkų bei darbdavių organizacijos, atstovaujančios Lietuvos Respublikos trišalėje taryboje.

Valstybės institucijoms Komisijoje atstovauja po vieną Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Švietimo ir mokslo ministerijos, Ūkio ministerijos, Vidaus reikalų ministerijos ir Žemės ūkio ministerijos deleguotą atstovą.

6. Lietuvos savivaldybių asociacija deleguoja vieną atstovą į Komisiją stebėtojo teisėmis.

7. Komisijos nariai savo funkcijas vykdo visuomeniniais pagrindais ir atsiskaito toms organizacijoms ir institucijoms, kurios juos deleguoja į šią Komisiją.

 

III. KOMISIJOS FUNKCIJOS

 

8. Komisijos funkcijos yra:

8.1. svarstyti gyventojų užimtumo ir darbo rinkos būklės klausimus bei jiems turinčius įtakos veiksnius ir teikti Lietuvos darbo biržai pasiūlymus dėl prevencinių nedarbo mažinimo ir jo neigiamų socialinių padarinių švelninimo priemonių taikymo;

8.2. svarstyti Užimtumo fondo lėšų poreikį darbo rinkos politikos priemonėms (gyventojų užimtumo programoms rengti, profesiniam mokymui, darbo rinkoje papildomai remiamiems bedarbiams įdarbinti, Užimtumo fondo remiamiems darbams, viešiesiems darbams, savo verslui organizuoti bei vietinių užimtumo iniciatyvų projektams) įgyvendinti, Lietuvos darbo biržai išlaikyti ir jos veiklai vykdyti, taip pat išlaidų ataskaitas bei teikti atitinkamus pasiūlymus;

8.3. teikti Lietuvos darbo biržai pasiūlymus darbo rinkos politikos priemonių įgyvendinimo, socialinės pagalbos bedarbiams teikimo tobulinimo klausimais;

8.4. teikti Lietuvos darbo biržai pasiūlymus, atsižvelgiant į numatomas darbo rinkos raidos tendencijas, dėl prioritetų nustatymo paskirstant Užimtumo fondo lėšas teritorinėms darbo biržoms;

8.5. teikti Lietuvos darbo biržai pasiūlymus dėl norminių teisės aktų, reglamentuojančių darbo rinkos politikos priemonių įgyvendinimą, tobulinimo;

8.6. vadovaujantis Paskolos bedarbiams savo verslui organizuoti suteikimo tvarkos, patvirtintos socialinės apsaugos ir darbo ministro 1994 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 96, atitinkamomis nuostatomis, nustatyti prioritetines verslo plėtojimo teritorijas, kuriose bedarbiams savo verslui organizuoti suteikiamos paskolos priklausomai nuo verslo pobūdžio gali būti didinamos;

8.7. vadovaujantis Viešųjų darbų atlikimo tvarkos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. vasario 10 d. nutarimu Nr. 169 (Žin., 1998, Nr. 17-414), atitinkamomis nuostatomis, svarstyti ir teikti Lietuvos darbo biržai pasiūlymus dėl viešųjų darbų trukmės pratęsimo ir papildomų viešųjų darbų projektų finansavimo padidinimo Užimtumo fondo lėšomis;

8.8. vadovaujantis Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų įgyvendinimo tvarka, patvirtinta socialinės apsaugos ir darbo ministro 2002 m. balandžio 24 d. įsakymu Nr. 59 (Žin., 2002, Nr. 45-1735), nustatyti tikslines teritorijas, kuriose būtų įgyvendinami vietinių užimtumo iniciatyvų projektai, svarstyti vietinių užimtumo iniciatyvų projektų įgyvendinimo klausimus ir teikti pasiūlymus dėl šių projektų įgyvendinimo efektyvumo didinimo;

8.9. svarstyti Lietuvos darbo veiklos ataskaitas ir teikti pasiūlymus dėl jos veiklos tobulinimo;

8.10. svarstyti Lietuvos darbo biržos lėšų panaudojimo iš Užimtumo fondo ataskaitas ir teikti pasiūlymus dėl lėšų panaudojimo efektyvumo didinimo;

8.11. teikti pasiūlymus dėl mokslo tiriamųjų darbų darbo rinkos srityje vykdymo;

8.12. vykdyti kitas teisės aktuose nustatytas funkcijas.

