LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO 2005 M. BIRŽELIO 20 D. ĮSAKYMO NR. A1-173 „DĖL KVIETIMO TEIKTI PARAIŠKAS „PARAMA NESTACIONARIŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ INFRASTRUKTŪROS PLĖTRAI“ GAIRIŲ PAREIŠKĖJAMS PAGAL LIETUVOS 2004-2006 M. BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO 1 PRIORITETO „SOCIALINĖS IR EKONOMINĖS INFRASTRUKTŪROS PLĖTRA“ 5 PRIEMONĘ „DARBO RINKOS, ŠVIETIMO, PROFESINIO MOKYMO, MOKSLO IR STUDIJŲ INSTITUCIJŲ BEI SOCIALINIŲ PASLAUGŲ INFRASTRUKTŪROS PLĖTRA (PAPILDANTI EUROPOS SOCIALINIO FONDO PRIEMONES)“ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2006 m. balandžio 26 d. Nr. A1-124
Vilnius
Atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. sausio 28 d. įsakymą Nr. 1K-033 „Dėl Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento (BPD) priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 19-599, Nr. 93-3421; 2005, Nr. 21-667),
pakeičiu kvietimo teikti paraiškas „Parama nestacionarių socialinių paslaugų infrastruktūros plėtrai“ Gaires pareiškėjams pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 1 prioriteto „Socialinės ir ekonominės infrastruktūros plėtra“ 5 priemonę „Darbo rinkos, švietimo, profesinio mokymo, mokslo ir studijų institucijų bei socialinių paslaugų infrastruktūros plėtra (papildanti Europos socialinio fondo remiamas priemones)“, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 20 d. įsakymu Nr. A1-173 „Dėl kvietimo teikti paraiškas „Parama nestacionarių socialinių paslaugų infrastruktūros plėtrai“ Gairių pareiškėjams pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 1 prioriteto „Socialinės ir ekonominės infrastruktūros plėtra“ 5 priemonę „Darbo rinkos, švietimo, profesinio mokymo, mokslo ir studijų institucijų bei socialinių paslaugų infrastruktūros plėtra (papildanti Europos socialinio fondo priemones)“ patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 92-3455), ir išdėstau 4 priedą nauja redakcija (pridedama).
Kvietimo „Parama nestacionarių socialinių
paslaugų infrastruktūros plėtrai“ Gairių
pareiškėjams
4 priedas
(Pavyzdinės paramos sutarties forma)
PARAMOS SKYRIMO _______________ PROJEKTUI, ĮGYVENDINANČIAM LIETUVOS 2004–2006 METŲ BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO 1 PRIORITETO 5 PRIEMONĘ „DARBO RINKOS, ŠVIETIMO, PROFESINIO MOKYMO, MOKSLO IR STUDIJŲ INSTITUCIJŲ BEI SOCIALINIŲ PASLAUGŲ INFRASTRUKTŪROS PLĖTRA (PAPILDANTI EUROPOS SOCIALINIO FONDO PRIEMONES)“, SUTARTIS
2006 m. ____________________________ d. Nr.
Vilnius
Atsižvelgdamos į tai, kad Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai bei viešajai įstaigai Centrinei projektų valdymo agentūrai Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 31 d. nutarimu Nr. 649 „Dėl institucijų, atsakingų už Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų, skirtų Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumentui įgyvendinti, administravimą, atsakomybės ir funkcijų paskirstymo“ (Žin., 2001, Nr. 48-1676; 2005, Nr. 51-1700) pavesta vykdyti šiame nutarime nustatytas atitinkamai tarpinei ir įgyvendinančiajai institucijoms priskirtas funkcijas, įgyvendinant Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento (toliau – BPD), patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 2 d. nutarimu Nr. 935 (Žin., 2004, Nr. 123-4486), 1 prioriteto 5 priemonę „Darbo rinkos, švietimo, profesinio rengimo, mokslo ir studijų bei socialinių paslaugų infrastruktūros plėtra (papildanti Europos socialinio fondo priemones)“ (toliau – Priemonė);
atsižvelgdamos į tai, kad Priemonė įgyvendinama per projektų, atitinkančių BPD 1 prioriteto ir Priemonės tikslus, rėmimą – jų įgyvendinimo finansavimą;
atsižvelgdamos į tai, kad suteikiama parama yra Europos regioninės plėtros fondo ir Lietuvos bendrojo finansavimo lėšos, kurios įtrauktos į tarpinei institucijai skirtus biudžeto asignavimus;
atsižvelgdamos į tai, kad projekto vykdytojas, remdamasis įgyvendinančiosios institucijos paskelbtu kvietimu teikti paraiškas Nr. ______________________, pateikė paraišką Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų paramai gauti šioje sutartyje nurodytam projektui įgyvendinti;
atsižvelgdamos į tai, kad pateikta paraiška sėkmingai perėjo vertinimo ir atrankos etapus, reglamentuotus Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, administravimo ir finansavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. 1K-033 (Žin., 2004, Nr. 19-599, Nr. 93-3421; 2005, Nr. 152-5611; 2006, Nr. 14-496) (toliau – Taisyklės), ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija priėmė sprendimą suteikti paramą šioje sutartyje nurodytam projektui įgyvendinti;
suprasdamos tai, kad projektų finansavimo taisykles inter alia apibrėžia ne tik ši sutartis ir nacionaliniai teisės aktai, tačiau ir ES teisės aktai, kurie nustato ES struktūrinių fondų paramos skyrimo sąlygas, ypač 1999 m. birželio 21 d. Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1260/1999, nustatantis struktūrinių fondų bendrąsias nuostatas (toliau – Pagrindinis reglamentas), 2004 m. kovo 10 d. Komisijos reglamentas (EB) Nr. 448/2004, iš dalies pakeičiantis reglamentą (EB) Nr. 1685/2000, nustatantį detalias taisykles įgyvendinant Tarybos reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 dėl veiklos sričių, finansuojamų iš struktūrinių fondų, išlaidų tinkamumo, ir panaikinantis reglamentą (EB) Nr. 1145/2003 (toliau – Išlaidų tinkamumo reglamentas), ir 2000 m. gegužės 30 d. Komisijos reglamentas (EB) Nr. 1159/2000 dėl informavimo ir viešumo priemonių, kurias valstybės narės turi įgyvendinti dėl struktūrinių fondų paramos,
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Tarpinė institucija), atstovaujama ,
viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – Įgyvendinančioji institucija), atstovaujama ,
ir___________________________________________ (toliau – Projekto vykdytojas), atstovaujamas
____________________________________________________________________ , toliau – Šalys,
sudarė šią paramos skyrimo projektui __________________________ , paraiškos registracijos
Nr. ____________ (toliau – Projektas), įgyvendinti sutartį (toliau – Sutartis):
I. SUTARTIES DALYKAS
1. Pagal šią Sutartį:
1.1. Tarpinė institucija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos valstybės sekretoriaus 2006 m. _______________________________ d. potvarkiu Nr. ______ „Dėl
______________________________ “, įsipareigoja Projekto vykdytojui Sutartyje nustatyta tvarka ir
sąlygomis apmokėti iš Europos regioninės plėtros fondo lėšų, gaunamų pagal BPD, ir Lietuvos Respublikos bendrojo finansavimo lėšų (toliau – Parama) Sutartyje nurodytas tinkamas finansuoti išlaidas, patirtas vykdant Projektą arba jų dalį Sutartyje nurodytomis sąlygomis;
1.2. Įgyvendinančioji institucija įsipareigoja pagal savo kompetenciją vykdyti Projekto įgyvendinimo priežiūrą;
2. Projekto vykdytojui suteikiama iki __________ litų (_______________________ ) Parama
tinkamoms finansuoti Projekto išlaidoms apmokėti, iš jų iki _____________________________ litų
(______________________ ) teikiamos Paramos sudaro Europos regioninės plėtros fondo lėšos ir iki
__________ litų (_______________________ ) – Lietuvos Respublikos bendrojo finansavimo lėšos.
Visais atvejais išmokama Parama negali būti didesnė kaip _____ proc. visų tinkamų finansuoti Projekto išlaidų iš kurių _____ proc. sudaro Europos regioninės plėtros fondo lėšos, _________________ _____ proc. –
Lietuvos Respublikos bendrojo finansavimo lėšos. Bendra tinkamų finansuoti Projekto išlaidų suma
– ______________________ . Visais atvejais parama išmokama laikantis tikslaus didžiausios galimos
paramos sumos ir projekto biudžete numatytos didžiausios galimos tinkamų finansuoti projekto išlaidų sumos santykio (įskaitant visus skaitmenis po kablelio).
3. Tinkamų finansuoti išlaidų sumą (kartu ir Paramą, nustatytą Sutarties 2 punkte) mažina tiesiogiai iš remiamos veiklos gautos grynosios pajamos – pajamos, gautos pardavus įgyvendinant Projektą sukurtus rezultatus, iš nuomos, nario mokesčio ir panašių mokėjimų įgyvendinant Projektą ir per vienerių metų laikotarpį po šio Projekto įgyvendinimo. Apie tokias pajamas Projekto vykdytojas privalo informuoti Įgyvendinančiąją instituciją ne vėliau kaip per 30 dienų nuo pajamų gavimo dienos.
