LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL VALSTYBĖS PLANUOJAMŲ PROJEKTŲ VIEŠOSIOS AKTYVAUS POILSIO TURIZMO INFRASTRUKTŪROS PLĖTROS PLANAVIMO TVARKOS APRAŠO IR VIEŠOSIOS KULTŪRINIO TURIZMO INFRASTRUKTŪROS PLĖTROS PLANAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2008 m. liepos 17 d. Nr. 4-316
Vilnius
Siekdamas užtikrinti tinkamą Nacionalinės turizmo plėtros 2007–2013 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 29 d. nutarimu Nr. 944 (Žin., 2007, Nr. 97-3939), įgyvendinimą:
1. Tvirtinu pridedamus:
1.1. Valstybės planuojamų projektų „Viešosios aktyvaus poilsio turizmo infrastruktūros plėtros“ planavimo tvarkos aprašą;
2. Pavedu Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos valstybės sekretoriui Gediminui Miškiniui kontroliuoti, kaip vykdomas šis įsakymas.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. 4-316
VIEŠOSIOS AKTYVAUS POILSIO TURIZMO INFRASTRUKTŪROS PLĖTROS VALSTYBĖS PLANUOJAMŲ PROJEKTŲ PLANAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Viešosios aktyvaus poilsio turizmo infrastruktūros plėtros Valstybės planuojamų projektų planavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato valstybės planuojamų projektų planavimo būdu numatomų finansuoti projektų, įgyvendinamų atsižvelgiant į Nacionalinės turizmo plėtros 2007–2013 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 29 d. nutarimu Nr. 944 (Žin., 2007, Nr. 97-3939) prioritetus, planavimo procedūras, jų atlikimo tvarką bei atsakomybės už procedūrų atlikimą paskirstymą.
2. Apraše vartojamos sąvokos:
Programa – Nacionalinė turizmo plėtros 2007–2013 metų programa, kurios nuostatoms įgyvendinti yra numatoma panaudoti Lietuvos 2007–2013 m. Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšas ar lėšas iš kitų finansavimo šaltinių.
Darbo grupė – kolegialus Lietuvos Respublikos ūkio ministro (toliau – ūkio ministras) įsakymu sudarytas patariamasis organas, svarstantis gautų valstybės planuojamų projektų aprašymų atitiktį Programos nuostatoms ir prioritetams, vertinantis valstybės planuojamų projektų svarbą pagal Programoje, šiame Apraše ir darbo grupės darbo reglamente nustatytus kriterijus ir teikiantis ūkio ministrui rekomendacinį valstybės planuojamų projektų sąrašą. Į darbo grupės, kurios sudėtį ir darbo reglamentą tvirtina ūkio ministras, gali būti įtraukti kitų valstybės institucijų ir (arba) ekonominių bei socialinių partnerių atstovai.
Suvestinė – viešosios įstaigos Lietuvos verslo paramos agentūros pateiktas Lietuvos Respublikos ūkio ministerijai (toliau – Ūkio ministerija) valstybės planuojamų projektų aprašymų sąrašas, kuriame projektai išdėstomi pagal pateikimo datą ir pareiškėjų pavadinimus abėcėlės tvarka ir prie kiekvieno projekto aprašymo nurodoma, kiek atitikties kriterijams lentelėje įvardytų kriterijų projektas atitinka.
Projekto aprašymas – valstybės planuojamo projekto aprašymas, parengtas pagal Aprašo priede nustatytą formą.
Valstybės planuojamų projektų sąrašas – ūkio ministro įsakymu patvirtintas valstybės planuojamų projektų sąrašas.
Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Programoje, kituose teisės aktuose.
II. KVIETIMAS TEIKTI PROJEKTO APRAŠYMUS, PROJEKTO APRAŠYMO TEIKIMAS IR SUVESTINĖS SUDARYMAS
4. Kvietimo teikti projektų aprašymus skelbime turi būti nurodyta:
4.2. viešosios įstaigos Lietuvos verslo paramos agentūros, kuriai reikia pateikti projekto aprašymą, adresas, telefono ir fakso numeriai, elektroninio pašto adresas;
5. Kvietimas skelbiamas „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“, Ūkio ministerijos ir viešosios įstaigos Lietuvos verslo paramos agentūros (toliau – LVPA) interneto svetainėse.
6. Pareiškėjai, siekiantys, kad jų projektai būtų įtraukti į valstybės planuojamų projektų sąrašą, teikia LVPA projekto aprašymą.