 

IV. KOMISIJOS TEISĖS

 

9. Komisija, įgyvendindama jai pavestas funkcijas, turi teisę:

9.1. kviesti į posėdžius bei išklausyti šalių atstovus, Lietuvos darbo biržos ir trišalių komisijų prie teritorinių darbo biržų atstovus, ekspertus Komisijos kompetencijai priskirtais klausimais;

9.2. kviesti į posėdžius bei išklausyti Lietuvos savivaldybių asociacijos, privačių įsidarbinimo tarpininkavimo įmonių atstovus;

9.3. gauti Lietuvos darbo biržos veiklos, lėšų panaudojimo ataskaitas bei kitą Komisijos veiklai reikalingą informaciją.

 

V. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

10. Komisijos darbas organizuojamas pagal jos pačios patvirtintą darbo reglamentą.

11. Komisijos posėdžiai rengiami prireikus, bet ne rečiau kaip kartą per ketvirtį.

12. Komisijos posėdžiams vadovauja jos pirmininkas, renkamas rotacijos principu iš profesinių sąjungų, darbdavių ir valstybės institucijų atstovų – Komisijos narių.

Komisijos nariams nusprendus, pirmininkauti posėdžiui gali Lietuvos darbo biržos direktorius.

13. Komisijos posėdžius ir komisijos techninį aptarnavimą organizuoja Lietuvos darbo biržos direktorius. Numatomų svarstyti posėdyje dokumentų projektus ir papildomą medžiagą bei posėdžio darbotvarkę Lietuvos darbo birža pateikia Komisijos nariams ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas.

14. Komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 3 kiekvienos šalies Komisijos nariai.

15. Komisija siekia priimti sprendimus bendru sutarimu. Kai bendras sutarimas nepasiekiamas, sprendimas priimamas paprasta posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

16. Komisijos sprendimai yra rekomendacinio pobūdžio.

17. Komisijos darbo organizavimo išlaidos padengiamos iš Lietuvos darbo biržai išlaikyti skirtų lėšų.

18. Komisijos posėdžiams patalpas suteikia Lietuvos darbo birža.

______________

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos

ir darbo ministro

2004 m. sausio 23 d. įsakymu Nr. A1-19

 

PAVYZDINIAI TRIŠALĖS KOMISIJOS PRIE TERITORINĖS DARBO BIRŽOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šie nuostatai reglamentuoja Trišalės komisijos prie teritorinės darbo biržos (toliau – Komisija) sudarymą, funkcijas ir darbo organizavimą.

2. Komisija steigiama prie teritorinės darbo biržos ir veikia visuomeniniais pagrindais.

3. Komisijos veiklos tikslas – nagrinėti darbo rinkos būklės bei darbo rinkos politikos priemonių ir paslaugų įgyvendinimo klausimus.

4. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos bedarbių rėmimo įstatymu (Žin., 1991, Nr. 2-25), kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

 

II. KOMISIJOS SUDARYMAS

 

5. Komisija sudaroma lygiateisės trišalės partnerystės pagrindu iš 6 arba 9 narių. Komisijos narių skaičių nustato pati Komisija, atsižvelgdama į teritorinės darbo biržos aptarnaujamos teritorijos dydį bei joje esančių socialinių partnerių, pageidaujančių dalyvauti Komisijos darbe, skaičių.

Į komisiją darbuotojų atstovus deleguoja Lietuvos profesinių sąjungų vietiniai susivienijimai, darbdavių atstovus – Lietuvos pramoninkų bei Lietuvos verslo darbdavių vietinės organizacijos tarpusavio susitarimu.

Valstybės institucijų atstovus į komisiją skiria apskričių viršininkai ir teritorinių mokymo tarnybų direktoriai, savivaldybių (seniūnijų) atstovus – savivaldybės.

6. Į Komisiją stebėtoju 1 atstovą tarpusavio susitarimu deleguoja vietinės privačios įsidarbinimo tarpininkavimo įmonės.

7. Komisijos nariai savo funkcijas vykdo visuomeniniais pagrindais ir atsiskaito toms organizacijoms ir institucijoms, kurios juos deleguoja į šią Komisiją.