4. Projekto vykdytojas (kartu su partneriais) įsipareigoja savo įnašu, kuris sudaro ne mažiau kaip _______ proc., tai yra iki __________ litų (__________________________________ ), prisidėti prie tinkamų
finansuoti Projekto išlaidų apmokėjimo bei užtikrinti visų kitų Projektui įgyvendinti reikalingų išlaidų (iš jų ir netinkamų) apmokėjimą.
II. TINKAMOS FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDOS
5. Teikiant Paramą Projekto vykdytojui apmokamos visos arba dalis tinkamų finansuoti Projekto išlaidų pagal tikslų paramos lėšų bei Projekto vykdytojo lėšų santykį su bendra tinkamų finansuoti išlaidų suma (įskaitant visus skaitmenis po kablelio).
6. Tinkamos finansuoti ir apmokėti Paramos lėšomis yra tokios Projekto išlaidos, kurios:
6.1. tiesiogiai susijusios su Projekto, kuriam teikiama Parama, įgyvendinimu ir patirtos Projekto vykdytojo bei šių asmenų (partnerių):
6.2. būtinos Projektui įgyvendinti ir atitinka skaidraus finansų valdymo, sąnaudų efektyvumo ir išlaidų-naudos principus;
6.3. numatytos Projekto santraukoje (1 priedas) esančiame biudžete (toliau – Projekto biudžetas), priklauso tinkamų finansuoti išlaidų kategorijoms ir neviršija Projekto biudžete nustatytų dydžių atitinkamai išlaidų eilutei;
6.4. patirtos įgyvendinant Projektą nuo Sutarties įsigaliojimo iki _______ (data), išskyrus Sutarties 7 punkte numatytą atvejį bei Projekto audito išlaidas, kurios gali būti patirtos nuo Sutarties įsigaliojimo dienos iki ___________ (data);
6.6. yra realios ir pagrįstos atitinkamais išlaidas pateisinančiais dokumentais (rangovų, paslaugų teikėjų ar prekių tiekėjų pateiktomis sąskaitomis, perdavimo-priėmimo aktais, darbo laiko apskaitos žiniaraščiais, kelionių dokumentais ir kitais dokumentais, pateisinančiais patirtas išlaidas) ir, jei numatyta, išlaidų apmokėjimą įrodančiais dokumentais (išrašais iš banko sąskaitos, kasos išlaidų orderiais ir kitais dokumentais, įrodančiais, kad pagal išlaidas pateisinančius dokumentus buvo apmokėta);
6.7. patirtos prekių, paslaugų arba darbų pirkimus vykdant pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) (toliau – Viešųjų pirkimų įstatymas) ir Įgyvendinančiosios institucijos patvirtintas pirkimų taisykles (toliau – Pirkimų taisyklės) tais atvejais, kai Projekto vykdytojas yra perkančioji organizacija pagal Viešųjų pirkimų įstatymą, arba laikantis Įgyvendinančiosios institucijos patvirtintos pirkimų tvarkos (toliau – Pirkimų tvarka) tais atvejais, kai Projekto vykdytojas nėra perkančioji organizacija pagal Viešųjų pirkimų įstatymą;
6.8. patirtos nepažeidžiant Lietuvos Respublikos teisės aktų, įtrauktos į Projekto vykdytojo (Partnerio) apskaitą ir gali būti identifikuojamos, patikrinamos ir patvirtinamos atitinkamais apskaitos dokumentais;
6.9. apmokėjus šias išlaidas, nebus pažeisti Pagrindiniame ir Išlaidų tinkamumo reglamentuose nustatyti reikalavimai;
7. Investicinio projekto ir Projekto techninės dokumentacijos rengimo išlaidos gali būti apmokamos Paramos lėšomis ir tuo atveju, jei jos realiai patirtos iki Sutarties įsigaliojimo, bet ne anksčiau kaip 2004 m. sausio 1 d., ir šių dokumentų rengimo paslaugų pirkimas įvyko vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.
III. TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ APMOKĖJIMO TVARKA
9. Sudarius Sutartį, ne vėliau nei iki pirmojo tarpinio mokėjimo prašymo pateikimo, Projekto vykdytojas turi teisę prašyti išmokėti avansą Projektui įgyvendinti (toliau – avansas), pateikdamas Įgyvendinančiajai institucijai nustatytos formos avanso mokėjimo prašymą. Avanso mokėjimo prašymas pateikiamas kartu su lydinčiu dokumentu, kuriame nurodoma avanso paskirtis pagal išlaidų kategorijas ir jų sumos.
10. Didžiausia galima prašoma ir išmokama avanso suma yra ______________________ litų
(_____________________). Jei prašomo avanso suma yra didesnė kaip 10 000 litų, kartu su avanso mokėjimo prašymu turi būti pateikiama banko garantija arba draudimo bendrovės laidavimo raštas (pateikiant jį kartu su laidavimo draudimo liudijimu (polisu)) prašomo avanso sumai. Šis dokumentas turi galioti iki tinkamų išlaidų patyrimo datos, nurodytos Sutarties 6.4 punkte. Tuo atveju, jei Projekto vykdytojas yra biudžetinė įstaiga, jam pateikti banko garantijos ar draudimo bendrovės laidavimo rašto nereikia.
11. Avanso mokėjimo prašymas išnagrinėjamas Įgyvendinančiojoje institucijoje ne ilgiau nei per 10 darbo dienų. Jei avanso mokėjimo prašymas parengtas tinkamai ir pridėti visi jame reikalaujami dokumentai, Įgyvendinančioji institucija parengia ir Tarpinei institucijai pateikia mokėjimo paraišką. Mokėjimo paraiškos nagrinėjamos ir avansas sumokamas Sutarties 24 ir 26 punktuose nustatyta tvarka.
12. Jei avanso mokėjimo prašymas parengtas netinkamai, jis atmetamas. Atmestas avanso mokėjimo prašymas gali būti teikiamas pakartotinai, jei nepažeidžiamas Sutarties 9 punkte nustatytas tokio mokėjimo prašymo pateikimo terminas.
13. Gautas avansas gali būti naudojamas tik Projekto biudžete numatytoms tinkamoms išlaidoms apmokėti.
14. Gavęs avansą, Projekto vykdytojas turi iš karto pradėti vykdyti Projektą ir pirmąjį tarpinio mokėjimo prašymą turi pateikti Įgyvendinančiajai institucijai ne vėliau kaip po 3 mėnesių nuo avanso gavimo dienos. Kiti tarpinio ir galutinio mokėjimo prašymai teikiami Sutartyje nustatyta tvarka. Jeigu per 3 mėnesius nuo avanso gavimo dienos Projekto vykdytojas nepradeda įgyvendinti Projekto ir nepatiria išlaidų, jis, praėjus 3 mėnesiams nuo avanso išmokėjimo dienos, per 5 darbo dienas privalo grąžinti avansą Tarpinei institucijai.
15. Tinkamos finansuoti Projekto išlaidos gali būti apmokamos taikant kompensavimo arba sąskaitų apmokėjimo būdus, išskyrus Sutartyje nustatytus atvejus, kai išlaidos gali būti apmokamos tik kompensavimo būdu.
16. Taikant sąskaitų apmokėjimo būdą, Projekto vykdytojui apmokamos jam (arba Partneriams) išrašytos ir neapmokėtos prekių tiekėjų, paslaugų teikėjų ar rangovų (toliau – Tiekėjai) sąskaitos (taip pat išankstinio apmokėjimo sąskaitos) tik tokiu atveju, kai pirkimas buvo vykdomas vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymu. Taikant šį Projekto išlaidų apmokėjimo būdą:
16.1. Projekto vykdytojas (arba Partneris), prieš priimdamas kiekvieną Tiekėjo jam išrašytą sąskaitą, turi patikrinti, ar ji atitinka su Tiekėju sudarytos pirkimo sutarties sąlygas, patikrinti ir priimti atliktus darbus, suteiktas paslaugas ar patiektas prekes. Sąskaitos priėmimas patvirtinamas Projekto vykdytojui (arba Partneriui) pasirašant ant pateiktos sąskaitos;
16.2. prie mokėjimo prašymo turi būti pridėtos Tiekėjo išrašytų sąskaitų, Projekto vykdytojo (ar Partnerio) ir Tiekėjo pasirašytų sutarčių, perdavimo-priėmimo aktų ir kitų dokumentų kopijos, patvirtintos vadovaujantis Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. 19 (Žin., 2001, Nr. 30-1009), pateisinančios patirtas Projekto išlaidas ir pagrindžiančios Viešųjų pirkimų įstatymo ir Pirkimų taisyklių laikymąsi;
16.3. Tiekėjo pateikta išankstinio apmokėjimo sąskaita gali būti apmokama tik tuo atveju, kai kartu su mokėjimo prašymu Įgyvendinančiajai institucijai yra pateikiama banko garantija arba draudimo bendrovės laidavimo raštas (pateikiant jį kartu su laidavimo draudimo liudijimu (polisu)) išrašytos sąskaitos sumai;
17. Taikant išlaidų kompensavimo būdą, Projekto vykdytojui apmokamos Projekto vykdytojo (arba Partnerių) faktiškai patirtos ir apmokėtos išlaidos jam (arba Partneriams) faktiškai apmokėjus Tiekėjų išrašytas sąskaitas arba kitos išlaidos, kurios patiriamos nesudarant pirkimo sutarčių su trečiaisiais asmenimis. Taikant išlaidų kompensavimo būdą, prie mokėjimo prašymo turi būti pridedami dokumentai, pateisinantys ir pagrindžiantys patirtas išlaidas bei įrodantys jų apmokėjimo faktą (banko sąskaitos išrašai, įvairūs apskaitos dokumentai ir kiti dokumentai, pagrindžiantys išlaidų apmokėjimo faktą).