7. Tinkami pareiškėjai yra:
9. Projekto aprašymas turi būti:
9.2. pateiktas kvietime nurodytu adresu vienu iš trijų būdų: atsiųstas registruotu laišku, pristatytas pašto kurjerio, įteiktas asmeniškai. Siunčiant projektų aprašymus registruotu laišku ar per pašto kurjerį, ant voko turi būti užrašytas kvietimo pavadinimas, pareiškėjo pavadinimas ir adresas. Siunčiant projektų aprašymus registruotu laišku, pašto spaudo data turi būti ne vėlesnė, kaip yra nurodyta kvietime;
9.3. pareiškėjas privalo pateikti projekto aprašymo originalą, kurio pirmajame lape nurodoma ORIGINALAS, vieną projekto aprašymo kopiją, kurios pirmajame lape nurodoma KOPIJA, ir elektroninę versiją (įrašytą į elektroninę laikmeną). Visi projekto aprašymo lapai turi būti susegti ir sunumeruoti. Lydraštyje turi būti nurodytas pareiškėjo pavadinimas, adresas, kvietimas, pagal kurį teikiamas projekto aprašymas, pareiškėjo asmens ryšiams vardas ir pavardė, telefono ir fakso numeriai. Faksu ar elektroniniu paštu atsiųstas ar kitu adresu pristatytas projekto aprašymas neregistruojamas;
10. Tuo atveju, jei projekto aprašymui įvertinti trūksta informacijos ir duomenų, yra netikslumų, LVPA turi teisę raštu ar elektroniniu paštu pareikalauti, kad pareiškėjas paaiškintų, papildytų ar patikslintų pateiktą informaciją, ir nustatyti protingą terminą informacijai pateikti. Jeigu LVPA, įvertinusi projekto aprašymo atitiktį nustatytai formai, kitiems reikalavimams ir remdamasi papildoma informacija pagal užklausas, nustato, kad projekto aprašymas neatitinka Apraše nustatytų reikalavimų, projekto aprašymas toliau neteikiamas svarstyti, LVPA apie tai informuoja pareiškėją nurodydama projekto aprašymo atmetimo motyvą.
11. Už suvestinės sudarymą atsakinga LVPA. Suvestinėje projektai išdėstomi pagal pateikimo datą ir pareiškėjų pavadinimus abėcėlės tvarka, prie kiekvieno projekto nurodoma, kiek Apraše įvardytų kriterijų projektas atitinka. Prie kiekvieno projekto aprašymo lentelės forma pateikiama informacija apie atitiktį konkretiems Aprašo III skirsnyje nurodytiems kriterijams (toliau – atitikties kriterijams lentelė). Sudariusi suvestinę, kartu su projektų aprašymais ir atitikties kriterijams lentele, LVPA raštu juos pateikia Ūkio ministerijai.
III. PROJEKTŲ APRAŠYMŲ VERTINIMAS, VALSTYBĖS PLANUOJAMŲ PROJEKTŲ SĄRAŠO SUDARYMAS, TVIRTINIMAS IR SKELBIMAS
12. Projekto aprašymas vertinamas pagal šiuos atitikties kriterijams lentelėje nurodytus kriterijus:
Eil. Nr. |
Projekto aprašymo vertinimo kriterijus |
Taip |
Ne |
Netaikoma, arba po patikslinimo |
1. |
Projekto aprašymas visiškai užpildytas, atitinka projekto aprašymo formą, yra pasirašytas pareiškėjo, antspauduotas |
|
|
|
2. |
Pateikta projekto aprašymo kopija ir elektroninė versija |
|
|
|
3. |
Projekto aprašymas užpildytas lietuvių kalba |
|
|
|
4. |
Projektas įgyvendina Programos ir vieną svarbiausių turizmo sektoriaus plėtros tikslų – skatinti atvykstamąjį ir vietos turizmą, visų pirma, sukurti infrastruktūrą ir palankesnes sąlygas plėtoti aktyvų poilsį, kultūrinį, ekologinį ir konferencijų turizmą |
|
|
|
5. |
Projektas įgyvendina Programos antrąjį tikslą – plėtoti viešąją turizmo infrastruktūrą, skatinančią konkurencingų turizmo produktų plėtrą |
|
|
|
6. |
Projektas įgyvendina uždavinį – plėtoti viešąją aktyvaus poilsio turizmo infrastruktūrą |
|
|
|
7. |
Projektas įgyvendina uždavinį – plėtoti kurortų ir kurortinių teritorijų viešosios turizmo infrastruktūros potencialą ir jo naudojimą |
|
|
|
8. |
Projektu bus vystoma bent vieną iš šių veiklų: vandens, dviračių, atvirų ir uždarų slidinėjimo trasų, pėsčiųjų takų, paplūdimių, prieplaukų, poilsio parkų, stovyklaviečių, poilsio ir atokvėpio vietų, poilsio ir sustojimo aikštelių įrengimas, įskaitant informacijos, higienos ir kitų statinių ar įrenginių statybą, rekonstravimą ir remontą |
|
|
|
9. |
Projektu bus vykdoma viešosios hipodromų infrastruktūros statyba, rekonstravimas ir remontas |
|
|
|
10. |
Projektu bus vykdoma viešosios kempingų infrastruktūros statyba, rekonstravimas ir remontas |
|
|
|
11. |
Projektu bus vykdoma viešosios kurortų ir kurortinių teritorijų sanatorijų, kurortų ir kurortinių teritorijų reabilitacijos centrų, „Sveikata per vandenį“ ir kitų sveikatos gerinimo paslaugų infrastruktūros statyba, rekonstravimas ir remontas |
|
|
|
12. |
Projektu bus vykdomas 8–11 punktuose nurodytų viešosios turizmo infrastruktūros statinių projektavimas |
|
|
|
13. |
Projektas įgyvendinamas nacionalinės reikšmės turistiniuose maršrutuose, nurodytuose Programos 7.9 punkte, ir įtrauktas į specialiuosius nacionalinio lygmens turizmo planavimo dokumentus arba numatytas apskričių bendruosiuose planuose arba saugomų teritorijų tvarkymo planuose |
|
|
|
14. |
Projektas įgyvendinamas didelio rekreacinio potencialo vietovėje (kurortai, kurortinės teritorijos, saugomos teritorijos) |
|
|
|
15. |
Projektu numatomas objektų pritaikymas kompleksinei turizmo veiklai (numatomos apgyvendinimo, maitinimo, konferencijų organizavimo, sveikatingumo, aktyvaus poilsio ir kita veikla) sukuriant didesnę pridedamąją vertę |
|
|
|
16. |
Projektas įgyvendinamas valdžios ir privačiojo sektoriaus partnerystės principu |
|
|
|
17. |
Projektu vykdoma veikla mažina turizmo sezoniškumą |
|
|
|
18. |
Projektu numatomas hipodromų infrastruktūros įrengimas ilgametes žirgininkystės tradicijas turinčiame regione arba esamos hipodromų viešosios infrastruktūros atnaujinamas ir plėtra, ir projektu skatinamas privačių investicijų pritraukimas |
|
|
|
19. |
Projektu numatoma sportinės ir kitos aktyvaus poilsio bei turizmo informacinės viešosios infrastruktūros plėtra siekiant įgyvendinti nacionalinių turizmo trasų (vandens, autoturizmo, dviračių) specialiųjų planų (projektų) sprendinius |
|
|
|
13. Kai LVPA pateikia Ūkio ministerijai projektų aprašymus, atitikties kriterijams lenteles ir suvestinę, šie dokumentai ne vėliau kaip per 10 darbo dienų teikiami Darbo grupei įvertinti.