 

III. KOMISIJOS FUNKCIJOS

 

8. Komisijos funkcijos yra:

8.1. svarstyti ir teikti teritorinėms darbo biržoms, apskričių viršininkams ir savivaldybėms (seniūnijoms) pasiūlymus dėl gyventojų užimtumo programų, nedarbo ribojimo priemonių asmenims, negalintiems lygiomis galimybėmis su kitais konkuruoti darbo rinkoje, rengimo, darbo vietų steigimo šiems asmenims įdarbinti nustatymo;

8.2. svarstyti Užimtumo fondo lėšų poreikį darbo rinkos politikos priemonėms (gyventojų užimtumo programoms rengti, profesiniam mokymui, darbo rinkoje papildomai remiamiems bedarbiams įdarbinti, Užimtumo fondo remiamiems darbams, viešiesiems darbams, savo verslui organizuoti bei vietinių užimtumo iniciatyvų projektams) įgyvendinti, teritorinei darbo biržai išlaikyti ir jos veiklai vykdyti, taip pat išlaidų ataskaitas bei teikti teritorinei darbo biržai atitinkamus pasiūlymus;

8.3. analizuoti darbo paklausą ir pasiūlą tam tikroje teritorijoje ir teikti pasiūlymus teritorinei darbo biržai, savivaldybėms bei apskrities administracijai dėl grupinio darbuotojų atleidimo padarinių švelninimo priemonių taikymo;

8.4. analizuoti teritorinės darbo biržos pateiktą įmonių, kuriose numatoma organizuoti aktyvias darbo rinkos politikos priemones, sąrašą ir teikti šiuo klausimu pasiūlymus;

8.5. teikti pasiūlymus dėl viešųjų darbų organizavimo masto ir šių darbų prioriteto tam tikrose vietovėse nustatymo;

8.6. vadovaujantis Darbo rinkos profesinio mokymo tvarkos, patvirtintos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2000 m. spalio 10 d. įsakymu Nr. 89 (Žin., 2000, Nr. 92-2906), atitinkamomis nuostatomis, teikti pasiūlymus teritorinėms darbo biržoms dėl profesinio mokymo bedarbiams, kuriems profesijai įsigyti reikia daugiau kaip 6 mėnesių, finansavimo iš Užimtumo fondo pratęsimo tikslingumo;

8.7. svarstyti Vietinių užimtumo projektų ir kitų aktyvios darbo rinkos politikos priemonių įgyvendinimo klausimus ir teikti pasiūlymus dėl jų įgyvendinimo efektyvumo didinimo;

8.8. svarstyti ir teikti teritorinei darbo biržai pasiūlymus dėl bedarbiams teikiamų paslaugų procedūrų įgyvendinimo tobulinimo;

8.9. svarstyti teritorinės darbo biržos veiklos ataskaitas ir teikti teritorinei darbo biržai pasiūlymus dėl jos veiklos tobulinimo bei darbo rinkos politikos priemonių įgyvendinimo efektyvumo didinimo;

8.10. vykdyti kitas teisės aktuose nustatytas funkcijas.

 

IV. KOMISIJOS TEISĖS

 

9. Komisija, įgyvendindama jai pavestas funkcijas, turi teisę:

9.1. kviesti į posėdžius bei išklausyti šalių atstovus, teritorinės darbo biržos atstovus, ekspertus Komisijos kompetencijai priskirtais klausimais;

9.2. kviesti į posėdžius bei išklausyti mokymo įstaigų atstovus, privačių įsidarbinimo tarpininkavimo įmonių atstovus Komisijos kompetencijai priskirtais klausimais;

9.3. rinkti ir gauti Komisijos veiklai reikalingą informaciją.

 

IV. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

10. Komisijos darbas organizuojamas pagal jos pačios patvirtintą darbo reglamentą.

11. Komisijos posėdžiai rengiami prireikus, bet ne rečiau kaip kartą per ketvirtį.

12. Komisijos posėdžiams vadovauja jos pirmininkas, renkamas rotacijos principu iš profesinių sąjungų, darbdavių ir valstybės bei savivaldybių institucijų deleguotų atstovų – Komisijos narių.

Komisijos nariams nusprendus, pirmininkauti posėdžiui gali teritorinės darbo biržos direktorius.

13. Komisijos posėdžius ir komisijos techninį aptarnavimą organizuoja teritorinės darbo biržos direktorius. Numatomų svarstyti posėdyje dokumentų projektus ir papildomą medžiagą bei posėdžio darbotvarkę teritorinė darbo birža pateikia Komisijos nariams ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas.

14. Komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 2 kiekvienos šalies Komisijos nariai.

15. Komisija siekia priimti sprendimus bendru sutarimu. Kai bendras sutarimas nepasiekiamas, sprendimas priimamas paprasta posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

16. Komisijos sprendimai yra rekomendacinio pobūdžio.

17. Komisijos darbo organizavimo išlaidos padengiamos iš teritorinei darbo biržai išlaikyti skirtų lėšų.

18. Komisijos posėdžiams patalpas suteikia teritorinė darbo birža.

______________