18. Projekto vykdytojas, ketindamas gauti Paramą patirtoms tinkamoms finansuoti Projekto išlaidoms apmokėti, Įgyvendinančiajai institucijai turi pateikti nustatytos formos tarpinio ar galutinio mokėjimo prašymus bei juos pagrindžiančių dokumentų, patvirtinančių patirtas Projekto išlaidas ir, jei reikia, įrodančių jų apmokėjimo faktą, kopijas, patvirtintas vadovaujantis Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklėmis. Projekto vykdytojas Įgyvendinančiajai institucijai turi pateikti ir elektroninę mokėjimo prašymų versiją. Kartu su kiekvienu tarpinio mokėjimo prašymu projekto vykdytojas turi pateikti nepriklausomo auditoriaus ataskaitą apie faktinius pastebėjimus.
19. Viename tarpinio mokėjimo prašyme Projekto vykdytojas gali prašyti išlaidas apmokėti naudojant tik vieną išlaidų apmokėjimo būdą – išlaidų kompensavimo arba sąskaitų apmokėjimo būdą. Viena Tiekėjo pateikta sąskaita apmokama taikant tik vieną išlaidų apmokėjimo būdą – išlaidų kompensavimo arba sąskaitų apmokėjimo būdą.
20. Tarpinio mokėjimo prašymai turi būti teikiami Įgyvendinančiajai institucijai ne dažniau kaip kartą per mėnesį (taikoma kiekvienam galimam mokėjimo būdui atskirai) ir ne rečiau nei kartą per tris mėnesius, jei yra patirta tinkamų finansuoti išlaidų (taikoma bet kuriam galimam mokėjimo būdui).
21. Visa pagal tarpinio mokėjimo prašymus išmokama Paramos suma negali būti didesnė nei 95 proc. didžiausios galimos Paramos sumos, nustatytos Sutarties 2 punkte.
22. Kartu su tarpinio mokėjimo prašymu Projekto vykdytojas turi užpildyti ir tarpinio mokėjimo prašymo formos dalį apie Projekto įgyvendinimo pažangą. Jei per tris mėnesius nebuvo patirta tinkamų finansuoti išlaidų, Projekto vykdytojas privalo pateikti Įgyvendinančiajai institucijai informaciją apie Projekto įgyvendinimo eigą, užpildydamas tik tarpinio mokėjimo prašymo dalį apie Projekto įgyvendinimo pažangą, t. y. per bet kuriuos tris mėnesius informacija apie Projekto įgyvendinimo pažangą turi būti pateikiama bent vieną kartą.
23. Įgyvendinančioji institucija per 30 dienų nuo mokėjimo prašymo ir jį pagrindžiančių dokumentų gavimo dienos (tuo atveju, kai taikomas išlaidų kompensavimo būdas – 60 dienų), patikrinusi Projekto vykdytojo mokėjimo prašyme nurodytų išlaidų tinkamumą, rengia ir teikia Tarpinei institucijai mokėjimo paraiškas.
24. Tarpinė institucija gautas mokėjimo paraiškas tikrina ir priima sprendimą dėl jų patvirtinimo per 5 darbo dienas nuo tinkamos mokėjimo paraiškos gavimo dienos. Patvirtintos mokėjimo paraiškos teikiamos apmokėti valstybės iždui (iš Tarpinės institucijos atitinkamų metų biudžeto asignavimų).
25. Jei mokėjimo prašyme nurodytos išlaidos ar jų dalis negali būti apmokamos dėl tam tikrų priežasčių (nepakanka išlaidų tinkamumą finansuoti pagrindžiančių dokumentų ir pan.), atitinkama išlaidų dalis neapmokama, o Įgyvendinančioji institucija apie priežastis, dėl kurių negali būti išmokėta visa mokėjimo prašyme nurodyta suma, informuoja Projekto vykdytoją, nurodydama mokėjimo prašymo trūkumus. Tokios išlaidos gali būti apmokamos, jei per Įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą Projekto vykdytojas pašalina trūkumus. Jei trūkumai per nustatytą terminą nepašalinami, tokios išlaidos su gautu mokėjimo prašymu neapmokamos, tačiau tas išlaidas galima prašyti apmokėti, pateikiant kitus mokėjimo prašymus iki mokėjimo prašymų pateikimo termino pabaigos. Įgyvendinančioji institucija turi teisę apmokėti tik tinkamas mokėjimo prašyme nurodytas išlaidas. Projekto vykdytojas negali įtraukti į kitus mokėjimo prašymus išlaidų, kurias Įgyvendinančioji institucija pripažino iš esmės netinkamomis apmokėti arba su kuriomis susijusių trūkumų pašalinti nėra įmanoma.
26. Parama išmokama pervedant pinigus į specialią Paramos lėšoms atidarytą Projekto vykdytojo banko sąskaitą (toliau – Projekto sąskaita), kurios rekvizitai yra tokie.
27. Jei taikomas Sutarties 16 punkte nurodytas išlaidų apmokėjimo būdas, Projekto vykdytojas per 5 darbo dienas po Paramos lėšų pervedimo į Projekto sąskaitą turi tiesiogiai arba netiesiogiai (t. y. per Partnerius) apmokėti Tiekėjų išrašytas sąskaitas, kurios buvo teiktos apmokėti su mokėjimo prašymu, ir informuoti Įgyvendinančiąją instituciją apie atliktus mokėjimus, pateikdamas Įgyvendinančiajai institucijai lydraštį kartu su išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų kopijomis, patvirtintomis Projekto vykdytojo nustatytos formos tikrumo žyma. Projekto vykdytojui laiku nepateikus Paramos lėšų pervedimą Tiekėjų sąskaitoms apmokėti patvirtinančių dokumentų, kiti Projekto vykdytojo mokėjimo prašymai neapmokami, ir tai gali būti pagrindas Įgyvendinančiajai institucijai inicijuoti Sutarties nutraukimą ir Paramos ar jos dalies grąžinimą.
28. Galutinis mokėjimas Projekto vykdytojui atliekamas tik po to, kai Projekto vykdytojas yra įgyvendinęs Projektą, patyręs visas su Projektu susijusias išlaidas ir pateikęs galutinio mokėjimo prašymą. Kartu su galutinio mokėjimo prašymu turi būti pateikta nustatytos formos galutinė Projekto įgyvendinimo ataskaita ir auditoriaus išvada (įskaitant audito ataskaitą). Likusi Paramos suma išmokama tik po to, kai Įgyvendinančioji institucija patvirtina galutinę Projekto įgyvendinimo ataskaitą.
29. Išlaidos pagal galutinio mokėjimo prašymą apmokamos taikant išlaidų kompensavimo būdą, t. y. visos galutinio mokėjimo prašyme nurodytos išlaidos turi būti patirtos ir apmokėtos (pagrįstos sumokėjimo faktą patvirtinančiais dokumentais). Tuo atveju, kai Projekto vykdytojas nėra pajėgus savo lėšomis apmokėti likusių išlaidų, kurias prašo apmokėti, pateikdamas galutinio mokėjimo prašymą, Įgyvendinančiajai institucijai iš anksto raštu pritarus, galutinio mokėjimo prašymas gali būti pagrįstas ir faktiškai patirtomis, bet neapmokėtomis išlaidomis, o išlaidos apmokamos Sutarties 16 punkte nurodytu būdu. Tokiu atveju ne vėliau nei per 5 darbo dienas po Paramos lėšų pervedimo į Projekto sąskaitą Įgyvendinančiajai institucijai turi būti pateikta ir auditoriaus ataskaita apie faktinius pastebėjimus dėl atsiskaitymo su tiekėjais.
30. Kai bendra pagal Projekto vykdytojo pateiktus mokėjimo prašymus, įskaitant avanso mokėjimo prašymą, išmokėta Paramos suma pasiekia Paramos sumą, nurodytą Sutarties 2 punkte, išlaidos nebeapmokamos, tačiau Projekto vykdytojui lieka pareiga Sutartyje nustatyta tvarka teikti mokėjimo prašymus ir deklaruoti patirtas tinkamas Projekto išlaidas.
31. Jei patikrinus galutinio mokėjimo prašymą nustatoma, kad Projekto vykdytojui buvo išmokėta didesnė Paramos suma, nei galėjo būti sumokėta atsižvelgiant į realiai patirtas ir patvirtintas tinkamas Projekto išlaidas, Projekto vykdytojas privalo grąžinti Paramos sumos permoką per Tarpinės institucijos raštu nurodytą terminą, kuris negali būti trumpesnis nei 5 darbo dienos.