14. Rekomendacinis valstybės planuojamų projektų sąrašas sudaromas atsižvelgiant į tai, kiek kriterijų projektas atitinka, t.y. kuo daugiau projekto svarbos vertinimo kriterijų atitinka projektas, tuo aukščiau jis yra projektų sąraše.
15. Darbo grupė, sudarydama rekomendacinį valstybės planuojamų projektų sąrašą, tikrina ir vertina ar projektas atitinka Programos nuostatas ir prioritetus.
16. Jeigu keli projektų aprašymai atitinka vienodą kriterijų skaičių, darbo grupė gali išdėstyti projektus kita tvarka, nei numatyta 14 punkte, atsižvelgdama į:
16.1. prioritetinį kriterijų „Didelio rekreacinio potencialo vietovė (1) kurortai, (2) kurortinės teritorijos, (3) saugomos teritorijos“ – prioriteto tvarka;
16.2. prioritetinį kriterijų „Objektas įtrauktas į (1) specialiuosius nacionalinio lygmens turizmo planavimo dokumentus, (2) numatytas apskričių bendruosiuose planuose, (3) saugomų teritorijų tvarkymo planuose“ – prioriteto tvarka;
16.4. prioritetinį kriterijų „Objektas, pritaikomas kompleksinei turizmo veiklai (vertinama, kiek veiklų apima – prioritetas teikiamas, kai apimama kuo daugiau veiklų) ir sukuriantiems didesnę pridedamąją vertę“;
17. Jei nepavyksta nustatyti projektų eilės rekomendaciniame valstybės planuojamų projektų sąraše taikant prioritetinių kriterijų eiliškumą, darbo grupė balsų dauguma nusprendžia, kuris projektas turi būti aukščiau projektų sąraše. Darbo grupės balsų skaičiui už keletą projektų pasiskirsčius po lygiai, lemiamas yra darbo grupės pirmininko balsas ar jį pavaduojančio darbo grupės nario balsas.
18. Darbo grupė posėdyje apsvarsto ir įvertina pateiktus projektų aprašymus, atitikties kriterijams lenteles ir suvestinę ir teikia ūkio ministrui rekomendacinį valstybės planuojamų projektų sąrašą.
19. Galutinį sprendimą dėl projekto įrašymo į valstybės planuojamų projektų sąrašą priima ūkio ministras.
20. Ūkio ministrui priėmus sprendimą projektą finansuoti iš Lietuvos 2007–2013 m. Europos Sąjungos paramos lėšų, projektas, be aukščiau Apraše nurodytų kriterijų, turi atitikti projektų atrankos kriterijus, taikomus Ūkio ministerijos administruojamos Lietuvos 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2007 m. liepos 30 d. sprendimu Nr. K(2007)3738, priedo prioriteto „Vietinė ir urbanistinė plėtra, kultūros paveldo ir gamtos išsaugojimas bei pritaikymas turizmo plėtrai“ VP3-1.3-ŪM-01 priemonės „Ekologinio (pažintinio) turizmo, aktyvaus poilsio ir sveikatos gerinimo infrastruktūros kūrimas ir plėtra“ ir Stebėsenos komiteto veiksmų programų, įgyvendinančių Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją, įgyvendinimo priežiūrai atlikti patvirtintus projektų atrankos kriterijus, skirtus priemonei įgyvendinti, kitus teisės aktus. Projektų atitiktį šiems kriterijams nustato LVPA, vadovaudamasi Projektų finansavimo sąlygų aprašu ir kitais teisės aktais, po to, kai ūkio ministras patvirtina valstybės planuojamų projektų sąrašą.
22. Patvirtintame valstybės planuojamų projektų sąraše turi būti nurodoma:
22.4. projekto vertė, prašoma paramos suma ir informacija apie kitus projekto finansavimo šaltinius, numatoma skirti paramos suma;
23. Atitinkančius visus atitikties kriterijams lentelėje nurodytus kriterijus, bet dėl lėšų stokos į valstybės planuojamų projektų sąrašą nepatekusius projektus darbo grupė gali įtraukti į rezervinį projektų sąrašą.
24. Parama į valstybės planuojamų projektų sąrašą įtrauktiems projektams teikiama Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
25. Paaiškėjus, kad į valstybės planuojamų projektų sąrašą įtrauktas projektas ar tokį projektą pateikęs pareiškėjas neatitinka teisės aktuose nustatytų reikalavimų arba pareiškėjas yra pateikęs žinomai neteisingus duomenis, LVPA teikia Ūkio ministerijai pasiūlymą dėl tokio projekto išbraukimo iš valstybės planuojamų projektų sąrašo.
