LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL PROJEKTO „INFORMACINIS RAŠTINGUMAS MOKYKLOJE“ (9–11 KL.)

 

2006 m. liepos 4 d. Nr. ISAK-1413

Vilnius

 

Siekdamas užtikrinti Mokymo apie visuomenės informavimo procesus ir žmogaus teises bendrojo lavinimo mokyklų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2006 m. kovo 6 d. įsakymu Nr. ISAK-424 (Žin., 2006, Nr. 33-1196), įgyvendinimą,

tvirtinu pridedamus:

1. Projektą „Informacinis raštingumas mokykloje“ 9–11 kl.;

2. Mokymo apie visuomenės informavimo procesus ir žmogaus teises bendrojo lavinimo mokyklų programos Koordinavimo tarybą.

 

 

L. E. ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO PAREIGAS                         REMIGIJUS MOTUZAS

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo

ir mokslo ministro 2006 m. liepos 4 d.

įsakymu Nr. ISAK-1413

 

PROJEKTAS „INFORMACINIS RAŠTINGUMAS MOKYKLOJE“ 9–11 KL.

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Projektas „Informacinis raštingumas mokykloje“ 9-11 kl. (toliau vadinama – Projektas) parengtas įgyvendinant Mokymo apie visuomenės informavimo procesus ir žmogaus teises bendrojo lavinimo mokyklų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2006 m. kovo 6 d. įsakymu Nr. ISAK-424 (Žin., 2006, Nr. 33-1196), priedo „Mokymo apie visuomenės informavimo procesus ir žmogaus teises programos bendrojo lavinimo mokyklų mokiniams įgyvendinimo priemonių planas“ 1 punktą.

2. Projekto įgyvendinimo veiksmų planas pateikiamas priede.

3. Projektas įgyvendinamas bendrojo lavinimo mokyklos 9-11 klasėse, jo paskirtis – plėtoti bendrojo lavinimo mokyklos mokinių informacinį raštingumą per įvairių dalykų pamokas.

4. Mokinių informacinis raštingumas gali būti plėtojamas mokant(is) informacinių technologijų, pilietiškumo pagrindų, dorinio ugdymo, lietuvių kalbos, istorijos, ekonomikos ir kitų dalykų. Remiantis integravimo modeliais siekiama plėtoti mokinių informacinį raštingumą keliais būdais: integruoti į įvairių dalykų turinį ir mokyti kaip atskirą dalyką.

 

II. TIKSLAI IR UŽDAVINIAI

 

5. Projekto tikslas – parengti ir išbandyti Mokymo apie visuomenės informavimo procesus integruojamosios programos, kuri plėtotų mokinių informacinį raštingumą, skatintų mokinių kritinį mąstymą ir gebėjimą racionaliai vertinti ir naudotis žiniasklaida, internetu ir kitais informacijos, reklamos bei pramogų šaltiniais, projektą.

6. Šiam tikslui pasiekti keliami uždaviniai:

6.1. Parengti Mokymo apie visuomenės informavimo procesus integruojamosios programos gaires.

6.2. Parengti integruojamuosius informacinio raštingumo pamokų planus 9-11 klasėms, tam pasitelkiant mokytojus ir kitus specialistus.

6.3. Įtraukti bendrojo lavinimo mokyklas dalyvauti bandomajame projekte.

6.4. Organizuoti seminarus projekte dalyvaujančių bendrojo lavinimo mokyklų mokytojams ir vadovams, kuriuose bus pristatomi bei svarstomi projekto tikslai, eiga ir rezultatai.

6.5. Sukurti interneto svetainę projekto medžiagai pateikti ir sudaryti galimybes projekto dalyviams pareikšti atsiliepimus, pasiūlymus.

6.6. Išbandyti integruojamąsias informacinio raštingumo pamokas Projekte dalyvaujančiose bendrojo lavinimo mokyklose.

6.7. Apibendrinti Projekto rezultatus bei parengti ir išleisti metodines rekomendacijas mokytojams, kaip plėtoti 9-11 kl. mokinių informacinį raštingumą.

6.8. Išbandžius projektą pakoreguoti ir pateikti Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministrui tvirtinti Mokymo apie visuomenės informavimo procesus integruojamosios programos projektą.

 

III. LAUKIAMI REZULTATAI

 

7. Sukurta Mokymo apie visuomenės informavimo procesus integruojamoji programa suteiks galimybę mokiniams pasirinkti informacinį raštingumą kaip atskirą mokomąjį dalyką.