32. Tarpinio ir galutinio mokėjimo prašymus Projekto vykdytojas gali teikti Įgyvendinančiajai institucijai nuo Sutarties įsigaliojimo dienos iki ____________________________________________ (data). Jeigu
Projekto vykdytojas dėl priežasčių, kurias Įgyvendinančioji institucija pripažįsta svarbiomis, nori pratęsti galutinio mokėjimo prašymo pateikimo terminą, jis ne vėliau kaip prieš 30 dienų iki galutinio mokėjimo prašymo pateikimo termino pabaigos turi Įgyvendinančiajai institucijai pateikti prašymą pratęsti galutinio mokėjimo prašymo pateikimo terminą. Vėliau pateikti prašymai nepriimami ir nesvarstomi. Sprendimą dėl pateikto galutinio mokėjimo prašymo termino pratęsimo priima Įgyvendinančioji institucija, atsižvelgdama į prašyme išdėstytus argumentus, tačiau visais atvejais terminas gali būti pratęstas ne ilgiau kaip ___________ mėnesius.
IV. PROJEKTO VYKDYTOJO TEIKIAMOS ATASKAITOS
33. Projekto vykdytojas Įgyvendinančiajai institucijai per visą Projekto įgyvendinimo laikotarpį turi teikti šias nustatytos formos ataskaitas (toliau visos kartu vadinamos Ataskaitomis) šioje Sutartyje nustatytais terminais ir sąlygomis:
34. Tarpinė Projekto įgyvendinimo ataskaita teikiama Įgyvendinančiajai institucijai už kiekvienus praėjusius kalendorinius metus ne vėliau kaip iki kitų metų sausio 30 d. Tarpinė Projekto įgyvendinimo ataskaita pirmąjį kartą teikiama ___________ metais ir teikiama kiekvienais metais iki Projekto įgyvendinimo pabaigos. Tarpinės Projekto įgyvendinimo ataskaitos pateikti nebūtina, jei ne vėliau kaip iki atitinkamos tarpinės Projekto įgyvendinimo ataskaitos teikimo termino pabaigos yra pateikiama galutinė Projekto įgyvendinimo ataskaita.
35. Kartu su tarpinėmis Projekto įgyvendinimo ataskaitomis Projekto vykdytojas pateikia veiklą pagrindžiančius dokumentus (pvz.: publikacijas, seminarų dalyvių sąrašus, brėžinius, statinių nuotraukas ir kt.), viešųjų pirkimų dokumentus, įvykdytų Projekto viešinimo priemonių patvirtinimus ir kitus ataskaitos formoje nurodytus dokumentus. Dokumentai, kurie jau pateikti Įgyvendinančiajai institucijai, pakartotinai neteikiami.
36. Gavusi tarpinę Projekto įgyvendinimo ataskaitą, Įgyvendinančioji institucija ją išnagrinėja per 20 darbo dienų ir nustato, ar Projektas vykdomas laikantis Sutarties sąlygų, atsižvelgdama į tai, ar:
36.1. Projekto vykdytojas pateikė tarpinę Projekto įgyvendinimo ataskaitą laiku ir įvykdė kitus ataskaitos pateikimo reikalavimus (įskaitant priedus ir dokumentus);
36.3. per ataskaitinį laikotarpį pasiekti rezultatai sutampa su Projekto vykdytojo įsipareigojimais ir jie leidžia tikėtis, kad, įgyvendinus Projektą, visi numatyti Projekto tikslai bus pasiekti;
37. Patikrinusi ir įvertinusi tarpinę Projekto įgyvendinimo ataskaitą Įgyvendinančioji institucija gali:
37.2. Projekto vykdytojo paprašyti papildomos informacijos ir nustatyti terminą per kurį jis turi pateikti šią informaciją, ir (arba) nuspręsti atlikti Projekto patikrą vietoj e;
38. Jeigu Projekto vykdytojas tarpinės Projekto įgyvendinimo ataskaitos laiku nepateikia, Įgyvendinančioji institucija informuoja apie tai Projekto vykdytoją ir nustato papildomą terminą šiai ataskaitai pateikti. Jeigu Projekto vykdytojas tarpinės Projekto ataskaitos nepateikia ir per papildomą terminą arba Įgyvendinančioji institucija ją atmeta 3 kartus, Įgyvendinančioji institucija gali inicijuoti Paramos teikimo Projekto vykdytojui sustabdymą Sutarties nutraukimą ir (arba) suteiktos Paramos arba jos dalies grąžinimą.
39. Pasibaigus kalendoriniams metams, mokėjimo prašymai neapmokami tol, kol nepatvirtinta Projekto vykdytojo pateikta tarpinė Projekto įgyvendinimo ataskaita, išskyrus Sutarties 34 punkte numatytą atvejį.
40. Projekto vykdytojas galutinę Projekto įgyvendinimo ataskaitą teikia kartu su galutinio mokėjimo prašymu. Galutinė Projekto įgyvendinimo ataskaita visais atvejais turi būti pateikiama iki Sutartyje nustatyto galutinio mokėjimo prašymo pateikimo termino pabaigos (Sutarties 32 punktas).
41. Jeigu Projekto vykdytojas galutinės Projekto įgyvendinimo ataskaitos laiku nepateikia ir Įgyvendinančiajai institucijai priminus arba Įgyvendinančioji institucija ją atmeta 2 kartus, Įgyvendinančioji institucija gali inicijuoti Sutarties nutraukimą ir (arba) suteiktos Paramos arba jos dalies grąžinimą.
V. PROJEKTO VYKDYTOJO ĮSIPAREIGOJIMAI IR TEISĖS
42. Projekto vykdytojas įsipareigoja:
42.1. siekdamas numatytų Projekto rezultatų, tikslų ir uždavinių, savo atsakomybe įgyvendinti Projektą taip, kaip aprašyta Sutartyje, vadovaudamasis rūpestingumo, efektyvumo, skaidrumo, geros partnerystės bei suderinamumo, kaip jis apibrėžtas Pagrindinio reglamento 12 straipsnyje, principais, taip pat kita gera praktika;
42.3. prisidėti prie Projekto įgyvendinimo savo įnašu (užtikrinti Partnerių įnašą), nurodytu Sutarties 4 punkte;
42.4. naudoti Paramos lėšas tik su Projekto įgyvendinimu susijusioms išlaidoms apmokėti ir tinkamai už jas atsiskaityti, kaip nurodyta Sutartyje;
42.5. Sutartyje nustatyta tvarka teikti Įgyvendinančiajai institucijai mokėjimo prašymus ir Ataskaitas. Projekto vykdytojas Įgyvendinančiajai institucijai turi pateikti ir teikiamų mokėjimo prašymų bei Ataskaitų elektronines versijas, atitinkančias pateiktus dokumentus;
42.6. neįtraukti į kitus mokėjimo prašymus išlaidų, kurias Įgyvendinančioji institucija pripažino iš esmės netinkamomis apmokėti arba su kuriomis susijusių trūkumų pašalinti nėra įmanoma;
42.7. vykdyti pirkimus, vadovaudamasis atitinkamai Viešųjų pirkimų įstatymu ir Pirkimų taisyklėmis arba Pirkimų tvarka, ir užtikrinti, kad šiais teisės aktais vadovautųsi Projekto Partneriai. Teikti atitinkamai Pirkimų taisyklėse arba Pirkimų tvarkoje nustatytus dokumentus Įgyvendinančiajai institucijai;
42.8. tinkamai tvarkyti atskirą Projekto išlaidų buhalterinę apskaitą, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais, verslo apskaitos standartais bei audito atsekamumo principu;
42.9. įtraukti į apskaitą visas ūkines operacijas, susijusias su Projekto įgyvendinimu, jas dokumentuoti ir saugoti atskirose, tik su Projekto įgyvendinimu susijusiose, bylose;
42.10. užtikrinti, kad Projekto Partneriai laikytųsi ir vykdytų savo prisiimtus įsipareigojimus. Projekto vykdytojas atsako už Projekto Partnerių veiksmų koordinavimą ir prisiima visišką atsakomybę už jų įsipareigojimų, įgyvendinant Projektą nevykdymą ar netinkamą vykdymą
42.11. nedelsdamas informuoti Įgyvendinančiąją instituciją apie visas aplinkybes ir priežastis, trukdančias tinkamai vykdyti Projektą, arba apie jų grėsmę;
42.12. nedelsdamas informuoti Įgyvendinančiąją instituciją apie visus galimus nukrypimus nuo Projekto;
42.13. nedelsdamas, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų, informuoti Įgyvendinančiąją instituciją apie bet kurių duomenų, pateiktų šioje Sutartyje ir jos prieduose, pakeitimus;
42.14. ne vėliau kaip iki Sutartyje nustatytos mokėjimo prašymų teikimo termino pabaigos Įgyvendinančiajai institucijai pateikti nustatytos formos galutinio mokėjimo prašymą, galutinę Projekto įgyvendinimo ataskaitą ir auditoriaus išvadą (įskaitant audito ataskaitą);