IV. VALSTYBĖS PLANUOJAMŲ PROJEKTŲ SĄRAŠO KEITIMAS
27. Valstybės planuojamų projektų sąrašas keičiamas šiais atvejais:
27.2. ūkio ministrui priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo pripažinimo netekus galios ar nutraukus projekto finansavimo ir administravimo sutartį;
27.3. projektą pateikusio pareiškėjo prašymu išbraukus projektą iš valstybės planuojamų projektų sąrašo;
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
29. Sprendimą dėl konkretaus projekto finansavimo priima ūkio ministras po to, kai LVPA atlieka projekto vertinimą.
30. Dokumentai, susiję su Valstybės planuojamų projektų sąrašų sudarymu, Darbo grupės veiklos dokumentai (Darbo grupės posėdžių protokolai, susirašinėjimo medžiaga, vertinimo ir kiti dokumentai) saugomi Ūkio ministerijoje Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) nustatyta tvarka.
Viešosios aktyvaus poilsio turizmo infrastruktūros plėtros valstybės planuojamų projektų planavimo tvarkos aprašo
1 priedas
VIEŠOSIOS AKTYVAUS POILSIO TURIZMO INFRASTRUKTŪROS PLĖTROS PROJEKTO APRAŠYMAS
1. Pareiškėjas
Pareiškėjo teisinė forma |
|
Pareiškėjo pavadinimas |
|
Pareiškėjo rekvizitai |
Adresas |
Kodas |
|
Telefonas +370 |
|
Faksas +370 |
2. Projekto partneris (-iai)
Ar projektą numatoma vykdyti su partneriu(-iais) |
£ Ne |
£ Taip |
Jei pažymėjote „taip“, prašome pateikti duomenis apie partnerį (-ius): |
||
n partnerio teisinė forma |
|
|
n partnerio pavadinimas |
|
|
n partnerio rekvizitai |
Adresas |
|
Kodas |
||
Telefonas +370 |
||
Faksas +370 |
3. Duomenys apie projektą
Projekto pavadinimas |
|
||
Savivaldybė (-ės), kurioje būtų įgyvendinamas projektas |
|
||
Projekto vertė |
|
Lt |
|
Prašoma paramos suma |
|
Lt |
|
Numatoma projekto pradžia: |
20 - - |
||
Numatoma projekto trukmė: |
|
mėn. |
|
Paraiškos dėl projekto finansavimo pateikimo LVPA terminas |
|
||
Nurodykite, ar projektui nėra numatyta skirti paramą iš kitų valstybės programų ar kitų finansavimo šaltiniu, ar projektas jau yra gavęs paramą. |
|||
4. Projekto aprašymas
1. Projekto esmė, numatomos projekto veiklos (išskiriant ūkinę komercinę veiklą1), tikslai ir rezultatai
Pagrįsti (daugiausia 1 puslapis) |
2. Projekto atitiktis Programos tikslams, uždaviniams ir prioritetams (pagrįsti) |
2.1. Į kurį numatomą formuoti nacionalinės reikšmės turistinį maršrutą (-us) patenka projektu planuojama sukurti ar išplėtoti viešoji turizmo infrastruktūra? |
2.1.1. Ar įgyvendinamas projektas įtrauktas į specialiuosius nacionalinio lygmens turizmo planavimo dokumentus arba numatytas apskričių bendruosiuose planuose arba saugomų teritorijų tvarkymo planuose? (Nurodyti tikslų dokumentą ir datą.) |
2.2. Ar įgyvendinamas projektas yra didelio rekreacinio potencialo vietovėje (kurortai, kurortinės teritorijos, saugomos teritorijos)? |
2.3. Kaip projektu numatomas objektų pritaikymas kompleksinei turizmo veiklai (numatomos apgyvendinimo, maitinimo, konferencijų organizavimo, sveikatingumo, aktyvaus poilsio ir kita veikla) sukuriant didesnę pridedamąją vertę? |
2.4. Ar projektas Įgyvendinamas, vadovaujantis valdžios ir privačiojo sektoriaus partnerystės principu? |
2.5. Kaip projekto rezultatai mažina turizmo sezoniškumą? |
3. Jei įgyvendinat projektą įrengiama hipodromų infrastruktūra: |
3.1. Ar projektas įgyvendinamas ilgametes žirgininkystės tradicijas turinčiame regione? |
3.2. Ar projektas skirtas esamai hipodromų viešajai infrastruktūrai atnaujinti ir išplėsti? |
3.3. Ar projekte skatinamas privačių investicijų pritraukimas? |
3.4. Ar projektas įgyvendinamas vadovaujantis hipodromų plėtros programa? |
4. Jei įgyvendinami sportinės ir kitos aktyvaus poilsio bei turizmo informacinės viešosios infrastruktūros plėtros projektai – ar projektas įgyvendina nacionalinių turizmo trasų (vandens, autoturizmo, dviračių) specialiųjų planų (projektų) sprendinius? Ar projektas kompleksiškai sujungia vieną ar kitą nacionalinę turizmo trasą ar jos dalį, t.y. įgyvendinamas kartu su kitais galimais pareiškėjais? |
5. Projekto parengtumo įgyvendinti lygis: – Ar parengti techniniai dokumentai? – Ar nekilnojamasis turtas, kuris tiesiogiai susijęs su projektu, nuosavybės teise priklauso pareiškėjui (arba partneriui) arba yra sudarytos ilgalaikės sutartys dėl turto valdymo ir naudojimo (turto nuomos ar panaudos sutartys)? – Ar užtikrintas dalinis projekto finansavimas, jei būtų gaunama valstybės pagalba? – Ar parengti kiti projektui įgyvendinti reikalingi dokumentai (galimybių studija ar kt.)? |
______________
1 Ūkinė komercinė veikla suprantama kaip bet kokio pobūdžio komercinė arba gamybinė veikla, kuria siekiama gauti ir (arba) uždirbti pajamų ar kokios kitos ekonominės naudos.