8. Sukurti ir tobulinami informacinio raštingumo integruojamųjų pamokų planai ir parengta metodinė medžiaga bus vertinga įvairių ugdymo sričių bendrojo lavinimo mokyklų mokytojams.

9. Projekte dalyvaujantys mokytojai mokysis kartu, įgis naujų žinių apie informacinį raštingumą bei jo ugdymą įvairių dalykų mokymo procese, gebėjimų šias žinias pritaikyti praktikoje. Mokytojai bus skatinami bendradarbiauti ir įgyvendinti ugdymo integracijos principus: siekti glaudesnės teminės ir tarpdalykinės integracijos bei bendro tikslo – ugdyti mokinių informacinį raštingumą.

10. Mokiniai mokysis suprasti žiniasklaidos reiškinius, šiuolaikinės informacijos sklaidą, kritiškai mąstyti; gebės racionaliai vertinti viešąją informaciją, ieškoti patikimų jos šaltinių, mokės jais naudotis mokykloje ir namuose.

 

IV. DALYVAUJANČIŲ INSTITUCIJŲ VAIDMUO

 

11. Projekte dalyvauja mokyklos savanorės.

12. Projekto įgyvendinimą organizuoja Pedagogų profesinės raidos centras ir švietimo ir mokslo ministro patvirtinta Mokymo apie visuomenės informavimo procesus ir žmogaus teises bendrojo lavinimo mokyklų programos įgyvendinimo Koordinavimo taryba (toliau vadinama – Koordinavimo taryba).

13. Koordinavimo tarybą sudaro Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos ir jai pavaldžių institucijų bei Lietuvos universitetų atstovai.

14. Koordinavimo tarybos veiklai vadovauja Koordinavimo tarybos pirmininkas. Koordinavimo tarybos pirmininką skiria Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministras.

15. Koordinavimo taryba:

15.1. organizuoja posėdžius;

15.2. organizuoja Mokymo apie visuomenės informavimo procesus ir žmogaus teises bendrojo lavinimo mokyklų programos priedo įgyvendinimą;

15.3. sudaro ekspertų darbo grupes;

15.4. inicijuoja projekto „Informacinis raštingumas mokykloje“ 9 – 11 kl. įgyvendinimo rezultatų vertinimą.

16. Projekto partneriai Švietimo plėtotės centras ir Šiuolaikinės mokyklos centras.

17. Bendrojo lavinimo mokyklų vadovai:

17.1. sudaro sąlygas mokytojams dalyvauti projekte ir su juo susijusiuose renginiuose;

17.2. sudaro sąlygas mokytojams įgyvendinti įgytas žinias bei gebėjimus darbe su mokiniais;

17.3. dalyvauja projekto seminaruose ir stebi bei vertina savo mokyklos mokytojų projektines pamokas.

 

V. KOKYBĖS RODIKLIAI

 

18. Projekto sėkmės vertinimas vyks projekto įgyvendinimo metu:

18.1. Mokyklose išbandyti informacinio raštingumo integruojamųjų pamokų planai bus vertinami ir tobulinami pagal mokytojų išsakytus vertinimus, atsiliepimus, pastabas ir pasiūlymus seminaruose ar tam skirtame interneto tinklalapyje.

18.2. Projektines pamokas stebės ir vertins šiame projekte dalyvaujantys mokyklų vadovai, jų pavaduotojai ugdymui remdamiesi iš anksto ekspertų darbo grupės nustatytais kriterijais ir pateiks stebėtų pamokų įvertinimo ataskaitas seminarų metu arba elektroniniu būdu.

18.3. Mokinių informacinio raštingumo rezultatai bus nustatomi pagal parengtas diagnostinio vertinimo užduotis ir mokytojų užfiksuotą vertinimo informaciją, stebėjimus, apklausas.

______________


Projekto „Informacinis

raštingumas mokykloje“

9–11 kl.

priedas

 

PROJEKTO „INFORMACINIS RAŠTINGUMAS MOKYKLOJE“ 9–11 KL. ĮGYVENDINIMO VEIKSMŲ PLANAS

 

Veikla

Dalyviai

Užduotys

Data

I etapas. Pasirengimas ir įgyvendinimo pradžia. 2006 01-2006 08

Mokymo apie visuomenės informavimo procesus integruojamosios programos gairių rengimas

Ekspertų darbo grupė

Parengti Mokymo apie visuomenės informavimo procesus integruojamosios programos gaires.