42.15. grąžinti Tarpinei institucijai dėl klaidos gautą didesnę Paramos sumą kaip tai nurodyta Tarpinės institucijos pateiktame reikalavime grąžinti Paramą (grąžinimo terminas negali būti ilgesnis kaip 5 darbo dienos nuo reikalavimo gavimo dienos);
42.16. teikti Įgyvendinančiajai institucijai informaciją apie iš Projekto įgyvendinamos veiklos gautas pajamas per Sutarties 3 punkte nurodytą laikotarpį;
42.17. laikydamasis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. birželio 17 d. įsakyme Nr. 1K-233 „Dėl informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrąjį programavimo dokumentą ir suteiktos paramos viešinimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 98-3650) nustatytų reikalavimų, naudoti pasirinktas Paramos viešinimo priemones. Visais atvejais, kai kalbama apie Projektą, viešinti faktą, kad dalį Projektui įgyvendinti reikalingų lėšų skyrė Europos regioninės plėtros fondas, ir vykdyti kitus Sutartyje nustatytus Paramos viešinimo veiksmus;
42.18. bendradarbiauti su Projekto įgyvendinimą prižiūrinčiais ir kontroliuojančiais asmenimis, laiku teikti jiems visą prašomą informaciją, sudaryti sąlygas jiems apžiūrėti Projekto vykdymo vietą ir tikrinti visų asmenų, susijusių su Projektu (Tiekėjų, Partnerių, savo ir pan.), veiklą susipažinti su dokumentais, susijusiais su Projekto ir Sutarties vykdymu;
42.19. vadovaudamasis Lietuvos Respublikos teisės aktais, tinkamai apskaityti iš Paramos lėšų įsigytą (sukurtą) turtą – apskaityti nuosavybės (patikėjimo) teise;
42.20. jokiu būdu neperleisti, neįkeisti turto ar kitokiu būdu nesuvaržyti daiktinių teisių į turtą, kuriam įsigyti (sukurti) yra skiriama Parama, įgyvendinant Projektą ir 5 metus po Projekto įgyvendinimo termino pabaigos, taip pat užtikrinti, kad tokio įsipareigojimo laikytųsi ir Projekto Partneriai. Be to, tokį turtą Projekto vykdytojas ar Partneriai turi apdrausti maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų ne trumpiau nei Projekto įgyvendinimo laikotarpiui;
42.21. ne vėliau kaip per 3 dienas nuo draudiminio įvykio pranešti Įgyvendinančiajai institucijai apie draudiminius įvykius, susijusius su turtu, kuriam sukurti ar įgyti buvo suteikta Parama;
42.22. steigti ar plėsti atskirą nestacionarių socialinių paslaugų biudžetinę ar viešąją įstaigą, tokios įstaigos struktūrinį padalinį;
42.23. užtikrinti Projekto veiklos ir remiamos veiklos tęstinumą ir nekeisti savo veiklos, kuriai yra teikiama Parama, pobūdžio 5 metus nuo paskutinės Paramos lėšų išmokėjimo dienos;
42.24. įgyvendinant Projektą informuoti Įgyvendinančiąją instituciją apie Projekto vykdytojo ir Partnerių pasirašytų jungtinės veiklos sutarčių dėl Projekto įgyvendinimo pakeitimus;
42.25. nustatytais terminais teikti Įgyvendinančiajai institucijai ir (arba) Tarpinei institucijai papildomą informaciją susijusią su Projekto įgyvendinimu;
42.26. saugoti visus su Projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus ne trumpiau kaip 10 metų po galutinės Projekto įgyvendinimo ataskaitos patvirtinimo ir šiuos dokumentus teikti Projekto įgyvendinimo priežiūrą ir kontrolę vykdančioms institucijoms, jei jos to reikalauja;
42.27. Įgyvendinančiajai institucijai nustačius pažeidimą arba Tarpinei institucijai priėmus sprendimą sustabdyti Paramos išmokėjimą per Įgyvendinančiosios institucijos nustatytą laiką ištaisyti padarytus pažeidimus, o priėmus sprendimą nutraukti Paramos mokėjimą ir grąžinti jau sumokėtas lėšas, per Tarpinės institucijos nustatytą laiką grąžinti reikalaujamą Paramos dalį ar visą gautą Paramą
42.28. vykdyti Įgyvendinančiosios institucijos nurodymus ir atsižvelgti įteikiamas rekomendacijas ir siūlymus dėl Projekto įgyvendinimo;
42.29. laiku negrąžinęs netinkamai panaudotos Paramos lėšų sumos per Tarpinės institucijos reikalavime grąžinti Paramą nurodytą terminą, mokėti tuo metu galiojančiame Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakyme nustatyto dydžio delspinigius nuo grąžintinos Paramos sumos už kiekvieną uždelstą dieną
42.30. nustačius Paramos naudojimo pažeidimą, dėl kurio išlaidos apskritai negalėjo būti apmokamos, grąžinti nurodytą Paramos sumą (jos dalį) Tarpinei institucijai, jei tokį pažeidimą sukėlė kalti Projekto vykdytojo (ar Partnerių) veiksniai (neveikimas);
42.31. prireikus, remdamasis Sutarties 68.1 punktu, keisti Projekto tinkamų išlaidų sąrašą (toliau – sąrašas), kuriame pateikiami duomenys apie planuojamus teikti mokėjimo prašymus per visą Projekto įgyvendinimo laikotarpį, pateikti Įgyvendinančiajai institucijai patikslintą sąrašą kartu su kiekvienu įgyvendinant Projektą teikiamu mokėjimo prašymu;
42.32. prireikus, remdamasis Sutarties 68.1 punktu, koreguoti Projekto įgyvendinimo planą, kuriuo remiantis planuojama įgyvendinti Projekto veiklas, ir jo pakeitimus teikti derinti Įgyvendinančiajai institucijai kartu su tarpinėmis Projekto įgyvendinimo ataskaitomis. Pateiktas Projekto įgyvendinimo planas laikomas suderintas, jei per 10 darbo dienų nuo jo gavimo Įgyvendinančiojoje institucijoje dienos Įgyvendinančioji institucija nepateikia pastabų dėl Projekto įgyvendinimo plano;
42.33. ne vėliau kaip per 14 dienų po Sutarties pasirašymo dienos Projekto vykdytojas Tarpinei institucijai privalo pateikti Projekto Paramos lėšų planavimo lentelę kiekvieniems Projekto įgyvendinimo metams atskirai pagal ekonominę klasifikaciją, remdamasis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2003 m. liepos 3 d. įsakymu Nr. 1K-184 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikacijos patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 69-3135; 2005, Nr. 118-4287). Jeigu įgyvendinant Projektą keičiamas Projekto biudžetas, ne vėliau kaip per 14 dienų po Sutarties pakeitimų įsigaliojimo Projekto vykdytojas įsipareigoja pateikti Tarpinei institucijai patikslintą Projekto Paramos lėšų planavimo lentelę;
43. Jokie su Įgyvendinančiąja institucija raštu nesuderinti nukrypimai nuo Projekto, keičiantys Projekto apimtį, keičiantys Projekto išlaidas, pratęsiantys Projekto įgyvendinimo laiką ar kitaip keičiantys Projektą, nėra leidžiami, išskyrus nukrypimus nuo Projekto biudžeto, keičiančius Projekto tinkamas finansuoti išlaidas iki 10 proc. pagal atskiras Projekto biudžeto išlaidų kategorijas (išskyrus tinkamų finansuoti išlaidų sumažėjimą, atsiradusį vykdant viešuosius pirkimus). Projekto vykdytojas privalo iš anksto raštu informuoti Įgyvendinančiąją instituciją apie visus numatomus su Projekto įgyvendinimu susijusius pakeitimus bei pranešti apie aplinkybes, dėl kurių Projekto įgyvendinimo sąlygos kinta, ir prireikus inicijuoti Sutarties pakeitimą, vadovaudamasis Sutarties XI dalyje nustatyta tvarka.
44. Projekto vykdytojas negali perleisti jokių savo teisių ir įsipareigojimų, kylančių iš Sutarties, tretiesiems asmenims be raštiško Tarpinės ir Įgyvendinančiosios institucijų sutikimo. Projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad Projekto Partnerių teisės ir įsipareigojimai taip pat nebūtų perleidžiami be raštiško Tarpinės ir Įgyvendinančiosios institucijų sutikimo.
45. Projekto rezultatai pagal galiojančius Lietuvos Respublikos teisės aktus nuosavybės (patikėjimo) teise turi priklausyti Projekto vykdytojui, Partneriui (-iams) arba Projekto vykdytojui kartu su Partneriais.
