LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL PROJEKTO „INFORMACINIS RAŠTINGUMAS MOKYKLOJE“ (9–11 KL.)
2006 m. liepos 4 d. Nr. ISAK-1413
Vilnius
Siekdamas užtikrinti Mokymo apie visuomenės informavimo procesus ir žmogaus teises bendrojo lavinimo mokyklų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2006 m. kovo 6 d. įsakymu Nr. ISAK-424 (Žin., 2006, Nr. 33-1196), įgyvendinimą,
2. Mokymo apie visuomenės informavimo procesus ir žmogaus teises bendrojo lavinimo mokyklų programos Koordinavimo tarybą.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo
ir mokslo ministro 2006 m. liepos 4 d.
įsakymu Nr. ISAK-1413
PROJEKTAS „INFORMACINIS RAŠTINGUMAS MOKYKLOJE“ 9–11 KL.
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Projektas „Informacinis raštingumas mokykloje“ 9-11 kl. (toliau vadinama – Projektas) parengtas įgyvendinant Mokymo apie visuomenės informavimo procesus ir žmogaus teises bendrojo lavinimo mokyklų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2006 m. kovo 6 d. įsakymu Nr. ISAK-424 (Žin., 2006, Nr. 33-1196), priedo „Mokymo apie visuomenės informavimo procesus ir žmogaus teises programos bendrojo lavinimo mokyklų mokiniams įgyvendinimo priemonių planas“ 1 punktą.
3. Projektas įgyvendinamas bendrojo lavinimo mokyklos 9-11 klasėse, jo paskirtis – plėtoti bendrojo lavinimo mokyklos mokinių informacinį raštingumą per įvairių dalykų pamokas.
4. Mokinių informacinis raštingumas gali būti plėtojamas mokant(is) informacinių technologijų, pilietiškumo pagrindų, dorinio ugdymo, lietuvių kalbos, istorijos, ekonomikos ir kitų dalykų. Remiantis integravimo modeliais siekiama plėtoti mokinių informacinį raštingumą keliais būdais: integruoti į įvairių dalykų turinį ir mokyti kaip atskirą dalyką.
II. TIKSLAI IR UŽDAVINIAI
5. Projekto tikslas – parengti ir išbandyti Mokymo apie visuomenės informavimo procesus integruojamosios programos, kuri plėtotų mokinių informacinį raštingumą, skatintų mokinių kritinį mąstymą ir gebėjimą racionaliai vertinti ir naudotis žiniasklaida, internetu ir kitais informacijos, reklamos bei pramogų šaltiniais, projektą.
6. Šiam tikslui pasiekti keliami uždaviniai:
6.2. Parengti integruojamuosius informacinio raštingumo pamokų planus 9-11 klasėms, tam pasitelkiant mokytojus ir kitus specialistus.
6.4. Organizuoti seminarus projekte dalyvaujančių bendrojo lavinimo mokyklų mokytojams ir vadovams, kuriuose bus pristatomi bei svarstomi projekto tikslai, eiga ir rezultatai.
6.5. Sukurti interneto svetainę projekto medžiagai pateikti ir sudaryti galimybes projekto dalyviams pareikšti atsiliepimus, pasiūlymus.
6.6. Išbandyti integruojamąsias informacinio raštingumo pamokas Projekte dalyvaujančiose bendrojo lavinimo mokyklose.
6.7. Apibendrinti Projekto rezultatus bei parengti ir išleisti metodines rekomendacijas mokytojams, kaip plėtoti 9-11 kl. mokinių informacinį raštingumą.
III. LAUKIAMI REZULTATAI
7. Sukurta Mokymo apie visuomenės informavimo procesus integruojamoji programa suteiks galimybę mokiniams pasirinkti informacinį raštingumą kaip atskirą mokomąjį dalyką.
8. Sukurti ir tobulinami informacinio raštingumo integruojamųjų pamokų planai ir parengta metodinė medžiaga bus vertinga įvairių ugdymo sričių bendrojo lavinimo mokyklų mokytojams.
9. Projekte dalyvaujantys mokytojai mokysis kartu, įgis naujų žinių apie informacinį raštingumą bei jo ugdymą įvairių dalykų mokymo procese, gebėjimų šias žinias pritaikyti praktikoje. Mokytojai bus skatinami bendradarbiauti ir įgyvendinti ugdymo integracijos principus: siekti glaudesnės teminės ir tarpdalykinės integracijos bei bendro tikslo – ugdyti mokinių informacinį raštingumą.
IV. DALYVAUJANČIŲ INSTITUCIJŲ VAIDMUO
12. Projekto įgyvendinimą organizuoja Pedagogų profesinės raidos centras ir švietimo ir mokslo ministro patvirtinta Mokymo apie visuomenės informavimo procesus ir žmogaus teises bendrojo lavinimo mokyklų programos įgyvendinimo Koordinavimo taryba (toliau vadinama – Koordinavimo taryba).
13. Koordinavimo tarybą sudaro Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos ir jai pavaldžių institucijų bei Lietuvos universitetų atstovai.
14. Koordinavimo tarybos veiklai vadovauja Koordinavimo tarybos pirmininkas. Koordinavimo tarybos pirmininką skiria Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministras.
15. Koordinavimo taryba:
15.2. organizuoja Mokymo apie visuomenės informavimo procesus ir žmogaus teises bendrojo lavinimo mokyklų programos priedo įgyvendinimą;
17. Bendrojo lavinimo mokyklų vadovai:
V. KOKYBĖS RODIKLIAI
18. Projekto sėkmės vertinimas vyks projekto įgyvendinimo metu:
18.1. Mokyklose išbandyti informacinio raštingumo integruojamųjų pamokų planai bus vertinami ir tobulinami pagal mokytojų išsakytus vertinimus, atsiliepimus, pastabas ir pasiūlymus seminaruose ar tam skirtame interneto tinklalapyje.