2006

Projektui vykdyti reikalingos medžiagos rengimas

Ekspertų darbo grupė

Parengti metodinę medžiagą mokytojams bei 40 informacinio raštingumo integruojamųjų pamokų planų, kuriuos išbandys projekte dalyvaujančios bandomosios mokyklos

2006

Projekto informacinės svetainės sukūrimas

Ekspertų darbo grupė

Naujai sukurtame tinkle pateikti įvairią informaciją apie projektą „Informacinis raštingumas mokyklose“ (9-11 kl.) bei palaikyti ryšį su bandomosiomis mokyklomis

2006

II etapas. Įgyvendinimas ir sklaida. 2006 09-2008 07

Seminaras bandomųjų mokyklų mokytojams ir vadovams: projekto pristatymas

Mokytojai, mokyklų administracijos atstovai, ekspertų darbo grupė

Projekto dalyviai susipažįsta su projekto „Informacinis raštingumas mokykloje“ (9-11 kl.) metmenimis; tariamasi dėl projekto eigos ir rezultatų vertinimo

2006

Parengtų 40 informacinio raštingumo integruojamųjų projektinių pamokų išbandymas bandomosiose mokyklose

Mokyklų bendruomenės

Mokytojai išbando ir įvertina projektines pamokas, o mokyklų administracija stebi ir įvertina mokytojų darbą

2006

Bandomųjų mokyklų mokinių informacinio raštingumo įvertinimas

Ekspertų darbo grupė ir bandomosios mokyklos

Parengiamos diagnostinės užduotys mokinių informaciniam raštingumui įvertinti. Mokinių pasiekimų rezultatų analizė ir apibendrinimas

2007

Seminaras bandomosioms mokykloms, skirtas projektinių pamokų rezultatams aptarti

Mokytojai, mokyklų administracijos atstovai, ekspertų darbo grupė

Mokytojai ir mokyklų administracijos atstovai aptaria rezultatus, pateikia pastabų ir pasiūlymų

2007

Išbandytų pamokų planų koregavimo darbai

Ekspertų darbo grupė

Remiantis mokytojų ir mokyklos administracijų atstovų pateiktomis pastabomis ir pasiūlymais koreguojami jau išbandyti pamokų planai

2007

Seminaras bandomųjų mokyklų mokytojams ir vadovams

Mokytojai, mokyklų administracijos atstovai, ekspertų darbo grupė

Ekspertų darbo grupė pristato bandomųjų mokyklų mokinių informacinio raštingumo rezultatus, išvadas ir pateikia rekomendacijas

2007

Metodinės medžiagos parengimas ir išleidimas

Ekspertų darbo grupė

Projekto metu surinkta, apibendrinta medžiaga rengiama leidybai spaudinių ir elektroninių CD ir DVD pavidalu

2007-2008

Mokymo apie visuomenės informavimo procesus integruojamosios programos projekto rengimas

Ekspertų darbo grupė

Parengiamas Mokymo apie visuomenės informavimo procesus integruojamosios programos projektas

2007-2008

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo

ministro 2006 m. liepos 4 d. įsakymu

Nr. ISAK-1413

 

MOKYMO APIE VISUOMENĖS INFORMAVIMO PROCESUS IR ŽMOGAUS TEISES BENDROJO LAVINIMO MOKYKLŲ PROGRAMOS KOORDINAVIMO TARYBA

 

Tarybos pirmininkas – Alvydas Puodžiukas, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos sekretorius.

Nariai:

Vytautas Andrėkus, Pedagogų profesinės raidos centro direktoriaus pavaduotojas;

doc. dr. Auksė Balčytienė, Vytauto Didžiojo universiteto Žurnalistikos katedros vedėja;

Rimvydas Paleckis, žurnalistas;

doc. dr. Audronė Nugaraitė, Vilniaus universiteto Komunikacijos fakulteto Žurnalistikos instituto direktorė;

Ginta Rusteikaitė, Švietimo plėtotės centro vyresnioji specialistė;

Romas Sakadolskis, Vilniaus universiteto Žurnalistikos instituto dėstytojas;

Algimantas Šimaitis, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos Vaikų ir jaunimo socializacijos departamento vyriausiasis specialistas;

dr. Loreta Žadeikaitė, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos Pagrindinio ir vidurinio ugdymo skyriaus vedėja.

______________