46. Projekto vykdytojas turi teisę:
46.1. vienašališkai atsisakyti Sutarties, jei jam nėra išmokėta jokia Paramos dalis, arba inicijuoti Sutarties nutraukimą Šalių sutarimu, jei grąžinamos visos sumokėtos Paramos lėšos;
46.3. žodžiu ir raštu teikti kitoms Šalims paklausimus, susijusius su Projekto įgyvendinimu (lėšų apskaita, dokumentų saugojimu ir tvarkymu, pirkimų vykdymu ir pan.);
VI. ĮGYVENDINANČIOSIOS INSTITUCIJOS TEISĖS IR PAREIGOS
47. Įgyvendinančioji institucija, vadovaudamasi Finansų ministerijos (kaip Vadovaujančiosios institucijos) ir Tarpinės institucijos priimtais teisės aktais bei vidinėmis Įgyvendinančiosios institucijos procedūromis:
47.1. ne vėliau kaip per 60 kalendorinių dienų nuo mokėjimo prašymo gavimo (tuo atveju, kai taikomas sąskaitų apmokėjimo būdas – 30 dienų) įvertina Projekto vykdytojo pateiktą mokėjimo prašymą ir, jei šis prašymas gali būti patenkintas, pateikia Tarpinei institucijai mokėjimo paraišką;
47.2. vykdo Projekto administravimą ir įgyvendinimo priežiūrą bei Paramos panaudojimo finansinę kontrolę: stebi Projekto vykdymo pažangą ir planuotų pasiekti Projekto rezultatų įgyvendinimą, tikrina, nagrinėja Projekto vykdytojo teikiamas Ataskaitas, priima sprendimus dėl jų tvirtinimo, vykdo su Projektu susijusius patikrinimus (dokumentų patikrinimus, patikras Projekto vietoje ir pan.), teikia Projekto vykdytojui pastabas ir įspėjimus dėl Projekto netinkamo vykdymo, reikalauja papildomos informacijos ir atlieka kitus veiksmus, užtikrinančius tinkamą Projekto įgyvendinimo priežiūrą ir kontrolę;
47.3. Projekto vykdytojui teikia su vykdomo Projekto apskaita ir dokumentų saugojimu ir tvarkymu susijusias rekomendacijas bei informaciją kitais Projekto įgyvendinimo klausimais, taip pat įsipareigoja savo interneto svetainėje (www.cpva.lt) skelbti informaciją, kuri gali būti reikalinga Projekto vykdytojui (ir Partneriams) šios Sutarties nuostatoms tinkamai vykdyti;
47.4. analizuoja ir vertina mokėjimo prašymuose pateiktą informaciją, kartu su mokėjimo prašymais teikiamus finansinius ir kitus dokumentus, reikalauja iš Projekto vykdytojo papildomos informacijos arba dokumentų, jeigu, Įgyvendinančiosios institucijos nuomone, pateiktos informacijos nepakanka mokėjimo prašymui patenkinti;
47.5. organizuoja patikrinimus Projekto vykdymo vietoje (mažiausiai vieną kartą per Projekto įgyvendinimo laikotarpį), vykdo Projekto vykdytojo, Partnerių, Tiekėjų dokumentų, susijusių su Projektu, patikrinimus, registruoja šiuos patikrinimus, imasi būtinų veiksmų aptiktiems pažeidimams pašalinti ir informuoja Tarpinę instituciją apie patikrinimų rezultatus;
47.6. nustačiusi, kad Projektas vykdomas pažeidžiant Sutartį, turi teisę inicijuoti Paramos skyrimo sustabdymą, Sutarties pakeitimą arba nutraukimą;
47.7. nustačiusi ar įtarusi, kad Projekto vykdytojo pažeidimai yra nusikalstamo pobūdžio, apie tai nedelsdama informuoja Tarpinę instituciją, Finansų ministeriją (kaip Vadovaujančiąją ir Mokėjimo institucijas) ir Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – FNTT);
47.8. saugo visus su Projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus 10 metų po galutinės Projekto ataskaitos patvirtinimo ir prireikus šiuos dokumentus pateikia kitoms institucijoms, turinčioms teisę vykdyti Projekto įgyvendinimo priežiūrą ir Paramos lėšų naudojimo kontrolę (Vadovaujančiajai institucijai, Valstybės kontrolei, Europos Komisijai ir pan.);
VII. TARPINĖS INSTITUCIJOS TEISĖS IR PAREIGOS
48. Tarpinė institucija, vadovaudamasi Vadovaujančiosios institucijos priimtais teisės aktais ir Tarpinės institucijos vidaus procedūromis:
48.1. patikrinusi ir patvirtinusi Įgyvendinančiosios institucijos mokėjimo paraišką, teikia ją Finansų ministerijai apmokėti iš atitinkamų metų Tarpinės institucijos biudžeto asignavimų ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo tinkamos mokėjimo paraiškos gavimo užregistravimo dienos;
48.2. turi teisę inicijuoti Paramos skyrimo sustabdymą ir Sutarties keitimą, sustabdyti Paramos mokėjimą arba nutraukti Sutartį ir reikalauti grąžinti jau išmokėtą Paramos dalį, jei Sutarties galiojimo metu paaiškėja aplinkybės, dėl kurių Parama negalėjo būti išmokėta, įtarusi arba nustačiusi pažeidimus ir (arba) gavusi informaciją apie įtariamus arba nustatytus pažeidimus iš Finansų ministerijos (kaip Vadovaujančiosios ir Mokėjimo institucijos), Valstybės kontrolės, Europos Komisijos, ES audito rūmų ir trečiųjų šalių;
48.3. turi teisę papildomai tikrinti mokėjimo paraiškoje pateiktą informaciją, vykdyti Projekto patikrinimus ir prašyti Įgyvendinančiosios institucijos bei Projekto vykdytojo pateikti papildomą informaciją arba dokumentus;
48.4. įsipareigoja savo interneto svetainėje (www.socmin.lt) skelbti visą Tarpinės institucijos administruojamų veiklos sričių informaciją (ES ir nacionalinius teisės aktus, dokumentus, išaiškinimus ir t. t.), kuri gali būti reikalinga Projekto vykdytojui ir Partneriams šios Sutarties nuostatoms tinkamai vykdyti, bei įdėti Projekto vykdytojui ir Įgyvendinančiajai institucijai aktualių ataskaitų, mokėjimo prašymų, auditoriaus išvados ir kt. dokumentų, kurių formos yra nustatomos, aktualias redakcijos formas;
48.5. saugo visus su Projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus 10 metų po galutinės Projekto ataskaitos patvirtinimo ir prireikus šiuos dokumentus pateikia kitoms institucijoms, turinčioms teisę vykdyti Projekto įgyvendinimo priežiūrą ir Paramos lėšų naudojimo kontrolę (Vadovaujančiajai institucijai, Valstybės kontrolei, Europos Komisijai ir pan.);
VIII. SU PROJEKTU SUSIJUSI KONTROLĖ
49. ES audito rūmų bei Europos Komisijos įgalioti asmenys, Vadovaujančioji ir Mokėjimo institucijos, Valstybės kontrolė, Tarpinė institucija, Įgyvendinančioji institucija ir kitos institucijos pagal savo kompetenciją turi teisę atlikti auditą ir kontroliuoti, kaip yra vykdomas Projektas, taip pat turi teisę audituoti ir kontroliuoti Projekto vykdytojo (arba Partnerių) finansinę-ūkinę veiklą (susijusią su Projektu), tikrinti visas kitas aplinkybes, susijusias su Projektu ir Sutartimi, projekto vykdymo laikotarpiu ir 10 metų po galutinės Projekto įgyvendinimo ataskaitos patvirtinimo, jei kituose teisės aktuose nenustatyta kitaip.
50. Projekto vykdytojas privalo bendradarbiauti su institucijomis bei asmenimis, nurodytais Sutarties 49 punkte, laiku teikti jiems visą pageidaujamą informaciją, sudaryti sąlygas jiems tikrinti Projekto vykdymą ir veiklą vietoj e, leisti įeiti į visas patalpas, susipažinti su dokumentais, susijusiais su Projekto įgyvendinimu. Projekto vykdytojas turi užtikrinti Sutarties 49 punkte nurodytų kontroliuojančių institucijų teisių įgyvendinimo realizavimą ir pas Projekto partnerius bei Tiekėjus, netiesiogiai gavusius Paramos lėšų.
IX. PARAMOS SKYRIMO SUSTABDYMAS IR SUTARTIES NUTRAUKIMAS, PARAMOS GRĄŽINIMAS DĖL NETINKAMAI ĮGYVENDINAMŲ PROJEKTŲ
51. Pažeidimas gali būti nustatomas tokiu atveju, kai Projekto vykdytojas:
51.1. nepateikia mokėjimo prašymų arba Ataskaitų Sutartyje nustatytais terminais ir tvarka arba pateiktos Ataskaitos nepatvirtinamos;
51.2. teikdamas Projekto paraišką, prašydamas išmokėti Paramos lėšas arba vykdydamas Sutartį, pateikia klaidinančią ar iškreiptą informaciją arba nuslepia informaciją, kuri turi reikšmės sprendimui dėl Paramos skyrimo priimti arba tinkamai vykdyti Sutarties kontrolę, išlaidoms pripažinti tinkamomis ir kitiems su Projektu susijusiems sprendiniams;
51.3. vykdydamas Projektą, pažeidžia ES ar Lietuvos Respublikos įstatymų ar kitų teisės norminių aktų reikalavimus tiek, kiek jie susiję su Projekto įgyvendinimu;
51.4. nepašalina realios grėsmės, dėl kurios Projektas negalės būti laiku ir tinkamai įgyvendintas, arba tokios grėsmės neįmanoma pašalinti;
51.5. nustoja vykdyti projektą, nukrypsta nuo patvirtintų Projekto biudžeto išlaidų kategorijų sumų daugiau kaip 10 proc., negali pasiekti Sutartyje nustatytų Projekto uždavinių, tikslų arba negali įgyvendinti daugiau kaip 10 procentų Sutartyje nustatytos Projekto apimties ir apie tai neinformuoja Įgyvendinančiosios institucijos;
51.6. bankrutuoja arba įgyvendinant Projektą yra likviduojamas, tampa nemokus arba nebegali vykdyti savo veiklos dėl kitų priežasčių;
51.7. per 5 metų laikotarpį nuo Projekto įgyvendinimo pabaigos perleidžia iš Paramos lėšų įsigytą (sukurtą) turtą;
51.8. per 5 metų laikotarpį nuo Projekto įgyvendinimo pabaigos pakeičia veiklos, kuriai yra teikiama Parama, pobūdį;
51.9. perleidžia savo teises ir įsipareigojimus, kylančius iš Sutarties, tretiesiems asmenims be raštiško Tarpinės ir Įgyvendinančiosios institucijų sutikimo;
51.10. neinformuoja Įgyvendinančiosios institucijos apie tiesiogiai iš Projekto veiklos jo gautas grynąsias pajamas iš Paramos lėšomis sukurto turto įgyvendinant Projektą ir per 1 metų laikotarpį po šio Projekto įgyvendinimo pabaigos;
51.12. nesudaro sąlygų ar neleidžia Sutarties 49 punkte nurodytiems asmenims bei institucijoms apžiūrėti vietoje ir (arba) patikrinti, kaip įgyvendinamas Projektas ir (arba) kaip vykdoma veikla suteikus Paramą arba vykdyti kitų su Sutarties įgyvendinimu susijusių patikrinimų (įskaitant dokumentų patikrinimų);
51.13. nevykdo Sutarties sąlygų, nustatančių Projekto vykdytojui pareigą tvarkyti apskaitą (įskaitant Paramos lėšų apskaitą) taip, kad apskaitos informacija būtų tinkama, objektyvi ir palyginama, pateikiama laiku, išsami ir naudinga vidaus ir išorės vartotojams;
51.15. nuolat pažeidinėja aplinkos apsaugos, priešgaisrines, higienos, veterinarijos ir kitas taisykles, reglamentuojančias Projekto vykdytojo (Partnerių) veiklą, susijusią su Projektu;
51.18. vykdydamas Projektą pažeidžia Tarybos 1999 m. birželio 21 d. reglamente Nr. 1260/1999 nustatytus suderinamumo principus;
52. Įgyvendinančioji institucija, gavusi informaciją apie Sutarties 51 punkte nurodytus pažeidimus, per 10 darbo dienų atlieka papildomus dokumentų patikrinimus ir (arba) Projekto patikrą vietoje.