18.2. Projektines pamokas stebės ir vertins šiame projekte dalyvaujantys mokyklų vadovai, jų pavaduotojai ugdymui remdamiesi iš anksto ekspertų darbo grupės nustatytais kriterijais ir pateiks stebėtų pamokų įvertinimo ataskaitas seminarų metu arba elektroniniu būdu.
Projekto „Informacinis
raštingumas mokykloje“
9–11 kl.
priedas
PROJEKTO „INFORMACINIS RAŠTINGUMAS MOKYKLOJE“ 9–11 KL. ĮGYVENDINIMO VEIKSMŲ PLANAS
Veikla |
Dalyviai |
Užduotys |
Data |
I etapas. Pasirengimas ir įgyvendinimo pradžia. 2006 01-2006 08 |
|||
Mokymo apie visuomenės informavimo procesus integruojamosios programos gairių rengimas |
Ekspertų darbo grupė |
Parengti Mokymo apie visuomenės informavimo procesus integruojamosios programos gaires. |
2006 |
Projektui vykdyti reikalingos medžiagos rengimas |
Ekspertų darbo grupė |
Parengti metodinę medžiagą mokytojams bei 40 informacinio raštingumo integruojamųjų pamokų planų, kuriuos išbandys projekte dalyvaujančios bandomosios mokyklos |
2006 |
Projekto informacinės svetainės sukūrimas |
Ekspertų darbo grupė |
Naujai sukurtame tinkle pateikti įvairią informaciją apie projektą „Informacinis raštingumas mokyklose“ (9-11 kl.) bei palaikyti ryšį su bandomosiomis mokyklomis |
2006 |
II etapas. Įgyvendinimas ir sklaida. 2006 09-2008 07 |
|||
Seminaras bandomųjų mokyklų mokytojams ir vadovams: projekto pristatymas |
Mokytojai, mokyklų administracijos atstovai, ekspertų darbo grupė |
Projekto dalyviai susipažįsta su projekto „Informacinis raštingumas mokykloje“ (9-11 kl.) metmenimis; tariamasi dėl projekto eigos ir rezultatų vertinimo |
2006 |
Parengtų 40 informacinio raštingumo integruojamųjų projektinių pamokų išbandymas bandomosiose mokyklose |
Mokyklų bendruomenės |
Mokytojai išbando ir įvertina projektines pamokas, o mokyklų administracija stebi ir įvertina mokytojų darbą |
2006 |
Bandomųjų mokyklų mokinių informacinio raštingumo įvertinimas |
Ekspertų darbo grupė ir bandomosios mokyklos |
Parengiamos diagnostinės užduotys mokinių informaciniam raštingumui įvertinti. Mokinių pasiekimų rezultatų analizė ir apibendrinimas |
2007 |
Seminaras bandomosioms mokykloms, skirtas projektinių pamokų rezultatams aptarti |
Mokytojai, mokyklų administracijos atstovai, ekspertų darbo grupė |
Mokytojai ir mokyklų administracijos atstovai aptaria rezultatus, pateikia pastabų ir pasiūlymų |
2007 |
Išbandytų pamokų planų koregavimo darbai |
Ekspertų darbo grupė |
Remiantis mokytojų ir mokyklos administracijų atstovų pateiktomis pastabomis ir pasiūlymais koreguojami jau išbandyti pamokų planai |
2007 |
Seminaras bandomųjų mokyklų mokytojams ir vadovams |
Mokytojai, mokyklų administracijos atstovai, ekspertų darbo grupė |
Ekspertų darbo grupė pristato bandomųjų mokyklų mokinių informacinio raštingumo rezultatus, išvadas ir pateikia rekomendacijas |
2007 |
Metodinės medžiagos parengimas ir išleidimas |
Ekspertų darbo grupė |
Projekto metu surinkta, apibendrinta medžiaga rengiama leidybai spaudinių ir elektroninių CD ir DVD pavidalu |
2007-2008 |
Mokymo apie visuomenės informavimo procesus integruojamosios programos projekto rengimas |
Ekspertų darbo grupė |
Parengiamas Mokymo apie visuomenės informavimo procesus integruojamosios programos projektas |
2007-2008 |
______________
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo
ministro 2006 m. liepos 4 d. įsakymu
Nr. ISAK-1413
MOKYMO APIE VISUOMENĖS INFORMAVIMO PROCESUS IR ŽMOGAUS TEISES BENDROJO LAVINIMO MOKYKLŲ PROGRAMOS KOORDINAVIMO TARYBA
Tarybos pirmininkas – Alvydas Puodžiukas, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos sekretorius.
Nariai:
Vytautas Andrėkus, Pedagogų profesinės raidos centro direktoriaus pavaduotojas;
doc. dr. Auksė Balčytienė, Vytauto Didžiojo universiteto Žurnalistikos katedros vedėja;
Rimvydas Paleckis, žurnalistas;
doc. dr. Audronė Nugaraitė, Vilniaus universiteto Komunikacijos fakulteto Žurnalistikos instituto direktorė;
Ginta Rusteikaitė, Švietimo plėtotės centro vyresnioji specialistė;
Romas Sakadolskis, Vilniaus universiteto Žurnalistikos instituto dėstytojas;
Algimantas Šimaitis, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos Vaikų ir jaunimo socializacijos departamento vyriausiasis specialistas;
dr. Loreta Žadeikaitė, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos Pagrindinio ir vidurinio ugdymo skyriaus vedėja.
______________