5. Numatomi projekto finansavimo šaltiniai
Finansavimo šaltinio pavadinimas |
Suma, Lt |
Suma, Lt |
(be PVM) |
(su PVM) |
|
1. Prašomas finansavimas |
|
|
2. Pareiškėjo lėšos |
|
|
4. Partnerio (-ių) lėšos |
|
|
4.1. n partnerio lėšos |
|
|
5. Kiti lėšų šaltiniai (nurodyti) |
|
|
Numatoma projekto vertė iš viso |
|
|
Pareiškėjo pavadinimas, adresas, antspaudas
Atsakingo asmens pareigos, parašas, vardas ir pavardė
Data, vieta
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. 4-316
VIEŠOSIOS KULTŪRINIO TURIZMO INFRASTRUKTŪROS PLĖTROS VALSTYBĖS PLANUOJAMŲ PROJEKTŲ PLANAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Viešosios kultūrinio turizmo infrastruktūros plėtros Valstybės planuojamų projektų planavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato valstybės planuojamų projektų planavimo būdu numatomų finansuoti projektų, įgyvendinamų atsižvelgiant į Nacionalinės turizmo plėtros 2007–2013 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 29 d. nutarimu Nr. 944 (Žin., 2007, Nr. 97-3939) prioritetus, planavimo procedūras, jų atlikimo tvarką bei atsakomybės už procedūrų atlikimą paskirstymą.
2. Apraše vartojamos sąvokos:
Programa – Nacionalinė turizmo plėtros 2007–2013 metų programa, kurios nuostatoms įgyvendinti yra numatoma panaudoti Lietuvos 2007–2013 m. Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšas ar lėšas iš kitų finansavimo šaltinių.
Darbo grupė – kolegialus Lietuvos Respublikos ūkio ministro (toliau – ūkio ministras) įsakymu sudarytas patariamasis organas, svarstantis gautų valstybės planuojamų projektų aprašymų atitiktį Programos nuostatoms ir prioritetams, vertinantis valstybės planuojamų projektų svarbą pagal Programoje, šiame Apraše ir darbo grupės darbo reglamente nustatytus kriterijus ir teikiantis ūkio ministrui rekomendacinį valstybės planuojamų projektų sąrašą. Į darbo grupės, kurios sudėtį ir darbo reglamentą tvirtina ūkio ministras, gali būti įtraukti kitų valstybės institucijų ir (arba) ekonominių bei socialinių partnerių atstovai.
Suvestinė – viešosios įstaigos Lietuvos verslo paramos agentūros pateiktas Lietuvos Respublikos ūkio ministerijai (toliau – Ūkio ministerija) valstybės planuojamų projektų aprašymų sąrašas, kuriame projektai išdėstomi pagal pateikimo datą ir pareiškėjų pavadinimus abėcėlės tvarka ir prie kiekvieno projekto aprašymo nurodoma, kiek atitikties kriterijams lentelėje įvardytų kriterijų projektas atitinka.
Projekto aprašymas – valstybės planuojamo projekto aprašymas, parengtas pagal Aprašo priede nustatytą formą.
Valstybės planuojamų projektų sąrašas – ūkio ministro įsakymu patvirtintas valstybės planuojamų projektų sąrašas.
Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Programoje, kituose teisės aktuose.
II. KVIETIMAS TEIKTI PROJEKTO APRAŠYMUS, PROJEKTO APRAŠYMO TEIKIMAS IR SUVESTINĖS SUDARYMAS
4. Kvietimo teikti projektų aprašymus skelbime turi būti nurodyta:
4.2. viešosios įstaigos Lietuvos verslo paramos agentūros, kuriai reikia pateikti projekto aprašymą, adresas, telefono ir fakso numeriai, elektroninio pašto adresas;
5. Kvietimas skelbiamas „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“, Ūkio ministerijos ir viešosios įstaigos Lietuvos verslo paramos agentūros (toliau – LVPA) interneto svetainėse.
6. Pareiškėjai, siekiantys, kad jų projektai būtų įtraukti į valstybės planuojamų projektų sąrašą, teikia LVPA projekto aprašymą.