53. Įgyvendinančioji institucija, nustačiusi pažeidimų, sustabdo pateiktų mokėjimo prašymų nagrinėjimą ir nustato Projekto vykdytojui ne ilgesnį kaip 10 darbo dienų terminą pažeidimams pašalinti bei nurodo jos reikalavimų neįvykdymo pasekmes, išskyrus tuos atvejus, kai pažeidimų nėra įmanoma pašalinti. Įgyvendinančioji institucija taip pat prašo Tarpinės institucijos sustabdyti Paramos lėšų išmokėjimą, kol Projekto vykdytojas pašalins nustatytus pažeidimus. Jei nustatytų pažeidimų, Įgyvendinančiosios institucijos nuomone, ištaisyti neįmanoma, taip pat jei Projekto vykdytojas per nustatytą terminą pažeidimų nepašalina, ji nedelsdama apie tai informuoja Tarpinę instituciją bei siūlo:
53.2. sumažinti Paramą Projekto vykdytojui ir (arba) pareikalauti grąžinti sumokėtų Paramos lėšų dalį;
54. Tuo atveju, kai yra nustatyta ar įtariama nusikalstama veika, Įgyvendinančioji institucija nedelsdama, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas, apie tai informuoja Tarpinę instituciją, kuriai teikia vieną iš Sutarties 53 punkte nurodytų siūlymų, Finansų ministeriją (kaip Vadovaujančiąją ir Mokėjimo instituciją) ir FNTT, pateikdama visus turimus su pažeidimu susijusius dokumentus ir informaciją.
55. Tarpinė institucija, gavusi vieną iš Sutarties 53 punkte nurodytų Įgyvendinančiosios institucijos pasiūlymų, nedelsdama, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų, išnagrinėja šį pasiūlymą ir priima sprendimą:
55.3. sumažinti Paramą Projekto vykdytojui ir (arba) pareikalauti grąžinti sumokėtų Paramos lėšų dalį;
56. Tarpinė institucija, įtarusi arba nustačiusi pažeidimus ir (arba) gavusi informaciją apie įtariamus arba nustatytus pažeidimus iš Finansų ministerijos (kaip Vadovaujančiosios ar Mokėjimo institucijos), Valstybės kontrolės, Europos Komisijos, ES audito rūmų ar trečiųjų šalių, gali priimti vieną iš Sutarties 55.1–55.3 ir 55.5 punktuose nurodytų sprendimų.
57. Pateiktų mokėjimo prašymų nagrinėjimas Įgyvendinančioje institucijoje atnaujinamas Projekto vykdytojui tinkamai pašalinus nurodytus trūkumus, jei Tarpinė institucija buvo priėmusi Sutarties 55.1, 55.3, 55.4 arba 55.5 punktuose nurodytus sprendimus.
58. Tarpinė ir Įgyvendinančioji institucijos, priimdamos sprendimą dėl netinkamai įgyvendinamo Projekto, atsižvelgia į tai, ar Projektas įgyvendinamas netinkamai dėl Projekto vykdytojo (ar Partnerio) kaltės bei aplaidumo, ar dėl objektyvių aplinkybių, kurių neįmanoma buvo numatyti teikiant Projekto paraišką.
59. Tarpinė institucija nedelsdama, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos, apie priimtą sprendimą informuoja Įgyvendinančiąją instituciją. Įgyvendinančioji institucija nedelsdama, ne vėliau kaip 5 darbo dienas, apie Tarpinės institucijos sprendimą informuoja Projekto vykdytoją.
60. Projekto vykdytojas, gavęs sprendimą dėl Paramos teikimo sustabdymo arba Sutarties nutraukimo ir Paramos lėšų grąžinimo, privalo per sprendime nustatytą terminą įvykdyti sprendime išvardytus reikalavimus ir apie jų įvykdymą raštu informuoti Įgyvendinančiąją instituciją. Minėtas terminas negali būti trumpesnis kaip 10 darbo dienų, o jei reikalaujama grąžinti sumokėtas Paramos lėšas – 30 dienų.
61. Projekto vykdytojas gali pateikti Įgyvendinančiajai institucijai motyvuotus paaiškinimus, papildomą informaciją ir dokumentus. Informaciją, pagrindžiančią paaiškinimus dėl priimto sprendimo, Įgyvendinančioji institucija perduoda Tarpinei institucijai, kuri ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo tokios informacijos gavimo dienos ją išnagrinėja ir priima vieną iš sprendimų, nurodytų Sutarties 55 punkte.
62. Tarpinės institucijos sprendimas dėl Paramos skyrimo sustabdymo arba Sutarties nutraukimo įsigalioja Tarpinei institucijai atmetus Projekto vykdytojo paaiškinimus arba, jei paaiškinimai nebuvo pateikti nustatytu terminu – kitą dieną po termino pateikti paaiškinimus pasibaigimo.
63. Sustabdytą Paramos teikimą Tarpinė institucija gali atnaujinti tik Projekto vykdytojui pašalinus pažeidimus.
X. KONFIDENCIALUMAS
65. Projekto vykdytojas sutinka, kad kitos Šalys rinktų, kauptų ir apdorotų informaciją, duomenis (taip pat esančius ES struktūrinių fondų ir Sanglaudos fondo kompiuterizuotoje informacinėje valdymo ir priežiūros sistemoje) apie jį ir jo veiklą, būtiną priimant sprendimus dėl Paramos išmokėjimo ir kitiems tikslams, susijusiems su Projekto įgyvendinimo priežiūra ir kontrole. Projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad tokį sutikimą dėl jų duomenų išreikštų Partneriai ir Tiekėjai.
66. Įgyvendinančioji ir Tarpinė institucijos įsipareigoja saugoti ir neviešinti sudarant ir vykdant Sutartį gautos informacijos, susijusios su Projekto vykdytojo (ir Partnerių, Tiekėjų) veikla, išskyrus teisės aktuose nustatytus atvejus. Sutarties Šalims suteikiama teisė keistis turima informacija su kitomis institucijomis, administruojančiomis ES struktūrinių fondų paramos lėšas.
67. Šios Sutarties ir Projekto sąlygos yra konfidencialios ir viešai neskelbiamos be Šalių sutikimo, išskyrus ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytus atvejus bei bendro pobūdžio informaciją apie Paramos sumą, Projekto esmę, Projekto įgyvendinimo eigą, nustatytus Projekto įgyvendinimo pažeidimus ir pan.
XI. SUTARTIES KEITIMAS, ATSISAKYMAS NUO SUTARTIES
68. Sutarties pakeitimai gali būti fiksuojami trimis būdais:
68.1. Projekto vykdytojui raštu informuojant apie pakeitimus Įgyvendinančiąją instituciją (Sutarties 69 punktas);
68.2. keičiant Sutartį, Šalims pasirašant Papildomą susitarimą dėl Sutarties pakeitimo (toliau – Papildomas susitarimas), kuris tampa neatskiriama Sutarties dalimi;
69. Projekto vykdytojui pakanka raštu informuoti Įgyvendinančiąją instituciją apie Projekto pakeitimus, kurie nėra įvardyti Sutarties 70 punkte ir kurie neturi esminio poveikio Projekto apimčiai, tikslams ir uždaviniams. Pakeitimas įsigalioja, jei Įgyvendinančioji institucija per 15 darbo dienų nuo pranešimo gavimo Įgyvendinančiojoje institucijoje dienos nepateikia motyvuotų prieštaravimų dėl ketinamo atlikti pakeitimo ar jo dalies. Įgyvendinančioji institucija apie šiuos Sutarties pakeitimus nedelsdama informuoja Tarpinę instituciją.