7. Tinkami pareiškėjai yra:
9. Projekto aprašymas turi būti:
9.2. pateiktas kvietime nurodytu adresu vienu iš trijų būdų: atsiųstas registruotu laišku, pristatytas pašto kurjerio, įteiktas asmeniškai. Siunčiant projektų aprašymus registruotu laišku ar per pašto kurjerį, ant voko turi būti užrašytas kvietimo pavadinimas, pareiškėjo pavadinimas ir adresas. Siunčiant projektų aprašymus registruotu laišku, pašto spaudo data turi būti ne vėlesnė, kaip yra nurodyta kvietime;
9.3. pareiškėjas privalo pateikti projekto aprašymo originalą, kurio pirmajame lape nurodoma ORIGINALAS, vieną projekto aprašymo kopiją, kurios pirmajame lape nurodoma KOPIJA, ir elektroninę versiją (įrašytą į elektroninę laikmeną). Visi projekto aprašymo lapai turi būti susegti ir sunumeruoti. Lydraštyje turi būti nurodytas pareiškėjo pavadinimas, adresas, kvietimas, pagal kurį teikiamas projekto aprašymas, pareiškėjo asmens ryšiams vardas ir pavardė, telefono ir fakso numeriai. Faksu ar elektroniniu paštu atsiųstas ar kitu adresu pristatytas projekto aprašymas neregistruojamas;
10. Tuo atveju, jei projekto aprašymui įvertinti trūksta informacijos ir duomenų, yra netikslumų, LVPA turi teisę raštu ar elektroniniu paštu pareikalauti, kad pareiškėjas paaiškintų, papildytų ar patikslintų pateiktą informaciją, ir nustatyti protingą terminą informacijai pateikti. Jeigu LVPA, įvertinusi projekto aprašymo atitiktį nustatytai formai, kitiems reikalavimams ir remdamasi papildoma informacija pagal užklausas, nustato, kad projekto aprašymas neatitinka Apraše nustatytų reikalavimų, projekto aprašymas toliau neteikiamas svarstyti, LVPA apie tai informuoja pareiškėją nurodydama projekto aprašymo atmetimo motyvą.
11. Už suvestinės sudarymą atsakinga LVPA. Suvestinėje projektai išdėstomi pagal pateikimo datą ir pareiškėjų pavadinimus abėcėlės tvarka, prie kiekvieno projekto nurodoma, kiek Apraše įvardytų kriterijų projektas atitinka. Prie kiekvieno projekto aprašymo lentelės forma pateikiama informacija apie atitiktį konkretiems Aprašo III skirsnyje nurodytiems kriterijams (toliau – atitikties kriterijams lentelė). Sudariusi suvestinę, kartu su projektų aprašymais ir atitikties kriterijams lentele, LVPA raštu juos pateikia Ūkio ministerijai.
III. PROJEKTŲ APRAŠYMŲ VERTINIMAS, VALSTYBĖS PLANUOJAMŲ PROJEKTŲ SĄRAŠO SUDARYMAS, TVIRTINIMAS IR SKELBIMAS
12. Projekto aprašymas vertinamas pagal šiuos atitikties kriterijams lentelėje nurodytus kriterijus:
Eil. Nr. |
Projekto aprašymo vertinimo kriterijus |
Taip |
Ne |
Netaikoma, arba po patikslinimo |
1. |
Projekto aprašymas visiškai užpildytas, atitinka projekto aprašymo formą, yra pasirašytas pareiškėjo, antspauduotas |
|
|
|
2. |
Pateikta projekto aprašymo kopija ir elektroninė versija |
|
|
|
3. |
Projekto aprašymas užpildytas lietuvių kalba |
|
|
|
4. |
Projektas įgyvendina Programos ir vieną svarbiausių turizmo sektoriaus plėtros tikslų – skatinti atvykstamąjį ir vietos turizmą, visų pirma, sukurti infrastruktūrą ir palankesnes sąlygas plėtoti aktyvų poilsį, kultūrinį, ekologinį ir konferencijų turizmą |
|
|
|
5. |
Projektas įgyvendina Programos antrąjį tikslą – plėtoti viešąją turizmo infrastruktūrą, skatinančią konkurencingų turizmo produktų plėtrą |
|
|
|
6. |
Projektas įgyvendina uždavinį – plėtoti viešąją kultūrinio turizmo infrastruktūrą |
|
|
|
7. |
Projektas įgyvendina uždavinį – plėtoti kurortų ir kurortinių teritorijų viešosios turizmo infrastruktūros potencialą ir jo naudojimą |
|
|
|
8. |
Projektu bus vykdomi viešųjų nekilnojamųjų kultūros paveldo objektų tvarkybos ir tvarkomieji statybos darbai, statinių projektavimas, pritaikant minėtus objektus turizmui |
|
|
|
9. |
Projektu bus vykdomas 8 punkte nurodytos viešosios turizmo infrastruktūros statinių projektavimas |
|
|
|
10. |
Projektas įgyvendinamas nacionalinės reikšmės turistiniuose maršrutuose, nurodytuose Programos 7.9 punkte, ir įtrauktas į specialiuosius nacionalinio lygmens turizmo planavimo dokumentus arba numatytas apskričių bendruosiuose planuose arba saugomų teritorijų tvarkymo planuose |
|
|
|
11. |
Projektu numatomi reikšmingų kultūros paveldo objektų tvarkybos ir tvarkomieji statybos darbai, statinių projektavimas, pritaikant minėtus objektus turizmui (objektai turi kultūros paveldo vertybės ar paminklo statusą) |
|
|
|
12. |
Projektas įgyvendinamas didelio rekreacinio potencialo vietovėje (kurortai, kurortinės teritorijos, saugomos teritorijos) |
|
|
|
13. |
Projektu numatomas objektų pritaikymas kompleksinei turizmo veiklai (numatomos apgyvendinimo, maitinimo, konferencijų organizavimo, sveikatingumo, aktyvaus poilsio ir kita veikla) sukuriant didesnę pridedamąją vertę |
|
|
|
14. |
Projektas įgyvendinamas valdžios ir privačiojo sektoriaus partnerystės principu |
|
|
|
15. |
Projektu vykdoma veikla mažina turizmo sezoniškumą |
|
|
|
16. |
Projektu numatoma apgyvendinimo paslaugų infrastruktūros plėtra, kuriai bus panaudojami dvarų ir kiti kultūros paveldo pastatai, esantys nacionalinės reikšmės turistiniuose maršrutuose |
|
|
|
13. Kai LVPA pateikia Ūkio ministerijai projektų aprašymus, atitikties kriterijams lenteles ir suvestinę, šie dokumentai ne vėliau kaip per 10 darbo dienų teikiami Darbo grupei įvertinti.
14. Rekomendacinis valstybės planuojamų projektų sąrašas sudaromas atsižvelgiant į tai, kiek kriterijų projektas atitinka, t.y. kuo daugiau projekto svarbos vertinimo kriterijų atitinka projektas, tuo aukščiau jis yra projektų sąraše.
15. Darbo grupė, sudarydama rekomendacinį valstybės planuojamų projektų sąrašą, tikrina ir vertina ar projektas atitinka Programos nuostatas ir prioritetus.
16. Jeigu keli projektų aprašymai atitinka vienodą kriterijų skaičių, darbo grupė gali išdėstyti projektus kita tvarka, nei numatyta 14 punkte, atsižvelgdama į:
16.1. prioritetinį kriterijų „Didelio rekreacinio potencialo vietovė (1) kurortai, (2) kurortinės teritorijos, (3) saugomos teritorijos“ – prioriteto tvarka;
16.2. prioritetinį kriterijų „Objektas įtrauktas į (1) specialiuosius nacionalinio lygmens turizmo planavimo dokumentus, (2) numatytas apskričių bendruosiuose planuose, (3) saugomų teritorijų tvarkymo planuose“ – prioriteto tvarka;
16.4. prioritetinį kriterijų „Objektas, pritaikomas kompleksinei turizmo veiklai (vertinama, kiek veiklų apima – prioritetas teikiamas, kai apimama kuo daugiau veiklų) ir sukuriantiems didesnę pridedamąją vertę“;
17. Jei nepavyksta nustatyti projektų eilės rekomendaciniame valstybės planuojamų projektų sąraše taikant prioritetinių kriterijų eiliškumą, darbo grupė balsų dauguma nusprendžia, kuris projektas turi būti aukštesnėje projektų sąrašo pozicijoje. Darbo grupės balsų skaičiui už keletą projektų pasiskirsčius po lygiai, lemiamas yra darbo grupės pirmininko balsas ar jį pavaduojančio darbo grupės nario balsas.
18. Darbo grupė posėdyje apsvarsto ir įvertina pateiktus projektų aprašymus, atitikties kriterijams lenteles ir suvestinę ir teikia ūkio ministrui rekomendacinį valstybės planuojamų projektų sąrašą.
19. Galutinį sprendimą dėl projekto įrašymo į valstybės planuojamų projektų sąrašą priima ūkio ministras.
20. Ūkio ministrui priėmus sprendimą projektą finansuoti iš Lietuvos 2007–2013 m. Europos Sąjungos paramos lėšų, projektas, be aukščiau Apraše nurodytų kriterijų, turi atitikti projektų atrankos kriterijus, taikomus Ūkio ministerijos administruojamos Lietuvos 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2007 m. liepos 30 d. sprendimu Nr. K(2007)3738, priedo prioriteto „Vietinė ir urbanistinė plėtra, kultūros paveldo ir gamtos išsaugojimas bei pritaikymas turizmo plėtrai“ VP3-1.3-ŪM-02 priemonės „Viešųjų nekilnojamųjų kultūros paveldo objektų kompleksiškas pritaikymas turizmo reikmėms“ ir Stebėsenos komiteto veiksmų programų, įgyvendinančių Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją, įgyvendinimo priežiūrai atlikti patvirtintus projektų atrankos kriterijus, skirtus priemonei įgyvendinti, kitus teisės aktus. Projektų atitiktį šiems kriterijams nustato LVPA, vadovaudamasi Projektų finansavimo sąlygų aprašu ir kitais teisės aktais, po to, kai ūkio ministras patvirtina valstybės planuojamų projektų sąrašą.
22. Patvirtintame valstybės planuojamų projektų sąraše turi būti nurodoma:
22.4. projekto vertė, prašoma paramos suma ir informacija apie kitus projekto finansavimo šaltinius, numatoma skirti paramos suma;
23. Atitinkančius visus atitikties kriterijams lentelėje nurodytus kriterijus, bet dėl lėšų stokos į valstybės planuojamų projektų sąrašą nepatekusius projektus darbo grupė gali įtraukti į rezervinį projektų sąrašą.
24. Parama į valstybės planuojamų projektų sąrašą įtrauktiems projektams teikiama Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
25. Paaiškėjus, kad į valstybės planuojamų projektų sąrašą įtrauktas projektas ar tokį projektą pateikęs pareiškėjas neatitinka teisės aktuose nustatytų reikalavimų arba pareiškėjas yra pateikęs žinomai neteisingus duomenis, LVPA teikia Ūkio ministerijai pasiūlymą dėl tokio projekto išbraukimo iš valstybės planuojamų projektų sąrašo.