70. Sutartis turi būti keičiama Šalims pasirašant Papildomą susitarimą, jeigu:
70.2. keičiasi Projekto vykdytojo (Partnerio) rekvizitai (išskyrus Projekto vykdytojo (Partnerio) telefono, fakso numerius ar adresą, kuriuo turi būti siunčiami pranešimai);
70.3. bet kurios Projekto išlaidų kategorijos sumos nukrypimas nuo Sutartyje nustatytos sumos yra didesnis nei 10 procentų;
70.5. yra kitų nenumatytų aplinkybių, darančių įtaką Projekto įgyvendinimo nukrypimui nuo Sutarties sąlygų;
71. Atsiradus Sutarties 70 punkte išvardytoms aplinkybėms (netaikoma, jei Sutartis turi būti keičiama dėl 70.6 punkte nurodytos priežasties), Projekto vykdytojas raštu privalo pateikti Įgyvendinančiajai institucijai prašymą pakeisti Sutartį ir kartu su prašymu pateikti visus įrodymus, pagrindžiančius prašymą.
72. Įgyvendinančioji institucija, gavusi Projekto vykdytojo prašymą pakeisti Sutartį, turi įvertinti prašymo aplinkybes ir per 10 darbo dienų pateikti pasiūlymą Tarpinei institucijai kartu su rekomendacinio pobūdžio išvada dėl galimo Sutarties keitimo, kurioje argumentuotai išdėsto savo nuomonę dėl Projekto vykdytojo prašymo.
73. Galutinį sprendimą dėl Projekto vykdytojo prašymo priima Tarpinė institucija, atsižvelgdama į Įgyvendinančiosios institucijos išvadą.
74. Prašymas dėl Sutarties pakeitimo patenkinamas, jeigu numatoma, kad pakeitus Sutartį Projektas galėtų duoti daugiau socialinės ir ekonominės naudos, geriau prisidėti prie BPD tikslų įgyvendinimo. Taip pat atsižvelgiama į aplinkybes, kurių Projekto vykdytojas negalėjo numatyti teikdamas paraišką.
75. Jeigu Įgyvendinančioji institucija siūlo patenkinti Projekto vykdytojo prašymą pakeisti Sutartį arba patenkinti su tam tikromis sąlygomis, ji pateikia Tarpinei institucijai aiškinamąjį raštą bei tris Papildomo susitarimo egzempliorius. Jeigu Įgyvendinančioji institucija siūlo netenkinti Projekto vykdytojo prašymo pakeisti Sutartį, ji pateikia Tarpinei institucijai tik aiškinamąjį raštą, kuriame išdėsto atmetimo motyvus.
76. Jeigu Tarpinė institucija pritaria Įgyvendinančiosios institucijos siūlymui patenkinti Projekto vykdytojo prašymą pakeisti Sutartį ir neturi pastabų dėl Papildomo susitarimo turinio, Tarpinė institucija per 10 darbo dienų po to, kai buvo gautas Įgyvendinančiosios institucijos aiškinamasis raštas ir Papildomas susitarimas, priima sprendimą dėl Sutarties keitimo, pasirašo Papildomo susitarimo tris egzempliorius ir išsiunčia juos bei sprendimo kopiją paštu (arba pristato kitokiais būdais) Įgyvendinančiajai institucijai.
77. Jeigu Tarpinė institucija nepritaria Įgyvendinančiosios institucijos siūlymui patenkinti Projekto vykdytojo prašymą pakeisti Sutartį arba nepritaria Įgyvendinančiosios institucijos siūlymui netenkinti Projekto vykdytojo prašymo pakeisti Sutartį, praneša Įgyvendinančiajai institucijai tokio spendimo motyvus. Jeigu Tarpinė institucija nepritaria Sutarties pakeitimui, Įgyvendinančioji institucija apie tai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas informuoja Projekto vykdytoją. Jeigu Tarpinė institucija nepritaria siūlymui netenkinti Projekto vykdytojo prašymo pakeisti Sutartį, Įgyvendinančioji institucija per 10 darbo dienų parengia ir pateikia Tarpinei institucijai Papildomą susitarimą.
78. Įgyvendinančioji institucija, gavusi iš Tarpinės institucijos pasirašytus tris Papildomo susitarimo egzempliorius, juos pasirašo ir kartu su raštu dėl pritarimo Sutarties pakeitimui ne vėliau kaip per 5 darbo dienas išsiunčia registruotu laišku Projekto vykdytojui. Įgyvendinančiosios institucijos rašte dėl pritarimo Sutarties pakeitimui nurodoma, kokiems Projekto vykdytojo siūlytiems Sutarties pakeitimams pritarta bei terminas, per kurį Projekto vykdytojas privalo pasirašyti visus tris Papildomo susitarimo egzempliorius ir du iš jų grąžinti (išsiųsti registruotu laišku arba pristatyti asmeniškai) Įgyvendinančiajai institucijai.
79. Jeigu Projekto vykdytojas per nurodytą laiką neatsiunčia pasirašyto Papildomo susitarimo, laikoma, kad jis nesutiko su pasiūlytu Sutarties pakeitimu, ir pasirašyta Sutartis galioja be pakeitimų.
80. Vienašališku Tarpinės institucijos sprendimu Sutartis gali būti keičiama, kai Tarpinė institucija priima sprendimą sumažinti Paramą Sutarties IX skirsnyje nustatyta tvarka ir pagrindais.
81. Sutarties 68.3 punkte numatytu atveju Įgyvendinančioji institucija Projekto vykdytojui siunčia Tarpinės institucijos sprendimą pakeisti Sutartį. Projekto vykdytojui atsisakius vykdyti pakeistos Sutarties sąlygas, Sutartis nutraukiama.
82. Tais atvejais, kai Sutarties pakeitimą inicijuoja Tarpinė arba Įgyvendinančioji institucija, Papildomą susitarimą rengia pakeitimą inicijavusi Šalis bei teikia derinti ir pasirašyti kitoms Sutarties Šalims.
83. Sutarties pakeitimai įsigalioja po to, kai Papildomą susitarimą pasirašo paskutinė Šalis, jeigu Papildomame susitarime nenurodyta vėlesnė data. Visoms Sutarties Šalims perduodama po vieną Šalių pasirašytą Papildomo susitarimo egzempliorių.
XII. TAIKYTINA TEISĖ IR GINČŲ SPRENDIMAS
XIII. PRANEŠIMAI
87. Pranešimai Šalims turi būti siunčiami šiais adresais:
Tarpinei institucijai |
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija A. Vivulskio g. 11, LT-03610 Vilnius |
|
|
Įgyvendinančiajai institucijai |
VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra S. Konarskio g. 13, LT-03109 Vilnius |
|
|
Projekto vykdytojui
|
|
89. Pranešimas gali būti išsiunčiamas faksu šiais numeriais:
Tarpinei institucijai –
Įgyvendinančiajai institucijai –
Projekto vykdytojui –
90. Faksimilinis pranešimas laikomas įteiktu tą pačią dieną, jeigu jis išsiųstas iki 12 valandos. Faksimilinis pranešimas laikomas įteiktu kitą dieną, jeigu jis išsiųstas po 12 valandos. Pranešimo išsiuntimą patvirtina siuntėjo telefakso spausdinama ataskaita. Pranešimo negavęs asmuo privalo įrodyti, kad jo telefakso aparatas nepriėmė pranešimo.
91. Šalys privalo viena kitą informuoti apie savo adreso ar fakso numerio pasikeitimą. Šalis, neįvykdžiusi šio reikalavimo, negali pareikšti pretenzijų, kad kitos Šalies veiksmai, atlikti pagal paskutinius jai žinomus duomenis, neatitinka Sutarties sąlygų arba ji negavo pranešimų, siųstų pagal šiuos duomenis.
92. Sutartyje numatytos Ataskaitos ir mokėjimo prašymai turi būti siunčiami tik registruotu paštu arba pristatomi į Įgyvendinančiąją instituciją kartu su lydraščiu.
XIV. SUTARTIES GALIOJIMAS
94. Sutartis įsigalioja po to, kai ją pasirašo paskutinė Šalis, ir galioja iki visiško Šalių įsipareigojimų įvykdymo, bet ne trumpiau nei 10 metų po Projekto galutinės ataskaitos patvirtinimo.
Sutarties priedai:
4. Šalių atstovavimo pagrindą patvirtinantys dokumentai, jeigu Sutartį pasirašo atstovas, kuris nėra juridinio asmens vadovas.
ŠALIŲ PARAŠAI
(Tarpinei institucijai atstovaujančio (Parašas) (Vardas, pavardė)
asmens pareigų pavadinimas)
(Įgyvendinančiajai institucijai atstovaujančio (Parašas) (Vardas, pavardė)
asmens pareigų pavadinimas)
(Projekto vykdytojui atstovaujančio (Parašas) (Vardas, pavardė)
asmens pareigų pavadinimas)