IV. VALSTYBĖS PLANUOJAMŲ PROJEKTŲ SĄRAŠO KEITIMAS
27. Valstybės planuojamų projektų sąrašas keičiamas šiais atvejais:
27.2. ūkio ministrui priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo pripažinimo netekus galios ar nutraukus projekto finansavimo ir administravimo sutartį;
27.3. projektą pateikusio pareiškėjo prašymu išbraukus projektą iš valstybės planuojamų projektų sąrašo;
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
29. Sprendimą dėl konkretaus projekto finansavimo priima ūkio ministras po to, kai LVPA atlieka projekto vertinimą.
30. Dokumentai, susiję su Valstybės planuojamų projektų sąrašų sudarymu, Darbo grupės veiklos dokumentai (Darbo grupės posėdžių protokolai, susirašinėjimo medžiaga, vertinimo ir kiti dokumentai) saugomi Ūkio ministerijoje Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) nustatyta tvarka.
Viešosios kultūrinio turizmo infrastruktūros plėtros valstybės planuojamų projektų planavimo tvarkos aprašo
1 priedas
VIEŠOSIOS KULTŪRINIO TURIZMO INFRASTRUKTŪROS PLĖTROS PROJEKTO APRAŠYMAS
1. Pareiškėjas
Pareiškėjo teisinė forma |
|
Pareiškėjo pavadinimas |
|
Pareiškėjo rekvizitai |
Adresas |
Kodas |
|
Telefonas +370 |
|
Faksas +370 |
2. Projekto partneris (-iai)
Ar projektą numatoma vykdyti su partneriu(-iais) |
£ Ne |
£ Taip |
Jei pažymėjote „taip“, prašome pateikti duomenis apie partnerį (-ius): |
||
n partnerio teisinė forma |
|
|
n partnerio pavadinimas |
|
|
n partnerio rekvizitai |
Adresas |
|
Kodas |
||
Telefonas +370 |
||
Faksas +370 |
3. Duomenys apie projektą
Projekto pavadinimas |
|
||
Savivaldybė (-ės), kurioje būtų įgyvendinamas projektas |
|
||
Projekto vertė |
|
Lt |
|
Prašoma paramos suma |
|
Lt |
|
Numatoma projekto pradžia: |
20 - - |
||
Numatoma projekto trukmė: |
|
mėn. |
|
Paraiškos dėl projekto finansavimo pateikimo LVPA terminas |
|
||
Nurodykite, ar projektui nėra numatyta skirti paramą iš kitų valstybės programų ar kitų finansavimo šaltiniu, ar projektas jau yra gavęs paramą. |
|||
4. Projekto aprašymas
1. Projekto esmė, numatomos projekto veiklos (išskiriant ūkinę komercinę veiklą1), tikslai ir rezultatai
Pagrįsti (daugiausia 1 puslapis) |
2. Projekto atitiktis Programos tikslams, uždaviniams ir prioritetams (pagrįsti) |
2.1. Į kurį numatomą formuoti nacionalinės reikšmės turistinį maršrutą (-us) patenka projektu planuojama sukurti ar išplėtoti viešoji turizmo infrastruktūra? |
2.1.1. Ar įgyvendinamas projektas įtrauktas į specialiuosius nacionalinio lygmens turizmo planavimo dokumentus arba numatytas apskričių bendruosiuose planuose arba saugomų teritorijų tvarkymo planuose? (Nurodyti tikslų dokumentą ir datą.) |
2.2. Kultūros paveldo objekto reikšmingumas: ar objektas (1) turi paminklo statusą, (2) paskelbtas valstybės saugomu, (3) paskelbtas savivaldybės saugomu, (4) turi tik kultūros paveldo vertybės statusą? |
2.3. Ar įgyvendinamas projektas yra didelio rekreacinio potencialo vietovėje (kurortai, kurortinės teritorijos, saugomos teritorijos)? |
2.4. Kaip projektu numatomas objektų pritaikymas kompleksinei turizmo veiklai (numatomos apgyvendinimo, maitinimo, konferencijų organizavimo, sveikatingumo, aktyvaus poilsio ir kita veikla) sukuriant didesnę pridedamąją vertę? |
2.5. Ar projektas įgyvendinamas, vadovaujantis valdžios ir privačiojo sektoriaus partnerystės principu? |
2.6. Kaip projekto rezultatai mažina turizmo sezoniškumą? |
3. Projekto parengtumo įgyvendinti lygis: – Ar parengti techniniai dokumentai? – Ar nekilnojamasis turtas, kuris tiesiogiai susijęs su projektu, nuosavybės teise priklauso pareiškėjui (arba partneriui) arba yra sudarytos ilgalaikės sutartys dėl turto valdymo ir naudojimo (turto nuomos ar panaudos sutartys)? – Ar užtikrintas dalinis projekto finansavimas valstybės pagalbos atveju? – Ar parengti kiti projektui įgyvendinti reikalingi dokumentai (galimybių studija ar kt.)? |
__________________
1 Ūkinė komercinė veikla suprantama kaip bet kokio pobūdžio komercinė arba gamybinė veikla, kuria siekiama gauti ir (arba) uždirbti pajamų ar kokios kitos ekonominės naudos.
5. Numatomi projekto finansavimo šaltiniai
Finansavimo šaltinio pavadinimas |
Suma, Lt |
Suma, Lt |
(be PVM) |
(su PVM) |
|
1. Prašomas finansavimas |
|
|
2. Pareiškėjo lėšos |
|
|
4. Partnerio (-ių) lėšos |
|
|
4.1. n partnerio lėšos |
|
|
5. Kiti lėšų šaltiniai (nurodyti) |
|
|
Numatoma projekto vertė iš viso |
|
|
Pareiškėjo pavadinimas, adresas, antspaudas
Atsakingo asmens pareigos, parašas, vardas ir pavardė
Data, vieta